Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

egyszerűen megnézheted, ha hátulról benézel a kerék mögé. A kézifékbowden oda megy egy karra, ami a tárcsa

dobrészében levő pofákat mozgatja.

Az alábbi képen látható "fényes" alkatrész a hátsó kerékagycsapágy. Erre kell felfogatni egy db 6-os csavarral a féktárcsát. A tárcsának nincs semmi "dobfékrésze". A féknyeregre csatlakoztatott fékbowden mozgat egy excenteres kart ami hidraulikusan szorítja a betétet a tárcsához. A kézifékkar kiengedése után az előbb említett kart egy rugó húzza vissza alapállapotba.

h_d_fel_j_tva_005_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

A féknyereg:

f_ktusk__004_01_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

a kérdésedre a válasz: igen, de nem nekem :lol: ettől függetlenűl ha érdekel tipp hogy mi lehet, azt is leírhatjuk, de csak ennyi volt a kérdés :lol: bocsi....:lol: majd később írok...:D

Okés,akkor már beljebb vagyunk.. :D

Igen,a tippjeitek is érdekelnének,ha megoldható.Én a magam részéről üzemeanyagszűrőre is gondoltam.

Köszi a segítséget!

Link to comment
Megosztás:

Az alábbi képen látható "fényes" alkatrész a hátsó kerékagycsapágy. Erre kell felfogatni egy db 6-os csavarral a féktárcsát. A tárcsának nincs semmi "dobfékrésze". A féknyeregre csatlakoztatott fékbowden mozgat egy excenteres kart ami hidraulikusan szorítja a betétet a tárcsához. A kézifékkar kiengedése után az előbb említett kart egy rugó húzza vissza alapállapotba.

Szia,

A kép alapján világos a dolog, ebben a féktárcsában valóban nincs dobrész. De volt egy mondatod, amit nem értek:

"A féknyeregre csatlakoztatott fékbowden mozgat egy excenteres kart ami hidraulikusan szorítja a betétet a tárcsához."

Pontosan a "hidraulikusan" szó zavart meg engem. Ez a kar akkor a hátsó fékkörre fejti ki valahogy a hatását? Vagy a hidraulakisan helyett inkább mechanikusan nyomja a betéteket?

Üdv.: Tobzos

Link to comment
Megosztás:

Szia,

A kép alapján világos a dolog, ebben a féktárcsában valóban nincs dobrész. De volt egy mondatod, amit nem értek:

"A féknyeregre csatlakoztatott fékbowden mozgat egy excenteres kart ami hidraulikusan szorítja a betétet a tárcsához."

Pontosan a "hidraulikusan" szó zavart meg engem. Ez a kar akkor a hátsó fékkörre fejti ki valahogy a hatását? Vagy a hidraulakisan helyett inkább mechanikusan nyomja a betéteket?

Üdv.: Tobzos

Ahogy fordul a kar, úgy mozdul a dugattyú......

Link to comment
Megosztás:

Helló!

Mi a véleményetek az olyan izzókról, amiknek +30, +50 vagy +60%-kal nagyobb a fényerejük.

Érdemes-e ilyent venni, és nem károsítja-e a lámpát.

Előre is köszi a véleményeket.

Teljesítményben (watt) ne legyen több a gyári előírtnál, az hogy + mennyi % van ráírva az nem érdekes, nyugodtan vehetsz ilyet, nem károsítja a lámpát. Az már más kérdés hogy valóban annyival jobb-e mint amennyit ráírtak, véleményem szerint nem (vagy legalábbis nehéz megítélni), de valamivel azért jobb a fénye.

Link to comment
Megosztás:

Az alábbi képen látható "fényes" alkatrész a hátsó kerékagycsapágy. Erre kell felfogatni egy db 6-os csavarral a féktárcsát. A tárcsának nincs semmi "dobfékrésze". A féknyeregre csatlakoztatott fékbowden mozgat egy excenteres kart ami hidraulikusan szorítja a betétet a tárcsához. A kézifékkar kiengedése után az előbb említett kart egy rugó húzza vissza alapállapotba.

h_d_fel_j_tva_005_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

A féknyereg:

f_ktusk__004_01_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Na az enyém ugyan ilyen... akkor csak nem vagyok vak... megnyugodtam. a kézifékem tárcsát fog :lol:

Link to comment
Megosztás:

Adódott egy új keletű problémám a tegnapi napon:

Elgurultam vagy 600 KM-t, és mikor otthon megálltam, arra lettem figyelmes kiszállás után, hogy egy csúnya érces szabálytalan forgóhan jön a motortérből.

Kinyitottam és elég erősen a generátortól hallatszik. szvsz generátor csapágy. Ha full hideg, akkor semmi, de üzemmelegen szépen nyekereg. holnap irány szerelő, de érdeklődnék, hogy kb mennyibe fáj egy ilyen csapágycsere mindenestől.

Köszönet. Üdv.

Link to comment
Megosztás:

ja, meg hülye kérdés, de attól függően, hogy mikor vállalják, gondolom nem szerencsés így használni, mert ha beáll, akkor a vezérműtengelyt is fékezi. Jól gondolkodom?

Már miért fékezné? Egy X18XE azért erősebb annál hogy egy bordásszíj meg tudja fékezni, simán eltépi a motor a szíjat és kész -> nem lesz töltésed, valamint nem fog menni a klímád.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Érdekelne, hogy milyen tapasztalatotok van hidrotőke kopogás ügyében.

Szerintetek 5W-30-as olajjal csendesebbek a tőkék vagy a sűrűbb 10W-40-essel.

Az tudom, hogy a hígabbat jobban fogyasztja, de ha 5W-30-assal (netán 0W-30-assal vagy 0W-40-essel) kevésbé klattyognak a tőkék, akkor esetleg meggondolom, hogy visszaálljak arra.

Amúgy Z14XE, amiben 155 ezer van, szóval hangtalan már soha nem lesz... :lol:

Köszönöm,

Tobzos

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Érdekelne, hogy milyen tapasztalatotok van hidrotőke kopogás ügyében.

Szerintetek 5W-30-as olajjal csendesebbek a tőkék vagy a sűrűbb 10W-40-essel.

Az tudom, hogy a hígabbat jobban fogyasztja, de ha 5W-30-assal (netán 0W-30-assal vagy 0W-40-essel) kevésbé klattyognak a tőkék, akkor esetleg meggondolom, hogy visszaálljak arra.

Amúgy Z14XE, amiben 155 ezer van, szóval hangtalan már soha nem lesz... :lol:

Köszönöm,

Tobzos

Én csak a saját tapasztalatomra tudok támaszkodni:

Metabond 10W40 volt az előző astrámban, + ezt szoktam vinni haver x16xel-jébe is, tapasztalat: csere előtti tőkeciripelés elmúli csere után, kopogás elhalkul és átmegy ciripelésbe vagy eltűnik. HGa nem tűnik el teljesen, akkor még nyakonöntjük egy jó kis metabond gold-dal. Eredmény: 6-8000 Km csere után, és a tőkék még mindít csendesek, 7000 körül elkezdenek ciripelni, 8000-től hideg indításnál 1-2 perc csattogás, 9-10000 körül visszatér a halk csattogás alapjáraton, fordulaton csak cirip, de esedékes az olajcsere.

Haver így húzza már 3 periódus óta.

Link to comment
Megosztás:

Már miért fékezné? Egy X18XE azért erősebb annál hogy egy bordásszíj meg tudja fékezni, simán eltépi a motor a szíjat és kész -> nem lesz töltésed, valamint nem fog menni a klímád.

Nem úgy gondoltam, hogy megállítja a motort, vagy észrevehetően csökken a teljesítmény, hanem hogy csak szorúlhat a csapágy ha már hangja van, akkor meg (képességeihez mérten) fékezi a veztengelyt és a klímekompresszort.

Mind1, nem nagyon mozgok vele cseréig. Van tapasztalat vagy info, hogy mennyibe fáj majd a műtét kb?

Csak hastraütésszerüen a csapágy olyan 5-800 pénz lehet, csak nem tudom mennyit kell/érdemes ilyenkor cserélni, + mennyi lehet a munkadíj?

kb jól spekulálok?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kisautóm mostanában furcsán viselkedik:

Üresben felmegy a fordulat 1200/1500 rpm-re, ezt még csak vagy 4szer csinálta az elmúlt hét alatt. Nem stabil értékre áll be. Volt úgy, hogy gáz adására visszaesett 800-ra, de úgyis, hogy maradt magas fordulaton.

Kettes fokozatban 3000 rpm-nél, gázt elengedtem, és a durva motorfék helyett kicsit kitartotta majd lágyan elkezdett lassulni. Ezt csak egyszer csinálta a héten.

Mi lehet ez?

A kocsiban 40.000 km van.

Léptetőmotor és/vagy folytószelepház elkoszolódása, esetleg fals levegőt szív... :lol:

Nah, megtörtént a tisztítás + új légszűrő, de a következő hidegindításnál isnét jeletkezett, sőt azóta is produkálja a hibát.

Meleg motorral ritkábban jön elő, általában menet közben, így a szervíznek nehéz lesz megmutatnom a hibajelenséget...

Esetleg még valami ötlet, hogy mi okozhatja ezt?

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Nah, megtörtént a tisztítás + új légszűrő, de a következő hidegindításnál isnét jeletkezett, sőt azóta is produkálja a hibát.

Meleg motorral ritkábban jön elő, általában menet közben, így a szervíznek nehéz lesz megmutatnom a hibajelenséget...

Esetleg még valami ötlet, hogy mi okozhatja ezt?

Köszi!

Esetleg Lambdaszonda?

annak elvileg van köze a "szivatóhoz" ill hidegen magasabb fordulaton tartáshoz. El tudnám képzelni, hogy melegen is fals értéket ad, a vezérlő meg ráemel a fordulatra, de ez csak tipp

Link to comment
Megosztás:

Esetleg Lambdaszonda?

annak elvileg van köze a "szivatóhoz" ill hidegen magasabb fordulaton tartáshoz. El tudnám képzelni, hogy melegen is fals értéket ad, a vezérlő meg ráemel a fordulatra, de ez csak tipp

Ezzel van mit kezdeni egy laikusnak?

Ha tényleg ez a baja, vajon fog romlani ez a "tünet"?

Link to comment
Megosztás:

Ezzel van mit kezdeni egy laikusnak?

Ha tényleg ez a baja, vajon fog romlani ez a "tünet"?

ha tényleg ez csinálja, akkor nem hiszem, viszont meg kellene jelenni a kontrollámpának a műszerfalon (bár láttam már ellenpéldát is. Haver corsa-ja semmilyen hibát nem jelzett még műszerrel sem, és kivettük egy másik opelből a szondát, beleraktuk és láss csodát, már ment is normálisan)

Link to comment
Megosztás:

hello,

Sajna ma autó nélkül jöttem haza, mert nem tudtam elforgatni az indítokulcsot. Bemenni bemegy, de nem fodul el.

1 hete kezdte, idáig mindig sikerült elforgatni, max 10 perc alatt. Ma 2 óra se volt elég.

Szóval kérdésem:

Ki kell cserélni tokkal vonóval mindent? Új kulcsok, stb? Vagy milyen javítási lehetőségek vannak? Zárat lehet javítani?

Ezt csak az opel szervíz tudja, vagy bármilyen szerelő?

Gondolom egy vagyon lesz?

Valakinek van ötlete, vagy javaslata, hogy járok a legjobban? pl: vontassam egy szervizig?a

koszi

Link to comment
Megosztás:

hello,

Sajna ma autó nélkül jöttem haza, mert nem tudtam elforgatni az indítokulcsot. Bemenni bemegy, de nem fodul el.

1 hete kezdte, idáig mindig sikerült elforgatni, max 10 perc alatt. Ma 2 óra se volt elég.

Szóval kérdésem:

Ki kell cserélni tokkal vonóval mindent? Új kulcsok, stb? Vagy milyen javítási lehetőségek vannak? Zárat lehet javítani?

Ezt csak az opel szervíz tudja, vagy bármilyen szerelő?

Gondolom egy vagyon lesz?

Valakinek van ötlete, vagy javaslata, hogy járok a legjobban? pl: vontassam egy szervizig?a

koszi

sok tippem nincs, de vontatni nem tudod...mert ha a kulcs nem fordul el a kormányzár rajta van...így nem fordúl a kormány sem...szóval max tréler...az meg horror, hacsak nincs ismerős..jobb lenne ha még küzdenél vele hátha összejön és sajáőt lábán bevinni...

Link to comment
Megosztás:

sok tippem nincs, de vontatni nem tudod...mert ha a kulcs nem fordul el a kormányzár rajta van...így nem fordúl a kormány sem...szóval max tréler...az meg horror, hacsak nincs ismerős..jobb lenne ha még küzdenél vele hátha összejön és sajáőt lábán bevinni...

Igen arra gondoltam en is mert kormányozni nem tudom....

Viszont ez lehet típushiba lesz, mert találtam ilyet, a fórumba:

Létrehozva: #1828 hozzaszolas ha jol kerestem ki.

Link to comment
Megosztás:

hello,

Sajna ma autó nélkül jöttem haza, mert nem tudtam elforgatni az indítokulcsot. Bemenni bemegy, de nem fodul el.

1 hete kezdte, idáig mindig sikerült elforgatni, max 10 perc alatt. Ma 2 óra se volt elég.

Szóval kérdésem:

Ki kell cserélni tokkal vonóval mindent? Új kulcsok, stb? Vagy milyen javítási lehetőségek vannak? Zárat lehet javítani?

Ezt csak az opel szervíz tudja, vagy bármilyen szerelő?

Gondolom egy vagyon lesz?

Valakinek van ötlete, vagy javaslata, hogy járok a legjobban? pl: vontassam egy szervizig?a

koszi

Szia!

Nekem is csinált ilyet a gép.

Tréler, elvittük haverhoz, ő meg szólt egy srácnak, aki 2000,. forintért megcsinálta.

Valami rugót kellett rövidebbre vágni. Azóta, mint kés a vajban :lol:

Link to comment
Megosztás:

Nem úgy gondoltam, hogy megállítja a motort, vagy észrevehetően csökken a teljesítmény, hanem hogy csak szorúlhat a csapágy ha már hangja van, akkor meg (képességeihez mérten) fékezi a veztengelyt és a klímekompresszort.

Mind1, nem nagyon mozgok vele cseréig. Van tapasztalat vagy info, hogy mennyibe fáj majd a műtét kb?

Csak hastraütésszerüen a csapágy olyan 5-800 pénz lehet, csak nem tudom mennyit kell/érdemes ilyenkor cserélni, + mennyi lehet a munkadíj?

kb jól spekulálok?

szerintem a lapos szijjnak semmi köze a vezmü tengelyhez

Link to comment
Megosztás:

hello,

Sajna ma autó nélkül jöttem haza, mert nem tudtam elforgatni az indítokulcsot. Bemenni bemegy, de nem fodul el.

1 hete kezdte, idáig mindig sikerült elforgatni, max 10 perc alatt. Ma 2 óra se volt elég.

Szóval kérdésem:

Ki kell cserélni tokkal vonóval mindent? Új kulcsok, stb? Vagy milyen javítási lehetőségek vannak? Zárat lehet javítani?

Ezt csak az opel szervíz tudja, vagy bármilyen szerelő?

Gondolom egy vagyon lesz?

Valakinek van ötlete, vagy javaslata, hogy járok a legjobban? pl: vontassam egy szervizig?a

koszi

lehet javitani PIMRÉN a Bethlen g. utcában van egy ügyes srác az pik-pak megtudja csinálni.OPEL BONTO .

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.