Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Motorolaj, kenőanyag, hidraulika olaj, zsírok


julien

Recommended Posts

Sziasztok!

Lassan eljött a 6.-ik szülinap és a műszaki vizsga is. Sikerrel átment, de az ajtóim elkezdtem nyikorogni. Látszik a zsírfolyás, de szerintem utána kellene tölteni. Milyen zsírt lehetne belerakni ebben a peremes feszítőhüvelybe? Ahogy én gondolom, a feszítőhüvelyt felül megtöltik zsírral és a hézagban meg kifolyik és így keni az álló és a mozgó zsanérpántot. Ami most benne van valami sárga de elég folyós zsírnak tűnik, nekem ami otthon van az Rhenus LZ 6-os zsír. Ez sokkal sűrűbbnek tűnik. Ettől még megfelelhet a célra, vagy tényleg valami folyékonyabbat kellene ide használnom? Esetleg valami jó ötlet a behelyezésére? Mivel nincs zsírzógomb ezért talán a fecskendő mint zsírzópumpa? Vagy valakinek van jobb ötlete?

A másik: Tényleg jó így, hogy az alsó hüvely fordítva van berakva? Szerintem a felső a jó, felül betölt és alul fogja meg/fel a zsírt a hosszú gumisapka. Netán mindenkinél így van?

Előre is köszi!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Lassan eljött a 6.-ik szülinap és a műszaki vizsga is. Sikerrel átment, de az ajtóim elkezdtem nyikorogni. Látszik a zsírfolyás, de szerintem utána kellene tölteni. Milyen zsírt lehetne belerakni ebben a peremes feszítőhüvelybe? Ahogy én gondolom, a feszítőhüvelyt felül megtöltik zsírral és a hézagban meg kifolyik és így keni az álló és a mozgó zsanérpántot. Ami most benne van valami sárga de elég folyós zsírnak tűnik, nekem ami otthon van az Rhenus LZ 6-os zsír. Ez sokkal sűrűbbnek tűnik. Ettől még megfelelhet a célra, vagy tényleg valami folyékonyabbat kellene ide használnom? Esetleg valami jó ötlet a behelyezésére? Mivel nincs zsírzógomb ezért talán a fecskendő mint zsírzópumpa? Vagy valakinek van jobb ötlete?

A másik: Tényleg jó így, hogy az alsó hüvely fordítva van berakva? Szerintem a felső a jó, felül betölt és alul fogja meg/fel a zsírt a hosszú gumisapka. Netán mindenkinél így van?

Előre is köszi!

Szia!

Épp tegnap csináltam meg én is, bár nem zsíroztam (majd legközelebb), hanem befújkáltam WD40-nel, nem tudom, hogy mennyire lesz hosszan tartó, majd meglátjuk. Már untam fémes kopogást, gondoltam, hogy megpróbálom befújni, hátha, és el is múlt :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Azt jól tudom, hogy a 14XEP motorba 3,5L olaj kell?

És ha igen, akkor elvileg 3L kell beletenni, hogy a nívó pálca feléig érjen a szint?

Szia!

3,5 l kell, ez igaz, és akkor lesz a jelzések közepén. 3 literrel az alsó szinten lesz, 4 literrel a felső jelzésnél, elméletileg.

A max és min között 1 liter különbség van a szakirodalom szerint.

Akkor jó ha a középsőnél van a szint (az még jobb ha ott is marad a következő olajcseréig).

De majd az olajmágusok megmondják a tutit.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

3,5 l kell, ez igaz, és akkor lesz a jelzések közepén. 3 literrel az alsó szinten lesz, 4 literrel a felső jelzésnél, elméletileg.

A max és min között 1 liter különbség van a szakirodalom szerint.

Akkor jó ha a középsőnél van a szint (az még jobb ha ott is marad a következő olajcseréig).

De majd az olajmágusok megmondják a tutit.

Ez azért érdekes, mert én 3,5L töltöttem bele, és max jelzésnél volt.Leszívatam belőle vagy 1/2L-t és még mindig a maxon van.

Lehet hogy nekem nem a G Astrába való nívó pálcám van?

Link to comment
Megosztás:

Ez azért érdekes, mert én 3,5L töltöttem bele, és max jelzésnél volt.Leszívatam belőle vagy 1/2L-t és még mindig a maxon van.

Lehet hogy nekem nem a G Astrába való nívó pálcám van?

Az olajszintet akkor nézd meg, amikor már "leszállt az olaj" teljesen. Mondjuk, reggel indítás előtt. Na az a tuti.

Akkor kell lenni középen. Ha nem rég állítottad le az autót, gyakorlatilag az egész pálca olajos lehet.

Nyilván letörlöd mérés előtt, de fontos, hogy "pihent autónál" kell vizsgálni. (Ahogy a KRESZ-ben is tanítják).

Mindenkép a max min jelzés között legyen a szint, ha több az sem jó! Leszívni csak akkor kell, ha max fölött van a szint. Egyébként meg "megeszi" a kis többletet.

Ha a gyári kiskönyvében 3,5 liter van, akkor annyi kell bele biztos. Etalon az.

Üdv.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Az olajszintet akkor nézd meg, amikor már "leszállt az olaj" teljesen. Mondjuk, reggel indítás előtt. Na az a tuti.

Akkor kell lenni középen. Ha nem rég állítottad le az autót, gyakorlatilag az egész pálca olajos lehet.

Nyilván letörlöd mérés előtt, de fontos, hogy "pihent autónál" kell vizsgálni. (Ahogy a KRESZ-ben is tanítják).

olajszint_ellenorzes_zpsfe680367.jpg

A szintellenőrzést üzemmeleg motornál kell elvégezni, de a leállítás után legalább 2 percet várni kell.

(Sorry, de a magyar nyelvű kézikönyv csak este lesz itthon.)

  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

A hamisnak mondott szűrő, még sem az. :omg:

Mit mondjak? A gyártó nem tudja megmondani, hogy mi is az ő terméke? És 2 hónap kell, hogy kiderítsék.... :D

Szeretnénk megköszönni türelmét az ügyben. Megkaptuk az egyértelmű állásfoglalást a kérdéssel kapcsolatosan a németországi központból. A kifogásolt termék eredeti, a Bosch gyárában készült. Az, ami megtévesztette nem csak Önt, hanem saját magunkat is az, hogy ha az adott termék nem is, de a rajta található feliratok minősége nem európai piaci követelményeknek és elvárások szerint került rá. Azok más régió specifikus követelményeket és tűréseket követnek. Tehát a termék eredeti és ebből adódóan beépítése minden körülmények között ajánlott részünkről.

Link to comment
Megosztás:

Teljesen OFF, de hirtelen nem tudom kitől megkérdezni, remélem tudtok segíteni. Kaptunk egy babakocsit (decemberben születik a kislányom), kicsit rendbe szeretném rázni mielőtt megjön a baba:) Nagyon jó állapotban van, de azért lett használva. A könyvében írja, hogy a kivehető kerekeket ajánlott megtisztítani majd szilikon olajjal ápolni. A két hátsó kerék kivehető, de nem lehet szétszedni, így csak a vázban lévő lyukba lehet valamit beönteni, befújni, illetve a keréken lévő rudat letörölni és szintén kezelni. Csapágyhoz nem férek hozzá.

Szerintetek mi a legalkalmasabb erre a célra, hogy ezt megtisztítsam (nem tűnik piszkosnak), de legfőképpen milyen kenőanyagot használhatok, mert az látszik, hogy régen lett (vagy egyáltalán nem) lefújva, bekenve. Ha lehet, akkor konkrét terméket írjatok.

Elnézést az OFF-ért és előre is köszönöm a segítséget!

Link to comment
Megosztás:

A hamisnak mondott szűrő, még sem az. :omg:

Mit mondjak? A gyártó nem tudja megmondani, hogy mi is az ő terméke? És 2 hónap kell, hogy kiderítsék.... :D

Szeretnénk megköszönni türelmét az ügyben. Megkaptuk az egyértelmű állásfoglalást a kérdéssel kapcsolatosan a németországi központból. A kifogásolt termék eredeti, a Bosch gyárában készült. Az, ami megtévesztette nem csak Önt, hanem saját magunkat is az, hogy ha az adott termék nem is, de a rajta található feliratok minősége nem európai piaci követelményeknek és elvárások szerint került rá. Azok más régió specifikus követelményeket és tűréseket követnek. Tehát a termék eredeti és ebből adódóan beépítése minden körülmények között ajánlott részünkről.

nekem ez egy kicsit hihetetlenek hangzik

de lehet hogy csak üldözési mániám van :)

Link to comment
Megosztás:

Teljesen OFF, de hirtelen nem tudom kitől megkérdezni, remélem tudtok segíteni. Kaptunk egy babakocsit (decemberben születik a kislányom), kicsit rendbe szeretném rázni mielőtt megjön a baba:) Nagyon jó állapotban van, de azért lett használva. A könyvében írja, hogy a kivehető kerekeket ajánlott megtisztítani majd szilikon olajjal ápolni. A két hátsó kerék kivehető, de nem lehet szétszedni, így csak a vázban lévő lyukba lehet valamit beönteni, befújni, illetve a keréken lévő rudat letörölni és szintén kezelni. Csapágyhoz nem férek hozzá.

Szerintetek mi a legalkalmasabb erre a célra, hogy ezt megtisztítsam (nem tűnik piszkosnak), de legfőképpen milyen kenőanyagot használhatok, mert az látszik, hogy régen lett (vagy egyáltalán nem) lefújva, bekenve. Ha lehet, akkor konkrét terméket írjatok.

Elnézést az OFF-ért és előre is köszönöm a segítséget!

Gratulálok! :-)

Ami a babakocsit illeti: szerintem ne bonyolítsd túl. Nincs akkora jelentősége, nincs akkora igénybevétel. Ha majd nyikorog, akkor WD40-el befújod. Ennyi. De ha gondolod, akkor szedd szét amennyire tudod és féktisztítóval fújd át. Ha megszáradt, akkor WD40-el átfújlákod a mechanikus részeket és ennyi. Szerintem ennél több törődést nem is kaphat egy babakocsi (és nincs is rá szüksége)... ;-)

Jah, téli gumi sem kell ám rá... :icon1: :icon1:

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

nekem ez egy kicsit hihetetlenek hangzik

de lehet hogy csak üldözési mániám van :)

Hát mit ne mondjak, ezek kicsit érdekesek...
Amúgy kaptam tőlük egy szűrőt, és képzeld ugyanolyan. :)
Vagy akkor küldtek a nem reklámozott, de lefoglalt készletből. :D
Link to comment
Megosztás:

Gratulálok! :-)

Ami a babakocsit illeti: szerintem ne bonyolítsd túl. Nincs akkora jelentősége, nincs akkora igénybevétel. Ha majd nyikorog, akkor WD40-el befújod. Ennyi. De ha gondolod, akkor szedd szét amennyire tudod és féktisztítóval fújd át. Ha megszáradt, akkor WD40-el átfújlákod a mechanikus részeket és ennyi. Szerintem ennél több törődést nem is kaphat egy babakocsi (és nincs is rá szüksége)... ;-)

Jah, téli gumi sem kell ám rá... :icon1: :icon1:

Köszönöm:)

Annyira nem is off, hiszen kocsi, babakocsi... :) Csak azért merült ez fel bennem, mert WD40 és féktisztító van itthon, de más olaj nincs. Egyszer régen kellett volna valamilyen csapágyhoz, már nem emlékszem mi volt pontosan, kenés, és akkor is tanácstalan voltam, hogy szabad-e WD40-et használni, vagy jobb valami kimondottan erre készített kenőanyagot alkalmazni. Itt gondolom zárt csapágyakról van szó (nem is lehet rendesen szétszedni), így gondolom nem árthat a WD40... Így lesz, ahogy írtad, hétvégén megcsinálom.

És igen, nem kell rá téli gumi, elvégre nem Ausztriában élünk:) :) :)

Link to comment
Megosztás:

Az én véleményem elég negatív a WD40-nel kapcsolatban. Ha valamihez olajkenés kell akkor igenis a hozzávaaló olajat kellene használni. Ha zsírkenésű akkor a megfelelő zsírt. Ha zárt csapágyról van szó, akkor meg nem kell szétszedni és kész. Ha beállt akkor csere, ha érezhetően kotyog akkor is. Fémzárt csapágyat semmiképpen nem kéne szétszedni RS csapágyat vissza lehet ugyan pattintani de fölösleges. Meglepően kis menyiségű a gyári zsír bennük de elég az a csapágy egész életére. Ha olaban fut akkor meg nincs miről beszélni...

WD40-nel én is indítottam meg rozsdás csavart, javítottam orion tv állomáskeresőjét, centrifugálszivattyú nyikorgó járókerekét, de amelyik szer ennyi mindenre jó az szerintem nem igazán jó semmire.

Link to comment
Megosztás:

Az én véleményem elég negatív a WD40-nel kapcsolatban. Ha valamihez olajkenés kell akkor igenis a hozzávaaló olajat kellene használni. Ha zsírkenésű akkor a megfelelő zsírt. Ha zárt csapágyról van szó, akkor meg nem kell szétszedni és kész. Ha beállt akkor csere, ha érezhetően kotyog akkor is. Fémzárt csapágyat semmiképpen nem kéne szétszedni RS csapágyat vissza lehet ugyan pattintani de fölösleges. Meglepően kis menyiségű a gyári zsír bennük de elég az a csapágy egész életére. Ha olaban fut akkor meg nincs miről beszélni...

WD40-nel én is indítottam meg rozsdás csavart, javítottam orion tv állomáskeresőjét, centrifugálszivattyú nyikorgó járókerekét, de amelyik szer ennyi mindenre jó az szerintem nem igazán jó semmire.

Nézd, a WD40 nem csodaszer csak univerzális kenőanyag. Azt hogy ki és mire használja (ki szerint mihez/mire jó), az szubjektív. Jelen esetben egy babakocsi karbantartottól, van szó, preventív jelleggel mindösszesen...

Link to comment
Megosztás:

Nézd, a WD40 nem csodaszer csak univerzális kenőanyag. Azt hogy ki és mire használja (ki szerint mihez/mire jó), az szubjektív. Jelen esetben egy babakocsi karbantartottól, van szó, preventív jelleggel mindösszesen...

Én pl. a kerti kapun lévő lakat kenésére használom, arra jól bevált.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm:)

Annyira nem is off, hiszen kocsi, babakocsi... :) Csak azért merült ez fel bennem, mert WD40 és féktisztító van itthon, de más olaj nincs. Egyszer régen kellett volna valamilyen csapágyhoz, már nem emlékszem mi volt pontosan, kenés, és akkor is tanácstalan voltam, hogy szabad-e WD40-et használni, vagy jobb valami kimondottan erre készített kenőanyagot alkalmazni. Itt gondolom zárt csapágyakról van szó (nem is lehet rendesen szétszedni), így gondolom nem árthat a WD40... Így lesz, ahogy írtad, hétvégén megcsinálom.

És igen, nem kell rá téli gumi, elvégre nem Ausztriában élünk:) :) :)

Szia!

Babakocsitól függetlenül a csapágyak több mint 90%-a zsírkenésű. Ebből kifolyólag a WD40 árt hosszú távon, mivel kimossa a gyári zsírt, és kifolyik az első meleg napon.

Ha szorul, nyikorog a csapágy, akkor csere, vagy zsírozás. Ekkor meg lehet növelni a futásteljesítményt.

Gyakorlatilag viszont ha nem látsz problémát a csapágynál, akkor ne csinálj semmit vele. Nincs sem nagy terhelés, sem nagy kockázat esetleges meghibásodás esetén.

Zsírzásnál meg nagyon oda kell figyelni, hogy az eredeti összetevővel megegyező zsírral szabad csak után kenni. (Pl lithium)

http://www.totaloil.com.au/Pages/content/NT0000E5B6.pdf

Továbbá fordulatszám és környezeti hőmérséklet alapján lehet viszkozitás szerint választani, és típus szerint után kenési mennyiséget számolni.

Befejeztem a hülyeséget, csak voltam SKF gyorstalpalón fejtágításon és nem tudtam kihagyni! :)

Jó egészséget!

Átkeléseknél vigyázni! Babát mindig bekötni a babakocsiban is! :)

ui.: Érdekesség: SKF kerékcsapágyak kb 10 éve már műanyag kosarasak, hogy ne fordulhasson elő menet közben kerékblokkolás a fémkosarassal ellentétben. További előnye a súlycsökkentés.

Alsó kategóriás autóknál a tervezett élettartam 150e km, alsó-közép kategóriás autóknál mint pl az Astra, ott 300e km a kerékcsapágy tervezett teljesítménye.

Gondolom a többi gyártó is hasonlóképen jár el.

Kerékcsapágynál az esetleges fémkosarak miatt nagyon erősen kerülendő a nem hivatalos beszállítótól származó, esetleg utánagyártott termék.

SKF szerint, ma Magyarországon az SKF csapágyak 50%-a hamisítvány. A hivatalos forgalmazók a SKF honlapján megtalálhatóak.

Link to comment
Megosztás:

https://the-filtershop.com/shop_news.php?news=16224

Nem tudom, ez mennyire lehet hiteles:)....

A magyar oldal ügyesen hallgat arról, hogy melyik olajat viszgálták. Az, hogy Mannol, elég tág fogalom. A német cikkben konkrétan erről az olajról van szó: Energy Combi LL 5W-30. Az viszont nem az, amiről előzőleg szó volt itt a fórumon.

Link to comment
Megosztás:

Teljesen OFF, de hirtelen nem tudom kitől megkérdezni, remélem tudtok segíteni. Kaptunk egy babakocsit (decemberben születik a kislányom), kicsit rendbe szeretném rázni mielőtt megjön a baba:) Nagyon jó állapotban van, de azért lett használva. A könyvében írja, hogy a kivehető kerekeket ajánlott megtisztítani majd szilikon olajjal ápolni. A két hátsó kerék kivehető, de nem lehet szétszedni, így csak a vázban lévő lyukba lehet valamit beönteni, befújni, illetve a keréken lévő rudat letörölni és szintén kezelni. Csapágyhoz nem férek hozzá.

Szerintetek mi a legalkalmasabb erre a célra, hogy ezt megtisztítsam (nem tűnik piszkosnak), de legfőképpen milyen kenőanyagot használhatok, mert az látszik, hogy régen lett (vagy egyáltalán nem) lefújva, bekenve. Ha lehet, akkor konkrét terméket írjatok.

Elnézést az OFF-ért és előre is köszönöm a segítséget!

Vidd el valami építkezésre, ahol vannak munkagépek (JCB, Cat, Bobcat stb). Ott biztos van a gépkezelőnek zsírspray. Ha szépen nézel és kérsz két fújásra biztos odaadják.

Venni talán fölösleges, mert nem fogod soha elhasználni.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.