Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

próbálj ki ilyen szempontból egy 25 éves skodát. Ahhoz képest rögtön indul. :)

Én szerintem ez normális.

Azért meg kell győződjön róla az ECU, hogy merre jár a motor. :)

Elküldve
próbálj ki ilyen szempontból egy 25 éves skodát. Ahhoz képest rögtön indul. :)

Én szerintem ez normális.

Azért meg kell győződjön róla az ECU, hogy merre jár a motor. :)

Ez mit jelent: ECU meggyőződik, merre jár a motor..??

G mindig egyből és "robbanás -szerűen indult", kivéve ha azonnal újra ráindítottam, a corsánál nem gond, ha egyből ismét indítok...

Elküldve
pozíciókra gondoltam. Főtengely és vezérműtengely.

Szóval azt mondod ez így ok. ....?

Az is belefér(ne) , ha nem indul(na) egyből....?

Én ezt úgy képzeltem, hogy mindig pöcc-röff.....

Elküldve
...

Talán a gyertya még gyári (60 e km) ...

Egy Citroen nyíltnapon hallottam a következőket elhangozni értékesítő és érdeklődő között:

...

- És a gyújtógyertyákra élettartamgarancia van!

- Mármint kinek az élettartamára?

:) :) :D :)

Elküldve
Mi okozhatja?

Indításkor néha (tényleg ritkán) nem egyből "robbanásszerűen" indul a motor, hanem egy -két másodpercet tovább forgat az önindító, majd beindul. Mint ha egy picit késne a motor az indításhoz képest....

Minden ok. jól megy, jó a fogyasztás, nem rángat, nem áll le , szépen húz stb..

Talán a gyertya még gyári (60 e km) és szerintem üzemanyagszűrő sem igen volt cserélve mostanság...

talán gyertyákat cserélni kellett volna elöbb....

:)

Elküldve
Szia Wessz!

A segítséged kérném, szükségem lenne a következő gyári cuccok cikkszámára:

olajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő.

Astra G 1,4 16V; Z14XE; 2000 évj.

Köszönöm!

:)

pü-be mert nem mindig olvasom a forumot.

igy meg levelem jönne emailre

0835622 levegöszürő 2160.- gyári

0650401-megy bele nem longlife mivel nem fiatal.. 411.-

behr vagy delphi rendszer?6808606 vagy6808611

2984.- mind2ö ára...

Elküldve
Sziasztok,

Apámnak van egy 1,4-es caravan G astraja, 4 éves 36000km (harminchatezer-megkímélt)

és most volt vele olajcserén Opel márkaszervízben. Azzal jött haza, hogy a szerelők szerint

a szervó mind a két oldalon szivárog, csöpög. mármint a szimeringnél.

én alánéztem de nem láttam semmit, a kormányerő normális.

(Annyi előzménye volt a dolognak, hogy ragaszkodott hozzá, hogy a motorolajcserénél bent legyen

a szerelővel. Gondolom át akarják b**szni, mert ilyen keveset futott kocsinál még nem hallottam ilyet.)

Néha húz vele utánfutót, de semmi extra.

Lehet valóságlalapja a dolognak?

ki tudja :)

Elküldve
ha nem villog akkor nincs benne hibakód....

gondolom Z14XE???????

Yaya igazigaz, megnéztem melyiknek kell villogni/világítani ha hibát érzékel, nemvilágít, így akkor üres a hibatároló, Z14XE motoros, de hibajel nélkül ígyis rángatózik, terheletlenül meg egy kicsit ingázik a fordulat. Kerestem a géptérben hollehet a ketyere, de nemlátom, pedig jobban örülnék ha magam tudnám elvégezni a kiszerelést, kitisztítást, visszaszerelést.

Elküldve

Sziasztok! Világít az ABS visszajelző a műszerfalon,megnézték /ingyen/Tech2-vel,de az ABS-t nem ismeri fel.A motort és a többi részegységet igen.Ezeknél tárolt hiba nincs.Az autóvill.szerelő szerint az ABS vezérlőegység rossz,de nem igazán hiszek neki ,elég lehúzósnak tűnik az ürge.Szerintetek?Motor:z17dtl 2004.

Elküldve
Sziasztok! Világít az ABS visszajelző a műszerfalon,megnézték /ingyen/Tech2-vel,de az ABS-t nem ismeri fel.A motort és a többi részegységet igen.Ezeknél tárolt hiba nincs.Az autóvill.szerelő szerint az ABS vezérlőegység rossz,de nem igazán hiszek neki ,elég lehúzósnak tűnik az ürge.Szerintetek?Motor:z17dtl 2004.

hát akkor sem komunikál a ha kiment a bizti ...

nézzétek meg a biztositékokat is...

Elküldve
Yaya igazigaz, megnéztem melyiknek kell villogni/világítani ha hibát érzékel, nemvilágít, így akkor üres a hibatároló, Z14XE motoros, de hibajel nélkül ígyis rángatózik, terheletlenül meg egy kicsit ingázik a fordulat. Kerestem a géptérben hollehet a ketyere, de nemlátom, pedig jobban örülnék ha magam tudnám elvégezni a kiszerelést, kitisztítást, visszaszerelést.

már milyen ketyere?

a pillangószelepház....?

ott van a levegőszürőház cső folytatásának a végén na ezt jól megaszondtam...

azt le kell venni azt ki kell tisztitani....

Elküldve
már milyen ketyere?

a pillangószelepház....?

ott van a levegőszürőház cső folytatásának a végén na ezt jól megaszondtam...

azt le kell venni azt ki kell tisztitani....

A hétvégén történt kitakarítás (levegőcső+pillangószelep és környéke) óta nem jelentkezett a ford.szám ingadozás,de még nem vagyok nyugodt,ha még egy hétig nem jelentkezik a probléma akkor O.K.! A haver B vectrája is csinál hasonló ford.szám ingadozást,opi szervizben egyből cserélték az alapjárat szabályzó mocit,azóta is ugyan az a problémája...Ha ez a takarítástól tényleg megszünik akkor nem értem miért cseréltek és nem takarítottak...Na mind 1,ez van!

Üdv.

Elküldve
A hétvégén történt kitakarítás (levegőcső+pillangószelep és környéke) óta nem jelentkezett a ford.szám ingadozás,de még nem vagyok nyugodt,ha még egy hétig nem jelentkezik a probléma akkor O.K.! A haver B vectrája is csinál hasonló ford.szám ingadozást,opi szervizben egyből cserélték az alapjárat szabályzó mocit,azóta is ugyan az a problémája...Ha ez a takarítástól tényleg megszünik akkor nem értem miért cseréltek és nem takarítottak...Na mind 1,ez van!

Üdv.

hát igen ez van sajna

Elküldve

A mai nap tanulság volt nekem számomra..Remélem Opelesek olvassák

Behoztam ma egy Opel Corsa Z12XEP 1,5éves verdát P301,P304-es hiba

na gondoltam trafó csere beleraktunk mivel garis volt hála istennek legalább az ügyfelet megkiméltük egy kiadástól

Mentünk egy kört azt kijött ua hiba...

NA gyetya csere után sem lett jó

azt utána gondoltuk nem hinnénk hogy egyszerre kiment volna kapálni két db befecskendező

na utána gondoltunk már szelep szorulásra de egy bibi volt benne

ha lepadloztuk és ott tartottuk akkor a fordulatszám leesett alapjáratra és nem ment fel pedig padlógáz volt

na ez már gyanus volt miután hibakodot sem produkált már

Ekkor jött az ötlet ECU csere de ez is garis lett volna és ekkor csináltunk egy szoftver frissitést és lön villágosság

a kocsi életre kellt...

Valszeg a szoftvere sérült volt de mitöl???? nem tudom..

azota jó a kocsi..

HU ezt megusztukkk..... :)

Elküldve

És csodálatos módon, ismét előjött ma reggel a már szokásosnak tekinthető P0303as hiba. Esküszöm már hiányzott az a kis sárga ikon a műszerfalról. :)

Érdekes, hogy csak a reggel -4fokban jött elő, amikor jöttem haza délután, nem éreztem, hogy kihagyott volna egy henger.

Pénteken úgyis viszem megnézetni az alapjárati rángatódzás miatt a szerelőhöz.

Apropó ezek a szelep, meg ilyen motortisztító adalékok érnek valamit?

Már csak 4 évet kell várnom és akkor végre vehetek talán itthon egy Tata Nano-t. :)

Elküldve
Sziasztok!

Még egy láma kérdés: Miből lehet megállapítani, hogy a pollenszűrő behr vagy delphi rendszerű? :)

Köszönöm! :D

a kesztyűtartót kiveszed...ha félgömböt látsz behr, ha nem akkor delphi... :)

Na ezt jól elmgyaráztam :lol: :)

Elküldve
Valszeg a szoftvere sérült volt de mitöl???? nem tudom..

Érdekes, mert maga a sw tároló memória checksummal védett, azaz ha megváltozna egy

byte is akár, akkor azt rögtön hibának jelezné a komputer, és nem is indulna be.

Lehet hogy valami gyári rossz sw verzió volt, aminek most jött elő valami bibije. :)

Elküldve
nagyon komp. cserélni a gyürüket légyszi ird le a folyamatot

Udv.

Első körben azt ajánlanám, hogy vidd szerelőhöz.... :)

De ha otthon fogsz neki, akkor kell szerelőakna is hozzá.

Első körben győződj meg róla, hogy biztos a fűtőtest csatlakozása folyik-e.

Ha megvan a hibaforrás jöhet a meló...

A gyujtáskulcsot vidd minnél messzebb a kocsitól... :D

Ugyanis nem árt ha kiveszed az első ülést, abban pedig van övfeszítő és oldallégzsák, aminek a csatlakozóját először

le kell húzni az ülés aljáról és utána tudod oldani. én mindkét ülést kiszedtem.

Utána jöhet a két ülés közötti "kardánboksz".

Ekkor már látszik a fűtőtest müanyag háza, aminek az alját kis lemez fülecskék tartanak.

Érdemes kiszedni a középkonzol két oldalán lévő két fém tartót, látszatra ezek tartják, de nyugodtan kiszedheted.

Érdemes újra körbenézni, tapogatni hogy hol nedves...

Ezután le kell engedni a hűtővizet, a hűtő jobb oldalán alul van egy leengedő csap.

Már ehez is jól jön a szerelőakna, de van két torx csavar a tűzfal alján amit oldani kell.(ezt lehetetlen felülről elérni)

Ez rögzíti a fűtőtest alsó burkolatának kondenzvíz kivezető csövét.(nyáron a klíma hőcserélő kondenzvize ezen távozik)

Ha a csavarokat kiszedted ki lehet húzni a motortér felé.

Ezután le lehet szedni az alsó burkolatot,(kis lemezfüleket kell lepattintani ) ami tartja a fűtőtestet is,

ha sikerül kicibálni ( nem könnyen jön ki) akkor már látszik a fűtőtest és csak a csatlakozás tartja.

Jöhet egy kis barkácsolás, ugyanis a fűtőtestben és a csövekben még van hűtőfolyadék.

Én egy 5 lityis desztvizes kannát használtam, erről inkább rakok fel képet majd.... :lol:

Ezt raktam be a gázpedál felöl a csatlakozás alá, de nem árt kibélelni elötte esetleg egy fóliával a kanna alatt,

mert így is folyt mellé sajna.

Vége az első résznek.

:lol: :) :)

Folytatás következik.... :lol:

Elküldve

Na újra becsengettek! Fizika és kémia után most irodalomórán vagyunk! A jó pap is holtig tanul.

...

Vége az első résznek.

:lol: :D :)

Folytatás következik.... :lol:

És ezt vehetjük fenyegetésnek? :)

Ha lesznek képek, akkor ez egy új műfaj lesz: folytatásos szakképregény. :)

Még, még, még, ...!

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.