Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Extra-felszerelések beépítése utólag + elektromos kérdések


Amusing

Recommended Posts

Sziasztok!

Ismét itt, egy újabb problémával. Újabban nem kapok hangjelzést a kocsiban, ha égve felejtem a lámpát. Az ajtóban az érzékelő rendben van, a belső világítás működik. Minden jó, csak épp nincs sípolás. Úgy tudom, hogy a buzzer a multitimer-be van beépítve, de javítsatok ki, ha tévedek. Lehet, hogy az ment tönkre? Javítható lehet, vagy mindenképp csere? Vagy ha van más ötlet a hibára, azt is fogadom.

Üdv, és köszi.

cinke

Szia!

Igen, a multitimerben van a csipogó. Az ajtógomb viszont trükkös, mert baloldalon két érintkezős, vagyis attól hogy a világítást működteti még nem biztos, hogy jó, mert azt a másik áramköre vezérli. Először próbáld meg kivenni a gombot, és testet adni mindkét érintkezőnek a csatlakozójában, hátha mégis az a baj. Ha nem az, akkor vagy a vezeték szakadt valahol, vagy a multitimerben van a hiba. Mással nem függhet össze, emlékeim szerint az a vezeték az ajtóérzékelőtől közvetlenül a multitimerbe megy, így más nagyon nem lehet.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Igen, a multitimerben van a csipogó. Az ajtógomb viszont trükkös, mert baloldalon két érintkezős, vagyis attól hogy a világítást működteti még nem biztos, hogy jó, mert azt a másik áramköre vezérli. Először próbáld meg kivenni a gombot, és testet adni mindkét érintkezőnek a csatlakozójában, hátha mégis az a baj. Ha nem az, akkor vagy a vezeték szakadt valahol, vagy a multitimerben van a hiba. Mással nem függhet össze, emlékeim szerint az a vezeték az ajtóérzékelőtől közvetlenül a multitimerbe megy, így más nagyon nem lehet.

Köszi, holnap megnézem. Ma már sötét van hozzá. Azt még hozzá kell tennem, a kocsi baloldala össze volt törve. A javítás óta nem szól. Maga a multitimer el tud pusztulni úgy, hogy csak a csipogó része megy szét és minden más rendben működik?

Link to comment
Megosztás:

Köszi, holnap megnézem. Ma már sötét van hozzá. Azt még hozzá kell tennem, a kocsi baloldala össze volt törve. A javítás óta nem szól. Maga a multitimer el tud pusztulni úgy, hogy csak a csipogó része megy szét és minden más rendben működik?

Ezesetben szinte biztosan az ajtónál levő kapcsoló a hibás, vagy az odavezető drót. Esetleg csak nem dugták vissza mindkét szálat a kapcsolóra.

Link to comment
Megosztás:

Ezesetben szinte biztosan az ajtónál levő kapcsoló a hibás, vagy az odavezető drót. Esetleg csak nem dugták vissza mindkét szálat a kapcsolóra.

Ma kiszereltem a kapcsolót. 2 vezeték van benne, egy kék és egy szürke. Feltételezem a szürke menne a csipogóhoz, mert a többi ajtóban csak kék szál van. A kapcsolóba mind a két szál be van kötve. A szürke vezetéket nem tudtam kimérni, mert nem tudom hol a másik vége, vagyis hol kéne, hogy legyen.

Link to comment
Megosztás:

Ma kiszereltem a kapcsolót. 2 vezeték van benne, egy kék és egy szürke. Feltételezem a szürke menne a csipogóhoz, mert a többi ajtóban csak kék szál van. A kapcsolóba mind a két szál be van kötve. A szürke vezetéket nem tudtam kimérni, mert nem tudom hol a másik vége, vagyis hol kéne, hogy legyen.

Szia!

A bal lábtérnél vedd le a burkolatot ott van a motortér nyitó is. Mögötte van rengeteg kábel ami megy a bizt tábla felé. Ott kéne szétnézni.

Link to comment
Megosztás:

Ma kiszereltem a kapcsolót. 2 vezeték van benne, egy kék és egy szürke. Feltételezem a szürke menne a csipogóhoz, mert a többi ajtóban csak kék szál van. A kapcsolóba mind a két szál be van kötve. A szürke vezetéket nem tudtam kimérni, mert nem tudom hol a másik vége, vagyis hol kéne, hogy legyen.

Hali ne a vezeték végét keresd! Mielőtt mindent szétbontanál, tedd le testre azt a szürkét úgy hogy benne van a kulcs de nincsen gyújtáson a kocsi. Ha úgy elkezd fütyülni akkor ballagj be egy opel boltba és kérj egy vezetőoldali két érintkezős ajtókapcsolót. Annyi hogy a két érintkezősbe van egy dióda tehát nem mindegy hogy melyik vezetéket hova dugod rá. Tehát lehet hogy csak fordítva van rádugva. Tehát NE BONTS! előbb tedd le testre a szürkét!!!!!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Azt hogyan tudom megállapítani a legkönnyebben,hogy van-e vezeték húzva a ködlámpához.Nem találtam semilyen csatlakozót ami a ködlámpára menne.Gondolom,ha nincs benne gyárilag,akkor nem is kábelezték be.Néztem a lökhárító mögött,de nem találtam semmit.Ha kilenne,akkor megcsinálnám magam.2 új ködlámpát tudnék venni 7500-ért az új ködlámpás kapcsoló meg 8500Ft.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Azt hogyan tudom megállapítani a legkönnyebben,hogy van-e vezeték húzva a ködlámpához.Nem találtam semilyen csatlakozót ami a ködlámpára menne.Gondolom,ha nincs benne gyárilag,akkor nem is kábelezték be.Néztem a lökhárító mögött,de nem találtam semmit.Ha kilenne,akkor megcsinálnám magam.2 új ködlámpát tudnék venni 7500-ért az új ködlámpás kapcsoló meg 8500Ft.

Milyen, Classic a kocsid? Mert akkor 100%, hogy nincs kikábelezve.

Én vettem egy rossz kapcsolót, és a gombot aplikáltam át, illetve egy ~100Ft-os gombot kellett beforrasztani, de még kapcsolót sem szükséges venni, itt van leírás: http://www.kacsa-ignis.hu/vilagitaskapcsolo/

Link to comment
Megosztás:

Üdv. Nem működik 3 fűtőszál a hátsó ablakon (felülről számolva a 6, 8, 9). A 6-os és 8-ason szemmel látható sérülés volt (kb 4 mm-es szakaszon), de azt loctite fűtőszál-javítóval megcsináltam... A 9-esen nem láttam hibát. Az az érdekes, hogy mindegyik szálon ottvan a 12 V feszültség. Valakinek van ötlete, hogy ennek ellenére miért nem melegít a 6, 8, 9 ?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Kacérkodom a gondolattal hogy beépítem a tempomatot, de előtte alaposan körbejárnám a témát a biztonság kedvéért. Már több cikket is elolvastam ezzel kapcsolatosan.

Ma este megnézem mi van meg. Szóval a kuplung kapcsolóhoz menő 2 szál és csatlakozó OK, 4 szálas féklámpa kapcsoló OK. Ezek mind szépen be is vannak vezetékelve. Gondlom a kormányoszlopnál is megvan a másik csatlakozó, azt nem bontottam szét.

Szóval ha ez mind megvan, akkor nincs más dolgom mint kuplung kapcsolót és tempomatos indexkart betenni, majd felprogramoztatni Tech2-vel és használni? Valószínűleg az ECU hoz is be lehetnek húzva ezek a szálak ha már ezek így ki voltak építve? Vagy csak az utastérben van meg? Őszinte leszek, azt sem tudom hol kell keresni a motortérben az ECU-t.

Azoktól kérdezem akik használják már, ha lejtőn mész és elkezdesz gyorsulni, a tempomat tartja a beállított értéket? Valamint a műszerfalba a visszajelzőt tényleg olyan macerás beépíteni mint ahogy DarthVödör oldalán van? Nekem az ottani leírás hát enyhén szólva is "kínai" volt. Akinek már van milyen visszajelző nélkül használni?

Na azt hiszem egyenlőre ennyi, bocsi a hosszú szövegelésért.

Üdv.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Kacérkodom a gondolattal hogy beépítem a tempomatot, de előtte alaposan körbejárnám a témát a biztonság kedvéért. Már több cikket is elolvastam ezzel kapcsolatosan.

Ma este megnézem mi van meg. Szóval a kuplung kapcsolóhoz menő 2 szál és csatlakozó OK, 4 szálas féklámpa kapcsoló OK. Ezek mind szépen be is vannak vezetékelve. Gondlom a kormányoszlopnál is megvan a másik csatlakozó, azt nem bontottam szét.

Szóval ha ez mind megvan, akkor nincs más dolgom mint kuplung kapcsolót és tempomatos indexkart betenni, majd felprogramoztatni Tech2-vel és használni? Valószínűleg az ECU hoz is be lehetnek húzva ezek a szálak ha már ezek így ki voltak építve? Vagy csak az utastérben van meg? Őszinte leszek, azt sem tudom hol kell keresni a motortérben az ECU-t.

Azoktól kérdezem akik használják már, ha lejtőn mész és elkezdesz gyorsulni, a tempomat tartja a beállított értéket? Valamint a műszerfalba a visszajelzőt tényleg olyan macerás beépíteni mint ahogy DarthVödör oldalán van? Nekem az ottani leírás hát enyhén szólva is "kínai" volt. Akinek már van milyen visszajelző nélkül használni?

Na azt hiszem egyenlőre ennyi, bocsi a hosszú szövegelésért.

Üdv.

Ezt nézd meg! Én így csináltam!

https://docs.google.com/file/d/0B282mpwg7ZdOWjUzUzhfQkxpbDg/edit

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Kacérkodom a gondolattal hogy beépítem a tempomatot, de előtte alaposan körbejárnám a témát a biztonság kedvéért. Már több cikket is elolvastam ezzel kapcsolatosan.

Ma este megnézem mi van meg. Szóval a kuplung kapcsolóhoz menő 2 szál és csatlakozó OK, 4 szálas féklámpa kapcsoló OK. Ezek mind szépen be is vannak vezetékelve. Gondlom a kormányoszlopnál is megvan a másik csatlakozó, azt nem bontottam szét.

Szóval ha ez mind megvan, akkor nincs más dolgom mint kuplung kapcsolót és tempomatos indexkart betenni, majd felprogramoztatni Tech2-vel és használni? Valószínűleg az ECU hoz is be lehetnek húzva ezek a szálak ha már ezek így ki voltak építve? Vagy csak az utastérben van meg? Őszinte leszek, azt sem tudom hol kell keresni a motortérben az ECU-t.

Azoktól kérdezem akik használják már, ha lejtőn mész és elkezdesz gyorsulni, a tempomat tartja a beállított értéket? Valamint a műszerfalba a visszajelzőt tényleg olyan macerás beépíteni mint ahogy DarthVödör oldalán van? Nekem az ottani leírás hát enyhén szólva is "kínai" volt. Akinek már van milyen visszajelző nélkül használni?

Na azt hiszem egyenlőre ennyi, bocsi a hosszú szövegelésért.

Üdv.

Ezt nézd meg! Én így csináltam!

https://docs.google....zhfQkxpbDg/edit

Szerintem a tiéd is úgy van előkészítve mint az enyém!

Bocs kétszer ment el!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Kacérkodom a gondolattal hogy beépítem a tempomatot, de előtte alaposan körbejárnám a témát a biztonság kedvéért. Már több cikket is elolvastam ezzel kapcsolatosan.

Ma este megnézem mi van meg. Szóval a kuplung kapcsolóhoz menő 2 szál és csatlakozó OK, 4 szálas féklámpa kapcsoló OK. Ezek mind szépen be is vannak vezetékelve. Gondlom a kormányoszlopnál is megvan a másik csatlakozó, azt nem bontottam szét.

Szóval ha ez mind megvan, akkor nincs más dolgom mint kuplung kapcsolót és tempomatos indexkart betenni, majd felprogramoztatni Tech2-vel és használni? Valószínűleg az ECU hoz is be lehetnek húzva ezek a szálak ha már ezek így ki voltak építve? Vagy csak az utastérben van meg? Őszinte leszek, azt sem tudom hol kell keresni a motortérben az ECU-t.

Azoktól kérdezem akik használják már, ha lejtőn mész és elkezdesz gyorsulni, a tempomat tartja a beállított értéket? Valamint a műszerfalba a visszajelzőt tényleg olyan macerás beépíteni mint ahogy DarthVödör oldalán van? Nekem az ottani leírás hát enyhén szólva is "kínai" volt. Akinek már van milyen visszajelző nélkül használni?

Na azt hiszem egyenlőre ennyi, bocsi a hosszú szövegelésért.

Üdv.

Tömören: igen, nagyjából ilyen egyszerű beszerelni, nekem 20 perc volt az egész. Ha azok be vannak vezetékelve amit írtál (a kormányoszlopnál is), akkor az ECU-hoz menő kábel is bent lesz.

A használatról: a tempomat fékezni nem tud mivel az Astrának teljes mértékben hidraulikus és nem elektromos a fékrendszere, így tempomattal lejtőn lefelé annyit tud tenni hogy motorfékez (nem ad gázt), de természetesen ez hosszabb/meredek lejtő esetén nem elegendő a sebesség szinten tartásához, így az autó gyorsulni fog, tehát neked magadnak kell fékezned. A visszajelzőről: nekem ugyan már van (éppen DarthVödör szerelte be), de sokáig használtam anélkül, és igazából nem kell lényeges kompromisszumot kötni úgy sem, simán használható anélkül is a tempomat. Lényegében ha éppen nem nyomod a gázt és az autó sík úton sem lassul, akkor tudni fogod hogy aktiválva van a tempomat funkció, akkor is ha nem jelzi visszajelző.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Kacérkodom a gondolattal hogy beépítem a tempomatot, de előtte alaposan körbejárnám a témát a biztonság kedvéért. Már több cikket is elolvastam ezzel kapcsolatosan.

Ma este megnézem mi van meg. Szóval a kuplung kapcsolóhoz menő 2 szál és csatlakozó OK, 4 szálas féklámpa kapcsoló OK. Ezek mind szépen be is vannak vezetékelve. Gondlom a kormányoszlopnál is megvan a másik csatlakozó, azt nem bontottam szét.

Szóval ha ez mind megvan, akkor nincs más dolgom mint kuplung kapcsolót és tempomatos indexkart betenni, majd felprogramoztatni Tech2-vel és használni? Valószínűleg az ECU hoz is be lehetnek húzva ezek a szálak ha már ezek így ki voltak építve? Vagy csak az utastérben van meg? Őszinte leszek, azt sem tudom hol kell keresni a motortérben az ECU-t.

Azoktól kérdezem akik használják már, ha lejtőn mész és elkezdesz gyorsulni, a tempomat tartja a beállított értéket? Valamint a műszerfalba a visszajelzőt tényleg olyan macerás beépíteni mint ahogy DarthVödör oldalán van? Nekem az ottani leírás hát enyhén szólva is "kínai" volt. Akinek már van milyen visszajelző nélkül használni?

Na azt hiszem egyenlőre ennyi, bocsi a hosszú szövegelésért.

Üdv.

Szia!

Természetesen lejtőn is tartja a sebességet egészen addig amíg a motorfék elég hozzá. Fékezni nyilván nem tud helyetted. A visszajelzőt sajnos nem lehet egyszerűbben megoldani, mert az ECU-nak egyszerűen nincs olyan kiminete amin visszajelezné a működést. De igazából nem létfontosságú, nélküle is mindig tudod, hogy mikor van bekapcsolva, nem lehet nem észrevenni a működését. Éppen ellenkezőleg, annak a megszokásához kell egy kis idő, hogy hiába vetted le a lábad a gázról, mégse lassul. Kezdetben nekem mindig olyan érzésem volt, mintha átvette volna az autó az irányítást :) Furcsa érzés elsőre aki még nem használta.

gezoli nagyon jó kis leírást hozott össze, abban szerintem megtalálod a kérdéseidre a választ a beépítéssel kapcsolatban.

Link to comment
Megosztás:

gezoli!

A te leírásod adta a motivációt, hogy megnézzem egyáltalán mi van bent nálam. Gondoltam ha nálad bent voltak dolgok, tőlem sem hiányozhat túl sok minden. Nagyon jó kis leírás, elolvastam párszor már :icon1:

tgabika76, ampervadasz!

Köszönöm az infókat, nekem minden kis észrevétel hasznos lehet. Ha meglesz a rendszer a visszajelzőről szerintem lemondok. Egyrészt ahogy írjátok meglehet szokni, másrészt én biztosan nem tudnám megvalósítani. A fék pedig eszembe sem jutott így, de utólag belegondolva teljesen logikus. Ha van még valami egyéb észrevétel, hasznos infó szívesen fogadom. Még valami szereléskor az akkut lekötöttétek?

Feljebb már egy kolléga érdeklődött az első ködlámpa kikábelezéséről. gezoli te hogy állsz ezzel a témával? Nézted már? Nálad volt bent, vagy tettél bele előre ködlámpákat?

Link to comment
Megosztás:

Milyen, Classic a kocsid? Mert akkor 100%, hogy nincs kikábelezve.

Én vettem egy rossz kapcsolót, és a gombot aplikáltam át, illetve egy ~100Ft-os gombot kellett beforrasztani, de még kapcsolót sem szükséges venni, itt van leírás: http://www.kacsa-ign...agitaskapcsolo/

Nem is tudtam,hogy az Ignisbe is ilyen gomb van.Kérek egyet a haveromtól,Suzuki bontója van,csak talál egy ködlámpást.Elolvastam,hogy kell átalakítani,de nekem ez kínai.Én már azt sem értem hogyha bekapcsolom a tv-t mitől megyen:)

Link to comment
Megosztás:

gezoli!

A te leírásod adta a motivációt, hogy megnézzem egyáltalán mi van bent nálam. Gondoltam ha nálad bent voltak dolgok, tőlem sem hiányozhat túl sok minden. Nagyon jó kis leírás, elolvastam párszor már :icon1:

tgabika76, ampervadasz!

Köszönöm az infókat, nekem minden kis észrevétel hasznos lehet. Ha meglesz a rendszer a visszajelzőről szerintem lemondok. Egyrészt ahogy írjátok meglehet szokni, másrészt én biztosan nem tudnám megvalósítani. A fék pedig eszembe sem jutott így, de utólag belegondolva teljesen logikus. Ha van még valami egyéb észrevétel, hasznos infó szívesen fogadom. Még valami szereléskor az akkut lekötöttétek?

Feljebb már egy kolléga érdeklődött az első ködlámpa kikábelezéséről. gezoli te hogy állsz ezzel a témával? Nézted már? Nálad volt bent, vagy tettél bele előre ködlámpákat?

A ködlámpát is magam raktam be! Szerencsém volt, mert be volt vezetékelve.

Kapcsolót kellett cserélnem, kivágni a lökhárítót, egy relé, egy biztosíték és készen volt.

Link to comment
Megosztás:

egy kis érdekesség tempomattal kapcsolatban (vagy nem :) )

lejtőn lefelé menet érdemes kikapcsolni ... mert motorfék üzembe nem fogyaszt az autó

de ha be van kapcsolva a akkor igen

Ez nekem új, és valóban érdekes. Hogy lehet, hogy bekapcsolt tempomattal fogyaszt? Az is motorfékkel fékez, olyankor miért ne venné el ugyanúgy a befecskendezést a vezérlő mintha ki lenne kapcsolva?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.