Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Te Elek, ez, ha jól olvasom, tüzelő anyag korrekció hiba... Nem lehet, hogy még mindig jelen van, és hogy az LPG-vel van összefüggésben?

Nekem ezt akkor dobja, ha nagy ritkán véletlenül túl sok etanolt rakok a benyához. Megoldásként tankolok rá 5-6l benzint és pár indítás után elalszik a sárga ördög...

azzal van összefüggésben ,mert valami beállítás nem jó...

de, ha csak gyújtás ráadáskor van jelzés ,és járó motor mellet nincs akkor a hiba nincs jelen csak tárolva az ecu-ba.

és ha sokáig nem jön elő járó motornál a jelzés akkor automatikusan törlődik..

Link to comment
Megosztás:

azzal van összefüggésben ,mert valami beállítás nem jó...

de, ha csak gyújtás ráadáskor van jelzés ,és járó motor mellet nincs akkor a hiba nincs jelen csak tárolva az ecu-ba.

és ha sokáig nem jön elő járó motornál a jelzés akkor automatikusan törlődik..

Köszi a válaszokat!

Tegnap kialudt a lámpa. :lol: Újabb hibakódot nem tudok kivillogtatni, csak azt az egyet, ami már nyár óta benne van (P0170)

Akkor felteszem, most is csak a gáz miatt volt. Ijesztő volt, hogy nem villog ki egyéb hibát, és nem tudom mi van vele!

Még egyszer köszi mindenkinek!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Új vagyok, egy hónapja vettem egy 2002-es z14xe G astrát. Nagyon kevés km-el (63e), ismerőstől, aki még újonnan vette, szóval ez tuti ennyi. A gond, hogy sokat állt az autó, az utóbbi 2-3 évben szinte nem is ment. Vezérlést, vízpumpát, gyertyát cseréltem rajta a rend kedvéért, mert az el lett felejtve. Tavasszal pedig majd nyilván lengéscsillapító, fék, egyéb elrohadt gumialkatrészek lesznek. De addig is van egy gondom: Hidegen mindig szépen indul, jól megy, nem dadog, csodás. Viszont meleg indításnál beindul és leáll, vagy van amikor beindul elsőre is, de az első pár másodpercben szenved a motor, a fordulatszám kevés, rázkódik, szenved. Aztán pár másodperc után összekapja magát, és tökéletes. Mi lehet ez?

Gáz+fék+gyújtás, nincs hibakód. Illetve elkezd szép egyenletesen villogni, és villog a világ végéig egyenletesen, ez gondolom azt jelenti,hogy nincs hibakód. De javítsatok ki, ha nem így van, csak 40-ig számoltam, de ott már úgy gondoltam, hogy elég lesz.

Illetve még egy kérdés: ilyen csatlakozóm van a kézifék alatt: http://kepfeltoltes.hu/view/111229/HPIM440...ltoltes.hu_.jpg

Tudom, ráférne egy porszívózás. Mivel lehet ehhez csatlakozni élőadatok, hibakódok, stb. olvasásának céljából?

Köszi: Csaba

Link to comment
Megosztás:

Szia Csaba! Nekem is ugyanez a jelenség volt. Több mint valószínű hogy szívótorok koszos és emiatt a melegen kisebb pillangószelep állás miatt a pillangó alatt lerakódott olajos turha nem enged be elég levegőt és ezért szenved. Úgy próbáltad már hogy melegen indítózás közben pici gázt adsz? Ha úgy elindul akkor tuti ez a gond. Amúgy nem veszélyes történet. Le kell venni a rávezető csövet 1 bilincs fogja amit 8as csavarral tudsz kiskrovával oldani. Ki kell szerelni a szelepet és vmi olajat oldó cuccal (legjobb a fétisztisztító, WD40, 95ös benzin) lényeg hogy bármelyiket is használod hagy időt elpárologni. A folytószelepet 4 negatív torx fogja de asszem a 9es kulcs pont rámegy. Remélem egyértelmű volt ha nem akkor írj és válaszolunk.

Link to comment
Megosztás:

Szia Robi!

Köszönöm a tanácsot, ki fogom próbálni a melegindítást kis gázzal, aztán ha lesz időm/kedvem, mindenképpen megcsinálom a pucolást, tényleg nem tűnik nehéznek a leírtak alapján. És ha jó idő lesz, lefalazom majd az EGR/AGR-t is, nagyon jó leírást találtam itt. Viszont tud valaki adni egy linket ehhez a z14xe motorral szerelt kocsihoz, mondjuk egy haynes, vagy valami könyvhöz? Amit találtam, abban ez a motor nincs benne.

Ja, és a diagnosztika élőadatokkal még mindig érdekelne, szeretem nézegetni az ilyesmit. :lol:

Köszi: Csaba

Link to comment
Megosztás:

Szia Csaba! Nekem is ugyanez a jelenség volt. Több mint valószínű hogy szívótorok koszos és emiatt a melegen kisebb pillangószelep állás miatt a pillangó alatt lerakódott olajos turha nem enged be elég levegőt és ezért szenved. Úgy próbáltad már hogy melegen indítózás közben pici gázt adsz? Ha úgy elindul akkor tuti ez a gond. Amúgy nem veszélyes történet. Le kell venni a rávezető csövet 1 bilincs fogja amit 8as csavarral tudsz kiskrovával oldani. Ki kell szerelni a szelepet és vmi olajat oldó cuccal (legjobb a fétisztisztító, WD40, 95ös benzin) lényeg hogy bármelyiket is használod hagy időt elpárologni. A folytószelepet 4 negatív torx fogja de asszem a 9es kulcs pont rámegy. Remélem egyértelmű volt ha nem akkor írj és válaszolunk.

Amire Te gondolsz az nem teljesen így van!

Éppen, hogy több levegő jut be mint kellene. Indításnál mivel nem kell gázpedált nyomni (anno Lada, Trabi stb) a pillangószelepnek zárva kell lennie. Itt jön képbe az "olajos turha" amit említettél. Kitámasztja a pillangószelepet és nem zár be teljesen, vagyis több levegő jut be mint kellene.

A hiba elhárítását viszont tökéletesen írtad le. Én ezt a műveletet 3-4 havonta periódikusan megcsinálom ha van hiba, ha nincs.

Link to comment
Megosztás:

Amire Te gondolsz az nem teljesen így van!

Éppen, hogy több levegő jut be mint kellene. Indításnál mivel nem kell gázpedált nyomni (anno Lada, Trabi stb) a pillangószelepnek zárva kell lennie. Itt jön képbe az "olajos turha" amit említettél. Kitámasztja a pillangószelepet és nem zár be teljesen, vagyis több levegő jut be mint kellene.

A hiba elhárítását viszont tökéletesen írtad le. Én ezt a műveletet 3-4 havonta periódikusan megcsinálom ha van hiba, ha nincs.

Ne haragudj hogy megcáfollak de injektoros kocsiknál ez teljesen máshogy működik. LADÁK nál hogy érvényesüljön a dúsítás és hogy a motor vaccumja többlet üzemanyagot tudjon szívni a karburátorból, azért kellet hogy a pillangó szelep zárva legyen. De itt az üzemanyagot az elektormos üzemanyag szivattyú által biztosított nyomás juttatja a szívócsőbe. Vagy direkt a hengerbe attól függ milyen a motor kiképzése. Hidegen injektorosnál sem illik gázt adni nehogy még jobban bedúsuljon. De a folytószelep elturhásodásnál egyértelmű, hogy azért nem indul el és kapkod mert a kicsi szelepállásnál eltömíti a levegő útját az oda lerakódott korom. Ha van lehetőséged nézd meg egy elturhásodott folytószelepet még a helyén, ha ráadod a gyújtást nézd meg hova áll be a szelep, meg mikor leveszed akkor hova. Simán el tud zárni csak a gyűrű amit képez a szelep falán a turha útját állja a levegőnek. Ezért van hogy ha kis gázt adsz egyből gond nélkül elindul. Természetesen mint feljebb is leírtam ez csak ezen hibára igaz ha fenti Cartársnak másból adódik a melegindítási problémája akkor egyaltalán nem tuti hogy kisebb gázadásra indulni fog.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy 2005-ös modellévű Astra G-m z14xe motoros(nem twinport). Hidrotőke csattogott benne, kicseréltettem az összeset (60 E Ft-horror), de 5000 km után ismét megjelent a csörgő hang. A motor végig Mobil 1 10W-40-es olajat kapott, amit az uccó olajcserénél az egy Opel szervízes arc javaslatára cseréltünk 5W-30-ra (Castrol Edge), plusz kapott, ahng megmaradt. Csak melegen csinálja, motor üzemén nem változott semmi, de eléggé zavaró a hangja nekem. Jelenleg 112 E km van benne.

Tud valaki valamilyen megoldást erre a problémára?

KÖSZI

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy 2005-ös modellévű Astra G-m z14xe motoros(nem twinport). Hidrotőke csattogott benne, kicseréltettem az összeset (60 E Ft-horror), de 5000 km után ismét megjelent a csörgő hang. A motor végig Mobil 1 10W-40-es olajat kapott, amit az uccó olajcserénél az egy Opel szervízes arc javaslatára cseréltünk 5W-30-ra (Castrol Edge), plusz kapott, ahng megmaradt. Csak melegen csinálja, motor üzemén nem változott semmi, de eléggé zavaró a hangja nekem. Jelenleg 112 E km van benne.

Tud valaki valamilyen megoldást erre a problémára?

KÖSZI

A 10W-40-es olaj nem volt bele való....

Nem lehet, hogy valami olaj járat van eltömődve?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy 2005-ös modellévű Astra G-m z14xe motoros(nem twinport). Hidrotőke csattogott benne, kicseréltettem az összeset (60 E Ft-horror), de 5000 km után ismét megjelent a csörgő hang. A motor végig Mobil 1 10W-40-es olajat kapott, amit az uccó olajcserénél az egy Opel szervízes arc javaslatára cseréltünk 5W-30-ra (Castrol Edge), plusz kapott, ahng megmaradt. Csak melegen csinálja, motor üzemén nem változott semmi, de eléggé zavaró a hangja nekem. Jelenleg 112 E km van benne.

Tud valaki valamilyen megoldást erre a problémára?

KÖSZI

Olajnyomás rendben van?

Lehet nem termel eleget.

Link to comment
Megosztás:

Ne haragudj hogy megcáfollak de injektoros kocsiknál ez teljesen máshogy működik. LADÁK nál hogy érvényesüljön a dúsítás és hogy a motor vaccumja többlet üzemanyagot tudjon szívni a karburátorból, azért kellet hogy a pillangó szelep zárva legyen. De itt az üzemanyagot az elektormos üzemanyag szivattyú által biztosított nyomás juttatja a szívócsőbe. Vagy direkt a hengerbe attól függ milyen a motor kiképzése. Hidegen injektorosnál sem illik gázt adni nehogy még jobban bedúsuljon. De a folytószelep elturhásodásnál egyértelmű, hogy azért nem indul el és kapkod mert a kicsi szelepállásnál eltömíti a levegő útját az oda lerakódott korom. Ha van lehetőséged nézd meg egy elturhásodott folytószelepet még a helyén, ha ráadod a gyújtást nézd meg hova áll be a szelep, meg mikor leveszed akkor hova. Simán el tud zárni csak a gyűrű amit képez a szelep falán a turha útját állja a levegőnek. Ezért van hogy ha kis gázt adsz egyből gond nélkül elindul. Természetesen mint feljebb is leírtam ez csak ezen hibára igaz ha fenti Cartársnak másból adódik a melegindítási problémája akkor egyaltalán nem tuti hogy kisebb gázadásra indulni fog.

Nemnem, hidegindításkor ha nem adsz gázt akkor a pillangószelep valóban zárva van, és a levegő az alapjárati motoron keresztül jut a hengerbe.

Link to comment
Megosztás:

Nemnem, hidegindításkor ha nem adsz gázt akkor a pillangószelep valóban zárva van, és a levegő az alapjárati motoron keresztül jut a hengerbe.

Kivéve elektromos gázos motoroknál (XEP), mert ott nincs alapjárati motor és tényleg a folytószelep meghagyott résén jut levegőhöz a motor.

Link to comment
Megosztás:

Illetve még egy kérdés: ilyen csatlakozóm van a kézifék alatt: http://kepfeltoltes.hu/view/111229/HPIM440...ltoltes.hu_.jpg

Tudom, ráférne egy porszívózás. Mivel lehet ehhez csatlakozni élőadatok, hibakódok, stb. olvasásának céljából?

Köszi: Csaba

Erre nem válaszoltak :lol:

OBD2 tyukbél kell hozá

vagy innen drágán, de valszeg tuti jó: http://www.opel-autodiagnosztika.com/

vagy egy olcsó de korlátozott müködésű: http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_fels...1527480506.html

Link to comment
Megosztás:

Program függő, széria OBD2 van nekem is nem tech2 hibakódot olvasni törölni tudok, G Astrákat olvasta simán, B Vectrát nem tudtam, de ehez nem tom milyen progit adnak

Én ezzel szemezgetek...

Szerinted?

Amúgy milyen programra gondolsz, TIS-re, az a gyári program?

Link to comment
Megosztás:

Tisztelt Mindenki,

Következő ügyben kérném a segítségeteket:

Még az ünnepek előtt kicsivel feleségem egy kellemetlen szituációba keveredett, jeges úton (hálistennek minimális sebességnél) választhatott hogy padka vagy az előtte álló autó hátulja. Jól döntött mert a padkát választotta.

Eredményként a kormány nem állt középen (konkrétan negyed jobbfordulatnál ment az autó egyenesen) és a bal első kerék láthatóan kifele állt (ha a jobb egyenesen).

Elvittem az autót szerelőhöz, volt egy kormányösszekötő csere, felnijavítás, gumicsere és futóműállítás illetve ha már ott voltunk bekerült két új első toronycsapágy.

Azóta nagyon érdekes lett az autó, konkrétan nemtudom hogy mondjam de ilyen nyúlos lett az autó kormányzása, olyan érzés amikor eltekered a kormányt hogy azt hiszed nem fog az autó elfordulni.

Ez mindkettőnkek rettentő kényelmetlen és zavaró és mindenképpen a végére akarok járni hogy mi a hiba.

Mit tanácsoltok merre kezdjek el vizsgálódni?

Jah és ha van valakinek egy szép állapotú eladó lemezfelnije és régi fajta dísztárcsája akkor vevő vagyok :lol:

Link to comment
Megosztás:

Tisztelt Mindenki,

Következő ügyben kérném a segítségeteket:

Még az ünnepek előtt kicsivel feleségem egy kellemetlen szituációba keveredett, jeges úton (hálistennek minimális sebességnél) választhatott hogy padka vagy az előtte álló autó hátulja. Jól döntött mert a padkát választotta.

Eredményként a kormány nem állt középen (konkrétan negyed jobbfordulatnál ment az autó egyenesen) és a bal első kerék láthatóan kifele állt (ha a jobb egyenesen).

Elvittem az autót szerelőhöz, volt egy kormányösszekötő csere, felnijavítás, gumicsere és futóműállítás illetve ha már ott voltunk bekerült két új első toronycsapágy.

Azóta nagyon érdekes lett az autó, konkrétan nemtudom hogy mondjam de ilyen nyúlos lett az autó kormányzása, olyan érzés amikor eltekered a kormányt hogy azt hiszed nem fog az autó elfordulni.

Ez mindkettőnkek rettentő kényelmetlen és zavaró és mindenképpen a végére akarok járni hogy mi a hiba.

Mit tanácsoltok merre kezdjek el vizsgálódni?

Jah és ha van valakinek egy szép állapotú eladó lemezfelnije és régi fajta dísztárcsája akkor vevő vagyok :lol:

Arra a futóműre érdemes lenne vetni egy pillantást másik szakembernél is.

Lehet nem sikerült normálisan beállítani.

Vagy a cserélt dolgokon kívül sérült más is (lengőkar, stab.rúd,...)

Ha nem jó a beállítás, az elég hamar megeszi a gumikat.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.