Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák! - Astra H


forumadmin

Recommended Posts

Sziasztok!

Opel Astra H 1,6 benzin 2004 évjárat

Szerettem volna pollen szűrőt cserélni az autóban, sajnos nem sikerült. A kesztyű tartót nem tudtam kivenni pedig mind a négy csavart kivettem belőle. Az utasoldali légzsák felirat alatti szürke műanyag betétben a kesztyűtartó felső pereme mindig elakad. Próbáltam kicsit feszíteni hátha csak ki kell pattintani de nem jött össze és nem akartam összetörni a műszerfal szürke betétjét. Szeretném kérdezni mi a módja a kesztyűtartó kivételének, cserélt már valaki otthon pollenszűrőt?

Kerestem a neten erre utaló filmeket de a kesztyűtartó felső peremének kivételéről egyik sem szól, csak a négy felfogató csavart említik.

Tudna valaki valamilyen ötlettel segíteni?

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Opel Astra H 1,6 benzin 2004 évjárat

Szerettem volna pollen szűrőt cserélni az autóban, sajnos nem sikerült. A kesztyű tartót nem tudtam kivenni pedig mind a négy csavart kivettem belőle. Az utasoldali légzsák felirat alatti szürke műanyag betétben a kesztyűtartó felső pereme mindig elakad. Próbáltam kicsit feszíteni hátha csak ki kell pattintani de nem jött össze és nem akartam összetörni a műszerfal szürke betétjét. Szeretném kérdezni mi a módja a kesztyűtartó kivételének, cserélt már valaki otthon pollenszűrőt?

Kerestem a neten erre utaló filmeket de a kesztyűtartó felső peremének kivételéről egyik sem szól, csak a négy felfogató csavart említik.

Tudna valaki valamilyen ötlettel segíteni?

Köszi!

A lámpát kiszedted? Nemhogy az miatt akad el?

Itt egy video:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Opel Astra H 1,6 benzin 2004 évjárat

Szerettem volna pollen szűrőt cserélni az autóban, sajnos nem sikerült. A kesztyű tartót nem tudtam kivenni pedig mind a négy csavart kivettem belőle. Az utasoldali légzsák felirat alatti szürke műanyag betétben a kesztyűtartó felső pereme mindig elakad. Próbáltam kicsit feszíteni hátha csak ki kell pattintani de nem jött össze és nem akartam összetörni a műszerfal szürke betétjét. Szeretném kérdezni mi a módja a kesztyűtartó kivételének, cserélt már valaki otthon pollenszűrőt?

Kerestem a neten erre utaló filmeket de a kesztyűtartó felső peremének kivételéről egyik sem szól, csak a négy felfogató csavart említik.

Tudna valaki valamilyen ötlettel segíteni?

Köszi!

A 4 db csavaron kívül még a felső részén is tartja 1 műanyag fülecske, nekem az rögtön kitört mikor ki akartam venni, de lényegtelen mert a 4 csavar is megfogja majd.

Link to comment
Megosztás:

A lámpát kiszedted? Nemhogy az miatt akad el?

Itt egy video:

Nekem simán kijött lámpával együtt. Viszont a pollen fedele nem jött le ilyen könnyen.

Itt a 3 csavar kivétele után középen meghúzza. Nekem ki kellett a fölső 2, és alsó egy műanyag fület akasztani, de a felsőkhöz alig férni hozzá.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Beleejtettem egy bitfejet az adapterével a kombi csomagtérajtó zárjához, ahonnan a karosszéria kis üregébe beesett.

Tudja valaki hogyan lehet onnan kiszedni? A pótkeréktől nem, és ahogy tapogattam a lökhárító felől sem.

Erős mágnes kell (pl vinyó mágnes) és azzal keresni, ha meglesz úgyis meghallod, azzal meg már oda húzod ahova akarok, és ahol eléred.

Ha kasztni külső oldalon csinálod tegyél a kasztni meg a mágnes közé egy rongyot, hogy ne karcoljon.

Nekem a középkonzol bontásakor az egyik rögzítőpatent kiugrott és beesett alulra a műanyagba, de nem értem el sehogy, meg nem is láttam, így sikerült kihalászni. :)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

5 ajtós astrához keresek jobb és bal első ajtóhoz gumikédert. Tud valaki segíteni,hogy honnan lehetne szerezni? Előre is köszi.

Bontókban általában van.

Én 4eft-ért kaptam bal elsőt.

A színre figyelj! Mert több féle van.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Szerbusztok,

Előre elnézést kérek, ha nem sikerűlt teljesen végigolvasni a következő kérdéshez való hozzászólásokat.

Nagyobb problémával fordulok hozzátok, remélhetőleg már vki túlvan ezen a problémán...

Szóval adott egy H astra 1.4xep motorral 2007-es évjárattal. A jármű 30eKm-rel ezelőtt (jelenleg 142000km) kezdte azt produkálni, hogy elinduláskor és csak hidegen beremegett az egész kaszni. Addig fajult a dolog hogy már melegen is csinálta. Ekkor több hozzászólásra és megosztott írásra komplett kuplungcsere (luk) lett megcsinálva.

(A remegés úgymond kuplung felengedésre illetve gázpedál nem lenyomásakor a legerősebb. Viszont ha a gázzal indulok el, akkor nincs ilyen probléma. Idegesítő az 1500-2000-es fordulaton való indulás.)

Kuplung csere után pár napig jóvolt, majd ismét előjött a probléma, de már melegen is csinálta és tolatni is pokol.....

Minap javaslatra és észrevételre motortartó bakok lettek cserélve (febi és lemfölder).

A jelenség még mindíg fennáll! Mozog a ***aszott kaszni. Rém pipa vagyok, hogy még mindíg fennáll a probléma. Melegen hidegen, kormányt kitekerve, egyenesen, indulva, tolatva.

Találkoztatok már a problémával? Nektek mik a tapasztalatok? Nem ez az első Astra-m, de ez vhogy más mint a többi. újonnan vásárolt, első gazdás ami én vagyok.....

Köszönöm a segítséget, hozzászólást!

Link to comment
Megosztás:

Szerbusztok,

Előre elnézést kérek, ha nem sikerűlt teljesen végigolvasni a következő kérdéshez való hozzászólásokat.

Nagyobb problémával fordulok hozzátok, remélhetőleg már vki túlvan ezen a problémán...

Szóval adott egy H astra 1.4xep motorral 2007-es évjárattal. A jármű 30eKm-rel ezelőtt (jelenleg 142000km) kezdte azt produkálni, hogy elinduláskor és csak hidegen beremegett az egész kaszni. Addig fajult a dolog hogy már melegen is csinálta. Ekkor több hozzászólásra és megosztott írásra komplett kuplungcsere (luk) lett megcsinálva.

(A remegés úgymond kuplung felengedésre illetve gázpedál nem lenyomásakor a legerősebb. Viszont ha a gázzal indulok el, akkor nincs ilyen probléma. Idegesítő az 1500-2000-es fordulaton való indulás.)

Kuplung csere után pár napig jóvolt, majd ismét előjött a probléma, de már melegen is csinálta és tolatni is pokol.....

Minap javaslatra és észrevételre motortartó bakok lettek cserélve (febi és lemfölder).

A jelenség még mindíg fennáll! Mozog a ***aszott kaszni. Rém pipa vagyok, hogy még mindíg fennáll a probléma. Melegen hidegen, kormányt kitekerve, egyenesen, indulva, tolatva.

Találkoztatok már a problémával? Nektek mik a tapasztalatok? Nem ez az első Astra-m, de ez vhogy más mint a többi. újonnan vásárolt, első gazdás ami én vagyok.....

Köszönöm a segítséget, hozzászólást!

Nekem annó a G Astrámon egyszer cseréltek kuplungot, és az elvileg új Luk típusú kuplung amit beraktak, na az remegett hasonló módon, nemcsak hidegen, hanem melegen is. Mert a hidegen remegés első 1-2 téli elinduláskor az volt egy régebbi G Astrámon is, meg a csere előtt is az akkorin, szal az még nem érdekelt volna, de ez már nekem is sok volt amit a Luk produkált. Nem mellesleg nehezebb is volt a pedált benyomni. Szóval végül pár nap után visszavittem, mondtam ez így nekem nem lesz jó, és addig beszéltem nekik, hogy korrektek voltak és kicserélték egy Sachs-ra (asszem ez a másik gyári beszállító), ráadásul asszem GM-es dobozban lévő Sachs-ra... Na azzal már jó lett. Nekem ilyesmi tapasztalataoim vannak. Lehet én fogtam ki egy szar Luk példányt, de vicces hogy manapság a minőségi szűrőkön át tud jutni egy ilyen újonnan remegős kuplung... Vagy ez is olyan lehet mint annó a videókaziknál, hogy vannak szarabb minőségűek, azok kerülnek noname dobozokba, a jobbak meg a TDK, BASF dobozokba? :)

Link to comment
Megosztás:

Arra lettem figyelmes a hétvégén, hogy hiába kapcsolom be a belső keringetést igazából nem történik semmi. A kis sárga lámpa világít a gombon, de a befújás sebessége nem változik, láthatóan semmi sem történik. Hogyan kéne elindulnom a hibakeresésében? OpCom-om van, azzal lehet tesztelni a belső keringetés működőképességét?

Link to comment
Megosztás:

Arra lettem figyelmes a hétvégén, hogy hiába kapcsolom be a belső keringetést igazából nem történik semmi. A kis sárga lámpa világít a gombon, de a befújás sebessége nem változik, láthatóan semmi sem történik. Hogyan kéne elindulnom a hibakeresésében? OpCom-om van, azzal lehet tesztelni a belső keringetés működőképességét?

Ha a kesztyűtartót kikapod, szemmel való nézéssel is meggyőződhetsz a működésről/hibáról.

  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

Arra lettem figyelmes a hétvégén, hogy hiába kapcsolom be a belső keringetést igazából nem történik semmi. A kis sárga lámpa világít a gombon, de a befújás sebessége nem változik, láthatóan semmi sem történik. Hogyan kéne elindulnom a hibakeresésében? OpCom-om van, azzal lehet tesztelni a belső keringetés működőképességét?

Kesztyűtartó kiszed, gyújtás ráad, aztán megnyomod a belső levegő keringető gombját, a zsalu elkezd mozogni, nézd meg, hogy rendesen lezár-e kb 1-2mperc, ha küzd és lóg a zsalu akkor eltörött neked is!

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Arra lettem figyelmes a hétvégén, hogy hiába kapcsolom be a belső keringetést igazából nem történik semmi. A kis sárga lámpa világít a gombon, de a befújás sebessége nem változik, láthatóan semmi sem történik. Hogyan kéne elindulnom a hibakeresésében? OpCom-om van, azzal lehet tesztelni a belső keringetés működőképességét?

A barkácsolós típus vagy akkor meg tudod "ragasztani", de mit sem ér egy leszabályzó elektronika nélkül. Sajnos tipus hiba.

Ha újat veszel azzal megint jó lesz évekig, de ez zsebbenyúlós és ugyanolyan macera a csere is.

Ha visszaolvasol (keresel) akkor elég jó leírások vannak.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Egy olyan nyűggel fordulnék, hozzátok, amihez nem igazán találtam leírást itt a fórumon, de hátha találkozott valaki hasonlóval.

Arra lettem figyelmes kb. egy hónapja, hogy egy-egy nagyobb eső után, mintha beázna valahol a kaszni. De nem az utastér, hanem valahol karosszériában. Az utastérben és környékén semmi jele a víznek.

Elég nehéz leírni a jelenséget, de ha gyorsítok, vagy hirtelen lassítok hallani lehet, hogy a víz elindul előre vagy hátra. Konkrétan csobog.

Először azt hittem, hogy a szélvédő alatti kis elvezető eldugult és ott gyűlt össze a víz, ezért lekaptam a burkolatot, de ott semmit nem találtam, és a hang sem onnan jön, hanem inkább oldalról. Ha nem esik, pár nap alatt kiszárad.

Halvány lila sejtésem sincs, hogy hol lehet a gubanc.

Ha valaki tudna adni valami tippet, nagyon hálás lennék érte.

Előre is köszi!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Egy olyan nyűggel fordulnék, hozzátok, amihez nem igazán találtam leírást itt a fórumon, de hátha találkozott valaki hasonlóval.

Arra lettem figyelmes kb. egy hónapja, hogy egy-egy nagyobb eső után, mintha beázna valahol a kaszni. De nem az utastér, hanem valahol karosszériában. Az utastérben és környékén semmi jele a víznek.

Elég nehéz leírni a jelenséget, de ha gyorsítok, vagy hirtelen lassítok hallani lehet, hogy a víz elindul előre vagy hátra. Konkrétan csobog.

Először azt hittem, hogy a szélvédő alatti kis elvezető eldugult és ott gyűlt össze a víz, ezért lekaptam a burkolatot, de ott semmit nem találtam, és a hang sem onnan jön, hanem inkább oldalról. Ha nem esik, pár nap alatt kiszárad.

Halvány lila sejtésem sincs, hogy hol lehet a gubanc.

Ha valaki tudna adni valami tippet, nagyon hálás lennék érte.

Előre is köszi!

Szia!

Igaz nekem G-m van,de hasonló a felépítés.

Lehet,hogy az első sárvédő ívben áll meg a víz?

Esőzéskor az első kerék mögött szokott folyni ki víz,mert ha nem,akkor ott van eldugulva a kifolyó,és ezért a doblemezen belül megáll a víz.

Ez csak egy tipp a részemről,de hátha.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Szia!

Igaz nekem G-m van,de hasonló a felépítés.

Lehet,hogy az első sárvédő ívben áll meg a víz?

Esőzéskor az első kerék mögött szokott folyni ki víz,mert ha nem,akkor ott van eldugulva a kifolyó,és ezért a doblemezen belül megáll a víz.

Ez csak egy tipp a részemről,de hátha.

Köszi, ezt megsasolom.

Lehet hogy hülye kérdés, de ott nem a felverődő vizet vezeti el?

Nekem nem menet közben telik meg, hanem a parkolóba. Este esik, reggel lötyög. :icon1:

De azért ránézek.

Köszi.

Link to comment
Megosztás:

Köszi, ezt megsasolom.

Lehet hogy hülye kérdés, de ott nem a felverődő vizet vezeti el?

Nekem nem menet közben telik meg, hanem a parkolóba. Este esik, reggel lötyög. :icon1:

De azért ránézek.

Köszi.

Lehet az ajtó, vagy akár a küszöb is. Bár elvileg mind a két helyről ki kellene folynia a víznek.

Nézd meg, hogy az ajtók alsó peremén lévő lukak nincsennek-e eltömödve?

Link to comment
Megosztás:

Köszi, ezt megsasolom.

Lehet hogy hülye kérdés, de ott nem a felverődő vizet vezeti el?

Nekem nem menet közben telik meg, hanem a parkolóba. Este esik, reggel lötyög. :icon1:

De azért ránézek.

Köszi.

Az első szélvédőről lefolyó víz a szélvédő alatti részbe folyik,onnan pedig az első kerék mögötti részen folyik ki,legalábbis G -nél,de szerintem H-nál is ugyanaz a megoldás.

K_p528_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Módosítva : bocs
Link to comment
Megosztás:

...

Arra lettem figyelmes kb. egy hónapja, hogy egy-egy nagyobb eső után, mintha beázna valahol a kaszni. De nem az utastér, hanem valahol karosszériában.

Nekem az omegában egyszer a hátsó ajtó telt meg vízzel, ugyanezt a hangjelenséget produkálva.

Egyszerűen eltömődött a kifolyó és egy nagy zuhi feltöltötte. Egy kis faággal megpiszkáltam a lukakat, percekig folyt belőle :)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.