Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Semmi probléma nem lesz abból, ha leveszed a tárcsát. Én már nem is tudom, hányszor vettem le , és soha semmi el nem tört. A 8 szelepes motorokon pedig 1,4-1,6 (központi csavar) 55Nm, 1,8-2,0 (4db csavar) 25 Nm a meghúzási nyomaték.

Ajha. Nem gondoltam volna, hogy csak annyi :lol: Most meg legalább már tudom, hogy nem lesz egyszerű a vezérműszíjcsere (szerelő mondjuk modta, hogy szívatós, hosszbordásszíj ugyanígy)

Civicemen 150Nm volt beleütve, Audikban meg 120N -ra húzzák a csavarokat, igaz hogy az V8 motor.

Elnézést srácok, hogy beleszóltam "tudatlanul" :lol:

Link to comment
Megosztás:

A puffogás valszeg azért van, mert a fékrásegítő a 4. hengerről kapja a vákuumot, és mivel valahol ereszt nálad a rendszer, az a henger teljesen vákuum nélkül marad, így nem tud elég benzingőzt se szívni, így nem jön létre az égés. Az a kevés viszont, ami a hengerben maradt, a katalizátorban ég el robbanásszerűen. Ne sokáig használd így, mert tönkreteheti a katalizátort. Egyik kollégám OFF autóján már cserélhetett emiatt katalizátort, bár nála 2 henger hagyott ki.

Sztem ne tökölj vele, cseréld ki kompletten azt a kemény csövet a visszacsapószeleppel együtt (az a lapos korongszerű dolog a csőben, a kis csövek leágazásánál). Elmész az Opel boltba a Zoborin, a Peti ad neked.

Nincs katalizátorom :lol: . Köszi, lehet hogy veszek, már csak a kíváncsiság kedvéért is.

Amúgy az mi célt szolgál?

Mikor zár?

Amikor felengedem a fékpedált?

Mert nem nagyon értem ám... :lol:

A rímeknek vége már... :lol:

Ja ma mentem 50km-t, és semmi nyoma nem volt a magas alapjáratnak, pedig megálltam sokszor.

Link to comment
Megosztás:

Hali!Sikerült kicserélnem a vízhőmérséklet jeladót(2kellett,1eltört),de ez sem oldotta meg a gondot.Arra már rájőttem hogy ha kihűl a motor teljesen csak akkor jelentkezik az indítás utáni ingadozás,fulladás.Nem vagyok bent biztos de mintha ilyenkor karter szagot éreznék a kabinban.Lehetséges ez? holnap kipucolom sajátkezüleg az alapjárati motort.olyan kérdésem lenne a fojtószelepház az amiben az alapjárati motor van??

Még egy kérdés:reggel úgy inditottam kicsit benyomtam a kulcsot,kicsit tovább hajtott az önindító de nem volt ingadozás lehet hogy csak véletlen?

Link to comment
Megosztás:

Szervusz típustárs

Nah, még jó hogy nem feküdtem alá, talán még mindig a hátsó kerék előtt keresném :lol:

Opelos bolt zárva volt már, de ha 20-30 ezer, akkor mév várok is azt hiszem.

Láttam, volt itten gyertyákról szó, akkor én is belekérdeznék: vannak 4 db, a Hondámból örökölt SplitFire SF6D-s gyertyám (hasított V fejű sportgyertya). Mennyire tanácsos azt betenni szerinteted/szerintetek? Múltkor kipróbáltam, de kicsit ugrált a drága, bár szerintem a hézaggal volt gond. Gyárilag annak 1,1 hézagja volt, Civicem 0,7 és 1,0 között minden értékkel elment vele. Azt sem tudom, a gyári mennyi a C20NE motornak, most Denso gyertyák vannak benne 0,8-al úgy rémlik.

Szia!

Nem hiszem, hogy a gyertyán kellene spórolni (úgyértem, hogy egy másik kocsihoz valót próbálgatni), én amikor a kocsit vettem mindent cseréltem ami egy használtautónál ilyenkor illik. Vezérműszíjj, vízpumpa, gyertyák, szűrők, olaj, hűtőfolyadék, fékfolyadék (fékmunkahengerekkel és betétekkel, első féktárcsa) gumi szilentek stb. Szóval a gyertyára térve bementem a Bárdihoz és kértem a tipushoz megfelelő Bosch-t. Szépen szolgált 30 ezer kilométerig. Utána olvastam itt, hogy az NGK is legalább olyan jó, vagy még jobb is, sőt olcsóbb, tehát utána most már kétszer cseréltem NGK-ra. Mindegyik sima 1 pólusos gyertya volt, semmi faxni, kiválóan működtek, egyszerűen nem tudok arról, hogy van gyertya a motorban.... Ja, a hézag az 0,7! Az elmúlt 65 ezer km alatt egyszer fordult elő, hogy nem indult el, az is itthon a garázsban történt, amikor a benzinpumpa relé adta meg magát egyik pillanatról a másikra. Nem is igaz!!! Mert előző nap már köhögött az indításnál...

Én nagyon elégedett vagyok vele, pedig már a legszebb lánykorában van, 16 éves! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Csinaltam 1 fotot a gyertyamrol amelykel nem vagyok teljesen kibekulve (mind a 4 gyertya ugyan ilyen) mivel nem tegla szinure van kiegve hanem feher (nincs rajta lerakodas) , 1800 km hasznalat utan. A nyitasa 1.1 mm, Beru markaju (francia). Ha valakinek mond ez a foto valamit legyen szives velem is kozolni. Koszi. Tehat az erdekelne hogy jol megy igy a motorom vagy valami nem ok?

http://kepfeltoltes.hu/080817/P1010416_www...ltoltes.hu_.jpg

Sajna a képed elég homályos, csak annyi látszik, hogy fehér. Jó lenne az elektródát jobban látni. Mivel fényképeztél, telefonnal? Egy makro képet készíteni tudó gép jobb lenne, hogy éles képet kapjál. Elvileg az 1,1-es hézag nagynak tűnik, inkább 0,8 az ajánlott. Nálam az NGK és a Bosch vált be. Bár ahogy láthattad a képeimen nekem is majdnem fehér, de csak azért mert semmi lerakódás nincs rajta és csak a tiszta porcelán látszik. Igaz egy kis barnás stihhje azért van.

Link to comment
Megosztás:

Ajha. Nem gondoltam volna, hogy csak annyi :lol: Most meg legalább már tudom, hogy nem lesz egyszerű a vezérműszíjcsere (szerelő mondjuk modta, hogy szívatós, hosszbordásszíj ugyanígy)

Civicemen 150Nm volt beleütve, Audikban meg 120N -ra húzzák a csavarokat, igaz hogy az V8 motor.

Elnézést srácok, hogy beleszóltam "tudatlanul" :lol:

Nem ám megsértődni. Az általad említett tipusokon minden bizonnyal úgy van, ahogy írtad. :lol:

Gyerekek!

Én dízeles vagyok,de lenne gy hülye kérdésem!

Mikor cserélünk gyetyát bengáson?

Hideg vagy meleg mocinál?

Csakis hidegen. Elvileg 2 évenként, vagy 30 ezer km-enként.

Elvilieg hidegnél. Ha a forró hengerfejbe beleszorítod a hideg gyertyát, utána izmos lesz kivenni.

Upsz, látom beelőztek.

Ha melegen csinálod, még az is előfordulhat, hogy agyonvágod a menetet, és viheted utánna perselyeztetni.

Link to comment
Megosztás:

Üdv

Hétvégén sikerült megelőzzek egy komolyabb bajt. Az történt, hogy az olaj nívópálcája kiugrott a helyéről a motorban, én meg elközlekedtem vele pár (száz?) km-t, és eközben valamikor szépen kifröcsögtetett az autó némi (3 dl) olajat a motortérbe. Utoljára nem én matattam a nívópálcával, szerintem nem tették vissza normálisan a helyére.

A motortér nem köszönte meg az olajat, szerintetek mennyire van értelme egy motormosásnak? Elég sok helyről hallom hogy utána hol ez, hol az toyik be a motortérben, főleg a csatlakozók és a kábelek.

Másodrészt azt vettem észre, hogy pár kábelnek a flexibilis cső burkolása egyszerűen széttöredezik, azoknak, amik ott voltak az olajfröcsögés környékén. Lehet ezeket a burkolatokat cserélni? Bontóban van ilyen?

Link to comment
Megosztás:

Üdv

Hétvégén sikerült megelőzzek egy komolyabb bajt. Az történt, hogy az olaj nívópálcája kiugrott a helyéről a motorban, én meg elközlekedtem vele pár (száz?) km-t, és eközben valamikor szépen kifröcsögtetett az autó némi (3 dl) olajat a motortérbe. Utoljára nem én matattam a nívópálcával, szerintem nem tették vissza normálisan a helyére.

A motortér nem köszönte meg az olajat, szerintetek mennyire van értelme egy motormosásnak? Elég sok helyről hallom hogy utána hol ez, hol az toyik be a motortérben, főleg a csatlakozók és a kábelek.

Másodrészt azt vettem észre, hogy pár kábelnek a flexibilis cső burkolása egyszerűen széttöredezik, azoknak, amik ott voltak az olajfröcsögés környékén. Lehet ezeket a burkolatokat cserélni? Bontóban van ilyen?

én inkább a szíjakat nézném meg, nem került-e rájuk egy kis olajfolyás ( olaLYfoJás, külön Tápi kedvéért :lol: )

Link to comment
Megosztás:

én inkább a szíjakat nézném meg, nem került-e rájuk egy kis olajfolyás ( olaLYfoJás, külön Tápi kedvéért :lol: )

Nem mennek arra szíjak szerencsére, főleg a bal oldalra fröcsögte fel, az akksi felé. Klíma nincs az enyémben, gondolom annak lenne még szíja. A kuplunghoz jutott a legtöbb, meg azokra a vezetékekre amik ott az útjában voltak.

Link to comment
Megosztás:

Üdv

Hétvégén sikerült megelőzzek egy komolyabb bajt. Az történt, hogy az olaj nívópálcája kiugrott a helyéről a motorban, én meg elközlekedtem vele pár (száz?) km-t, és eközben valamikor szépen kifröcsögtetett az autó némi (3 dl) olajat a motortérbe. Utoljára nem én matattam a nívópálcával, szerintem nem tették vissza normálisan a helyére.

A motortér nem köszönte meg az olajat, szerintetek mennyire van értelme egy motormosásnak? Elég sok helyről hallom hogy utána hol ez, hol az toyik be a motortérben, főleg a csatlakozók és a kábelek.

Másodrészt azt vettem észre, hogy pár kábelnek a flexibilis cső burkolása egyszerűen széttöredezik, azoknak, amik ott voltak az olajfröcsögés környékén. Lehet ezeket a burkolatokat cserélni? Bontóban van ilyen?

Nyugodtan lemoshatod. Csak legyen nálad kontaktspray, hogyha a mosás után, ki tudd fujkálni vele az elosztót, csatikat.

Jah meg előtte nylon zacsival takard le az elosztót, meg a generátort.

Link to comment
Megosztás:

HALÓÓÓÓÓ!!!! OLTÁRI NAGY SEGÍTSÉG KÉNE!!! NEM TUDJA VALAKI HOGY AZ F ASTRA 1.7 TDS /ISUZU/ MOTORJÁNAK A PORLASZTÓCSÚCSA milyen NYOMÁSON PORLASZT. SZERETNÉM BEÁLLÍTANI HOGY FAIN LEGYEN ÉS EGGYENLŐRE NEM TALÁLTAM SEHOL ADATOKAT.

Itt, vagy a dizel topicban visszaolvasol, megtalálod.

De nem kell kiabálni. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Nem hiszem, hogy a gyertyán kellene spórolni (úgyértem, hogy egy másik kocsihoz valót próbálgatni), én amikor a kocsit vettem mindent cseréltem ami egy használtautónál ilyenkor illik. Vezérműszíjj, vízpumpa, gyertyák, szűrők, olaj, hűtőfolyadék, fékfolyadék (fékmunkahengerekkel és betétekkel, első féktárcsa) gumi szilentek stb. Szóval a gyertyára térve bementem a Bárdihoz és kértem a tipushoz megfelelő Bosch-t. Szépen szolgált 30 ezer kilométerig. Utána olvastam itt, hogy az NGK is legalább olyan jó, vagy még jobb is, sőt olcsóbb, tehát utána most már kétszer cseréltem NGK-ra. Mindegyik sima 1 pólusos gyertya volt, semmi faxni, kiválóan működtek, egyszerűen nem tudok arról, hogy van gyertya a motorban.... Ja, a hézag az 0,7! Az elmúlt 65 ezer km alatt egyszer fordult elő, hogy nem indult el, az is itthon a garázsban történt, amikor a benzinpumpa relé adta meg magát egyik pillanatról a másikra. Nem is igaz!!! Mert előző nap már köhögött az indításnál...

Én nagyon elégedett vagyok vele, pedig már a legszebb lánykorában van, 16 éves! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Hello!

Ez a SplitFire nem másik kocsihoz való, hanem mindegyikhez, amelyik elbírja. A 6-os fűtőértékben nem vagyok biztos, lehet hogy az magas az Opelnak. Sportgyertya, a V fej miatt dupla ágban csap ki a szikra, érezhetően stabilabban járt tőle több motor is. Ez a gyertya elvileg 120ezer km-ig jó. Amúgy mikor néztem, enyémben 0.8, vagy 0.85-re volt állítva a hézag. Neten valahol néztem gyertyát, NGK-ra ott is 0.8-at írtak, de VAleobol pl. 0.75...

0.7-el szépen, stabilan jár? Akkor lehet, hogy kipróbálom én is azt. Kigyorsításnál egy-két másodpercig elég lomha, utána kap erőre szegény.

Ez is tapossa már a 15-öt. Vagyis nemsokára, mert '93 decemberi, úgy emlékszem... Hátsó kerékív betegség elkapta a tiédet, ill. ha igen, akkor hogyan orvosoltátok? Igazából az érdekelne, hogy a komplett hátsó elemet milyen körülményes cserélni. Elvileg külön ki lehet venni azt a lemezt roncsolás nélkül... Enyémen egy jó nagy darab lemez lett kivágva, s új behegesztve. Esztétikailag nem a legszebb (nincs színre fújva), de viszonylag tartós megoldás.

Link to comment
Megosztás:

Részletes és kimeritő leirás, köszönjük. Én meg küldök egy képet a szétvágott benzinszűrőmről. NEM flexel vágtam szétt! :lol: P7280062_www.kepfeltoltes.hu_.jpg Amikor leszedtam átt sem lehetett fújni rajta. Gondolhatjátok mennyi töbletmunkát jelentett az AC pumpának ezen átnyomni a benyát.

szutyokfalva

Gyertyát hideg, olajat meleg motornál cserélünk

Az elsőt simán értem, az olajat miért melegen?

akkor van tökig lefolyva a karterbe az egész, vagy csere után nehezebben kapja fel az új olajat és fenntáll a veszély, hogy megszorul az olajszviattyú, kenendő alkatrészek, és jobban kopik az egész?

Link to comment
Megosztás:

Az elsőt simán értem, az olajat miért melegen?

akkor van tökig lefolyva a karterbe az egész, vagy csere után nehezebben kapja fel az új olajat és fenntáll a veszély, hogy megszorul az olajszviattyú, kenendő alkatrészek, és jobban kopik az egész?

Nem muszáj, de bizonyára könnyebben folyik melegen. És nincs jobb egy forró zuhanynál. :lol: :lol:

Link to comment
Megosztás:

Az elsőt simán értem, az olajat miért melegen?

akkor van tökig lefolyva a karterbe az egész, vagy csere után nehezebben kapja fel az új olajat és fenntáll a veszély, hogy megszorul az olajszviattyú, kenendő alkatrészek, és jobban kopik az egész?

Melegen könnyebben kifolyik mind. Gondolom én... :lol:

Link to comment
Megosztás:

IDÉZET(zozor @ 2008-08-17 - 16:27)

Egy olyan kérdésem lenne, hogy ezen a képen melyik az alapjárati motor? Ezt mikor érdemes tisztítani? Mindkét kis szerkezetet 2-2db torx-csavar fogja, rajta elég réginek látszó festéssel - /mármint a csavar fején/, mintha valamilyen jelölés lenne- nem tudom. És mivel érdemes tisztítani? Most, hogy kicsit rángat a motor, azért kivenném egy szemlére.

http://kepfeltoltes.hu/view/080817/3869768...ltoltes.hu_.jpg

quote name='Tápiószecső' date='2008-08-17 - 15:03' post='409373']

A közelebbi amiből lógnak a vezetékek, a másik a fojtószeleppoti.

De az aláírásod javítsd. Neked is Si/SE motorod van. A sima i alapján mindenki NZ-re gondol, bár tudom hogy csak annyi van a forgalmiban.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.