Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

De lehet a hidrotőke hibája is, mivel motrodban hidraulikus a szelephézag állítás és lehet vmelyik hengernél a szívó vagy kipufogó szelepet nem tudja megfelően állítani az olaj.

de... azért én a helyedben megpróbálnám 1el sűrűbb olaj használatát (pölö 5W30 eseteleg 40) hátha elmarad ez a hang.

Z16XEP ben nincs hidrotőke

Link to comment
Megosztás:

Méresd meg a szelephézagot, aztán ha rendben van, akkor igyál egy sört ! ( Ennek legalább a vége jó :D )

Sokkal egyszerűbb, mint aggódni...

freeze:

Nem, sajna ez tényleg ilyen ütemes magas sziszegő hang a motor morgása mellett. A VW2GolfomGTi-mnek volt ilyen hangja... Meg is halt.

opelaner:

Okés, egy próbát megér. Ehhez kell külön tudomány, vagy az autószerelőmnek tudnia kell?

Ha így marad akkor kell aggódjak, vagy még sok 10000 km-t elmegy, mire nagyobb baja lesz?

Link to comment
Megosztás:

freeze:

Nem, sajna ez tényleg ilyen ütemes magas sziszegő hang a motor morgása mellett. A VW2GolfomGTi-mnek volt ilyen hangja... Meg is halt.

opelaner:

Okés, egy próbát megér. Ehhez kell külön tudomány, vagy az autószerelőmnek tudnia kell?

Ha így marad akkor kell aggódjak, vagy még sok 10000 km-t elmegy, mire nagyobb baja lesz?

Kérdésedre válaszolva, nem kell.

Minden szerelő már úgy születik, hogy tudja a hézagmérést... :D

Viccet félretéve, vidd el egy Opel szervizbe, ott tudják, bár elméletileg ezeket nem kéne soha mérni, mert kitartanak amíg megy a motor. De az elmélet meg a gyakorlat, ugye ??

Ha a tankszellőztetőről lehúzod a csatlakozót ( piros stekker a levegőszűrő házán ) akkor is sziszeg? Mert a szelephézag általában nem sziszegő hangot ad, hanem ketyegőt. Sziszegni a vákum csövek szoktak, meg a kígyók... :)

Link to comment
Megosztás:

De lehet a hidrotőke hibája is, mivel motrodban hidraulikus a szelephézag állítás és lehet vmelyik hengernél a szívó vagy kipufogó szelepet nem tudja megfelően állítani az olaj.

de... azért én a helyedben megpróbálnám 1el sűrűbb olaj használatát (pölö 5W30 eseteleg 40) hátha elmarad ez a hang.

Két apróság:

1. freeze már írta, hogy ezekben a motorokban nincs hidrotőke. Az sem baj, ha ezzel mindenki nincsen tisztában...

Azonban - ha mondjuk az lenne - akkor a sűrűbb olaj nem segítene a problémán, mivel ezeknél általában a kis furat tömődik el ill. az olajcsatornák a szennyeződéstől. Egy sűrűbb olaj még nehezebben folyik át ezeken az " érszűkületeken"...

2. ezek a motorok gyárilag 5W-30-as olajjal vannak feltöltve

Link to comment
Megosztás:

Kérdésedre válaszolva, nem kell.

Minden szerelő már úgy születik, hogy tudja a hézagmérést... :D

Viccet félretéve, vidd el egy Opel szervizbe, ott tudják, bár elméletileg ezeket nem kéne soha mérni, mert kitartanak amíg megy a motor. De az elmélet meg a gyakorlat, ugye ??

Ha a tankszellőztetőről lehúzod a csatlakozót ( piros stekker a levegőszűrő házán ) akkor is sziszeg? Mert a szelephézag általában nem sziszegő hangot ad, hanem ketyegőt. Sziszegni a vákum csövek szoktak, meg a kígyók... :)

Jah, inkább ketyeg, csak ez a szó nem jutott eszembe. :D

Hát igen, ezek a mai autók már nem megbízhatóak, csak elméletben. Bezzeg a régi piros ladám... Most lenne 31 éves, de sztem menne.

Köszi a válaszokat, majd beszámolok a fejleményekről!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!bár nem g astrám van hanem egy 2005ös 1.7es dízel gtc-m de hátha tudtok megoldást mondani!olyan probléma van hogy a turbónál a westgate szelepnél zörög valami igencsak az a szabályozó kar!de csak alapjáraton csinálja és ha erősebben hozzáérek akkor megszűnik a hang!remélem nagyjából értetően magyaráztam el!valaki találkozott már hasonló problémával?

Link to comment
Megosztás:

hát azt még nem néztem,de szerintem az az őv házában van,nem hiszem,hogy lehet cserélni,esetleg jobban előfeszitani...

Nem merem nagyon feszíteni a műanyagot, nehogy eltörjön. Ha nem tudom levenni, megnézni sem tudom. Azt hiszem ez így marad és kézzel "adagolhatom" vissza az övet minden kiszállásnál. :D

Link to comment
Megosztás:

Nem merem nagyon feszíteni a műanyagot, nehogy eltörjön. Ha nem tudom levenni, megnézni sem tudom. Azt hiszem ez így marad és kézzel "adagolhatom" vissza az övet minden kiszállásnál. :)

Szia! A Gastrák jó minőségű patentokkal vannak szerelve nem nagyon törik leírom a módszert:

Ülés kiszed a két csavarral a sinböl aztán hátrafelé kihúz(de közben vigyázz a övfeszítő cstira)

lábnál a küszöbtakaróban van egy csavar a felfelé kunkorodó részben egy műanyag dugó alatt (vmilyen torx) tekerd ki és vedd ki a hátsó ülőlapot is sztem mert ha nincs útban könnyebben tudsz dolgozni.

Ezek után már ki tudod pattintani az egész küszöbborítást és az után jön le a B oszlop borítása az öv mechanikát fújd be wd 40 el de vigyázz az övre mert ha rámegy összekened magad mindig :D kicsit járasd meg és kész.

Ja és kicsit melegitsd meg hajszárítóval a müanyagokat mielőtt leszednéd nehogy eltörj vmit!Remélem tudtam segíteni

Z

Link to comment
Megosztás:

biztos hogy van váll,de ezt csak szétszedés után tudod meg pontosan,én jártam ugy,hogy akkora válla volt a dobnak,hogy csak erőszakkal jött le,szétment a munkahenger is azon az oldalon...

Uhhhhh! Akkor télikerék cserénél leszedem és megnézem! Tavaly megnéztük, akkor kicst nehezen jött le, de azóta szerintem romlott a fékhatása hátul.

Behúzom kéziféket valamikor kicsit kurul a kocsi.

Árat nem tudtok esetleg új dobra és fékpofákra? Estleg ha már nem lehet szabályoztatni!

Link to comment
Megosztás:

Uhhhhh! Akkor télikerék cserénél leszedem és megnézem! Tavaly megnéztük, akkor kicst nehezen jött le, de azóta szerintem romlott a fékhatása hátul.

Behúzom kéziféket valamikor kicsit kurul a kocsi.

Árat nem tudtok esetleg új dobra és fékpofákra? Estleg ha már nem lehet szabályoztatni!

hát azt a szakcsik biztos tudnak....

Link to comment
Megosztás:

Szia! A Gastrák jó minőségű patentokkal vannak szerelve nem nagyon törik leírom a módszert:

Ülés kiszed a két csavarral a sinböl aztán hátrafelé kihúz(de közben vigyázz a övfeszítő cstira)

lábnál a küszöbtakaróban van egy csavar a felfelé kunkorodó részben egy műanyag dugó alatt (vmilyen torx) tekerd ki és vedd ki a hátsó ülőlapot is sztem mert ha nincs útban könnyebben tudsz dolgozni.

Ezek után már ki tudod pattintani az egész küszöbborítást és az után jön le a B oszlop borítása az öv mechanikát fújd be wd 40 el de vigyázz az övre mert ha rámegy összekened magad mindig :D kicsit járasd meg és kész.

Ja és kicsit melegitsd meg hajszárítóval a müanyagokat mielőtt leszednéd nehogy eltörj vmit!Remélem tudtam segíteni

Z

Majd intézek valamit...

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Ma volt egy kis gáz a központizárral. Rendesen bezárt, de a második nyomásra nem reteszelt. Próbáltam többször, utána úgy is, hogy kulcsot bedugva elfordítom, de akkor sem. Na mondom szépen vagyunk. Utána mikor hazaértem a garázsban még egy próba, akkor meg minden OK. Erről mit gondoltok? Tapasztalt már valaki hasonlovat?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Egy ideje elég lassan alszik ki az olajnyomás lámpám. Az olajszint rendben, cserélve olyan 6-7 ezerrel ezelőtt volt.

A minap viszont indítás után nem aludt el (meleg motornál)... vagyis nem mertem sokáig várni, amikor már úgy gondoltam, hogy el kellett volna aludnia leállítottam és újraindítás után rendben volt.

Érdekes, mert az lámpa kialvásáig (kb 3-4 mp) a hangja is más a motornak.

Ötlet, gyógyír? :D

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Ma volt egy kis gáz a központizárral. Rendesen bezárt, de a második nyomásra nem reteszelt. Próbáltam többször, utána úgy is, hogy kulcsot bedugva elfordítom, de akkor sem. Na mondom szépen vagyunk. Utána mikor hazaértem a garázsban még egy próba, akkor meg minden OK. Erről mit gondoltok? Tapasztalt már valaki hasonlovat?

Ha úgy veszed ki a kulcsot a gyújtáskapcsolóból, hogy utánna nem nyitod ki és csukod be a vezető oldali ajtót /pl az anyós ülésen ülsz és így kapod ki a kulcsot/, akkor biztonsági okokból nem reteszel.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Egy ideje elég lassan alszik ki az olajnyomás lámpám. Az olajszint rendben, cserélve olyan 6-7 ezerrel ezelőtt volt.

A minap viszont indítás után nem aludt el (meleg motornál)... vagyis nem mertem sokáig várni, amikor már úgy gondoltam, hogy el kellett volna aludnia leállítottam és újraindítás után rendben volt.

Érdekes, mert az lámpa kialvásáig (kb 3-4 mp) a hangja is más a motornak.

Ötlet, gyógyír? :D

Rá kéne nézni az olajszivattyúra. Lehet, hogy szétesőben van, talán csak utána kéne húzni (fellazult, még szállít, de már nem az igazi).

Link to comment
Megosztás:

Ha úgy veszed ki a kulcsot a gyújtáskapcsolóból, hogy utánna nem nyitod ki és csukod be a vezető oldali ajtót /pl az anyós ülésen ülsz és így kapod ki a kulcsot/, akkor biztonsági okokból nem reteszel.

Kösz az infot!

Egyedül voltam , akkor lehet, hogy az ajtónyitás érzékelöje vacakol? Kis kontaktspray csodát tehet? :D

Link to comment
Megosztás:

Hello!

Már tervben volt, hogy a kipufogó rendszeremmel kell valamit kezdenem, mert rozsdás nagyon.

Ma hallotam, hogy ahol a hátsódob hozzá van csatlakoztatva a csőhöz kifúj picit.

Valakinek nincsen rajza, hogy melyik a középdob-katalizátor-hátsódob, hogy hol helyezkediknek el egymáshoz?

Mivel érdemes kezelni, hogy ne rozsdálódjon?

előre is köszi!

Link to comment
Megosztás:

Hello!

Már tervben volt, hogy a kipufogó rendszeremmel kell valamit kezdenem, mert rozsdás nagyon.

Ma hallotam, hogy ahol a hátsódob hozzá van csatlakoztatva a csőhöz kifúj picit.

Valakinek nincsen rajza, hogy melyik a középdob-katalizátor-hátsódob, hogy hol helyezkediknek el egymáshoz?

Mivel érdemes kezelni, hogy ne rozsdálódjon?

előre is köszi!

Kezelni nem nagyon lehet semmivel, ráadásul belülről kifelé halad a rohadás, tehát ha kívül megjelenik, belül még gatyásabb a helyzet. A sok rövid út a keletkező és elpárologni nem tudó kondenzvízzel eszi legjobban a dobot. Ha varratnál már kifúj, időlegesen rá lehet még varangyolni és elodázni a cserét.

Link to comment
Megosztás:

Kezelni nem nagyon lehet semmivel, ráadásul belülről kifelé halad a rohadás, tehát ha kívül megjelenik, belül még gatyásabb a helyzet. A sok rövid út a keletkező és elpárologni nem tudó kondenzvízzel eszi legjobban a dobot. Ha varratnál már kifúj, időlegesen rá lehet még varangyolni és elodázni a cserét.

persze csak ha szerencséd van,de általában annyira kirohad,hogy nem nagyon lehet hozzá heggeszteni....

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.