Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Hát nem tudom. Nem kétlem hogy ez van leírva, de egy 5.7 még egy 1.4 8v-től is elég jó teljesítmény.

Az is roppant furcsa hogy 5.x-et meg 15.x-et is fogyasztottál. (ebben sem kételkedem) Nekem ha nem hajtom vagy csak keveset akkor 6.8, többnyire saját stílusomban 7.0-7.2, ha meg taposom akkor 7.5. Mérési pontatlanságnak meg 1-2 decit veszek.

De egyszer lehet megpróbálom hogy ráállok a 90-re. Ha 6-ot enne a teletankkal 800km-t jelentene. :unsure: A mostani 600-650-hez képest elég bíztató.

Csőváz!

Nekem '94-es 1,6 SI-m van. Főúton 100 km-es temponál, valamint főút és város fele-fele arányban a következőket tudom autózni: nyáron 800 km/tank, télen 600 km/tank. Ha jól számolom, akkor nyáron 6,25 l/100 km, télen 8,33 l/100km a fogyasztás. Hozzáteszem, ez egy átlagfogyasztás. Legtöbb esetben családi autóként fut, de nem esik kétségbe, ha rálépek a gázra. Igaz, akkor horpad a tank, de megy, mint akit pi...n rúgtak. Saját órája szerint 200 km/h. :wacko:

Link to comment
Megosztás:

ja és attól hogy nem ereszt a vízpumpa, még lehet hangja.

általában egy vízpumpa nem bír el 80-100e-nél többet.

Ez egyben figyelmeztetés azoknak, akik 60 ezer km / 4 évnél csak vezérműszíjat cseréltek? Igaz az, amit az Autó2 írt, hogy a 16 szelepes Opeleknél elég(nek bizonyult) a második vezérműszíjcserénél vízpumpát és görgőket cserélni?

Link to comment
Megosztás:

Ez egyben figyelmeztetés azoknak, akik 60 ezer km / 4 évnél csak vezérműszíjat cseréltek? Igaz az, amit az Autó2 írt, hogy a 16 szelepes Opeleknél elég(nek bizonyult) a második vezérműszíjcserénél vízpumpát és görgőket cserélni?

Igen, figyelmeztetés. Ugyanis a legtöbb esetben nem bírják ki a két intervallumot. Szerencse kérdése,

ha igen. Nekem már két pumpa is megmurdált előbb, így biztos nem játszanék vele.

Amúgy a görgők is, amik lekerülnek az autóimról, már háromdimenziós pályát szoktak bejárni,

így azokra sem bíznám rá két intervallumig a motorom életét...

Link to comment
Megosztás:

Ez egyben figyelmeztetés azoknak, akik 60 ezer km / 4 évnél csak vezérműszíjat cseréltek? Igaz az, amit az Autó2 írt, hogy a 16 szelepes Opeleknél elég(nek bizonyult) a második vezérműszíjcserénél vízpumpát és görgőket cserélni?

Célszerű minden vez.cserénél cserlni ezeket a dolgokat.Mert jobb a békesség...........

Link to comment
Megosztás:

Célszerű minden vez.cserénél cserlni ezeket a dolgokat.Mert jobb a békesség...........

Jaja... csak ugyebár 8 szelepeseknél (mint nálam) egy feszítőgörgő van a vezérműszíjon. Szerelő automatikusan el is dobja szíjcserénél - nem tétel. Faterom 1,6 16V-jén van 3 feszítőgörgő... szívta is a fogát, mikor szerelő mondta, hogy szíjcserénél mind3 görgő kuka... de nincs kecmec! Volt vagy 50eFt így a szíjcsere neki, de ez ilyen, kár megspórolni.

Még az ősGolf 1.5 benzinesemen volt egyszer szíjszakadásom... kedves esztergályos felperselyezte az elosztó tengelyét úgy, hogy beállt melegen. A szíj szétment, a motort új szíjjal és másik elosztóval összerakták, és hajrá :unsure: Na az a gép nem vert bele a szelepekbe.

Opel 16V dugattyúi szétverik vezérlés széthullásánál a szelepeket?

Link to comment
Megosztás:

Csőváz!

Nekem '94-es 1,6 SI-m van. Főúton 100 km-es temponál, valamint főút és város fele-fele arányban a következőket tudom autózni: nyáron 800 km/tank, télen 600 km/tank. Ha jól számolom, akkor nyáron 6,25 l/100 km, télen 8,33 l/100km a fogyasztás. Hozzáteszem, ez egy átlagfogyasztás. Legtöbb esetben családi autóként fut, de nem esik kétségbe, ha rálépek a gázra. Igaz, akkor horpad a tank, de megy, mint akit pi...n rúgtak. Saját órája szerint 200 km/h. :unsure:

Emlékszem a régi időkből a sokat megjárt '83-as Passat Variant 2.0 GL5-ünkre (5 hengeres, Audi motoros). Svájcból lábon jött autó volt, és el voltunk ájulva, hogy 6,5-öt fogyaszt 100km-en. Aztán rájöttünk, hogy a gumik nem az erősségei a gépnek... (valami Michelin energiatakarékos volt, talán az MXT). Vettünk rá új (akkoriban megjelent) Good Year Aquatrade-et. És lám ugyanaz az autó ugyanazzal a vezetési stílussal 8 liter alatt nem produkált fogyasztást... Mondjuk szárazon és vizen is úton volt az autó, és nem csak a szentlélek tartotta ott - nem bántuk a fogyasztástöbbletet cseppet sem.

Inkább gumi téma, de vajon a mai gumiknál is fennáll, hogy amelyik jobban tapad, annak nagyobb a gördülési ellenállása is?

Link to comment
Megosztás:

Opel 16V dugattyúi szétverik vezérlés széthullásánál a szelepeket?

Igen. Majd mindegyik Opel motor összeakad ha a szíj el találna szakadni, csak két vagy három kivétel van ha jól emlékszem, és ha minden igaz mind nyolcszelepes. Az egyik a C20NE ez biztos, aztán még valamelyik 1.6 is ilyen talán, de hogy van-e még azt nemtom, viszont szinte biztos hogy az összes 16szelepes elvérzik ha szakad a szíj.

Link to comment
Megosztás:

Igen. Majd mindegyik Opel motor összeakad ha a szíj el találna szakadni, csak két vagy három kivétel van ha jól emlékszem, és ha minden igaz mind nyolcszelepes. Az egyik a C20NE ez biztos, aztán még valamelyik 1.6 is ilyen talán, de hogy van-e még azt nemtom, viszont szinte biztos hogy az összes 16szelepes elvérzik ha szakad a szíj.

Sajnos az 1.4-es 8 szelepesnél is összeérnek az alkatrészek. (Az 1.6-osnál már nem.) Tehát az 1.4-es és az ECOTEC-motorok a veszélyeztetett típusok.

Link to comment
Megosztás:

Mi a tanulság?Cserélni kell szépen az alkatrészeket!Nekem 212e. van az X14XE-ben és még nem esett össze.Pedig azt mondják ezek az ecotec motorok hamar generálra szorulnak, meg szarok, nem bírják addig, mint a 8szelepesek.De rájöttem, hogy faterom jól csinált vmit az elejétől.Pl. olajat se eszik.Ami meglepő.

Még mindig 10w40-es megy bele.

Link to comment
Megosztás:

Mi a tanulság?Cserélni kell szépen az alkatrészeket!Nekem 212e. van az X14XE-ben és még nem esett össze.Pedig azt mondják ezek az ecotec motorok hamar generálra szorulnak, meg szarok, nem bírják addig, mint a 8szelepesek.De rájöttem, hogy vaterom jól csinált vmit az elejétől.Pl. olajat se eszik.Ami meglepő.

Még mindig 10w40-es megy bele.

Az én C14NZ-mben még csak 128e, van ami nagyon kevés a korához képest. Remélem még sokáig így is marad. :unsure:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Elvittem a szerelőhöz és meghallgatta "sztetoszkóppal". Azt kapta eredményül, hogy "feszítő görgő".

Tehát, vez.szíj+feszítő+vízpumpa csere van folyamatban. Majd estére meghallom, hogy eltalálta-e.

12 (munkadíj)+anyag lesz a vége. Szerintem ez reálisnak tűnik.

Különben én is azt tudom, hogy a c16nz nem ér össze, ha szakad a szíj.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

egy érdekes, de kellemetlen problémával fordulok hozzátok. 1996-os évjáratú 1.6 16v X16XEL motoros F Astram van, amin változó időközönként, motorterheléstől függetlenül ( autópályán, városban, üresben, városon kívül ) felgyullad az a kis áldott, sárga színű motorellenőrző lámpa. Felvillan, ilyenkor leállok, leállítom a motort, visszaindítom az autót, lámpa szépen kialszik. Még soohasem volt olyan, hogy ne aludt volna ki újraindítás után, sőt autópályán haladva elég volt néha elvenni a gázt, és 8-10 mpig motorfékkel gurulni, és úgy is kialudt. Alacsonyabb sebességeknél ez a módszer nem segít, meg kell állni, újra kell indítani az autót. Voltam computeres hibakód kiolvasáson, de a műszer nem talált kapcsolatot az autóval. Ráadásul az autóban nem az a 10lábú "valami" van a kocsi belsejében ( amiket össze kell kötni, hogy kivillogja a hibakódot ), hanem 16 lábú... Úgy emlékszem, a Vectrákban van ilyen 16 lábú elektronika, az F Astrákban 10lábú dukál, ahol az A-B lábakat kell összekötni. Itt viszont 16 láb van. Tudnátok nekem tanácsot adni, hogy egyáltalán mi lehet az a gond, ami miatt mindig kivillan a kis lámpa, valamint mit lehetne ezzel kezdeni ?

Segítségeteket előre is köszönöm, üdv, szobikari

Link to comment
Megosztás:

16 lábú... Úgy emlékszem, a Vectrákban van ilyen 16 lábú elektronika, az F Astrákban 10lábú dukál, ahol az A-B lábakat kell összekötni. Itt viszont 16 láb van. Tudnátok nekem tanácsot adni, hogy egyáltalán mi lehet az a gond, ami miatt mindig kivillan a kis lámpa, valamint mit lehetne ezzel kezdeni ?

Segítségeteket előre is köszönöm, üdv, szobikari

Az, hogy 10 vagy 16 lábú-e a csati, inkább évjárat, ill. motorfüggő, nem az autótipus szerint van. Annál is megvan a lehetősége a kiolvasásnak, itt találsz róla infókat. Én így elsőre lambda szondát, ill. AGR szelepet gyanítanék, de mostanában sok itt a sebességjeladó probléma is... :unsure:

Link to comment
Megosztás:

Az, hogy 10 vagy 16 lábú-e a csati, inkább évjárat, ill. motorfüggő, nem az autótipus szerint van. Annál is megvan a lehetősége a kiolvasásnak, itt találsz róla infókat. Én így elsőre lambda szondát, ill. AGR szelepet gyanítanék, de mostanában sok itt a sebességjeladó probléma is... :unsure:

Az AGR-szelepre már én is gyanakodtam, mondtam is a szerelőnek, de lusta volt megnézni... A lambda-szonda szerintem jó, mert a fogyasztás az rendben van.

Mindenesetre akkor ma nekiesek egy gemkapoccsal, oszt' lesz ami lesz :wacko:

Köszi és üdv

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.