Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Sziasztok!

Karosszériával kapcsolatba lenne kérdésem.

Adott egy '98-as G Astra. Az első lökháritó egy csavarral és pattintós módszerrel van rögzitve a sárvédőhöz. Nálam ez a bepattintás időről időre "kiugrik". Ilyenkor A lökháritó kb 1 centit "eláll" a sárvédőtől.

Találkozott már valaki ezzel a problémával?

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Ha már a hangoknál tartunk.

Szerintem normális, de azért megkérdem, valaki hall e még ilyet... remélem igen:

A szervó hangját szinte folyamatosan hallom. Ha jár a motor és nem mozdítok a kormányon, akkor semmi (vagy olyan halk, hogy nm hallom), de amint megmozdítom a kormányt hallani, hogy elkezd dolgozni a szervó olyan kis kellemes elektromotor szerű halk hangon. ezt lehet tapasztalni menet közben is kanyarnál, kikerülésnél, tehát amikor mozdítom a kormányt. ha mozdítás után nem bántom, akkor néhány másodperc, és leáll-eltűnik a hang.

Gondolom ez normális, de javítsatok ha tévedek.... vagy ne mert ideges leszek.... vagy inkább mégis :lol:

Link to comment
Megosztás:

Ha már a hangoknál tartunk.

Szerintem normális, de azért megkérdem, valaki hall e még ilyet... remélem igen:

A szervó hangját szinte folyamatosan hallom. Ha jár a motor és nem mozdítok a kormányon, akkor semmi (vagy olyan halk, hogy nm hallom), de amint megmozdítom a kormányt hallani, hogy elkezd dolgozni a szervó olyan kis kellemes elektromotor szerű halk hangon. ezt lehet tapasztalni menet közben is kanyarnál, kikerülésnél, tehát amikor mozdítom a kormányt. ha mozdítás után nem bántom, akkor néhány másodperc, és leáll-eltűnik a hang.

Gondolom ez normális, de javítsatok ha tévedek.... vagy ne mert ideges leszek.... vagy inkább mégis :lol:

Most nézem a te taxid I_S olyan színű, mint az enyém :lol: de a tied 1.8? az tuti lehet ehhez a kasznihoz....nekem az 1.6 16V is szépen viszi....a tied mikori évjárat? szv fájdalmam, hogy ezta színt kivették a kínálatból...pedig lehet vennék 1et újban, de így lehet más lesz majd jövőre belőle....OFF: lehet volvo S40 ON :lol:

Link to comment
Megosztás:

Most nézem a te taxid I_S olyan színű, mint az enyém :lol: de a tied 1.8? az tuti lehet ehhez a kasznihoz....nekem az 1.6 16V is szépen viszi....a tied mikori évjárat? szv fájdalmam, hogy ezta színt kivették a kínálatból...pedig lehet vennék 1et újban, de így lehet más lesz majd jövőre belőle....OFF: lehet volvo S40 ON :lol:

Az enyém 99 év elei, és igen 1.8. nagyon cool :-)

Nem keresem a hibákat, jönnek maguktól :lol: na jó... ez csak poén volt. hála istennek a kontroll sem jött elő azóta sem.

Tényleg nagyon jó, és egészen jól fogyaszt is. most, ahogy nézem olyan 6,8 körül lesz vegyesben, de még majd kiderül.

A lényeg, hogy nagyon meg vagyok vele elégedve, tényleg jó vétel volt, köszönöm a tippet még1x.

... csak a kavics nem hiányzott :lol:

Link to comment
Megosztás:

nem tudom biztosan, mert g astráknál már felkerült a leömlőre a katalizátor... azokban már lehet nincs szlk.

98ig szinte minden modellben tuti volt

A miénk 2004-es Z14XE. Nem tudom, miféle porszívót tettek ezek az Opeles csávók az elejébe, de van ott valami, az tuti.

Nem lehet esetleg központi porszívó...? :lol:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Egy kis segítséget szeretnék kérni. Most voltam olajcserén és attól félek túl sokat töltöttek bele.

A pálca az utolsó jel felett is olajos még hosszan, bár elég idétlenül van kialakítva, lehet hogy ha kihúzom a csövön, már attól olajos lesz. Mindenesetre pár kérdés:

- egy 1,4-es láncos twinport motorba mennyi olajat kell tölteni? (ebbe kereken 4 l került)

- mi van, ha több kerül bele?

- hogy derül ki, hogy túl van-e töltve

Köszi előre is!

Link to comment
Megosztás:

A pálcán meg lehet nézni, ha rendesen letörlöd, és hidegen nézed.

Ha sokkal van a max felett, érdemes leszívni a nívópálcán keresztül fecskendő+cső segítségével.

Ha csak 1-2mm-rel, akkor nem kell vele foglalkozni. Asszem 3,5 körül van a töltőmennyiség, de

nem tudom pontosan.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Egy kis segítséget szeretnék kérni. Most voltam olajcserén és attól félek túl sokat töltöttek bele.

A pálca az utolsó jel felett is olajos még hosszan, bár elég idétlenül van kialakítva, lehet hogy ha kihúzom a csövön, már attól olajos lesz. Mindenesetre pár kérdés:

- egy 1,4-es láncos twinport motorba mennyi olajat kell tölteni? (ebbe kereken 4 l került)

- mi van, ha több kerül bele?

- hogy derül ki, hogy túl van-e töltve

Köszi előre is!

Egyéves szervízen nekem is túltöltötték, 3,5 környékén jó (kicsit fölötte), én is szívhattam le. Amikor felhívtam Őket asszonták, rosszul mérem, vigyem vissza az autót és Ők megnézik. Műhaha

Figyel, hogy vízszintesen álljon és álljon vagy 15 percet a kocsi.

Egyébként elég hülye egy pálcája van.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Egy kis segítséget szeretnék kérni. Most voltam olajcserén és attól félek túl sokat töltöttek bele.

A pálca az utolsó jel felett is olajos még hosszan, bár elég idétlenül van kialakítva, lehet hogy ha kihúzom a csövön, már attól olajos lesz. Mindenesetre pár kérdés:

- egy 1,4-es láncos twinport motorba mennyi olajat kell tölteni? (ebbe kereken 4 l került)

- mi van, ha több kerül bele?

- hogy derül ki, hogy túl van-e töltve

Köszi előre is!

Én amikor cseréltem, akkor 3.5l ment bele, ugy hogy a nivópálca felülről a 2. (alulról pedig a 3.)rovátkájáig van olajjal

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Egy kis segítséget szeretnék kérni. Most voltam olajcserén és attól félek túl sokat töltöttek bele.

A pálca az utolsó jel felett is olajos még hosszan, bár elég idétlenül van kialakítva, lehet hogy ha kihúzom a csövön, már attól olajos lesz. Mindenesetre pár kérdés:

- egy 1,4-es láncos twinport motorba mennyi olajat kell tölteni? (ebbe kereken 4 l került)

- mi van, ha több kerül bele?

- hogy derül ki, hogy túl van-e töltve

Köszi előre is!

Ha több olaj kerül a motorba előfordulhat, amikor a motor még hideg, az olaj is sűrűbb, a forgattyús -mechanizmus által felvert nagyobb mennyiségű olaj miatt a főtengely szimmeringeknél lehet szivárgás esetleg kisebb folyás.

Ha túl magas az olajszint, akkor a motor karter szellőzése sem biztosított, a sok olaj bekerülve az égéstérbe kékesen füstölhet, a katalizátort is károsítja.

Link to comment
Megosztás:

Köszi a tippeket. Visszamentem (Autopel, Kócsag u, Kispest). Biztosítottak róla, hogy nem baj, ha ennyivel több van benne, úgyis megeszi, de ha kérem egy szavamba kerül és leengedik.

Végül nem kértem, már csak azért sem, mert 3000 Ft volt litere ennek az olajnak, és sajnálnám kidobni a fél litert. De ezek után asszem leszívom és félrerakom.

Nem igaz, hogy nem lehet egy sima olajcserét rendesen, csont nélkül megcsinálni!

Nem tud valaki egy rendes, megbízható szervizt dél-pesten? Komolyan kérdezem!

Köszi.

Link to comment
Megosztás:

Köszi a tippeket. Visszamentem (Autopel, Kócsag u, Kispest). Biztosítottak róla, hogy nem baj, ha ennyivel több van benne, úgyis megeszi, de ha kérem egy szavamba kerül és leengedik.

Végül nem kértem, már csak azért sem, mert 3000 Ft volt litere ennek az olajnak, és sajnálnám kidobni a fél litert. De ezek után asszem leszívom és félrerakom.

Nem igaz, hogy nem lehet egy sima olajcserét rendesen, csont nélkül megcsinálni!

Nem tud valaki egy rendes, megbízható szervizt dél-pesten? Komolyan kérdezem!

Köszi.

milyen motorod van mert nekem 4.5l oil megy bele y17dti a drága?????????????

Link to comment
Megosztás:

Köszi a tippeket. Visszamentem (Autopel, Kócsag u, Kispest). Biztosítottak róla, hogy nem baj, ha ennyivel több van benne, úgyis megeszi, de ha kérem egy szavamba kerül és leengedik.

Végül nem kértem, már csak azért sem, mert 3000 Ft volt litere ennek az olajnak, és sajnálnám kidobni a fél litert. De ezek után asszem leszívom és félrerakom.

Nem igaz, hogy nem lehet egy sima olajcserét rendesen, csont nélkül megcsinálni!

Nem tud valaki egy rendes, megbízható szervizt dél-pesten? Komolyan kérdezem!

Köszi.

Szívd le azt a fél litert sztem is. 4L Z14XEP-be az már sok kicsit... 3.5 kell bele. Szervíz: javaslom uhuhu-ékat, igaz dél buda... :lol:

Link to comment
Megosztás:

Szívd le azt a fél litert sztem is. 4L Z14XEP-be az már sok kicsit... 3.5 kell bele. Szervíz: javaslom uhuhu-ékat, igaz dél buda... :lol:

szivd le mert a szimm-ek tömitések megsinylik a sok oilt . én ugy szoktam csinálni van 1 nagy inj. fecskendöm és mipoán csö ami a fecsk. csöcsére szorosan megy és olyan hosszu hogy leér az oiltekn. aljáig és a nivopálca helyén kiszivom a felesleget itt tudok mérni is.

Link to comment
Megosztás:

Olvasgatom itt, kinek milyen hangokat produkál a vas, gondoltam hozzájárulok én is a szonár szakkör hanganyagaihoz:

a motor leállításakor néha olyan hangot hallani, mintha valami turbina állna le a kocsi motorterében. Nem hangos, de engem arra emlékeztet. Nem klímázás után, tehát nem azzal összefüggő. Nem mindig hallani, csak néha.

Mi lehet ez? (hűtőventire tippelnék, de a hőmérő szerint atomstabilan 85C a motor, Z14XE motoros)

A másik, amit mindig hallok: indítás után kb 1-2s elteltével egy pillanatra huhogásszerű hang jön a motorházból. Ez lehet a szervószivattyú hangja? Minden indítás után hallani, mindig ugyanolyan rövid kis hang.

Tippek a zenebonákra?

Szia Robz,

Leállításkor nekem is leáll elől egy sugárhajtómű. Ez egész biztosan a szervószivattyú, nem kell vele foglakoznod. Én is szoktam hallani egy rövid morgást indítás után, de nekem kormányt kell mozdítani hozzá, szóval nekem azt is a szervó adja. Meg is néztem a napokban az olajszintet a szervó tartályban, hát bizony sehol a szint. Javaslok neked is egy szint ellenőrzést.

Remélem nem csak literes kiszerelésben van ez a lötyi, mert úgy fél deci mehet bele szerintem...

Üdv.: Tobzos

Link to comment
Megosztás:

Szia Robz,

Leállításkor nekem is leáll elől egy sugárhajtómű. Ez egész biztosan a szervószivattyú, nem kell vele foglakoznod. Én is szoktam hallani egy rövid morgást indítás után, de nekem kormányt kell mozdítani hozzá, szóval nekem azt is a szervó adja. Meg is néztem a napokban az olajszintet a szervó tartályban, hát bizony sehol a szint. Javaslok neked is egy szint ellenőrzést.

Remélem nem csak literes kiszerelésben van ez a lötyi, mert úgy fél deci mehet bele szerintem...

Üdv.: Tobzos

Olajszintje rendben van, néztem a tartályát.

Amúgy nekem nem morog, egy kis nyisszanó hangot ad egy pillanatra, de valószínű az lesz.

Link to comment
Megosztás:

Olajszintje rendben van, néztem a tartályát.

Amúgy nekem nem morog, egy kis nyisszanó hangot ad egy pillanatra, de valószínű az lesz.

Ami vicces, egyszer szépen lassan kanyarodtam, de béna módon lefullasztottam (nemtudom hogyan nem szoktam :lol: ), a szervószivatyú meg még 10másodpercig ment....jól meg is ilyedtem, hogy mi a hang, de utánna jöttem rá.... :lol:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Köszi, leszívtam a felesleget, lejött vagy fél liter.

Haragszom, hogy egyrészt egy sima olajcserét nem tudtak rendesen megcsinálni,

másrészt utána egy emberként mondta minden szerelő, hogy jó

lesz ez így. Sőt, az volt mellé a duma, hogy 3,75 a norma, plusz az

olajszűrőbe is megy még két deci, szóval alig van benne több, azt

meg majd megeszi. Köszi. Igaz, hozzátették, hogy ha kérem, leengedik a felesleget,

de az a fél liter kb. 2000 Ft, két ebéd, köszi azért inkább leszedem én és félreteszem.

Csak akkor minek a szerviz? Autopel Kft, Kócsag utca, kár. Pedig szimpinek tűntek.

Kéne egy megbízható szerviz, továbbra is várok tippeket!

Köszi az eddigieket, üdv

HetedHét

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.