Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fogyasztás


neonx

Recommended Posts

Mekkora köze lehet (van) a fogyasztáshoz, hogy a katalizátorom szét van hullva (mert ugye azt a csörgést hallom alapjáraton a középső dobban???)

Lehet... ki kell herélni azt a katot. De az sem biztos hogy az a kehés, lehet hogy a középdobod van széthullva.

Link to comment
Megosztás:

Kis apró darabok csörgését a középső dobból hallom, de azt hallottam, hogy a csörgést okozhatja a katalizátorban széttört és a középső dobba átvándorolt kerámia. Vagy valami ilyesmi. :D

Ha a középső dobod csörög, akkor ne a katalizátort akard kicserélni! Ha a dobodban több van mint 120 ezer km, akkor nagy valószínűséggel az lesz a hibás. A katalizátor jóval többet kibír, hacsak valaki nem használta az ótót nagyon durva motorhibával (pl 3 hengeres üzem...).

Tehát, leszed, megnéz, kicserél amit kell.

Link to comment
Megosztás:

Ha a középső dobod csörög, akkor ne a katalizátort akard kicserélni! Ha a dobodban több van mint 120 ezer km, akkor nagy valószínűséggel az lesz a hibás. A katalizátor jóval többet kibír, hacsak valaki nem használta az ótót nagyon durva motorhibával (pl 3 hengeres üzem...).

Tehát, leszed, megnéz, kicserél amit kell.

thx... Így lesz, mert így is terveztem. Mindenképpen kell a középső dobot cserélni, csak arra gondoltam, hogy egy füst alatt akkor katalizátort is. De akkor egyelőre csak kipuff dobok és ha továbbra is csörög, akkor egyértelmű a hiba.

Egyébként a viszonylag nagy füst mitől lehet, ami elhagyja a kocsi hátulját? Csak a visszapillantóból látom, de ugye mostanában egyre nagyobb figyelmet kap a kipuffgáz és kicsit szégyellem, hogy dugóban állva is elég nagy a füstöm. (nem csak hidegen)

Link to comment
Megosztás:

...

Egyébként a viszonylag nagy füst mitől lehet, ami elhagyja a kocsi hátulját? Csak a visszapillantóból látom, de ugye mostanában egyre nagyobb figyelmet kap a kipuffgáz és kicsit szégyellem, hogy dugóban állva is elég nagy a füstöm. (nem csak hidegen)

Olajad/vized nem fogy?

Link to comment
Megosztás:

Városi átlagfogyasztás mérésem, napi 2x 6,5km

104,2km-re tankoltam 10,8liter benzint

az

10,34liter/100km... :lol:

mh...át kéne térnem tömegközlekedésre...:D

Én kb. 15 év után először ültem olyanon tegnap.

Batthyány tér - Kossuth tér oda vissza (kb. szumma 1600 m) metróval 580 magyar forint....

Link to comment
Megosztás:

Megvan a piros második közel telitankos mérése: 8.01

De nagyon sok nagyon rövid távval. Nekem ez még bőven tetszik.

Ezután meg mentem vele egy 400km-t. Igazi országúti túraautó, nagyot nőtt a szememben. :D

Gyorsan el is fogyott az újabb telitank.

46,1/683= 6,75l/100km :lol:

Nagyrésze országúti hosszútáv (100-120-al, kellemes 2500-3000-es fordulat 5ben), de volt benne város is.

Link to comment
Megosztás:

C14NZ GL kombi utánfutózás következtében,

210 -220 km, 25 literes jelnél jár a fogyasztás! Vagy még lejjebb.

Ebből egy 100 km en volt a 450 kilós plusz teher húzva (vissza még egy ágyikó is).

Olyan volt a gyorsulás, hogy egy trabant egy hengerrel is megelőzőtt volna.

A kettest 40 ig, a hármast jó 50 ig, a 4 est meg 60-70 kellett húzni.Az ötödik még 65 nél is rángatott.

A 80at elérni egy jó 3-4 percig tartott.

A motor elé takarólemez nem kellett, mert szépen melegedett,de azért visszaúton már 2 foknál beleraktam a felét.

Azt nem értem, hogy lehet egy ilyen UF fék nélküli? vagy csak nem láttam rajta a ráfutóféket?

Még így is nagyon sokat fékkészenlétet/ motorféket használtam.

Link to comment
Megosztás:

C14NZ GL kombi utánfutózás következtében,

210 -220 km, 25 literes jelnél jár a fogyasztás! Vagy még lejjebb.

Ebből egy 100 km en volt a 450 kilós plusz teher húzva (vissza még egy ágyikó is).

Olyan volt a gyorsulás, hogy egy trabant egy hengerrel is megelőzőtt volna.

A kettest 40 ig, a hármast jó 50 ig, a 4 est meg 60-70 kellett húzni.Az ötödik még 65 nél is rángatott.

A 80at elérni egy jó 3-4 percig tartott.

A motor elé takarólemez nem kellett, mert szépen melegedett,de azért visszaúton már 2 foknál beleraktam a felét.

Azt nem értem, hogy lehet egy ilyen UF fék nélküli? vagy csak nem láttam rajta a ráfutóféket?

Még így is nagyon sokat fékkészenlétet/ motorféket használtam.

Olyan nagyon nem értek az utánfutókhoz, de a ráfutófékes gondolom a vontatóhorog "megtolására" reagál, amikor fékezel, és az utánfutó tolja a kocsit. És mintha úgy rémlene, hogy bowdenes mint a kézifék.

Link to comment
Megosztás:

C14NZ GL kombi utánfutózás következtében,

210 -220 km, 25 literes jelnél jár a fogyasztás! Vagy még lejjebb.

Ebből egy 100 km en volt a 450 kilós plusz teher húzva (vissza még egy ágyikó is).

Olyan volt a gyorsulás, hogy egy trabant egy hengerrel is megelőzőtt volna.

A kettest 40 ig, a hármast jó 50 ig, a 4 est meg 60-70 kellett húzni.Az ötödik még 65 nél is rángatott.

A 80at elérni egy jó 3-4 percig tartott.

A motor elé takarólemez nem kellett, mert szépen melegedett,de azért visszaúton már 2 foknál beleraktam a felét.

Azt nem értem, hogy lehet egy ilyen UF fék nélküli? vagy csak nem láttam rajta a ráfutóféket?

Még így is nagyon sokat fékkészenlétet/ motorféket használtam.

Azért nem ráfutófékes egy ilyen kis utánfutó, mert nem az utánfutótól függ, hogy kell-e ráfutófék, hanem a vontató autó súlyától. Akkor kell RF, ha a vontatmány súlya több mint a vontató súlyának a fele.

Egyébként vittem én már 450 kg vasat az 1,4es Astra csomagtartójában is, és nem volt boldog tőle! Menni még csak ment, node megállllni! :blush: Aaaaz nem volt könnyű!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.