Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Gumi, felni kérdések


GABBE

Recommended Posts

Mindkét felnigarnitura 6" ET49?

Na ez jó kérdés! :confused: Nem tudom. Az alufelnim ilyen kinézetű, R15-ös, csak 4x100-as lyukosztású, a többi adatát nem tudom. Az acél meg ilyen kinézetű, de annak sem tudom a méreteit, csak, hogy R15-ös mind. Mert esetleg attól lehet, hogy az ET nem egyezik vagy nincs közel egymáshoz és azért rázza? Hol tudom ezt megnézni? Gondolom fel van valamilyen formában írva valahol rájuk. Mozgássérült vagyok ezért nekem körülményes megnéznem, de jó lenne tudni, hogy a gumist tudjam kérdezni erről. Ha ez a probléma, akkor megint kellene egy futóművet állítani? De érdekes, hogy mikor a régi 8 éves Kormoran gumi volt az alukeréken és nem volt állítva a futómű, akkor cserélgetve a nyári gumit télire semmit nem vettem észre az enyhe hátsó riszáláson kívül.

Link to comment
Megosztás:

Na ez jó kérdés! :confused: Nem tudom. Az alufelnim ilyen kinézetű, R15-ös, csak 4x100-as lyukosztású, a többi adatát nem tudom. Az acél meg ilyen kinézetű, de annak sem tudom a méreteit, csak, hogy R15-ös mind. Mert esetleg attól lehet, hogy az ET nem egyezik vagy nincs közel egymáshoz és azért rázza? Hol tudom ezt megnézni? Gondolom fel van valamilyen formában írva valahol rájuk. Mozgássérült vagyok ezért nekem körülményes megnéznem, de jó lenne tudni, hogy a gumist tudjam kérdezni erről. Ha ez a probléma, akkor megint kellene egy futóművet állítani? De érdekes, hogy mikor a régi 8 éves Kormoran gumi volt az alukeréken és nem volt állítva a futómű, akkor cserélgetve a nyári gumit télire semmit nem vettem észre az enyhe hátsó riszáláson kívül.

A képen látható alufelni is gyári tehát 6" és ET49
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Nagy dilemmában vagyok. Nem tudom mi okozhatja? Két és fél éve vettem az autómat és itthon, mikor hazaértünk vettük észre, hogy az egyik hátsó kerekemmel rohadt nagyot padkázott az előző tulaj. Elvittem a gumishoz, levették és kihengerelték az alukereket, majd vissza feltette. Akkor még a gumit nem is tudtam kicserélni, ezért maradt meg a régi. Ezek után azt vettem észre, hogy ahol az ütött kerék van, hátul, 40-45 Km/óra között riszált az autó. Ezt betudtam annak, hogy ütést kapott és felni javítás után maradt a régi megütött gumi. De! Most sikerült lecserélni a nyári gumikat és a hiba csak fennáll, annak ellenére, hogy a gumisnál a gépen minden hibátlan. De most már nem hiszem, hogy a gumi miatt csinálja hisz új gumik vannak rajta. A hibajelenség most nem 40-45 körül jelentkezik, hanem 130 körül. Az az érdekes, hogy az acélfelnire szerelt téli gumival semmi nem tapasztalható, de az alukerékre szerelt vadonatúj nyári gumival meg most 130Km/óránál, érdekes módon a kormányt rázza egy hangyányit. A tél előtt az egyik kormányösszekötőt cseréltettem, mert lötyögött rendesen. Ekkor az acélkerékkel szerelt téli gumi volt rajta és azzal lett a futómű beállítva. Minden klafa volt és hibátlan. Most, hogy feltettem az alukerekeket meg megint xar. Mi lehet probléma? Még annyi, hogy a téli gumi az 185/65 R15 Vredestein Snowtrack 3 gyári GM acélkeréken. A nyári pedig, 195/60 R15 K425 Hankook Kinergy Eco gyári alufelnin, ha esetleg ez jelent valamit. Holott tudom, hogy ezek a váltóméretei egymásnak. Tanácsokat és javaslatokat előre is köszönöm!

Alufelninél érdemes ellenőrizni a központosító gyűrűt. Ha ez hiányzik, akkor remeg a kerék bizonyos sebességnél. Nálam is eltört és 100 fölött nem lehetett közlekedni vele. Esztergáltattam egyet műanyagból és azóta semmi gond.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Alufelninél érdemes ellenőrizni a központosító gyűrűt. Ha ez hiányzik, akkor remeg a kerék bizonyos sebességnél. Nálam is eltört és 100 fölött nem lehetett közlekedni vele. Esztergáltattam egyet műanyagból és azóta semmi gond.

Ha gyári az alufelni, akkor szerintem nincs ilyen gyűrű.

Link to comment
Megosztás:

Nekem pont ugyanilyen felnim van és nincs benne semmilyen gyűrű.Még a gyári csavarok is jók hozzá.Szerintem nem jól görgőzték ki a felnit.Nem tudom mennyire pörgeti meg a gumis.

Az a bibi ezzel, hogy a javított, görgőzött kerék az most is hátul van. Így az nem játszik a mostani hibánál.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Nagy dilemmában vagyok. Nem tudom mi okozhatja? Két és fél éve vettem az autómat és itthon, mikor hazaértünk vettük észre, hogy az egyik hátsó kerekemmel rohadt nagyot padkázott az előző tulaj. Elvittem a gumishoz, levették és kihengerelték az alukereket, majd vissza feltette. Akkor még a gumit nem is tudtam kicserélni, ezért maradt meg a régi. Ezek után azt vettem észre, hogy ahol az ütött kerék van, hátul, 40-45 Km/óra között riszált az autó. Ezt betudtam annak, hogy ütést kapott és felni javítás után maradt a régi megütött gumi. De! Most sikerült lecserélni a nyári gumikat és a hiba csak fennáll, annak ellenére, hogy a gumisnál a gépen minden hibátlan. De most már nem hiszem, hogy a gumi miatt csinálja hisz új gumik vannak rajta. A hibajelenség most nem 40-45 körül jelentkezik, hanem 130 körül. Az az érdekes, hogy az acélfelnire szerelt téli gumival semmi nem tapasztalható, de az alukerékre szerelt vadonatúj nyári gumival meg most 130Km/óránál, érdekes módon a kormányt rázza egy hangyányit. A tél előtt az egyik kormányösszekötőt cseréltettem, mert lötyögött rendesen. Ekkor az acélkerékkel szerelt téli gumi volt rajta és azzal lett a futómű beállítva. Minden klafa volt és hibátlan. Most, hogy feltettem az alukerekeket meg megint xar. Mi lehet probléma? Még annyi, hogy a téli gumi az 185/65 R15 Vredestein Snowtrack 3 gyári GM acélkeréken. A nyári pedig, 195/60 R15 K425 Hankook Kinergy Eco gyári alufelnin, ha esetleg ez jelent valamit. Holott tudom, hogy ezek a váltóméretei egymásnak. Tanácsokat és javaslatokat előre is köszönöm!

Na megnéztem az acélfelniket. A számai egyeznek minden tekintetben, de van rajta egy pár betű, ami nem egyezik. Azok mik? 6Jx15 H2 ET49 QT, de a másikon meg ZY van. Az alukerekeknél is minden egyezik, de mégis remeg a kormány 130 tájékán. Szóval úgy néz ki, hogy mégis azokkal van a probléma annak ellenére, hogy a gépen jók. Most visszarakom a télieket és azzal is újra megnézzük.

Link to comment
Megosztás:

Ára kedvező, a H-s sebességindexre nincs szükség, de ha jól láttam, nincs T-sben. Az új módi szerinti matrica szerint viszont nem üzemanyagtakarékos, valószínű jóval magasabb a gördülési ellenállása az átlagnál.

Erre mondjuk kíváncsi lennék, hogy egy prémium gumi a B-C-s indexével mennyivel fogyaszt el kevesebb üzemanyagot ehhez az F-eshez képest 100 km-enként. Komolyabb éves futást figyelembe véve lehet, hogy emiatt is érdemes többet adni egy igazán jó minőségű gumiért.

Viszont így látatlanban is többre becsülöm ezt a Kormoran-t, mint általában a kínai Tesco-gazdaságos gumikat...

Link to comment
Megosztás:

Ennél jóval olcsóbban is be lehet szerezni. Én a 4db Dunlop Sp Blu-mat 18000Ft-tal!!! olcsóbban szereztem be, mint ahogy itt kínálják. Talán egy próbát megér... 06/30-946-1985 Szfvár. Ki is postázzák, ha jól tudom 400Ft/db áron.

Egyébként meg itt is érdemes körülnézni:

http://www.autoalkat...IA7K9F13YPYKPJF

Vagy itt:

http://www.gumiwebshop.hu/gumiabroncs_kereses/nyari_gumik_szemelyautohoz/osszes_marka/195/60R15

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

G Astra ClassicII kocsink van, 2005 november talán, nyári gumi csere lesz, gyári 15"-ös alufelnin van. A kérdés, a milyet és honnan és hasonlók. A káosz teljes a fejünkben. Az autó gyárilag 195/65-ös nyári gumikkal jött ki, ez biztos, első tulajok vagyunk, szalonból hoztuk ki. Erre azt mondta az egyik legnagyobb gumis, hogy ha nem ér semmi sehova és nem volt gondunk (55 000 körül ment a nyáriba) akkor vehetjük megint ezt. Ezt cáfolja, hogy a legtöbb helyen /60-at írnak. Itt gyakorlatilag megálltunk.

További kérdés milyen típust vegyünk, Goodyear Hydragrip-et kaptunk opelos ismerőstől ami egy szezont futott még nálunk, hát attól megvesztünk, a hangja mint egy zetornak, 2 óránál többet nem lehetett menni a kocsival mert fájt a fejünk. Így mindenképpen csendes és alacsony gördülési ellenállású gumi kellene. Hankook K425-öt mondtak nekem, hogy árban és tudásban nekünk az jó lenne (/60-as ára sem vészes, de ha tudtok tuti boltot, jöhet az is)

Egy kis segítség jól jönne, köszöntem előre is!

Link to comment
Megosztás:

Na megnéztem az acélfelniket. A számai egyeznek minden tekintetben, de van rajta egy pár betű, ami nem egyezik. Azok mik? 6Jx15 H2 ET49 QT, de a másikon meg ZY van. Az alukerekeknél is minden egyezik, de mégis remeg a kormány 130 tájékán. Szóval úgy néz ki, hogy mégis azokkal van a probléma annak ellenére, hogy a gépen jók. Most visszarakom a télieket és azzal is újra megnézzük.

Szerintem ezek sebességindexek lehetnek.

Érdemes lenne egy másik gumisnál is megnézetni a felniket.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

G Astra ClassicII kocsink van, 2005 november talán, nyári gumi csere lesz, gyári 15"-ös alufelnin van. A kérdés, a milyet és honnan és hasonlók. A káosz teljes a fejünkben. Az autó gyárilag 195/65-ös nyári gumikkal jött ki, ez biztos, első tulajok vagyunk, szalonból hoztuk ki. Erre azt mondta az egyik legnagyobb gumis, hogy ha nem ér semmi sehova és nem volt gondunk (55 000 körül ment a nyáriba) akkor vehetjük megint ezt. Ezt cáfolja, hogy a legtöbb helyen /60-at írnak. Itt gyakorlatilag megálltunk.

További kérdés milyen típust vegyünk, Goodyear Hydragrip-et kaptunk opelos ismerőstől ami egy szezont futott még nálunk, hát attól megvesztünk, a hangja mint egy zetornak, 2 óránál többet nem lehetett menni a kocsival mert fájt a fejünk. Így mindenképpen csendes és alacsony gördülési ellenállású gumi kellene. Hankook K425-öt mondtak nekem, hogy árban és tudásban nekünk az jó lenne (/60-as ára sem vészes, de ha tudtok tuti boltot, jöhet az is)

Egy kis segítség jól jönne, köszöntem előre is!

195/60R15_Hankook_K425

195/60R15 Fulda Eco

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

G Astra ClassicII kocsink van, 2005 november talán, nyári gumi csere lesz, gyári 15"-ös alufelnin van. A kérdés, a milyet és honnan és hasonlók. A káosz teljes a fejünkben. Az autó gyárilag 195/65-ös nyári gumikkal jött ki, ez biztos, első tulajok vagyunk, szalonból hoztuk ki. Erre azt mondta az egyik legnagyobb gumis, hogy ha nem ér semmi sehova és nem volt gondunk (55 000 körül ment a nyáriba) akkor vehetjük megint ezt. Ezt cáfolja, hogy a legtöbb helyen /60-at írnak. Itt gyakorlatilag megálltunk.

További kérdés milyen típust vegyünk, Goodyear Hydragrip-et kaptunk opelos ismerőstől ami egy szezont futott még nálunk, hát attól megvesztünk, a hangja mint egy zetornak, 2 óránál többet nem lehetett menni a kocsival mert fájt a fejünk. Így mindenképpen csendes és alacsony gördülési ellenállású gumi kellene. Hankook K425-öt mondtak nekem, hogy árban és tudásban nekünk az jó lenne (/60-as ára sem vészes, de ha tudtok tuti boltot, jöhet az is)

Egy kis segítség jól jönne, köszöntem előre is!

vagy a 195 kisebb egy tizessel, vagy a /65 egy ötössel....vagy cselesen adták ki a szalonból.

gondot nem okoz nálam sem ez a méret, de ha cserélem majd, tutira eredeti nagyságot veszek majd

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Szerintem ezek sebességindexek lehetnek.

Érdemes lenne egy másik gumisnál is megnézetni a felniket.

A bátyám visszacserélte a téli kerekekre és a hiba ugyanúgy fennáll. Így eldőlt, hogy futómű valamelyik alkatrésze a ludas. Azt pedig megnézetem az autószerelőmmel.

Köszönöm mindenkinek az építő jellegű válaszokat és hibalehetőségeket

Link to comment
Megosztás:

Köszi mindenkitől.

A /60-al mennyivel lesz pattogósabb a kocsi?

A Hankook K425 Kinergy Eco 195/60 R15-tel egyenlőre én nem vagyok megelégedve, pedig csak pár napja van a kocsin. A téli gumimhoz, Vredestein Snowtrack 3 185/65 R15-höz képest zajosabb. Egyenlőre ezt betudom a korai cserének. Még nincs elég meleg a nyári gumihoz. Majd elválik milyen lesz jobb időben, hosszabb használat mellett. Én Kormoran-ról váltottam a Hankook-ra. A Kormoran meg volt nyúlva és hajíntott is rendesen az előző tulaj padkázása miatt. Igaz a minta minimum mélysége még jól volt, de már az idő is eljárt felette, 9 évesek voltak.

Link to comment
Megosztás:

A Hankook K425 Kinergy Eco 195/60 R15-tel egyenlőre én nem vagyok megelégedve, pedig csak pár napja van a kocsin. A téli gumimhoz, Vredestein Snowtrack 3 185/65 R15-höz képest zajosabb. Egyenlőre ezt betudom a korai cserének. Még nincs elég meleg a nyári gumihoz. Majd elválik milyen lesz jobb időben, hosszabb használat mellett. Én Kormoran-ról váltottam a Hankook-ra. A Kormoran meg volt nyúlva és hajíntott is rendesen az előző tulaj padkázása miatt. Igaz a minta minimum mélysége még jól volt, de már az idő is eljárt felette, 9 évesek voltak.

A Kormoran hogy viselkedett? Értem ezalatt, milyen volt a száraz/nedves tapadása, úttartása, stb... Bnőm számára keresünk alufelnit, találtunk is egy neki tetsző gyári alut, amin viszont árképző Kormoran gumik vannak... :unsure: Őszintén szólva, én kicsit fázom tőle...

Szitálás... Ha nem felni/gumi, és az összetartás is jó, akkor viszont érdemes lenne átnézetni az első futómű szilentjeit, a gömbfejeket, toronycsapágyakat...

De lehet a tárcsák miatt is, bár azt fékezésnél is észrevennéd.

Link to comment
Megosztás:

A Kormoran hogy viselkedett? Értem ezalatt, milyen volt a száraz/nedves tapadása, úttartása, stb... Bnőm számára keresünk alufelnit, találtunk is egy neki tetsző gyári alut, amin viszont árképző Kormoran gumik vannak... :unsure: Őszintén szólva, én kicsit fázom tőle...

Szitálás... Ha nem felni/gumi, és az összetartás is jó, akkor viszont érdemes lenne átnézetni az első futómű szilentjeit, a gömbfejeket, toronycsapágyakat...

De lehet a tárcsák miatt is, bár azt fékezésnél is észrevennéd.

Akkor ijedtem meg a legjobban, mikor még nem volt téli gumim és az első hó leesett. Tudom nem mérvadó, hisz hóban nyárival nem biztonságos. Szóval be akartam fordulni a latyakos úton egy utcába nagyobb tempóval, de nem sikerült. Szerencsére a padkáig nem csúszott. Nyáron nem volt vele gondom semmi. Összességében nem rossz gumi, két évig használtam azzal a kocsit, a gumik 8-9 évesek voltak. Új korában nem tudom sajnos milyen, mert már a kocsin volt, mikor vettem. Azt tudom, hogy nagyon zajos. Én azért a gumiért, ha használt, nem adnék pénzt, csak a felniért. De ez magánvélemény. Valahol olvastam tesztben, hogy egy minőségi gumival rövidebb úton meg tudsz állni, mint egy rosszabb minőségivel. És ha ezen a pár centin múlik, hogy beleszálsz e az előtted haladóba vagy sem, akkor eldönthető, hogy melyiket kell venni. Ezért nem vennék most újonnan sem Kormoran-t. Tudom a mai világban erősen pénztárca függő ki milyen gumit tud megvenni. Nehéz megtalálni az ár/minőség kompromisszumot.

A féktárcsáim és a betétek is újak. Szóval nagyon kicsi a valószínűsége, hogy annak lenne baja. Meg hát, mint említetted is, fékezéskor nem csinálja. Úgy néztük, hogy most meg a másik oldalon lévő kormányösszekötő ment tönkre, mert a téligumival szerelt acélkerékkel is csinálja. Sajnos spórolás miatt, csak a jobb oldali lett kicserélve a tél előtt. Nagy hiba volt, párban kellett volna. De ez csak akkor lesz biztos, ha a szerelő is megnézi, mivel mi nem vagyunk a bátyámmal szerelők, csak laikusok.

Link to comment
Megosztás:

A Hankook K425 Kinergy Eco 195/60 R15-tel egyenlőre én nem vagyok megelégedve, pedig csak pár napja van a kocsin. A téli gumimhoz, Vredestein Snowtrack 3 185/65 R15-höz képest zajosabb. Egyenlőre ezt betudom a korai cserének. Még nincs elég meleg a nyári gumihoz. Majd elválik milyen lesz jobb időben, hosszabb használat mellett. Én Kormoran-ról váltottam a Hankook-ra. A Kormoran meg volt nyúlva és hajíntott is rendesen az előző tulaj padkázása miatt. Igaz a minta minimum mélysége még jól volt, de már az idő is eljárt felette, 9 évesek voltak.

A címke szerint pedig nem kéne hangosabbnak lennie, elviekben ugyanolyan hangos mindkettő. Igaz, a HydraGripre 70-et írnak, ami viszont akkor orda nagy hazugság, motorféknél 30-nál gyakorlatilag egy páncélos hadosztály is megrettent volna a hangtól, amit az kiadott. Vízben mondjuk tényleg bika volt, hamarabb fogyott el a merszem, mint a tapadása. Még vagy 2-3 hét van a cseréig, addig követem a visszajelzéseket, mert viszonylag keveset fut a kocsi ( 15.000 körül) és ha egyet megveszünk az újabb 7 évet fog lehúzni nálunk, rosszat meg nem kéne venni.

Link to comment
Megosztás:

Ennél jóval olcsóbban is be lehet szerezni. Én a 4db Dunlop Sp Blu-mat 18000Ft-tal!!! olcsóbban szereztem be, mint ahogy itt kínálják. Talán egy próbát megér... 06/30-946-1985 Szfvár. Ki is postázzák, ha jól tudom 400Ft/db áron.

Egyébként meg itt is érdemes körülnézni:

http://www.autoalkat...IA7K9F13YPYKPJF

Vagy itt:

http://www.gumiwebsh...marka/195/60R15

Ez a gumiwebshop is elég magas áron dolgozik. Vagyis az ő áraiknál magasabb

http://www.autogumiplaza.hu/

Link to comment
Megosztás:

Ez a gumiwebshop is elég magas áron dolgozik. Vagyis az ő áraiknál magasabb

http://www.autogumiplaza.hu/

Az általam nézett gumiknál nem. A végül kiválasztott 2013 ADAC (számomra, száraz-nedves tapadás, zaj, üa-fogyasztás) tesztgyőztes Dunlop Sp BluRsp konkrétan 6000Ft-tal lett volna olcsóbb(21500Ft/db), mint a gumiplázánál. Végül Fehérváron vettem meg kereken 20000-ért darabját (majdnem 12000-rel olcsóbb!!!), csak nekik még nincs normális honlapjuk, de telefonon adnak felvilágosítást.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Az általam nézett gumiknál nem. A végül kiválasztott 2013 ADAC (számomra, száraz-nedves tapadás, zaj, üa-fogyasztás) tesztgyőztes Dunlop Sp BluRsp konkrétan 6000Ft-tal lett volna olcsóbb(21500Ft/db), mint a gumiplázánál. Végül Fehérváron vettem meg kereken 20000-ért darabját (majdnem 12000-rel olcsóbb!!!), csak nekik még nincs normális honlapjuk, de telefonon adnak felvilágosítást.

Na akkor felírom a számot a későbbiekre :)

Link to comment
Megosztás:

A címke szerint pedig nem kéne hangosabbnak lennie, elviekben ugyanolyan hangos mindkettő. Igaz, a HydraGripre 70-et írnak, ami viszont akkor orda nagy hazugság, motorféknél 30-nál gyakorlatilag egy páncélos hadosztály is megrettent volna a hangtól, amit az kiadott. Vízben mondjuk tényleg bika volt, hamarabb fogyott el a merszem, mint a tapadása. Még vagy 2-3 hét van a cseréig, addig követem a visszajelzéseket, mert viszonylag keveset fut a kocsi ( 15.000 körül) és ha egyet megveszünk az újabb 7 évet fog lehúzni nálunk, rosszat meg nem kéne venni.

Ma nagyon jó idő volt és el kellett ugranom egy-két helyre a városban. Ezen rövid idő alatt most már megnyugodtam a Hankook K425 hangosságát illetően. Teljesen korrekt és a melegebb időben halk a gumi. Én még hozzád képest is jóval kevesebbet megyek évente az autóval és úgyszintén én is 7-8 szezonra terveztem a gumihasználatot.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.