Jump to content
OPEL FÓRUM

Recommended Posts

16 perce, nyemi írta:

Szia . Hát most már csak találgatni tudok:blink:. Ugye ez a fránya spontán leállás a hibád vagy rángatózik csak?

Rögtön indul-e utána (ha leállna)?

Hidegen nem , csak melegen csinálja?

 

Azt vettem észre hogy kuplung kinyomasanal csinálja be dadog ki villanak a lámpák jobb esetben rosszabbik hogy le áll már nem tudom mi lehet a gond sajnos nincs ötletem hibát meg nem ír az agya.

Hozzászólás linkje
Megosztás:
  • Hozzászólások 40,2k
  • Létrehozva
  • Legutolsó válasz

Legtöbb hozzászólás

  • zotya975

    4227

  • opel16v

    1874

  • Novy

    1609

  • FPepe

    1339

Legtöbb hozzászólás

Népszerű hozzászólások

Nekem naponta kijut 2 óra BMV (Busz,Metró,Villamos) így már lassan immunis vagyok bizonyos dolgokra. Korábban pl. rossz néven vettem, ha valaki átgázolt a lábamon, mostanság megtanultam örülni neki, h

Sziasztok meg oldódott az a probléma hogy menet közben le állt az f Astra. Hiba oka: üzemanyag szivattyú relé volt a ludas néha ki hagyott és akkor nem volt üzemanyag + benzin szűrő csere . De a főbb

Télen a sok rövidtáv okoz kávéhabot, de a hengerfejesség egyik tünete is lehet, amikor az olajba víz kerül. Ellenőrizd hogy a víz nem fogy, az olajszint nem nő, és a víz felületén nem látsz-e olajat ú

Közzétett képek

6 perce, Kukcaman írta:

Sziasztok!

Önindító vásárlás elött állok . (Néha nem indul a kocsi, ekkor meg kell kocogtatni az önindítót) -

Astra F 1.6i/2000/X16SZ. 

Néztem a UNIX oldalán ezt a típust, és jópár találatot dobott fel. Melyiket érdemes megvenni?(ár/márka/érték arányban persze) - az is érdekelne, hogy ezen a motor típuson belül létezik többféle bekötésű önindító? (nézzétek el, ha nem relevánsat kérdezek). 

Alapból ha az önindító kocogatásra elindul akkor nincs nagy baja, a behúzórész elkoszolódótt, és mivel elég szoros az illesztése megakad. Elég egy benzines ronggyal megtörölgetni a réz hengert és megint jó sokáig.

48b02e3891df2bb401a4116c5fee7e8a.jpg 

Én inkább felújítottam az enyémet, mert ha szétszedés után azt látni hogy a fogaskerekek kopottak, akkor érdemes bronzkefét, kefetartót cserélni és kitakarítás majd újrazsírzás után összerakni. A kommutátor szegmensei köztül ki kell kaprirgálni a port, mert ha áthúz a másik tekercsre akkor gyengébben teker. Irreálisan drágák voltak az újak, és mivel nincs benne túl sok cserélendő alkatrész nem láttam értelmét újat venni. Itt lehet hozzá mindent venni: https://www.autosboltgesztely.hu/termekek/elektronika-gyujtas/onindito-alkatreszek/?page=2

 

Meg kell nézni milyen gyártmány, a legtöbb Valeo D6RA. 

  • Köszi! 1
Hozzászólás linkje
Megosztás:
9 perce, Garos írta:

Azt vettem észre hogy kuplung kinyomasanal csinálja be dadog ki villanak a lámpák jobb esetben rosszabbik hogy le áll már nem tudom mi lehet a gond sajnos nincs ötletem hibát meg nem ír az agya.

Az ilyen nem állandó jellegű hiba a legrosszabb, sokkal könnyebb ha egyáltalán nem indul el az autó. A vákumcsöveket átnézted?

Hozzászólás linkje
Megosztás:
1 óra, Garos írta:

Azt vettem észre hogy kuplung kinyomasanal csinálja be dadog ki villanak a lámpák jobb esetben rosszabbik hogy le áll már nem tudom mi lehet a gond sajnos nincs ötletem hibát meg nem ír az agya.

De üzem meleg motornàl jön elő csak de nem tudok rá jönni hogy mi lehet a gond.

Hozzászólás linkje
Megosztás:
22 perce, Garos írta:

Vàkum csöveken nem láttam semmi sérülést.

Ha van féktisztítót hideg motornál fújkáld körbe a csőcsatalkozásokat, injektorház környékét. Ha van rés valahol a motor beszívja és felpörög. A tűzfalon található kerek műanyag szelep csöveit nézd meg nincs-e bennük szénpor. Ha alapjárati motor, fojtószelep még nem takarítottál azt is meg lehet ejteni. Az alapjárati motort diag üzemmódban ( mintha hibát villogtatnál) meg is lehet kiszerelve járatni:

 

Neked 1.6-oson gömbölyű végű, nem csonkagúla a kúp. A piros O gyűrű ne vesszen el alóla. 

  • Köszi! 1
Hozzászólás linkje
Megosztás:
1 órával ezelőtt, zotya975 írta:

Ha van féktisztítót hideg motornál fújkáld körbe a csőcsatalkozásokat, injektorház környékét. Ha van rés valahol a motor beszívja és felpörög. A tűzfalon található kerek műanyag szelep csöveit nézd meg nincs-e bennük szénpor. Ha alapjárati motor, fojtószelep még nem takarítottál azt is meg lehet ejteni. Az alapjárati motort diag üzemmódban ( mintha hibát villogtatnál) meg is lehet kiszerelve járatni:

 

Neked 1.6-oson gömbölyű végű, nem csonkagúla a kúp. A piros O gyűrű ne vesszen el alóla. 

Hát nem ilyen van mint a vedeóban hanem hegyesseb kúp alakú. 

Hozzászólás linkje
Megosztás:
4 órája, nyemi írta:

Szia . Hát most már csak találgatni tudok:blink:. Ugye ez a fránya spontán leállás a hibád vagy rángatózik csak?

Rögtön indul-e utána (ha leállna)?

Hidegen nem , csak melegen csinálja?

 

Szia! Csak üzem meleg állapotban kezdi el addig semmi baj nincs ahogy be melegszik és akkor már kezdi de nem mindig hirtelen kuplung kinyomàsnàl be dadog vagy le áll. De viszont ha rá inditok azonnal indul mintha mi se történt volna. Hiba kód nincs. Ötlet? Minden ötletet el fogadok. Köszönöm a választ.

Hozzászólás linkje
Megosztás:
8 órája, Garos írta:

Szia! Csak üzem meleg állapotban kezdi el addig semmi baj nincs ahogy be melegszik és akkor már kezdi de nem mindig hirtelen kuplung kinyomàsnàl be dadog vagy le áll. De viszont ha rá inditok azonnal indul mintha mi se történt volna. Hiba kód nincs. Ötlet? Minden ötletet el fogadok. Köszönöm a választ.

A bemelegedés utáni hibák a legrosszabbak mert egy döglődő alkatrész jeleznek.  Két dologra gondolok a gyújtás alkatrészek valamelyikére  ( gyújtásmodul, impulzus tekercs, gyújtó trafó) és természetesen a hőfok gombára (BOSCH: 0280130107).  Mint előző hozzászólásaidat olvasva ezt még nem cserélted, de ez el tud úgy romlani   hogy bemelegedve kontakt hibássá válik( az azonnali újra indulás is ezt valószínűsíti, ) . Mint hogy ez a legolcsóbb  alkatrész  a "gondoltak közül"  ennek cseréjét ejtsd még meg.

 

Uí.

A hőfok szenzor működése és kétfajta ellenállás kiosztása.

post-58-1398442521.png

Mint látható az ECU-n belül a hőfokszenzor mérése két részre  van osztva a felhúzó ellenállások átkapcsolásával: 50°C alatt  348Ω+3,65KΩ=4KΩ mérési áram~1mA---50°C felet meg csak 348Ω és így a mérési áram~10mA!.  Na ezt az átkapcsolást nem szokta bírni az elhasználódott hőfok szenzor.

cts.png

Az Opel járművekben használt kétféle ellenállás kiosztású  hőfok szenzor  M12 menetel.

A Bal oldali C14SE meg a 16 szelepes változatok (szín:fehér meg a zöld, 25°C=2796Ω). A jobb oldali a C14NZ-X14NZ-C16NZ avagy ez a BOSCH: 0280130107 (szín:kék, 20°C=2500Ω).  A kettőt keverni nem ildomos bár megvannak az előnyei és hátrányai is, a felcserélt használatuknak.

  

Módosítva : nyemi
Hozzászólás linkje
Megosztás:
20 órája, Garos írta:

Szia! Csak üzem meleg állapotban kezdi el addig semmi baj nincs ahogy be melegszik és akkor már kezdi de nem mindig hirtelen kuplung kinyomàsnàl be dadog vagy le áll. De viszont ha rá inditok azonnal indul mintha mi se történt volna. Hiba kód nincs. Ötlet? Minden ötletet el fogadok. Köszönöm a választ.

Én gyújtás oldali gondra tippelnék.Ezek szoktak meleg motornál jelentkezni.Ha tudnál olyan garázsba beállni és meleg motornál járatni teljes sötétségben akkor ha áthúz valahol látni lehet.

Hozzászólás linkje
Megosztás:
34 perce, kingblue írta:

Én gyújtás oldali gondra tippelnék.Ezek szoktak meleg motornál jelentkezni.Ha tudnál olyan garázsba beállni és meleg motornál járatni teljes sötétségben akkor ha áthúz valahol látni lehet.

Szoktak még olyat csinálni, hogy fognak egy darab kábelt, lecsupaszítják a két végét az egyiket letestelik a másikat végighúzzák sötétben járó motornál a kábelek- pipák mellett. Nekem pölö olyan is volt hogy az utángyári trafó vas tüskéjét ahová rá van dugva a központi kábel pipája megette a réz pipa kontakt. Amig összeért vagy közel volt, addig nem volt gond áthúzott a nagyfesz, aztán egyre inkább remegett meg kihagyott a gyujtás. Ha meg nehezen indult 3 hengerezett akkor tudtam hogy itt a gyertya csere ideje. Bár viszonylag egyszerű motor, azért sok cumis hibája lehet. Apróság csak nehéz rájönni mi az. 

Hozzászólás linkje
Megosztás:
16 perce, zotya975 írta:

Szoktak még olyat csinálni, hogy fognak egy darab kábelt, lecsupaszítják a két végét az egyiket letestelik a másikat végighúzzák sötétben járó motornál a kábelek- pipák mellett. Nekem pölö olyan is volt hogy az utángyári trafó vas tüskéjét ahová rá van dugva a központi kábel pipája megette a réz pipa kontakt. Amig összeért vagy közel volt, addig nem volt gond áthúzott a nagyfesz, aztán egyre inkább remegett meg kihagyott a gyujtás. Ha meg nehezen indult 3 hengerezett akkor tudtam hogy itt a gyertya csere ideje. Bár viszonylag egyszerű motor, azért sok cumis hibája lehet. Apróság csak nehéz rájönni mi az. 

Igen.Azért írtam hogy tök sötétben jobban meglehet látni.

Hozzászólás linkje
Megosztás:
1 óra, kingblue írta:

Igen.Azért írtam hogy tök sötétben jobban meglehet látni.

Visszagondolva fel sem tudom sorolni hányszor volt rángatás-fulladás, nem indulás hibám az astrán. Teljesség igénye nélkül: üzemanyag rendszer: halódó kopott pumpa, kontakthibás AC-csati, tönkrement AC-relé. Gyújtás: haldokló gyujtásmodul, gyertyák, áthúzó kábel, trafó ( kétszer is) . Most így visszagondolva a lambda szondával és a Hall jeladóval nem volt csak gondom, meg a TPS potival, vízhőfok jeladóval, és a Map szenzorral. A végén már minden volt a csomagtartóban, de az AC-relén kívül útközben semmit nem kellett cserélnem. Ez utóbbi is úgy volt hogy kölcsönadtam a kocsit, és felhívtak hogy nem indul . Odatekertem bicajjal a pótkulccsal, adtam gyujtást pumpa nem búg. Kivettem az AC relét, rövidrezártam a 30-87-et pumpa búg, a kocsi indul, tartalék relé betesz, canga a csomagtartóba és már mentem is. Tovább tartott elfektetni a hátsó üléseket, mint a ténylege szerelés. De ha kontakthiba van valahol, ami csak néha jön elő azt keresheted napestig. Ezért " jobb" ha egyáltalán nem indul mintha néha fullad vagy rángat. 

Ténylegesen az út szélén 2X hagyott a 10 év és 120 ezer kilométer alatt, egyszer a vezérlés szakadáskor egyszer meg a behalt trafó miatt. 

Hozzászólás linkje
Megosztás:
17 perce, Garos írta:

Sziasztok! Ezt a hőfok gombát hol lehet megtalálni. Mert fogalmam nincs. Ha azt ki veszem kell bele új fagyálló. Köszönöm a válaszokat.

Nem ismerem ezt a tipust de valszeg hátul a szívósor alatt a blokk oldalában van.Nem kell bele új fagyálló legfeljebb annyi ami kicsorog visszatölteni.

Hozzászólás linkje
Megosztás:
7 órája, Garos írta:

Sziasztok! Ezt a hőfok gombát hol lehet megtalálni. Mert fogalmam nincs. Ha azt ki veszem kell bele új fagyálló. Köszönöm a válaszokat.

 

6 órája, kingblue írta:

Nem ismerem ezt a tipust de valszeg hátul a szívósor alatt a blokk oldalában van.Nem kell bele új fagyálló legfeljebb annyi ami kicsorog visszatölteni.

Igen, ott.

f41f79d8c78b7ec5beb3988236227c8a.jpg

  • Like 1
Hozzászólás linkje
Megosztás:
On 2020. 12. 15. at 16:16, zotya975 írta:

Alapból ha az önindító kocogatásra elindul akkor nincs nagy baja, a behúzórész elkoszolódótt, és mivel elég szoros az illesztése megakad. Elég egy benzines ronggyal megtörölgetni a réz hengert és megint jó sokáig.

48b02e3891df2bb401a4116c5fee7e8a.jpg 

Én inkább felújítottam az enyémet, mert ha szétszedés után azt látni hogy a fogaskerekek kopottak, akkor érdemes bronzkefét, kefetartót cserélni és kitakarítás majd újrazsírzás után összerakni. A kommutátor szegmensei köztül ki kell kaprirgálni a port, mert ha áthúz a másik tekercsre akkor gyengébben teker. Irreálisan drágák voltak az újak, és mivel nincs benne túl sok cserélendő alkatrész nem láttam értelmét újat venni. Itt lehet hozzá mindent venni: https://www.autosboltgesztely.hu/termekek/elektronika-gyujtas/onindito-alkatreszek/?page=2

 

Meg kell nézni milyen gyártmány, a legtöbb Valeo D6RA. 

Köszi szépen a gyors választ :) Megnézem milyen van benne pontosan.

Hozzászólás linkje
Megosztás:

Sziasztok meg oldódott az a probléma hogy menet közben le állt az f Astra. Hiba oka: üzemanyag szivattyú relé volt a ludas néha ki hagyott és akkor nem volt üzemanyag + benzin szűrő csere . De a főbb ok a relé volt.

  • Like 4
Hozzászólás linkje
Megosztás:
  • 2 weeks later...

Sziasztok! Hengerfejes lett az opel f Astra c16nz motor módra hallgató autóm tudna nekem valaki abban segíteni hogy hogyan tudnám lépésről lépésre szétszedni esetleg egy rajzot tudna valaki küldeni. Köszönöm szépen.

Hozzászólás linkje
Megosztás:
2 órája, Garos írta:

Sziasztok! Hengerfejes lett az opel f Astra c16nz motor módra hallgató autóm tudna nekem valaki abban segíteni hogy hogyan tudnám lépésről lépésre szétszedni esetleg egy rajzot tudna valaki küldeni. Köszönöm szépen.

Elég sok ilyen videón kering fenn a neten egyszerűbb ilyeneket nézegetni szerelés előtt, igazából a motorkód-köbcenti neked mindegy a 8 szelep a lényeg. Pölö:

 

Ami fontos hogy a hengerfej csavarokat és a szívó-kipufogó sor csavarokat csigavonalban belülről kifelé kell oldani és meghúzni is, a hengerfejnél mindenképpen kell nyomatékkulcs az érték rajta lesz az új tömítés csomagolásán. A csere velejárója a folyadék ( olaj-hűtőfolyadék) csere is ezeket érdemes már előző nap leengedni. Érdemes még cserélni a termosztátot szívó-kipufogó sor tömítés ugye alap, ( kipufogó tűzkarika sem árt) kell szelepfedél tömítés, a hengerfej csavarokból is újat kell venni. A hengerfej-vezérműtengely ház között csak paszta van, ide jó pölö a Loctite 5910-5920.

Ha lent a hengerfej, és ugyanez lesz visszarakva, az egysíkúságot ha nem lehet preciz vonalzóval ellenőrizni, akkor ( de amúgy is érdemes) síkba kell köszörültetni. Ekkor hacsak nem akarsz kompressziót növelni vastagabb úgynevezett " több ékes" hengerfej tömítés kell, ennek a méretét a köszörülő műhely, vagy a bolt ahol veszed meg fogja tudni mondani. Ha esetleg kérdezik mennyit szedjenek le belőle ( ha kérdezik) 3 tized miliméter általában az alap. Ha nem tudod biztosan hogy ez még nem volt köszörülve hívd rá fel a figyelmüket, mert bármeddig nem lehet lemenni. De te is megnézheted tolómérővel az alsó-felső sík között a távolság 95.9 milinél nem lehet kisebb. A hengerfej nyomáspróbáját csak akkor lehet elhagyni ha minden kétséget kizárólag látható hogy a hengerfej tömítés volt a hibás ( kifelé jött olaj-víz, vagy látható a sérülés rajta és ez nem a leszedéskor keletkezett). Ha nem egyértelmű akkor a műhelytől nyomáspróbát is kell kérni, ekkor érdemes tőlük előre megkérdezni mennyire legyen szétszedve, mert van ahol a szelepeket kérik hogy legyenek bent. Ilyenkor érdemes még a szelepszár szimeringeket is cserélni ( 200Ft/darab) és a szelepzárást ellenőrizni ha kell a szelepeket becsiszolni. Ha kész a hengerfej azt rendesen el kell mosni benzinnel-lakkbenzinnel hogy ne maradjon a csiszolásból bent fémpor. 

Igazából nem kötelező, de ha közel van érdemes vezérlést is cserélni egyben, de a szíjat lehetőleg mindenképpen, a vízpumpa alatti O-gyűrűt is, mert állítás után a régi meglapult ereszthet. 

Talán ennyi. Mi volt a tünet amúgy? 

  • Like 1
Hozzászólás linkje
Megosztás:
  • 2 weeks later...

Üdv mindenkinek és Boldog Újévet.A még gyári olajteknő tömítést szeretném lecserélni mert  már megérett a cserére.Olvastam hogy a gumis tömítéshez nem kell paszta ,de olyat is hogy a tömítést is meg kell pasztázni.Akinek van jó tapasztalata  a  bevált módszerről kérem irja meg .X14NZ-ről van szó.

Hozzászólás linkje
Megosztás:
1 órával ezelőtt, csjanos46 írta:

Üdv mindenkinek és Boldog Újévet.A még gyári olajteknő tömítést szeretném lecserélni mert  már megérett a cserére.Olvastam hogy a gumis tömítéshez nem kell paszta ,de olyat is hogy a tömítést is meg kell pasztázni.Akinek van jó tapasztalata  a  bevált módszerről kérem irja meg .X14NZ-ről van szó.

Boldogat! Én úgy csináltam hogy a fémtisztára lepucoltam a blokkot is meg a teknőt is és a tömítés alatt-fölött pasztáztam a csavarokat pedig menetrögzítőztem, mert a rázkódástól kilazulnak és akkor azért szivárog.  Jó ha előző nap le van szedve a teknő, és ki van tömködve ronggyal a blokk, mert ha olaj kerül a még friss tömítésre oda az egész. 

  • Köszi! 1
Hozzászólás linkje
Megosztás:
16 órája, csjanos46 írta:

Üdv mindenkinek és Boldog Újévet.A még gyári olajteknő tömítést szeretném lecserélni mert  már megérett a cserére.Olvastam hogy a gumis tömítéshez nem kell paszta ,de olyat is hogy a tömítést is meg kell pasztázni.Akinek van jó tapasztalata  a  bevált módszerről kérem irja meg .X14NZ-ről van szó.

Én még annyit szeretnék hozzá fűzni: általánosságban elmondható (gyakorlati tapasztalat), hogy a lemezből préselt dekni-hez   először mindenképp  hozzá kell ragasztani tömítő anyaggal a tömítés.  Majd ezt lefordítva egy kartonlapra megvárni míg részben meg köt (az ívnél egy befaragott hungarocell darabot nyomtam alá :icon13: hogy odanyomja) ezután a  belülre kifolyó részeket el is lehet tüntetni. Utána megkenni újra a tömítést  de már felülről , ép csak egy vékony kukaccal , mert a blokk és a tömítés közé már sokkal kevesebb tömítő anyag is elég.  Jól felrakni ezt a tömítést,  sajnos idő igényes feladat.

Módosítva : nyemi
Hozzászólás linkje
Megosztás:

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Válasz erre a témára...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.