Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Gumi, felni kérdések


GABBE

Recommended Posts

1 óra, Krajcso írta:

Sziasztok!

Van-e valakinek tapasztalata víz alapú zománcfestékkel? Acélfelnin van olyan tartós mint a hagyományos higító alapú festékek?

Hát, én a kecó felújításakor használtam vizes bázisú zománcfestéket a nyílászárókra (beltéri ajtókra és az ablakok belső felére). Ott a fő szempontok a szagtalanság, környezetbarát(?) megoldás, a gyors száradás volt, illetve hogy matt de vakító hófehér legyen. A tapasztalatom: vacakul terül, több rétegben fed csak jól. Gyorsan szárad (2 óra után 20 fokon átfesthető, sok réteget elbír, de ott hengerléssel terítettem). Ami nem jött be, hogy sok anyag kell adott területre, kikeményedve könnyen karcolódik. De Te gondolom valami Spray variánst használnál, az lehet hogy egészen másként viselkedik.  

Link to comment
Megosztás:

1 óra, Janó32 írta:

Hát, én a kecó felújításakor használtam vizes bázisú zománcfestéket a nyílászárókra (beltéri ajtókra és az ablakok belső felére). Ott a fő szempontok a szagtalanság, környezetbarát(?) megoldás, a gyors száradás volt, illetve hogy matt de vakító hófehér legyen. A tapasztalatom: vacakul terül, több rétegben fed csak jól. Gyorsan szárad (2 óra után 20 fokon átfesthető, sok réteget elbír, de ott hengerléssel terítettem). Ami nem jött be, hogy sok anyag kell adott területre, kikeményedve könnyen karcolódik. De Te gondolom valami Spray variánst használnál, az lehet hogy egészen másként viselkedik.  

Lakásban festenék, mert nincs fűtött garázsom, a mostani 5 fokban meg kinn hetekig száradna, ezért gondoltam a szagtalannak mondott vizes bázisú zománcra, de azok alapján amit leírtál inkább marad a sok szellőztetés :)

Link to comment
Megosztás:

4 perce, Krajcso írta:

Lakásban festenék, mert nincs fűtött garázsom, a mostani 5 fokban meg kinn hetekig száradna, ezért gondoltam a szagtalannak mondott vizes bázisú zománcra, de azok alapján amit leírtál inkább marad a sok szellőztetés :)

Nem rossz ez a vizes bázisú dolog egyébként, de attól függ milyen eredményt szeretnél elérni, mármint mi az elvárásod (és milyen felületre/milyen célból használod). Én azért választottam ezt/így, mert tapasztalatom szerint a hagyományos zománcfesték sokáig szárad még nyáron is, az ablakok/ajtók másnapra hajlamosak összeragadni. Ez egy-két óra elteltével  kész/száraz felületet ad és semmi szaga nincs egyik fázisban sem, nem vegyszert "lélegzik ki" a lakás légterébe napokon át, a felhordása és hígítása (beállítása) sokkal egyszerűbb, a szerszámok eltakarítása is. Továbbá én selyem fényű de inkább matt és vakítóan hófehér felületet szerettem volna, ez hagyományos zománcfestékkel nem megvalósítható (legalábbis az "egyszerűbb"/bárhol elérhető és megfizethető zománcfestékekkel biztosan nem), ráadásul erre azt mondták, hogy a hosszú évek alatt sem kezd el besárgulni. Cserébe nehezen tisztítható, karcolódásra hajlamos (mondjuk azt a fényes zománcon is látod, de ezen nem feltűnő annyira), egyszóval mérlegelni kell.   

Link to comment
Megosztás:

Többször felmerültek itt témaként a 4 évszakos gumik. Szerencsére, hogy az idén az ADAC azt is tesztelte, de sajnos csak nagyobb méretben. Utoljára 2014-ben tesztelt 4 évszakost az ADAC.

Eszerint csak 2 említésre méltó 4 évszakos gumi van... Azaz a  2 legjobb, az nagyjából egy közepes, vagy alsó közepes ADAC minősítésű téli guminak felel meg. Ami nem meglepő. Valószínűleg a nyári gumik között is ezt a közép, alsó közép helyet foglalják. Volt már róla szó, hogy ennek ellenére lehet egy olyan réspiac, ahol létjogosultságuk van ezeknek a kompromisszumos megoldásoknak.

Tehát a 2 "ajánlott" 4 évszakos 2016-ban a Michelin Crossclimate és a Vredestein Quadrac 5

Pénzügyesként egy kicsit azért látom a szálkát a sztoriban. Ezért a pénzért ugyanis már általában prémium gumikat lehet kapni és az azzal járó prémium fékutat, továbbá prémium vízen és havon és jégen járást. Persze tudom, hogy dupla szett kell ekkor és azokat cserélgetni kell és 5 évente egyébként is el kellene dobni a gumit... Így éves szinten valóban néhány 10 eFt megtakarítható a 4 évszakossal... A költői kérdés az, hogy az ezzel járó kompromisszumok mellett, jó érzés-e az évi néhány 10 eFt-os megtakarítás. ?!

A téli gumikból azért hiányzik az egyik nagyágyú, ami nagy eséllyel győztes vagy dobogós lett volna... azaz a Conti, mert a teszt kezdetekor a boltokban még nem volt kapható az abroncs. Az ADAC pedig kizárólag sima boltokból vásárol, hogy a teszt korrektségének a látszatát fenntartsa. 

 

Link to comment
Megosztás:

8 perce, bluemirage írta:

Többször felmerültek itt témaként a 4 évszakos gumik. Szerencsére, hogy az idén az ADAC azt is tesztelte, de sajnos csak nagyobb méretben. Utoljára 2014-ben tesztelt 4 évszakost az ADAC.

Eszerint csak 2 említésre méltó 4 évszakos gumi van... Azaz a  2 legjobb, az nagyjából egy közepes, vagy alsó közepes ADAC minősítésű téli guminak felel meg. Ami nem meglepő. Valószínűleg a nyári gumik között is ezt a közép, alsó közép helyet foglalják. Volt már róla szó, hogy ennek ellenére lehet egy olyan réspiac, ahol létjogosultságuk van ezeknek a kompromisszumos megoldásoknak.

Tehát a 2 "ajánlott" 4 évszakos 2016-ban a Michelin Crossclimate és a Vredestein Quadrac 5

Pénzügyesként egy kicsit azért látom a szálkát a sztoriban. Ezért a pénzért ugyanis már általában prémium gumikat lehet kapni és az azzal járó prémium fékutat, továbbá prémium vízen és havon és jégen járást. Persze tudom, hogy dupla szett kell ekkor és azokat cserélgetni kell és 5 évente egyébként is el kellene dobni a gumit... Így éves szinten valóban néhány 10 eFt megtakarítható a 4 évszakossal... A költői kérdés az, hogy az ezzel járó kompromisszumok mellett, jó érzés-e az évi néhány 10 eFt-os megtakarítás. ?!

A téli gumikból azért hiányzik az egyik nagyágyú, ami nagy eséllyel győztes vagy dobogós lett volna... azaz a Conti, mert a teszt kezdetekor a boltokban még nem volt kapható az abroncs. Az ADAC pedig kizárólag sima boltokból vásárol, hogy a teszt korrektségének a látszatát fenntartsa. 

 

Pont erre a két gumira gyűjtőm/kérem az árajánlatokat. Szüleim autójára menne (Sx4; 205/60 R16) és ők nincsenek az autóhoz kötve napi szinten, nem autópályáznak, nagyrészt városban közlekednek, nem egy kanyarvadász/drifter nyugdíjas pár. Árban nincs különbség, de a gumisok első körben a Michelin-t ajánlották elsődlegesen. Egyébként náluk a két külön szett 220k alaphangon, cserébe évente mennek kb 3500km-t, ebből télen talán 1000km-t. Erre nem kell két szett. Szerintem van az a réteg, akiknek ez a jó megoldás/irány. Már azon is elgondolkoztam, hogy én is beállok ebbe a táborba. 

Link to comment
Megosztás:

kb három hete írtam ezt 4 évszakos témában:

 

Olvasgatom az adac téligumi tesztjét és a cikkben kifejtett véleményt:

http://www.gumidirekt.hu/hir/0000000094/ADAC-teligumi-teszt-2016.html

Leginkább a Michelin CrossClimate-ra voltam kíváncsi. Nem értem (illetve gumis szempontból értem :) ) a cikkben leírt lehúzást, ami a CrossClimate kapott. Kihegyezték a havon nyújtott gyengébb teljesítményre az egészet, holott, ha megnézzük a többi jellemzőt, még a téli mezőnyben is ott lenne a dobogó közelében, vagy akár rajta is. A (szerintem) legfontosabb, a nedves és száraz úton elért teljesítménye is dobogós. Jégen is jó, a kopás és az üa.fogyasztás is rendben.

Valahol láttam egy nyári tesztet, ott is a középmezőny tetején volt. What's not to like?

Írom mindezt úgy, hogy délután megyek a Nokian WR D4 szettért... :)

 

Link to comment
Megosztás:

Vredestein Quatrac 5 185/65 R15 akcióban volt szereléssel, centírozással, futómű állítással 86e Ft. Én ezt vettem tavasszal, azóta használom, meg vagyok vele elégedve. Ahogy régebben leírtam, nem jön ki spórolás (8 évre vetítve). 4 évente cserénem kell, mert addigra el fog kopni (20-25e. km/év), és egy akkorra már 5 éves téli-nyári guminál biztonságosabbnak gondolom az új 4 évszakos gumit. Fogyasztásomon nem vettem észre változást, egyszer volt vészfékezésem, gond nélkül megálltam (ABS dolgozott :hehe:), a mögöttem jövőnek meg füstölt a gumija.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

On 2016. 11. 02. at 14:53, Janó32 írta:

Nem rossz ez a vizes bázisú dolog egyébként, de attól függ milyen eredményt szeretnél elérni, mármint mi az elvárásod (és milyen felületre/milyen célból használod). Én azért választottam ezt/így, mert tapasztalatom szerint a hagyományos zománcfesték sokáig szárad még nyáron is, az ablakok/ajtók másnapra hajlamosak összeragadni. Ez egy-két óra elteltével  kész/száraz felületet ad és semmi szaga nincs egyik fázisban sem, nem vegyszert "lélegzik ki" a lakás légterébe napokon át, a felhordása és hígítása (beállítása) sokkal egyszerűbb, a szerszámok eltakarítása is. Továbbá én selyem fényű de inkább matt és vakítóan hófehér felületet szerettem volna, ez hagyományos zománcfestékkel nem megvalósítható (legalábbis az "egyszerűbb"/bárhol elérhető és megfizethető zománcfestékekkel biztosan nem), ráadásul erre azt mondták, hogy a hosszú évek alatt sem kezd el besárgulni. Cserébe nehezen tisztítható, karcolódásra hajlamos (mondjuk azt a fényes zománcon is látod, de ezen nem feltűnő annyira), egyszóval mérlegelni kell.   

Pont most használtam én is beltéri ajtókra mert már hideg van és második napon kezdtem hallucinálni az oldószerestől :D annak a színe nem jött be, megvettem a Trilak vizes matt fehér zománcát. 7! azaz hétszer kellett lehengerelnem hogy eltakarja a világosbarna festéket. Vízzel napok után is vigyázni kell, már arra gondoltam hogy ezek a diszperziós falfestéket árulják így extra profittal :) Sérülékeny, tisztítani meg ne is kelljen, már félek.

Felnit nem festenék vele. Ha nem tökéletes az alap akkor mindegy ha lefújod palackos akrillal kint amikor épp süt a nap, hamar megszárad. Ha nincs teljesen rozsdamentesítve, jobb esetben homokszórva és úgy alapozva majd festve akkor tökmindegy mit csinálsz, tavaszra megeszi a tél. Színterezés még a másik lehetőség.

Link to comment
Megosztás:

  • 4 weeks later...
3 órája, Bmájki írta:

Lehet, hogy megint vihart kavarok, de csak egy plusz infónak szánom.

http://www.carstyling.hu/magazin/szerviz/mar-megint-negyevszakost-vettunk-10396

A döntést ez után is mindenkinek saját igényei alapján kell meghoznia.

Nincs ezzel a cikkel semmi gond. Egy laikus a saját tapasztalatát, benyomásait írta le. Szerencséjére nem került olyan helyzetbe, ahol a kompromisszumokat kellett volna megtapasztalnia, esetleg megfizetnie.... vagy másnak is megfizetnie az döntését. A 4 évszakos gumi erről szól. Spórolási célból kötök kompromisszumot. Nem lesz jó igazi, forró nyárban, annyira mint egy jó! nyári gumi és nem lesz olyan jó igazi télben, annyira mint egy jó! téli gumi. Ezeket mérhető adatok méterben stb... stb... és persze közhelyszerű tények. De ma már annyira jók, hogy a márkásabbak felülmúlják nemcsak a low budget gumikat, hanem több közepest is. Így akinek nincsenek prémium elvárásai (ami egy szakmai fórumban azért elő szokott fordulni), azoknak teljes jó 

Én is jobban örülnék, ha ezek a jobb 4 évszakosok terjednének és ezzel együtt megszűnne a nyári gumival egész évben, vagy téli gumival egész évben trükközés... ami persze a többi közlekedő rovására is történik... és ezért zavar, mert én is a többi közlekedő része vagyok. :-) Egyébként rohadtul nem érdekel, hogy ki hogy nyiffantja ki magát, amíg nem az én autómba, kerítésembe megy bele, vagy nem engem tart fel bizonytalan vergődésével... ezzel a többi közlekedőt is balesetveszélyes manőverekre kényszerítve.

 

A cikkben azért van egy mosolyogni való barokkos túlzás: :)

"A gyártó szerint a négyaévszakos gumi használata gazdaságilag is indokolt, ha nem autózunk többet évi 15 000 km-nél. "

 

 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

2 perce, patobranco írta:

Most 195/60/15 nyári gumim van fent és téli gumi váltás előtt állok. Az "okos" haverjaim azt mondták hogy cseréljem le 14' felnire és gumira.Az lenne a kérdésem hogy érdemes kisebbre váltanom? Köszönöm a segítséget előre is!

Nem érdemes. Az okos haverok mondtak is valami indokot? Mert én azért kíváncsi lennénk rá. :evilgrin:Ha havas ország lennénk, akkor azt mondom, hogy télire egy keskenyebb 185/65 R15 még értelmes alternatíva. De kb. ennyi. Semmi értelmét nem látom R14-re lemenni. Nem hiába csak szórványba szállították ilyen gumival a G Astra-t.

Link to comment
Megosztás:

16 perce, bluemirage írta:

Nem érdemes. Az okos haverok mondtak is valami indokot? Mert én azért kíváncsi lennénk rá. :evilgrin:Ha havas ország lennénk, akkor azt mondom, hogy télire egy keskenyebb 185/65 R15 még értelmes alternatíva. De kb. ennyi. Semmi értelmét nem látom R14-re lemenni. Nem hiába csak szórványba szállították ilyen gumival a G Astra-t.

Én is így gondoltam. Az volt az érvük hogy téliben mindig kisebb kell. Olyan kérdésem lenne még hogy egy nagyon jó àllapotban lévő alufelnivel tudtam venni és az is van rajta. A téli viszonyok miatt sózás,stb érdemes lenne beruháznom lemezfelnire vagy nem teszi tönkre annyira?

Link to comment
Megosztás:

12 perce, patobranco írta:

Én is így gondoltam. Az volt az érvük hogy téliben mindig kisebb kell. Olyan kérdésem lenne még hogy egy nagyon jó àllapotban lévő alufelnivel tudtam venni és az is van rajta. A téli viszonyok miatt sózás,stb érdemes lenne beruháznom lemezfelnire vagy nem teszi tönkre annyira?

Szerintem összekeverték a kisebbet a keskenyebbel :) A téli nekem is 185 ös.

Link to comment
Megosztás:

  • 4 weeks later...
On 2016. 12. 02. at 8:22, Gazda írta:

Sziasztok! 

Momo w-1abroncsról van valakinek tapasztalat, vélemény.

Nekem végül az lett.  Most, hogy esett egy kis hó hazafelé leteszteltem persze normális vezetés mellett. Hazafelé munkából már járt kicsit latyakos úton haladtam, de akadtak olyan szituk, hogy le kellett térnem a járt szakaszról  a havas részekre. Jól vizsgázott.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

4 órája, palicska írta:

Nekem végül az lett.  Most, hogy esett egy kis hó hazafelé leteszteltem persze normális vezetés mellett. Hazafelé munkából már járt kicsit latyakos úton haladtam, de akadtak olyan szituk, hogy le kellett térnem a járt szakaszról  a havas részekre. Jól vizsgázott.

Hali, 

Én is ennél maradtam. Problémám nekem sincs vele, bár még nem volt nagy tél...

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

Sziasztok!

Kis segítséget kérnék, vagyis egy kérdésem lenne,
Nyárra tervezek beszerezni az Astra-ra egy 16x8j et25-ös felnit és hozzá 195/55 R16-os gumit.
És itt jön a kérdés, ez a méret még elfér? Vagy az et miatt nagyon kilóg már? Esetleg van ugyan ilyen kombináció? :)

Előre is köszönöm a segítséget?

Link to comment
Megosztás:

1 óra, Bazsi555 írta:

Sziasztok!

Kis segítséget kérnék, vagyis egy kérdésem lenne,
Nyárra tervezek beszerezni az Astra-ra egy 16x8j et25-ös felnit és hozzá 195/55 R16-os gumit.
És itt jön a kérdés, ez a méret még elfér? Vagy az et miatt nagyon kilóg már? Esetleg van ugyan ilyen kombináció? :)

Előre is köszönöm a segítséget?

Szia!

Minden megoldható, csak akarni kell:-) szerintem túl széles lesz, ha gyári kocsira akarod felrakni.
Nekem 16x7j ET35 volt 195/55R16 gumikkal és hátul beleért bukkanókban a sárvédőbe, úgyhogy eladtam és most én is újra vadászok.

Módosítva : peacetrang
Link to comment
Megosztás:

3 órája, peacetrang írta:

Szia!

Minden megoldható, csak akarni kell:-) szerintem túl széles lesz, ha gyári kocsira akarod felrakni.
Nekem 16x7j ET35 volt 195/55R16 gumikkal és hátul beleért bukkanókban a sárvédőbe, úgyhogy eladtam és most én is újra vadászok.

Nekem ugyanezekkel a méretekkel csak ET 37-el nem volt gond hátul 2 személlyel sem

A müanyag dobbetétet azt viszont karistolta,igy nyárra kivettem mindig

Link to comment
Megosztás:

4 órája, Bazsi555 írta:

Sziasztok!

Kis segítséget kérnék, vagyis egy kérdésem lenne,
Nyárra tervezek beszerezni az Astra-ra egy 16x8j et25-ös felnit és hozzá 195/55 R16-os gumit.
És itt jön a kérdés, ez a méret még elfér? Vagy az et miatt nagyon kilóg már? Esetleg van ugyan ilyen kombináció? :)

Előre is köszönöm a segítséget?

5cm-el lesz kintebb a kerék a gyárihoz képest,soknak tűnik,de van itt olyan aki hasonlo paraméterekkel bìro kerékkel jár...

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.