Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

On 2015. 12. 06. at 21:58, Stofl írta:

Érdekes. Nem szokott a hang függni az olaj szintjétől ha az megfelelő. Inkább a minőségétől, olajnyomástól, hőmérséklettől.

Nyilván van lerakódásod, kopásod a járatokban, hidrotőkéknél stb. Ezért nem állandó a hang.

Első körben én olajnyomásra gyanakodnék, vagy szivattyúra, ha 1-2 dl különbség miatt más a hangja....

 

Az enyémnél olajszivattyúra gyanakszom, ha sokáig áll az autó, vagy nagyon hideg van, indításnál 1 másodpercig fura hangot ad ki. Olyan, mintha valami levegős folyadékot pumpálna. Bár nálam nincs menet közben már fura hang, meg alapjáraton se. Csak indításnál, akkor is csak hidegen.

Link to comment
Megosztás:

1 hour ago, magellaner írta:

Sziasztok Valaki megtudná mondani,hogy a stabilizator rúd gumi szilentjét hogyan tudnám kiszerelni? A belső torx csavarhoz nemférek hozzá.Valaki szerelt már ilyet ki?

Hello,

A baloldalit (vezető oldal) el lehet érni felülről a motortérből a fékrásegítő és a motorblokk között ledugva egy hosszú hajtószárat. Ehhez egy rakás toldóból összeállított hosszú dugókulcs+kardán toldat jó segítség.
A másik oldalon a kormányszervó egység miatt nem érhető el felülről, itt csak alulról és belülről (a motor felől) férhető hozzá. Mivel esélyes, hogy jól meg van húzva a csavar érdemes a 3/8" vagy 1/2" méretekben gondolkozni, emiatt sajna csak 1-2 kattanásnyit tudsz majd fordítani.

Visszarakásnál az új gumikat zsírozd meg (a kengyelt is) és először a hátsó csavarokat tedd be néhány menetnyit bekapatva.
 

Módosítva : KMiki
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni. Egy pár hónapja lettem G Astra tulajdonos. Mikor megvettük az autót elég ramaty állapotban volt azóta jópár dolgot megcsináltam rajta. A kérdésem a következő. 2000-es 1.4 16V x14xe autóról van szó. Hidegen beindítom az autót szépen jár 1000-es fordulaton. Ahogy melegszik olyan 60 fok körül szépen lemegy 700-ra a fordulat. Majd mikor eléri a 80 fok körülit újra 1000 a fordulat. Alapjárat motor cserélve lett már rajta.

Link to comment
Megosztás:

Tisztelt tulajdonostársak!

A segítségeteket szeretném kérni, egy számomra rejtélyes(?) hiba okán. Az autó 2006-os, G Astra kombi Classic, 1.4.

A hiba pedig: néha nem ismeri fel a kulcsot a kocsi, megszakítja az AC pumpa kapcsolatot és nem lehet beindítani az autót. Ha kiszállok, arrébb megyek pár métert, majd visszaszállok, akkor hol beindul, hol nem. Általában harmadikra, negyedikre sikerül beindulnia. Nyáron nincs vele probléma, csak hidegben (úgy tapasztaltam, hogy 8-9 fok körül kezdi (ez is furcsa), valamint ha teljesen lehűl a motor, akkor. Ha megállok valahol, elszaladok pár percre, akkor utána pöccre indul, csak hideg motorral csinálja ezt. Volt már valakinek hasonló problémája? Az immobilizer lehet a ludas, esetleg a kompjúter kakukkolt be?

A válaszokat előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

1 hour ago, KMiki said:

Hello,

A baloldalit (vezető oldal) el lehet érni felülről a motortérből a fékrásegítő és a motorblokk között ledugva egy hosszú hajtószárat. Ehhez egy rakás toldóból összeállított hosszú dugókulcs+kardán toldat jó segítség.
A másik oldalon a kormányszervó egység miatt nem érhető el felülről, itt csak alulról és belülről (a motor felől) férhető hozzá. Mivel esélyes, hogy jól meg van húzva a csavar érdemes a 3/8" vagy 1/2" méretekben gondolkozni, emiatt sajna csak 1-2 kattanásnyit tudsz majd fordítani.

Visszarakásnál az új gumikat zsírozd meg (a kengyelt is) és először a hátsó csavarokat tedd be néhány menetnyit bekapatva.
 

Köszönöm a segítséget megprobalom akkor ezzel a modszerrel!

Link to comment
Megosztás:

19 hours ago, llaci89 írta:

Sziasztok köszönöm az eddigi segítségeteket!

"p0300-p0301

a hibák ugyan-úgy fennállnak,, égés kimaradás , kocsi teljesítmény lecsökkent, gyenge motor teljesítmény.

Gyertyák kiszedésekor a 2 középső fekete kormos volt, champion gyertyák nem látni rajtuk nagy hézagot, a szerelő szerint megfelelőek....

Olajszint nem változott.  motor z14xe 2002    ""

Kaptam tegnap kölcsön egy gyújtótrafót. Mai nap mentem vele hibajelenségek nélkül!

Mennyi km után fogható rá, hogy ez volt a baja?

Tudtok ajánlani nem túl drága és persze megfelelő gyújtótrafót?

cromax-bárdi-unix néztem eddig 20-30 ezer lenne a vége, de melyiket? :(

Hibakódot csak megfelelő programmal lehet törölni?

Köszi.

 

Delphi-nél ne add alább.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Korábban is írtam, s kaptam is segítséget az astrát illetően -1.4 16V, z14xe motor-. Sajnos eljött az ismert betegség: rángat, lefullad, stb. Mivel bevált a fagyizás, vettem piros spurit, s irány a sztráda, mindez kedden. Szépen lassan gyorsítottam, hogy üzem meleg legyen a motor, mikor hirtelen folyamatosan villog a jelző lámpa, lelomhul a kocsi, s hallatszik a hangján, hogy három henger megy a négy helyett. Ha nem nyomtam a gázpedált, semmi gond, akárhányszor rátettem a lábam, villogott a jelzőlámpa, alig akart gyorsulni, viszont ha elkezdett, akkor újra húzott. Felhívtam a szerelőt, mondja, hogy két hét múlva ér rá legközelebb. Mondom, szuper...

Egyik kollégám ajánlott Győrben egy villamosságis és szervizes üzletet, kértem időpontot, tegnapra kaptam is. Három hengeresen elmentem hozzájuk, elmondtam a gondom, rátették a diagnosztikát, szépen kiírta a hibakódokat: 300, 302, 130. Mondták, hogy a lambda szonda valószínűleg a tökéletlen égés miatt jelez, inkább az égéskimaradás az érdekes. Levették az ecotech feliratot, a trafó tetején 3 db 4-5 cm-es repedés látható... Szóval trafó kuka, új trafó be. Indítás, még mindig csak három henger megy, 302-es hibakód. 1-es és kettes gyertyáját megcserélték, de semmi nem változott. Jött az ötlet, hogy betesznek egy tartalék készlet gyertyát, mivel a régiek baromi feketék voltak 4 hónaposan, s egyből ment mind a négy henger. Betettek egy garnitúra új bosch gyertyát, boldogan indultam haza, mikor megint sárga lámpa bevillan, de semmi gond, megy a kocsi rendesen. Itthon kiolvastam, megint 302.  Ma reggel gondoltam megejtem a fagyit, hátha ez a baja, alig értem ki a városból, újra lomhul a kocsi, három henger megy. Megálltam a tesconál, vettem stp-s injektortisztítót, beleöntöttem a tankba, 3-4 ezres fordulatszámon pörgettem álló helyzetben a motort 1 percig, baromi sűrű füst jött ki. Mivel elcsesztem az időt, mennem kellett dolgozni, vissza a városba, de semmi gond nem volt, mind a négy henger járt, semmi villogás. Délután visszamentem a szervizesekhez, átnézték, de nem volt gond. Megint kimentem a városból, 70 fölött újra rángat, három hengerezik a kocsi. Félreálltam, leállítottam a motort, 2 perc után újra elindultam, 60-ig semmi gond, 70 fölött rángatott. Annyit javasoltak a szervizben, hogy vigyem el márkaszervizbe, mert szórakozhatnának a pénzemmel, h ezt cseréljünk, azt cseréljünk, de nekik a jó hírnév fontosabb, mint az anyagi haszon...  Szóval most ott vagyok, hogy van egy városban használható kocsi, de ha kimegyek belőle, s gyorsan mennék, akkor az problémás.

Habár ez nem teljesen igaz, mert ma este városon belül emelkedős felüljárón 30 km-el túllépve  a sebhatárt semmi gondja nem volt a kocsinak. Végig szépen húzott, a 8x-nél sem volt hibajelzés...

Bocsánat a hosszú leírásért - lehet, hogy ez lesz a védjegyem? :) -, de így talán mindent leírtam. Valakinek van ötlete, hogy mi lehetne kipróbálni? Mert a mai napból kiindulva olyan, mintha nagyobb sebességnél nem kapna elég üzemanyagot a kettes henger. Ezt itthon valahogy ki lehet deríteni, vagy várjak a szerelőmre vagy menjek márkaszervízbe?

 

Előre is köszönöm a tanácsokat!

János

Link to comment
Megosztás:

4 hours ago, magellaner írta:

Köszönöm a segítséget megprobalom akkor ezzel a modszerrel!

Még valami:
A stabpálcákat (kutyacsont) kösd ki, mielőtt elkezded kilazítani a kengyelek csavarjait, így talán a stabrudat fel lehet annyira emelni (vagy lenyomni), hogy jobban hozzáférjél a csavarhoz.

 

Link to comment
Megosztás:

2 hours ago, Proh said:

Sziasztok!

Korábban is írtam, s kaptam is segítséget az astrát illetően -1.4 16V, z14xe motor-. Sajnos eljött az ismert betegség: rángat, lefullad, stb. Mivel bevált a fagyizás, vettem piros spurit, s irány a sztráda, mindez kedden. Szépen lassan gyorsítottam, hogy üzem meleg legyen a motor, mikor hirtelen folyamatosan villog a jelző lámpa, lelomhul a kocsi, s hallatszik a hangján, hogy három henger megy a négy helyett. Ha nem nyomtam a gázpedált, semmi gond, akárhányszor rátettem a lábam, villogott a jelzőlámpa, alig akart gyorsulni, viszont ha elkezdett, akkor újra húzott. Felhívtam a szerelőt, mondja, hogy két hét múlva ér rá legközelebb. Mondom, szuper...

Egyik kollégám ajánlott Győrben egy villamosságis és szervizes üzletet, kértem időpontot, tegnapra kaptam is. Három hengeresen elmentem hozzájuk, elmondtam a gondom, rátették a diagnosztikát, szépen kiírta a hibakódokat: 300, 302, 130. Mondták, hogy a lambda szonda valószínűleg a tökéletlen égés miatt jelez, inkább az égéskimaradás az érdekes. Levették az ecotech feliratot, a trafó tetején 3 db 4-5 cm-es repedés látható... Szóval trafó kuka, új trafó be. Indítás, még mindig csak három henger megy, 302-es hibakód. 1-es és kettes gyertyáját megcserélték, de semmi nem változott. Jött az ötlet, hogy betesznek egy tartalék készlet gyertyát, mivel a régiek baromi feketék voltak 4 hónaposan, s egyből ment mind a négy henger. Betettek egy garnitúra új bosch gyertyát, boldogan indultam haza, mikor megint sárga lámpa bevillan, de semmi gond, megy a kocsi rendesen. Itthon kiolvastam, megint 302.  Ma reggel gondoltam megejtem a fagyit, hátha ez a baja, alig értem ki a városból, újra lomhul a kocsi, három henger megy. Megálltam a tesconál, vettem stp-s injektortisztítót, beleöntöttem a tankba, 3-4 ezres fordulatszámon pörgettem álló helyzetben a motort 1 percig, baromi sűrű füst jött ki. Mivel elcsesztem az időt, mennem kellett dolgozni, vissza a városba, de semmi gond nem volt, mind a négy henger járt, semmi villogás. Délután visszamentem a szervizesekhez, átnézték, de nem volt gond. Megint kimentem a városból, 70 fölött újra rángat, három hengerezik a kocsi. Félreálltam, leállítottam a motort, 2 perc után újra elindultam, 60-ig semmi gond, 70 fölött rángatott. Annyit javasoltak a szervizben, hogy vigyem el márkaszervizbe, mert szórakozhatnának a pénzemmel, h ezt cseréljünk, azt cseréljünk, de nekik a jó hírnév fontosabb, mint az anyagi haszon...  Szóval most ott vagyok, hogy van egy városban használható kocsi, de ha kimegyek belőle, s gyorsan mennék, akkor az problémás.

Habár ez nem teljesen igaz, mert ma este városon belül emelkedős felüljárón 30 km-el túllépve  a sebhatárt semmi gondja nem volt a kocsinak. Végig szépen húzott, a 8x-nél sem volt hibajelzés...

Bocsánat a hosszú leírásért - lehet, hogy ez lesz a védjegyem? :) -, de így talán mindent leírtam. Valakinek van ötlete, hogy mi lehetne kipróbálni? Mert a mai napból kiindulva olyan, mintha nagyobb sebességnél nem kapna elég üzemanyagot a kettes henger. Ezt itthon valahogy ki lehet deríteni, vagy várjak a szerelőmre vagy menjek márkaszervízbe?

 

Előre is köszönöm a tanácsokat!

János

Nekem is hasonló volt néha bejött a három henger amíg ránem nyomtam rendesen az inejktor sort mert fellazult. Elvolt törve az egyik lefogatoja az injektornak. Persze egy speciális eset de nekem is írt mindent hibakódot és már énis gyankodtam mindenre,véletlenül jöttem rá mikor tapogattam a motorban.

Módosítva : magellaner
Link to comment
Megosztás:

On 2015. 12. 11. at 20:12, Proh írta:

Sziasztok!

Korábban is írtam, s kaptam is segítséget az astrát illetően -1.4 16V, z14xe motor-. Sajnos eljött az ismert betegség: rángat, lefullad, stb. Mivel bevált a fagyizás, vettem piros spurit, s irány a sztráda, mindez kedden. Szépen lassan gyorsítottam, hogy üzem meleg legyen a motor, mikor hirtelen folyamatosan villog a jelző lámpa, lelomhul a kocsi, s hallatszik a hangján, hogy három henger megy a négy helyett. Ha nem nyomtam a gázpedált, semmi gond, akárhányszor rátettem a lábam, villogott a jelzőlámpa, alig akart gyorsulni, viszont ha elkezdett, akkor újra húzott. Felhívtam a szerelőt, mondja, hogy két hét múlva ér rá legközelebb. Mondom, szuper...

Egyik kollégám ajánlott Győrben egy villamosságis és szervizes üzletet, kértem időpontot, tegnapra kaptam is. Három hengeresen elmentem hozzájuk, elmondtam a gondom, rátették a diagnosztikát, szépen kiírta a hibakódokat: 300, 302, 130. Mondták, hogy a lambda szonda valószínűleg a tökéletlen égés miatt jelez, inkább az égéskimaradás az érdekes. Levették az ecotech feliratot, a trafó tetején 3 db 4-5 cm-es repedés látható... Szóval trafó kuka, új trafó be. Indítás, még mindig csak három henger megy, 302-es hibakód. 1-es és kettes gyertyáját megcserélték, de semmi nem változott. Jött az ötlet, hogy betesznek egy tartalék készlet gyertyát, mivel a régiek baromi feketék voltak 4 hónaposan, s egyből ment mind a négy henger. Betettek egy garnitúra új bosch gyertyát, boldogan indultam haza, mikor megint sárga lámpa bevillan, de semmi gond, megy a kocsi rendesen. Itthon kiolvastam, megint 302.  Ma reggel gondoltam megejtem a fagyit, hátha ez a baja, alig értem ki a városból, újra lomhul a kocsi, három henger megy. Megálltam a tesconál, vettem stp-s injektortisztítót, beleöntöttem a tankba, 3-4 ezres fordulatszámon pörgettem álló helyzetben a motort 1 percig, baromi sűrű füst jött ki. Mivel elcsesztem az időt, mennem kellett dolgozni, vissza a városba, de semmi gond nem volt, mind a négy henger járt, semmi villogás. Délután visszamentem a szervizesekhez, átnézték, de nem volt gond. Megint kimentem a városból, 70 fölött újra rángat, három hengerezik a kocsi. Félreálltam, leállítottam a motort, 2 perc után újra elindultam, 60-ig semmi gond, 70 fölött rángatott. Annyit javasoltak a szervizben, hogy vigyem el márkaszervizbe, mert szórakozhatnának a pénzemmel, h ezt cseréljünk, azt cseréljünk, de nekik a jó hírnév fontosabb, mint az anyagi haszon...  Szóval most ott vagyok, hogy van egy városban használható kocsi, de ha kimegyek belőle, s gyorsan mennék, akkor az problémás.

Habár ez nem teljesen igaz, mert ma este városon belül emelkedős felüljárón 30 km-el túllépve  a sebhatárt semmi gondja nem volt a kocsinak. Végig szépen húzott, a 8x-nél sem volt hibajelzés...

Bocsánat a hosszú leírásért - lehet, hogy ez lesz a védjegyem? :) -, de így talán mindent leírtam. Valakinek van ötlete, hogy mi lehetne kipróbálni? Mert a mai napból kiindulva olyan, mintha nagyobb sebességnél nem kapna elég üzemanyagot a kettes henger. Ezt itthon valahogy ki lehet deríteni, vagy várjak a szerelőmre vagy menjek márkaszervízbe?

 

Előre is köszönöm a tanácsokat!

János

Méress üzemanyag rendszernyomást.
3,2-3,5 barnak kell lennie...
Az injektorcsöveknél van a csatlakozás.
Ha nem jó, lehet üa. szűrő, vagy benzinpumpa.

Ha a lamdára dobott kódot, akkor lehet azzal is érdemes lenne kezdeni valamit...

Link to comment
Megosztás:

On 2015. 12. 11. at 4:36 PM, magellaner said:

Köszönöm a segítséget megprobalom akkor ezzel a modszerrel!

Sajnos nemsikerult kicsavarni a belsőt csavart ,nem fér el a hajtoszár alul. Talaltam olyan modszert,hogy torx kulcsal  ami nem racsnis olyan mint a csillagvillas, csak torx kialakitasu azzal sikerult vkinek. Vagy a vegso esetben elviszem szervizbe.

Módosítva : magellaner
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy olyan dolog történt velem tegnap, hogy használtam az autót (bevásárló körút) majd hazamentem vele. Kb. fél óra elteltével egyáltalán nem akart indulni, nem is tekerte meg .

Tehát akksim lemerült!

Vettem bele egy 74Ah-at a mostani 55Ah helyett, X17DTL Astrámba.

Kérdésem/ gondom az, hogy előtte indult az autó, fél órára rá meg már nem.

Öreg 4-5 éves volt az akksi, sok mindenen túl van már szegény, de többen azt mondták nekem, hogy akksi így nem megy tönkre, lehet hogy nem tölt vissza a generátor.

Ilyenkor nem világítana a töltés jelző lámpácskám?

Szerelőmmel beszéltem, azt mondta az akksi megadhatja így magát, de be is méri nekem majd valamikor, most kapok munkatársamtól egy multimétert!

Kérdésem az lenne mennyit kéne mérnem ha nincs fogyasztó bekapcsolva ill. ha van bekapcsolva, ill beindítottam az autót.

Esetleg mire figyeljek, vélemények.

Köszi előre is

 

Link to comment
Megosztás:

32 minutes ago, padarmisi said:

Sziasztok!

Egy olyan dolog történt velem tegnap, hogy használtam az autót (bevásárló körút) majd hazamentem vele. Kb. fél óra elteltével egyáltalán nem akart indulni, nem is tekerte meg .

Tehát akksim lemerült!

Vettem bele egy 74Ah-at a mostani 55Ah helyett, X17DTL Astrámba.

Kérdésem/ gondom az, hogy előtte indult az autó, fél órára rá meg már nem.

Öreg 4-5 éves volt az akksi, sok mindenen túl van már szegény, de többen azt mondták nekem, hogy akksi így nem megy tönkre, lehet hogy nem tölt vissza a generátor.

Ilyenkor nem világítana a töltés jelző lámpácskám?

Szerelőmmel beszéltem, azt mondta az akksi megadhatja így magát, de be is méri nekem majd valamikor, most kapok munkatársamtól egy multimétert!

Kérdésem az lenne mennyit kéne mérnem ha nincs fogyasztó bekapcsolva ill. ha van bekapcsolva, ill beindítottam az autót.

Esetleg mire figyeljek, vélemények.

Köszi előre is

 

Az akksi megállhat így. (Cella zárlat pl). Nekem is így áll meg egyszer még a gyári GM akksi 8 éves korában szülők G-jén. Szóval 4-5 év után simán.

Járó motornál terheléstől függően 13,9-14,4 V-ot kell mérned.

Álló motornál teljessen feltöltött akksinál terhelés nélkül 12V fölött. Ez sok mindentől függ.

Járó motornál mérj, az lényeg most a te szempontodból.

Link to comment
Megosztás:

1 minute ago, Stofl írta:

Az akksi megállhat így. (Cella zárlat pl). Nekem is így áll meg egyszer még a gyári GM akksi 8 éves korában szülők G-jén. Szóval 4-5 év után simán.

Járó motornál terheléstől függően 13,9-14,4 V-ot kell mérned.

Álló motornál teljessen feltöltött akksinál terhelés nélkül 12V fölött. Ez sok mindentől függ.

Járó motornál mérj, az lényeg most a te szempontodból.

köszi szépen!

Multimétert megszereztem, délután meglesem!

Remélem akksi gond volt csak

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Z14XEP motoros Astrám van, amin érdekes dolgot tapasztalok olykor az utóbbi időben. Beindítom, elindulok vele, majd pár perc múlva az ECU elkezd "dalolászni", különböző hangmagasságokkal szakaszosan bippeg, valahogy így: bup-bip...bip-bup...bup...bup...bip...bip-bip-bup... stb. Közben hangosodik is, majd  egyszer csak spontán abbahagyja. Először akkor tapasztaltam ilyen bippegést, amikor lemerült akksival még épp beindult az autó, utána bippegett. Az akksit azóta kicseréltem kb.2 hónapja, azóta 3 alkalommal dalolászott, ami nem túl sok, de  heti 1-2-szeri használat mellett már nem is kevés. Az autóval egyéb probléma semmi, hibakód nincs.

Van ötletetek, hogy mi lehet ez? Tapasztaltatok már hasonlót? Hasznos lenne tudni, hogy jelent-e ez az időszakos dalolászás valamit?

Előre is köszönöm a hozzászólásokat!

Módosítva : euvi
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok !

Adott egy 1.4 16v  x14xe astra ,sajnos engem is utólért az egr nyavalya ! Kaptam egy hibát P1405 , szelep megszorult (középálásban) ,levettem és tettem alá lemezt . Végül is az lenne a kérdésem ,hogy a megszorult szelep (ha az elekronika nem tudja mozgatni) zavarhatja-e a motor működését . Mert ha folyamatosan megyek vele semmi gond , de ha megkel állni akkor egyszerűen leáll a motor. Ha újraindítom elkezd ingadozni 500 és 1500 a fordulat majd leáll. 

Előre is köszönöm a segitségeteket !

Link to comment
Megosztás:

24 minutes ago, ati72 said:

Sziasztok !

Adott egy 1.4 16v  x14xe astra ,sajnos engem is utólért az egr nyavalya ! Kaptam egy hibát P1405 , szelep megszorult (középálásban) ,levettem és tettem alá lemezt . Végül is az lenne a kérdésem ,hogy a megszorult szelep (ha az elekronika nem tudja mozgatni) zavarhatja-e a motor működését . Mert ha folyamatosan megyek vele semmi gond , de ha megkel állni akkor egyszerűen leáll a motor. Ha újraindítom elkezd ingadozni 500 és 1500 a fordulat majd leáll. 

Előre is köszönöm a segitségeteket !

 

Nekem ugyanilyen motorkodu motorom van, lemez van berakva az egr alá. Igy hasznalom mar tobb éve.  Gondolom azert fullad le mert allandoan nyitva van az egr, ha lemezzel lezarod akkor nemkellene lefulladnia. Max hibakodot dob. Ha igy hasznalod hogy megszorult es nincs lemez akkor allandoan megy a kipufogo gaz vissza az pedig nemjo,alapjaratod azert  darabos .

Módosítva : magellaner
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy kis segítséget szeretnék kérni. Opel Astra F 1.6 8v kocsim van. Tönkrement a szimering a váltókulisszában, folyik a váltó olaj. (A kuplunbowden mellet van, 4 csavar fogja, ebbe megy bele a váltó rudazat. Alatta már a fogaskerekek vannak) 
Szóval vettem bele egy szimeringet, azt ki is cseréltem. Viszont 1 fokozatban hagytam a váltót és nem tudom úgy visszarakni a fedelet, hogy jó legyen. Üres váltó állásban van az egyes, más fokozat nincs. 

Segítséget szeretnék kérni, hogy hogy tegyem a helyére.

Módosítva : gabesz2008
Link to comment
Megosztás:

47 minutes ago, gabesz2008 írta:

Sziasztok!

Egy kis segítséget szeretnék kérni. Opel Astra F 1.6 8v kocsim van. Tönkrement a szimering a váltókulisszában, folyik a váltó olaj. (A kuplunbowden mellet van, 4 csavar fogja, ebbe megy bele a váltó rudazat. Alatta már a fogaskerekek vannak) 
Szóval vettem bele egy szimeringet, azt ki is cseréltem. Viszont 1 fokozatban hagytam a váltót és nem tudom úgy visszarakni a fedelet, hogy jó legyen. Üres váltó állásban van az egyes, más fokozat nincs. 

Segítséget szeretnék kérni, hogy hogy tegyem a helyére.

Üdv...azt a kiálló fület kell a horonyba beletenni, amikor visszarakod a fedelet, valószinűleg Te melléraktad.2068731-20151216-BvFXoF.jpg2068730-20151216-TkjN9z.jpg

Link to comment
Megosztás:

2 hours ago, gabesz2008 írta:

Köszönöm szépen. Holnap megnézem!
Akkor semmi köze ahhoz hogy nem tettem a levétel előtt üresbe?

Hát csak annyi lehetett hogy a rudazat elmozdult miközben cserélted a szimeringet, és nem oda ment vissza az a fül ahonnan kivetted. Nem emlékszem már hogy  sebességben volt-e amikor én szétszedtem, csak azt néztem pontosan honnan jön ki a fül, amikor leemelem a fedelet.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítséget kérnék Tőletek. 2001-es 1.2-es benzines g astrám iszonyúan párásodik. A hűtővíz nem fogy, vizesedés, beázás nincs, pollenszűrő csont száraz. Sosem volt ilyen gond, egész télen mindig száraz volt minden ablak, most meg kb. 1 hónapja semmit nem látok. Mi lehet a gond? Előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.