Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Sziasztok,

Ismét problémám akadt, de csak sejtésem (minden szakmai tudást mellőző) van, hogy mi lehet. Kb 2 hónapja észrevettem, hogy az autó a nagyobb kátyúkon "megúszik". Ezt előtte nem csinálta. Ez a jelenség egyre jobban erősödik. Most már ott tartunk, hogy bármilyen kis úthibán érezni, hogy bizonytalan a kocsi mozgása. Olyan mintha ha behúznának az úthibák. Ugyanazokon az utakon közlekedek, mint előtte. Mi lehet ennek az oka? Stabilizátorra gondolok..

Link to comment
Megosztás:

én meg lengéscsillapítóra.....

Az nekem is eszembejutott, de arra nem akarok gondolni, mert padlón vagyok. :lol: Gondolom házi módszer nincs ennek megvizsgálására... (nyomkodom én az autót a kerekek felett, de én nem úgy látom, hogy sokat himbálózna) Nem úszom meg szerelő nélkül.

Akkor ez most jó kis kör lesz: gömbcsikló (porvédő kampec), stabilizátor (melegen nagyon nagyon nyikorog, szilikon nem segít), lengéscsillapító... Munkadíjjal min 50-80 között számolom. Mennyire reális?

Link to comment
Megosztás:

Az nekem is eszembejutott, de arra nem akarok gondolni, mert padlón vagyok. :lol: Gondolom házi módszer nincs ennek megvizsgálására... (nyomkodom én az autót a kerekek felett, de én nem úgy látom, hogy sokat himbálózna) Nem úszom meg szerelő nélkül.

Akkor ez most jó kis kör lesz: gömbcsikló (porvédő kampec), stabilizátor (melegen nagyon nagyon nyikorog, szilikon nem segít), lengéscsillapító... Munkadíjjal min 50-80 között számolom. Mennyire reális?

Első lengéscsillapító csere

51 990 Ft

opel szerviz 4+

Link to comment
Megosztás:

Az nekem is eszembejutott, de arra nem akarok gondolni, mert padlón vagyok. :lol: Gondolom házi módszer nincs ennek megvizsgálására... (nyomkodom én az autót a kerekek felett, de én nem úgy látom, hogy sokat himbálózna) Nem úszom meg szerelő nélkül.

Akkor ez most jó kis kör lesz: gömbcsikló (porvédő kampec), stabilizátor (melegen nagyon nagyon nyikorog, szilikon nem segít), lengéscsillapító... Munkadíjjal min 50-80 között számolom. Mennyire reális?

Számlával 1000 Ft-ért mérettem meg...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

G-re szeretnék átálni és az autó amit kinéztem a sedan csomagtartó ajtó lecsukás kicsit nehézkés... olyan mintha egy rugó megfogná hogy ne csukodjon le, kisebb erő kifejtésével lecsukódik. Ez normális. Arra gondolok hogy törve volt és azért csúkodik nehezebben. vélemény?

Link to comment
Megosztás:

Az nekem is eszembejutott, de arra nem akarok gondolni, mert padlón vagyok. :lol: Gondolom házi módszer nincs ennek megvizsgálására... (nyomkodom én az autót a kerekek felett, de én nem úgy látom, hogy sokat himbálózna) Nem úszom meg szerelő nélkül.

Akkor ez most jó kis kör lesz: gömbcsikló (porvédő kampec), stabilizátor (melegen nagyon nagyon nyikorog, szilikon nem segít), lengéscsillapító... Munkadíjjal min 50-80 között számolom. Mennyire reális?

Nekem azt mondták az okosok ha 3x himbáéózik az már rossz! amúgy meg ha teljesen elmegy a lengéscsillapító akkor annak "leve" van, folyik ki belőle a cucc. Amúgy én is ugyanígy jártam igaz F -astrával.

sajnos hivatalos szervizben csak párban cserélik (csak így van garancia), de az autószerelőm azt mondta hogy feleslegese párban ha csak az egyik ment el...

hátsó lengéscsillapitók olcsobbak...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

G-re szeretnék átálni és az autó amit kinéztem a sedan csomagtartó ajtó lecsukás kicsit nehézkés... olyan mintha egy rugó megfogná hogy ne csukodjon le, kisebb erő kifejtésével lecsukódik. Ez normális. Arra gondolok hogy törve volt és azért csúkodik nehezebben. vélemény?

Ha törve volt az sokkal jobban látszik a csomagtérajtó illesztésein szvsz. (Nem egyformák a hézagok, eláll a sarka, stb.) Ha ezek rendben és mégis nehezen csukódik, akkor sztem legfeljebb kenőanyag kellhet neki, de nem kell aggódnod amiatt hogy törve volt.

Link to comment
Megosztás:

Nekem toronycsapágy volt. Hála astrához ez sem vészes áron van

Tudom hogy nem ide tartozik de megkérdezném hátha tudtok segíteni!2007-es 1.4 twinportom van 290.000km-vel eddig hibátlanul működik ja és taxi!Műszaki vizsgán mikor a co-ját nézték emelt üresjáraton mintha kihagyna az egyik henger és romlik a co!DE csak 2800-as fordulaton se alatta se felette nem csinálja minden tökéletes hibakód nincs hangja tökéletes,stb stb...!Az egyetlen ismert probléma hogy van valami fojtószelepeket mozgató rudazat ami nekem a rengeteg km miatt kikopott és hát nem az igazi de hibát így sem jelez!Ez a rudazat számtalanszor szétesett de ugyanúgy működik talán kicsit rángat még lehúzott stekkerrel is!Ezt a kihagyást is ennek a valaminek tudható be a szerelők szerint de még a márkaszervízben sem nagyon láttak ilyet!Tud valaki segíteni hogy mitől lehet a kihagyás!Ja azt a mozgató rudazatot csak szívósorral együtt lehet cserélni 65000-ért,csak gyári van!!Mielőtt megkérdeznétek az autó jól szervizelt nincs elhanyagolva a gyujtás és keverékképzési része tökéletes ezért nem tudják mi a bánat ez!Előre is köszi!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Olyan problémám van néha, hogy amikor próbálom elindítani az autót, egy pillanatra beindul, de egyből le is fullad. Ha újra megpróbálom elindítani, akkor vagy ugyanezt megismétli vagy már abszolút nem indulni. Várok vele 2-3 percet és utána újra normálisan beindul.

Van valami ötletetek, tapasztalatotok, hogy mi lehet a probléma?

Köszi,

Cs.

Link to comment
Megosztás:

Tudom hogy nem ide tartozik de megkérdezném hátha tudtok segíteni!2007-es 1.4 twinportom van 290.000km-vel eddig hibátlanul működik ja és taxi!Műszaki vizsgán mikor a co-ját nézték emelt üresjáraton mintha kihagyna az egyik henger és romlik a co!DE csak 2800-as fordulaton se alatta se felette nem csinálja minden tökéletes hibakód nincs hangja tökéletes,stb stb...!Az egyetlen ismert probléma hogy van valami fojtószelepeket mozgató rudazat ami nekem a rengeteg km miatt kikopott és hát nem az igazi de hibát így sem jelez!Ez a rudazat számtalanszor szétesett de ugyanúgy működik talán kicsit rángat még lehúzott stekkerrel is!Ezt a kihagyást is ennek a valaminek tudható be a szerelők szerint de még a márkaszervízben sem nagyon láttak ilyet!Tud valaki segíteni hogy mitől lehet a kihagyás!Ja azt a mozgató rudazatot csak szívósorral együtt lehet cserélni 65000-ért,csak gyári van!!Mielőtt megkérdeznétek az autó jól szervizelt nincs elhanyagolva a gyujtás és keverékképzési része tökéletes ezért nem tudják mi a bánat ez!Előre is köszi!

szép szám a 290ekm ,

ez csak gépen fog kiderülni hogy mi baja lehet.. vagy azon se

én haldokló vezérműtengelyjeladóra vagy főtengelyjeladóra gondolnák..

az is lehet hogy egy takarítás segítene rajta

a 65e a szívósorért az nagyon baráti ár...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Kellene nekem kapcsolási rajz 1999-es X14XE ECU-hoz, ezek vannak rajta:

Delco

16214239

D96017

ha minden igaz MULTEC

Tudna nekem valaki küldeni? Egyébként az a baja hogy a D8-as lábon nem adja ki az 5V-os tápot a szenzoroknak, feltételezem valamelyik végfok tranzisztor szállt el.

Köszi

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,Olyan problémám van néha, hogy amikor próbálom elindítani az autót, egy pillanatra beindul, de egyből le is fullad. Ha újra megpróbálom elindítani, akkor vagy ugyanezt megismétli vagy már abszolút nem indulni. Várok vele 2-3 percet és utána újra normálisan beindul.

Van valami ötletetek, tapasztalatotok, hogy mi lehet a probléma?

Köszi,

Cs.

Hol használod sűrűbben? Városban gondolom. Szerintem az AGR szelep a ludas. Menet közben nem szokott hirtelen leállni vagy rángatni? Nem vagyok szakértő, de nagyon erre hajaz a hibajelenség. Ki kell a compúterből :lol: olvastatni.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Kellene nekem kapcsolási rajz 1999-es X14XE ECU-hoz, ezek vannak rajta:

Delco

16214239

D96017

ha minden igaz MULTEC

Tudna nekem valaki küldeni? Egyébként az a baja hogy a D8-as lábon nem adja ki az 5V-os tápot a szenzoroknak, feltételezem valamelyik végfok tranzisztor szállt el.

Köszi

Nem végfok lesz az hanem stab IC. De az is lehet hogy ebbe vmi hibrid IC van, aminek egyik funkciója az 5V előállítása. Ami gáz hogy nem lesz könnyű rajzot szerezni bármilyen ECU hoz. Ezt szerintem marhára őrzik, pont azért hogy nehogy lekoppintsa bárki is. Ha szétszeded esetleg szkóppal meg némi elektronika ismerettel megtalálható a stab már ha az van benne.

Link to comment
Megosztás:

Hol használod sűrűbben? Városban gondolom. Szerintem az AGR szelep a ludas. Menet közben nem szokott hirtelen leállni vagy rángatni? Nem vagyok szakértő, de nagyon erre hajaz a hibajelenség. Ki kell a compúterből :lol: olvastatni.

Igen, városban használom sűrűbben. Menet közben eddig csak egyszer állt le, rángatni nem szokott (maximum hideg motornál alacsony fordulaton).

Voltam vele szervizben, nem volt semmi hibakód. Van utólag beszerelt indításgátló benne, a szerelő azt javasolta, hogy azt egy időre iktassam ki, mert lehet azzal van probléma és ettől nem működik megfelelően a benzinpumpa.

Link to comment
Megosztás:

Igen, városban használom sűrűbben. Menet közben eddig csak egyszer állt le, rángatni nem szokott (maximum hideg motornál alacsony fordulaton).

Voltam vele szervizben, nem volt semmi hibakód. Van utólag beszerelt indításgátló benne, a szerelő azt javasolta, hogy azt egy időre iktassam ki, mert lehet azzal van probléma és ettől nem működik megfelelően a benzinpumpa.

Az is lehet nagy valószínűséggel, ha nincs hibakód. Nekem ezelőtt egy suzuki swiftem volt és abból is kiszereltették az utólag beszerelt indításgátlót, mert nekem is ezt a hibát okozta. Egy próbát megér.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A kocsit rádió nélkül vettem (az előző tulajnak valami értékes fejegység volt benne, amit megtartott magának), így utólag egy Pioneer DEH-1300MP típusú kütyüt tettem bele. A problémám az, hogy nagyon gyenge a rádió vétele. Tapasztalt valaki hasonlót a gyári (vagy utólag beszerelt nem gyári) rádiónál? Nagyobb városból kiérve pár kilométer után romlik a vétel vagy elmegy az adás, és semmilyen adót nem talál a keresője. :lol:

Lehet ez az antenna hibája? Vagy a fejegység a ludas? Hogyan tudnám kideríteni? Bármilyen ötletet szívesen vennék, de ha valaki tud valami egyszerű módot a probléma okának kiderítésére, annak örülnék a legjobban. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A kocsit rádió nélkül vettem (az előző tulajnak valami értékes fejegység volt benne, amit megtartott magának), így utólag egy Pioneer DEH-1300MP típusú kütyüt tettem bele. A problémám az, hogy nagyon gyenge a rádió vétele. Tapasztalt valaki hasonlót a gyári (vagy utólag beszerelt nem gyári) rádiónál? Nagyobb városból kiérve pár kilométer után romlik a vétel vagy elmegy az adás, és semmilyen adót nem talál a keresője. :lol:

Lehet ez az antenna hibája? Vagy a fejegység a ludas? Hogyan tudnám kideríteni? Bármilyen ötletet szívesen vennék, de ha valaki tud valami egyszerű módot a probléma okának kiderítésére, annak örülnék a legjobban. :lol:

nem kap az tápot az antenna jel erősítő :D

olvas bele a hifis-be

egy piros-fehér kábel megy végig az antenna kábel mellet

na arra a kábelra rakni 12V kapcsolt feszültséget adni...

pl a mostani fejegységről az elektromos antenna vezérlő szállja jó lehet hozzá... asszem

én a kulcs jelet raktam rá...

Link to comment
Megosztás:

nem kap az tápot az antenna jel erősítő :lol:

olvas bele a hifis-be

egy piros-fehér kábel megy végig az antenna kábel mellet

na arra a kábelra rakni 12V kapcsolt feszültséget adni...

pl a mostani fejegységről az elektromos antenna vezérlő szállja jó lehet hozzá... asszem

én a kulcs jelet raktam rá...

Köszi a segítséget, valószínűleg ez lesz a gond. Gondolom nem készült olyan változat amiben ez nincs benne...

Megnéztem, de a rádió mögött csak az iso kábelköteg van, meg egy szál antenna kábel, de az erősítőhöz tartozó piros-fehér kábelt nem találtam mellette.

Már csak azt nem tudom, hogy érdemes-e bontani emiatt, vagy elég egy utólagos erősítő. Pár ezer forintért láttam már neten, és azt csak a műszerfal mögé kellene betenni. Csak itt Miskolcon nem találtam még olyan boltot, ahol kapni lehetne... :lol: Valaki tud ajánlani olyan helyet Miskolcon és környékén, ahol ilyen erősítőt tudnék beszerezni?

Link to comment
Megosztás:

Köszi a segítséget, valószínűleg ez lesz a gond. Gondolom nem készült olyan változat amiben ez nincs benne...

Megnéztem, de a rádió mögött csak az iso kábelköteg van, meg egy szál antenna kábel, de az erősítőhöz tartozó piros-fehér kábelt nem találtam mellette.

Már csak azt nem tudom, hogy érdemes-e bontani emiatt, vagy elég egy utólagos erősítő. Pár ezer forintért láttam már neten, és azt csak a műszerfal mögé kellene betenni. Csak itt Miskolcon nem találtam még olyan boltot, ahol kapni lehetne... :lol: Valaki tud ajánlani olyan helyet Miskolcon és környékén, ahol ilyen erősítőt tudnék beszerezni?

a piros-fehér kábel benne van az ISO csatiban :lol:

felesleges venni külön erősítőt ...

a gyárit használd :D

http://www.opelforum.hu/index.php?showtopi...&start=2900

Link to comment
Megosztás:

Ha nem kap tápot az antenna erősítő, akkor a kijelzőn folyamatosan megjelenik a dátum.

Nekem DEH-1400-as van, és azon gyárilag megfelelő helyen van a +12v.(a remote szál van megcsapolva)

Melyik kijelzőn jelenik meg a dátum? Ha a kocsi központi kijelzőjére gondolsz, ott nekem számítógép hiányában mindig a dátum - óra - hőmérséklet trió látható. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.