Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR


  1. Halihó...eddig tartott a nagy csoda, se tengely, meg 1.6-os injektor, meg is untam, most már tényleg neki kell állnom az SE-nek, főleg mert már időszerű a gyertyacsere ( amikor már darabosan indul, úgy 40-50 ezer kilométerenként ez szokott segíteni) és a 4.gyertyám ferdén van betekerve, nem merem már cserélni. na szóval, mennyit síkoltassak az SE hengerfejből, hogy közelebb legyek a 82 lóhoz? Egy hozzászólásban azt írtad 0.5 milit, ez így akkor oké? Kösz előre is. 

    1. Show previous comments  1 more
    2. zotya975

      zotya975

      Kösz, nézem a leírásokban, és van ahol azt írják a hengerfej minimális magassága, 95.5 mili lehet, most 96 akkor elvileg még pont belefér, és ugye normál tömítéssel kell összeraknom. 

    3. Tiu

      Tiu

      Az úgy teljesen jó, nálad a 95,5 lehet kisebb is, mert ezzel hozod be a sűrítési arányt.

      Max. a vezérlés nem lesz teljesen jelen, de az belefér és nem is jelentős.

    4. zotya975

      zotya975

      Kösz, most nézegetem hol síkolnak a közelben. 

  2. Szia Sanyi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :D 

    1. HardTrance

      HardTrance

      Szia Szabi!! :-)

       

  3. Szia Zoliii! :D 

  4. Hali! Ha lesz 1 kis időd, majd javíts az első soron, nem ölet, hanem ötlet...

    1. Kölyök

      Kölyök

      Szia! Igazad van bocs!

    2. Omegatd

      Omegatd

      Hali! Most néztem rá a cikkre. A padlizsán Omegáról nem volt kép, vagy csak eltűnt? Köszi!

  5. Y17DT, de fater 1.6-os benzinesébe is van ilyen.

  6. Üdv!

     

    Honnan sikerült ülésszettet beszerezni? Benne voltak az oldalkárpitok is?

    Más:

    Tavaly alakítottam át tárcsára a hátsó féket. Idén, kerékcsapágy csere miatt meg kellett bontanom a bal hátsó féket. Nyerget levettem, tárcsát levettem, csapágy csere, minden vissza. Összerakás után minden jó. Kivéve, hogy tolatáskor történő fékezés esetén mintha egy pulykafarm lenne a bal hátsó keréknél. Szétszedtük megint, megzsíroztuk a csapokat. Átmozgattuk a dugattyút, de a helyzet még mindig ugyan az.

    Nincs valami ötleted?

     

    Köszönöm!

     

    Handbrake

    1. gezoli

      gezoli

      Nem, ebben nem volt benne az ajtókárpit. Szerencsére azokat már előbb megvettem a 4 elektromos ablak miatt. Így az ülések és a kárpitok egy szettből valóak. Nagy szerencsém volt vele, mert nagyon megkíméltek.

      -Próbáld meg rézpasztával megkenni a betét hátsó felét, ahol a fékdugattyúval érintkezik.

      -A porvédő lemez jól lett visszarakva? Nem ér bele a tárcsába valahol?

  7. Hello!

    Ha automata fényszóró relén (gyári DRL) gondolkodsz, akkor már nekem is van egy, kiszedtem a Coupéból mert kinyírja a xenonizzót (nem tesz jót neki a gyakori fel/lekapcsolás) Ha érdekel, akkor 8e-ért a tied lehet, gyári GM, februárban vettem újonnan. Most 16e Ft az új ára:

    https://cromax.hu/elektromos_rendszer/biztositek_rele_es_reszei/elektromos_rele/fenyszoro_rele_astra_g_zafira_a_vectra_b_automata_bekapcs_67906

     

    1. bocs

      bocs

      Szia Gábor!

      Gyanítom akkor a hallogén-nek sem tenne jót a gyakori fel-le kapcsolás.

      Szinte minden nap nekem is be kell indítani az autót pár percre, érkezés után fél óra múlva, amikor telephelyen állok be a garázsba reggel,és este pedig kiállásnál ugyanígy.

      Asszem inkább akkor kapcsolgatom én manuálisan a pilácsot.

      Azért köszönöm a segítséget és a felajánlást!

      Üdv.: Robi

  8. Nem tudom...

    Az eset a leírtak alapján történt...

    A szíj álló autónál üres fokozatban  alapjáraton  történt...

    Lehet, hogy iszonyatos szerencsém van?

    A többi holnap ha igaz kiderül..

  9. Az f astra sebváltojába jó a MOL Hykomol Synt 75W-90 a saját gm piros olaja hejett?

  10. ferencnagy619@gmail.com előre is köszönöm

     

  11. Köszönöm a segítségedet. Megpróbálom, meglátjuk mi sül ki belőle.

    Szia, még egyszer köszönöm.

  12. Szia!

    Mint írtam szerintem a kezelőpanel adta meg magát.

    Cseréje szerintem nem lesz egyszerű, mert nem biztos, hogy fogsz találni. Ha találsz akkor pedig aranyárban akarják adni.

    Nem tudom, hogy mi lenne a jó megoldás.

    Esetleg ezen az oldalon küldj egy üzenetet a srácnak, melyben írd le a hibát. hátha tudna segíteni.

    http://carradio.5mp.eu/web.php?a=carradio&o=mh2mBo4xTM

  13. ha valaki feltöri és használja pofátlanul

    az én profilom morcos leszek

  14. Szia!

    Múltkorában szó volt a fűtésállító mechazmus fogaskerekéről, amit befújtál. Nézegettem, de nem találom, hogy hol lehet, le kellene szedni a kormány alatti műanyag burkolatot? Ha le kell, akkor csavarok, vagy patentok fogják? Egyébként mekkora ez a fogaskerék?

    Mostanában reggeli indításnál megint csinálja 5-6 mp-ig, nekem inkább kattogó, kopogó hang, de egyértelműen a kormány mögül jön.

    Köszi a választ!

    1. janyka19

      janyka19

      Szia. Ha behajolsz a pedálokhoz a kormány alá, a gáz pedáltöl srégan helyezkedik el a középkonzol fele. Olyan 5-6 cm átmérőjű fehér színű kör alakú mechanikus tárcsa. Labirintus szerű utak vannak benne amiben egy pöcök járkál azt pedig egy kis villanymotor hajt meg. De ha küldessz egy e-mail címet akkor lefotózom neked és elküldöm.

    2. sasa58

      sasa58

      Köszi, így már biztos megtalálom, de ha küldesz egy képet, akkor még biztosabban, e-mail címem: syorg58@freemail.hu

    3. janyka19

      janyka19

      Okkés. Holnap reggel lefotózom és átküldöm. 

  15. Üdv Nagyúr!

     

    M.L.S kapcsolatban érdeklődnék, hogy mi a helyzet vele, lezárult a teszt fázis? 

    esetleg nálad be lehet ezt szerezni, nagy meló beszerelni?

    Várom válaszod!

     

    Handbrake

    1. DarthVödör

      DarthVödör

      Szia!

      Csak asztalon van kész, nincs beépítve.

      Ezért tesztelve sincs. Sajnos kevés időm van mostanában.

      Beépítés sem 5 perc. Alaposan szét kell majd szedni az autót.

      Több ponton csatlakozik a belső rendszerre. (központizár, világítás, sebességjel, stb.)

      Amint beépítettem, jelzem a fórumon az érdeklődőknek.

      Üdv: Tamás

       

  16. Helló!

    Engem lehet hoyg érdekelne az irányjelző komfor modulos dolog, csak a leírásdoból nem tudtam kivenni, hoyg pontosan mit kell hozzá beszerezni!? Kell egy mülön egység amit be kell kötni? Illetve hogy ez hol vagy mia alapján vásárolható?

    Nekem egy Opel Astra G 2002 Y17Dt van.

    Előre is köszi a választ!

  17. Volna egy olyan gondom van egy b1es x20dtl es vectrám,a relédobozban a motortérben 5db relé és 2db 30A biztositék van.A vezetékekről lepörgött a szigetelés,ideglenesen lelett szigetelve,de ez nem megoldás.kérdésem az volna hogy hogy tudnék hozzá szerezni jobb állapotú komplett vezetékköteget.Vagy ha olyat nem találok hogy lehetne célszerűen orvosolni ezt a problémát.

    Válaszokat elöre is köszönöm

    1445433748685.jpg

  18. Helo,

    Bocs, hogy zavarlak de remélem tudsz nekem segíteni. Vettem az F Astramhoz első ködlámpát és szeretném beszerelni. Tudnál esetleg segíteni egy leírással vagy egy kapcsolási rajzzal, hogyan kell bekötni?

    Relé, kapcsoló megvan hozzá. Elsősorban a kapcsoló és a relé kiosztás érdekelne, hogy melyikre mit kell kötni.

    Köszi a segítséget

    1. forumadmin

      forumadmin

      Kérlek az ehhez hasonló kérdéseket, a fórumba tegyétek fel

      Kezdőlap ->Technika ->Astra ->Astra F -> Elektromos

  19. Helo,

    Bocs, hogy zavarlak de remélem tudsz nekem segíteni. Vettem az F Astramhoz első ködlámpát és szeretném beszerelni. Tudnál esetleg segíteni egy leírással vagy egy kapcsolási rajzzal, hogyan kell bekötni?

    Relé, kapcsoló megvan hozzá. Elsősorban a kapcsoló és a relé kiosztás érdekelne, hogy melyikre mit kell kötni.

    Köszi a segítséget

    1. zotya975

      zotya975

      Üdv...általában nem a gyári bekötést szoktunk használni, tehát teljesen függetlenül kötjük be a hátsó ködzárótól.

      2027731-20151109-89Tvke.jpg

      Kapcsoló: 1-es láb (barna színű kábel) le van testelve, ezt egyből rá lehet kötni a mellette lévő ködzáró kapcsoló barna kábelére. 2-es láb (fekete-zöld) megy a relé 85-ös kapcsára ez a vezérlő veszültség. 3-4-es láb közösítve van, ez a kapcsoló működtetési feszültsége, ezt szintén rá lehet kötni a mellette lévő ködzáró kapcsoló ugyanilyen színű kábelére. 5-ös láb (fekete) megy rá a relé 87-es kapcsára ez a visszajelző izzóé.

      Relé: 1-es láb ugye már megvolt a kapcsolónál. ( 2-es vmiért nincs) 3-as lábat( 86-as sarok barna szín). le kell testelni, a küszöbburkolat alatt van karosszéria testpont ha jól rémlik. 4-es láb (86-os sarok) megy a ködlámpákhoz innen kapják a tápot amikor kapcsolsz ködöst (fekete szín ide 1.5-ös kábel kell) plussz ide már bekötöttük a kapcsolónál a visszajelző izzót. 5-ös láb (30-as sarok piros szín) a gyujtás utáni kapcsolt táp, amit le kell védeni egy 20Amperes biztivel, ide is 1.5-ös kábel kell. A ködlámpáknak a másik szálát szintén le kell testelni, erre jó az akku előtti nagy testcsavar a zárhídon. A biztosítékot, relét nem muszáj betenni a biztosítéktáblába, mert elég nehéz kifordítani, de ha van kedved, hát tedd be oda. Van ugye lengőbizti dobozka nem is drága majd eldöntöd hogyan csinálod. Hát nagyjából ennyi. A kapcsolt tápot én közvetlenül a gyujtáskapcsoló utánról vettem, a színe most nem rémlik, de ki lehet mérni melyik az a szál ahonnan csak gyujtást kapcsolva tudsz 12Voltot venni. Lehet persze máshonnan is, de én annyira nem akartam belemászni. Hát nagyjából ennyi. 0.75-ös kábel jó mindenhova kivéve ahová írtam a 1.5-öset.

    2. f1balu

      f1balu

      Köszi a segítséget!
      Még annyi kérdés, hogy a km órán, hogy tudom megoldani a visszajelzést?

      Köszi előre is

    3. zotya975

      zotya975

      Hát gyárilag nincs benne ködös visszajelzés, csak ugye ködzáró. Annyit tudsz tenni, hogy egy használaton kívüli ikon mögé teszel izzót, és azt bekötöd a kapcsoló visszajelző izzója mellé párhuzamosan.

  20. Valakinem magyar nyelvű op-com (kinai gyártmány)-hoz vane progija mert nem találom a cd előre is köszi

  21. >>>Bejelentkezési problémára válasz<<<

    Visszatértek az aláírások!

    A hangulatjelek (mosolygók) is hamarosan (kb 2-3 hét) visszatérnek. 

     

     

  22. Aláírások visszatérnek? Vagy ez az?

  23. Univerzális katalizátor ;)

  24. Szakértők segítségét kérem . Kb 1-éve vettem egy használt Opelt astrát 2. Literes dtl motorral minden tökéletesen működik rajta pöcre indult egészen tegnapig ma reggel próbáltam indítani de nem akar beindulni a starter forgassa a motort de nem indul be a műszerfalon nem jelez semmi hibát ezért nem tudom hogy mi a teendő kérlek segítsetek előre is köszi

×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.