Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Hali. Igen jol tudod.2 müanyag patent van ott.De elözö tulaj anno megtörte vszinü, s nem biztositos javitás lehetett. Mert a lökö és géptetö közt kb 1 cm a hézag,ami nekem meg másnak sem tünt fel anno. Mondjuk engem ez jelenleg sem zawar. De én a patentok helyet pici 6lapfejü csavarral rögzitettem a lököt, mert folyamatosam elnyirta a rázkodás. Ezért tudtam levenni, mert kis villáskulcs befért a hézagon.

És igen,földi vagyok! :D

Hát remélem ennél egyszerűbb lesz nekem megoldani, bár valószínű, hogy el kell vinnem mesterhez.

A bowden szépen nyitja, viszont a kis biztonsági kallantyút hiába húzom, nem engedi.

Nem tud küldeni nekem valaki egy képet, hogy mi az amit a kis biztonsági zárnyelv kiakaszt, hogy nyitható legyen a motorháztető.

Egy dróttal betudok nyúlni a motortérbe, szóval ha elérhető, akkor talán ki tudnám nyitni.

Link to comment
Megosztás:

Tiszteletem!

Volna nekem egy problémám, ami a következőképpen néz ki.

Adott egy 2004-es Astra G Elegance 1.6 ha jól tudom Z16XE.

Körülbelül 2 hete csinálja azt, hogy a műszerfal eddig semmivel összefüggésbe

nem hozható okból fogja magát és nem működik. Konkrétan a műszeregység van

mikor el sem indul, van mikor menet közben áll le. Biztosítékokat átnéztük, volt egy

20A-es eldurranva, cseréltem, de nem oldódott meg a dolog. Elég idegesítő a dolog,

az autó nem az enyém, és igazság szerint nem nyúlnék nagyon bele, mert tök más mint

az F astra mechanikus cumója.

Köszi előre is a segítséget.

Link to comment
Megosztás:

Tiszteletem,

G Astra z16xe hol méri a hűtővíz hőmérsékletét? Csak mert nem tudom, hogy a termosztátom halt-e be, vagy a vízhőfokmérőm :S. Próbából vagy tévedésből meg nem nagyon van k?d?vem venni termosztátot, mert annyira nem olcsó, mint a régi jó 8v cuccok:S.

A jelenségem annyi, hogy van, hogy felmegy normál hőfokra a víz, van, hogy nem. (Út hosszúságától függetlenül). Ma nem ment fel, pedig elég szép meleg van. Mikor leállítottam, megfogtam a hűtőt, égetett. Ezért nem vagyok bizonyos benne, hogy a termosztát a rossz, mert amikor a régi autómban volt rossz, akkor abban a hűtő maximum langyoska volt.

1. Lehet, hogy két helyen is mér vízhőfokot? Egyiket a hőfok órának, egyet a kompjuternek?

2. Termosztátot csak házzal együtt lehet venni?

3. A termosztát kb. hány fokos víznél kell nyisson?

Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Tegnapi napon megjártam a szervizt. Kicserélték a toronycsapágy szilenteket, így több mint 1cm-el feljebb került végre az autó. Remélhetőleg a téli nyikorgás is el fog múlni. Most felemelve sincs lötyögése a keréknek, eddig volt, ha jó erősen rángatták.

További dolog, hogy mondtam a szervizben hogy nézzék meg a kéziféket, mert nem vagyok vele megelégedve.

Azt is megcsinálták. Sokkal jobb lett mint volt. A fékdobok kopása körbe le lett köszörülve, fékbetétek kicsit megsmirglizve, és az utánaállító csavaron rengeteget állítottak. Azt mondta a szerelő, hogy ezek gyárilag nem jók az opelnál. Ezért két évente sokat futott autónál után kellene állítani, és nézni, hogy kell-e köszörülni. Mert előfordulhat, hogy ha sokat kopik a dob, akkor csak a fék letépésével lehet szétszedni.

Ami még érdekes volt, hogy egy darabokra törött dugattyús 1.4 twinport astra volt a műhelyben...., plusz szeleptörés, meg hengerfej KO..

55e km volt az autóban. Erre meg azt mondta a szerelő, hogy náluk ilyen még nem volt, tehát nem mondana típushibát...

Link to comment
Megosztás:

Tiszteletem,

G Astra z16xe hol méri a hűtővíz hőmérsékletét? Csak mert nem tudom, hogy a termosztátom halt-e be, vagy a vízhőfokmérőm :S. Próbából vagy tévedésből meg nem nagyon van k?d?vem venni termosztátot, mert annyira nem olcsó, mint a régi jó 8v cuccok:S.

A jelenségem annyi, hogy van, hogy felmegy normál hőfokra a víz, van, hogy nem. (Út hosszúságától függetlenül). Ma nem ment fel, pedig elég szép meleg van. Mikor leállítottam, megfogtam a hűtőt, égetett. Ezért nem vagyok bizonyos benne, hogy a termosztát a rossz, mert amikor a régi autómban volt rossz, akkor abban a hűtő maximum langyoska volt.

1. Lehet, hogy két helyen is mér vízhőfokot? Egyiket a hőfok órának, egyet a kompjuternek?

2. Termosztátot csak házzal együtt lehet venni?

3. A termosztát kb. hány fokos víznél kell nyisson?

Köszönöm!

Elindítod a hideg autót, majd 1-2 perc múlva ha a hűtő fele menő cső melegszik, akkor a termosztátod a rossz, ha nem akkor a gomba.

Link to comment
Megosztás:

Elindítod a hideg autót, majd 1-2 perc múlva ha a hűtő fele menő cső melegszik, akkor a termosztátod a rossz, ha nem akkor a gomba.

Ezt az 1-2 percet kitolnám 5-6-ra is álló helyzetben.. Mondjuk én utoljára télen figyelgettem.. :/

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Tegnapi napon megjártam a szervizt. Kicserélték a toronycsapágy szilenteket, így több mint 1cm-el feljebb került végre az autó. Remélhetőleg a téli nyikorgás is el fog múlni. Most felemelve sincs lötyögése a keréknek, eddig volt, ha jó erősen rángatták.

További dolog, hogy mondtam a szervizben hogy nézzék meg a kéziféket, mert nem vagyok vele megelégedve.

Azt is megcsinálták. Sokkal jobb lett mint volt. A fékdobok kopása körbe le lett köszörülve, fékbetétek kicsit megsmirglizve, és az utánaállító csavaron rengeteget állítottak. Azt mondta a szerelő, hogy ezek gyárilag nem jók az opelnál. Ezért két évente sokat futott autónál után kellene állítani, és nézni, hogy kell-e köszörülni. Mert előfordulhat, hogy ha sokat kopik a dob, akkor csak a fék letépésével lehet szétszedni.

Ami még érdekes volt, hogy egy darabokra törött dugattyús 1.4 twinport astra volt a műhelyben...., plusz szeleptörés, meg hengerfej KO..

55e km volt az autóban. Erre meg azt mondta a szerelő, hogy náluk ilyen még nem volt, tehát nem mondana típushibát...

Szia,

Érdeklődhetnék, hogy ezek a műveletek kb mennyibe fájtak neked? A kézifékkel pl én sem vagyok megelégedve. Lejtőn is fogja rendesen az autót, de volt rá példa, hogy az asszony elfelejtette kiengedni a kéziféket és kb 100 méter után jött rá, hogy a kézifék miatt "nincs ereje" az autónak... :/ Szerintem behúzott kéziféknél kb el se indulhatott volna az autó szerintem.. vagy csak nagyon nehezen szétpörgetve.

Link to comment
Megosztás:

Szia,

Érdeklődhetnék, hogy ezek a műveletek kb mennyibe fájtak neked? A kézifékkel pl én sem vagyok megelégedve. Lejtőn is fogja rendesen az autót, de volt rá példa, hogy az asszony elfelejtette kiengedni a kéziféket és kb 100 méter után jött rá, hogy a kézifék miatt "nincs ereje" az autónak... :/ Szerintem behúzott kéziféknél kb el se indulhatott volna az autó szerintem.. vagy csak nagyon nehezen szétpörgetve.

ha jó a kézi,illik észrevenni,hogy induláskor leül a fara a kocsinak,vagy esetleg nyikorog valami..

Link to comment
Megosztás:

Elindítod a hideg autót, majd 1-2 perc múlva ha a hűtő fele menő cső melegszik, akkor a termosztátod a rossz, ha nem akkor a gomba.

Hmm. Ez jó ötlet, köszi, ott a pont, csak sztem kicsit tovább fogom járatni.

De ma mentem megint az óttóval, és egy idő múlva eléri a hőfokot, szóval valszeg nyitva meghalt termosztátról lesz szó

Link to comment
Megosztás:

Szia,

Érdeklődhetnék, hogy ezek a műveletek kb mennyibe fájtak neked? A kézifékkel pl én sem vagyok megelégedve. Lejtőn is fogja rendesen az autót, de volt rá példa, hogy az asszony elfelejtette kiengedni a kéziféket és kb 100 méter után jött rá, hogy a kézifék miatt "nincs ereje" az autónak... :/ Szerintem behúzott kéziféknél kb el se indulhatott volna az autó szerintem.. vagy csak nagyon nehezen szétpörgetve.

Nekem gyárilag is jól be kellett rántanom, meg most is, ha nem húzom fel teljesen (maxtól 2 kattanásig) akkor nem fogja meg rendesen a kocsit.

Link to comment
Megosztás:

Szia,

Érdeklődhetnék, hogy ezek a műveletek kb mennyibe fájtak neked? A kézifékkel pl én sem vagyok megelégedve. Lejtőn is fogja rendesen az autót, de volt rá példa, hogy az asszony elfelejtette kiengedni a kéziféket és kb 100 méter után jött rá, hogy a kézifék miatt "nincs ereje" az autónak... :/ Szerintem behúzott kéziféknél kb el se indulhatott volna az autó szerintem.. vagy csak nagyon nehezen szétpörgetve.

Pontos árat tudok mondani. A gyári torony szilentek cseréje munka díjjal együtt 33e Ft-ba voltak. Szerviz 4+ban került ennyibe, gyakorlatilag a munkadíj ingyen volt.

A hátsó fék + kézifék beállítása fékpadi mérés, 1 doboz féktisztító, köszörüléssel stb. munkadíjjal együtt került 3600Ft-ba. Ez ingyen volt szerintem.

Azt hozzá kell tenni, hogy nekem 7 kattanásnál is elgurult az autó, és 4. kattanásnál kezdett csak keményedni a kézifék. Most max 5 kattanásig lehet húzni. Igaz az 5.-et két kézzel.

De így már jó. Egyébként jó kézifék esetén ha csak 2-3 kattanást húz az ember akkor simán lehet vele menni, de hát észre kellene venni. De a lényeg hogy az autó elviszi.

Link to comment
Megosztás:

Tiszteletem!

Volna nekem egy problémám, ami a következőképpen néz ki.

Adott egy 2004-es Astra G Elegance 1.6 ha jól tudom Z16XE.

Körülbelül 2 hete csinálja azt, hogy a műszerfal eddig semmivel összefüggésbe

nem hozható okból fogja magát és nem működik. Konkrétan a műszeregység van

mikor el sem indul, van mikor menet közben áll le. Biztosítékokat átnéztük, volt egy

20A-es eldurranva, cseréltem, de nem oldódott meg a dolog. Elég idegesítő a dolog,

az autó nem az enyém, és igazság szerint nem nyúlnék nagyon bele, mert tök más mint

az F astra mechanikus cumója.

Köszi előre is a segítséget.

Esetleg gyújtás kapcsoló okozhat ilyet?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.