Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

ASTRA G-t vennék, érdeklődök, tanácsot kérek


spuri

Recommended Posts

Azt hittem tudsz valami jellegzetes hibáról, és amiatt. :)Kinézet nekem nem annyira szempont, csak kicsit.
Én H Caravan-ban gondolkodnék, ha lenne pénzem.
Leginkább 1.8 benzin (mág inkább benzin-gáz).
Szíjas motor
(ha jól tudom), nem twinport (ha jól tudom), és talán erő is van benne, lehet vele haladni.Az 1.4 nekem kissé "unfürge" :)

Zafira sem rossz, de talán egy Caravan jobban tetszik...

 

Nekem tetszik a H Caravan, de figyeld az érveim a B Zafira mellett. :-)  Azonos technika szinte azonos áron; a városi közlekedésben -is- a magas építés előnyösebb; kényelmi szempontból a magas építés előnyösebb; a városban a rövidebb és keskenyebb kivitel előnyösebb ráadásul úgy hogy nem kisebb a beltere a Zafira-nak (sőt). Opcióként + két ülés a csomagtartóban. Ezek tükrében befutó nálam a két modell közül az egyterű (mivel én főként városban használom). Ellenben érdekes, hogy a G Astra-A Zafira esetén az Astra tetszik, a H Astra-B Zafira már tárgyalt, de a J generáció vs Zafira Tourer esetében megint inkább az Astra (ST) nyerne nálam (de csak pusztán az esztétikum miatt)... 

  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

Nekem tetszik a H Caravan, de figyeld az érveim a B Zafira mellett. :-)  Azonos technika szinte azonos áron; a városi közlekedésben -is- a magas építés előnyösebb; kényelmi szempontból a magas építés előnyösebb; a városban a rövidebb és keskenyebb kivitel előnyösebb ráadásul úgy hogy nem kisebb a beltere a Zafira-nak (sőt). Opcióként + két ülés a csomagtartóban. Ezek tükrében befutó nálam a két modell közül az egyterű (mivel én főként városban használom). Ellenben érdekes, hogy a G Astra-A Zafira esetén az Astra tetszik, a H Astra-B Zafira már tárgyalt, de a J generáció vs Zafira Tourer esetében megint inkább az Astra (ST) nyerne nálam (de csak pusztán az esztétikum miatt)... 

Nekem annyira nem jönnek be a magas építésű autók, vezetés szempontjából.
Olyan mintha teherautót vezetnél (bár azt még nem vezettem.

Tehát inkább úgy ülsz benne, mintha széken ülnél.
Egy "rendes" autóban meg inkább fotelszerűen "elfekszel".
Nekem ez kényelmesebb a gázpedálos lábamnak.
Teherautós kocsikban hamar megfájdul a lábam, mert jobban visszahajlik pedálozásnál.

Én is a 2 ülésre gondoltam a Zafiránál mint extra.
Bár több gyereket nem tervezünk :)

A Zafira A árát viszont én (is?) irreálisnak tartom/tartottam a G-hez képest.
Egyszer ültem benne, akkor nem is tűnt olyan tágasnak...

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Nekem annyira nem jönnek be a magas építésű autók, vezetés szempontjából.Olyan mintha teherautót vezetnél (bár azt még nem vezettem.

Tehát inkább úgy ülsz benne, mintha széken ülnél.
Egy "rendes" autóban meg inkább fotelszerűen "elfekszel".
Nekem ez kényelmesebb a gázpedálos lábamnak.
Teherautós kocsikban hamar megfájdul a lábam, mert jobban visszahajlik pedálozásnál.

Én is a 2 ülésre gondoltam a Zafiránál mint extra.
Bár több gyereket nem tervezünk :)

A Zafira A árát viszont én (is?) irreálisnak tartom/tartottam a G-hez képest.
Egyszer ültem benne, akkor nem is tűnt olyan tágasnak...

Én akkor szerettem meg ezt a magasan ülős és beülős stílus amikor szüleim vettek egy SX4-et és azzal gyakran autóztam. Más világ, hosszú utakon is kényelmesebb mint a normál építésű autók. Pont az üléspozíció ami jó ezeknél az egyterűeknél, meg jól átlátni a forgalmat. Egyszer el kellene menned hosszútávra egy egyterűvel vagy SUV-val. 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Nekem tetszik a H Caravan, de figyeld az érveim a B Zafira mellett. :-)  Azonos technika szinte azonos áron; a városi közlekedésben -is- a magas építés előnyösebb; kényelmi szempontból a magas építés előnyösebb; a városban a rövidebb és keskenyebb kivitel előnyösebb ráadásul úgy hogy nem kisebb a beltere a Zafira-nak (sőt). Opcióként + két ülés a csomagtartóban. Ezek tükrében befutó nálam a két modell közül az egyterű (mivel én főként városban használom). Ellenben érdekes, hogy a G Astra-A Zafira esetén az Astra tetszik, a H Astra-B Zafira már tárgyalt, de a J generáció vs Zafira Tourer esetében megint inkább az Astra (ST) nyerne nálam (de csak pusztán az esztétikum miatt)... 

Anno nekem is H Caravan volt a kiszemelt, csak közben bele futottam a Scenicbe és beleszerettem, más egy ilyen egyterűt vezetni, de csak a kényelmes ülésen múlik, ráadásul kartámasz+fentre helyezett váltó nagyon jó kombináció. Azóta egyszer vezettem szüleim Yarisát: nem esett kézre a váltó (2-es, 4-es fokozathoz "magam mögé" kellett nyúlni), és mindig behúzott kézifékkel akartam elindulni. :) Ja igen, a B Zafira is tetszett, viszont sokkal nehezebb a H-nál, így többet is fogyaszt, főleg városban, és 2-300 ezerrel volt drágább a hasonló (korú, futású, felszereltségű) H-knál.

Nekem annyira nem jönnek be a magas építésű autók, vezetés szempontjából.Olyan mintha teherautót vezetnél (bár azt még nem vezettem.

Tehát inkább úgy ülsz benne, mintha széken ülnél.
Egy "rendes" autóban meg inkább fotelszerűen "elfekszel".
Nekem ez kényelmesebb a gázpedálos lábamnak.
Teherautós kocsikban hamar megfájdul a lábam, mert jobban visszahajlik pedálozásnál.

Én is a 2 ülésre gondoltam a Zafiránál mint extra.
Bár több gyereket nem tervezünk :)

A Zafira A árát viszont én (is?) irreálisnak tartom/tartottam a G-hez képest.
Egyszer ültem benne, akkor nem is tűnt olyan tágasnak...

Feküdni ágyban kell, az viszont stimmel, hogy "rendes" autóban közelebb ülsz a földhöz, az egyterűben viszont jobban kilátsz, ezekben már kényelmes "fotel" van, aminek a magassága is állítható. Lábfájás ellen meg ott a tempomat. Zafirát nem próbáltam, de a Scenicben nem mondanám teherautósnak a pedál állását sem.

Módosítva : retfirD
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Ugyebár nekem az Insignia lenne a vágyott autó (mondjuk 1.6T), de sosem vennék. (Egyébként az igazi szerelem kategória nálam a MB, egy C kombi 1.8 kompresszoros motorral, de az sem lesz, mintahogy A4 Avant 1.8TSI sem pedig ez a kettő lenne nálam a valódi vágy beteljesülése.) H-t nem vennék, a C Vectra nekem nem jön be annyira, J kombi ennyiért nincs, így a következők érdekelnének 2 millióért: Zafira B 1.8 benzin, Focus C-max 1.6 benzin, Octavia 1.6 benzin, Golf plus 1.6 benzin és a titkos a Qashqai 1.6 2WD. 

Octavia-ból nem sovány az 1.6 benzin? Azt hallottam az eléggé gyenge...

Én akkor szerettem meg ezt a magasan ülős és beülős stílus amikor szüleim vettek egy SX4-et és azzal gyakran autóztam. Más világ, hosszú utakon is kényelmesebb mint a normál építésű autók. Pont az üléspozíció ami jó ezeknél az egyterűeknél, meg jól átlátni a forgalmat. Egyszer el kellene menned hosszútávra egy egyterűvel vagy SUV-val. 

Már rövid távon fájt tőle a lábam, pedig nem mentem vele kifejezettem hosszú távokat, csak max 100 km-t.
Az valóban jó volt, hogy kicsit magasabban ülök, de a lábfájással ne mtudtam mit kezdeni.
Nem is az ülő pozícióval volt a baj, hanem hogy a pedált ergonómiailag nem igazították hozzá.
Tehát a pedált "előre" kellett taposni, mint "fekvő" pozícióban, nem pedig "lefelé", ahogyan kényelmesebb lenne.

Anno nekem is H Caravan volt a kiszemelt, csak közben bele futottam a Scenicbe és beleszerettem, más egy ilyen egyterűt vezetni, de csak a kényelmes ülésen múlik, ráadásul kartámasz+fentre helyezett váltó nagyon jó kombináció. Azóta egyszer vezettem szüleim Yarisát: nem esett kézre a váltó (2-es, 4-es fokozathoz "magam mögé" kellett nyúlni), és mindig behúzott kézifékkel akartam elindulni. :) Ja igen, a B Zafira is tetszett, viszont sokkal nehezebb a H-nál, így többet is fogyaszt, főleg városban, és 2-300 ezerrel volt drágább a hasonló (korú, futású, felszereltségű) H-knál.

Feküdni ágyban kell, az viszont stimmel, hogy "rendes" autóban közelebb ülsz a földhöz, az egyterűben viszont jobban kilátsz, ezekben már kényelmes "fotel" van, aminek a magassága is állítható. Lábfájás ellen meg ott a tempomat. Zafirát nem próbáltam, de a Scenicben nem mondanám teherautósnak a pedál állását sem.

Érdekes, pont egy Megane-Scenic-el volt ez a tapasztalatom. Ahogy említettem, hosszabb városozás, esetén is fájt a lábam. Igazi hosszabb távokat meg nem ismentem vele.
Ilyen módon a tempomat semmit nem segít, másrészt ezidáig is el voltam vele, lábfájás nélkül, sosem éreztem szükségét.
Zafirát én sem vezettem, csak utasként ültem benne.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Octavia-ból nem sovány az 1.6 benzin? Azt hallottam az eléggé gyenge...

Már rövid távon fájt tőle a lábam, pedig nem mentem vele kifejezettem hosszú távokat, csak max 100 km-t.Az valóban jó volt, hogy kicsit magasabban ülök, de a lábfájással ne mtudtam mit kezdeni.
Nem is az ülő pozícióval volt a baj, hanem hogy a pedált ergonómiailag nem igazították hozzá.
Tehát a pedált "előre" kellett taposni, mint "fekvő" pozícióban, nem pedig "lefelé", ahogyan kényelmesebb lenne.

Érdekes, pont egy Megane-Scenic-el volt ez a tapasztalatom. Ahogy említettem, hosszabb városozás, esetén is fájt a lábam. Igazi hosszabb távokat meg nem ismentem vele.Ilyen módon a tempomat semmit nem segít, másrészt ezidáig is el voltam vele, lábfájás nélkül, sosem éreztem szükségét.
Zafirát én sem vezettem, csak utasként ültem benne.

Az octaviára vissza kanyarodva, kollégámnak 1.6 van, azt kell hogy mondjam, nagyon jó, talán még pörgősebb nyomatékosabb is mint az én autóm. Annak ellenére hogy az 75 lovas, az enyém 101. Én simán be merném vállalni az 1.6ot, tényleg jó, viszont 2 éve mikor én vettem a g-t akkor nem nagyon volt belőlük választék, most nem tudom hogy áll a piac.

  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

  • 4 weeks later...

Sziasztok!

G Astra vásárlás előtt állok, már legfőképpen az 1.6-osokat nézegetem- elsősorban autópályán használnám. Van kettő, ami konkrétan nagyon tetszik:

http://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/astra_g/opel_astra_g_caravan_1.6_16v_njoy_szervizkonyv-167_000-9345612

Ez az első. Bár a szürke nem a zsánerem, de annyi szép állapotúnak tűnik és a szervízkönyv is valósnak tűnik. Ami furcsa, hogy NJoy létére nem sötétebbek az első lámpái, törött lehetett? A másik, hogyha keresőben kiadja, mint találat, akkor 899 az ára, megnyitva százzal több. :icon1: Nem is értem.

http://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/astra_g/opel_astra_g_1.6_16v_comfort_gyari_allapot-9411507

Ez pedig a második. Ez is hibátlanul néz ki képeken, a napfénytető pedig a gyengém. Ebbe így nem is igen tudnék belekötni, megvenném. :icon1: 

Igazából amit hirtelen rá kellene költeni, az egy téli gumi garnitúra, mert azt egyiknél sem láttam, viszont mindjárt itt a zima. 

Az utóbbi talán egy kicsit túlárazott, de 900-ig valószínűleg le lehetne alkudni és úgy már nem olyan drága az állapotát nézve.

 

Mi a véleményetek róluk? Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

7 hours ago, banda írta:

Mi a véleményetek róluk? Köszönöm!

 

Szia!

 

Szerintem ne legyél madár, ennyiért egyik se éri meg. Ráadásul ha autópálya és gondolom ezáltal kicsit több kilométer akkor én dízelben gondolkodnék.

A konkrét autókról: az első tényleg nem néz ki rosszul, de mint írtad is az első lámpák nem stimmelnek, sanszos hogy le volt durrantva az eleje kérdés mennyire. A belseje szép, a digitális klíma ritka. Szerintem ennyit nem ér.

 

A második kocsit borzasztó rég hirdetik, és hirdetni is fogják egy darabig, ez ennyiért vicc, kb. egy éve majdnem 300ezerrel olcsóbban hoztam el a sajátom az 2literes dízel tempomattal, 1 évvel öregebb csak. És ha egymás mellé raknád a kettőt km nélkül nem mondanád meg melyik a többet futott.

 

 

A helyedben néznék valami hasonlót, alkudnék belőle, a különbözetet meg félreraknám ha esetleg az adagolóval történik valami...

http://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/astra_g/opel_astra_g_astra_g_caravan_2.0_dth-9472249

Módosítva : Giri187
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

 

Jelenleg egy Y17DT motorkódos Caravant használlok már kb. másfel éve. Nekem ez az első autóm, és összességében meg vagyok vele elégedve, viszont ahogy gyűltek a kilométerek elkezdtem egyre inkább érezni a 75 LE határait. Viszont nemrég szerelmes lettem egy Z20LET motorkódos OPC Caravanba (200 LE, 2004-es), amihez jó áron hozzá tudnék jutni.

 

Tudom, a kettőt nehéz bármilyen szinten is összehasonlítani, úgyhogy inkább azt kérdezném tőletek, hogy mikre kell odafigyelni? Vannak típushibái ennek a motornak? Ha van, akkor mik azok?

Link to comment
Megosztás:

2 hours ago, Giri187 írta:

 

Szia!

 

Szerintem ne legyél madár, ennyiért egyik se éri meg. Ráadásul ha autópálya és gondolom ezáltal kicsit több kilométer akkor én dízelben gondolkodnék.

A konkrét autókról: az első tényleg nem néz ki rosszul, de mint írtad is az első lámpák nem stimmelnek, sanszos hogy le volt durrantva az eleje kérdés mennyire. A belseje szép, a digitális klíma ritka. Szerintem ennyit nem ér.

 

A második kocsit borzasztó rég hirdetik, és hirdetni is fogják egy darabig, ez ennyiért vicc, kb. egy éve majdnem 300ezerrel olcsóbban hoztam el a sajátom az 2literes dízel tempomattal, 1 évvel öregebb csak. És ha egymás mellé raknád a kettőt km nélkül nem mondanád meg melyik a többet futott.

 

 

A helyedben néznék valami hasonlót, alkudnék belőle, a különbözetet meg félreraknám ha esetleg az adagolóval történik valami...

http://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/astra_g/opel_astra_g_astra_g_caravan_2.0_dth-9472249

Szia!

Köszönöm a "pofont", legalább lehiggadtam, kiverem a fejemből őket. :)

A benzinesre igazából későbbi gázosítás miatt esett a választás, de megfontolom a dízelt is. Viszont mindenki az 1.7-es változatot ajánlja, ez a 2.0-es miben rosszabb, mint a másik? Milyen a fogyasztása? Mennyire sok ezeknél a 300e km?

Gondolkodtam/ok külföldi beszerzésen is, de ehhez még nem született meg az elhatározás. :)

Link to comment
Megosztás:

11 hours ago, banda írta:

Sziasztok!

G Astra vásárlás előtt állok, már legfőképpen az 1.6-osokat nézegetem- elsősorban autópályán használnám. Van kettő, ami konkrétan nagyon tetszik:

http://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/astra_g/opel_astra_g_caravan_1.6_16v_njoy_szervizkonyv-167_000-9345612

Ez az első. Bár a szürke nem a zsánerem, de annyi szép állapotúnak tűnik és a szervízkönyv is valósnak tűnik. Ami furcsa, hogy NJoy létére nem sötétebbek az első lámpái, törött lehetett? A másik, hogyha keresőben kiadja, mint találat, akkor 899 az ára, megnyitva százzal több. :icon1: Nem is értem.

http://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/astra_g/opel_astra_g_1.6_16v_comfort_gyari_allapot-9411507

Ez pedig a második. Ez is hibátlanul néz ki képeken, a napfénytető pedig a gyengém. Ebbe így nem is igen tudnék belekötni, megvenném. :icon1: 

Igazából amit hirtelen rá kellene költeni, az egy téli gumi garnitúra, mert azt egyiknél sem láttam, viszont mindjárt itt a zima. 

Az utóbbi talán egy kicsit túlárazott, de 900-ig valószínűleg le lehetne alkudni és úgy már nem olyan drága az állapotát nézve.

 

Mi a véleményetek róluk? Köszönöm!

Az első egy kicsit tényleg drága.Az enyém is majdnem így néz ki,csak nincsenek benne ilyen flancos dolgok:)112 ezer km-rel vettem 2012-ben 960 ezerért.Pályán én is használom néha.Kicsit jobban fogyasztja az olajat,mintha főúton mennék.120-130-cal kényelmesen elgurul.

Link to comment
Megosztás:

1 hour ago, banda írta:

Szia!

Köszönöm a "pofont", legalább lehiggadtam, kiverem a fejemből őket. :)

A benzinesre igazából későbbi gázosítás miatt esett a választás, de megfontolom a dízelt is. Viszont mindenki az 1.7-es változatot ajánlja, ez a 2.0-es miben rosszabb, mint a másik? Milyen a fogyasztása? Mennyire sok ezeknél a 300e km?

Gondolkodtam/ok külföldi beszerzésen is, de ehhez még nem született meg az elhatározás. :)

 

Az 1.7est szokták mondani, mivel az valami Isuzu származék, de EGR és adagoló hiba azon is lehet. Talán nem annyiba kerül mint az Y20DTH motorkódú esetében. De arról a motorról majd ír olyan aki többet tud róla.

Annyit tudok erről a kétliteresről, hogy mint motor nem rossz konstrukció, kettős tömegű ebben sincs, láncos a vezérlése, ami drágább ha cserélni kell de viszonylag sokat bír. Az egyetlen gyenge pontja az adagoló, ez a Bosch VP44 jelű, vannak erre az adagolóra specializálódott emberek, javítása viszont nem olcsó, legrosszabb esetben bele lehet futni akár 200-250ezres számlába is attól függően mi és hogy romlik el rajta, adagolóelektronika stb...

Vákuum szabályzók és egyebek az Y17DT-ben is vannak.

Fogyasztás nálam pl. úgy alakul, hogy kb 6liter az abszolút vegyes, pálya, főút, város. most ez felment kb 6.3-ra de augusztus óta nem voltam vele pályán és megnövekedett kicsit a városi használat. Olaszországba menet mértünk 4személlyel, csomagokkal, klímával tempomat 130-l  5,8litert 1000km-en.

 

A kilométerre azt mondanám, hogy állapotot veszünk nem kilométert :) A fentieket kéretik szigorúan magányvélemyénként kezelni.

 

Link to comment
Megosztás:

Lassítok egy kicsit, mert épp most hívott minket egy szerelő, hogy van-e autónk, hogy eladtuk a másikat, mert egy ismerőse most hoz Németországból egy kombi Astrát, kevés kilométerrel. :) Hiszek a "csodákban", úgyhogy azt megveszem, hacsak nem fehér. :icon1:

Kíváncsi vagyok, hogy mi lesz az, de majd írok róla- hétfőn már többet tudok. 2002-es az biztos...

Ja, klíma is kell bele. :icon1:

Módosítva : banda
Link to comment
Megosztás:

23 hours ago, Giri187 írta:

 

Az 1.7est szokták mondani, mivel az valami Isuzu származék, de EGR és adagoló hiba azon is lehet. Talán nem annyiba kerül mint az Y20DTH motorkódú esetében. De arról a motorról majd ír olyan aki többet tud róla.

Annyit tudok erről a kétliteresről, hogy mint motor nem rossz konstrukció, kettős tömegű ebben sincs, láncos a vezérlése, ami drágább ha cserélni kell de viszonylag sokat bír. Az egyetlen gyenge pontja az adagoló, ez a Bosch VP44 jelű, vannak erre az adagolóra specializálódott emberek, javítása viszont nem olcsó, legrosszabb esetben bele lehet futni akár 200-250ezres számlába is attól függően mi és hogy romlik el rajta, adagolóelektronika stb...

Vákuum szabályzók és egyebek az Y17DT-ben is vannak.

Fogyasztás nálam pl. úgy alakul, hogy kb 6liter az abszolút vegyes, pálya, főút, város. most ez felment kb 6.3-ra de augusztus óta nem voltam vele pályán és megnövekedett kicsit a városi használat. Olaszországba menet mértünk 4személlyel, csomagokkal, klímával tempomat 130-l  5,8litert 1000km-en.

 

A kilométerre azt mondanám, hogy állapotot veszünk nem kilométert :) A fentieket kéretik szigorúan magányvélemyénként kezelni.

 

Az 1.7 G Astra két motorkóddal jött ki. Y17DT ez Isuzu motor 16 szelepes, X17DT 8 szelepes ez a Német Opel motoros.

X17DT előnye, hogy mechanikus adagolósra visszaalakítható, lásd fórum, google. F astra adagolóját bele lehet varázsolni, azután már minden elektromosan elromló alkatrészt ki lehet dobálni. ( MAF, adagoló vezérlő elektronika stb.)

Y17DT előnye Isuzu mivolta, fogyasztása 5-5,3 l/100km, ha kicsit okosítják akkor lemegy 5 alá ( 4,4 - 4,8 l/100km mértem). Gyenge pont az adagoló, adagoló vezérlő elektronika, generátor, klímahűtő, EGR.

 

Link to comment
Megosztás:

57 minutes ago, Janó32 írta:
Egy ismerősöm küldte át ezt a linket, Opel kombikat nézeget:
Tényleg itt tartanak az árak? Ennyiért vettem két éve az enyémet (igaz, 118k km és vezetett szervizkönyvel, bár mint tudjuk az sem garancia)...

A fene tudja... nekem erős a gyanúm hogy ez cégautó volt. Ugyan benzines, de fehér és kombi, ami mint tudjuk a legkedveltebb kombináció a cégautóflottáknál, meg az a 9 év alatt 270000km éves szinten 30e km-t jelent, ami napi több mint 80km, szombat-vasárnapot, ünnepnapot is beleértve. Ennyit szerintem nem nagyon megy egy átlagos magánautós egy évben... Ha pedig valóban céges, akkor elképzelhető hogy több ember is hajtotta, közös lónak meg mint tudjuk túrós a háta... én ódzkodnék az ilyentől.

 

Link to comment
Megosztás:

23 hours ago, tgabika76 írta:

A fene tudja... nekem erős a gyanúm hogy ez cégautó volt. Ugyan benzines, de fehér és kombi, ami mint tudjuk a legkedveltebb kombináció a cégautóflottáknál, meg az a 9 év alatt 270000km éves szinten 30e km-t jelent, ami napi több mint 80km, szombat-vasárnapot, ünnepnapot is beleértve. Ennyit szerintem nem nagyon megy egy átlagos magánautós egy évben... Ha pedig valóban céges, akkor elképzelhető hogy több ember is hajtotta, közös lónak meg mint tudjuk túrós a háta... én ódzkodnék az ilyentől.

 

Az én főnököm a céges autókat majdnem ingyen adja:) Múltkor egy platós Kia K2700-et meg egy Partnert adott el együtt 400 ezerért.Igaz eléggé le voltak gatyásodva.A kollégám meg megvette pár éve a 2002 es 1.5D saxot 100 ezerért.Kitermelik bőven az árukat amíg használva vannak.

Link to comment
Megosztás:

T Kaluszto!

"... milyen olaj ..."

Aktuális GM (Opel) olajkövetelmény a GM dexos2.
Ezt teljesítő motorolajok:

Mobil 1 ESP 0W-40 olajwebshop.hu
Mobil Super 3000 XE 5W-30 olajdokk.hu
Castrol Edge Titanium Fst 0W-40 castrolmintabolt.hu
Castrol Edge Titanium Fst 0W-30 olajshop.hu
Castrol Edge Titanium Fst 5W-40 olajshop.hu
Castrol Edge Titanium Fst 5W-30 C3 castrolmintabolt.hu
Castrol Edge Titanium Fst Turbo Diesel 5W-40 the-filtershop.com
Castrol Magnatec 5W-40 C3 olaj24.hu
Total Quartz Ineo Mc3 5W-30 totalolaj.hu
Elf Evolution Full-Tech Msx 5W-30 bardiauto.hu
Elf Evolution Full-Tech Lsx 5W-40 bardiauto.hu
Eni i-Sint Ms 5W-30 olajshop.hu
Shell Helix Ultra AG 5W-30 shellshop.hu
Statoil LazerWay G 5W-30 webautoshop.hu
Mol Dynamic Gold 5W-30 kenoanyagfutar.hu
Motul Specific dexos2 5W-30 motul-bolt.hu
Omv Bixxol special C3 5W-30 premiumolaj.hu
Q8 Formula Special G Long Life 5W-30 formula3000.hu
Eneos Premium Hyper 5W-40 szilkerauto.hu
Eneos Premium Hyper 5W-30 szilkerauto.hu
Gulf Formula Gmd 5W-30 gulf.hu
Fuchs Titan Gt1 Pro Flex 5W-30 olajborze.hu
Comma Syner-Z 5W-30 gepex.hu
Liqui Moly Top Tec 4600 5W-30 kicsikocsiautosbolt.hu
Genuine GM Motor Oil dexos2 5W-30 autoteka2000.hu
Valvoline SynPower Mst 5W-30 sgconsult.hu
Mannol O.e.m. Opel 5W.30 the-filtershop.com
Megol Motorenoel Efficiency 5W-30 goldolaj.hu
Ravenol Longlife LSG SAE 5W-30 sct-hungary.hu
Rowe Hightec Synt Rs 5W-30 Hc-Fe west-autoteka.hu
Midland Axxept 5W-30 midland.hu
Vat Oil SynGold 5W-30 olaj24.hu  

  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

On 2015. 11. 27., Kaluszto írta:

Üdvözlök mindenkit tanácsot kérnék most vettem egy 1.6 g astra caravánt 2000 évjárat  milyen olaj kell bele? Mik a típus hibái mikre figyeljek oda ennél a típusnál.

 

A kenőanyag kérdés tisztázva már. A típushibából -sajnos- akad pár. Ráadásul sok egyéb hiba is lehet közel 15 éves autón. Szerintem használd, és ha valami kérdőjeles, akkor dobd be a közösbe és választ kapsz majd rá. 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!


G Astra vásárlása előtt állok, a kiszemelt autó egy Németországból behozott 2003-as, 5 ajtós. Z16SE motor van benne és 62k-t mutat az óra. Állítólag idős bácsié volt. 
Az eladó (kereskedő) ismerős, talán nem akar átverni, a kocsi kívül-belül jó állapotban van, sikerült még a nagytakarítás előtt megnézni, a hátsó lökhárítón vannak karcok, ill. a jobboldali visszapillantó volt törött (ezeket kijavítja), ezt leszámítva teljesen egyben van, a váltó alig kopott, a kéziféken/kormányon/pedálokon nem is látszik kopás, így akár hihető is a km állás. A kocsit saját lábán hozta el Németországból. 900-at kér érte, ebben benne van a regadó, műszaki, forgalombahelyezés is.


Két kérdéssel fordulnék a G Astra szakértőihez:):
1. Megéri-e ennyiért megvenni? Körülnéztem a hasonló autók között és úgy látom a válasz igen lesz, de érdekelne a véleményetek!
2. A rövid próbakör alatt nem volt nagyon lehetőségem tesztelni a gyorsulását, de aki már vezetett ilyen motorral szerelt Astrát nyilatkozhatna a teljesítményről. 
A mostani kocsimnál (97-es 1.4 16V F Astra Caravan 90 LE X14XE) mindenképp dinamikusabb autót szeretnék. Nem sportkocsit keresek, viszont napi 60-120 km-t kell megtennem forgalmas főúton, ahol a rengeteg busz, kamion és suzuki miatt vagy 70-el megyek vagy előzgetek, de ez utóbbit szerintem a jelenlegi autóm nem igazán élvezi. Autópályán nem használnám, de azért közúton is felszalad néha a mutató 120-ig, amit szegény 1.4-es motor 4000 feletti fordulaton teljesít, nem éppen kellemes hanghatásokkal kísérve.A Z16SE motorról azt olvastam hogy nagyobb a nyomatéka (138 vs 125) és alacsonyabb fordulat kell hozzá (2600 vs 4000). Kérlek javítsatok ki ha tévedek (erre van esély, mivel nagy autószakértő vagyok :) ), de én ebből azt szűrtem le hogy nem kell szétpörgetni és talán jobban meg tudna indulni előzésnél mint az X14XE motoros tesója. Viszont a lóerő kevesebb, és nehezebb is mint az F Astra, szóval nem vagyok biztos a dologban.

Köszi előre is a válaszokat!

u.i.: sajnos 200 km-es körzetben nem árulnak épkézláp 1.6 vagy 1.8 16V G Astrát ami gondolom a kézenfekvő választás lenne.

Link to comment
Megosztás:

15 minutes ago, anahofer írta:

Sziasztok!


G Astra vásárlása előtt állok, a kiszemelt autó egy Németországból behozott 2003-as, 5 ajtós. Z16SE motor van benne és 62k-t mutat az óra. Állítólag idős bácsié volt. 
Az eladó (kereskedő) ismerős, talán nem akar átverni, a kocsi kívül-belül jó állapotban van, sikerült még a nagytakarítás előtt megnézni, a hátsó lökhárítón vannak karcok, ill. a jobboldali visszapillantó volt törött (ezeket kijavítja), ezt leszámítva teljesen egyben van, a váltó alig kopott, a kéziféken/kormányon/pedálokon nem is látszik kopás, így akár hihető is a km állás. A kocsit saját lábán hozta el Németországból. 900-at kér érte, ebben benne van a regadó, műszaki, forgalombahelyezés is.


Két kérdéssel fordulnék a G Astra szakértőihez:):
1. Megéri-e ennyiért megvenni? Körülnéztem a hasonló autók között és úgy látom a válasz igen lesz, de érdekelne a véleményetek!
2. A rövid próbakör alatt nem volt nagyon lehetőségem tesztelni a gyorsulását, de aki már vezetett ilyen motorral szerelt Astrát nyilatkozhatna a teljesítményről. 
A mostani kocsimnál (97-es 1.4 16V F Astra Caravan 90 LE X14XE) mindenképp dinamikusabb autót szeretnék. Nem sportkocsit keresek, viszont napi 60-120 km-t kell megtennem forgalmas főúton, ahol a rengeteg busz, kamion és suzuki miatt vagy 70-el megyek vagy előzgetek, de ez utóbbit szerintem a jelenlegi autóm nem igazán élvezi. Autópályán nem használnám, de azért közúton is felszalad néha a mutató 120-ig, amit szegény 1.4-es motor 4000 feletti fordulaton teljesít, nem éppen kellemes hanghatásokkal kísérve.A Z16SE motorról azt olvastam hogy nagyobb a nyomatéka (138 vs 125) és alacsonyabb fordulat kell hozzá (2600 vs 4000). Kérlek javítsatok ki ha tévedek (erre van esély, mivel nagy autószakértő vagyok :) ), de én ebből azt szűrtem le hogy nem kell szétpörgetni és talán jobban meg tudna indulni előzésnél mint az X14XE motoros tesója. Viszont a lóerő kevesebb, és nehezebb is mint az F Astra, szóval nem vagyok biztos a dologban.

Köszi előre is a válaszokat!

u.i.: sajnos 200 km-es körzetben nem árulnak épkézláp 1.6 vagy 1.8 16V G Astrát ami gondolom a kézenfekvő választás lenne.

Ha tényleg ennyire tipp-topp és 850-ért odaadja akkor vedd meg, azért a 900 túlzás (még a 850 sem kevés/reális egyébként).... Kb egál lesz a két összehasonlított autó viselkedése, ha dinamikusabbat szeretnél, akkor inkább min 1.6 16v (pl Z16XE ilyesmi évjáratban), de kimondottan dinamikáról azért ott sem igen beszélnék, az fentebb kezdődik valahol... Jó kis motor az (olyat kerestem anno én is de ritka), ha megkapta a kellő törődést nem sok gond lehet vele. 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

47 minutes ago, janek77 írta:

Sziasztok!

Eladó vált szeretett G Astra-m családi okok miatt.
A link: http://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/astra_g/opel_astra_g_1.4_16v_classic_ii_optima-9561779

Opel fórum tagoknak jelentős kedvezményt adok, -125ezer, motorolaj és egyéb alkatrészek.
Tel: 30-653-5352

Megtekinthető,  kipróbálható  Budapest vagy Gyula vonzáskörzetében.

Szép autó :)

De hol lehet kapni légynyomásérzékelőt? :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.