Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Tisztelt Fórum,

Astra G Z16XE, nem túl izgalmas hibát produkál, de el nem tom képzelni, mi a retek az.

Jelenség:

Az autó hidegindítás után pár km megtétele után elkezd enyhén ciccegni, de csak akkor, ha a sebesség 30 felett van. Alatta abbahagyja. Másodpercenként 3-4x ciccen, egyenletes időközönkét, ugyanolyan hangerővel. Szóval ahogy mész c c c c c c .... mintha valami turbószú...

Ha a sebesség 30 alá esik - csend lesz. Ha felette van, cicceg. A következőket zártam ki:

- hidrotőke, dugattyú, váltó, kuplung, lukas leömlő, stb nem lehetnek: ugyanis mindegy, hogy 1500 vagy 4500 a fordulat, ugyanolyan sűrűn, ugyanolyan hangosan cicceg, nem lesz se gyorsabb, se hangosabb

- kavics a kerékben, kerékcsapágy, stb sem lehetnek: mindegy, hogy 40 vagy 130 a sebesség, ha 30+, akkor is ugyanúgy cicceg

Ha nagyobb fordulatról motorfékezek, vagy kuplung benyomása után alapjáraton szabadon gurulok 30+ sebességgel, akkor pár sec után elhallgat.

Amúgy egyéb panasz nincs az autóra, olajszint rendben és bőven perióduson belül vagyok. Nincs valakinek ötlete, mi a harag lehet ez?

Köszi

Link to comment
Megosztás:

Tisztelt Fórum,

Astra G Z16XE, nem túl izgalmas hibát produkál, de el nem tom képzelni, mi a retek az.

Jelenség:

Az autó hidegindítás után pár km megtétele után elkezd enyhén ciccegni, de csak akkor, ha a sebesség 30 felett van. Alatta abbahagyja.

Biztos a motorból jön?Nem lehet esetleg valami meglazult burkolati elem,lemezdarab,kipufogó védőlemezek

közül valamelyik ,fékkopásjelző.Most hirtelen ennyi jutott eszembe.

További jó ciccegést

Egy tücsök, és fél 30-as tempó felett, azér' ciripel. <_<

Vége a melónak?Jó pihit.

Link to comment
Megosztás:

Tisztelt Fórum,

Astra G Z16XE, nem túl izgalmas hibát produkál, de el nem tom képzelni, mi a retek az.

Jelenség:

Az autó hidegindítás után pár km megtétele után elkezd enyhén ciccegni, de csak akkor, ha a sebesség 30 felett van. Alatta abbahagyja. Másodpercenként 3-4x ciccen, egyenletes időközönkét, ugyanolyan hangerővel. Szóval ahogy mész c c c c c c .... mintha valami turbószú...

Ha a sebesség 30 alá esik - csend lesz. Ha felette van, cicceg. A következőket zártam ki:

- hidrotőke, dugattyú, váltó, kuplung, lukas leömlő, stb nem lehetnek: ugyanis mindegy, hogy 1500 vagy 4500 a fordulat, ugyanolyan sűrűn, ugyanolyan hangosan cicceg, nem lesz se gyorsabb, se hangosabb

- kavics a kerékben, kerékcsapágy, stb sem lehetnek: mindegy, hogy 40 vagy 130 a sebesség, ha 30+, akkor is ugyanúgy cicceg

Ha nagyobb fordulatról motorfékezek, vagy kuplung benyomása után alapjáraton szabadon gurulok 30+ sebességgel, akkor pár sec után elhallgat.

Amúgy egyéb panasz nincs az autóra, olajszint rendben és bőven perióduson belül vagyok. Nincs valakinek ötlete, mi a harag lehet ez?

Köszi

Csak menet közben csinálja vagy álló helyzetben gázadásra is van hang?

Nem lehet, hogy a tankszellőztető szelep az? Nekem is az cicereg.. A légszűrőháznál találod. Kis kúp alakú bizgentyű. <_<

Link to comment
Megosztás:

Mostanában azt vettem észre, hogy amikor mondjuk 50ről megállnék a lámpánál és miután kinyomtam a kuplungot a fordulat visszaesik kb. 500-ra és csak utána áll be normálra. Semmi extra jelenség nincsen csak van mikor egy pillanatra beremeg az autó az alacsony fordulat miatt. <_< Mitől lehet ez?

Alapjárati, pillangószelepház AGR(amivel még sohasem volt probléma) fényesre lettek nyalva ősszel és ~4-5000km-el ezelőtt!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.Tegnap arra lettem figyelmes,hogy amikor be akartam állni egy parkolóhelyre,és tekertem a kormányt a fűtésem(ami 3-as fokozaton volt)ingadozott,mármint a ventilátor,tekertem a kormányt és mintha csak 2-esen menne,ha nem tekertem 3-ason,hallható is volt a különbség.Gondolom ahogy a szervó dolgozik +a fűtés 3-ason és a generátornak ez megterhelő.A kérdésem:Kezdjek gyűjteni generátorra,vagy ez normális?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.Tegnap arra lettem figyelmes,hogy amikor be akartam állni egy parkolóhelyre,és tekertem a kormányt a fűtésem(ami 3-as fokozaton volt)ingadozott,mármint a ventilátor,tekertem a kormányt és mintha csak 2-esen menne,ha nem tekertem 3-ason,hallható is volt a különbség.Gondolom ahogy a szervó dolgozik +a fűtés 3-ason és a generátornak ez megterhelő.A kérdésem:Kezdjek gyűjteni generátorra,vagy ez normális?

No para! <_<

Link to comment
Megosztás:

90 ezer van a kocsiban. Legalábbis óra szerint. Én 65 ezernél vettem át és nagyon vigyáztam rá. Amikor hozzám került tökéletesen működött. Szóval ez ennyit bírt. Remélem a tiéd tovább húzza...

Nekem meg már a 210000 km-en is túl van,és most lekopogom kopp-kopp-kopp :D semmi baja.Múltkorában rángatott a szemétje <_< ,de egy egér tisztítása megoldotta a problémámat.

Sajnálom hogy így jártál. :D

Link to comment
Megosztás:

Nekem meg már a 210000 km-en is túl van,és most lekopogom kopp-kopp-kopp :D semmi baja.Múltkorában rángatott a szemétje <_< ,de egy egér tisztítása megoldotta a problémámat.

Sajnálom hogy így jártál. :D

No de az övé az 1.2-s,nem teljesen egy kategória!Kicsi moci,nagy kasztni.... :)

Link to comment
Megosztás:

Hát az lehet,de nem hiszem el hogy 90ezer km-nél ilyen csúnyaságoknak kéne történnie.

Ha csak nem 190-ezer,az a 90. A mai világban minden megoldható,csak jó kütyü kell hozzá.

Irta is,hogy óra szerint 90000 km.Ki tudja,hányszor annyi az annyi.

Lehet egy gép 50000-l is hengerfejes,és ha nem időben figyelnek rá,akkor ez lesz ott is.

Link to comment
Megosztás:

Csak menet közben csinálja, 30 kmh felett!

Ráhallgatok erre a tankszellőztető szelepre... tél elején kezdte, alig hallhatóan. Mostanra tisztán hallható.

Már csak arra adjatok egy tippet, hogy hogy hallgassak rá egy szelepre a légszűrőház mellett, ha csak 30 kmh felett adja elő a hangot?

Arra tudja valaki a választ, hogy mi a ciccegés oka? Eldugult a tank levegőztetője? Ha igen, az hol van? Ki tudom tisztítani?

Köszönöm a választ.

Csak menet közben csinálja vagy álló helyzetben gázadásra is van hang?

Nem lehet, hogy a tankszellőztető szelep az? Nekem is az cicereg.. A légszűrőháznál találod. Kis kúp alakú bizgentyű. <_<

Link to comment
Megosztás:

Csak menet közben csinálja, 30 kmh felett!

Ráhallgatok erre a tankszellőztető szelepre... tél elején kezdte, alig hallhatóan. Mostanra tisztán hallható.

Már csak arra adjatok egy tippet, hogy hogy hallgassak rá egy szelepre a légszűrőház mellett, ha csak 30 kmh felett adja elő a hangot?

Arra tudja valaki a választ, hogy mi a ciccegés oka? Eldugult a tank levegőztetője? Ha igen, az hol van? Ki tudom tisztítani?

Köszönöm a választ.

Helló Béla!

Tekerd le a tanksapkát, és próbáld ki úgy. akkor nincs vákum a tanba, vagy húzd le a csövet a tankszellőzetetőről. ne az elektromos csatit, hanem a tank felöl jövő csövet. ha bármelyikkel megszünik akkor valahola szellöző rendszerrel van a hiba.

Link to comment
Megosztás:

Helló Béla!

Tekerd le a tanksapkát, és próbáld ki úgy. akkor nincs vákum a tanba, vagy húzd le a csövet a tankszellőzetetőről. ne az elektromos csatit, hanem a tank felöl jövő csövet. ha bármelyikkel megszünik akkor valahola szellöző rendszerrel van a hiba.

jah vagy a szellőztető döglött be ,vagy a szénszűrő omlott össze ,vagy mindkettő. <_<

olvastam valahol hogy huszonakarmennyi liter volt a teletank :D ,hát van ilyen is

Link to comment
Megosztás:

Csak menet közben csinálja, 30 kmh felett!

Ráhallgatok erre a tankszellőztető szelepre... tél elején kezdte, alig hallhatóan. Mostanra tisztán hallható.

Már csak arra adjatok egy tippet, hogy hogy hallgassak rá egy szelepre a légszűrőház mellett, ha csak 30 kmh felett adja elő a hangot?

Arra tudja valaki a választ, hogy mi a ciccegés oka? Eldugult a tank levegőztetője? Ha igen, az hol van? Ki tudom tisztítani?

Köszönöm a választ.

Detto ugyanez van nálam is...Lehet hogy mindössze csak meg kell várnunk a tavaszt? <_<

Link to comment
Megosztás:

Detto ugyanez van nálam is...Lehet hogy mindössze csak meg kell várnunk a tavaszt? <_<

Nekem valaki azt írta, hogy nyáron (melegben) nem jellemző ez a hang és valóban én sem emlékszer rá nyáron. Nekem is azóta van mióta 10 fok alatt van a hőmérséklet..(nyáron viszont a kuplungom nyikorog minden kinyomásnál :D ).

Szerintem próbáld meg azt, hogy valakit megkérsz, hogy tartsa a fordulatot ~2000 környékén és akkor állj oda a légszűrőházhoz.... nekem akkor is lehet hallani.

Link to comment
Megosztás:

Nekem valaki azt írta, hogy nyáron (melegben) nem jellemző ez a hang és valóban én sem emlékszer rá nyáron. Nekem is azóta van mióta 10 fok alatt van a hőmérséklet..(nyáron viszont a kuplungom nyikorog minden kinyomásnál <_< ).

Szerintem próbáld meg azt, hogy valakit megkérsz, hogy tartsa a fordulatot ~2000 környékén és akkor állj oda a légszűrőházhoz.... nekem akkor is lehet hallani.

Nálam is volt ez a probléma.Én kivettem és kontakt tisztitó spray-al befújtam közben nyitogattam tápról.Azóta csend van.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Végig olvasva a fórumokat, ide regisztrálva tanácsokat szeretnék kérnék tőletek.

A "tipikus alaphiba" nálam is jelentkezett... 2003-as G Astra 1,4 16V, Z14XE (125000km) egy hete. Teljesen meghatározhatatlan időben gázelvételkor leesik a fordulat 500 alá, és olykor le is áll. (természetesen nagy forgalomban) Indítás után pár száz méterrel el kezd rángatni, egy henger nem megy... Tec2-el is nézve 1-es henger gyújtás gond. (kivillogva, 0301 hiba kód). 4 db vadi új GM gyári gyertya benne, trafóhíd csere, továbbra is ez a gond. EGR-t is kivettem, megtisztítottam, (nem szorul) egyébként már pár éve ki lett iktatva szoftveresen. Levegő beömlő cső, és felül a pillangószelep (komplett az egészet nem tudtam levenni..) is tisztítva....

Olajat egyáltalán nem eszi, mindig minden szervizelés megvolt időben, szűrők, stb. csere.

Szerintetek, hogyan tovább..??

V Power+ injektor tisztító adalék, padlógáz? (max.130.....) :-)

Az az igazság, 80-90% városi forgalom...

Köszi: Dury

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Végig olvasva a fórumokat, ide regisztrálva tanácsokat szeretnék kérnék tőletek.

A "tipikus alaphiba" nálam is jelentkezett... 2003-as G Astra 1,4 16V, Z14XE (125000km) egy hete. Teljesen meghatározhatatlan időben gázelvételkor leesik a fordulat 500 alá, és olykor le is áll. (természetesen nagy forgalomban) Indítás után pár száz méterrel el kezd rángatni, egy henger nem megy... Tec2-el is nézve 1-es henger gyújtás gond. (kivillogva, 0301 hiba kód). 4 db vadi új GM gyári gyertya benne, trafóhíd csere, továbbra is ez a gond. EGR-t is kivettem, megtisztítottam, (nem szorul) egyébként már pár éve ki lett iktatva szoftveresen. Levegő beömlő cső, és felül a pillangószelep (komplett az egészet nem tudtam levenni..) is tisztítva....

Olajat egyáltalán nem eszi, mindig minden szervizelés megvolt időben, szűrők, stb. csere.

Szerintetek, hogyan tovább..??

V Power+ injektor tisztító adalék, padlógáz? (max.130.....) :-)

Az az igazság, 80-90% városi forgalom...

Köszi: Dury

Szerintem mindent leírtál amit itt szoktak tanácsolni az emberek azzal a kivétellel, hogy általában fordított sorrendben, azaz előbb fagyizás utána a drága alkatrész csere..

Link to comment
Megosztás:

Szerintem mindent leírtál amit itt szoktak tanácsolni az emberek azzal a kivétellel, hogy általában fordított sorrendben, azaz előbb fagyizás utána a drága alkatrész csere..

Köszi, akkor "utólag" megyek fagyiztatni...:-) ! ---talán még a szelepszár ragad....állítólag, majd látom a nyalatás után.. de lehet,, nem úszom meg a hengerfej levételt... Szerencsére eddig csak a gyertya került 7200-ba.... szívtam is a fogam!

Az az igazság, hogy egy Opelommal sem volt ilyen gond, ..1,3S Kadett után F Astra is kisebb-nagyobb problémákkal ugyan ment, de ilyet nem csináltak...(igaz azok nem is voltak így agyon "zöldítve" motorikusan......:-)

Dy

Link to comment
Megosztás:

Köszi, akkor "utólag" megyek fagyiztatni...:-) ! ---talán még a szelepszár ragad....állítólag, majd látom a nyalatás után.. de lehet,, nem úszom meg a hengerfej levételt... Szerencsére eddig csak a gyertya került 7200-ba.... szívtam is a fogam!

Az az igazság, hogy egy Opelommal sem volt ilyen gond, ..1,3S Kadett után F Astra is kisebb-nagyobb problémákkal ugyan ment, de ilyet nem csináltak...(igaz azok nem is voltak így agyon "zöldítve" motorikusan......:-)

Dy

Miből van az a gyertya ennyi pénzé??? <_<

Link to comment
Megosztás:

Miből van az a gyertya ennyi pénzé??? <_<

..nem tudom hallod, de nagyot nyeltem ... eredeti GM, kék papir zsacsiban van és állítólag csoda az elektródája..... ettől a dumától én már nem olvadok el, de az Opel szervizes ismerős ezt (gyárit) ajánlotta...de oda csak végszükségben viszem!!! Vannak igen negatív tapasztalataim az un. Opel "szak szervizzel" ....!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.