Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Sziasztok!

A következőt tapasztaltam, ahogy bejöttek a hidegek (0, -2). Normális az, hogy a víz lakott területen belül, 8-10 Km-en melegszik fel ~88 fokra? Vagy ez termosztát hiba? vagy esetleg másnak is ennyi idő alatt melegszik fel? És ha menet közben már a meleg mocinál 3-asra kapcsolom a ventit, pár perc és a mutató elindul lefelé, 80 alá.

A termosztátot hagyományos próbának vetettem alá. Kivettem, fazék víz, hőmérő. Hidegen zárva, és 85-90 fok között nyit ki. De nem tudom ez mennyire hiteles.

Szerintem ez normális, mert nekem is hasonlóan megy végbe az egész. Háztól munkahelyig 16km. Az első 3km-en amíg nem nyit a termosztát addig a mutató szépen kúszik felfelé. Utána kell neki pár km mire ismét felmegy 80akárhány fokra.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A következőt tapasztaltam, ahogy bejöttek a hidegek (0, -2). Normális az, hogy a víz lakott területen belül, 8-10 Km-en melegszik fel ~88 fokra? Vagy ez termosztát hiba? vagy esetleg másnak is ennyi idő alatt melegszik fel? És ha menet közben már a meleg mocinál 3-asra kapcsolom a ventit, pár perc és a mutató elindul lefelé, 80 alá.

A termosztátot hagyományos próbának vetettem alá. Kivettem, fazék víz, hőmérő. Hidegen zárva, és 85-90 fok között nyit ki. De nem tudom ez mennyire hiteles.

Ha nem kapcsolod be a fűtést, akkor gyorsabban melegszik fel a víz. Amúgy szerintem teljesen természetes. Nálam is ilyen.

Link to comment
Megosztás:

Ha nem kapcsolod be a fűtést, akkor gyorsabban melegszik fel a víz. Amúgy szerintem teljesen természetes. Nálam is ilyen.

sziasztok .mi az hogy felkapcsolod a fütést?A fütömotort kapcsolod be vagy a hideg meleg lev szabályozon állitasz hidegre ? kösz.

Link to comment
Megosztás:

sziasztok .mi az hogy felkapcsolod a fütést?A fütömotort kapcsolod be vagy a hideg meleg lev szabályozon állitasz hidegre ? kösz.

A hideg-meleg állító gombbal tudod úgymond "felkapcsolni a fűtést". Ha hidegre állítod akkor a fűtőradiátort zárod el és annyival kevesebb vizet kell melegíteni a motornak, mer t akkor az nincs benne a rendszerben.

Link to comment
Megosztás:

A hideg-meleg állító gombbal tudod úgymond "felkapcsolni a fűtést". Ha hidegre állítod akkor a fűtőradiátort zárod el és annyival kevesebb vizet kell melegíteni a motornak, mer t akkor az nincs benne a rendszerben.

köszi a választ valahogy igy gondoltam én is csak a megfogalmazás ugy kétértelmü volt. de a középsö 2 befuvon elöbb jön a meleglevegö ha lezárod a fütéscsapot ?

Link to comment
Megosztás:

A hideg-meleg állító gombbal tudod úgymond "felkapcsolni a fűtést". Ha hidegre állítod akkor a fűtőradiátort zárod el és annyival kevesebb vizet kell melegíteni a motornak, mer t akkor az nincs benne a rendszerben.

Szerintem ez nem így van, pontosabban az Opelnél nem így van. A Ladán, meg a korábbi szoc. típusokban így volt...

Az mai modern gépkocsik legtöbbjén a fűtőradiátor állandóan rajta van a rendszeren, abban a motor melegedésével arányosan melegszik fel a folyadék. A fűtés forgókapcsolójával pusztán az utastérbe beáramló levegőt irányítod, hogy az áthaladjon a radiátoron - és ott felmelegedve érkezzen be a kabinba - vagy azt kikerülve a kinti hőmérséklettel megegyezően érkezzen be.

Szóval az Astrában nincs az a klasszikus fűtéscsap, mint a Ladán, amivel a folyadék áramlását szabályoztad a fűtés karral.

Vagy rosszul tudom?? Majd javítanak, ha szükséges.

Link to comment
Megosztás:

köszi a választ valahogy igy gondoltam én is csak a megfogalmazás ugy kétértelmü volt. de a középsö 2 befuvon elöbb jön a meleglevegö ha lezárod a fütéscsapot ?

Annyival jön előbb, hogy mivel mögötte található a fűtőradiátor így fűtés ráadása után kevesebb hideg levegőt kell kifújni a csőrendszerből a fúvókákig.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem ez nem így van, pontosabban az Opelnél nem így van. A Ladán, meg a korábbi szoc. típusokban így volt...

Az mai modern gépkocsik legtöbbjén a fűtőradiátor állandóan rajta van a rendszeren, abban a motor melegedésével arányosan melegszik fel a folyadék. A fűtés forgókapcsolójával pusztán az utastérbe beáramló levegőt irányítod, hogy az áthaladjon a radiátoron - és ott felmelegedve érkezzen be a kabinba - vagy azt kikerülve a kinti hőmérséklettel megegyezően érkezzen be.

Szóval az Astrában nincs az a klasszikus fűtéscsap, mint a Ladán, amivel a folyadék áramlását szabályoztad a fűtés karral.

Vagy rosszul tudom?? Majd javítanak, ha szükséges.

Most néztem meg. Igazad lehet. Ha megy a venti és állítod a hideg - meleg levegőt akkor hallani hogy tényleg zár valami ami ezt irányítja.

Bocsánat ha félre informáltalak astra.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem ez nem így van, pontosabban az Opelnél nem így van. A Ladán, meg a korábbi szoc. típusokban így volt...

Az mai modern gépkocsik legtöbbjén a fűtőradiátor állandóan rajta van a rendszeren, abban a motor melegedésével arányosan melegszik fel a folyadék. A fűtés forgókapcsolójával pusztán az utastérbe beáramló levegőt irányítod, hogy az áthaladjon a radiátoron - és ott felmelegedve érkezzen be a kabinba - vagy azt kikerülve a kinti hőmérséklettel megegyezően érkezzen be.

Szóval az Astrában nincs az a klasszikus fűtéscsap, mint a Ladán, amivel a folyadék áramlását szabályoztad a fűtés karral.

Vagy rosszul tudom?? Majd javítanak, ha szükséges.

Így van. Ezért nem is értem, mikor azt írja valaki, hogy csak "félig tekerd fel a fűtést, hamarabb bemelegszik" :lol:

Zsiguli meg abszolút. Idősebb korban minden ősszel azzal kezdted, hogy radiátorcsere, mert nem áramlott benne a víz, hanem a maradék korrodált benne egész nyáron, hála az elzárt fűtőcsapnak.

Link to comment
Megosztás:

Így van. Ezért nem is értem, mikor azt írja valaki, hogy csak "félig tekerd fel a fűtést, hamarabb bemelegszik" :lol:

Zsiguli meg abszolút. Idősebb korban minden ősszel azzal kezdted, hogy radiátorcsere, mert nem áramlott benne a víz, hanem a maradék korrodált benne egész nyáron, hála az elzárt fűtőcsapnak.

Szerintem azért hamarabb melegszik mivel nem fújatod át rajta a -x fokos levegőt. Olyan ez mint a hajszárító. Ott is a venti hűti a fűtőszálat, és ha nem fújná a levegőt akkor a fűtőszál is melegebb lenne addíg a pontig amíg a bimetál nem nyitja az áramkört.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem azért hamarabb melegszik mivel nem fújatod át rajta a -x fokos levegőt. Olyan ez mint a hajszárító. Ott is a venti hűti a fűtőszálat, és ha nem fújná a levegőt akkor a fűtőszál is melegebb lenne addíg a pontig amíg a bimetál nem nyitja az áramkört.

Éppen lehet ebben valami.

szerk. :azért a hőmennyiség állandó, mivel a hőt leadó felület nem változik, különbség az, hogy kis vagy nagy adagban akarod kapni a meleget.

Link to comment
Megosztás:

Mitől tud a reflektor föntragadni ?

Ha hideg az autó, véletlenül fölkapcsoltam a refit, majd le, és égve maradt..

Aztán többször teszteltem és csinálja..

Nekem még nem volt ilyen,de gondolom egy kis WD 40 nem árt neki,esetleg ha

nem jó mégse ,akkor egy új(bontott)kar.

Vagy lehet,ha lebontod meglátszik hol a bibi.

Link to comment
Megosztás:

Mitől tud a reflektor föntragadni ?

Ha hideg az autó, véletlenül fölkapcsoltam a refit, majd le, és égve maradt..

Aztán többször teszteltem és csinálja..

Hali

Nekem is van ilyen, szétszoktam szedni a refi reléjét, WD-40 rá és ment monstanáig, tavaly tél óta, most megen elkezdte

Link to comment
Megosztás:

Most néztem meg. Igazad lehet. Ha megy a venti és állítod a hideg - meleg levegőt akkor hallani hogy tényleg zár valami ami ezt irányítja.

Bocsánat ha félre informáltalak astra.

igazábol én már ezt sejtettem mert nem az elsö OPEL-om van de annyiféle beirást lehet olvasni . az utolso OPEL -amibe volt fütéscsap az az én 1969-évjáratu C- REKORD -omba volt ami nálam volt az is elromlott és a honekker bosszuja C. WARTBURG fütéscsapját tettem bele ,aztán azzal adtam el.

Link to comment
Megosztás:

etanolos hozzászólás: megvolt az első -9.5 fokos indítás. Nem készültem fel eléggé, és még mindig 45/55%-ban van benne az etanol. Simán indult, semmi kínlódás, meg is lepődtem, ámde mielőtt elkezdtem volna örülni, hogy akkor nekem még ez is bejön, hogy nem indul nehezebben, jött a sárga gonosz :lol: kivillogtatás után egyértelműen szegény keverék-re panaszkodott, azaz itt az idő csökkenteni az etanol százalékát, mert hát ilyen időben már a hidegindításnál túlságosan beszegényít a keveréket... toltam bele még 95-öt, el is tűnt a diag...

Link to comment
Megosztás:

Így van. Ezért nem is értem, mikor azt írja valaki, hogy csak "félig tekerd fel a fűtést, hamarabb bemelegszik" :lol:

Zsiguli meg abszolút. Idősebb korban minden ősszel azzal kezdted, hogy radiátorcsere, mert nem áramlott benne a víz, hanem a maradék korrodált benne egész nyáron, hála az elzárt fűtőcsapnak.

Emberek! Miért kell okoskodni ahelyett, hogy kipróbálnátok? Kapcsoljátok ki azt a nyamvadt fűtést és nézzétek meg, hogy mennyi idő alatt melegszik fel a hűtővíz.

Nálam bekapcsolt fűtéssel majd 10 km. Kikapcsolt fűtéssel 3 km és üzemi hőfokon vagyok.

Link to comment
Megosztás:

Emberek! Miért kell okoskodni ahelyett, hogy kipróbálnátok? Kapcsoljátok ki azt a nyamvadt fűtést és nézzétek meg, hogy mennyi idő alatt melegszik fel a hűtővíz.

Nálam bekapcsolt fűtéssel majd 10 km. Kikapcsolt fűtéssel 3 km és üzemi hőfokon vagyok.

Ja, nekem is gyorsan melegszik. 2 km nulla fűtéssel, utána kezd párásodni, akkor kap egy kis légmozgást csak a szélvédőre, úgy, hogy vízszintesen van a hideg-meleg. Nem sokkal utána 85-ön a mutató, onnantól rendes fűtés :lol:

Link to comment
Megosztás:

Emberek! Miért kell okoskodni ahelyett, hogy kipróbálnátok? Kapcsoljátok ki azt a nyamvadt fűtést és nézzétek meg, hogy mennyi idő alatt melegszik fel a hűtővíz.

Nálam bekapcsolt fűtéssel majd 10 km. Kikapcsolt fűtéssel 3 km és üzemi hőfokon vagyok.

akkor neked fütéscsapod van a rendszeren.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Rendszeresen olvasom a fórumot, mivel 2008-as CL2-öm van, amivel semmi gondom nem volt. A minap vettem észre, hogy az olajbetöltőnél sárgás színű, tejfölös állagú lerakódás csapódott ki. Sajnos nem tudom, hogy mi lehet ez és itt sem találok hasonlót. Segítséget kérek, hogy mitől lehet ez és mi a megoldás rá! Előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Rendszeresen olvasom a fórumot, mivel 2008-as CL2-öm van, amivel semmi gondom nem volt. A minap vettem észre, hogy az olajbetöltőnél sárgás színű, tejfölös állagú lerakódás csapódott ki. Sajnos nem tudom, hogy mi lehet ez és itt sem találok hasonlót. Segítséget kérek, hogy mitől lehet ez és mi a megoldás rá! Előre is köszönöm!

Pedig de! :lol: Nem jársz te sokat városban,alacsony fordulaton?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.