Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

12 órája, droland írta:

Most akkor lehet, hogy a fojtószelep poti haldoklik? Miért csak 60-tól? Esetleg valami más is okozhatja, hogy leesik ilyenkor a feszültség (vajon a poti ilyenkor megkapja-e a 12V-ot, vagy pont az okozza, hogy nem??? A log szerint az akku fesz ilyenkor is 14V körüli). Gyanítom nem a feszültség megy el, mert akkor (gondolom) a logolás is megszűnne és csak a pillanatokra hagy ki a motor is.... Szóval, lehet hogy bemelegedés során a poti érintkezés romlik és évekig ez szívatott, akkor csak pillanatokra volt érintkezési hiba, nem okozott megtorpanást és hibakódot, csak az alapjárat 0%-át ronthatta el, mostanra pedig már annyira haldoklik, hogy erősebb a jelenség???

 

 

Szia. A fojtószelep poti   cserés,  az biztos.   A feszültsége meg 5Volt amit a MAP  szenzor is meg kap , szóval  a  feszültség stabil  az ecu-tól kifele , ez látszik a linkelt adatokból.

Amúgy az ecu-ban a tápegység  három független 5Voltot  állít elő (ez  most az C14NZ-X14NZ-re vonatkozik) :

1227165sheet6.gif

1)  VCCSTANDBY= a  gyújtás levétel után a mikroprocesszorban tárolt adatok megtartásáért (terhelhető:~10mA) .

2) VCC # (5)=  kimeneti 5Volt  a TPS és a MAP szenzor  számára (terhelhető:~100mA).

3) VCC  = Fő tápfeszültsége  a processzornak , de mellette a  Motor Hőfok és a Oktán váltó dugónak is ez (terhelhető:~1A).

A többi szenzor a"VIGN" 12Voltról kap tápellátást (Hall és a  Sebesség szenzor bemenet ,meg  Fordulat szám, Csek lámpa , Központi kijelző kimenet is).

Ha ezek a feszültségek  nem stabilak akkor tud a motor egyenlőtlenül járni. Nagy vonalakban ennyit a belső tápellátásról, de ha van kérdésetek szívesen válaszolok.

Link to comment
Megosztás:

1 óra, nyemi írta:

Szia. A fojtószelep poti   cserés,  az biztos.   A feszültsége meg 5Volt amit a MAP  szenzor is meg kap , szóval  a  feszültség stabil  az ecu-tól kifele , ez látszik a linkelt adatokból.

Amúgy az ecu-ban a tápegység  három független 5Voltot  állít elő (ez  most az C14NZ-X14NZ-re vonatkozik) :

1227165sheet6.gif

1)  VCCSTANDBY= a  gyújtás levétel után a mikroprocesszorban tárolt adatok megtartásáért (terhelhető:~10mA) .

2) VCC # (5)=  kimeneti 5Volt  a TPS és a MAP szenzor  számára (terhelhető:~100mA).

3) VCC  = Fő tápfeszültsége  a processzornak , de mellette a  Motor Hőfok és a Oktán váltó dugónak is ez (terhelhető:~1A).

A többi szenzor a"VIGN" 12Voltról kap tápellátást (Hall és a  Sebesség szenzor bemenet ,meg  Fordulat szám, Csek lámpa , Központi kijelző kimenet is).

Ha ezek a feszültségek  nem stabilak akkor tud a motor egyenlőtlenül járni. Nagy vonalakban ennyit a belső tápellátásról, de ha van kérdésetek szívesen válaszolok.

Kicseréltem a potit, bő 10 perc után, megálláskor visszaesett a fordulatszám néhány másodperc alatt. Néztem a logot, az új poti 0.68V-ról indul, megálláskor is annyi és ott 0%-ot mutat (ahogy kell) és az egész út alatt nem esett az alá. Viszont kicsit lassúnak tűnik a visszaesés, menet közben is olyan az érzésem, mintha még mindig "szívatóval menne", pedig a hőfok már rég 80 fölött volt. (Most a leállít-újraindít procedúrát nem volt időm tesztelni, lehet, akkor már gyorsabban visszaállna). Szóval most -ha lassabban is-, visszaáll az alapjárat, nincs akadozás sem... a víz hőfoka 16 volt induláskor, majd 5-6 fokban lesz ez érdekes. Valószínűleg nem ártanék vele, ha azt a féltucat kondit is kicserélném, csak 22 éves már (kapott hideget, meleget.....)

Köszönöm a segítséget tippeket, egyenlőre most majd használgatom és kiderül milyen....Ha a fenti dőlt betűsre lenne még ötleted, annak örülnék.

Nem kell valahogy megtanítani vele az új poti szélsőértékeit? Nyilván a alsó pedálnyomás nélkülit tudja a gyújtás ráadásakor, de a felső?

Módosítva : droland
Link to comment
Megosztás:

1 óra, droland írta:

Kicseréltem a potit, bő 10 perc után, megálláskor visszaesett a fordulatszám néhány másodperc alatt. Néztem a logot, az új poti 0.68V-ról indul, megálláskor is annyi és ott 0%-ot mutat (ahogy kell) és az egész út alatt nem esett az alá. Viszont kicsit lassúnak tűnik a visszaesés, menet közben is olyan az érzésem, mintha még mindig "szívatóval menne", pedig a hőfok már rég 80 fölött volt. (Most a leállít-újraindít procedúrát nem volt időm tesztelni, lehet, akkor már gyorsabban visszaállna). Szóval most -ha lassabban is-, visszaáll az alapjárat, nincs akadozás sem... a víz hőfoka 16 volt induláskor, majd 5-6 fokban lesz ez érdekes. Valószínűleg nem ártanék vele, ha azt a féltucat kondit is kicserélném, csak 22 éves már (kapott hideget, meleget.....)

Köszönöm a segítséget tippeket, egyenlőre most majd használgatom és kiderül milyen....Ha a fenti dőlt betűsre lenne még ötleted, annak örülnék.

Nem kell valahogy megtanítani vele az új poti szélsőértékeit? Nyilván a alsó pedálnyomás nélkülit tudja a gyújtás ráadásakor, de a felső?

Gondolom a felsőnél is megtanulja pár pedál lenyomása után hogy hol a vége. Nem kell szabályzásig forgatni csak párszor adsz padlógázt. Vagy tanítod így:

:-)

  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

On 2019. 10. 15. at 11:26, droland írta:

Honnét tudja az ecu a helyzetet? Ez egy 2 fázisú léptető motor és áramot (túlterhelést) mér az ecu végállásban vagy a 4 vezetékből kettő a végállást jelzi?
Végül is teljesen mindegynek kellene lennie, gyújtás ráadásakor (reset állapot) ellenőriznie kellene a végértékeket (de legalább akksi saru levétel után) és a hőmérséklet alapján beállnia a megfelelő pozícióba a beállított lépésszámnak megfelelően, nem?

Gergőőő: köszönöm.

(...és ismét elértem a maximum post-ok számát a mai nap....)

Nem tudja csak a megfelelő fordulatra állított motornál (900rpm zárt hurkú üzemmódban) elmenti  a lépés szám  értéket . Ami  a meleg és terhelés nélküli motornál, jó ha Nulla értékű.

Mint régebben már  írtam , így kell beállítani:

 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

5 órája, nyemi írta:

....

 

Átnéztem a linkeltet és pár hozzászólást is azért pár kérdésem akadt és annyira nem is tiszta a dolog.

"Ez egy procedúra ami előtt egy  alapjárati motor takarítást és 28 milliméterre beállítást meg kell ejteni."

Akkor ezek szerint szétszedhető a motor. A "kalap" talpa vagy teteje (vége/csúcsa) és a műanyag ház azon felülete ami érintkezik az injektor házzal.... Mely kettő között kell 28mm-re betekerni/állítani?

"Amikor elérte a 60-70C° azt hallani fogod mert le fog esni az alapjárat olyan 850-900 rpm közé és stabilan be fog állni. Na most jön a plusz alapjárati motor szerepe . Le kell húzni a csatlakozót a bent lévőről és rádugni a kintire majd 4-5 gáz fröccsöt adni és figyelni a kinti alapjárati motor mozgását."

Ekkorra ugye az alapjárati motor behúzta a kúpot amennyire kell az üzem meleg alapjárati fordulatszámhoz... Ha jó pillanatban húzom le a motort akkor egy kicsi fordulathoz társuló alapjárati pozíció fog társulni és az "idle air steps", annyi amennyi..... Jól gondolom? Mi van ha melegebb a motor mondjuk 85-90 fok? Az más értéket kíván?

"...rádugni a kintire majd 4-5 gáz fröccsöt adni és figyelni a kinti alapjárati motor mozgását".

Várhatóan a gázadással kifelé fog mozogni, majd mikor visszatér az alapjárat, akkor a benti motor aktuális pozíciója lesz a nulla.... (Nem igazán értem miért kell ilyenkor a külső motor, hiszem a beépítettnek is ugyanoda kellene visszaállnia és azzal is meglenne a nullpont. ??? )

Ha jól értettem a hibatár olvasása törli a nullpont beállítást. Az olvasása vagy a törlése vagy mindkettő? De élőadatokat lehet nézni közben?

 

Link to comment
Megosztás:

20 perce, droland írta:

Átnéztem a linkeltet és pár hozzászólást is azért pár kérdésem akadt és annyira nem is tiszta a dolog.

"Ez egy procedúra ami előtt egy  alapjárati motor takarítást és 28 milliméterre beállítást meg kell ejteni."

Akkor ezek szerint szétszedhető a motor. A "kalap" talpa vagy teteje (vége/csúcsa) és a műanyag ház azon felülete ami érintkezik az injektor házzal.... Mely kettő között kell 28mm-re betekerni/állítani?

"Amikor elérte a 60-70C° azt hallani fogod mert le fog esni az alapjárat olyan 850-900 rpm közé és stabilan be fog állni. Na most jön a plusz alapjárati motor szerepe . Le kell húzni a csatlakozót a bent lévőről és rádugni a kintire majd 4-5 gáz fröccsöt adni és figyelni a kinti alapjárati motor mozgását."

Ekkorra ugye az alapjárati motor behúzta a kúpot amennyire kell az üzem meleg alapjárati fordulatszámhoz... Ha jó pillanatban húzom le a motort akkor egy kicsi fordulathoz társuló alapjárati pozíció fog társulni és az "idle air steps", annyi amennyi..... Jól gondolom? Mi van ha melegebb a motor mondjuk 85-90 fok? Az más értéket kíván?

"...rádugni a kintire majd 4-5 gáz fröccsöt adni és figyelni a kinti alapjárati motor mozgását".

Várhatóan a gázadással kifelé fog mozogni, majd mikor visszatér az alapjárat, akkor a benti motor aktuális pozíciója lesz a nulla.... (Nem igazán értem miért kell ilyenkor a külső motor, hiszem a beépítettnek is ugyanoda kellene visszaállnia és azzal is meglenne a nullpont. ??? )

Ha jól értettem a hibatár olvasása törli a nullpont beállítást. Az olvasása vagy a törlése vagy mindkettő? De élőadatokat lehet nézni közben?

 

Minden kérdésre nem tudok válaszolni ( én sohasem foglalkoztam ilyen szinten a témával) de én egyszer úgy szedtem szét a motort véletlenül, hogy diag módban ki-be járattam azt ami az autóban volt, majd rádugtam egy másikat ami ki volt járatva, és mivel a program pont a "kifelé" irányban volt így szépen kilőtte a kúpot a rugó amikor már elfogyott a szára.

 

Link to comment
Megosztás:

On 2019. 10. 17. at 13:12, Kispotter írta:

Ezzel mi lett? Hazafele egy 200 km út után éreztem lámpánál mintha jobban rázkódna a motor mint eddig. Aztán gondoltam csak bak fáradt el. Mikor hazaértem a kipufogó hangja ilyen lett.. semmit nem érzek rajta menet közben alapjáraton ilyen csak.. Új gyertyakábel szett megrendelve, de majd valamikor jövő héten ér ide.. 

Okuljatok..

Nem működött a belső keringetés mióta nálam van a kocsi.. 1 hónapja csináltam meg, de nem kellet volna az szívatott meg. Helyén vannak a csövek, de valahogy mégis falsot szív.. 

 

  • Köszi! 2
Link to comment
Megosztás:

7 órája, Kispotter írta:

Okuljatok..

Nem működött a belső keringetés mióta nálam van a kocsi.. 1 hónapja csináltam meg, de nem kellet volna az szívatott meg. Helyén vannak a csövek, de valahogy mégis falsot szív.. 

 

A 4. henger szívja a fékrásegítőt és egyben a belső keringtetést ( plusz az ufót) ezek szerint akkor tényleg egy henger volt ami akadozva járt, de erre senki nem gondolt. Viszont elég gyakori az alapjárat buborgás nekem is volt ha jól emlékszem, akkor ez gyakori ok lenne? De azért az hihetetlen hogy ilyen kis átmérő meg tudja zavarni a motor működését. Mondjuk alapjáraton nem kap sok levegőt, ott már lehet hogy jelentős ez a kis átmérő. Hihetetlen hogy kisimult a hangja. 

Link to comment
Megosztás:

9 órája, Kispotter írta:

Okuljatok..

Nem működött a belső keringetés mióta nálam van a kocsi.. 1 hónapja csináltam meg, de nem kellet volna az szívatott meg. Helyén vannak a csövek, de valahogy mégis falsot szív.. 

 

Az szép én sose gondoltam volna egy ilyen kis vákumos dolog így megzavarja az alapjáratot . Gratula a hiba feltáráshoz :D  

Link to comment
Megosztás:

Ma ugy jartam,hogy kifogyott a hutovizem.Ahogy neztem,elfolyik a huto aljan.Feltoltottem fagyalloval,gondolom az meg szepen kiette a vizkovel eltomodott lyukat.100 fokot mutatott a hofokmero oram mikor leallitottam az autot,de ventillatort nem hallottam menni:(

A huto hofokmerojerol lehuzom a csatit es osszezarom a csatlakozot egy drottal,akkor el kellene indulnia a ventillatornak,nemde?

Marmint ha jo a biztositek es a ventillator motorja.Ha nem,akkor ventillator motor vagy biztositek csere. 

Valaki erositse meg,hogy jol gondolom-e.

Link to comment
Megosztás:

3 perce, aszti írta:

Ma ugy jartam,hogy kifogyott a hutovizem.Ahogy neztem,elfolyik a huto aljan.Feltoltottem fagyalloval,gondolom az meg szepen kiette a vizkovel eltomodott lyukat.100 fokot mutatott a hofokmero oram mikor leallitottam az autot,de ventillatort nem hallottam menni:(

A huto hofokmerojerol lehuzom a csatit es osszezarom a csatlakozot egy drottal,akkor el kellene indulnia a ventillatornak,nemde?

Marmint ha jo a biztositek es a ventillator motorja.Ha nem,akkor ventillator motor vagy biztositek csere. 

Valaki erositse meg,hogy jol gondolom-e.

Ha a venti csatiját össze zárod akkor igen ha gyujtáson van a kocsi el kell indulnia a ventinek.

Link to comment
Megosztás:

3 órája, zotya975 írta:

A 4. henger szívja a fékrásegítőt és egyben a belső keringtetést ( plusz az ufót) ezek szerint akkor tényleg egy henger volt ami akadozva járt, de erre senki nem gondolt. Viszont elég gyakori az alapjárat buborgás nekem is volt ha jól emlékszem, akkor ez gyakori ok lenne? De azért az hihetetlen hogy ilyen kis átmérő meg tudja zavarni a motor működését. Mondjuk alapjáraton nem kap sok levegőt, ott már lehet hogy jelentős ez a kis átmérő. Hihetetlen hogy kisimult a hangja. 

Ezt legvadabb rémálmomban sem gondoltam volna én sem, hogy egy ilyen kis rés mennyire megzavarja az egészet. Ezek szerint tényleg marha fontos ezeknél a motoroknál a vákum rendszer tömítettsége.. Ja és ami a legdurvább a fogyasztásom is elment szerintem 10 liter fölöttire egy ilyen miatt hihetetlen.. Egyébként még azt gondoltam, hogy lambda szondát is kilehetne cserélni tuti, mert erre szegény keveréket kellet volna dobnia aztán rájöttem nem is biztos. Ugyanis a fals levegőhöz a szonda érzékelte, hogy szegény a keverék így dobott hozzá benzint is bőséggel rendesen. Ezért is zabált annyit.. Legalább is ez az én eszme futtatásom! :D 

Link to comment
Megosztás:

1 óra, aszti írta:

Vizpumat vezerles megbontasa nelkul lehet cserelni X14NZ-nel?

Ha igen,mennyire nehez?Mire kell figyelni?Ossze kell jelolni a regit vagy van valami spec modszer?

Hát nem nagyon, mert a vezérműszíj átfut a pumpán, ugye azt hajtja, ráadásul az előfeszítést a szíjnak is az excenteres pumpa adja meg. Tehát a szíjat mindenképpen le kell venni, miután jelre van rakva a vezérlés, a vizet leengedni, a pumpát is be lehet jelölni, de ha nincs jelen a feszítő mutatója összerakás után akkor a pumpát úgyis forgatni kell. A pumpa alá O gyűrűvel azért készülni kell, mert nem biztos hogy a visszarakott és már meglapult tömíteni fog ismét. Ráadásul mivel a pumpa az alsó műanyag szíjház alatt van, ezért muszáj levenni az alsó szíjkereket és a feszítőt is.

http://843K_p_016.jpg

Link to comment
Megosztás:

Sejtettem,hogy nincs megoldas csak a vizpumpa cserejere.Az O gyuru biztos cseres,gondolom ott engedi el a vizet,szoval az mindenkepp lesz.Viszont akkor mar komplett vezerles csere jon szoba.Kerdes,hogy kb 30 km-ert eltudok-e igy vergodni a szerelomhoz.Talan ha hutotomito folyadekot teszek bele kibirja a 30km-et.Sajnos varosban,parkoloban nem tudok vezerlest cserelni,es a szerelom meg nem itt van. 

Gondolom a fagyallo miatt kezdett most el csepegtetni a vizpumpa.Eddig meglatasom szerint tiszta vizzel hasznaltak es ugy is vettem.En meg most jol feltoltottem fagyalloval a telre aztan ez lett belole.

Módosítva : aszti
Link to comment
Megosztás:

21 órája, droland írta:

Átnéztem a linkeltet és pár hozzászólást is azért pár kérdésem akadt és annyira nem is tiszta a dolog.

"Ez egy procedúra ami előtt egy  alapjárati motor takarítást és 28 milliméterre beállítást meg kell ejteni."

Akkor ezek szerint szétszedhető a motor. A "kalap" talpa vagy teteje (vége/csúcsa) és a műanyag ház azon felülete ami érintkezik az injektor házzal.... Mely kettő között kell 28mm-re betekerni/állítani?

"Amikor elérte a 60-70C° azt hallani fogod mert le fog esni az alapjárat olyan 850-900 rpm közé és stabilan be fog állni. Na most jön a plusz alapjárati motor szerepe . Le kell húzni a csatlakozót a bent lévőről és rádugni a kintire majd 4-5 gáz fröccsöt adni és figyelni a kinti alapjárati motor mozgását."

Ekkorra ugye az alapjárati motor behúzta a kúpot amennyire kell az üzem meleg alapjárati fordulatszámhoz... Ha jó pillanatban húzom le a motort akkor egy kicsi fordulathoz társuló alapjárati pozíció fog társulni és az "idle air steps", annyi amennyi..... Jól gondolom? Mi van ha melegebb a motor mondjuk 85-90 fok? Az más értéket kíván?

"...rádugni a kintire majd 4-5 gáz fröccsöt adni és figyelni a kinti alapjárati motor mozgását".

Várhatóan a gázadással kifelé fog mozogni, majd mikor visszatér az alapjárat, akkor a benti motor aktuális pozíciója lesz a nulla.... (Nem igazán értem miért kell ilyenkor a külső motor, hiszem a beépítettnek is ugyanoda kellene visszaállnia és azzal is meglenne a nullpont. ??? )

Ha jól értettem a hibatár olvasása törli a nullpont beállítást. Az olvasása vagy a törlése vagy mindkettő? De élőadatokat lehet nézni közben?

 

Sajnos csak a Tomco által gyártottat lehet így szétszedni. Az Opelbe   használtaknál   ezt az elektronikát kell megépíteni , mert  hornyolt a kúp tengelye és nem elforgatható.

IAC-Test.png

"(Nem igazán értem miért kell ilyenkor a külső motor, hiszem a beépítettnek is ugyanoda kellene visszaállnia és azzal is meglenne a nullpont. ??? )

Ezt igazán én sem értem hogy miért nullázódna le a aktuális lépés száma , de valószínű valami időzítés lehet dolog mögött , hogy túl hamar esik vissza a fordulat vagy valami ilyesmi. Mert visszajelzés a motortól  és a Driver IC-től a processzor felé nincs.   Ez onnan is tudható hogy  mint tudjuk Csekk lámpa villogtatáskor Teszt üzemmódba kerül  az alapjárati motor is és ha nekiütközik a kúp a fúratnak tovább akarja azt  zárni  és a még fennmaradó lépéseket mozgás nélkül de megkapja. Amúgy teszt üzemben mindig kifele indul meg az alapjárati motor megtesz 100 lépést majd vissza fele 160 lépést (ennyi a teljes mozgás száma  0.04167mm=1 lépés) majd újra előre lezárásig megint 160 lépés ezt addig csinálja míg gyújtáson van. Amikor a gyújtást leveszed  nem áll meg azonnal hanem  akárhol is tartózkodik mindig a teljes lezárástól visszafele 100 lépésnél fog megállni.  Ez az alap helyzete ami a fojtószelep házban levő  lezárandó furatátmérőtől  (7,5 vagy 8mm) függ   26 vagy 27 milliméterre jön így ki a gyári beállítás 28mm értéke helyett. Mondjuk ez csak takarításkor van  előírva amikor el vannak már mentve a tanult értékek .

"Ha jól értettem a hibatár olvasása törli a nullpont beállítást. Az olvasása vagy a törlése vagy mindkettő? De élőadatokat lehet nézni közben?"

Így aztán persze,  hogy törli mindkettő,  a mentett értékeket.  Onnantól szokott bohóckodni aztán  alapjárat , ezért is gondolom valami gyári beállítási procedúrával vissza hozható lenne a dolog. Op-com-ban nincs ilyen menü ami   evvel foglalkozik?

Módosítva : nyemi
Link to comment
Megosztás:

2 órája, aszti írta:

Sejtettem,hogy nincs megoldas csak a vizpumpa cserejere.Az O gyuru biztos cseres,gondolom ott engedi el a vizet,szoval az mindenkepp lesz.Viszont akkor mar komplett vezerles csere jon szoba.Kerdes,hogy kb 30 km-ert eltudok-e igy vergodni a szerelomhoz.Talan ha hutotomito folyadekot teszek bele kibirja a 30km-et.Sajnos varosban,parkoloban nem tudok vezerlest cserelni,es a szerelom meg nem itt van. 

Gondolom a fagyallo miatt kezdett most el csepegtetni a vizpumpa.Eddig meglatasom szerint tiszta vizzel hasznaltak es ugy is vettem.En meg most jol feltoltottem fagyalloval a telre aztan ez lett belole.

Nem biztos hogy a nagy O gyűrűnél enged, lehet a vízpumpatengely tömszelencéjénél is, szokott lenni ott egy furat hogy ne hozza ki a folyadékot a szíjig, hanem már a blokkhoz közelebb lecsepeg. Ha nem ürül le a kiegyenlítő az úton akkor nincs gond ha ereszt, esetleg többször megállsz ránézel, utána töltesz. Ilyenkor már csak deszt vízzel érdemes úgyis le lesz cserélve kár bele a fagyáló. A hűtő tömítő csak végszükség esetén jó, mert nem biztos hogy csak ott tömít ahol kell, vannak a hűtőben-radiátorban vékony járatok. 

Link to comment
Megosztás:

Hat kaptam ajanlatot a szerelomtol komplett vezerles cserere,de azthiszem kihagyom.Inkabb meg csinalom en kis segitseggel.Autos boltba az SKF szett 21 ezer komplett.A szerelo meg 19-be hozatta volna a feszitot+szijat es + 11 lett volna a vizpumpa + 15 ezer lett volna a szereles.Ugy meg nem vallalta,hogy en viszem a cuccot hozza es O. csak beszereli.Ez osszesen 45 ezer.Kicsit sokallom igy nekiallok en.Esetleg ha valakinek van video a vezerles csererol azt szivesen fogadom,vagy egyeb trukkoket,fogasokat.Gondolom ilyenkor mar erdemes a termosztatot is cserelni,ha mar a vezerles amugy is le van kapva.

Módosítva : aszti
Link to comment
Megosztás:

20 perce, aszti írta:

Hat kaptam ajanlatot a szerelomtol komplett vezerles cserere,de azthiszem kihagyom.Inkabb meg csinalom en kis segitseggel.Autos boltba az SKF szett 21 ezer komplett.A szerelo meg 19-be hozatta volna a feszitot+szijat es + 11 lett volna a vizpumpa + 15 ezer lett volna a szereles.Ugy meg nem vallalta,hogy en viszem a cuccot hozza es O. csak beszereli.Ez osszesen 45 ezer.Kicsit sokallom igy nekiallok en.Esetleg ha valakinek van video a vezerles csererol azt szivesen fogadom,vagy egyeb trukkoket,fogasokat.Gondolom ilyenkor mar erdemes a termosztatot is cserelni,ha mar a vezerles amugy is le van kapva.

Hát leginkább ezen a videón lehet megnézni a legjobban a cserét:

Egyedüli necces pont talán a főtengely szíjtárcsa csavar kitekerése, ami azért nehéz, mert nem lehet a főtengelyt fixen megfogni, 5. sebességbe téve valaki nyomja a féket és úgy lehet kitekerni, de így is elég sokat rugózik, én több crova hosszabbítót egymásba dugok amig kiér a vége a sárvédőn kívülre és ott tekerem ki. Vannak trükkök, pölö egyik gyertya helyén betámasztani egy dugót valamivel, kuplungnál a lendkereket megakasztani, vagy van aki simán feltámaszt egy kulcsot és indítózik, de én egyiket sem próbáltam. Ha van légkulcs, azzal többnyire simán le lehet veretni.

http://279P5120021.jpg

Link to comment
Megosztás:

1 óra, nyemi írta:

Sajnos csak a Tomco által gyártottat lehet így szétszedni. Az Opelbe   használtaknál   ezt az elektronikát kell megépíteni , mert  hornyolt a kúp tengelye és nem elforgatható.

IAC-Test.png

"(Nem igazán értem miért kell ilyenkor a külső motor, hiszem a beépítettnek is ugyanoda kellene visszaállnia és azzal is meglenne a nullpont. ??? )

Ezt igazán én sem értem hogy miért nullázódna le a aktuális lépés száma , de valószínű valami időzítés lehet dolog mögött , hogy túl hamar esik vissza a fordulat vagy valami ilyesmi. Mert visszajelzés a motortól  és a Driver IC-től a processzor felé nincs.   Ez onnan is tudható hogy  mint tudjuk Csekk lámpa villogtatáskor Teszt üzemmódba kerül  az alapjárati motor is és ha nekiütközik a kúp a fúratnak tovább akarja azt  zárni  és a még fennmaradó lépéseket mozgás nélkül de megkapja. Amúgy teszt üzemben mindig kifele indul meg az alapjárati motor megtesz 100 lépést majd vissza fele 160 lépést (ennyi a teljes mozgás száma  0.04167mm=1 lépés) majd újra előre lezárásig megint 160 lépés ezt addig csinálja míg gyújtáson van. Amikor a gyújtást leveszed  nem áll meg azonnal hanem  akárhol is tartózkodik mindig a teljes lezárástól visszafele 100 lépésnél fog megállni.  Ez az alap helyzete ami a fojtószelep házban levő  lezárandó furatátmérőtől  (7,5 vagy 8mm) függ   26 vagy 27 milliméterre jön így ki a gyári beállítás 28mm értéke helyett. Mondjuk ez csak takarításkor van  előírva amikor el vannak már mentve a tanult értékek .

"Ha jól értettem a hibatár olvasása törli a nullpont beállítást. Az olvasása vagy a törlése vagy mindkettő? De élőadatokat lehet nézni közben?"

Így aztán persze,  hogy törli mindkettő,  a mentett értékeket.  Onnantól szokott bohóckodni aztán  alapjárat , ezért is gondolom valami gyári beállítási procedúrával vissza hozható lenne a dolog. Op-com-ban nincs ilyen menü ami   evvel foglalkozik?

Köszi az infókat, sajnos addigra már kitekertem egy régebbi motorból a tengelyt, persze roncsolással, vissza lehet tekerni, de forog.... Mindegy...

Ez a léptető motoros dolog így azért elég bizonytalan, főleg ha egy kiolvasás is elcseszi.... Illett volna egy alaphelyzeti kapcsolót/érzékelőt tenni bele (vagy túlterhelést érzékelni legalább az egyik végállás meghatározásához).... (Van itthon motor driver-em, elvileg jó léptető motorhoz is egy arduinoval is megépíthető lenne egy beállító "készülék".)

Hát Op-com-ban nem látta ilyen reset lehetőséget, programming van, de azt meg nem tudom mit csinál, hogy működik. Pedig igen kézenfekvő lenne, hogy az alapjárati motort újra be kell állítani.

Szóval, ha jól értem, a 26-28mm beállítása azért kell, hogy indításkor elzárja a levegőt és nagy gázzal induljon az alapjárat, így visszafelé fog lépkedni (rövidül a tengely) mindenképp és üzem meleg állapotban majd megáll valahol.
De mi van, ha később alapjáraton még jobban felmelegszik a víz, lehet 90 fok felett is jóval? Ilyenkor az éppenhogy felmelegedett motorral 70-80 fokos víznél beállított alapjárat jó lesz melegebb motorral is?

Szimplán csak az élőadatok monitorozása, nem rontja el az alapjáratot?

Link to comment
Megosztás:

2 órája, aszti írta:

Hat kaptam ajanlatot a szerelomtol komplett vezerles cserere,de azthiszem kihagyom.Inkabb meg csinalom en kis segitseggel.Autos boltba az SKF szett 21 ezer komplett.A szerelo meg 19-be hozatta volna a feszitot+szijat es + 11 lett volna a vizpumpa + 15 ezer lett volna a szereles.Ugy meg nem vallalta,hogy en viszem a cuccot hozza es O. csak beszereli.Ez osszesen 45 ezer.Kicsit sokallom igy nekiallok en.Esetleg ha valakinek van video a vezerles csererol azt szivesen fogadom,vagy egyeb trukkoket,fogasokat.Gondolom ilyenkor mar erdemes a termosztatot is cserelni,ha mar a vezerles amugy is le van kapva.

Amit mindeképpes éremes megnézni az hogy torx-os vagy 6 lapfejú csavarok vannak neked, mert ha torx-os akkor kell 1 készlet ,1 bak se árt mivel úgy is alatta kell feküdni ,na meg a lényeg hogy jelen legyen minden . 

Módosítva : Barret
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.