Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos kérdések


Guest Anonymous

Recommended Posts

Rosszminőségű olajjal használva a mennyiségszabályzó szelep ( :D fejszelep :D ) megszorul, vagy csak nehezebben mozog és ebből kifolyólag nagyobb lesz az áramfelvétele. Az elektronikában az alkatrészek jobban melegszenek és ettől tud elromlani. Ebből nem tud olaj folyni. A folyást az adagoló alján levő előtöltés szabályzó szelep okozza, mert megeszi a belső tömítését az üzemanyag szia. ezek szerint a GM5-30 szintetikus olaj nem megfelelö minöségü ?milyet használjak szerinted mert ebböl egy grammot se eszik. 2001 y17dt-m van.

Módosítva : astra
Link to comment
Megosztás:

szia. akkor ezek szerint az ömv gázolaja szar?

Nemvalószínű, az egyik legjobb.

Viszont attól még lehet, hogy a kúton a tartály kifogyóban volt és felkapta a leülepedett homokot, salak anyagot, ez pedig a rendszeredbe kerülhetett.

Régebben legalábbis sűrűn előforduló jelenség volt.

Link to comment
Megosztás:

Lehet akkor én kevertem össze a fejszelepet a magasnyomású szeleppel. Elnézést kívánok!

De a lényeg a lényeg, gyenge pontja a kocsinak. Mint más autónak is van ennek is. Ez már nem a régi idő, hogy elmegy a kocsi 1 millió km úgy, hogy a blokkhoz nem kell hozzányúlni. Fogyasztói társadalom!

Én gondolkodtam rajta, hogy veszek még egy adagolót pluszba, azt lezsírozva elrakom a padlásra. :) Enni nem kér, ha meg gond van kicserélem. :)

Egyébként átlépte a kocsi a 200 000 km, 7 év alatt belepörgettem 175 000 km. :)

Én még futóműhöz, kuplunghoz, féltengelyhez nem nyúltam hozzá. De már készülök rá.... :)

Erősen gondolkodom egy szívósor és egy egr takarításon, de nem igazán akarnám megbontani a rendszert, kicsit tartok tőle, hogy több kárt csinálok mint hasznot. Vagy ne tartsak ilyentől?

Az olajteknő teljes kitisztításán is gondolkodom, mennyire tartjátok jó ötletnek? Megmondom őszintén félek attól, hogy lebontjuk és az új tömítéssel meg csepegni fog. Van erre valami tuti paszta? Vagy elég a tömítés? Abból van valami jobb minőségű? Vagy mindegy milyen?

Annyi szelep van, hogy nehéz kiigazodni (4db), ami sajnos előbb utóbb megadja magát, nekem 150 000 km-t bírt. Az egyik a kisebb az előtöltésért felelős, ultrahangos rezonátorral ki lehet tolni a működési idejét, de most utólag bár inkább cseréltem volna újra. Ez az előtöltés felelős engedi a naftát kábelen keresztül az adagoló vezérlőbe. A másik a mennyiség szabályzó, ami a motorvezérlőt teszi tönkre. Ami érdekes, a motorvezérlő helyzete mert a gravitációval lefelé kéne csorogjon a gázolaj ami menetszéllel szépen fürdetné az alvázat, de nem neki a kábeleken keresztül fel kell kúsznia a motorvezérlőbe. Villamos mérnököm magyarázta, hogy a kábelekben lévő elektromos hullámok, hogyan továbbítják a folyadékot, de nekem ez kínai. Talán hamarabb észrevenné az ember, hogy szivárog a gázolaj, ha az adagolón lévő szivacsot kidobja a kukába mert mint mások is írták, sokáig rejtegeti a szelepek hibáit. (az én szivacsomat valamelyik szerviz nyelte el, de az adagolóm köszöni nem fázik)

Csatolok képet, tükör segítségével ki lehet tapogatni és, ha gázolajos lesz a kezed akkor az lehet egy figyelmeztetés, mert ott alapból száraznak kell lennie mindennek.

szelepek_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Módosítva : Lion
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Most volt az autóm egy nagyobb szervízen, pontosabban tíz év után most költöttem rá először igazán.

Előtte gyakran volt 400-as hibakódom, ezért szívótorok és egr tisztítás is volt. Két nap elteltével ismét van 400-as hibajelem.

Kérlek írjátok le mi miatt lehet ez. Logikailag hogy jön sorba? egr, légtömegmérő stb.... ilyesmire gondolok, nem biztos hogy így van. Hátha könnyebb lenne kiszűrni.

Előre is köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

2003 09 . hoban cseréltem fejszelepet ujat mostanáig jo volt mitöl mehet tönkre mert megint cserélni kell meg az elektronika is haldoklik most megyek hétfön WESSZ-hez javitásra csak OMV kuton tankolok. y17dt-m van.2001.

Ha 2001 -es a kocsi, akkor furcsálom, hogy 2 év után hozzá kellet nyúlni.

Viszont - ha az azóta eltelt időt tekintem, nem is olyan rossz az a 11 év.

Mi az a WESSZ?

Link to comment
Megosztás:

Nemvalószínű, az egyik legjobb.

Viszont attól még lehet, hogy a kúton a tartály kifogyóban volt és felkapta a leülepedett homokot, salak anyagot, ez pedig a rendszeredbe kerülhetett.

Régebben legalábbis sűrűn előforduló jelenség volt.

OMV-nél kizárt.

Nemcsak, hogy nagyon jó minőségű naftát árulnak, de az ellátási követelmények is nagyon szigorúak.

Tudom, mert ... tudom na.

Ezt kilőhetitek.

Link to comment
Megosztás:

Nekem ünnepélyesen átlépte tavaly az y20dth-m a 300k-t.

Most 320k körül van benne.

Blokk nem volt megbontva.

Szívósor megbontásával ugyanannyira nem bontod meg a rendszert, mint amennyire pl. egy gázolaj-szűrő cserével.

Itt is levegőt kap, meg ott is, de ennyi.

EGR-t meg 20 perc kitakarítani.

Komolyan.

Olajteknő takarítást meghagynám teljes motor generálra.

Addig semmi értelme.

Link to comment
Megosztás:

a fejszelep felszed valami redvát és rádolgozik az adagolóelektronikára felmelegiti a forrasztásokat de lehet hogy rosszul tudom de nekem már volt fejszelep cserém ugyan ezért és jo lett utána de hogy 1 évet birjon ki az nonszensz.a gép egyébként rángat mint a benzinesnél ha vizes a benya.

A fejszelep szorulása nagyon ritka... Ha ott lenne szorulás akkor az adagolóban is szorulnának az alkatrészek. A hibát az adagoló vezérlőben kellene keresni. Én megpróbálnám a másik nagy EDU javító mágust Márton Csabát Gyulán felhívni: 06209853321.

Link to comment
Megosztás:

Majd meglátjuk. Amióta benne van, azóta nálam nem csinált a DPF regenerációt. ;) Fogyasztást meg majd meglátom. :)

+ tavasszal szétszedem az EGR-t, ha nem lesz koszos, akkor jó. Ha igen, akkor meg mindegy.

Link to comment
Megosztás:

Ha 2001 -es a kocsi, akkor furcsálom, hogy 2 év után hozzá kellet nyúlni.

Viszont - ha az azóta eltelt időt tekintem, nem is olyan rossz az a 11 év.

Mi az a WESSZ?

elbandzsitottam mert nem 2003 hanem 2013.Wessz az egy tuti szerelö Törökbálinton nekem ezeket a dolgokat ö javitja.

Link to comment
Megosztás:

Egyszerűen már nem tudom mit csináljak. Rángat a gépem 1400 és 1500-as fordulat között és nem tudom már, hogy hová nyúljak.

(most már lassan magamhoz :unsure: )

Kicseréltem a gázpedált, vez.szíjat (jó helyen áll a vezérlés), vezérlő elektronikát, nyomásszabályzó szelepet, légtömegmérőt, gázolajszűrőt, levegőszűrőt, pollenszűrőt .

Még van a főtengely jeladó "kétlem, hogy az lenne", az előtöltés szabályzó szelep és a komplett adagoló csere!!

Bár a kiskunmajsai adagolós Mohácsi Jenő azt mondta,hogy nem csinált még ilyen adagolót"ez soha nem romlik el"

JAAAAA és egy komplett motor!!!! :evilgrin:

Vagy felgyújtom :evilgrin: :evilgrin: :evilgrin: :evilgrin: :evilgrin:

Módosítva : Laci781
Link to comment
Megosztás:

A fejszelep szorulása nagyon ritka... Ha ott lenne szorulás akkor az adagolóban is szorulnának az alkatrészek. A hibát az adagoló vezérlőben kellene keresni. Én megpróbálnám a másik nagy EDU javító mágust Márton Csabát Gyulán felhívni: 06209853321.

Kombitominak igaza van, ráadásul Csaba 3 év garanciát ad a munkájára.

De az is igaz, hogy nem ismerem WESSZ munkásságát!

Link to comment
Megosztás:

A motorvezérlő is lett javítva? A főtengely jeladónál nekem kerepelt a motor, szóval nem csak rángat hanem hangja is van elég szépen. Amúgy Weszihez viszik az opelosok, ha már a többi szerelő megbukott a javítással, ódákat regélnek róla, nem olcsó, nem is drága, de legalább tudja hova kell nyúlni :)

Majd elfelejtettem, itt is írhatsz neki, de telefonon is segít, ha baj van, jó csóka, már én is hívtam mikor a vezérlőm beszart, elmondtam mi a pálya és rögtön dobta a hibát, mint egy OBD, szóval jó diagnoszta, van tapasztalat

Bejelentkezés telefonon: a 06-20-823-63-66

Személyesen : 2045,Törökbálint,Bajcsy-Zsilinszky út 97. szám alatt

Módosítva : Lion
Link to comment
Megosztás:

A motorvezérlő is lett javítva? A főtengely jeladónál nekem kerepelt a motor, szóval nem csak rángat hanem hangja is van elég szépen. Amúgy Weszihez viszik az opelosok, ha már a többi szerelő megbukott a javítással, ódákat regélnek róla, nem olcsó, nem is drága, de legalább tudja hova kell nyúlni :)

Majd elfelejtettem, itt is írhatsz neki, de telefonon is segít, ha baj van, jó csóka, már én is hívtam mikor a vezérlőm beszart, elmondtam mi a pálya és rögtön dobta a hibát, mint egy OBD, szóval jó diagnoszta, van tapasztalat

Bejelentkezés telefonon: a 06-20-823-63-66

Személyesen : 2045,Törökbálint,Bajcsy-Zsilinszky út 97. szám alatt

Ahogy írtam is priviben nem, az még nem volt se javítva se kicserélve. De ezzel az a gond, hogy az immót is ki kell akkor cserélni (ha jól tudom). De sokan azt mondják, hogy a motorvezérlő nem csinálhat ilyet.

Már nem tudom mit tegyek, előbb utóbb biztos sor kerül rá! :unsure:

Link to comment
Megosztás:

t uraim .arra lennék kiváncsi hogy a hütöviz mennyiség mérö hol van mert nálam ha ugy állok meg hogy balra döl a kocsi és inditozok akkor a kis tartály a fogaskerékkel felgyullad és ugy is marad a köv. leállásig .ha egyenesen áll akkor nincs lámpa a viz mennyisége jó.

Link to comment
Megosztás:

Ahogy írtam is priviben nem, az még nem volt se javítva se kicserélve. De ezzel az a gond, hogy az immót is ki kell akkor cserélni (ha jól tudom). De sokan azt mondják, hogy a motorvezérlő nem csinálhat ilyet.

Már nem tudom mit tegyek, előbb utóbb biztos sor kerül rá! :unsure:

A motorvezérlőt 4 csavar fogja, felül lévő két csatit már nehezebb leszedni, óvatosan hajlítsd fel a két leszorító lemezt, visszarakásnál figyelni kell, hogy a csati belsejében lévő tüskék nehogy görbüljenek. Ha már lent van a motorvezérlő rázd meg az enyémben lehetett hallani, ahogy lötyögött benne a gázolaj. Ez csak egy lehetőség, lehet nem ez a baj, de ha igen akkor azt is küldheted Csabához.

Link to comment
Megosztás:

A motorvezérlőt 4 csavar fogja, felül lévő két csatit már nehezebb leszedni, óvatosan hajlítsd fel a két leszorító lemezt, visszarakásnál figyelni kell, hogy a csati belsejében lévő tüskék nehogy görbüljenek. Ha már lent van a motorvezérlő rázd meg az enyémben lehetett hallani, ahogy lötyögött benne a gázolaj. Ez csak egy lehetőség, lehet nem ez a baj, de ha igen akkor azt is küldheted Csabához.

Túl vagyok már rajta. :D

Sajnos nem hogy lötyögne,de se a fejszelep, se pedig az előtöltés szelepje nem engedi a gasoil. :D

Ráadásul ma is volt a kezembe mert kicseréltem a fejszelepet mint ötlet, de semmi változás.

Már a hibával álmodok esténként, az már jelent valamit?

Kezdek bele őrülni? :sneaky:

Módosítva : Laci781
Link to comment
Megosztás:

A fejszeleppel megjártam, mert kaptam egy hibásat 10 000 Ft-ért, berakta a szakembör (nála utoljára voltam) de nem volt az igazi, engedte a gázolajat, ha meghúztam a speckó 32-es kulcsommal tövig akkor meg nem ment az autó elvesztette az erejét olyan mint ha nem lett volna turbóm, na utána vettem egy új adagolót minden szeleppel azóta semmi mint ha most vettem volna a tütüt. A régi adagolóm le van zsírozva, csak egy rossz fejszelep van benne a többi szelep mükszik.

Kár, hogy nem itt laksz a szomszédba, szívesen adnám a donor cuccokat, minden csak pár hónapos, próbálnánk hát ha rájönnénk.

Nincs több ötletem, nálam minden hibát pontosan kidobált eddig a műszerfalra, nem kellett sokat találgatni, mert az adott hibakód leszűkítette mindig a keresést.

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Fel kellett adnom az EGR lefalazást y20dth-nál mert nem találom. Levettem az összes turbó borítást akkor sem láttam semmit a leömlőnél, elől szintén semmi pedig az adagoló is volt lent, csak a nagy kormos lyuk. Valaki ötlet?

Módosítva : kyozsee
Link to comment
Megosztás:

A megadott fordulatszámban történő rángatás, mikor jön elő? Úgyértem padló gáznál, vagy a fokozatos gyorsításnál? 1-2-3-4-5 fokozatban is?

Csak menet közben, vagy csak lassítás utáni gyorsításnál?

Nem lehetséges valami kontakt hiba valahol, esetleg egy testelő vezeték???

Nálam is van ilyen jelenség, de csak hidegen.

Viszont azt tapasztaltam, hogy ha hirtelen akar gyorsítani, annál a résznél, mikor a turbónak a felépült nyomást kell már produkálni egy tized mp megtorpan a kocsi. Erre még nem jöttem rá mitől lehet...

Javaslom Csabit, beszélj vele is, vagy Wesszel, ők tudni fogják helyből a megoldást. Mind a kettő igen segítőkész!!!!!

A fogaskerék hűtő piktogram, szerintem nem a folyadékszintel van kapcsolatban, hanem a hűtő elektromos vezérlésének hibáját jelöl. Azthiszem.

Nézz körül a vezető felöli oldalon, a lökhárító mögött. Nekem el volt törve a csatlakozó alja, nézd meg nincs-e ott sérülés.

Link to comment
Megosztás:

A megadott fordulatszámban történő rángatás, mikor jön elő? Úgyértem padló gáznál, vagy a fokozatos gyorsításnál? 1-2-3-4-5 fokozatban is?

Csak menet közben, vagy csak lassítás utáni gyorsításnál?

Nem lehetséges valami kontakt hiba valahol, esetleg egy testelő vezeték???

Nálam is van ilyen jelenség, de csak hidegen.

Viszont azt tapasztaltam, hogy ha hirtelen akar gyorsítani, annál a résznél, mikor a turbónak a felépült nyomást kell már produkálni egy tized mp megtorpan a kocsi. Erre még nem jöttem rá mitől lehet...

Javaslom Csabit, beszélj vele is, vagy Wesszel, ők tudni fogják helyből a megoldást. Mind a kettő igen segítőkész!!!!!

A fogaskerék hűtő piktogram, szerintem nem a folyadékszintel van kapcsolatban, hanem a hűtő elektromos vezérlésének hibáját jelöl. Azthiszem.

Nézz körül a vezető felöli oldalon, a lökhárító mögött. Nekem el volt törve a csatlakozó alja, nézd meg nincs-e ott sérülés.

Szia. Láttam neked is voltak ilyen gondok 2013-ban. Visszaolvastam és sok jó ötletet meg is néztem, de semmi javulás.

Látom neked is egy másik új adagoló vált be, és már én is gondolkodom a manuális adagoló átalakításán.

Amúgy minden sebességi fokozatban lassú gyorsításnál jön elő a rángatás.

De szerintem egyre rosszabb.Most azt vettem már észre,hogy a legnagyobb mértékű rángatás (ami higgyétek el olyan mintha a motor ki akarna szakadni a helyéről) akkor jön elő amikor lassú motorfékes gázvisszaengedés van és eléri az 1500-as fordulatot.

Üzem meleg motornál pedig az alapjáratot leengedi körülbelül 600-ra majd vissza és ezt ismétli kb.5-8mp-enként.

Ha viszot emelem a fordulatszámot és eléri a 2100-at akkor leejti 1800 ra és ha visszaengedem egy kicsit a gázpedált akkor emelkedik megint a fordulatszám.

Mintha a gázpedálba meg volna szakadva az ellenállás.

Terhelésnél gondolatom szerint pont abba a tartományba esik a gázpedál állása, de mégsincs hibakód se villogtatással se pedig obd-vel.

Kicseréltem már a gázpedált egy bontottal de ugyan ezt csinálja.

Már tehetetlen vagyok.

Csabival már beszéltem de potyára nem szeretnék 40-70ezret kiadni mert ő az edu-ra gondolt,de azt is cseréltem már egy jóra.Ugyan ez a jelenség. :unsure:

Link to comment
Megosztás:

már én is gondolkodom a manuális adagoló átalakításán.

Ha úgy döntesz, szólj. Tudok nagyon korrekt, nagyon olcsó szakembert erre. Nekem is ezt javasolta, az új adagoló töredékéből kijött volna, de ugye a mechanikus adagolónak vannak hátrányai is. Mondjuk az előnye meg az, hogy annyi lóerős lesz (persze bizonyos határon belül), és olyan karakterisztikával, amilyet kérsz. De nekem a fed.comp, tempomat, füstmentesség, stb megérte a kiadott sok-sok pénzt. Persze ha a garanciaidőn nem sokkal túl ismét feladja, akkor már nekem is az lesz. De egy esélyt adtam a VP44-nek.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.