Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR
  • Oldalunk szerkezete változott. 2022-től mint "MAGAZIN" működünk. Az oldalon a regisztráció lehetősége 2021. végén megszűnt. Tehát a fórumokban (tudástár) csak olvasgatni lehet. Megértést köszönjük.  OpelForum.hu csapata

Cikkek

Cikkek kezelése
forumadmin
Készült: 2013. február 22.
Utolsó frissítés: 2014. január 16.
Miért pont Opel, vagyis Kadett Cabrió?
Komolyan mondom ezen a kérdésen gondolkoztam a legtöbbet. Nagyon nehéz visszagörgetni az idő folyamát, és előhozni az emlékeket. Három emlék jut az eszembe, az első, amikor egy Opel Kadett fun-t reklámoztak a tv-ben. Bár érdekes akkor az autó nem tetszett, mert túl modernek találtam és gömbölyűnek. Bár, ha belegondolok, imádom még mindig a szögletes autókat. Ez úgy 1990 környékén lehetett 10 éves voltam.
A második emlék egy Kadett GSI fekete színben a Szerémi úton, a szigeten parkolva. Emlékszem próbáltam szólni Nővéreméknek, és a baráti társaságuknak, hogy az egy GSI 150 Lóerő, és atyaúristen, de le sem szartak. Akkor 16 éves lehettem. A harmadik emlék igen érdekes, mert összemosódik. Egy lámpánál egy srác kiszállt egy makulátlan Kadettból körbejárta, és kihúzta az antennát hátul, utána beült és várta a zöldet. Később ugyanennek a srácnak lett egy koromfekete Bőr belsős GSI-je… érdekes, hogy a srácot Tarr Attilának hívják, és állítólag Opeles körökben van neve.

Az, hogy mért cabrio, egyszerűen nem is tudom. Gyermeki emlékeimben kutatva és a filmeket, amiket láttam narrátoros kivitelben, mindig a nyálamat csorgattam, ha láttam egy cabriot. Azt tudom, hogy amikor már pelyhesedtem, és lehetett kapni az autotrédert, mindig a cabriokat kerestem. Az lehetett akár golf, escort, ritmo, Wv Speeder bogár, én odáig meg vissza voltam tőlük.
Emlékszem Balatonon nyaraltunk Jó barátokkal, és éppen toltunk be az arcunka a frissen sült pizzát, egy Fiat Ritmo Cabrio állt meg a székek előtt. Srácoknak elsoroltam, hogy négy autó közül választanék:
Golf GTI cabrio, Ford escort Cabrio Xr3i, Kadett GSI Cabrio, és a minden kötél szakad Ritmo Cabrio…
Persze csak mosolyogtak, de bennem annyira erősen mozgott a vágy, hogy kell egy cabrio, hogy más autókat nem nagyon méltattam semmire.

 
Hogy került, hozzád az autó, mi a története?
21 évesen első munkahelyemet taposva, nagyon vágytam egy saját autóra. Persze ilyenkor is csak a cabriokat lestem. De mindenki lebeszélt róla. Hideg télen, huzatos, beázik… szóval a sztenderd kérdések felmerültek, amikre senki nem tudta a választ. Egy Szombati napon, 2002. októberében, drága Édes apukámmal karöltve kisétáltunk az Ecseri úti autópiacra, hogy megnézzük, milyen autókat árulnak. Befelé haladva egy 92-s Golf cabrio csalogatott bennünket, de az akkori 1.2000.000 Ft-s vételár, már akkor is baromi soknak számított.
Egy autókereskedő csapat Sörédről felhoztak Három „A” corsát, és egy „A” vectra V6 –t. Arra tisztán emlékszem, hogy a veki 800.000 Ft-ba került. A Corsák 350- 400 kiló körül mentek. Apukám nagyon profi módon végig kérdezte a kocsikról. Én nem nagyon voltam oda a Corsákért, végül is nem cabriok voltak. Bár a Vekin elgondolkodtam, de öregurasnak tartottam.
Mielőtt elköszöntük volna, én félve megkérdeztem, hogy esetleg Kadett Cabriojuk nincs? Erre a Válasz egész pontosan ez volt: „Egy pont áll a garázsunkban” Gondolom éreztétek már azt az érzést, amikor a lábatok megremeg, és a szívetek elkezd hevesen verni. Én egy pár kérdést feltettem, amit akkor tudtam a kocsiról. Digit műszerfala van? Mekkora a motor? GSI? Ára? Az ára Alu felnivel, gumival 880, a nélkül 550! Anélkül esetleg lehetne arról szó, hogy felhozni Pestre Fiat Nikkoba, hogy megemeljük? Válasz erre, csak annyi volt persze mikor hozhatjuk. Maguknak vásárolták, de volt valami párkapcsolati zűr, és ezért váltak meg tőle.

Az az érzés, mikor a kocsit megláttam, szavakba nem lehet önteni. A látványt és az érzést fel tudom idézni, de leírni nem lehet. Az autón csak kopó alkatrészeket kellett cserélni, és a végén 500.000 Ft-ba megegyeztünk. Az első út hazáig lenyitott tetővel 10 fokban, egyszerűen mesés volt. Pláne mikor előztem egyet, és megéreztem, hogy mit tud a C20NE… FENOMENÁLIS érzés volt akkor is, most is!
Itt hozzá kell tennem, hogy az autót Apukám fizette ki, és rengeteg javításokba Anyukám is beszállt sokszor. Nem is tudom, hogy köszönjem ezt meg nekik… KÖSZÖNÖM! Nagyon szeretlek Titeket!

 
Az autó megjelenése, összetéveszthetetlen. Nagyon jópofa a Szörf deszka. Mesélj nekünk arról, hogy alakult ki benne mit változtatnál az autón, amit vettél.
Fiatalon majdnem elkapott engem is a Halálos iramban láz, de nem volt sose úgy pénzem, hogy megvalósítsam, amiket elgondoltam. HÁLA AZ ÉGNEK!
Amikor összetörtek harmadszorra és ki lett lakatolva az autó, megkérdeztem a fényezőmet, hogy létezik-e fehér metál? Ő kirakott elém 6 fajta színárnyalatot. A kéket megfújta egy lemezre, és kihozta a napra. A végeredményt látjátok a kocsin. A gyári kinézethez való ragaszkodás, fokozatosan alakult ki, és mostanra elég erőssé vált. Pedig hányan akartak eltéríteni, de ragaszkodtam a saját elképzeléshez.
A deszka.
Tudtam, hogy létezik gyári tetőcsomagtartó, de még soha nem láttam. Egyszer elkeveredtünk Dedeoékhoz, gondolták, hátha érdekel bennünket a dolog, lehoztak a padlásról egy Tyúklétrához hasonlító vas darabot. Én nem akartam elhinni, hogy itthon létezik ilyen. Egy Opeles jó barát, vett mindezek előtt egy gyári bontatlan dobozban lévő tetőcsomit, és azon volt egy fénykép. Ábrázolt egy félrefésült hajú Güntert aki, egy deszkával bohóckodik, és bemutatja a deszka működését. Ezen a linken van pár kép, ahol láthatjátok a gyári reklámot. Jött az ötlet, hogy ezt meg kellene csinálni. Szántódon bandáztunk jó sok Kadettos cimborával, és én kerítettem egy deszkát, ami hosszabb volt, mint a kocsi maga. Be is állítottuk az ülés mögé, mint a filmekben, de valahogy nem úgy nézett ki. Aztán jött a második deszka, amit egyből a kocsi színére fújattam. Sokan nem értik az utcán, hogy cabrion, hogy lehet tetőcsomagtartó.

 
Most jöjjenek a nyers adatok, fontosabb műszaki adatok, tuningok felsorolása.

C20NE, 2000 ccm 8 szelep F20-s váltó Lexmaul szívósor! short shifter a váltórudazatban Injektor: 172ccm 2.5bar Lexmaul 4-2-1 leömlő Proex hátsó dob. 50-s rendszer, középdob nincs. Bertone sorszáma: 019388 (60218 legyártott példányból) További adatok a www.carstyling.hu oldalon találhatóak.

Fontos: Van az autóban ülésfűtés kapcsoló, ami Magyarországon nem nagyon volt elterjedve. Leírom magyarosan: ekvalézer is be tudtam szerezni, ami szintén elég erős tuningnak számított, annak idején. B oszlopon van egy Blitz felirat. Ha az epc-ben utána keresel lehetett rendelni a bertone felirat helyére. DE sehol senki nem is találkozott vele, csak az EPC-ben látta. Én legyártattam, mert beteg állat vagyok. A hűtőmaszkon van egy Irmscher embléma. Egy osztrák Opel talin, lefotóztam egy kocsin, és méretpontosan, szintén legyártattam.

 
Az autó kész? Bocsánat, tudnom kellene, sosincs kész. Tehát mit tervezzél még rá?
Szinten tartás elsősorban. Mert megépíteni sem volt egyszerű, de megtartani állandó „pompájában” az, ami igazán nehéz. Ami még a kocsiról hiányzik, és szeretném beszerezni, gyári lámpamosók, és ködlámpák. Amiből hála az égnek már csak egy db kellene. Szintén jó lenne, egy olyan GSI lökhárító, amin gyárilag kivágott a ködlámpák helye. Mivel nem szeretek gányolni, és olyan szépen kivágni úgy sem lehet, mint ahogyan a gyárban gyártották.
Irmscher hátsó dobot, is nagyon jó lenne beszerezni, de az új egyelőre túl drága. Létezett irmscher kormány is, na, ez az, amit csak rossz minőségű képen láttam csak, és nagy nyomozásban vagyok, hogy ki derítsem, milyen is volt valójában. Lökhárítók az, amik nagy kérdés, szintén irmscher kivitelben, ritka, és lehet, annyira nem is állna jól az autónak, tehát ez a legutolsó olyan terv, ami egyszer lehet, megvalósul.
Gondolom ez autó hobby autó, milyen autót használsz a hétköznapokban?
Igen jól gondolod, most már hála az égnek csak akkor használom, ha időjárás megengedi. De volt idő, amikor az Unixnál árut szállított ki. SAJNOS! Hétköznap egy MK7-s Ford Escort-al járok, és egyben a munkaeszközöm is, mert a jövő sofőrjeit oktatom vele.
Milyen autót birtokolnál szívesen? Miért adnád oda a Kadett-et örömmel?
Birtoklási vágy elég erősen a 60-s évek Amerikájának valamelyik vasára korlátozódik. Mustang, Corvette, Eldorad… sorolhatnám.
Nem adnám oda! Sokan pályáznak rá, de inkább elbontanám, mint, hogy lássam más kezében tönkremenni azt, amit hosszú évek alatt szível, lélekkel beleraktam.
 

forumadmin
Készült: 2013. január 23.
Utolsó frissítés: 2014. január 16.
Az autóm egy 1994-es Opel Omega MV6, 3 literes V6-os motorral, automata váltóval. Bőrön kívül full extrás. 2002-ben került hozzám, bár egész más kivitelben szerettem volna: Caravant, kézi váltóval és diesel motorral, fehér és ezüst kivételével. Igen, ez nem jött össze. Megtekintéskor is látszott rajta, hogy belül, és mechanikusan tökéletes állapotban van, de a hátulja régebben törve lehetett, amit nem túl szépen javítottak ki. Sikerült 400e-rel piaci ár alatt megvennem.


Az idők folyamán rendszeresen karban tartottam: kellett szelepfedél és hengerfej-tömítést, főtengely jeladót, gumivízcsöveket, lengéscsillapítókat, első futómű szilenteket, gyújtótrafót gyertyakábelekkel, tetőablak vezérlőelektronikát, bal első (2001-esről) és hátsó (teljesen új) ajtót, lambda szondákat, szelepfedél- és kartertömítéseket, EGR szelepet, klímakompresszort, hűtőt, hűtőventilátort, hátsó napfényrolót, első lökhárítót, ködlámpát, riasztó kürtjét cserélnem. Javítottam a generátort, önindítót, ABS kockát, jobb hátsó ajtót, klíma feltöltő-szelepet.


2008 nyara vízválasztó volt az autónak, mikor a hátulját összetörte egy Suzuki és a biztosító gazdasági totálkárra vette.

Sokat gondolkodtam, hogy vegyek-e másikat, vagy ezt javíttassam meg. Második mellett döntöttem. Pont ekkor bukkant fel egy Steinmetz hátsó lököstoldat egy Calibrás srácnál. Hosszas vívódás után az autó szolid tuningolása mellett döntöttem. Lecsaptam a toldatra, a csomagtéren előtte is volt egy Irmscher szárny, ez megmaradt az építés után is. Előre sajnos csak üvegszálas toldatot sikerült vennem. Hátsó szélvédőn egy utólagos pótféklámpa volt, ami állandóan leesett. Ezért szereztem B2 hátsószélvédőt és a hozzá való pótféklámpát. A tetőt zafír feketére fényeztettem. Az első lökösbe való rácsokat és a hűtőrácsot magam csináltam.

Következő évben beszereztem egy Weitec ültetőrugó készletet, ami 30 mm-rel engedte közelebb a gépet a földhöz, és egy Irmscher bőr-fa kormányt, amin a bőrt kellett cseréltetni. Sajnos az ültetés és az üvegszálas első toldat nem jó párosítás: több helyen is eltört a spoiler. Szerencsémre 2012 elején, találtam egy bontott Omegát Steinmetz fronttal. Azonnal le is csaptam a hűtőrács szettre és a lökhárítóra az áhított toldattal. Az pedig külön csoda, hogy a vontatószemekhez való adapterek is megvoltak. Ha már a külső ennyit fejlődött, a belső sem maradhatott érintetlen: Irmscher famintázatú betétek kerültek az ajtónyitó kilincsek mögé, pótoltam valamelyik régebbi gazda által kiszerelt CDC1-es cd-tárat és a Bose erősítőt a hozzá való mélysugárzóval.


Egy ideje foglalkoztatott a gondolat, hogy a 2003 óta használt felniket le kellene cserélni, de ez csak 2012-ben valósulhatott meg. 18 collos kerekeket szerettem volna, de a végén 19-es RCDesign lett felszerelve. Az év végén ismét előkerült egy pár Steinmetz elektromos-fűthető külső tükörpár az internet egyik mély bugyrából, amire rögtön le is csaptam. Így már csak a Steinmetz küszöb hiányzott, de nem váratott magára sokáig. Még 2012 elején árultak egy Omegát Körmenden, ami körben Steinmetz optikás volt. Sajnos az eladó nem bontotta meg. Év végén ugyanez az autó már Dunaföldváron kellette magát, de még mindig nem akarták megbontani. 2013 elején azonban egy új gazdához került, aki facebookon meghirdette az autót bontásra.
Így már az áhított küszöbspoiler is meglett. Szintén a facebookon vettem bagóért plasma számlapot, de így már nem illett az összképbe a gyári, sárgás műszerfalvilágítás. Ezért a beltérben minden ledesítve lett. Nyár elején elkezdett rendetlenkedni az automata-váltóm. Gondolkodtam, hogy kézi váltót kap, de nem akartam lemondani a kényelemről. Néztem bontott váltót, de annak a vétel lutri. Szerencsére találtam egy 98-as komplett autót bontásra, ami teljesen üzemképes volt.

 
Pár napig használtam, és nagyon megtetszett benne a digit klíma, a gyári navigáció, és a gyári xenon rendszer. Sokat gondolkodtam, hogy az említett extrákat szereljem-e át az enyémbe, vagy a teljes 98-as elektronika kerüljön át az enyémbe. Utóbbi mellett döntöttem. Mindkét autót ki kellett csontozni, hogy csak a futómű, a motor és váltó maradt benne. Mivel a fa-bőr kormányomat nem akartam elveszteni, a régi légzsákrendszert át kellett építenem az újabb kábelkötegbe. A fejlettebb ABS rendszer miatt a fékcsöveket is cserélnem kellett, a xenon szintérzékelőit pedig átépíteni a lengőkarokra. A központizár vezérlése itt már rádióhullámos, nem pedig infrás, ezért távirányítót is más lett, amihez a tljes zár-rendszert ki kellett cserélnem. Így lett az autómban állítható kormányoszlop, gyári navi, xenon, 4 csatornás ABS, digit klíma, újabb motor- és váltóvezérlő computer, újabb riasztó rádióhullámos távval.

Ami viszont különlegesség, hogy megmaradt az oldalablakok páramentesítő ventillátora, ami 98 után már nem volt az Omegákban, ezért a TC gombot a télifokozat kapcsoló mellé faragtam be. Miután kész lettem, nem sokra rá találtam egy CCRT700-as telefonos rádiómagnót, cd-tárral, amit én szedhettem ki egy bontott Omegából, az összes tartozékával együtt (mikrofonos beltéri lámpa, GPS antennás telefonantenna a tetőn, kijelző, cd-tár, kezelési útmutató, teljes kábelezés). A hosszú, nálam töltött idő alatt sikerült sok gyári tartozékot is beszereznem: kezelési kézikönyv az autóhoz, a magnóhoz és a navigációhoz, Opel elakadásjelző háromszög, Opel egészségügyi csomag, Opel szerszámkészlet, Opeles irattartó mappa, az összes utólag felszerelt kiegészítőhöz TÜV bizonyítvány, rengeteg gyári prospektus.

Minden egyes változtatás után azt mondom, na, most már kész. Azonban rá kellett jönnöm, hogy én is ráléptem a tuningolás rögös ösvényére.

 
Változások a gyári állapothoz képest:
Steinmetz első toldat Steinmetz hátsó toldat Steinmetz küszöbspoilerek Steinmetz hűtőrács szett Steinmetz tükrök xenon fényszórómosó a lökhárítóba költöztetve első toronymerevítő szürke oldal-irányjelző sárga leddel oldalhelyzetjelző a hátsó lámpákban saphir-schwarz metal tető pótféklámpás hátsó szélvédő Irmscher csomagtér spoiler szélvédőmosó-fúvóka motorháztetőről levélfogó rácsba költöztetve és Insigniáéra cserélve bal oldalról a kulcsnyílás eltüntetve 2x2-es kipufogó vég, egyedi hátsódobbal 8x19 et35 RC17-Ventura alufelni 235/35r19 Sunny SN3570 gumik Weitec -30 mm-es ültetőrugó szett sperr-difi 3,9-es végáttétellel parkolóradar Plasma számlap Ledesített beltér Irmscher fa-bőr kormány Irmscher fa mintás betét a kilincsek mögé ’98 utáni ajtónyitás érzékelők Digit klíma gyári navigációs rendszer állítható kormányoszlop komplett ’98-as fedélzeti elektronika CCRT700 telefonos rádió-magnó CD-tárral elektromos csomagtér nyitás B2 Omega hátsó féknyereg 3M ablakfólia egyedi pedálszet LPG  
 

forumadmin
Készült: 2013. január 14.
Utolsó frissítés: 2017. október 17.
Miért pont Opel, miért pont ez a típus?
Az Opelek szeretetét Édesapám ragasztotta rám. A vezetői engedély megszerzése után már F Astrában ültem. Ezt követte még egy F Astra, egy C Corsa, egy F Astra GSi (C20LET motorral.), aztán egy H Astra, aztán az a C Corsa Gsi, (a lila), és utána jött a mostani szerelem.


Alapadatok:
évjárat: 2001.
típus: Opel Corsa C GSi
motor: Z18XE (1,8 16 V 125 Le)

Az autót 2009-ben vásároltam, miután az elődjét (ami szintén egy C Corsa GSi volt) totálkárra törte egy szerelő. Jelenlegi állapotát 2012. július 26-án, a névnapomon érte el. A kivitelezésben egy jó barátom, Hudák Zsolt segített.

Amilyen most:
marrakesh barna fényezés supersport állítható magasságú futómű egyedi Kissring végdob Steinhoof fékek BBS RS felnik (16") középen fújva a bőrbelsőhöz igazodó színre gyári kipufogórendszer gázgyorsítóval csomagtérajtó lefalazva, kilincs és ablaktörlő eltüntetve eredeti emblémák, jelek, díszléc eltüntetve vauxhall emblémás lökhárító és kormány hátul eredeti wxr embléma tükrök, rendszámtáblatartó bőrözve m3 tükrök első fejtámlák hátul is egyedi, kétszínű bőrkárpitozás aligátorbőr-betétekkel (Bara Kárpit) 2 DIN-es Kenwood DNX5220 fejegység gyári navigációval 16-os Dragster DCC Audio Art hangszórók elől, MB Quart 3 utas hátul


Mesélnél róla egy kicsit?
Szóval, egyrészt családi hagyomány, másrészt valahogy mindig úgy sikerült párt találnom, hogy náluk is megvolt az Opel-szerelem. Az udvarunkban Opelen kívül nem állt más, és nem is szándékozom más autót vásárolni.
Nekem Ő az ideális "kapcsolat": megbízható, erős, vigyáz rám, sosem hagy cserben, és nagyon hálás

A tuning pedig adott volt. Amint írtam, az F Astra GSi-nk sem állt meg az alapnál, megkapta a C20LET motort és kapott egy egyedi piros fényt. Ha jól emlékszem, versenymotorokat fújtak csak abban a színben. Ennek körülbelül 8-9 éve. A másik páromnál egy Calibra tuningba csöppentem bele. LSD ajtók, DOTZ Lasvegas Dark felnik, egyedi lökhárítók, egyedi hifi-beépítés...

Aztán elkezdtünk kiállításokra, tuning találkozókra járni, és az ottani hangulat is megfogott, nem beszélve a szebbnél szebb autókról.
Megérett hamar az elképzelés, hogy még szebbé szeretném tenni az autómat.

A motorjához nem nyúltam, nincs is tervben. Nagyon elégedett vagyok a z18xe-vel. Maradt az optikai tuning. Egyedit szerettem volna, nőieset, visszafogott, elegáns tuningot. Először szerettem volna maradni a zöld színnél, egy a Camaro-zöldet néztem ki a neten, de miután elkezdték hasonló árnyalattal fújni a 2-es Mazdákat, és mivel a barna a kedvenc színem, gyorsan sikerült meggyőzni magam a színváltoztatásról.

További terveid a géppel?
Hogy mik a tervek? Tavasszal szeretném befejeztetni a bőrözést. Műszerfal, ajtók... Ami kimaradt. Szeretnék egy szolid, de egyedi hifi-beépítést. A lejátszónál maradok, az biztos.
Valamint nagy álmom még egy Fakukac által beépített air ride. Máshoz nem fogok nyúlni. Nem szeretnék spoilereket, szárnyat. Nem szeretném, ha feltűnőbb lenne az autóm.
Imádom ezt a szolid eleganciát.
2017:


 
 

forumadmin
Készült: 2012. június 06.
Utolsó frissítés: 2017. október 17.
Miért pont Opel, miért pont ez a típus?
Azért lett Opel, mert annó autóvásárlás előtt álltunk, egy ismerősünk pedig, aki autókkal foglalkozott, mondta, hogy most van egy nagyon patent Opel Corsa B. Megnéztük, makulátlan állapotban volt, gyönyörű volt kívül belül, semmi nem volt kopva, szakadva, karcolva... teljesen gyári, színezett üveggel elektromos ablakkal stb...
Milyen TUNING megoldások találhatóak az autóban?
Hát a tuning elég hamar elkezdődött... első dolgom volt a lámpákat lecserélni, jel nélküli hűtőrácsot belerakni. Aztán levettük a feliratokat, majd jött a kipufogó, aztán sport ülések kerültek bele, kicsit a feldobtam a belső teret, némi kiegészítővel pl: váltógomb, váltószoknya, műszerfal karika, vákum mérő és Sparco szőnyeg szettel. Majd kicsit komolyodtunk és jött egy ültető szett, komolyabb kipufogó, direkt szűrő, nagyobb kerekek, erősebb fékek, jobb kuplung, fekete motorházetető és itt tartunk most.

További terveid az autóval?
Jövőben, szeretném körbe fújatni az autót, lökhárítókat lesimítani, lemorcosítani a motorháztetőt, komolyabb futóművet alá. Rozsdamentes kipufogó rendszert, kicsit hegyezni a motort, meg pár apróságot kicserélni/reszelni rajta.
Frissítés (2015):
Ez a cikk 2012-ben készült, vissza olvasva, jót mosolyogtam rajta

Sajnos 2012-ben volt egy törés, ami miatt úgy döntöttem, hogy darabokra szedjük és kezdjük az egészet előröl (megérte).
Teljes lakatolás után szinte minden elemhez hozzányúltunk, de úgy, hogy megmaradjon a gyári forma: motorháztető morcosítás, spricnik átkerültek a levélrácsba. Antenna eltávolítva, lefalazva, lökhárítók falazva, csomagtérajtó falazva, mind a 4 sárvédőt átszabtuk, szélesítettük, hogy elférjenek a kerekek, mert a gewindével sikerült kanyarokban leverni a műanyag íveket... szóval szélesített íveket kapott, annyit mondanék erről, hogy egy gyári Opelnak a sárvédői lettek a corsára szabva. Hátsó lámpák feketére fújva.
Aztán jött a szín, én szerettem a gyári szürke színt, így mindenképp maradt a szürke, csak gyári Volkswagen grafit metál színt kapott és ezt tuningoltuk meg kék-fehér gyöngyházzal. Mikor elkészült, sajnos a kis 1.4-es motor feladta a harcot. Így a motort is a kocsi külsejéhez kellett alakítani. Jóval erősebb (F Astra motor) esett a választás, mert mindennapi használatban van a kocsi, megbízható motor kellett. és sikerült is szerencsére jó motort találni.
Kapott egy nagyobb szervizelést és egy F13-as váltót, új kipufogó és leömlő, 50-es nyitott rendszer, egyedi hátsó dobbal. Astra GSi fékek kerültek még fel, stabrúd és toronymerevítő.
Végül egy Japan Racing JR2 arany felnit kapott Falken gumikkal, így egész kis gokartos autó lett belőle. 
Belül még ma sincs kész, Tigra műszercsoport, Rally kormány, kagyló üléssel fokozzuk az élményt.
Nem utolsó sorban, nagyon szépen köszönöm a barátaimnak, akik nélkül nem sikerült volna!

 
2017:


További képek a képtárban:
 

forumadmin
Készült: 2011. december 14.
Utolsó frissítés: 2014. január 16.
2 éve vettem az autót. A Corsázás után úgy voltam vele, hogy kellene egy hosszabb távon is használható, amiben jobban el is férünk. C20XE motorjával optimálisnak tűnt a megnövekedett súlyhoz. Amit az autóról tudni lehet: faceliftes kasznis V2000, ami tulajdonképpen inkább GT :D Amikor megnéztem az volt az elsődleges szempont, hogy ne rohadjon, aminek ez a kocsi maximálisan eleget is tett.

A belseje már akkor is szép volt a bézs kagylósított V2000 ülésekkel és kárpitokkal. A digit műszerfal is tetszett, mert a Corsában is Kadett LCD volt és én már megszoktam. Az ajtón lévő pakoló sajnos már szét volt faragva és egy félkész üvegszálas hangszórókeret figyelt rajta, amit az első adandó alkalommal le is szedtem róla. Gyári tartót terveztem rá, de ez még az óta is várat magára. A 16cm-es hangszórók így is viszonylag kulturáltabban vannak rajta a gyári helyen. Megkapta a Corsából a Pioneer DEH-P77 -et, de mivel ez sajnos már eléggé viharvert volt az előéletét tekintve, inkább beleraktam egy sima CD-s Pioneer fejegységet. Igazából sosem akartam komoly hifit építeni. Nagyon ritkán szoktam zenét hallgatni autóban.

A gyári Vectra kormányt lecseréltem GSi bőrözöttre. A Steinmetz alu kézifék fogantyún gondolkoztam, hogy leszedem, de végül is nem üt el a gyári jellegtől nagyon, így maradt benne. A hátsó ablakfűtés nem ment. Előző gazdája szerint az ablakot kellett volna cserélni egy jó fűtőszálasra, mert mindig kisütötte a biztosítékot. Megnéztem kezelési könyv alapján és észrevettem, hogy jóval kisebb volt benne, mint amit ír a könyv. Kicseréltem a megfelelőre és visszadugtam a csatlakozót, amit még az előző tulaj húzott le, azóta tökéletesen működik,mint ahogy a külső elektromos tükör fűtése is. A szélvédőt cseréltem le még egy kevésbé karcosra.
Elektronikusan nagyjából jól működik, bár az utóbbi időben a jobb hátsó ablakemelő megmakacsolta magát és nem akar lemenni (mondjuk, ez a jobbik eset azt hiszem). Az utas oldali első ülés biztonsági öv csatja nem mindig kattant be a helyére, ez is cserélve lett egy bontottra. Ehhez mondjuk az ülést is ki kellett szedni, mert pont nem lehet hozzáférni, de végülis mint kiderült 4 csavar kérdése az egész, így ez is megoldódott. Az elektromos tetőablakkal hál'égnek nem volt sosem gond.

A kasznira, mint korábban említettem nem lehet panasz, ez az előző gazdája érdeme is. A lámpák "angel-eyes"-ek voltak benne, ami jól mutatott sötétben, ha csak a helyzetjelzők világítottak, de ha már közlekedni is kellett vele, akkor a kis H7-es izzó a projektoros foglalatban eléggé kevésnek bizonyult. Valószínűleg Xenon fényszórókat kellett volna beleraknom, de ezt a jelenlegi közlekedési szabályozások miatt inkább kihagytam.
A lámpaburák ráadásul krómozottak voltak teljesen, ami nekem kicsit bazári-tuning benyomását is keltette, így hamar döntöttem gyári, de akkor már a kasznihoz illő facelift-es gyári lámpák mellett. Nem bántam meg, szép, gyári kinézetű így az autó, ami nekem jobban bejön. Hátra is találtam facelift-es lámpákat, illetve a fekete, egyszínű hátfal is le lett cserélve facelift-hez illlően prizmásra, de akkor már Demó által egy turbósét kapta meg. Azt már akkor láttam, hogy bordó és bordó között is van különbség, így a hozzátartozó hátsó gyári szpojler szintén nem került még fel, de várja a színre fújást és a felrakást.

A futómű szintén az előző gazdájának köszönhetően egy elég komoly ültetett. Elöl vastagszáras Bilstein, hátul állítható Konik vannak. A hátsó ültetőrugókat is kaptam hozzá, de azokat még nem raktam alá, mert a használhatóság rovására menne. Mivel nem "rendes" V2000 a kaszni, a futóműve nem lengőkaros, hanem hidas (talán emiatt picivel könnyebb is), ezért a V6 nagyfékei vannak alatta, amikkel nagyobb sebességről is szépen lehet lassítani.
Amikor elhoztam, Omega lemezfelnik voltak alatta téli garnitúra gyanánt, de ezek az ültetés és a kisebb ET szám miatt sokszor beleért a sárvédő dobbetétjébe. Aggodalommal tekintettem a nyárinak hozzáadott RH Cup felnikre is, mivel ezek 9x16-os méretűek voltak. Eleve pogácsákat is kaptam hozzá, mert elöl a féknyeregbe beleért volna. Mivel a felni osztóköre 5x112, a V6 agyé pedig 5x110 ezért a hozzá adott mozgókúpos csavarokra is szükség volt. A gumik sajnos már nagyon kukák voltak, így a tavaszi kerékcserekor egy garnitúra Yokohama S-Drive-ba is bele kellett invesztálnom. Gumin nem szabad spórolni jeligével.

 
Végül felkerültek és nagyon állatul néztek ki alatta a kerekek, viszont elöl a rövid csavarok és a pogácsázás miatt kb. 4 menet tartotta a kereket, ami engem igen rossz érzésekkel töltött el, ezért keresgélni kezdtem és végül találtam is egy garnitúra 7,5x16-os Gotti felnit, aminek 5x110-es is volt az osztóköre. A gumik is felmentek rá szépen, igaz nem feszültek úgy németesen, mint az RH-kon. Sajnos az agyméret itt sem volt tökéletes így a felniből le lett esztergáltatva néhány mm, de ezután tökéletes volt így már nyugodtabban mertem bevenni a kanyarokat. Téli garnitúrának valót is sikerült beszereznem, gyári V6 felniken, így teljes lett a készlet.

 
Motorikusan sajnos már kevésbé volt jó az autó. Egy hónap után már gyanús kapucsínó jelleget öltött a hűtőfolyadék, ami már utalt a későbbi problémákra. Bármennyire is odafigyeltem a bemelegítésre, visszahűtésre, amire egy XE eléggé kényes tud lenni, sajnos a helyzet csak romlott. Sok bosszúságot okozott a megnövekedett nyomás miatt, a hűtőcsövek elfáradása, emiatt már nagyon nem is mertem hosszabb utakra elindulni főleg úgy, hogy ne lenne nálam egy kanna desztillált víz. Az olajhűtő csövének az elvezetése is érdekesen lett megoldva. A szervószivattyú kereke ki is kezdte, ami szintén egy előrehozott olajcserét eredményezett. Az olajhűtőt kikötöttem, illetve a hűtőventillátor kapcsoló gombát kisebb hőfokúra cseréltem. Igazából olajhűtő nélkül sincs gond vele. Corsában sem volt

Viszont a motortartó bakot is kellett cserélni, mert az is megadta magát. Szerencsére helyben voltam és maradt elég olaj a motorban, míg hazamentem vele gyorsan, mert ahogy leszakadt a motor, az olajszűrő pont a lengőkarra esett,ami ki is lyukasztotta.

A sok toldozgatást és rettegést elég hamar meguntam és sikerült beszerezni egy svájci Vectra bontásból egy nagyon jó állapotú motort, ami ráadásul Coscast fejes is. Gyakorlatilag kapott egy komplett új vezérlést, egy olajcserét, egy új hűtőt (a régi már több helyen eresztett), azóta semmi gondom nincs vele. Kíváncsiságból elvittük nyomáspróbára a rossz hengerfejet: 4-5 helyen volt gátas...

Már csak egy problémám adódott, ami megoldásra várt, az pedig a tákolt, házilag hegesztett "gyári" kipufogórendszer, ami alatta volt. Ennél is elkövettem a hibát, hogy amíg működik szépen, addig nem nyúlok hozzá, de az másképp gondolta és egy este traktorhangra váltva és fémesen csörömpölve adta tudomásomra, hogy bizony leválik az alváztól. Nem volt mit tenni, mint a korábban tervezett ötletet megvalósítani, így elvittem a Proexhez és kapott egy komplett 60-as rozsdamentes rendszert, 2 dobbal, hátul egy 75-ös, szintén kerek, rozsdamentes véggel, ami szerényen figyel a hátsó lökhárító alól nem rontva a gyárias összképet.

A hangja gyönyörű. 3-4000-es fordulaton enyhén fütyülős is a hangja, mintha turbós lenne. A Corsán hallottam ilyet utoljára, szóval ezzel nagyon elégedett vagyok. Végül egy Irmscher chip-es motorvezérlővel lett az "i"-re a pont rárakva. Tulajdonképpen műszakilag végre egyben van az autó, elmerek vele indulni akárhová, szinte csak tankolni kell bele végre. Igazából már tényleg csak az apróságok vannak vele: ablakemelő, stb., illetve lassan úgy néz ki, hogy a hátsó féktárcsa is csereérett lesz, de ezt is együtt kéne az elsővel +betétek...

Kezdem sajnálni rá a pénzt, meg kezdek belefáradni is. Tényleg nem lehet panaszom rá, mert szép is, kényelmes is, most már megbízható is és azért jól is megy. Sokan félnek a nagyblokktól, hogy sokat fogyaszt, de télen, rövidtávon, városban sem eszik 10-nél többet. Optimális esetben meg (nyár, országút) ki lehet hozni akár 7 literes fogyasztást is.
 

forumadmin
Készült: 2012. június 06.
Utolsó frissítés: 2014. január 16.
Miért pont Opel, miért pont ez a típus?
A listában keverednek a vállalkozásomban és saját kézben lévő autók, mert ez nem mindig különíthető el. Ráadásul számomra az autó mindig több volt munkaeszköz. Nem vagyok elvakult Opel fan, de Opeles vagyok, szeretem, és szerethető jó autónak tartom, melyet vállalok is.

Első Opelemet, egy bordó ferdehátú automata Ascona 1,8i-t a 90-es évek elején vettem, kb 150 000km-rel, és 280 000-rel adtam el. Megbízható napi használatú jármű volt. Akkor még csak keleti, vagy német autók voltak. Az amerikaiak drágák, és ritkák, japánok szintén, a Daewoo még Opel klón volt nem Chevrolet, Hyundai, és Kia meg csak katalógusban létezett. A németek között pedig ez volt elérhető árban. Kb. 10 évet használtam, először privát, később céges autóként. Ezalatt 3 garnitúra nyári gumi fogyott el, egy hengerfej javítás, egy motor gyűrűzés, generátor, önindító, automata váltó felújítás történt. Fogyasztása 9-13 liter volt. 10 000km-enként olaj, szűrők… Sárvédőívek cseréje, fényezés. Ez az autó meghatározó élmény volt addigi keleti blokkos járműveimhez képest. A felszereltsége az akkori (1993-at írunk)időkben különleges volt, szervó, automata váltó, központi zár, riasztó, plüsskárpit, elektromos ablak, motoros tükrök.

Az akkori 350.000Ft-os ára indokolt volt.(az új Astra1 millió volt akkor) Az Opel Puchelénél javíttattam, ami akkor még nem volt hivatalos márkaszerviz, de évtizedek óta csak Opelt javítottak. Azóta szinte csak Opeleket használunk. Megbízható, jól megtervezett járművek. Eredeti, utángyártott, bontott, minden alkatrész elérhető, de mégiscsak német minőségben.
Az Ascona élményei után egy 1,6i nyolcszelepes „A” Vectrát lízingeltünk, ami a Hertz-nél volt bérautó. Olyanfajta, ami egy cégnél, egy embernél van, napi használatban, tehát megkímélt, karbantartott. 120 000 km-től 180 000-ig volt nálunk, azaz két nagyszervizen esett át, de a kopó alkatrészeken kívül szó szerint semmilyen probléma nem volt vele. Fogyasztása csekély volt, arányos a teljesítményével. Közben vettünk egy használt Isuzu motoros Combo 1,7D-t, ami azóta több mint kétszázezret futott, jelenleg is egy partnercégnél fut, hiba nélkül. Ezután volt egy Svájcból rendelésre hozott „B” Omega kombi 2.0 aut., amit második autónak szántunk, de magas fogyasztása miatt (13-15l) fél év után megváltunk tőle. Ez után egy új „C” Corsa 1.0 aut.-t vettünk.
Az előzőek után feleségem elvárása volt az automata váltó, kézi váltóst már nem vezet. Az easytronic-os autómata váltó miatt, a kézi váltót kedvelőknek is szórakoztató a vezetés, ráadásul hozzátanul milyen fordulaton vált a vezető, így később automata módban is úgy dolgozik. Sajnos az 1liters motor nagy melléfogás volt. Gyermekaltatáshoz ideális, de dinamikusan vezetők hamar infarktus közelébe kerülnek vele. 4 évesen 80.000km-rel adtuk el. Tavaly óta van még egy combónk, melyet Németországból hoztam használtan.
Az Y1,7DT motor nagyon szépen jár, pechünkre az utolsó kinti gazda elhanyagolta, gagyizva javította, így itthon sok mindent kellett cserélni rajta, (hátsó fék jav, 180e. nagy szerviz, főtengely szimmering, ablaktörlő mechanika, lengéscsill. de már majdnem hibátlan. Ezt kollégám használja, így tapasztalatom sem nagyon van vele kapcsolatban.

Utána vettük a jelenlegi „B” Vectrát. Ugyanabban a márkakereskedésben használtan, ahol az előzőeket is. Mindig tetszett a formája, lapos állása, jó útfekvése, gazdag felszereltsége. Sajnos valószínűleg az „A, B” Vectrát tervező designerek vagy kiöregedtek, vagy megvakultak, mert aki a „C” Vectrát tervezte, az előzőleg harckocsikat rajzolhatott, mert az előzőn látható ívek valahogy elmúltak, így olyan mintha az elődje, nem az utódja lenne a másiknak.
Innen kezdődtek kalandjaink:

Vétel után 4 nap múlva valamilyen tömítetlenségi hibából motorolaj került az üzemanyag rendszerbe. Szétpörgött a motor. A szervizben elmondták, hogy ez dieseleknél megszokott, és tudhattam volna, hogy sebességben le kell fullasztani, mert csak az segít. Sajnos a gépkönyvből kihagyták azt a részt, hogy ha fékezel, a kocsi meg gyorsul ne lepődj meg, ne állítsd le, ne vedd ki a kulcsot, ne tépd ki az összes biztosítékot, ne zavarjon a 6000-en pörgő motor, a füst, higgadtan sebességben fullaszd le. Miután ezt nem tudtam, a hűtő hosszában kinyílt, turbóhűtő is tönkrement, teljes motorgenerál, dugattyúval, gyűrűvel, hengerfej bizgetéssel együtt.
Az Opel Gombos javára írható, hogy a költségeket bevállalta. A javítás hosszú volt, de az autó ezután több mint 2 hónapig hibamentesen működött, amikor az adagoló adta föl. Ekkor azt mondták ebben nincs semmi meglepő, a Bosch ügyel rá, hogy 150-200 ezer között garantáltan tönkremenjen. Ekkor kezdett meginogni az Opel megbízhatóságába vetett hitem.


Vajon ha tudják, hogy egy ilyen alkatrésznek statisztikailag csak ennyi az élettartama, miért nem javítják ki kérdezem álnaivan. Nyilván a szervizeknek, az alkatrészgyártóknak is meg kell élni, de miért pont belőlem? Sebaj 250 000-ért felújították az adagolót, és állíttattam is rajta (nevezzük chiptuningnak). Kikötésem volt, hogy csak olyan mértékben változtassanak az autó működésén, hogy az élettartama ne rövidüljön, csak használhatóvá váljon. Komoly problémám ezzel az autóval, hogy ha gyorsan ki akarsz fordulni egy kereszteződésben, csak úgy kivánszorogni hajlandó se gyorsulás, se nyomaték, de mire besoroltál, benyom az ülésbe, és menne, de akkor már minek.
Az említett tuning ezen segített, meglepő módon a városi fogyasztás maradt 6,3 télen 6,8l körül. Csakhogy innentől nem indult be ha 10 fok fölött volt a hőmérséklet, vagy nem volt üzem-meleg a motor. A tudósok ezt egy kapcsoló beiktatásával orvosolták, ami folyamatosan izzít. 3 éve így használom, azóta 75000-et mentem vele.

Közben a karosszéria kezdte feladni, először az alján jött elő rozsda, majd sárvédőíveken, ajtó belső felén, küszöbön, díszlécek alatt. Ebből csak a sárvédőívet láttam, elvittem a lakatoshoz, aki megnyugtatott nem nagy munka, jó még időben megcsináltatni, akkor nem megy tovább. Aztán mikor szétszedte, felhívott, hogy van két jó híre.
Egyik, hogy szép lesz az autó, a másik, hogy a tetőt nem kell fényezni, mert egyébként minden egyéb elemen van már rozsda. Ezt egy 10 éves autónál erősen fájlaltam, de akkor megcsináltattam az alvázvédelmet, meg a teljes fényezést, de akkor már olyan színben ami tetszik nekem is, meg kihangsúlyozza az autó jellegét. Az autó törésmentes, ezért dokumentáltam fényképeken, hogy a festékvastagság nem azért nem gyári mert agyon volt törve.

Közbevetőleg: Azóta rájöttem ez az egész festékvastagságos szemfényvesztés nem azért van mert a vevőt érdemben érdekelné volt-e törve a gép, hanem mert szeretné ingyen megkapni. Olyat még nem hallottam, hogy egy vevő megnézné hogy vezet az előző tulaj, van-e érzéke, tudja-e milyen fordulaton terhelhető és elég nyomatékos a motor, vagy csak tolja neki, a (füst hátul van, nem zavar). Hány feketeseggű PDTDI Passatot, és agyongyötört más TDI-t látni az úton, melyek fogyatékos gazdája, még büszke is hogy megy a vas, közben nem látni az autót úgy füstöl.


A Vectra most éppen egy adagolósnál van, aki vagy meg tudja oldani a problémáját, vagy eladom amennyiért elmegy, mert hiába szeretem, küzdeni nem fogok, nekem sajnos napi használatra kell, és nincs időm köszörülgetni, meg hidegindítózni egy nap többször akár. De hogy ne csak rosszat írjak, az autó más részein nem volt komoly problémánk, 5 év alatt, a szokásos olaj+ miegyéb mellett fékbetétek, tárcsák, lengéscsill, néhány szilent, gömbfej, önindító felújítás, egy megrepedt szélvédő cseréje, akkumulátor.

További terveim: Változatlanul nagyon tetszik jelenlegi Vectrám. Miután az autó kora sosem érdekelt, a gyárak meg úgysem fejlesztenek olyan ütemben, hogy hamar elavulna, így még évekig használhatom. Miután munkára is használom az a fajta tuning szóba sem jöhet, hogy találkozó látogató autót csináljak belőle, meg mihelyt elveszti a használhatóságát, a lényegét veszíti el. Ha leülteted, telerakod a csomagtartót mélyládával, szép látványossággá válik autóból.


Ja, jelenleg nem vagyok tagja egyik Opel klubnak, vagy egyesületnek sem. Ennek oka, hogy nincs szabadidőm, ez a fajta kapcsolattartás beszélgetés hasonló érdeklődésű emberekkel, pedig időigényes, és nem korrekt, ha figyelmet várok mástól, ha nem tudom viszonozni.
 

forumadmin
Az autó és a motorkerékpár formatervezése közötti hagyományos korlátokat ledöntve a RAK e kétszemélyes, és maximális vezetési élményt kínál nulla károsanyag-kibocsátás mellett.
Műszaki jellemzők
Képzelje el, hogy 100 km-t mindössze 1 euróért tesz meg. Mindezt egy karcsú, a vadászrepülők által inspirált formájú járműben, amellyel gyakorlatilag bárhol le tud parkolni, és mindezt nulla károsanyag-kibocsátással. Ez az indoka az Opel RAK e létrejöttének. Az Ampera lítiumion technológiája természetes kiindulópont ennek megvalósításához.
Amint a RAK e modell közelébe ér, a tető gombnyomásra felnyílik, két kényelmes támaszt kínáló tandem ülést fedve fel. A versenyautók inspirálta kormánykerék automatikusan megemelkedik, megkönnyítve a ki- és beszállást. Okostelefonját egy külön erre a célra készült tartóba helyezheti, így könnyedén kapcsolatban maradhat és lejátszhatja a kedvenc számait, bárhol és bármikor. Kellemes, kényelmes és rendkívül egyszerűen vezethető.
Fedezze fel részletesebben, és látni fogja, hogy a könnyű anyagok és a fejlett építési technikák segítségével a jármű súlya mindössze 380 kg. Ez nem csak a jármű meghajtásához szükséges teljesítményigényt csökkenti, de remek, aerodinamikus formával ötvözve jelentősen megnöveli a használati időt és a megtehető távolságot.
Ennek eredményeként az Opel RAK e lenyűgöző 120 km/h csúcssebességgel és akár 100 km-es hatótávval büszkélkedhet, amely jóval nagyobb utat jelent, mint csupán a napi ingázás az otthon és a munkahely között. A tanulóvezetők számára is elérhetővé teszi az elektromos meghajtás lehetőségét. Bizonyos országokban, ahol a maximálisan megengedett sebesség 45 km/h, 16 évesek is vezethetik.
Egy olyan korban, amikor a drasztikusan emelkedő üzemanyagárak, a törvényhozás és az egyre zsúfoltabb utak a vezetés örömének utolsó morzsáit is elemésztik, az Opel RAK e ragyogó fényként tűnik elő a sűrűsödő homályból.
 
Elölnézet

A remek aerodinamikájú, ugyanakkor atletikus és stabil kiállású új Opel RAK e alacsony fenntartási költségű elektromos mobilitást hoz a városba. Kimagasló jellemzők közé tartozik:
Vadászrepülő jellegű orr-rész Széles kiállású első keréktárcsa konfiguráció Karcsúsított bumeráng alakú első lámpacsoportok Kontrasztos színek a karosszérián és a szárny alakú elemeken Feltűnő és stílusos Opel logó elhelyezés  
Oldalnézet

A jármű vadászrepülő jellegét a karcsú, sötétített buboréktető is erősíti. Előrefelé nyílva hozzáférést biztosít a két tandem üléshez, amelyek ugyancsak a jármű repülőgéphez való hasonlóságát hangsúlyozzák. További jellemzők:
18 colos könnyűfém sport keréktárcsák Aerodinamikus formájú, változatos oldalpanel profil A tető tartószerkezete az oldalprofilba van integrálva Süllyesztett hátsó keréktárcsák stílusos sárvédőkkel Tető süllyesztett beépítésű napvédő felső elemmel Kontrasztos színű szárny és körbefutó hátsó panelek Cápauszony formájú "független" hátsó szárnyelemek  
Hátulnézet

A hátsó profil gond nélkül illeszkedik az elöl- és oldalnézet dinamikájához. Fő jellemzői:
Magasan elhelyezkedő hátsó lámpacsoportok Sportautókból átvett hátsó felfüggesztés Szorosan felszerelt dupla hátsó kerekek Hátsó tetőpanelig nyúló felső tetőléc  
 


 

Gelko
Idén májusban került megrendezésre a Legendák Találkozása elnevezésű Opel Családi Nap az Opel Magyarország szervezésében. A rendezvényen a sportverda stábja is forgatott.
 
 
A tartalomból:
- Az öreg rocker még mindig ott van a szeren: Corvette Stingray 1969;
Milyen új motorok készülnek Szentgotthárdon?
Megtudjuk Dános Andrástól
- Szörnyella de Frász autója, limuzin változatban;
- Mint egy felfújt Ferrari: FIAT Frremont Black Code;
- Fürge kis citrom, kéthengeres motorral: FIAT 500 S;
- Elfelejtettük visszaadni Nagypál Csaba autóját: KIA
Optima;
- Tulajdonosi tuningolt autók az Családi Napon
- Vétkezni néha jó: Lamborghini Gallardo;

forumadmin
Egyike lehettem a 4 szerencsésnek, akik a X. Hungarian Blitz Weekenden az Opel Magyarország egyik tesztautójával vehettek részt. Ez a tesztautó a „német Fiat 500-as”, az Opel Adam. Több cikket, tesztet elolvastam az autótól. Minden cikkben úgy éreztem, inkább lehúzták az autót, az ára, hátsó dobfék, motorerő, vagy a "hatalmas" csomagtartója miatt. Az összehasonlító tesztekben is rendre alulmaradt a Fiat 500-al szemben….
Nem baj, nekem tetszett. Sőt, Corsám helyett vennék is egy ilyet, ha tehetném.
Az autó igazán stílusos, vagány, sportos. Rengeteg egyedi megoldással és extrákkal.
 
Nekem a felni „jött be” a legjobban.

Nagyon látványos a megjelenése, bár mikor egy 110kg-os „pali” kiszáll ebből az autóból, nem kicsit hat viccesnek.

Tehát az ADAM:
Nagyon egységes, jól sikerült minőségi autó hatását kelti. Igazi prémium kisautó. Sajnos a menetdinamika tényleg elmarad a kinézettől, de az autó elsősorban hölgyeknek készül (gondolom) és nem OPC fanoknak. Így a 18”-as kerek esetén jól látható hátsó dobféken is lépjen tovább tekintetünk. A motor 1.4 100LE a csúcs jelenleg. A baj az, hogy ez a csúcs. Más baj nincs, mivel ez a motor egy kiforrott és megbízható partner. Igaz, az előzést meg kell gondolni, de a Corsa C (1.2) esetén is számolgatni kell. A városban kiváló társ, hamar hozzászokik az ember az START/STOP rendszerhez. A motor fogyasztása nem tudom, hogy rossz vagy jó. Nekem közel 8 liter (7,4) volt 100km-en, vegyes használat mellett. Mindenki döntse el maga.
 
A beltér.
Jó a minőségérzet, kényelmes ülések, könnyen átlátható és értelmezhető műszerfal, jó fogású bőrkormány. Az ajtók nagyok és súlyosak, nekem ez is tetszett. Az biztos, hogy minden kütyümeleg örömmel nyomogatja a középső információs kijelzőt, melyen számtalan beállítás elérhető. Uhh, majdnem elfelejtettem a kapcsolható csillagos eget! Igen, és szinte nincs csomagtartó. Ez van:) Hátul is egy max. 8-10 éves gyerek fér el kényelmesen. Na de ez az autó nem erre van.
 

 
Irányíthatóság.
A kormányzás (picit) talán túlérzékeny. Számomra a váltó precíznek tűnik, igaz, én általában 10 éves autókkal járok. Az autó semleges futómű beállítása, és a nagy kerék miatt rosszabb úton billegett az autó, de a kanyarokban kiválóan teljesített. A fékek jól haraptak, sajnos egy alkalommal szükség is volt erre a harapásra… Így szerencsére a légzsákok működésének tesztelése elmaradt.
 

 
Összegezve.
Aki megengedheti magának hogy egyedi kisautóval járjon, és nincs Opel fóbiája, annak nagyon is ajánlom az Opel Adam-ot. Nálam előrébb került a Fiat 500-nál.
 
Írta: Hemi

forumadmin
Készült: 2005. máj. 24. kedd, 10:44
Utolsó frissítés: 2014. január 16. csütörtök, 08:06
Egy borongós hétfő délelőtt egy nyilatkozat aláírása, a személyim és a jogosítványom fénymásolása után már át is vehettem a gépet. Egy metálfekete, négyajtós, 150 lóerős diesel Vectrát comfort felszereltséggel.
Kívülről kifogástalanul nézett ki az autó, és a gyári alufelnik is jól mutattak rajta. A metálfekete tényleg jól állt az autónak, de így az autómosás kész rémálom, pláne napon. Beülve már nem volt ennyire egyértelmű a helyzet. A műszerfal túl szögletes (szerintem nagyon volkswagenes), az anyaga pedig ránézésre kritikán aluli, de azért tapintásra nem olyan rossz. Az ajtókon nagyon kevés volt a kárpit, és az is az üléseken található durva szövet, a kilincs pedig krómozott műanyag. A következő meglepetés akkor ért, mikor megfogtam a kormányt.

Többször is megnéztem, hogy valóban bőr kormányt markolok-e, vagy egy Suzuki kormányt (pláne, hogy előtte egy kombi H Astrát teszteltünk, amiben nagyon király a kormány). Miután alaposan tanulmányoztam a belső teret, hamar megtaláltam a megfelelő üléspozíciót a szerintem túl keményre tömött ülésben, és ezt segítette a négy irányban állítható kormány. Indulás után azonnal feltűnt, hogy az Astrában megszokott irányjelző kar található itt is. Helyhiányban nem szenvedtünk, pedig én voltam a legkisebb a csapatban.

A motor hidegen kicsit hangosan járt, de fél perc alatt elcsendesedett. A hatfokozatú váltó kicsit bizonytalanul kapcsolható, de hamar meg lehetett szokni, és a hatodik fokozat nem a fogyasztás csökkentésére van. Az autó gyorsulása valami szenzációs. Bár mikor kettesbe váltottam, kicsit megtorpant az autó, és talán csak ez az oka annak, hogy egy GSI Astra –igaz nehezen- le tudott gyorsulni. A száguldásnak 200 km/h körül ér véget. A futómű már nem tetszett ennyire egyértelműen, bár az útfogással nem volt gond, de a hátsó traktus hajlamos volt rosszabb minőségű kanyarokban kicsit hintázni. A fék nagyon jól adagolható és meggyőzően fog. A fogyasztás körülbelül 6,5 literre jött ki, a 800 kilométeres tesztúton, ami a sok padlógázas gyorsulás mellett nem is sok.


Legfontosabb felszereltségek: digit klíma, esőérzékelős ablaktörlő, első elektromos ablakok, motorosan állítható és behajtható tükrök, tempomat, állítható könyöktámasz. Amit nem értettem, hogy egy hétmilliós autóban miért nem volt hátul is elektromos ablakemelő?
Végszó: pár negatívumtól eltekintve nagyon tetszett az autó, de vesztemre egy GTS-el vittek haza, ami még szebb és a futóműve is tökéletes. Bár menyasszonyom egyértelműen a kombi H Astra mellett tette le a voksát.
 

  • Ki van Online?   0 Felhasználó, 0 Névtelen, 27 Vendég (Teljes lista)

    • Jelenleg nincs regisztrált felhasználó az oldalon ONLINE


×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.