Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

ASTRA G-t vennék, érdeklődök, tanácsot kérek


spuri

Recommended Posts

Sziasztok!

A következő kérdéssel fordulnék hozzátok.

Mellékeltem egy linket: OPEL ASTRA G Caravan 2.0 DTI Elegance

Nem konkrétan erről az autóról van szó, de erről a típusról.

http://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/astra_g/opel_astra_g_caravan_2.0_dti_elegance_alufelni._telefon-8345098

Szóval 800e Ft körül tudnék hozzájutni egy ismerősömtől. 2001es autó és 2004-től már az ismerősömé, szóval ő volt 10 évig a gazdája. Rendszeresen karbantartotta, és amennyiben alkatrész cseréről volt szó mindig eredeti alkatrész került az autóba. 266 ezer kilométer van benne, ami egy kicsit soknak tűnik, a motor típusa: Y20DTH. Kérdésem az lenne jó vétel-e illetve mennyit bír még a motor rendszeres karbantartásokkal. Évente szerintem 20e km menne bele.

Válaszokat előre is köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Nem értelek. Magad írtad hogy évente 20e-et hajtanál bele, és sokallod egy 13 éves autóban a 260e km-t? :o

Kérdésem az lenne, hogy érdemes-e ennyi kilométerrel megvenni az autót, és amennyiben megfelelően karbantartom mennyit bírhat még. Olvasgattam a fórumot és azért az adagolójától tartok.

Azért érdekel ez az autó mert ismerem az előtörténetét, tudom hogy karban volt tartva tisztességesen. Amennyiben ha besétálok egy kereskedésbe, jó eséllyel ugyan ezt megkapnám csak visszapörgetett órával, és arról se lenne fogalmam hogy bántak vele eddig.

Bocsi, hogy sokat aggodalmaskodom de ez lenne az első saját autóm, ráadásul dízel :)

Link to comment
Megosztás:

Kérdésem az lenne, hogy érdemes-e ennyi kilométerrel megvenni az autót, és amennyiben megfelelően karbantartom mennyit bírhat még. Olvasgattam a fórumot és azért az adagolójától tartok.

Azért érdekel ez az autó mert ismerem az előtörténetét, tudom hogy karban volt tartva tisztességesen. Amennyiben ha besétálok egy kereskedésbe, jó eséllyel ugyan ezt megkapnám csak visszapörgetett órával, és arról se lenne fogalmam hogy bántak vele eddig.

Bocsi, hogy sokat aggodalmaskodom de ez lenne az első saját autóm, ráadásul dízel :)

Szia!

Kicsit fentebb írtam, nemrég vettem ugyanilyen G Astra-t, Y20DTH motorkóddal.

Szerintem azt kell eldöntened, ha ennyire félsz a dízeles esetleges + hibaforrásoktól, hogy szükséged van e tényleg dízelre. Egy kisebb köbcentis benzines egyszerűbb és fogyasztásban már nincs akkora hátránya egy dízelhez képest.

Másrészről ha ragaszkodsz a dízelhez, akkor az ismerősöd autója tökéletes választás, ismered gondolom a tulajt is meg az autót is, tudod hogy használták/szervízelték. Ez sokkal többet jelent mint egy visszatekert óra egy kereskedőnél. Magában a motorban még sokszázezer kilométer van ha eddig megkapta és ezután is megkapja a gondoskodást.

Az adagoló elromolhat, de ha csak szakemberrel meg nem nézeted nem fogod tudni mikor, ezt be kell tervezni, lehet 1 év múlva, lehet még nálad van az autó soha. Tapasztaltabb cartársak valószínűleg tippeket is tudnának adni, hogyan lehet kiszúrni egy döglődő adagolót.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

  • 5 weeks later...

Előzmények:

2008-ban vettem az utolsó F-es Astrák közül egyet. Akkor 90e Km-el… 1.4 60 LE 8 szelepes… örökéletre tervezett motorral. Amiben már színezett üveg, plüss kárpit, szervó volt… Magát az F-es Astrát is örök életre tervezték, …barna köpenyes szakik… akiket már mellőznek az autógyártók is…ahogyan a B-s Corsa is egy életre’ volt gyártva.

„A technokraták által irányított termelést, felváltotta a marketingesek által diktált tömegselejt gyártás.” – az élet minden területén

Az F-Astrára mindig azt mondtam, hogy az a nyugatnémet Suzuki… és most is úgy gondolom, hogy az első Suzukik-hoz mérhető… Mindegyik a 80-as évek végi / 90-es évek eleji technikai színvonalat jelentette. Az egyik a japánok szürke igáslova… a másik meg a nyugat-németeké. :) Mindkettő nagyon elterjedt típus lett kis hazánkban… ha mindenkinek csak ilyen autója lenne, akkor sajnos az autószerelők nagy része becsukhatna. Szóval imádtam a kis F Astra-mat… A Kisalföldön lakom… oda tökéletes volt a 60LE motor, de belátom, hogy ha a Mátrában, vagy a Bükkben kellene használnom, akkor már másról mesélnék illetve a dinamikus budapesti forgalmat sem biztos, hogy könnyen fel tudja venni. De eszméletlen csendes volt a 8 szelepes benzinmotor… téli fogyasztása 6,3-6,8 liter… nyári fogyasztása 5,8-6,3 között volt… és néha mértem 5,5 litert is. A 100e Km alatt semmi komoly baja nem volt. Szervizelése annyira olcsó volt, hogy gombokért lehetett hozzá mindent venni… így megengedhető volt, hogy csak márkaszervizbe járjon…. Ott pedig terv- és előírásszerűen volt karbantartva, még 188 ekm-el és 14 évesen is. Sajnos a hátsó sárvédő felett megjelent egy 5 Ft-os nagyságú rohadás és volt egyben pénz is, így szegénynek mennie kellett. Mintha a szívemből téptek volna ki egy darabot. Mindig garázsban állt… most meg jégcsapok lógnak rajta az egyik panelrengeteg parkolójában. Egy ismerős vette meg és megkapta hozzá a dossziéba lefűzött 6 évnyi márkaszervizes számlát is. Megj: Ez csak nálunk furcsa, a világ boldogabb felén nem annyira.

Az új Autó

Mindig is egy Classic II-t szerettem volna. Az utóbbi 1 évben sokat olvastam ezt a fórumot, így a vásárlásnak már egy kicsi kiokosodva vágtam neki, amit nektek köszönhetek. Szinte mindent leírtak már itt és még néhány másik helyen, így gyorsan szűkült a kör. A cél z14xep motoros ezüst astra, szigorúan az ’utolsó darabokból’. Sikerült lecsapni egy 2008/9-es gyártásúra, egy 70 éves bácsitól 23e Km-el. Még jó állapotú gyári nyári gumikkal (ami persze ment a kukába, mert öreg volt), az egész autó újszerű állapotban van.

Nem jelentkezik a hidegindításkori kattogás… tehát a láncfeszítő is okés… egyenlőre. A lefogató csészéket meghúzattam az első szervizzel. De melegen néha csak kicsi gázzal ugrik be a motor, simán csak kulcsra nem… de ez is ritka egyenlőre.

Az írtátok, hogy hangos, mert kispórolták a hangszigetelést is. Hát megerősítem… bántóan hangos a motor… ahogyan többen fogalmaztak… 2500 felett határozottan morgós… főleg gyorsításoknál. Ezzel az eggyel nehezen tudok kibékülni. Tudom, hogy valójában az előző 8 szelepes volt nagyon halk… mondhatni hangtalan… mai szemmel nézve… pardon füllel hallgatva. Sok más kocsit vezetek ill. vezettem. Így azt is lehet mondani… mert így is igaz. Hogy nem ez hangos, hanem az előző volt túl halk… Tehát csak’ olyan hangos, mint egy diesel Octavia, vagy egy diesel Kia Ceed belülről. De azért egy 1.6-os benzines IV Golf már halkabb, mint ez a Classic II-es twinport… de még Golf is hangosabb a régi F-Astra 1.4-esénél.

De, hogy a bosszantó hangjáról tovább lépjek… a pozitív dolgok egy kicsit az F Astra-val is összevetve:

Remek útfekvés, a kormány jobban reagál, a fogyasztástól féltem, de eddig mindkét téli tankolás 6,4 körüli átlagot hozott, városban azért érezni a +50%-os lóerő többletet, de országúton semmi különbség nincs a F-Astra-hoz képest… felételezve, hogy 90-100 km/h-val autózunk.

Ami romlott:

Rossz hátsó kilátás, nagyobb holttér (erre ma már nem adnak a gyártók, ezért terjed a tolatóradar), durván hangos motor (főleg a hiányzó zajszigetelés miatt), párásodik… hiába cseréltem utastérszűrőt… Ennek oka az, hogy hiába mész 80-100 km/h-val alig engedi be menetszelet, így szinte mindig 1-esen kell menni a ventilátornak. De nem egy párás oldalablakos testvérét látom az utakon, itt is írták többen.

Ami még tesztelés alatt van illetve hátra van: fényszóró, izzó cserék ergonómiai tesztje. CAR300-as fejegység és a hangszórók cseréje

szerk: csak gépelési hibák..

Módosítva : bluemirage
  • Like 3
Link to comment
Megosztás:

Grat a szerzeményhez, hangos motort aláírom, pályán 120nál jobban nem is megyek ha csak nem fagyizok vagy előzés. Párásodást nekem jól bírja, míg más márkákban klímáznom kell addig az enyémbe elég a venti vagy az se. igaz van légterelő így le tudom engedni ázás nélkül. Annó és F astrát néztem, azon tanultam vezetni, de ahogy növeltem a rá szán összeget így lett ez. több mint 2 éve van nálam, lassan 30e raktam bele és teljesen meg vagyok elégedve vele. Most, h hidegebbek vannak hallom azért h kicsit hangos de amint bemelegszik elhallkul, majd 100enél átnézetem h minden ok-e. Sajnos csillaggarázson van így félek h mikor indul meg a kaszni, de egyben van őár karcot eltekintve ls törve se volt szerencsére.

Írtad h melegen kicsi gáz kell, én annak utána járnék, elvíleg nem szabadna mivel nem karbis autóról van szó.

Sok sikert hozzá, olcsó benzint széles utat.

Link to comment
Megosztás:

Dízel dilemmához:

Az autómba 210 ezer km van, 2002-es Caravan 2007-be vettem írd és mondd 25 ezer km-el. Y17DT ISUZU motoros. Alap verzió szervó, elektromos ablak, riasztó, manuál klíma.

Első dízel autóm volt, előtte benzinest hajtottam. Soha többet nem vennék benzines kocsit.

Az hogy félsz normális. 2 féle ember van akinek már elromlott és akinek el fog. Számolhatsz perceket, órákat, km-ereket. Lényegtelen el fog menni benne ami szériahiba, előbb utóbb.

Amit eddig cseréltem, vagy javítottam javítattam rajta 2007-óta:

- jobb hátsó kerékcsapágy ( nincs ABS így olcsóbb volt)

- Adagoló vezérlő elektronika javítás

- Adagoló CSERE ( ecu-ban álló gázolaj miatt)

- Generátor felújítás 2x ( legutóbbi kb. 1 hónapja)

- Első lökhárító mert neki tolattak, biztosító fizette

- első tárcsafékek, betétestől

- Hátsó fékpofák 2x

- önindító szénkefe, alaplap csere ( mikor elment az adagoló elektronika, addig lett indítózva még az is meg nem halt, sajnos ránézésre nem jöttem rá, hogy az ment el.)

- 1 garnitúra nyári gumi ( jövőre kukás)

- 1 garnitúra tél ( vadi új, tavaly télig a GYÁRI téli gumikkal mentem 2002!!!)

- chip optimalizálás ( fogyasztás 4,5 - 4,7 l / 100 km, télen kicsit feljebb megy és mindegy, hogy utazó 90 vagy 110)

- Tempomat beszerelve sk.

- Vezérlés cserélve 2x

- Kézifék kötél cserélve

Most mégis eladósorba tenném, de amennyit kérek érte, senki nem adná meg, mert pffff 13 éves, meg 210 ezer km. Meg hol a szervízkönyv stb. Mindenki alkudozik csak, hogy 600 meg 700 ezer Ft, meg ennyiért már ilyet kap meg olyat stb. Akkor vegyen azt. Én tudom mit adok el, egy jó darabig ténylegesen olajat kell cserélni, meg tankolni és no problemo! Ismeretségi körben lehetne jól eladni, akik tudják mindezeket.

Ha nepperkedni akarnék, biztos hamarabb eladnám, mert kapásból 30 - 40 ezert simán visszatekerhetnék, anélkül, hogy bárki is észrevenné. Csak nem akarok átverni senkit.

Lecserélném egy másik típusra, felszereltebbre, öregszem, és kényelmesedek el. :)

Vagy extrázni kellene ezt, akkor viszont sosem fogok kiszállni belőle......

Nagy dilemma......

Link to comment
Megosztás:

Handbrake, on 06 Jan 2015 - 2:09 PM, said:Handbrake, on 06 Jan 2015 - 2:09 PM, said:

Dízel dilemmához:

Az autómba 210 ezer km van, 2002-es Caravan 2007-be vettem írd és mondd 25 ezer km-el. Y17DT ISUZU motoros. Alap verzió szervó, elektromos ablak, riasztó, manuál klíma.

Első dízel autóm volt, előtte benzinest hajtottam. Soha többet nem vennék benzines kocsit.

Az hogy félsz normális. 2 féle ember van akinek már elromlott és akinek el fog. Számolhatsz perceket, órákat, km-ereket. Lényegtelen el fog menni benne ami szériahiba, előbb utóbb.

Amit eddig cseréltem, vagy javítottam javítattam rajta 2007-óta:

- jobb hátsó kerékcsapágy ( nincs ABS így olcsóbb volt)

- Adagoló vezérlő elektronika javítás

- Adagoló CSERE ( ecu-ban álló gázolaj miatt)

- Generátor felújítás 2x ( legutóbbi kb. 1 hónapja)

- Első lökhárító mert neki tolattak, biztosító fizette

- első tárcsafékek, betétestől

- Hátsó fékpofák 2x

- önindító szénkefe, alaplap csere ( mikor elment az adagoló elektronika, addig lett indítózva még az is meg nem halt, sajnos ránézésre nem jöttem rá, hogy az ment el.)

- 1 garnitúra nyári gumi ( jövőre kukás)

- 1 garnitúra tél ( vadi új, tavaly télig a GYÁRI téli gumikkal mentem 2002!!!)

- chip optimalizálás ( fogyasztás 4,5 - 4,7 l / 100 km, télen kicsit feljebb megy és mindegy, hogy utazó 90 vagy 110)

- Tempomat beszerelve sk.

- Vezérlés cserélve 2x

- Kézifék kötél cserélve

Most mégis eladósorba tenném, de amennyit kérek érte, senki nem adná meg, mert pffff 13 éves, meg 210 ezer km. Meg hol a szervízkönyv stb. Mindenki alkudozik csak, hogy 600 meg 700 ezer Ft, meg ennyiért már ilyet kap meg olyat stb. Akkor vegyen azt. Én tudom mit adok el, egy jó darabig ténylegesen olajat kell cserélni, meg tankolni és no problemo! Ismeretségi körben lehetne jól eladni, akik tudják mindezeket.

Ha nepperkedni akarnék, biztos hamarabb eladnám, mert kapásból 30 - 40 ezert simán visszatekerhetnék, anélkül, hogy bárki is észrevenné. Csak nem akarok átverni senkit.

Lecserélném egy másik típusra, felszereltebbre, öregszem, és kényelmesedek el. :)

Vagy extrázni kellene ezt, akkor viszont sosem fogok kiszállni belőle......

Nagy dilemma......

Hasonló cipőben jártam az enyémmel tavaly. Tudtam volna venni szebbet, fiatalabbat, nagyobbat. Voltak hibái (még most is akad), de összességében meg nem volt rossz állapotban, sosem hagyott ott sehol, jól is ment. 590-ezerért semmi érdeklődés... 550-körül odaadtam volna. Lejjebb nem voltam hajlandó menni, inkább úgy döntöttem, megtartom. A cserére szánt kb. 1.2m forintból kilakatoltattam, teljes fényezést kapott, vettem mellé egy 400-as Suzuki Burgmant, és még a konyhát is rendberaktuk. Szerintem jó döntés volt.

Most már belátható időn belül nem megy piacra, lehet hogy veterán lesz belőle egyszer... :D

Link to comment
Megosztás:

Hasonló cipőben jártam az enyémmel tavaly. Tudtam volna venni szebbet, fiatalabbat, nagyobbat. Voltak hibái (még most is akad), de összességében meg nem volt rossz állapotban, sosem hagyott ott sehol, jól is ment. 590-ezerért semmi érdeklődés... 550-körül odaadtam volna. Lejjebb nem voltam hajlandó menni, inkább úgy döntöttem, megtartom. A cserére szánt kb. 1.2m forintból kilakatoltattam, teljes fényezést kapott, vettem mellé egy 400-as Suzuki Burgmant, és még a konyhát is rendberaktuk. Szerintem jó döntés volt.

Most már belátható időn belül nem megy piacra, lehet hogy veterán lesz belőle egyszer... :D

:icon13: A legjobb döntés volt!

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Hasonló cipőben jártam az enyémmel tavaly. Tudtam volna venni szebbet, fiatalabbat, nagyobbat. Voltak hibái (még most is akad), de összességében meg nem volt rossz állapotban, sosem hagyott ott sehol, jól is ment. 590-ezerért semmi érdeklődés... 550-körül odaadtam volna. Lejjebb nem voltam hajlandó menni, inkább úgy döntöttem, megtartom. A cserére szánt kb. 1.2m forintból kilakatoltattam, teljes fényezést kapott, vettem mellé egy 400-as Suzuki Burgmant, és még a konyhát is rendberaktuk. Szerintem jó döntés volt.

Most már belátható időn belül nem megy piacra, lehet hogy veterán lesz belőle egyszer... :D

Nekem ezzel csak annyi a gondom, hogy mindig is szerettem volna egy jó kocsit, megvan. Megbízható kocsit, megvan. Viszont extrák terén elég szegényes a történet. Ha most teszek bele fűthető üléseket, kicserélek ezt azt, tárcsás hátsó híd és társai belepakolok olyan extrákat ami más kocsikban alap. Akkor ráköltök 2-300 000 Ft beletolok, azzal többet sajnos már nem fog érni. Azért ha szépítjük a dolgokat, 2-3-4 év múlva 250 ezer ft se fogok érte kapni sajnos.

Az első kocsimnál ugyanebbe a hibába estem, ördögi kör volt. Repkedtek 20-30 ezrek ilyen erősítő, olyan láda, sötétítés, könnyűfém kerék, új gumik, kondenzátor, elektromos csomagtér nyitás, riasztó, sportkipufogó stb. stb. Persze fiatal voltam stb. :)

A kocsit akkor kb. fél áron adtam el, mint vettem 4 évvel korábban, de amit ráköltöttem az se volt kutya. Na azért többet nem adott érte senki. Hiába soroltam, hogy milyen jó hogy ez van benne az van benne, mikor volt az olaj csere, mennyi volt ez menyi az. Szervízkönyv? Számlák? Mondom amit saját magam csináltam arról hogy adjak számlát, hjaaaa akkor csak X ezret adok mert nem tudok semmit igazolni. Persze, jól semmiből sem lehet kiszállni, de lehet mindenből akkor kell amikor még adnak érte valamit.

Sajnos az G Astra nem tartja az árát, mint egy két egyéb német márka. Én mindig hosszútávra tervezek csak néha elcsábulok, és kicsit komfortosabb, kényelmesebb, rugalmasabb, csendesebb autóra vágyom.

De nem offolok tovább.

Összességébe jó választás volt annó, nem bántam meg egyszeresem, hogy megvettem. (

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindekinek!

Rég jártam erre, de lehet nemsoká visszatérek!

Sokat irtam a G Astra topicba, mindenfélét, asztán eccercsak megbolondultam, s eladtam jókis 1,7 dti vasam.

Tettem egy kitérőt a ford márka fele.

Óriási hiba volt egy modern dízelt (1,6 tdci) megvenni!

Most éppen turbót cserélek!!

..de most eldöntöttem.., megy a háztu eza szartalicska!

1,7 Dti Merivával szemezek erősen!

Remélem összejön!

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindekinek!

Rég jártam erre, de lehet nemsoká visszatérek!

Sokat irtam a G Astra topicba, mindenfélét, asztán eccercsak megbolondultam, s eladtam jókis 1,7 dti vasam.

Tettem egy kitérőt a ford márka fele.

Óriási hiba volt egy modern dízelt (1,6 tdci) megvenni!

Most éppen turbót cserélek!!

..de most eldöntöttem.., megy a háztu eza szartalicska!

1,7 Dti Merivával szemezek erősen!

Remélem összejön!

Üdv. újra itt,sok szerencsét az "új" géphez. :)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Én tegnap előtt vettem egy G astra kombit Club-felszereltség. Van benne multi kormány és működik is! :) Mivel 1999.11 havi az autó gondolom gyakran nem romlik el ez az extra ha eddig kibírta.

Viszont az 1.4 16v motorral kapcsolatban nincs tapasztalatom most 197.000Km van benne. Ha vannak pozítív vagy negatív élmények szívesen meghallgatom! :)

Üdv:

Viktor

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Régóta gondolkozok azon,hogy mi a külömbség y20dth és y20 dtl motrok között,vagyis miért 101 lóerős a dth és miért maradt 82 lóerőve a dtl?nekem dtl van és szeretnék több lovat bele:)

Bocsi,hogy nem a témával kapcsolatos,de nemtudtam hova irjam.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Régóta gondolkozok azon,hogy mi a külömbség y20dth és y20 dtl motrok között,vagyis miért 101 lóerős a dth és miért maradt 82 lóerőve a dtl?nekem dtl van és szeretnék több lovat bele:)

Bocsi,hogy nem a témával kapcsolatos,de nemtudtam hova irjam.

dízelnél elég sok lovat tudnak még hozzátenni chiptuninggal...

persze okosan, megbízható helyen kell csináltatni...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Régóta gondolkozok azon,hogy mi a külömbség y20dth és y20 dtl motrok között,vagyis miért 101 lóerős a dth és miért maradt 82 lóerőve a dtl?nekem dtl van és szeretnék több lovat bele:)

Bocsi,hogy nem a témával kapcsolatos,de nemtudtam hova irjam.

Y20DTL-ben nincs intercooler, Y20DTH-ban van

Link to comment
Megosztás:

Erre a válaszra vártam :hug: kedves Giri:)és könnyedén tudok én tenni bele intercoolert?és az adna kb 20 pacit?

Hogy könnyedén azt nem tudom, de biztos meg lehet oldani, a cooler maga nem nagy összeg inkább a csövezés a kérdés. Hogy adna-e 20 pacit azt sajnos ne tudom megmondani. Nincs infom arról hogy a 2 motor motorvezérlője és programja megegyezik vagy sem, de arra tippelek nem.

Link to comment
Megosztás:

Hátha valakit érdekelne, eladó szüleim 2005 februári Opel Astra G Sedan 1.4 autója. 79.700km van a kocsiban. Ők az első tulajdonosok, garantáltan törésmentes, szinte szalon állapotú, végig fűtött garázsban állt, télen alig hazsnált. Ezüst metál, klímás vonóhorgos.

Képek:
http://www.hasznaltauto.hu/galeria/918677-8569035-63-0-0-0-0

Itt elérhet ha valakit érdekelne: peter.sule@gmail.com
Tel.: 0670/310-6547

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.