Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Akkor Tőlem is egy probléma, ami megoldásért kiált:

Menet közben kigyullad az ABS visszajelző a műszerfalon, és ugyanekkor a sebességmérő visszaáll a nulla pontra. Néhány másodperc múlva a sebességmérő már a valós értéket mutatja, viszont az ABS visszajelző lámpa égve marad. Újraindítás után szépen elalszik, ahogy kell. Ez a hiba az utóbbi időben jött elő, változó rendszerességgel.

Kérdés:

Mi okozhatja a hibát?

Köszi

Bal első kerékagy.

Onnan veszi a gép a sebességjelet.

Link to comment
Megosztás:

Akkor Tőlem is egy probléma, ami megoldásért kiált:

Menet közben kigyullad az ABS visszajelző a műszerfalon, és ugyanekkor a sebességmérő visszaáll a nulla pontra. Néhány másodperc múlva a sebességmérő már a valós értéket mutatja, viszont az ABS visszajelző lámpa égve marad. Újraindítás után szépen elalszik, ahogy kell. Ez a hiba az utóbbi időben jött elő, változó rendszerességgel.

Kérdés:

Mi okozhatja a hibát?

Köszi

Valamelyik első kerékcsapágyad a rossz, vagy a csati pontakthibás.

Keresd meg a hibát, mert ilyenkor nincs ABS, az úgy veszélyes!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tudom, hogy volt már szó erről a problémáról, de újra felhoznám, ha nem baj.

Szóval, kb. két hete azt vettem észre, hogy az üzemanyag-szintmérőm "fél" töltöttségről menet közben elindul felfelé, egészen a "tele" szintig, majd - fordulattól függően - vissza és fel megint. Megállás után lecsavartam a tanksapkát és durván 5 másodpercig a tank csak úgy szívta befelé az éltető levegőt. :D

Azóta is fennáll a probléma, amit ideiglenesen azzal orvosolok, hogy a tanksapkát alig tekerem vissza és így nem keletkezik vákuum. Tanksapkacserével már próbálkoztam, eredménytelenül. Annyit vettem észre, hogy a korábban bosszantó üzemanyag szellőztető szelep "kopogás" megszűnt, gondolom, mert nem működik.

A tankot soha nem csurgatom tele, egy kattanás után nem kap több naftát.

Szerintetek hol keressem a hiba forrását? Esetleg a jobb első belső sárvédő alatt lévő szűrő csere segíthet?

Attól tartok leginkább, hogy az AC elf.ssa magát szellőzés híján.

Köszönöm előre is a válaszotokat!

Sziasztok!

Ma nekiestem a feladatnak. Sz.pós meló árán kivettem a szűrőt a sárvédő alól, amibe két cső csatlakozik. Mind a kettő könnyedén átfújható, ezért gondolom, hogy rendben van. Az egyik csövet végig követve a fojtószelep-ház mögött megtaláltam a szellőztető szelepet, de szinte lehetetlen hozzáférni (számomra). Egyelőre itt tartok. Ha van további építő jellegű ötletetek, ne tartsátok magatokban! :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ma nekiestem a feladatnak. Sz.pós meló árán kivettem a szűrőt a sárvédő alól, amibe két cső csatlakozik. Mind a kettő könnyedén átfújható, ezért gondolom, hogy rendben van. Az egyik csövet végig követve a fojtószelep-ház mögött megtaláltam a szellőztető szelepet, de szinte lehetetlen hozzáférni (számomra). Egyelőre itt tartok. Ha van további építő jellegű ötletetek, ne tartsátok magatokban! :D

Szia!

Egy kis elméleti támogatás, az előző írásom után.

http://kepfeltoltes.hu/view/110624/AC_pump...ltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/view/110624/Astra_c...ltoltes.hu_.jpg

Ha a szellőztető szelep mágnestekercse szakadt lenne,akkor fennállna a hibaüzenet is.Véleményem szerint szereltesd ki, 12V-ot rákapcsolni és ha ez is átfújható,akkor felesleges a csere.

A képen látható szelepet kell megvizsgálni.Szétszeded, megnézed a szelep felfekszik-e szelepfészekre (van,hogy felakad vagy alászorul valami szennyeződes),de szerintem a rugó feszítőerejével lesz a gond.

Üdv..

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Egy kis elméleti támogatás, az előző írásom után.

http://http://kepfeltoltes.hu/view/110624/...ltoltes.hu_.jpg

http://http://kepfeltoltes.hu/view/110624/...ltoltes.hu_.jpg

Ha a szellőztető szelep mágnestekercse szakadt lenne,akkor fennállna a hibaüzenet is.Véleményem szerint szereltesd ki, 12V-ot rákapcsolni és ha ez is átfújható,akkor felesleges a csere.

A képen látható szelepet kell megvizsgálni.Szétszeded, megnézed a szelep felfekszik-e szelepfészekre (van,hogy felakad vagy alászorul valami szennyeződes),de szerintem a rugó feszítőerejével lesz a gond.

Üdv..

lehet csak nálam, de a kép nem jelenik meg!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, ezer éve nem jártam erre, mostanában nagyon sok a meló és nem jut idő másra...

A vas azóta is jól megy, szerencsére a korából adódó hibákon kívül nincs gondom vele.

Viszont egyik ismerősöm bajban van. G Astra 1.4 Twinport 2005: Aksit cseréltek a gépen, azóta nem indul be. 2 szervízben volt eddig, többszázezrekért copmutercserét akarnak végezni... Van esetleg ötletetek, hogy mi lehet? Télleg computer csere? Azt mondták neki, hogy típushiba, de ilyenről még nem hallottam. Szétrázódás miatt már igen, de akksicsere miatt? (Természetesen összes bizotsíték átnézve :D)

Link to comment
Megosztás:

Mint már megdumáltuk én is a jobb csapágyat gondoltam,búgó hangra

más(autóval kapcsolatos :D egyéb lenne)tippem nincs,csak a csapágy!

Vagy még amit akkor is írtam,hogy cseréld ki a másikat is és ha nem jön be add

el a felesleget.Tudom ez sok pénz és csak végső esetben gondoltam!(mielőtt nekem rontanak :D )

Sziasztok!

Úgy néz ki megoldódik a problémám. A jobb hátsó kerék csapágyas. Úgy derült ki, hogy 3-an utaztunk 200km-t vele, és hátul ülő haverom mondta, hogy hátul szerinte jobban hallani a hangot. Meg a rezonanciát.

Szóval felemeltük a hátulját, és megrángatva érezhetően kottyanik a kerék..hétfőn cseréljük. Remélem jó lesz.

Egyébként azért nem gondoltam a hátsóra, mert a jobb eleje sérült volt. Ezért eleve ott kerestem a hibát.

Azért köszönöm a segítséget.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, ezer éve nem jártam erre, mostanában nagyon sok a meló és nem jut idő másra...

A vas azóta is jól megy, szerencsére a korából adódó hibákon kívül nincs gondom vele.

Viszont egyik ismerősöm bajban van. G Astra 1.4 Twinport 2005: Aksit cseréltek a gépen, azóta nem indul be. 2 szervízben volt eddig, többszázezrekért copmutercserét akarnak végezni... Van esetleg ötletetek, hogy mi lehet? Télleg computer csere? Azt mondták neki, hogy típushiba, de ilyenről még nem hallottam. Szétrázódás miatt már igen, de akksicsere miatt? (Természetesen összes bizotsíték átnézve :D)

Szerintem elötte nézesse meg Wessz-szel.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem elötte nézesse meg Wessz-szel.

Hello mindenki!

Szomszédom Astrájáról kérdeznék egyet.

Ha kulcssal zárja az ajtót, és ráfordítva tarja, akkor felviszi az elektromos ablakot. Távirányítóval nem megy fel.

Ez normális, vagy a távval iss kellene mennie (mint mondjuk a '94-es Omegámon iss megy)??

Köszi előre iss.

Üdv M

Link to comment
Megosztás:

Tisztelt Fórum,

általános, finom vezetési stílusom mellett utóbbi meleg napokban a 75 fokot se mutatja a vízhőfokmérő. Ha lendületeskedem kicsit az autóval, akkor felmászik 80 alá picivel, majd ha abbahagyom a lendületeskedést, egy perc alatt újra 75 fok körül áll. De van, hogy lecsúszik a minimumra, és ott kopp.

Jól gyanítom, hogy nyitva halt meg a termosztátom?

(Azt már meg sem merem kérdezni, hogy pl. egy olyan autóban, ahol NINCS vízhőfokmérő (már eleve mekkora gyökérség... autó vízhőfokmérő nélkül, rúgjatok fejbe, ha ilyenben láttok), az ilyet az ember honnan a retekből kéne észre vegye? Megemelkedett fogyasztásból?!)

Link to comment
Megosztás:

Szerintem elötte nézesse meg Wessz-szel.

Hello mindenki!

Szomszédom Astrájáról kérdeznék egyet.

Ha kulcssal zárja az ajtót, és ráfordítva tarja, akkor felviszi az elektromos ablakot. Távirányítóval nem megy fel.

Ez normális, vagy a távval iss kellene mennie (mint mondjuk a '94-es Omegámon iss megy)??

Köszi előre iss.

Üdv M

Link to comment
Megosztás:

Hello mindenki!

Szomszédom Astrájáról kérdeznék egyet.

Ha kulcssal zárja az ajtót, és ráfordítva tarja, akkor felviszi az elektromos ablakot. Távirányítóval nem megy fel.

Ez normális, vagy a távval iss kellene mennie (mint mondjuk a '94-es Omegámon iss megy)??

Köszi előre iss.

Üdv M

Igen, normális, nekem is így volt a Coupén.

Egy diódával megoldható hogy távirányítóról is zárja.

Link to comment
Megosztás:

e=MalterKoma' post='809506' date='2011-06-25 - 10:40]Hello mindenki!

Szomszédom Astrájáról kérdeznék egyet.

Ha kulcssal zárja az ajtót, és ráfordítva tarja, akkor felviszi az elektromos ablakot. Távirányítóval nem megy fel.

Ez normális, vagy a távval iss kellene mennie (mint mondjuk a '94-es Omegámon iss megy)??

Köszi előre iss.

Üdv M

De türelmetlen vagy. :D

Normális, hogy távkapcsolóra nem megy fel, gyárilag ilyen.

Szerk.

Elkéstem.

Szerk II.

tgabika76

Igazad van.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Úgy néz ki megoldódik a problémám. A jobb hátsó kerék csapágyas. Úgy derült ki, hogy 3-an utaztunk 200km-t vele, és hátul ülő haverom mondta, hogy hátul szerinte jobban hallani a hangot. Meg a rezonanciát.

Szóval felemeltük a hátulját, és megrángatva érezhetően kottyanik a kerék..hétfőn cseréljük. Remélem jó lesz.

Egyébként azért nem gondoltam a hátsóra, mert a jobb eleje sérült volt. Ezért eleve ott kerestem a hibát.

Azért köszönöm a segítséget.

Van egy bontott használt de jó jobb hátsó gyári kerékagy csapágyam ha érdekel megdumálhatjuk, nekem is volt hasonló zajaim de nem a csapágy volt a bűnös és feleslegesen cseréltem ki.

Link to comment
Megosztás:

Van egy bontott használt de jó jobb hátsó gyári kerékagy csapágyam ha érdekel megdumálhatjuk, nekem is volt hasonló zajaim de nem a csapágy volt a bűnös és feleslegesen cseréltem ki.

Köszi, de már megvan a csapágy. Csak a javítás maradt jövő hétre.

A jobb elsővel egyébként én is így jártam..bosszantó tud lenni:)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Milyen vastagságúnak kell lennie a hátsó dobfék betétjének?

Felemeltem az autót, egyformán fog mindkettő. Harmadik kattanásnál kezd el surlódni, 5-nél kezd el fogni. 7.-nél rögzül a kerék. De meredeken elgurul...

4 teljes fordulatot húztam a kézifékkarnál található csavaron, hogy feszesebb legyen. De így is lehet 7-ig húzni, és így is elgurul.

Jövő hónapban elmegyek szervizbe fékpadra megnézetni, hogy az üzemi fék is rossz-e vagy csak a kézifék. Szerintem mindkettő szar.....

:S

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Milyen vastagságúnak kell lennie a hátsó dobfék betétjének?

Felemeltem az autót, egyformán fog mindkettő. Harmadik kattanásnál kezd el surlódni, 5-nél kezd el fogni. 7.-nél rögzül a kerék. De meredeken elgurul...

4 teljes fordulatot húztam a kézifékkarnál található csavaron, hogy feszesebb legyen. De így is lehet 7-ig húzni, és így is elgurul.

Jövő hónapban elmegyek szervizbe fékpadra megnézetni, hogy az üzemi fék is rossz-e vagy csak a kézifék. Szerintem mindkettő szar.....

:S

Én még rá állítanék a helyedben. :D

Link to comment
Megosztás:

Én még rá állítanék a helyedben. :D

Csak azt nem értem, hogy két kézzel betépem, és nem is megy tovább. Mégsem fogja meg az autót.

Menet közben pedig apámékét blokkolóra lehet húzni, nekem semmit nem fog. :D

Normál esetben hány kattanásig lehet húzni? Ha húzok rajta akkor jobban fogna, vagy csak hamarabb?

Logikusan csak hamarabb, de hát már nem tudom....

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.