Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos kérdések


Guest Anonymous

Recommended Posts

Azzal szerencsére nincs bajom. Atomstabil mindig. :)

Elszóltam magam múltkor. :(

Bejöttek ezek a hidegek (nem tudom mennyire van köze hozzá), de hidegindításkor alapjáraton szemmel láthatóan ingázik a mutató egy picit fel-le és a hangja is ingadozó lett. Elég nehéz belőni, hogy fordulatra ez mennyit jelent.Csatoltam egy képet, hogy kb. mi között mozog. Pluszban hidegen nagyon lusta alig akar menni...

Olvasgattam, hogy mi lehet és jól sejtem, hogy lehet, hogy MAP szenzor lesz vagy légtömegmérő?

fordulat_www.kepfeltoltes.hu_.png
Link to comment
Megosztás:

Elszóltam magam múltkor. :(

Bejöttek ezek a hidegek (nem tudom mennyire van köze hozzá), de hidegindításkor alapjáraton szemmel láthatóan ingázik a mutató egy picit fel-le és a hangja is ingadozó lett. Elég nehéz belőni, hogy fordulatra ez mennyit jelent.Csatoltam egy képet, hogy kb. mi között mozog. Pluszban hidegen nagyon lusta alig akar menni...

Olvasgattam, hogy mi lehet és jól sejtem, hogy lehet, hogy MAP szenzor lesz vagy légtömegmérő?

fordulat_www.kepfeltoltes.hu_.png

J-nél ilyenkor egy nagynyomású szabályzó szelep tönkre menni (A17DTR, A17DTR). Lehet itt is ez a bibi.

J-be: https://cromax.hu/140000000-uzemanyagrendszer/140890000-adagolo-nagynyomasu-szivattyu/140890407-nagynyomasu-szivattyu-reszei/350598-nyomasszabalyzo-szelep-nagynyomasu-szivattyuhoz-opel-1_7d

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Lehetséges. Hmmm, de szép árai vannak ezeknek a szenzoroknak...

Összeszedtem, hogy milyen szenzoraim vannak még ezen a környéken: turbónyomás érzékelő=szívócsőnyomás érzékelő (valahogy így írják valahol úgy), én amúgy erre tippelek, de megpróbálom kitakarítani hátha; Nyomásszabályozó szelep közös nyomócsőhöz; Üzemanyag nyomás érzékelő. Aztán persze bármi lehet még...

Szívesen veszem még az ötleteket hátha másnak is volt már ilyen. Köszi.

Módosítva : pszaby
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van 1 2003-as g astrám 1.7 isuzu digit klímás.90 fokos víznél is csak langyos levegőt fúj!Termosztátot reggel néztem szerintem nem enged át,radiátorhoz menő cső meleg.Mik lehetnek még a hibák amiért ilyen?Ingadozik az alapjárat szinte ez állandóan,néha 850-1050-ig a kmh álló helyzetben felmegy 20-ig.Szélvédő cserém volt 6éve most beázik valahol a jobb 1-nél a padlón áll a víz,a hűtővíz nem fogy!

Módosítva : mayke
Link to comment
Megosztás:

sziasztok

Astra 2.0 dti sxi egyszer csak nem indult el miután az aksi jó,gázolaj mutató negyednél áll...izzitógyertyára gyanakodtam.

Vettem 4et egy vagyonért(61font)erre az egyik eltörött a másiknak elnyalódott a hatlapfejű része úgyhogy csak kettőt sikerült kicserélni,de ezekkel sem indul:-( a motor egyenletesen pörög.Lehet szerintetek adagoló a szerelő multkor rárakta a műszert a kocsira és azt mondta hogy 7-9száz font+350 font a munkadíj hát ennyiből veszek itt 2 autót.Valami 5let?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van 1 2003-as g astrám 1.7 isuzu digit klímás.90 fokos víznél is csak langyos levegőt fúj!Termosztátot reggel néztem szerintem nem enged át,radiátorhoz menő cső meleg.Mik lehetnek még a hibák amiért ilyen?Ingadozik az alapjárat szinte ez állandóan,néha 850-1050-ig a kmh álló helyzetben felmegy 20-ig.Szélvédő cserém volt 6éve most beázik valahol a jobb 1-nél a padlón áll a víz!

Ha emlékeim nem csalnak, akkor ha ezek a tünetek, mármint a fűtést illetően, akkor a radiátorodnál kell a gondot keresni. Ha jobb egynél áll a víz akkor valamiféle O gyűrűket kell cserélned a tűzfalnál, ha jól emlékszem. De majd a hozzá értők megmondják.

Az álló helyzetben felmenő km-óra pedig a sebesség jeladóval van kapcsolatba ( azt hiszem így hívják). Nekem is csinálja rendszeresen. Ilyenkor, ha csak egy picit elmozdítod a kocsit, előre vagy hátra akkor a hibajelenség megszűnik.

Módosítva : Handbrake
Link to comment
Megosztás:

Elszóltam magam múltkor. :(

Bejöttek ezek a hidegek (nem tudom mennyire van köze hozzá), de hidegindításkor alapjáraton szemmel láthatóan ingázik a mutató egy picit fel-le és a hangja is ingadozó lett. Elég nehéz belőni, hogy fordulatra ez mennyit jelent.Csatoltam egy képet, hogy kb. mi között mozog. Pluszban hidegen nagyon lusta alig akar menni...

Olvasgattam, hogy mi lehet és jól sejtem, hogy lehet, hogy MAP szenzor lesz vagy légtömegmérő?

Ma végre egy kicsit melegebb volt, így nekiláttam kipucolni a turbónyomás érzékelőt (szívócső nyomás érzékelőt) hátha jobb lesz az alapjárat ingadozásom (ami csak hidegen jelentkezett).

Nem egyszerű hozzáférni, de megoldottam pár dolog levételével. A látvány ami fogadott nem volt semmi....kapott féktisztítót bőven és ment vissza. Nem szeretném elkiabálni, de a visszarakás utáni indítás után nem csinálta, majd meglátjuk a nagyobb hidegekbe mit fog mutatni.

De beszéljenek a képek:

Maga a szenzor:

IMG_20150103_125353_www.kepfeltoltes.hu_
Kivétel után:
IMG_20150103_132016_www.kepfeltoltes.hu_
IMG_20150103_132037_www.kepfeltoltes.hu_
A helye:
IMG_20150103_132142_www.kepfeltoltes.hu_
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Ma végre egy kicsit melegebb volt, így nekiláttam kipucolni a turbónyomás érzékelőt (szívócső nyomás érzékelőt) hátha jobb lesz az alapjárat ingadozásom (ami csak hidegen jelentkezett).

Nem egyszerű hozzáférni, de megoldottam pár dolog levételével. A látvány ami fogadott nem volt semmi....kapott féktisztítót bőven és ment vissza. Nem szeretném elkiabálni, de a visszarakás utáni indítás után nem csinálta, majd meglátjuk a nagyobb hidegekbe mit fog mutatni.

De beszéljenek a képek:

Maga a szenzor:

IMG_20150103_125353_www.kepfeltoltes.hu_
Kivétel után:

IMG_20150103_132016_www.kepfeltoltes.hu_

IMG_20150103_132037_www.kepfeltoltes.hu_
A helye:

IMG_20150103_132142_www.kepfeltoltes.hu_

TXH az utmutatót. Én is a múltkor csináltam meg. Ezzel sajna csak egy baj van, ami nálam is gond, hogy a szívósor ha tele van trutyival vissza fogja nyomni a szenzorba. Esedékes lenne a szívósort levenni nálam is......

Link to comment
Megosztás:

TXH az utmutatót. Én is a múltkor csináltam meg. Ezzel sajna csak egy baj van, ami nálam is gond, hogy a szívósor ha tele van trutyival vissza fogja nyomni a szenzorba. Esedékes lenne a szívósort levenni nálam is......

Szia!

Én is szívósor pucoláson gondolkodom,csak nem tudom a csavarok meghúzási nyomatékát.

Van esetleg infód erről,hogy mennyire kell húzni?

Előre is köszönöm a segítséget!

Link to comment
Megosztás:

TXH az utmutatót. Én is a múltkor csináltam meg. Ezzel sajna csak egy baj van, ami nálam is gond, hogy a szívósor ha tele van trutyival vissza fogja nyomni a szenzorba. Esedékes lenne a szívósort levenni nálam is......

Hát igen sajnos tele lehet nekem is, mert nyáron mikor az egr-t pucoltam ki néztem nagyokat...:(
Link to comment
Megosztás:

Hát igen sajnos tele lehet nekem is, mert nyáron mikor az egr-t pucoltam ki néztem nagyokat... :(

No igen, nagyjából ennyi értelme van az EGR szelepnek.

Ezért kell lelemezelni, ha van rá lehetőség.

Mindemellett tényleg érdemes levenned a szívósort és kitakarítanod.

De a fedelét mindenképpen (utána meg már ugyis mindegy ha továbbontod. :-)

A fészekről készült képen nagyon jól látszik mennyi szmötyi van odabent.

Igaza van Handbrake kollegának, kis idő és vissza fogja nyomni a kormot a szenzorra.

Amikor az EGR nyit, akkora áramlással okádja be a kormot, hogy elképzelni nem tudod. ;-)

  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

A meghúzási nyomatékot otthon tudom megnézni datában, de szakik előbb be fogják írni szerintem. :)

Igen, érdekes dolog ez a szenzor pucolgatás, mert csak 1-2 hetet nyersz vagy még annyit sem és minden visszamegy a régi kerékvágásba. EGR falazás alap dolog már, kár, hogy nem korábban csináltam meg, mondjuk megvásárlás után rögtön!

Már próbáltam utánanézni itt ott ilyen olyan tisztító adalékoknak, amikkel bontás nélkül meg lehetne oldani, de nem jártam sikerrel.

Valaki tud erre valamit?

Mondjuk erre mondták nekem, hogy néha a dízelt is benzines módra kell forgatni. Na azóta ezt csinálom néha napján! :) De sokszor nincs szívem hozzá... :)

Módosítva : Handbrake
Link to comment
Megosztás:

A meghúzási nyomatékot otthon tudom megnézni datában, de szakik előbb be fogják írni szerintem. :)

Igen, érdekes dolog ez a szenzor pucolgatás, mert csak 1-2 hetet nyersz vagy még annyit sem és minden visszamegy a régi kerékvágásba. EGR falazás alap dolog már, kár, hogy nem korábban csináltam meg, mondjuk megvásárlás után rögtön!

Már próbáltam utánanézni itt ott ilyen olyan tisztító adalékoknak, amikkel bontás nélkül meg lehetne oldani, de nem jártam sikerrel.

Valaki tud erre valamit?

Mondjuk erre mondták nekem, hogy néha a dízelt is benzines módra kell forgatni. Na azóta ezt csinálom néha napján! :) De sokszor nincs szívem hozzá... :)

Érdekes ez az EGR. 182.000-rel vettem 1 éve. Most 196.000 van benne. Semmi rendellenest nem veszek észre a működésben. Biztos ven benne korom, de akkor kevés? :blink:

Havonta egyszer minimum odacsapok neki komolyabban, de amúgy két város közt oda-vissza van az út.

Link to comment
Megosztás:

8x57js

Nálam ugyan ezek a hibák jelentkeztek, csekkolás után motorvezérlő leszed, rázás lötyögés (megtelt gázolajjal :)), nos javítás+ adagolóvezérlő leszed javítás, de a mennyiségszabályzót nem szedte le a szerelőm és sajnos ez hazavágta a már kitakarított adagoló vezérlőm. Az autóm egy hónapig állt a szerelő udvarán, mert a műszerész eltűnt. Nos gondoltam kézbe veszem a dolgot és vettem egy másik vezérlőt. Közben a sufniban megtaláltam a legelső már elromlott adagoló vezérlőt és gondoltam elküldöm kirándulni Gyulára Márton Csabika vette kezelésbe. A vezérlőről egy előző javítási kísérlet során 4 ellenállást letúrtak róla csavarhúzóval (előfordul) na ezt javította és indul csak leáll. Kb két hét múlva hív Csaba, hogy megy vissza a vezérlő 3 év garival. Telefonon azt ígérte csendesebb motor. No gondoltam ez is csak ígérget , és tényleg jobb a járása, ilyet utoljára akkor hallottam amikor 2003-ban megvettem az autót J Most már csak azt bánom, hogy küldhetem vissza mert kiderült rá tud programozni 20 LE-t így 95 lovas lesz és nem kell sűrűn visszaváltani 5-ből 4-be.

A másik műszerész még nem jutott egyről kettőre, de megígérte megcsinálja Hiszi a piszi ! Na mindegy van még egy tari vezérlőm, de Csaba azt mondta nem kell tároljam, inkább adjam el, mert ők kifejlesztettek egy javítási módot és azért tud rá 3 év garit adni mert ez működik , nem megy tönkre barátjának 4 éve javított és még működik (valami gyárilag forrasztás hibás az összes,lehet direkt)

Ami még plusz infó, a mennyiségszabályzó szelepet 38-as kulcs nyitja, de nem fér rá semmilyen csak a vágott 38-as villás, de az sem sokáig mert útban van neki az olajszűrő ház. Na én csináltattam hozzá egy 38-as csőkulcsot, ezt is birizgálni kell, de rámegy és meg lehet húzni vele a szelepet. Miért kellett csináltatnom kulcsot? Azért mert kb 3 hétig folyt a gázolajam a szelep mellett.

DSC_0001_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Szia. Olvasva a hozzászólásod valószínű nekem is ez a gondom. Meg tudod adni a gyulai Márton Csaba elérhetőségét? Köszönöm

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Megvolt a vezérlőegység vizsgálat, és kiderült , hogy még sincs semmi baja.

Azonkívül ,hogy már cserélték 1 szer. Mi történhetett vele ? :blink:

A szaki átírt 1-2 dolgot, és azóta jó, nem rángat.... :D Picit jobban is fog menni a frissítés után, állítólag... :huh:

Erre azért kíváncsi leszek... B)

Szia. Ezt neked ki, melyik szaki csinálta?

Link to comment
Megosztás:

A meghúzási nyomatékot otthon tudom megnézni datában, de szakik előbb be fogják írni szerintem. :)

Igen, érdekes dolog ez a szenzor pucolgatás, mert csak 1-2 hetet nyersz vagy még annyit sem és minden visszamegy a régi kerékvágásba. EGR falazás alap dolog már, kár, hogy nem korábban csináltam meg, mondjuk megvásárlás után rögtön!

Már próbáltam utánanézni itt ott ilyen olyan tisztító adalékoknak, amikkel bontás nélkül meg lehetne oldani, de nem jártam sikerrel.

Valaki tud erre valamit?

Mondjuk erre mondták nekem, hogy néha a dízelt is benzines módra kell forgatni. Na azóta ezt csinálom néha napján! :) De sokszor nincs szívem hozzá... :)

A tisztító adalék az üzmanyag-ellátó renszer (adagoló stb.) takarítására szolgál.

A probléma pedig a levegeő-rendszerrel van.

A kettő majd csak sürítés közben találkozik (rossza arányban).

Itt csak a manuális takarítás megoldás.

Más.

Én is azt mondom, told neki időnként.

4.000 rpm-ig bőven belefér, ne sajnáld.

Az y20 dth-nál kb. 150 km/h.

Link to comment
Megosztás:

Érdekes ez az EGR. 182.000-rel vettem 1 éve. Most 196.000 van benne. Semmi rendellenest nem veszek észre a működésben. Biztos ven benne korom, de akkor kevés? :blink:

Havonta egyszer minimum odacsapok neki komolyabban, de amúgy két város közt oda-vissza van az út.

az nem tétel. Mondanám, hogy babusgatod a vasadat.

Én 6 éve hozattam 114.000 km-rel és most készülök takarítani.

Most 314 km van benne.

szóval 200.000 km-t toltam bele azóta.

S csak nyomtam - nyomtam - nyomtam ... :-)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Szia!

Én is szívósor pucoláson gondolkodom,csak nem tudom a csavarok meghúzási nyomatékát.

Van esetleg infód erről,hogy mennyire kell húzni?

Előre is köszönöm a segítséget!

Szia!

Elnézést nem még nem volt időm utána nézni, a hét vége felé megírom, mert akkor nem dolgozom.

Link to comment
Megosztás:

Érdekes ez az EGR. 182.000-rel vettem 1 éve. Most 196.000 van benne. Semmi rendellenest nem veszek észre a működésben. Biztos ven benne korom, de akkor kevés? :blink:

Havonta egyszer minimum odacsapok neki komolyabban, de amúgy két város közt oda-vissza van az út.

Én valós 172EKm-nél néztem bele a dolgokba, vékony réteg korom volt mindenütt, nem volt tele, hibát sem hozott. Kipufogócsonknál lefalaztam az EGR csövet, kitakarítottam mindent, semmi változást nem tapasztaltam. Annyi, hogy sose sajnáltam tőle a naftát, itt északon a Bükkben meg van egy két erős "domboldal" ahol néha a 3. fokozat se elég, hogy kiérjek a tetejére.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Szia!

Elnézést nem még nem volt időm utána nézni, a hét vége felé megírom, mert akkor nem dolgozom.

Szia!

Semmi probléma,elvileg Karácsony Új év között terveztem a pucolást, de mivel nem fűtött a garázs.így sok kedvem nem volt a hidegben matatni,úgyhogy abszolút nem vagy elkésve a dologgal.

Addig is köszönöm! :)

Üdv.: Robi

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Folyik az adagolómból a gázolaj, és nyelestengely csapágyat kell cserélni.

Milyen összegre saccoljak?

Y17DT

Köszi

Attól függ, ha adagolót cserélsz 70-80 - 100 000 Ft kompletten, vagy szelep csere azt hiszem olyan 50 - 60 körül.

A másikról nem tudok nyilatkozni.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni a következő hibával kapcsolatban, hátha valaki már járt így rajtam kívül:

Fél óra autópályázás után elkezd vibrálni az olajnyomás lámpa, nem világít, csak pislog látszólag összevissza. Gázadásra kevésbé, gázelvételre jobban, de ez sem mindig törvényszerű. A motorban 255.000km van, 5W-40 olajjal, próbáltam több márkát de a hibajelenség ugyanaz. Mióta előjött a probléma 3 olajgomba lyukadt ki, a gyári, egy bontott és egy középkategóriás új. A gombák mindig autópályán adják meg magukat, magas fordulaton. Arra gondoltam hogy túlmelegszik az olaj, és megsüti a gombát, de legutóbb -10 fokban történt ez, és a vízhőfok is a megszokott alatt volt pár fokkal. Ha túlhevül az olaj, a víznek is fel kellene mennie, főleg hogy az olajhűtő is hűtővizes, nem? Ha az olajpumpa nyomásszabályzója szorult meg és túlnyomás viszi ki a gombát, akkor pedig miért jelez túl alacsony olajnyomást? A gomba nem csak alacsony nyomásra jelez be? Merre érdemes keresgélnem első körben? Ha kicserélem a gombát, hamarosan ez is meg fogja adni magát és magát a hibát nem szüntettem meg..

Motorkód Y20DTH

Köszönöm előre is!

Módosítva : Krajcso
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Folyik az adagolómból a gázolaj, és nyelestengely csapágyat kell cserélni.

Milyen összegre saccoljak?

Y17DT

Köszi

Szia!

Én az adagolóról sajnos nem tudok nyilatkozni, viszont váltócserém, javításom volt már. Cromaxon néztem a csapágyakat: https://cromax.hu/opel/astra-g-1998-2009-/260000000-sebessegvalto/261110000-sebessegvalto-es-alkatreszei/261110333-sebessegvalto-alkatreszei/?limitstart=0

Mivel a közelembe nem volt cromax ezért a helyi csapágyboltba mentem be a váltóból kiszedett csapággyal. Típus ill. cikkszám alapján másnapra meghozták nekem. Az én váltóm f18+ ezért a csapágy 9500 ft volt bele. A gyári f17-es váltómba kevesebb lett volna 1-2 ezerrel. A csapágycsere gyerekjáték! Jó munkát, remélem tudtam segíteni!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.