Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Üdvözlet!

Az az borzasztó és szomorú dolog történt hogy az autómban tonkrement az ECU. Ez egy simtec 70 típusú csoda. Opel alkatrészüzletben ez kedvezménnyel 300.000 Ft. Ami nagyon sok nekem. Bontottat azt mondják nem lehet belerakni! Tud valaki olyan aki ezt jóval kevesebbért megoldaná?

Köszönettel: Kiss Zoltán

Ez most csak egy példa, de érdemes itt keresgetni, pontosan a motortípusodhoz.

Link to comment
Megosztás:

de mi az, hogy bontottat nem lehet berakni :lol: ha tökéletes az egyezőség, gondolok itt motor tipus, évjárat, mittomén, akkor mi olyan ok adódhat, hogy ne működhetne egy bontottal? Tán egyedileg sorszámozott modellekben ülünk, amik milliókat érnek, csak nem tudunk róla ;) ???

felprogramozni úgyis fel kell, akkor meg nem értem. Vagy én vagyok ennyire csökevényes :lol: :lol:

Link to comment
Megosztás:

de mi az, hogy bontottat nem lehet berakni :lol: ha tökéletes az egyezőség, gondolok itt motor tipus, évjárat, mittomén, akkor mi olyan ok adódhat, hogy ne működhetne egy bontottal? Tán egyedileg sorszámozott modellekben ülünk, amik milliókat érnek, csak nem tudunk róla ;) ???

felprogramozni úgyis fel kell, akkor meg nem értem. Vagy én vagyok ennyire csökevényes :lol: :lol:

Több helyről is azt az információt kaptam hogy a bontottat "normális" úton nem tudják összeprogramozni az autóban lévő többi vezérlővel, immoval stb. Persze állítólag ezt is meg lehet hekkelni... de ebben sajna nem vagyok járatos :-/

Link to comment
Megosztás:

Több helyről is azt az információt kaptam hogy a bontottat "normális" úton nem tudják összeprogramozni az autóban lévő többi vezérlővel, immoval stb. Persze állítólag ezt is meg lehet hekkelni... de ebben sajna nem vagyok járatos :-/

Ez szerintem hülyeség. Az újat össze lehet bármivel, a használtat meg csak önmagával?

Link to comment
Megosztás:

Tiszteletem!

Lenne egy kérdésem.Van egy 2004-évjáratu OPEL ASTRA G-m.Ma hazafelé jövet kigyuladt a mortor diagnosztika lámpa és el ment az alapjárat.Meg néztem a hibakódot 0105-töt irt.Ez szerint ez a baj (P0105=Magasságjeladó/szivócsőnyomás-jeladó funkció-rendellenesség ).Ez mit jelent mert nem értem.Mit kén rajta javitani vagy hogy mennyibe kerülne?

93.000 KM-nél volt szervizben most 112.000 KM van benne.

Előre is köszönöm a választ.

Tisztelettel Ernő

Link to comment
Megosztás:

Több helyről is azt az információt kaptam hogy a bontottat "normális" úton nem tudják összeprogramozni az autóban lévő többi vezérlővel, immoval stb. Persze állítólag ezt is meg lehet hekkelni... de ebben sajna nem vagyok járatos :-/

Itt írta valaki nemrég, hogy a bontott is törhető, majd felprogramozható.

Emlékeim wessz említette, hogy megoldható.

Szerintem írj neki, hátha...

Link to comment
Megosztás:

Ez szerintem hülyeség. Az újat össze lehet bármivel, a használtat meg csak önmagával?

Egy vadi új vezérlő egység még " szűz " állapotban rendelkezik bizonyos számú ún. szabad indítással.

Ez azért van, hogy a motort a motorgyárban ill.az autógyári teszteken el lehessen indítani! :lol:

Mikor a kocsi kész a szalag végén, akkor egy kézi számítógéppel " hozzálövik" a kocsi alvázszámához és élesítik az immobilisert. Ettől fogva csak a saját kulcsokkal tudod a motort elindítani.

Amikor egy bontott ECU-t tesztek fel, akkor az mindig azt a kódot keresi, amihez tanítva volt ! Ezért ilyen esetben újra kell tanítani, amit hivatalosan a márkaszervizekben el is végeznek, megfelelő szakértői díj ellenében...

Tehát ez nem hülyeség, amúgy meg ha az újat sem tanítják be, akkor blokkol az ECU a szabad indítások elfogyása után, aztán KUKA !! ;)

Link to comment
Megosztás:

Tehát ez nem hülyeség, amúgy meg ha az újat sem tanítják be, akkor blokkol az ECU a szabad indítások elfogyása után, aztán KUKA !! ;)

Nem az a hülyeség, hogy programozni kell, hanem az, hogy nem lehet átprogramozni. Mostmár legalább tudjuk a teljes történetet. Ma is tanultam valamit.

Link to comment
Megosztás:

Egy vadi új vezérlő egység még " szűz " állapotban rendelkezik bizonyos számú ún. szabad indítással.

Ez azért van, hogy a motort a motorgyárban ill.az autógyári teszteken el lehessen indítani! :lol:

Mikor a kocsi kész a szalag végén, akkor egy kézi számítógéppel " hozzálövik" a kocsi alvázszámához és élesítik az immobilisert. Ettől fogva csak a saját kulcsokkal tudod a motort elindítani.

Amikor egy bontott ECU-t tesztek fel, akkor az mindig azt a kódot keresi, amihez tanítva volt ! Ezért ilyen esetben újra kell tanítani, amit hivatalosan a márkaszervizekben el is végeznek, megfelelő szakértői díj ellenében...

Tehát ez nem hülyeség, amúgy meg ha az újat sem tanítják be, akkor blokkol az ECU a szabad indítások elfogyása után, aztán KUKA !! ;)

Opelaner!

Szavaztama motorotokra!:-) LEgalább valaki jol megfogalmazta mi is a helyzet ezekkel a ECU dolgokkal!

Link to comment
Megosztás:

Üdv Mindenkinek!

2003-as z14xe motorszámú Astrámon a következőt vettem észre:

kb 2 hete ahogy bejött a tavaszias idő, lassítások után 2. fokozatba visszakapcsolva pl egy kanyarodáskor a visszagyorsulása nem olyan dinamikus amilyen elötte volt. A vezérlést + a szűrőket + a gyertyákat (minden gyári) 2008.dec-ben cseréltettem 85.000 km-nél.Az alapjáraton semmilyen változás nincsen,egyenletes a motor járása.A napokban tankoltam és a megszokott 7-7,2-es fogyasztásom 8-ra változott.Egyes vélemények szerint a fogyasztástöbblet biztos attól van,h az elmúlt 2 hétben 4-5 ször(Érd-Csepel Kb 20km amíg ment a klíma) használtam a klímát és a klímakompresszor miatt...A panasz klíma nélkűl is van!!Abban kérném a véleményeteket ,h mitől lehet ez a jelenség? Valamilyen elektronika,érzékelő,jeladó? és a fogyasztásnövekedés mitől lehet?

Előre is köszönöm

Link to comment
Megosztás:

Üdv Mindenkinek!

2003-as z14xe motorszámú Astrámon a következőt vettem észre:

kb 2 hete ahogy bejött a tavaszias idő, lassítások után 2. fokozatba visszakapcsolva pl egy kanyarodáskor a visszagyorsulása nem olyan dinamikus amilyen elötte volt. A vezérlést + a szűrőket + a gyertyákat (minden gyári) 2008.dec-ben cseréltettem 85.000 km-nél.Az alapjáraton semmilyen változás nincsen,egyenletes a motor járása.A napokban tankoltam és a megszokott 7-7,2-es fogyasztásom 8-ra változott.Egyes vélemények szerint a fogyasztástöbblet biztos attól van,h az elmúlt 2 hétben 4-5 ször(Érd-Csepel Kb 20km amíg ment a klíma) használtam a klímát és a klímakompresszor miatt...A panasz klíma nélkűl is van!!Abban kérném a véleményeteket ,h mitől lehet ez a jelenség? Valamilyen elektronika,érzékelő,jeladó? és a fogyasztásnövekedés mitől lehet?

Előre is köszönöm

Szarabb benzin...?

Link to comment
Megosztás:

Mindíg a Molnál tankolok 95-ös benzínt,kb 1 héttel a tünetek előtt előszőr raktam bele evoneo benzint.Magyasabb oktánszám,jobb teljesítmény amit hallani lehet róla...

Akkor leszögezhetjük, hogy volt üzemanyag váltás is? (azóta is azt adod a verdának, vagy megint sima 95?)

Az sem mindegy, hogy más kutaknál tankolsz, vagy mindig ugyanott? (Mol és Mol kút között is lehet eltérés, buherálás, stb)

Persze nem feltétlen ez a baj, de van rá esély.

A légszűrődet is megnézhetnéd, milyen állapotban van.

(kevés levegő - kisebb hatásfok) Ezt a hideg kompenzálhatja valamennyire, mivel hideg levegővel több oxigén jut a motorba.

Link to comment
Megosztás:

Szeretnék köszönteni mindenkit. Most regisztráltam, de régóta figyelemmel kisérem a beszélgetéseteket.Én egy 2001-es astra G 1,4 16V caravannal bírok , melynél hideg indításnál a 3-as henger kihagy a motor egyenlőtlenül jár kb fél percig utána szépen megy.A fogyasztás kb 7,5l ország út Tegnap kivettem a gyertyákat(melyek gyári újak)1 indítás után és a 3-ik nedves és kormos volt mig a többi szépen kiégett tiszta.Én arra tippelek, hogy több üzemanyag kerül a 3 hegerbe(rossz égés miatt kormolódik) és beköpi a gyertyát indítás után.A gyertyákat felcserélve és kontakt tisztitás után is ugyan ez a tünet.Szerintem ha a trafó lenne rossz akkor vagy megy v. nem.Hibát nem jelez és úgy tudom, hogy a 98 után gyártott z14xe modelnél már nem is lehet kivillogtatni a hiba kódott.

Kérdésem a TECH2 kimutatja és belehet ezt állítani vagy van valakinek tippje a probléma jellegére és megoldására.Előre is köszönöm a segítséget.

Link to comment
Megosztás:

Szeretnék köszönteni mindenkit. Most regisztráltam, de régóta figyelemmel kisérem a beszélgetéseteket.Én egy 2001-es astra G 1,4 16V caravannal bírok , melynél hideg indításnál a 3-as henger kihagy a motor egyenlőtlenül jár kb fél percig utána szépen megy.A fogyasztás kb 7,5l ország út Tegnap kivettem a gyertyákat(melyek gyári újak)1 indítás után és a 3-ik nedves és kormos volt mig a többi szépen kiégett tiszta.Én arra tippelek, hogy több üzemanyag kerül a 3 hegerbe(rossz égés miatt kormolódik) és beköpi a gyertyát indítás után.A gyertyákat felcserélve és kontakt tisztitás után is ugyan ez a tünet.Szerintem ha a trafó lenne rossz akkor vagy megy v. nem.Hibát nem jelez és úgy tudom, hogy a 98 után gyártott z14xe modelnél már nem is lehet kivillogtatni a hiba kódott.

Kérdésem a TECH2 kimutatja és belehet ezt állítani vagy van valakinek tippje a probléma jellegére és megoldására.Előre is köszönöm a segítséget.

Hello!

Ez egy nagyon jó kérdés és engem is érdekel a helyes válasz! Próbáld meg hogy a trafósor elektromos csatlakozóját lehuzod és kb. 20-30 sec. mulva vissza dugod (persze gyujtás nélkül) 1-2 indításig megszünik a probléma! Ebből arra következtetek hogy a trafó sor csatlakozásánál vagy valami trafó panel kontakt hiba lehet!

De majd az okosok meg mondják!

Várjuk a megoldást! ;)

Smith

Link to comment
Megosztás:

Akkor leszögezhetjük, hogy volt üzemanyag váltás is? (azóta is azt adod a verdának, vagy megint sima 95?)

Az sem mindegy, hogy más kutaknál tankolsz, vagy mindig ugyanott? (Mol és Mol kút között is lehet eltérés, buherálás, stb)

Persze nem feltétlen ez a baj, de van rá esély.

A légszűrődet is megnézhetnéd, milyen állapotban van.

(kevés levegő - kisebb hatásfok) Ezt a hideg kompenzálhatja valamennyire, mivel hideg levegővel több oxigén jut a motorba.

A gyengülés az első neo tankolása után jött ki.Az utolsó tankolásnál ismét 95-öst kapott (8 lityis fogyasztás a neoval) és azóta változás nem történt.

A szűrők is dec.-ben lettek cserélve , és egy kútra járok itatni.

Link to comment
Megosztás:

Egy vadi új vezérlő egység még " szűz " állapotban rendelkezik bizonyos számú ún. szabad indítással.

Ez azért van, hogy a motort a motorgyárban ill.az autógyári teszteken el lehessen indítani! ;)

Mikor a kocsi kész a szalag végén, akkor egy kézi számítógéppel " hozzálövik" a kocsi alvázszámához és élesítik az immobilisert. Ettől fogva csak a saját kulcsokkal tudod a motort elindítani.

Amikor egy bontott ECU-t tesztek fel, akkor az mindig azt a kódot keresi, amihez tanítva volt ! Ezért ilyen esetben újra kell tanítani, amit hivatalosan a márkaszervizekben el is végeznek, megfelelő szakértői díj ellenében...

Tehát ez nem hülyeség, amúgy meg ha az újat sem tanítják be, akkor blokkol az ECU a szabad indítások elfogyása után, aztán KUKA !! ;)

E kapcsán felvetődött bennem egy kérdés: az általad leírtak alapján ezek szerint az Astrában az nem megoldható, hogy csak kicserélik az immó szettet a gyújtáskulcsnál, és pöcc-röff? Ha jól sejtem, ha nem a saját immóját érzékeli a motorvezérlő, akkor nem indít.

Link to comment
Megosztás:

A gyengülés az első neo tankolása után jött ki.Az utolsó tankolásnál ismét 95-öst kapott (8 lityis fogyasztás a neoval) és azóta változás nem történt.

A szűrők is dec.-ben lettek cserélve , és egy kútra járok itatni.

Szerintem összeszedhettél valami szutykot a Neo-tartályból. A Neo köztudottan nem tömegbenzin-->kevesebbszer mossák át a tartályt a kúton, több szennyeződés maradhat alul, amit felkap a szivattyú, és máris a Te tankodban van a ruskó. Szóval, szerintem egy benzinszűrő cserével rá lehetne nézni erre a dologra.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.