Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák! - Astra H


forumadmin

Recommended Posts

23 hours ago, Zsolti25 said:

Egyébként a felső vezéműtengely jeldót ha lehúztam akkor is beindult az autó.

Egy hulye kerdes: biztos, hogy a vezermutengely jelado kabelet huztad le? Mert ha el is indul a motor, azert a hibat mindenkeppen jeleznie kellene...

A fotengely jelado hianyat elvileg tudna szamolassal potolni a vezermutengely jelebol, de forditva nem, ezert nem fer a fejembe a dolog :)

 

Link to comment
Megosztás:

2 hours ago, Zsolti25 said:

Hibakódot dobott, de csak miután beinditottam. Ez az a jeladó ami az autó előtt állva a motor bal első sarkán van felül. (17DTH) (az olaj betöltő nyílás sarkán)

Igen, o az... Akkor tovabbra is rejtely, hogy tud menni a motor nelkule :)

Link to comment
Megosztás:

Itt is megmutatom. Tavaly emiatt kellett fojtószelepet cserélnem.

Most jutott eszembe, hogy szétszedem a régit, megnézem mért nem mozog a tengelye. Az a fehér negyed kör alakú fogaskerék két foga kitörött és beékelődött a törmelék a két fogaskerék közé. Ezért nem mozdult. Most kiszedtem, tudja mozgatni a pillangószelepet rendesen a motor. A két fog hiány sem akkora gond neki, mert nincs nagy ellenállása, a két maradék kis csonk elég neki hogy belekapaszkodjanak a fogak.

De mégis kuka, mert úgy el van öregedve nem csak a fehér, hanem a fekete kerék is, hogy lehet a képen nem látszik, de szó szerint porlad szét. 10 év alatt azért öregszik rendesen a műanyag és ott elég rendes hőterhelést is kap. Elég szomorú, hogy két filléres műanyag fogaskerék miatt kuka egy 120.000Ft-os alkatrész. :( Pedig a villanymotor, az elektronika, az öntvény, stb hibátlan.

Ami még érdekes, a képen pont nem látszik, mert takarásban van, hogy a fehér negyedkör fogaskerék alatt, van egy csúszóellenállás. Ennek segítségével az ellenállás mérésével tudja az ECU, hogy épp milyen pozícióban van a pillangószelep. Alaphelyzetben a szelep teljesen nyitva van, egy rugó húzza ki nyitott állásba. A villanymotor a rugó ellen dolgozik. Az elektronika akkora áramot ad a villanymotorra, ami épp az adott pozícióban tartáshoz kell. Tehát ha nem nyitott végállásban van, akkor folyamatosan dolgozik a motor.

WP_20160528_14_11_36_Pro_www.kepfeltolte

 

Módosítva : Cserenkov
  • Like 3
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kidobálja p0340 kodot a gép de nem folyamatosan! Gondoltam kicserélem a jeladót és közben látom , hogy a csatlakozótól  pár centire kicsit sérült a kábel.

Szerintetek ha a sérült részt kivágom összeforrasztom és zsugorcsővezem azzal nem csinálok kárt?

Segítséget előre is köszi!

 

Link to comment
Megosztás:

12 hours ago, gyalázó said:

Kidobálja p0340 kodot a gép de nem folyamatosan! Gondoltam kicserélem a jeladót és közben látom , hogy a csatlakozótól  pár centire kicsit sérült a kábel.

Szerintetek ha a sérült részt kivágom összeforrasztom és zsugorcsővezem azzal nem csinálok kárt?

A kabel, vagy csak a burkolata serult? Ha az utobbi, akkor en nem vagnam, mert a forrasztas csak ujabb hibaforras lesz. Elso korben valamilyen ideiglenes szigeteles is eleg, es ha ettol megjavul, akkor erdemes valami veglegeset krealni (de sajnos nem latok ra sok eselyt).

Link to comment
Megosztás:

2 órája, csaba66 írta:

A kabel, vagy csak a burkolata serult? Ha az utobbi, akkor en nem vagnam, mert a forrasztas csak ujabb hibaforras lesz. Elso korben valamilyen ideiglenes szigeteles is eleg, es ha ettol megjavul, akkor erdemes valami veglegeset krealni (de sajnos nem latok ra sok eselyt).

Megjött az új vezérmű jeladó!  Hát persze nem jó! ha betekerem a csavart ami odafogja a blokkhoz akkor leáll illetve dobja a hibát! ha nem tekerem be a csavart akkor nincs hiba jelzés(p0340) ha a régit vissza rakom akkor csak időnként esik le a fordulatszám és néha dobja be a hibakódot.

szerintetek?

Link to comment
Megosztás:

On 2016. 05. 23. at 13:49, comeonyouirons írta:

Sziasztok!

2009-es 1,6 benzines, manuális 5 sebességes H Astrámnak elég érdekes hibája jött elő kb. 1 hónapja. Majdnem mindennap használom a kocsit és több alkalommal előfordult, hogy vagy menet közben vagy már indulásnál a hőmérséklet kijelzőnél vagy "F" betű vagy vízszintes vonal jelenik meg és ilyenkor elmegy a szervó is. Ez az állapot valamikor pár másodpercig tart, valamikor 5-10 percig is. Aztán mintha mi sem történt volna megint jelzi a hőmérsékletet és megjavul a szervó is. Elvittem már szakszervízbe és maszekhez is. Ott egyszer sem jött elő ez az állapot és átvizsgálásnál sem találtak semmi hibát. Kicsit áttisztogatták a kábeleket, ennyit tudtak csinálni. Kaptam olyan tanácsot, hogy ha továbbra is előfordul akkor talán szervószivattyút kéne cserélni, de mivel nem tudják mi a hiba ez sem garancia, hogy utána jó lesz. Így lutriba meg nem szívesen adnék ki ezért 50e forintot. Azt meg végképp nem tudták megmondani sehol, hogy a hőmérséklet kijelző milyen összefüggésben áll a szervóval. Valaki tudna segíteni, hogy mi lehet a gond? Előre is köszi!

Ma észrevettem, hogy mikor ez az állapot előjön akkor világítás sincs. Se helyzetjelző, se tompított, se fényszóró. Elképzelhető, hogy ezek mind egy rendszeren vannak? (hőmérséklet, szervó, világítás) 

Link to comment
Megosztás:

Helló!

Egy remélhetőleg egyszerű problémával kapcsolatban kérnék segítséget.

2008-as Astra H 1.3CDTi motorral, 102000km-nél jár. Pár hete pont autópályán mentem, amikor menet közben valami elkezdett ciripelni a motortérből. Azóta van, hogy elmegy a ciripelés, de mostmár inkább konstans. Járó motorral, nyitott motorháztetőnél arra jutottam fülelés után, hogy az ékszíj felőli oldalon ciripel valami. Olvastam , hogy esetleg lehet a generátor csapágya problémás. Mit gondoltok? Foglalkozzak a hibával? Mit lenne érdemes megnézni / megmérni esetleg? Semmilyen hibajelzés nincs a műszerfalon, legalábbis egyelőre. Előre is köszönöm a segítséget :)

Link to comment
Megosztás:

28 perce, slashpm írta:

Helló!

Egy remélhetőleg egyszerű problémával kapcsolatban kérnék segítséget.

2008-as Astra H 1.3CDTi motorral, 102000km-nél jár. Pár hete pont autópályán mentem, amikor menet közben valami elkezdett ciripelni a motortérből. Azóta van, hogy elmegy a ciripelés, de mostmár inkább konstans. Járó motorral, nyitott motorháztetőnél arra jutottam fülelés után, hogy az ékszíj felőli oldalon ciripel valami. Olvastam , hogy esetleg lehet a generátor csapágya problémás. Mit gondoltok? Foglalkozzak a hibával? Mit lenne érdemes megnézni / megmérni esetleg? Semmilyen hibajelzés nincs a műszerfalon, legalábbis egyelőre. Előre is köszönöm a segítséget :)

generátor szabadonfutó lesz,10 perc a csere és le se kell venni hozzá a generátort gyári 12 ezer ft (ina van rajt)

 

Link to comment
Megosztás:

18 minutes ago, banatila said:

generátor szabadonfutó lesz,10 perc a csere és le se kell venni hozzá a generátort gyári 12 ezer ft (ina van rajt)

 

Köszi a gyors helpet! És mennyire sürgős a javítás? Csak azért kérdezem, mert most pont nem vagyok az országban, de még jó lenne a kocsival hazajutnunk... Elmegy még így kb 1000km-t (autópálya)? :)

 

Módosítva : slashpm
Link to comment
Megosztás:

Lehet, hogy bugyuta kérdés, de a kocsit felemelve és az első kereket közepes erővel megpörgetve kb. mennyit kellene forognia?. Hetek óta szívok a be-beragadó első fékeimmel, most felemeltem, erősen megpörgetve kb 1,5 fordulat után megállt mindkettő. Nem tudom, ez nem normális-e?

Módosítva : sasa58
Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok!

Valaki segítsen.

A problémám a következő: Holnap délután utánfutóval kellene szállítanom egy elég hosszú úton. Ma össze próbáltam a futót és a H Astrát, de nem működik rendesen a világítás.

A futó egy régi, kb 20 éves szerkezet, ami másik autókkal állítólag remekül üzemel, csak az én gépemet nem " viseli" el. Tehát, ha össze dugom  a kábeleket, akkor az Opel automatikusan levizsgálja egyenként az összes világító berendezést a futón, majd lekapcsol. Ezek után, ha felkapcsolom a  világítást, akkor a féklámpák a helyzetjelzővel együtt világítanak folyamatosan a fék benyomása nélkül. Amennyiben nem kapcsolok világítást, akkor a féklámpa  normálisan működik, az index is rendesen üzemel.

Az utánfutót végig mértem, tökéletes. Hol lehet a hiba? Egy éve már ugyanez a jelenség megtörtént, ugyanezzel a (kölcsön) futóval, de, akkor csak 1-2 kilométert  mentem ezért nem foglalkoztam vele. Másik utánfutót még soha nem vontattam ezzel az autóval.

Kérem, hogy valaki mondjon valami jó ötletet.

Köszönettel: benkoa

Link to comment
Megosztás:

34 perce, benkoa írta:

Sziasztok!

Valaki segítsen.

A problémám a következő: Holnap délután utánfutóval kellene szállítanom egy elég hosszú úton. Ma össze próbáltam a futót és a H Astrát, de nem működik rendesen a világítás.

A futó egy régi, kb 20 éves szerkezet, ami másik autókkal állítólag remekül üzemel, csak az én gépemet nem " viseli" el. Tehát, ha össze dugom  a kábeleket, akkor az Opel automatikusan levizsgálja egyenként az összes világító berendezést a futón, majd lekapcsol. Ezek után, ha felkapcsolom a  világítást, akkor a féklámpák a helyzetjelzővel együtt világítanak folyamatosan a fék benyomása nélkül. Amennyiben nem kapcsolok világítást, akkor a féklámpa  normálisan működik, az index is rendesen üzemel.

Az utánfutót végig mértem, tökéletes. Hol lehet a hiba? Egy éve már ugyanez a jelenség megtörtént, ugyanezzel a (kölcsön) futóval, de, akkor csak 1-2 kilométert  mentem ezért nem foglalkoztam vele. Másik utánfutót még soha nem vontattam ezzel az autóval.

Kérem, hogy valaki mondjon valami jó ötletet.

Köszönettel: benkoa

Szia!

Nekem ez a jelenség akkor volt,amikor előszőr akasztottam futót a még soha nem használt vonóhorogra.

A gömbfejet kicsit megcsiszoltam,és láss csodát,minden működött rendesen.

Lehet Nálad nem ez a probléma,de egy próbát megér.

Ha jól tudom a futó a horgon keresztűl 'kapja meg' a testet.

 

Link to comment
Megosztás:

6 órája, csaba66 írta:

Azert az nem lenne tul szerencses megoldas, van hozza kulon lab:

http://www.vonohorog.hu/tartalom/dugaljak-dugvillak-szabvanyos-bekotese/

Persze az eppen lehet, hogy nincs, vagy nem jol van bekotve...

Tényleg. Igazad van, pedig az álltalad linkelt bekötési rajz megvan nekem valahol gépen,ott megnézhettem volna.

Bocsi a téves infóért,ettől függetlenűl a csiszolásos művelet tényleg segített nálam a dolgon,lehet valami köze hoozzá?

 

Link to comment
Megosztás:

23 perce, bocs írta:

Tényleg. Igazad van, pedig az álltalad linkelt bekötési rajz megvan nekem valahol gépen,ott megnézhettem volna.

Bocsi a téves infóért,ettől függetlenűl a csiszolásos művelet tényleg segített nálam a dolgon,lehet valami köze hoozzá?

 

Köszönöm. Azért meg fogom próbálni ezt a megoldást is. 

7 órája, csaba66 írta:

Azert az nem lenne tul szerencses megoldas, van hozza kulon lab:

http://www.vonohorog.hu/tartalom/dugaljak-dugvillak-szabvanyos-bekotese/

Persze az eppen lehet, hogy nincs, vagy nem jol van bekotve...

Köszönöm. Az általad küldött linket én is megtaláltam, sőt az alapján ellenőriztem a futót, és az jól működik. Külön áramforrásról adtam neki áramot,  és egyenként lepróbáltam az összes fogyasztót, tökéletes volt. Amit este nem írtam le, az az, hogy a próbát minden esetben a futó vonóhorogra akasztása nélkül csináltam, csak a dugókat kötöttem össze. Végül pedig mértem (már nagyon este....) az autó dugójában is, ahol a világítás bekapcsolásakor ( fék benyomása nélkül) a 6-os féklámpa, az 5-ös helyzetjelző/jobb és a 7-es helyzetjelző/bal csatlakozóban mértem 12 Volt-ot.

benkoa

Link to comment
Megosztás:

9 perce, benkoa írta:

Az általad küldött linket én is megtaláltam, sőt az alapján ellenőriztem a futót, és az jól működik. Külön áramforrásról adtam neki áramot,  és egyenként lepróbáltam az összes fogyasztót, tökéletes volt. Amit este nem írtam le, az az, hogy a próbát minden esetben a futó vonóhorogra akasztása nélkül csináltam, csak a dugókat kötöttem össze. Végül pedig mértem (már nagyon este....) az autó dugójában is, ahol a világítás bekapcsolásakor ( fék benyomása nélkül) a 6-os féklámpa, az 5-ös helyzetjelző/jobb és a 7-es helyzetjelző/bal csatlakozóban mértem 12 Volt-ot.

Olyan allapotban ellenorizd, ahogy hasznalni fogod... Mit lehet tudni, esetleg van egy erzekelo, vagy kapcsolo a horogban, igy ha nincs a vontatmany felakasztva, lehet, hogy a kocsi nem is tud rola. Meg aztan a mert 12 Volt is lehet, hogy egybol eltunik, ha a voltmero helyett valodi terhelest kap.

Link to comment
Megosztás:

7 perce, csaba66 írta:

Olyan allapotban ellenorizd, ahogy hasznalni fogod... Mit lehet tudni, esetleg van egy erzekelo, vagy kapcsolo a horogban, igy ha nincs a vontatmany felakasztva, lehet, hogy a kocsi nem is tud rola. Meg aztan a mert 12 Volt is lehet, hogy egybol eltunik, ha a voltmero helyett valodi terhelest kap.

Nemsokára megyek és "összepróbálom" újra, teljesen összekötve. A horgot egyébként Opelos villanyszerelők kötötték be, illetve a 2 hónappal ezelőtti műszakin rádugtak valami műszert, és  jól szuperált. 

Köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

On 2016. 06. 16. at 21:25, benkoa írta:

Sziasztok!

Valaki segítsen.

A problémám a következő: Holnap délután utánfutóval kellene szállítanom egy elég hosszú úton. Ma össze próbáltam a futót és a H Astrát, de nem működik rendesen a világítás.

A futó egy régi, kb 20 éves szerkezet, ami másik autókkal állítólag remekül üzemel, csak az én gépemet nem " viseli" el. Tehát, ha össze dugom  a kábeleket, akkor az Opel automatikusan levizsgálja egyenként az összes világító berendezést a futón, majd lekapcsol. Ezek után, ha felkapcsolom a  világítást, akkor a féklámpák a helyzetjelzővel együtt világítanak folyamatosan a fék benyomása nélkül. Amennyiben nem kapcsolok világítást, akkor a féklámpa  normálisan működik, az index is rendesen üzemel.

Az utánfutót végig mértem, tökéletes. Hol lehet a hiba? Egy éve már ugyanez a jelenség megtörtént, ugyanezzel a (kölcsön) futóval, de, akkor csak 1-2 kilométert  mentem ezért nem foglalkoztam vele. Másik utánfutót még soha nem vontattam ezzel az autóval.

Kérem, hogy valaki mondjon valami jó ötletet.

Köszönettel: benkoa

Sziasztok!

A közvetett hiba megvan, mégpedig: Elvittem az autót autóvillamossági szerelőhöz, aki rádugta a saját "lámpaegységét" és azzal is rosszul dolgozott! Ezek után széthúzta a vonóhorog elektronika csatlakozóját, majd visszadugta és utána rendesen működött. Kapott egy kis kontakt spray-t, majd hazajöttem csatlakoztattam az utánfutót, és megint rosszul üzemelt. Széthúztam a csatit és visszadugtam, minden rendben volt. Elintéztem a fuvart. Két nap múlva indultam  volna haza, de megint rosszul működött. Széthúztam, összedugtam és baj nélkül hazaértem. 

A vonóhorog elektronikám nem gyári, hanem után gyártott.

benkoa

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
15 órája, Opelos joca írta:

Sziasztok van egy két kérdésem astra h kombi z17dtr aforgalmiba 81 kw azaz11o le  van irva bár hol kereresek klima alkatrészt mind 92 kw azaz 125 le irnak na most kérdés adot választ köszönöm

???? Ez valami google fordítás ?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.