Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Egy modern motor esetében számomra elfogadhatatlan, hogy csavarok lazulnak meg benne. Az utolsó Opelem volt, az tuti

Ennyi erővel minden csavart évente meg kellene húzni a moci összes részén...

neked is úgy vitték haza a járgányt, mint az avataromon? Én úgy tudom, hogy nem lazulnak meg a csavarok, alapból nincsenek meghúzva.

Link to comment
Megosztás:

minden gyártónál vannak ilyen gebaszok... pl toyota lendkerék,vw pdti olajpumpa....stb..

Valakinek van adathozzáférése arról, hogy ez kb. hány autót érinthet (akár külföldön is)? A GM-nek biztos van ilyen szürke-adatbázisa... Számomra az a furcsa, hogy egy ilyen marginális problémára soha nem reagáltak. Ha jól emlékszem, itt a fórumon is emberkedett már velük valaki, aztán az is annyi lett... Csinálhatnának visszahívást mittudoménmilyen relé ürügyén, aztán a félhomályban ráhúznának ezekre a csavarokra is...

Link to comment
Megosztás:

Vezérműtengely lefogó csapágy csavarjainak fellazulása,ami töréshez vezet.(meghúzási nyomaték 8Nm)

Motorkód: Z14XEP ,Elvileg 2005től 2007ig gyártott motoroknál fordul elő.

Kb 10 perces munka.Nagy bosszúságot előzhetünk meg vele.

Ha bekövetkezik a törés kb 300e a javítási költség.

A hasznos infókban van! :)

Link to comment
Megosztás:

Számomra az a furcsa, hogy egy ilyen marginális problémára soha nem reagáltak. Ha jól emlékszem, itt a fórumon is emberkedett már velük valaki, aztán az is annyi lett... Csinálhatnának visszahívást mittudoménmilyen relé ürügyén, aztán a félhomályban ráhúznának ezekre a csavarokra is...

Gondolom ennek marketing okai voltak hogy nem csináltak visszahívást emiatt (főleg hogy G Astra 2005-től a jelentősebb nyugat-európai piacokon már nem létzett, ott nem árulták a Classic-ot), talán úgy ítélték meg hogy az előfordulások (és az emiatt felmerülő vevőelégedetlenségi kifogások) száma elég alacsony marad ahhoz, hogy kevesebbet ártson az Opel renoméjának, mint ha elrendeltek volna egy nagyarányú visszahívást. Nézzétek csak meg a Toyotát: a közelmúlt problémái a beragadó gázpedálról és a meghibásodó kormányműről, illetve az emiatt elrendelt visszahívások (világszerte több százezer autó) túl nagy sajtónyilvánosságot kaptak, és ez sokkal jobban megtépázta a gyár hírnevét, mintha csak szépen csöndben garanciában kijavították volna ezeket a hibákat a panaszokkal jelentkező autósoknál.

Amúgy az Opelnek anno már volt hasonló, etikai szempontból nem egészen korrekt eljárása: a '90-es évek elején a Vectrákba és a Calibrába szerelt Kolbenschmidt hengerfejes C20XE motoroknak volt egy szériája ami előszeretettel szenvedett el gátrepedést hibás gyártási technológia miatt. Visszahívást akkor sem csináltak ezért, de aki garanciaidőben jelentkezett a szerviznél ezzel a problémával, annak szó nélkül és ingyenesen kicserélték a hengerfejet egy Coscast gyártmányúra, amire nem volt jellemző ez a fajta hiba.

Szóval ezért nem az Opelt mint márkát kell szidni, inkább az autógyárak (nagy általánosságban mindegyik) nem annyira vevőközpontú, mint inkább nyereségközpontú üzletpolitikája tehető felelőssé ezért.

Link to comment
Megosztás:

én oda szoktam menni az embereknek szólni... pl tesco parkoló...

Eleinte én is megtettem, de aztán egyre rosszabb tapasztalatokat szereztem, olyanokat mint "...na és, mi közöm hozzá, az ő autója, nem az enyém....", meg: "...hát aztán, majd a szerelő megcsinálja...", illetve: "...akkor majd eladom az autót és veszek másikat..."

Ebből azt a következtetést vontam le hogy ezek az emberek abszolút használati tárgynak tekintik az autót, ami ha elhasználódott akkor le kell cserélni (ha úgy tetszik a fogyasztói társadalom gondosan kinevelt mintapéldányai voltak), de hogy esetleg törődni is illik vele, urambocsá karbantartani, az eszükbe sem jutott.

Belefáradtam, úgy érzem ezek az emberek nem érdemlik meg hogy figyelmeztessem őket. Ma már csak azokkal teszem meg ezt, akiken látszik hogy szeretettel viszonyulnak az autójukhoz, gondosan ápolják, óvják és karbantartják azt (ez látszik az autó állapotán).

Link to comment
Megosztás:

Gondolom ennek marketing okai voltak hogy nem csináltak visszahívást emiatt (főleg hogy G Astra 2005-től a jelentősebb nyugat-európai piacokon már nem létzett, ott nem árulták a Classic-ot), talán úgy ítélték meg hogy az előfordulások (és az emiatt felmerülő vevőelégedetlenségi kifogások) száma elég alacsony marad ahhoz, hogy kevesebbet ártson az Opel renoméjának, mint ha elrendeltek volna egy nagyarányú visszahívást. Nézzétek csak meg a Toyotát: a közelmúlt problémái a beragadó gázpedálról és a meghibásodó kormányműről, illetve az emiatt elrendelt visszahívások (világszerte több százezer autó) túl nagy sajtónyilvánosságot kaptak, és ez sokkal jobban megtépázta a gyár hírnevét, mintha csak szépen csöndben garanciában kijavították volna ezeket a hibákat a panaszokkal jelentkező autósoknál.

Az a baj, hogy ezt sem teszik meg. Tudtommal a garanciális szervizen sem húzzák meg szép halkan a csavarokat, ha meg jelentkezik Náluk valaki tengelytörés után, akkor elhajtják. Az itt a gond, hogy kvázi lesz.ják az "ügyfelet", nem ismerik el a felelősségüket.

Link to comment
Megosztás:

Eleinte én is megtettem, de aztán egyre rosszabb tapasztalatokat szereztem, olyanokat mint "...na és, mi közöm hozzá, az ő autója, nem az enyém....", meg: "...hát aztán, majd a szerelő megcsinálja...", illetve: "...akkor majd eladom az autót és veszek másikat..."

Ebből azt a következtetést vontam le hogy ezek az emberek abszolút használati tárgynak tekintik az autót, ami ha elhasználódott akkor le kell cserélni (ha úgy tetszik a fogyasztói társadalom gondosan kinevelt mintapéldányai voltak), de hogy esetleg törődni is illik vele, urambocsá karbantartani, az eszükbe sem jutott.

Belefáradtam, úgy érzem ezek az emberek nem érdemlik meg hogy figyelmeztessem őket. Ma már csak azokkal teszem meg ezt, akiken látszik hogy szeretettel viszonyulnak az autójukhoz, gondosan ápolják, óvják és karbantartják azt (ez látszik az autó állapotán).

hmm... igazad lehet

akkor marad a celtizés :) :D

Link to comment
Megosztás:

Az a megfigyelés, hogy ha csinálja, csak hidegen. Viszont nem mindig. Reggel megint kínlódás volt hidegen, mentem 30 Km-t, utána megnéztem semmi. Nagyon szép sima alapjárat olyan 750 körül. Utána viszont délután mentem csak fele, szóval vissza is hűlt, és semmi hiba. Símán indult, alapjárat ok.

Kicsit érdekes.

Holnap gépre tesszük hidegen, aztán meglátjuk hátha mutat valamit.

Addig is ha van ötlet, szívesen fogadom.

Egyébként ugye 0136-os kódot adott- Lambdaszonda (Bank1, Szonda2) funkció rendellenesség. De engem kicsit zavar, hogy a hátsó szonda az ugye csak diagnosztizál. Az első a szabályzó. A hátsó tud ilyen problémát okozni? Mert a Szonda2 gondolom a hátsót jelenti. Egyébként már most szarakszik hidegen melegen. Hidegen elejti az alapjáratot, leáll, melegen ha leveszem a gázról a lábam és kuplungolok leesik 500 környékére és úgy tolja vissza. Nem szép síma az alapjárata.

Link to comment
Megosztás:

...ha meg jelentkezik Náluk valaki tengelytörés után, akkor elhajtják. Az itt a gond, hogy kvázi lesz.ják az "ügyfelet", nem ismerik el a felelősségüket.

Akkor is ha még garanciális az autó amikor eltörik a tengely?

Lehet elfogultnak tűnök a márkával szemben, de ez szvsz megint nem az Opel hibája, mint inkább tipikus példa a "jó" magyar mentalitásra... :)

Felelősséget nem elvállalni, mindig másra mutogatni, bűnbakot találni, másokat besározni... :D

Link to comment
Megosztás:

Gondolom ennek marketing okai voltak hogy nem csináltak visszahívást emiatt (főleg hogy G Astra 2005-től a jelentősebb nyugat-európai piacokon már nem létzett, ott nem árulták a Classic-ot), talán úgy ítélték meg hogy az előfordulások (és az emiatt felmerülő vevőelégedetlenségi kifogások) száma elég alacsony marad ahhoz, hogy kevesebbet ártson az Opel renoméjának, mint ha elrendeltek volna egy nagyarányú visszahívást. Nézzétek csak meg a Toyotát: a közelmúlt problémái a beragadó gázpedálról és a meghibásodó kormányműről, illetve az emiatt elrendelt visszahívások (világszerte több százezer autó) túl nagy sajtónyilvánosságot kaptak, és ez sokkal jobban megtépázta a gyár hírnevét, mintha csak szépen csöndben garanciában kijavították volna ezeket a hibákat a panaszokkal jelentkező autósoknál.

Amúgy az Opelnek anno már volt hasonló, etikai szempontból nem egészen korrekt eljárása: a '90-es évek elején a Vectrákba és a Calibrába szerelt Kolbenschmidt hengerfejes C20XE motoroknak volt egy szériája ami előszeretettel szenvedett el gátrepedést hibás gyártási technológia miatt. Visszahívást akkor sem csináltak ezért, de aki garanciaidőben jelentkezett a szerviznél ezzel a problémával, annak szó nélkül és ingyenesen kicserélték a hengerfejet egy Coscast gyártmányúra, amire nem volt jellemző ez a fajta hiba.

Szóval ezért nem az Opelt mint márkát kell szidni, inkább az autógyárak (nagy általánosságban mindegyik) nem annyira vevőközpontú, mint inkább nyereségközpontú üzletpolitikája tehető felelőssé ezért.

Tiszta sor, amit írsz, én is tudom, hogy így működik... Ebből a szempontból persze az Opel se nem jobb, se nem rosszabb, mint bármelyik gyártó. Egy zárt mítingen kisakkozták, hogy üzletileg mi az előremutatóbb, és az jött ki, hogy csendben kell maradni...

Ezért is kérdeztem feljebb, hogy hány autót érinthet ez a dolog, hogy mekkora lehet ez az ingerküszöb. Ettől függetlenül az ilyen hozzáállás a mi oldalunkról erősen etikátlan, kövesse ezt el autógyártó vagy mosógépgyártó, vagy set-top-box gyártó...

Persze, ebben benne van a kákáeurópai nyuszi mentalitásunk is: ha mondjuk az USA-ban az autópályán eldurranna valakinek az autója, és emiatt félrerántva a kormányt súlyos balesetet szenvedne, millió dolláros kártérítési pert akasztana a gyártó nyakába. Terepjáró gumikkal már volt ott pl. hasonló eset...

Link to comment
Megosztás:

Szerintetek mi a rák lehet a hűtővizemben??

http://picasaweb.google.com/bpocsi/Hutoviz#

Pénteken cseréltem vízpumpát meg termosztátot, eddig semmi nem volt benne, most meg reggelre ezt találtam. Kis apró fekete szemcsék, amiket ha leszedem az oldalfalról, össze lehet mosni... Menet után, ahogy látszik, nincs trutyi az olajban, és a víz sem tűnik kicsit sem olajosnak... nem nő vagy csökken a vízszint sem... Én csináltam a melót, nem került kosz a rendszerbe kívülről...

Mit gondoltok, mi lehet ez?

Link to comment
Megosztás:

Azért az Opel részéről elég érdekes ez a leszarom álláspont a vez.tengely törések ügyében, más gyártó ennél sokkal kisebb problémánál is visszahívást rendel el.Pl:http://www.autopro.hu/kitekinto/A-tukor-a-hibas-110-ezer-Suzukit-hivnak-vissza/1279/

Nekem is z14xep motorom van és amikor a kétéves szervíznél kérdeztem a munkafelvevőt, először csak nézett okosan honnan tudok a problémáról (természetesen innen a fórumról), azután pedig a válasz az volt, hogy nem gyakori probléma, ő csak két-három esettel találkozott.Köszi, de a negyedik ne az enyém legyen.

Link to comment
Megosztás:

Mennyibe kerül egy olyan nyomatékkulcs, ami tudja az ominózus 4 ill. 8 Nm-t?

Nyár óta vagyok tulaja egy érintett autónak, most úgy döntöttem, megnézetem a támcsapágy csavarokat, nem tudom, az előző tulaj az 1 éves szerviznél fordított-e rá gondot.

Nálunk márkaszerviz már bezárt.

Most nem találok egy megyeszékhelyen(!) olyan autószerelőt, akinek lenne ilyen nyomatékkulcsa...

Megkerestem egy olyan srácot, aki márkaszervizes volt, azt mondja, csak úgy érzésre, csőkulccsal húzták meg...

Ha begurulok, jobb híján beruházok egy ilyen szerszámba...

Link to comment
Megosztás:

Mennyibe kerül egy olyan nyomatékkulcs, ami tudja az ominózus 4 ill. 8 Nm-t?

Nyár óta vagyok tulaja egy érintett autónak, most úgy döntöttem, megnézetem a támcsapágy csavarokat, nem tudom, az előző tulaj az 1 éves szerviznél fordított-e rá gondot.

Nálunk márkaszerviz már bezárt.

Most nem találok egy megyeszékhelyen(!) olyan autószerelőt, akinek lenne ilyen nyomatékkulcsa...

Megkerestem egy olyan srácot, aki márkaszervizes volt, azt mondja, csak úgy érzésre, csőkulccsal húzták meg...

Ha begurulok, jobb híján beruházok egy ilyen szerszámba...

Majd a meghúzás sorrendjére is ügyelj, asszem nem mindegy... de én nem tudom a sorrendet....

Link to comment
Megosztás:

Mennyibe kerül egy olyan nyomatékkulcs, ami tudja az ominózus 4 ill. 8 Nm-t?

Nyár óta vagyok tulaja egy érintett autónak, most úgy döntöttem, megnézetem a támcsapágy csavarokat, nem tudom, az előző tulaj az 1 éves szerviznél fordított-e rá gondot.

Nálunk márkaszerviz már bezárt.

Most nem találok egy megyeszékhelyen(!) olyan autószerelőt, akinek lenne ilyen nyomatékkulcsa...

Megkerestem egy olyan srácot, aki márkaszervizes volt, azt mondja, csak úgy érzésre, csőkulccsal húzták meg...

Ha begurulok, jobb híján beruházok egy ilyen szerszámba...

Ahogy látom a tied 2008-as, de jobb félni, mint megijedni. Mi kézzel húztuk meg...

Link to comment
Megosztás:

Most nem találok egy megyeszékhelyen(!) olyan autószerelőt, akinek lenne ilyen nyomatékkulcsa...

Mert rossz helyen kerested.

Ilyen pici nyomatékkulcsot autószerelők nemigen használnak, próbálj meg kerékpárszervizben (illetve olyan nagyobb boltban ahol kerékpárszereléshez való szerszámokat adnak) érdeklődni.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.