Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektronikák, elektromos kérdések


uhuhu

Recommended Posts

Nem indul a klímám az autóban... szerintem nem kap áramot.

Egy szervizt keresek, ahol érdemben tudnak foglalkozni a dologgal - ahol nem azzal kezdik, hogy gázt nyomnak bele, van tech2-jük, stb.

Vagy csak márkaszervizeknek van tech2-esük?

Miert pont aramot nem kap? :)

Egyebkent valoban nem kap aramot, ha nincs benne gaz, hogy ne jarjon uresen.

Gazt pedig jobb helyen nem nyomnak bele, csak ha megmertek, hogy valoban kicsi a nyomas, es teszteltek, hogy nem ereszt-e. Elso korben semmi szukseg Tech2-re, mert a nyomast ugyan mutatja, de azt barmelyik klimas manometerrel is megmeri...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nem indul a klímám az autóban... szerintem nem kap áramot.

Egy szervizt keresek, ahol érdemben tudnak foglalkozni a dologgal - ahol nem azzal kezdik, hogy gázt nyomnak bele, van tech2-jük, stb.

Vagy csak márkaszervizeknek van tech2-esük?

köszi

A keresek egy szervizt elég tág, még akkor is, ha az országra szűkítünk....

Link to comment
Megosztás:

Miert pont aramot nem kap? :)

Egyebkent valoban nem kap aramot, ha nincs benne gaz, hogy ne jarjon uresen.

Gazt pedig jobb helyen nem nyomnak bele, csak ha megmertek, hogy valoban kicsi a nyomas, es teszteltek, hogy nem ereszt-e. Elso korben semmi szukseg Tech2-re, mert a nyomast ugyan mutatja, de azt barmelyik klimas manometerrel is megmeri...

Szia Csaba!

A klíma bekapcsolásakor mindig hallani egy kattanó hangot - szvsz egy relé - s a probléma úgy jött elő, hogy egyik pillanatban még hűtött, másikban már nem, tehát üzem alatt romlott el.

Érteni persze nem értek hozzá, "abból főzök" amit gépészként próbálok kikövetkeztetni... ezért úgy gondolom, ha a hűtőközeg fogy el, az nem egy pillanat alatt történik v. ha igen, annak azért valami jele kellett volna, legyen (hang, fény effektus :))

Átnéztem a biztosítékokat, azok jók... még egy resettel megpróbálkozok, olvastam egy bejegyzésben, az hátha segít.

Ha nem, akkor szerviz...

igazad van 555, tág fogalom a szerviz... Dél-budán lakom, 22. 11. kerületben, Diósdon, Érden esne jól egy olyan hely, amit valamelyikőtök ajánlana.

Köszi mindkettőtök válaszát. :icon13:

Link to comment
Megosztás:

...s a probléma úgy jött elő, hogy egyik pillanatban még hűtött, másikban már nem, tehát üzem alatt romlott el.

...ezért úgy gondolom, ha a hűtőközeg fogy el, az nem egy pillanat alatt történik v. ha igen, annak azért valami jele kellett volna, legyen (hang, fény effektus :))

Rosszul gondolod. Pont az a jele, hogy a folyamatosan szivárgó hűtőközeg miatt a rendszerben lévő nyomás mostanra csökkent arra az értékre, aminél már nem kapcsolja be a klímakompresszort. Az egyik pillanatban még épphogy megvolt a határnyomás, a másik pillanatban meg már nem.

Legegyszerűbb egy nyomásellenőrzéssel kezdeni. Ha az rendben, akkor én lehúznám a klímakompresszor mágneskapcsolójához menő két eres vezeték csatlakozóját és bekapcsolt klímánál megnézném hogy megvan-e a 12V. Ha igen, akkor a kompresszor kuplungja körül keresgélnék. Ha nem akkor lehet más elektromos probléma.

Egy nyomásmérés nem hiszem hogy eget verő összegbe kerülne. És ha tényleg kevés a nyomás, helyben le is nyomáspróbázzák, ha nincs nagy gond, fel is töltik. Az sem egy hatalmas horribilis pénz.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

A klíma bekapcsolásakor mindig hallani egy kattanó hangot - szvsz egy relé - s a probléma úgy jött elő, hogy egyik pillanatban még hűtött, másikban már nem, tehát üzem alatt romlott el.

Érteni persze nem értek hozzá, "abból főzök" amit gépészként próbálok kikövetkeztetni... ezért úgy gondolom, ha a hűtőközeg fogy el, az nem egy pillanat alatt történik v. ha igen, annak azért valami jele kellett volna, legyen (hang, fény effektus :))

Ha gepesz vagy, akkor ez pont szakmaba vago feladat :) A gazrol mar Cserenkov irt, bar a kattanas ellentmond annak, hogy azzal lenne gond. A mai relek nagyon diszkreten kattognak, nem fogod hallani oket jaro motor mellett. Valoszinuleg a kuplungot hallod, es akkor a kompresszor elvileg forog, es ha gaz is van, akkor hideg cso is kell legyen a kozeleben. Ha van, akkor a legutak kornyeken lehet baj, ha nincs, akkor a kompresszorral, de nagyon valoszinutlen, hogy elektromos gond lenne :)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tudna valaki valami tanácsot adni az alábbi problémával kapcsolatban?

Köszönöm szépen!

G.

Sziasztok!

Sajnos előjött egy hibajelenség az autómnál. A probléma, hogy egyik tompított világítás sem működik. Csak a helyzetjelző és a távolsági, de a tompított nem, egyik sem. Nem tudtam még tesztelni, de gondolom biztosíték és izzó kizárva (kicsi a valószínűsége, hogy mindkettő megy ki egyszerre (jobb-bal)). Világításkapcsolóra gyanakszom még vagy valami központi vezérlő elektronikára (ha van ehhez ilyen). A kapcsolóval kapcsolatban annyi még a kérdés, hogy a fóliázott része levehető valahogy, mert hasonlót nem találok mint az enyém és sajnos újat sem találtam még.

Ha tapasztalt valaki hasonlót kérem segítsen.

Nagyon köszönöm! G.

Link to comment
Megosztás:

Ha gepesz vagy, akkor ez pont szakmaba vago feladat :) A gazrol mar Cserenkov irt, bar a kattanas ellentmond annak, hogy azzal lenne gond. A mai relek nagyon diszkreten kattognak, nem fogod hallani oket jaro motor mellett. Valoszinuleg a kuplungot hallod, es akkor a kompresszor elvileg forog, es ha gaz is van, akkor hideg cso is kell legyen a kozeleben. Ha van, akkor a legutak kornyeken lehet baj, ha nincs, akkor a kompresszorral, de nagyon valoszinutlen, hogy elektromos gond lenne :)

Ez meg szemrevételezéssel eldönthető. Mármint hogy forog-e a kompresszor, vagy nem.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy 2011-es Astra H classic járművünk. Ma mikor indítani próbáltunk, a következő hiba jött elő:

A motor nem indul. Ha indítani próbálunk, három kattanás hallható, negyedikre viszont kinyílik a csomagtér. Próbáltunk diagnosztizálni a gáz- és fékpedál nyomva tartásával, majd gyújtás ráadásával, de csak 0-kat írt ki a kijelző, ami eddigi információim szerint azt jelenti, hogy a computer nem talál hibát.

Mi lehet a gond?

Segítségeteket előre is köszönöm.

Üdv:

István

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy 2011-es Astra H classic járművünk. Ma mikor indítani próbáltunk, a következő hiba jött elő:

A motor nem indul. Ha indítani próbálunk, három kattanás hallható, negyedikre viszont kinyílik a csomagtér. Próbáltunk diagnosztizálni a gáz- és fékpedál nyomva tartásával, majd gyújtás ráadásával, de csak 0-kat írt ki a kijelző, ami eddigi információim szerint azt jelenti, hogy a computer nem talál hibát.

Mi lehet a gond?

Segítségeteket előre is köszönöm.

Üdv:

István

Nekem így első gondolatra ez olyan jelenség, mintha lemerült volna az akku. A relét még behúzza, a motort már nem forgatja.

A csomagtér nyílását pedig a váltakozó feszültség és áram kavalkádjában egy "téves parancs" -nak tulajdonítom.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy 2011-es Astra H classic járművünk. Ma mikor indítani próbáltunk, a következő hiba jött elő:

A motor nem indul. Ha indítani próbálunk, három kattanás hallható, negyedikre viszont kinyílik a csomagtér. Próbáltunk diagnosztizálni a gáz- és fékpedál nyomva tartásával, majd gyújtás ráadásával, de csak 0-kat írt ki a kijelző, ami eddigi információim szerint azt jelenti, hogy a computer nem talál hibát.

Mi lehet a gond?

Segítségeteket előre is köszönöm.

Üdv:

István

Szia. Szerintem is az akku lemerült.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Szia!

Ehhez a mélységhez én nem lusta, hanem hülye vagyok :D Nekem ennél sokkal egyszerűbb felhasználói elképzeléseim vannak vele. Nem értek én ezekhez a dolgokhoz, csak mutassa meg azt amire kíváncsi vagyok, és a kijelzőn nem jelenik meg. A fejlesztésben magad maradsz részemről :D Ahogy néztem a torque leírását, már az többet közöl mint elég :D És nem mellesleg nem kell laptop, elég a telefon :D

Üdv!

A torque nagyon szórakoztató. a nagyméretü modemhez nekem kismillió programot mellékeltek cd-n,vaterán szereztem be.angol.de az órák nagyon érthetőek,változatosak.

Nekem egy Padfone2-vel van összepárosítva,10 colon nagyon látványos.Tipp: ha átirod az autó súlyát,vicces adatokat közöl. pl a cimbim corsáján 2500 kg-ra van állítva a súly,igy 5-600 lóerőt mutogat neki a z13dt :-D
Én azért is szeretem,mert ki kéne takaritanom a turbót: 200 felett 15-20 perc után letilt.régebben meg kellett állnom,ujrainditani. a torque képes menet közben törölni a hibakódokat..:-)
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

A torque nagyon szórakoztató. a nagyméretü modemhez nekem kismillió programot mellékeltek cd-n,vaterán szereztem be.angol.de az órák nagyon érthetőek,változatosak.

Nekem egy Padfone2-vel van összepárosítva,10 colon nagyon látványos.Tipp: ha átirod az autó súlyát,vicces adatokat közöl. pl a cimbim corsáján 2500 kg-ra van állítva a súly,igy 5-600 lóerőt mutogat neki a z13dt :-D
Én azért is szeretem,mert ki kéne takaritanom a turbót: 200 felett 15-20 perc után letilt.régebben meg kellett állnom,ujrainditani. a torque képes menet közben törölni a hibakódokat..:-)

Szia!

Ezt a képet már láttam, jól néz ki csak az adatok furcsák. Majd ha megjön az enyém kipróbálgatom a lehetőségeket :)

Link to comment
Megosztás:

Szia. Szerintem is az akku lemerült.

Köszönöm a válaszokat. Valóban az volt, csak a multiméterrel mért feszültségérték (13 V) tévesztett meg. De kiderült, hogy ampert is kellett voln mérni, amit meg ugye csak sorban lehet, és azt nem tudom, hogy szabad-e úgy, hogy az akkusaru elé kötöm a műszert. Abban sem vagyok biztos, kibírja-e a multim azt az értéket, amit elvileg mérnem kellene, mert a szervizben többszáz A-t mondtak.

de lényeg, h megoldódott egy akku cserével.

Más:

Lehet valahol venni olyan kábelt, amivel az ilyesmit itthon egy laptoppal tudnám diagnosztizálni?

Lehet moddolni /tuningolni az autó szoftverét otthoni körülmények között? Ha igen, milyen trükköket lehet véghezvinni ezen a típuson?

Csak az első ablakok elektromosak, a motor pedig 1.6-os.

Üdv:

István

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a válaszokat. Valóban az volt, csak a multiméterrel mért feszültségérték (13 V) tévesztett meg. De kiderült, hogy ampert is kellett voln mérni, amit meg ugye csak sorban lehet, és azt nem tudom, hogy szabad-e úgy, hogy az akkusaru elé kötöm a műszert.

Nem kell ennyire elkomplikalni a dolgot, terheles alatt kell merni a feszultseget, azaz jelen esetben az inditasi kiserlet kozben.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Találkozott már valaki olyan hibával, hogy a multikormány gombokat téveszti az autó?

A baloldali görgőnél a menü lapozása egyik irányba működik /görgő fel/, a másik irányba /görgő le/ belép a menübe (ezt a görgő megnyomásával kellene tennie, de arra nem reagál semmit.)

A telefont nem lehet felvenni, lerakni.

A jobb oldalon a hangerőállítóval néha csatornát vált a rádióban, néha működik rendesen.

Tegnap a duda megnyomásával is csatornát váltott a rádión!!! Gyújtás le, újraindítás, és működik a duda.

A kapcsolót kivettem, és az ellenállások a megadott értéken belül vannak, tehát a gombok jók.

OP-COM-al ellenőrizve látszik, hogy rosszul működnek a gombok.

Beállítás, szoftver, vagy CIM-modul hiba lehet?

Nemrég vettem az autót, és ez azóta ilyen.

Szia!

A hiba jelenség időben nem hozható összefüggésbe az autód valamely részének szétszedésével ? (szervíz, tisztítás)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Sajnos előjött egy hibajelenség az autómnál. A probléma, hogy egyik tompított világítás sem működik. Csak a helyzetjelző és a távolsági, de a tompított nem, egyik sem. Nem tudtam még tesztelni, de gondolom biztosíték és izzó kizárva (kicsi a valószínűsége, hogy mindkettő megy ki egyszerre (jobb-bal)). Világításkapcsolóra gyanakszom még vagy valami központi vezérlő elektronikára (ha van ehhez ilyen). A kapcsolóval kapcsolatban annyi még a kérdés, hogy a fóliázott része levehető valahogy, mert hasonlót nem találok mint az enyém és sajnos újat sem találtam még.

Ha tapasztalt valaki hasonlót kérem segítsen.

Nagyon köszönöm! G.

Szia!

A kapcsoló tompított helyzetében van helyzetjelző világítás? Mert akkor nem a kapcsoló.

A kapcsoló kivehető. Be kell nyomni, eltekerni és kivenni az egészet. De sokat nem tudsz meg ha kiveszed.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Igen, tompított állásban a helyzetjelzők világítanak. Azért gondoltam kapcsolóra, hogy a helyzetjelzőt még adja, de a tompítottat már nem...

Tudom, hogy ki lehet venni, de ki lehet mérni valahogy multiméterrel?

Köszönöm! G.

Szia!

A kapcsoló tompított helyzetében van helyzetjelző világítás? Mert akkor nem a kapcsoló.

A kapcsoló kivehető. Be kell nyomni, eltekerni és kivenni az egészet. De sokat nem tudsz meg ha kiveszed.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok fórumozók!

Opel Astra H 1,6 benzines 2004 évjáratú autómról van szó. A problémám a következő: az elektromos ablakok eddig egy gombnyomásra teljesen le és fel is mentek, ha lezártam a központi zárat és az ablakok lent maradtak akkor automatikusan fel mentek, ha pedig hosszan megnyomtam a nyitás gombot a távirányítón akkor az első ablakok lementek. Na ezek most nem működnek.

Szerintetek hogyan lehet visszaprogramozni? Lehetséges hogy mivel az aksit tölteni kellett és nem volt áram alatt a kocsi, hogy elvesztette a programozást, létezik ilyen? Valakinek valami ötlete? Csak szakszerviz tudja visszaprogramozni TEC-2 vel?

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok fórumozók!

Opel Astra H 1,6 benzines 2004 évjáratú autómról van szó. A problémám a következő: az elektromos ablakok eddig egy gombnyomásra teljesen le és fel is mentek, ha lezártam a központi zárat és az ablakok lent maradtak akkor automatikusan fel mentek, ha pedig hosszan megnyomtam a nyitás gombot a távirányítón akkor az első ablakok lementek. Na ezek most nem működnek.

Szerintetek hogyan lehet visszaprogramozni? Lehetséges hogy mivel az aksit tölteni kellett és nem volt áram alatt a kocsi, hogy elvesztette a programozást, létezik ilyen? Valakinek valami ötlete? Csak szakszerviz tudja visszaprogramozni TEC-2 vel?

Köszi!

Ez bizony zsebbenyúlós lesz. :-)

Na jó nem is. Mivel levetted az akksit, újra kell programozni az ablakokat.

Gyújtáson folyamatosan nyomva leengeded az ablakot, mikor leért még tartod egy kicsit, lehet hallasz egy pici kattanást is.

Ezt felfelé is eljátszod.

Kész! Csináld meg a másik ablak(ok)kal is!

Igaz tipp, de ezek után szerintem jó lesz, egy akksi levét miatt ne kelljen már szervizben programoztatni.

Módosítva : okynoa
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok fórumozók!

Opel Astra H 1,6 benzines 2004 évjáratú autómról van szó. A problémám a következő: az elektromos ablakok eddig egy gombnyomásra teljesen le és fel is mentek, ha lezártam a központi zárat és az ablakok lent maradtak akkor automatikusan fel mentek, ha pedig hosszan megnyomtam a nyitás gombot a távirányítón akkor az első ablakok lementek. Na ezek most nem működnek.

Szerintetek hogyan lehet visszaprogramozni? Lehetséges hogy mivel az aksit tölteni kellett és nem volt áram alatt a kocsi, hogy elvesztette a programozást, létezik ilyen? Valakinek valami ötlete? Csak szakszerviz tudja visszaprogramozni TEC-2 vel?

Köszi!

Ha nem volt áram alatt akkor a le és felhuzást muzály neki ujra tanitani, ami annyibol áll hogy az ajton lévo gombokkal hosszan nyomva tartva felhúzni ill, leengedni (a kattanásig) igy már fel kell neki ismerni hogy automat. teljesen felhúzza tartás nélkül is ! aztán lehet hogy fog működni a távirányítóval is. :icon1:

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Köszönöm a gyors válaszaitokat, remélem holnap sikerrel tanítom újra az autómat:).

Opel Astra H.

Lenne még kérdésem: ha a napi km számláló gombot lenullázom és a gombot benyomva tartom, két sorban ír ki számokat. Mire utalhatnak? Konkrétan nekem felül 1.7, az alsó sorban pedig 002 02 számok jelennek meg.

A test menüt be tudom kapcsolni a settingel de honnan tudom meg a víz hőfokot, az ablaktörlő folyadék mennyiségét, az akkumulátor töltöttségét, meg ilyeneket vagy lehet angolul kéne tudnom:)?

És még egy kérdés, milyen extrákat lehet felprogramozni egy ilyen autóra, van a neten valami elérhetőség?

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Hát ha valami számokat ir ki az akkor hibakodot jelol pl ECN 00202 keress rá googleban, ezt nem tom mit jelent pontosan.

A test menuben tudol lépkedni a BC gombbal vagy ha TID kijelződ van akkor a kijelzőn lévo gombbal a jobb oldalsóval (a ponttal). Azt szem a viz hovokát a T betu melett lévo adat jelzi, melette lessz egy V az a sebességet mutatja ha áll a kocsi akkor természetesen 0-át ha lépkedel benne, meg ott van a toltés is az aksin kb 14,6 vagy hasonlo értéket mutat majd menet közben. Az ablaktörlő folyadékra arra talán külön szenzor kell bele, de majd kijavitnak ha tévedek.

Ezt nézd meg https://www.youtube.com/watch?v=vvx7JTl4JqQ

0:25 nél az akksit, 0:30 nál pedig a sebességet meg a vízhófokát mutatja

Módosítva : Robee
Link to comment
Megosztás:

Hát ha valami számokat ir ki az akkor hibakodot jelol pl ECN 00202 keress rá googleban, ezt nem tom mit jelent pontosan.

Nem-nem! Ez nem hibakód!

Nekem is ezt írta ki, mikor régebben az InSp felirat eltüntetése végett játszottam a napi km-számláló nullázó gombjával.

Ugyan ez van nekem is:

1.7

002 02

Kérdeztem én is annak idején, hogy ez mi, ezt a választ kaptam:

Ezek szerintem a Test mode 1. oldalán a Code: és a Ver: adatai lesznek....legalábbis nekem stimmelnek.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Pár hónapja vettem a H Astrámhoz egy vonóhorgot,elektronika nélkül.Van a kocsimban rec modul. Ha jól gondolom,ezt beszerelve még fel kell programoztatnom Tech2-vel és kész vagyok,ugye?Ki vállalná a programozását és mennyiért?

Módosítva : Pali982
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.