Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Guest kumabushi
Sajnos a hiba kódjára nem emlékszem,

Fék és gázpedál padlóig, majd add rá a gyújtást (ne indítózz), és akkor kivillogja, ha valami gondja volt. 10 villogás jelenti a nullát, a többi értelemszerű, és négyjegyű hibakódok vannak. Amikor végzett, akkor kezdi elölről....

nekem így adott ki 1105 és 0335 hibát

P1105 MAP/BARO Switch Solenoid Valve

P0335 Crankshaft Position Sensor A Circuit Malfunction

fogalmam sincs most okosabb lettem e :lol:

szerk: ha nem ide vágó volt a hsz.em akkor bocsi

Link to comment
Megosztás:

Fék és gázpedál padlóig, majd add rá a gyújtást (ne indítózz), és akkor kivillogja, ha valami gondja volt. 10 villogás jelenti a nullát, a többi értelemszerű, és négyjegyű hibakódok vannak. Amikor végzett, akkor kezdi elölről....

nekem így adott ki 1105 és 0335 hibát

P1105 MAP/BARO Switch Solenoid Valve

P0335 Crankshaft Position Sensor A Circuit Malfunction

fogalmam sincs most okosabb lettem e :lol:

szerk: ha nem ide vágó volt a hsz.em akkor bocsi

ez nem az a motorkód! itt ez nem működik... 99-esen ez nem megy szerintem..itt a másik módszer kell...

Link to comment
Megosztás:

Guest kumabushi
az nem lehet, hogy az égő kivehető a foglalatból és csak azt lehet cserélni?

pl ilyen

biztos hogy ki lehet venni...

banyek erre nem gondoltam :lol:

de a PL ILYEN nem jó mert az gyárilag forrasztott

ki is próbálom (ha nem sötétbe érek haza)

veszek még egy pár izzót, egyikből kiszedem a cuccost, átrakom a gyári foglalatba és elvileg okés lesz

Link to comment
Megosztás:

biztos hogy ki lehet venni...

banyek erre nem gondoltam :lol:

de a PL ILYEN nem jó mert az gyárilag forrasztott

ki is próbálom (ha nem sötétbe érek haza)

veszek még egy pár izzót, egyikből kiszedem a cuccost, átrakom a gyári foglalatba és elvileg okés lesz

ahogy nézegetem, talán abba 12v/5w való

Gyári száma:

Part No: 93154848

Kat. No: 20 98 306

Link to comment
Megosztás:

Nyilván akkor nem termelődik annyi hő, ha gyárilag kihagyták, ráadásul ez nekem egy simán éghető anyagból készült filcnek tűnik, most, hogy vettem bontóból látom is... Máshol is olvastam, hogy zajszigetelésre csak ezt javasolják, tehát a fenti kérdésem továbbra is fenntartom...

Szvsz annak az oka hogy a vezetőoldalon nincs hangszigetelés, inkább abban keresendő hogy a kormányoszlop éppen ott jön át a tűzfalon.

De igazából mindegy is, ha ezt amit vettél szakszerűen beépíted, akkor elvileg olyan halk lesz az autód mint azok az Astrák amikben gyárilag volt ilyen, tehát mindenképp halkabb mint amilyen eddig volt, és végülis ez volt a cél, nem? :lol:

Link to comment
Megosztás:

Az a gondom ezzel a homasita üzlettel, hogy még a legközelebbi is nagyon kiesik nekem. Házhoz szállítás meg nyilván nem éri meg, mert annyiba kerülne mintha mégegyszer megvenném ugyanazt...

Nincs esetleg egy másik üzlet ahol ilyen izzókat lehet venni? Pesten..

Link to comment
Megosztás:

Érdeklődnék akinek Z14XE motorú kocsia van, nektek hány fokos a műszerfal szerint a hűtővíz ha országúton ill ha városba folyamatosan haladtok? Nekem 80 fölött van egy kicsivel menet közben ha leállok vele elmegy 90 ig. Ez normális vagy 90 körül kéne lenni? Mindenesetre a klima és a motorhűtő közé a fél hűtőt eltakaró kartonpapírt betettem. Igy most 90 hez van közelebb. Ezzel csak két gondom van 1. nem hiszem hogy egy 21. századú autóba ilyen megoldást kéne alkalmazni 2. nyáron nem kéne benne felejteni mert akkor nagyon megszivom.

Link to comment
Megosztás:

A termosztát kb. 15 fok széles tartományban nyílik ki és záródik be teljesen. Nyáron ha mondjuk a 8 foknak megfelelő állásban sikerül az egyensúlynak felállnia, akkor télen simán lehet, hogy 2 vagy 3 foknak megfelelő állásban áll be. Télen hidegebb a hűtőlevegő, ezért kevesebb vizet kell engedni a radiátorba, mert a levegő több hőt elvisz róla, plusz ez miatt a radiátorban lassabban is áramlik a víz, vagyis jobban le is hűlik, ami miatt mégkevesebb víz áramlik, valamint a fűtés is elég sok hőt elvisz a motorról, illetve még a blokkot is jobban hűti a motortérbe jutó menetszél. Szóval amit tapasztaltál, az teljesen normális. A kartonpapírral semmi gond, ha a felét takartad le, azzal szerintem még nyáron se lenne probléma, csak ne csússzon el a ventilátor felőli oldalra, mert akkor dugóban felforrhat a motor. Nem egy 21. századi ötlet, de egyes autógyárak drágább autóiban a hűtőrácson automatikusan záródó nyílások vannak, tehát a dolog amúgy létezik, csak az olcsóbb autókból kihagyják.

Link to comment
Megosztás:

Bár az enyim nem pont ilyen,de semmi baj nincs vele nyugi.Szvsz a papírt vedd ki.

Nálam 85-88 körül szokott lecövekelni.Nagyon sokat kell állni járó motorral,hogy onnan elmozduljon.

Hát annak nagyon örülnék ha menet közben nekem is félúton lenne a 80 és 90 között. Papírt télire gondoltam oda van kötegelve hogy ne csússzon át a másik oldalra. Nyáron inkább a klíma miatt szeretném kivenni mert az a baj hogy most az első venti felőli oldalon van a papír ami ugye a klimát hűti a motor hűtőventi az pont átellenben van. Nah most a papírt a két hűtő közé a klima venti oldalára tettem tehát a felét takarja ki. Mindenesetre felírtam a naptáramba március végéhez meg áprilishoz is meg teló is emlékeztetőbe kb 5 napra 4 időpontra. így csak nem marad benne.

Szerk: Nekem egy nem világos hogy egy "szar francia" renault clio 1,5 DCI ben hogy a fenében lehet az hogy ott menet közben beáll 90 fokra a viz ebben az időben. És onnan max pár millimétert mozdul ha az ember megáll vagy lassabban megy. Ott is igaz a hideg menetszél ott is hűti a blokkot. Mégis ott hogy hogy nem kell eltakargatni a hűtőt?

Link to comment
Megosztás:

Szerk: Nekem egy nem világos hogy egy "szar francia" renault clio 1,5 DCI ben hogy a fenében lehet az hogy ott menet közben beáll 90 fokra a viz ebben az időben. És onnan max pár millimétert mozdul ha az ember megáll vagy lassabban megy. Ott is igaz a hideg menetszél ott is hűti a blokkot. Mégis ott hogy hogy nem kell eltakargatni a hűtőt?

Nálam is beáll 90re, onnan csak néha megy 1 fokkal fel v. le.

Link to comment
Megosztás:

Az a gondom ezzel a homasita üzlettel, hogy még a legközelebbi is nagyon kiesik nekem. Házhoz szállítás meg nyilván nem éri meg, mert annyiba kerülne mintha mégegyszer megvenném ugyanazt...

Nincs esetleg egy másik üzlet ahol ilyen izzókat lehet venni? Pesten..

Hali,

ennyi Homasitából egyikbe sem tudsz elmenni?

Szerintem annyit megér a dolog, nem eshet ki annyira...Nagy Pest, de azért nem akkora...

http://www.homasita.hu/index.php?modul=4

Link to comment
Megosztás:

Ezt szeretném elérni, mit kéne ezzel csinálni hogy olyan legyen nekem is??? Szar a termosztát???

nekem beáll a nagy hidegekben is max. 5-7perc alatt (indítózás után 1percen belüli indulásnál, 2000-max.2700-as rpm mellett) stabilan 87-88fokra.

Nyáron nem tom mit csinál majd, mert november óta van meg :lol:

Link to comment
Megosztás:

Ha nem forralja a vizet és megy a fűtésed is rendesen akkor valszeg a termosztátod is jó.

Tehát a kocsi is jó. Hogy nekem 87 -en neked 83-on a másiknak 90-en áll a mutató az részletkérdés.

A műszereknek,alkatrészeknek is lehet tűréshatáruk.

jaja, szerintem sem kell vele foglalkozni, amíg mutat ésszerű határok között és nem forr a víz, addig kár babrálni bármit is

Link to comment
Megosztás:

Jó széles az a mutató! :P

Üdv!

Szerintem is az a lényeg, hogy egyik irányba se feküdjön ki a mutató.

Az meg, hogy a Clio-nál nem mocorog, mutathatja azt is, hogy annyira gagyi, érzéketlen a hőmérő, hogy csak akkor jelez, amikor már nagy gond van :lol:

Egyébként hőmérsekletet mérni és szabályozni a pontosság igényével elég nehéz. Nem egy egzakt valami és emiatt a körülbelüli érték megfelelő. Azt se gondolja senki, hogy ha a digitális hőmérőjén mondjuk 17,5 °C-t lát, akkor valóban annyi van. Az lehet gyakorlatilag bármennyi, akár 2-3 °C-t is tévedhet.

A nyáron figyeltem meg a külsőlevegő hőmérőjének egy érdekes tulajdonságát. Nem tudom, hogy más is észrevette-e már, de ha hűl a levegő, arra gyorsabban reagál, mintha melegedne. Hamarabb változnak a számok. Most is meg lehet figyelni, ha van valakinek garázsa, ki tudja próbálni a indulás előtt. Illetve megérkezéskor, ha időnként visszanéz a kocsira. Szerintem egyébként logikus is, hiszen ezáltal felhívja a sofőr figyelmét adott esetben a jegeseéds lehetőségére. De lehet, hogy csak érzéki csalódás :lol: Van esetleg nagy elektronyos tudor, aki ezt megerősíti?

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Szerintem is az a lényeg, hogy egyik irányba se feküdjön ki a mutató.

Az meg, hogy a Clio-nál nem mocorog, mutathatja azt is, hogy annyira gagyi, érzéketlen a hőmérő, hogy csak akkor jelez, amikor már nagy gond van :lol:

Egyébként hőmérsekletet mérni és szabályozni a pontosság igényével elég nehéz. Nem egy egzakt valami és emiatt a körülbelüli érték megfelelő. Azt se gondolja senki, hogy ha a digitális hőmérőjén mondjuk 17,5 °C-t lát, akkor valóban annyi van. Az lehet gyakorlatilag bármennyi, akár 2-3 °C-t is tévedhet.

A nyáron figyeltem meg a külsőlevegő hőmérőjének egy érdekes tulajdonságát. Nem tudom, hogy más is észrevette-e már, de ha hűl a levegő, arra gyorsabban reagál, mintha melegedne. Hamarabb változnak a számok. Most is meg lehet figyelni, ha van valakinek garázsa, ki tudja próbálni a indulás előtt. Illetve megérkezéskor, ha időnként visszanéz a kocsira. Szerintem egyébként logikus is, hiszen ezáltal felhívja a sofőr figyelmét adott esetben a jegeseéds lehetőségére. De lehet, hogy csak érzéki csalódás :lol: Van esetleg nagy elektronyos tudor, aki ezt megerősíti?

Igazából az egész hőmérséklet mizéria azért jött elő mert azt mondta haver hogy amiatt fogyaszthat többet. Igaz nekem is 8-10 perc menet után már meleg a wasser de 80 foknál nem akar feljebb menni véletlenül sem menet közben. Nah most majd papirral remélem felmegy :P

Link to comment
Megosztás:

Jó reggelt!

Csak nem nyugszik a vas. Tegnap elindultam délután, ~200m után kanyarodni akartam, kuplung be, motor leáll. Kuplung ki elkapja elindul, de csak 3 henger. Be akarok állni a parkolóba, tolatnék, megint leáll. Újraindítanám, de mintha nem is tekerni az önindító a motort csak a hangját hallom. Csak elindul, de csak 3 henger. Leállítom, újraindít, megint az előbbi. Érdekes hang, 3 henger indul. Megint leállít újraindít, semmi baja. Utána mentem még erre-arra, többször nem csinálta, hibajelzése sem volt egyszer sem. Na ilyet még nem csinált. Valakinek valami ötlete? Úgy látom ebből most már szerelő lesz.

Szép napot Mindenkinek!

Link to comment
Megosztás:

Szerk: Nekem egy nem világos hogy egy "szar francia" renault clio 1,5 DCI ben hogy a fenében lehet az hogy ott menet közben beáll 90 fokra a viz ebben az időben. És onnan max pár millimétert mozdul ha az ember megáll vagy lassabban megy. Ott is igaz a hideg menetszél ott is hűti a blokkot. Mégis ott hogy hogy nem kell eltakargatni a hűtőt?

Az egyik kollégámnak egy ilyen "szar francia"-ja van az enyémmel egyidős, 2003-as. Cserélni kellene benne porlasztócsúcsokat melynek darabja 110.000ft /nem írtam el/! Ő inkább eladja!

Szóval szerintem ez a papír dolog nem is akkora probléma,bár én fölöslegesnek tartom, majd ha folyamatosan -20 körül lesz a hőmérséklet! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.