Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Köszönöm mindenkinek a válaszát! Meghallagtattam már többször is a szellőztetőt is, nem onnan jön a hang. És valóban a fordulattal együtt váltorik az ütem. Csak vicces, mert kb 2-3 percig zajlik az egész, és addig lehet csak hallgatózni, keresni a hiba forrását, mert utánna abba marad. Egyébként a motorban hibakód nincs. Ha tudok ezzel segíteni, akkor mellékeltem egy linket, amin egy enyémhez hasonló típusú autót mutatnak be, a videóban beindítják a motort és megmutatják a motorteret is üzem közben. Lehet ennél is hallani azt a bizonyos kopogást, amit az enyém is produkál, viszont egyáltalán nem ilyen durván. Enyém hallkabban és rövid ideig műveli és csak hidegindításnál. Ebből a filmből sajna nem látni, hogy hideg-e a motor vagy nem.

Gondoltam én is a vezérműlűncra és feszítőjére, de a szerelőm szerint semmi baja még a láncnak, nincs megnyúlva, a feszítővel is minden oké. Egyébként ha a lánc lenne, akkor az üzemmelegként is művelné ezt a kopogást, vagy nem? Néztem videókat milyen a hangja egy megnyúlt láncnak, hát az enyém messze nem ilyen "borzasztó". Átmegy traktorba a hang. :)

www.youtube.com/watch?v=_yyjNlFAqOs

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm mindenkinek a válaszát! Meghallagtattam már többször is a szellőztetőt is, nem onnan jön a hang. És valóban a fordulattal együtt váltorik az ütem. Csak vicces, mert kb 2-3 percig zajlik az egész, és addig lehet csak hallgatózni, keresni a hiba forrását, mert utánna abba marad. Egyébként a motorban hibakód nincs. Ha tudok ezzel segíteni, akkor mellékeltem egy linket, amin egy enyémhez hasonló típusú autót mutatnak be, a videóban beindítják a motort és megmutatják a motorteret is üzem közben. Lehet ennél is hallani azt a bizonyos kopogást, amit az enyém is produkál, viszont egyáltalán nem ilyen durván. Enyém hallkabban és rövid ideig műveli és csak hidegindításnál. Ebből a filmből sajna nem látni, hogy hideg-e a motor vagy nem.

Gondoltam én is a vezérműlűncra és feszítőjére, de a szerelőm szerint semmi baja még a láncnak, nincs megnyúlva, a feszítővel is minden oké. Egyébként ha a lánc lenne, akkor az üzemmelegként is művelné ezt a kopogást, vagy nem? Néztem videókat milyen a hangja egy megnyúlt láncnak, hát az enyém messze nem ilyen "borzasztó". Átmegy traktorba a hang. :)

www.youtube.com/watch?v=_yyjNlFAqOs

A mellékelt linken én nem hallottam semmi extra hangot. Ez egy láncos motor, mindig is "keményebb" hangja van, mint egy szíjasnak. Az enyém is így szól. (Egyébként hidegen indították, látszik a videó elején a hőfokmérő) A láncfeszítőnek pedig van köze a hőmérséklethez, mivel olaj spanolja. Hidegen másképp viselkedhet az olaj, mint melegen.

Arról még nem volt szó, milyen olaj van benne?

Link to comment
Megosztás:

A mellékelt linken én nem hallottam semmi extra hangot. Ez egy láncos motor, mindig is "keményebb" hangja van, mint egy szíjasnak. Az enyém is így szól. (Egyébként hidegen indították, látszik a videó elején a hőfokmérő) A láncfeszítőnek pedig van köze a hőmérséklethez, mivel olaj spanolja. Hidegen másképp viselkedhet az olaj, mint melegen.

Arról még nem volt szó, milyen olaj van benne?

Ezért tippeltem én is a lánc+feszítőre mert én is úgy tudom, hogy az olajnyomás feszíti a feszítőn keresztül a láncot. Ha viszont nem megfelelő az olaj akkor nincs feszítés. Így lehet emiatt a hang! Hozzá teszem "SZERINTEM"! Én megmutatnám egy "hozzáértőbb" szerelőnek is mert így nem leszel előbbre.

Link to comment
Megosztás:

Ezért tippeltem én is a lánc+feszítőre mert én is úgy tudom, hogy az olajnyomás feszíti a feszítőn keresztül a láncot. Ha viszont nem megfelelő az olaj akkor nincs feszítés. Így lehet emiatt a hang! Hozzá teszem "SZERINTEM"! Én megmutatnám egy "hozzáértőbb" szerelőnek is mert így nem leszel előbbre.

Volt egy korai Z14XEP széria, ahol nem volt jó a láncfeszítés, lehet ott is az a gond, és cseréni kell. De ha nézték és jó, akkor nem tudom...

Link to comment
Megosztás:

A mellékelt linken én nem hallottam semmi extra hangot. Ez egy láncos motor, mindig is "keményebb" hangja van, mint egy szíjasnak. Az enyém is így szól. (Egyébként hidegen indították, látszik a videó elején a hőfokmérő) A láncfeszítőnek pedig van köze a hőmérséklethez, mivel olaj spanolja. Hidegen másképp viselkedhet az olaj, mint melegen.

Arról még nem volt szó, milyen olaj van benne?

Castrol Magnatec 5w40 olaj volt benne, most pedig Castrol Edge 5w30 került bele, a szerelő javaslatára. Ez elméletileg a hidegben "jobban" viselkedik, hamarabb felveszi a motor. Megnéztem a videót, valóban, hidegen indítják, bocsánat nem figyeltem. Egyébként pofázik az ember, de hallani alatta a kopogást, mint az enyémnél. Lehet túl érzékeny a fülem. Hát majd egy szakit megpróbálok valahol, talán tud valamit mondani.

Köszönet mégegyszer!!!

Link to comment
Megosztás:

A mellékelt linken én nem hallottam semmi extra hangot. Ez egy láncos motor, mindig is "keményebb" hangja van, mint egy szíjasnak. Az enyém is így szól. (Egyébként hidegen indították, látszik a videó elején a hőfokmérő) A láncfeszítőnek pedig van köze a hőmérséklethez, mivel olaj spanolja. Hidegen másképp viselkedhet az olaj, mint melegen.

Arról még nem volt szó, milyen olaj van benne?

Castrol Magnatec 5w40 volt benne, most pedig Castrol Edge 5w30 olajat kapott, a szerelőm javaslatára. Tényleg hidegen indítják ezt is, nem figyeltem, bocsi. De én hallom rajta a kopogást, mint az enyémen, csak a ######i pofázik, így nehezebben hallgató. Megpróbálok majd egy szerelőt, talán tud mondani valamit. Lehet, hogy a lánc az, de nem akarnám megbontani ezért, mert amúgy szép hangja van, semmi extra hang a lánc felől.

Köszönet mégyegyszer!

Link to comment
Megosztás:

Castrol Magnatec 5w40 volt benne, most pedig Castrol Edge 5w30 olajat kapott, a szerelőm javaslatára. Tényleg hidegen indítják ezt is, nem figyeltem, bocsi. De én hallom rajta a kopogást, mint az enyémen, csak a ######i pofázik, így nehezebben hallgató. Megpróbálok majd egy szerelőt, talán tud mondani valamit. Lehet, hogy a lánc az, de nem akarnám megbontani ezért, mert amúgy szép hangja van, semmi extra hang a lánc felől.

Köszönet mégyegyszer!

ilyen re gondolsz ?

ugyan ez meleg motorral

Link to comment
Megosztás:

Pontosan!!! Vagyis nem tudom Te ezt hallod-e amit én, de arra gondolok, hogy a háttérben lehet hallani ezt a kopogó hangot. Mindennemű forgó-mozgó-láncos alkatrész által adott hang "mögött" hallani. Az melegnél is ezt hallom. Egyre gondolunk?

Köszi

ha egyre gondolunk akkor láncfeszítő :)

azaz ha bontva van akkor komplett vezérlés csere ...

mennyi km van benne ?

szerk:

látom 112ekm óra szerint

ami szerintem kb 170e lehet :)

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm mindenkinek a válaszát! Meghallagtattam már többször is a szellőztetőt is, nem onnan jön a hang. És valóban a fordulattal együtt váltorik az ütem. Csak vicces, mert kb 2-3 percig zajlik az egész, és addig lehet csak hallgatózni, keresni a hiba forrását, mert utánna abba marad. Egyébként a motorban hibakód nincs. Ha tudok ezzel segíteni, akkor mellékeltem egy linket, amin egy enyémhez hasonló típusú autót mutatnak be, a videóban beindítják a motort és megmutatják a motorteret is üzem közben. Lehet ennél is hallani azt a bizonyos kopogást, amit az enyém is produkál, viszont egyáltalán nem ilyen durván. Enyém hallkabban és rövid ideig műveli és csak hidegindításnál. Ebből a filmből sajna nem látni, hogy hideg-e a motor vagy nem.

Gondoltam én is a vezérműlűncra és feszítőjére, de a szerelőm szerint semmi baja még a láncnak, nincs megnyúlva, a feszítővel is minden oké. Egyébként ha a lánc lenne, akkor az üzemmelegként is művelné ezt a kopogást, vagy nem? Néztem videókat milyen a hangja egy megnyúlt láncnak, hát az enyém messze nem ilyen "borzasztó". Átmegy traktorba a hang. :)

www.youtube.com/watch?v=_yyjNlFAqOs

Szia Golyó26!

Remélem ez a hang normálisnak mondható, mert az én 1.2 2001 opelemnek is ijen hangja van már pár éve.

Most 148.000 Km van benne.

140.000 km-nél volt egy láncserém egy kicsi Opel szervízben utánna kicsit halkabb lett.

Remélem tényleg kicserélték mert sajna csak addig voltam műtétnél Homér mellet amig le nem szedték a szelepfedelet.

Ott megmutatták mennyire laza a láncom, s már mennem kellet. (a szelepfedél tele volt valami "trutyival" lehet hogy érdemes megnézetned)

Most én is leszedtem a szelepfedelet mert a tőmítés eresztett, megnéztem a láncot szerintem ugyanojan mint volt. ( Tudom 40ezerért ne várjak csodát)

Az 5W olajat én csak egyszer próbáltam kb.50.000 km környékén, nekem valahogy nem jött be.

Azóta csak 10W-40 et használok.

Egy párszor próbáltam a gyári GM 10w-40 es olajat ellőször bejőtt, utánna meg nem. (Görögország oda vissza. na azt nem szerette. :(( )

Most Castrol volt benne, de nemrég ajánlották itt a fórumon a Valvoline Max life -t

Ki is próbáltam volna, de szerintem nekem összetettem problémám lessz, s úgyis le lesz eresztve, így ma időhuzásnak raktam bele GM 10W-40 -es.

Kicsit meglepödtem mer már régota nem indítottam úgy hogy, 1-2 másodpercig nem hallom a hidrotőkéket.

(igaz most láttam elöszőr hologrammos matricával elátott GM olajat is .) :)

Üdv.

Link to comment
Megosztás:

Az olajnyomást. :)

És hogy merre indulj el.

Sajna a nyomásmérést el kellet halasztanom, most lecseréltem az olajat eddig minden ok.

Hétvégén csak Norauto van közel de nem tudják megmérni, így csak hétköznap megoldható addig meg nem megyek vele...

Tud valaki esetleg olyan szervízt ami hétvégén is nyitva van?

Le akartam szedni az olajteknőt kipucolni , de neki se áltam miután láttam hogy a kipuffogó rendszert kell hozzá szétszednem.

(Régi szép emlékek Opel Kadett)

Szerettem volna kitisztítani az olajpumpa túlnyomásszelepét is de szerintem az a "8"-as számmal jelőlt amihez le kel szedni az olajteknőt.

IIgy sajna csak a "12"-es hez tudtam hozzáférni. (Mell.Link)

http://opeloem.com/opel/astra_g__zafira_a_1998_/engine_and_clutch/x12xe_z12xe_petrol_engines/oil_pump_and_fittings.html

Ami viszont tényleg aggasztó hogy a hűtővíz tartáy falára valami apró érdekes fekete "anyag" tapadt.

Teljessen véletlenszerűen 1 vagy 5 perc a hűtővíztartályban néha megjelenik 1-1 apró kb. 2mm-es buborék.

Lehet hogy HF tömítés, ez megmagyarázná a kb 8.000 km alatt elhasználodott olajat is.

(Ha tényleg HF tutok esetleg megbízható barátságos áron dolgozó szakembert?)

Köszönöm az eddigi segítségeket.

Üdv.

Link to comment
Megosztás:

Szia Golyó26!

Remélem ez a hang normálisnak mondható, mert az én 1.2 2001 opelemnek is ijen hangja van már pár éve.

Most 148.000 Km van benne.

140.000 km-nél volt egy láncserém egy kicsi Opel szervízben utánna kicsit halkabb lett.

Remélem tényleg kicserélték mert sajna csak addig voltam műtétnél Homér mellet amig le nem szedték a szelepfedelet.

Ott megmutatták mennyire laza a láncom, s már mennem kellet. (a szelepfedél tele volt valami "trutyival" lehet hogy érdemes megnézetned)

Most én is leszedtem a szelepfedelet mert a tőmítés eresztett, megnéztem a láncot szerintem ugyanojan mint volt. ( Tudom 40ezerért ne várjak csodát)

Az 5W olajat én csak egyszer próbáltam kb.50.000 km környékén, nekem valahogy nem jött be.

Azóta csak 10W-40 et használok.

Egy párszor próbáltam a gyári GM 10w-40 es olajat ellőször bejőtt, utánna meg nem. (Görögország oda vissza. na azt nem szerette. :(( )

Most Castrol volt benne, de nemrég ajánlották itt a fórumon a Valvoline Max life -t

Ki is próbáltam volna, de szerintem nekem összetettem problémám lessz, s úgyis le lesz eresztve, így ma időhuzásnak raktam bele GM 10W-40 -es.

Kicsit meglepödtem mer már régota nem indítottam úgy hogy, 1-2 másodpercig nem hallom a hidrotőkéket.

(igaz most láttam elöszőr hologrammos matricával elátott GM olajat is .) :)

Üdv.

A láncod kicsit meglazul, ha nem jár a motor, mert nincs olajnyomás ami spanolja.

Link to comment
Megosztás:

Szia Golyó26!

Remélem ez a hang normálisnak mondható, mert az én 1.2 2001 opelemnek is ijen hangja van már pár éve.

Most 148.000 Km van benne.

140.000 km-nél volt egy láncserém egy kicsi Opel szervízben utánna kicsit halkabb lett.

Remélem tényleg kicserélték mert sajna csak addig voltam műtétnél Homér mellet amig le nem szedték a szelepfedelet.

Ott megmutatták mennyire laza a láncom, s már mennem kellet. (a szelepfedél tele volt valami "trutyival" lehet hogy érdemes megnézetned)

Most én is leszedtem a szelepfedelet mert a tőmítés eresztett, megnéztem a láncot szerintem ugyanojan mint volt. ( Tudom 40ezerért ne várjak csodát)

Az 5W olajat én csak egyszer próbáltam kb.50.000 km környékén, nekem valahogy nem jött be.

Azóta csak 10W-40 et használok.

Egy párszor próbáltam a gyári GM 10w-40 es olajat ellőször bejőtt, utánna meg nem. (Görögország oda vissza. na azt nem szerette. :(( )

Most Castrol volt benne, de nemrég ajánlották itt a fórumon a Valvoline Max life -t

Ki is próbáltam volna, de szerintem nekem összetettem problémám lessz, s úgyis le lesz eresztve, így ma időhuzásnak raktam bele GM 10W-40 -es.

Kicsit meglepödtem mer már régota nem indítottam úgy hogy, 1-2 másodpercig nem hallom a hidrotőkéket.

(igaz most láttam elöszőr hologrammos matricával elátott GM olajat is .) :)

Üdv.

Hali. Szintén 1.2 G ASTRA nekem is 2001 es évjárat. Nem hiszem, hogy nagy baj lenne. Én mindkét problémával találkoztam. nekem 150 e-nél lett kicserélve a gyári lánckészletem mivel ugye melegen is csörgött. Legjobb tudomásom szerint hidegindításnál a láncosok csörögnek egy kicsit ami teljesen normális dolog ha pár perc múlva elhallgatnak. Meleg motornál akkor csörögnek ha laza a lánc.Az csere, bár szerintem sok ezer km-t elfut még....:) A hidrotőke kopogás is előfordul hidegen szintén meg van ez is nálam, de ahogy bemelegszik elhallgat, elvileg ilyenkor még egy kontakt tisztítás megoldhatja a problémát.....ez igaz?

Link to comment
Megosztás:

T Pippo!

"... L t sz... "

Ide több kell.

"... normális ..."

Nem nem normális.

A hideg motornál sem szabad csörögnie. A láncfeszítőnek nem kell bemelegedni. A láncfeszítő az egyik motorolaj minőségre érzékeny alkatrész.

"... megoldhatja ..."

Erre nagyon sok -hat, -het válasz van.

Link to comment
Megosztás:

T Pippo!

"... L t sz... "

Ide több kell.

"... normális ..."

Nem nem normális.

A hideg motornál sem szabad csörögnie. A láncfeszítőnek nem kell bemelegedni. A láncfeszítő az egyik motorolaj minőségre érzékeny alkatrész.

"... megoldhatja ..."

Erre nagyon sok -hat, -het válasz van.

Bocsi, elnéztem. 5w40 van az autómban. Én eddig találkoztam minden fajta válasszal, van aki nyugtat, hogy hagyjam, bírja ez így, van aki meg azt mondja, hogy csere azonnal. Elviszem majd valamikor egy komolyabb szakihoz, meglátjuk mit mond. Jelentkezem rögtön mi az eredmény.

Egyébként ma reggel beültem az autóba, indítottam és szinte semmi hang nem volt. A kopogás alapjáraton szinte megszűnt, ahogy hidegen ráléptem a gázra akkor lehetett hallani a fordulattal együtt "halványan". Melegen újra csend. Lehet, hogy zsórakozik velem... :)

Link to comment
Megosztás:

Bocsi, elnéztem. 5w40 van az autómban. én eddig találkoztam minden fajta válasszal, van aki nyugtat, hogy hagyjam, bírja ez így, van aki meg azt mondja, hogy csere azonnal. Elviszem majd valamikor egy komolyabb szakihoz, meglátjuk mit mond. Jelentkezem rögtön mi az eredmény. Egyébként ma reggel beültem az autóba, indítottam és szinte semmi hang nem volt. A kopogás alapjáraton szinte megszűnt, ahogy hidegen ráléptem a gázra akkor lehetett hallani a fordulattal együtt "halványan". Melegen újra csend. Lehet, hogy zsórakozik velem... :)

Hali érdekes mert ez a kopogós hang nálam is hallatszik változó intenzitással de szigorúan csak melegen. Igaz nekem Z14XE ami ugye szíjas. De nekem több ember a hidrotőkét emlegeti. Nem értem volt már benne sokféle OIL. Ami nem az gyári féle. 5W40 et használok. Most motormosó folyadékot is tettem bele a régibe. De sajna a hang maradt. Igencsak jó lenne tudni hogy most ez egy kopott tőke vagy csak el van koszolódva. Nekem is az van ha gázt adok akkor elmarad a hang de ha ejtem vissza a fordulatot akkor 1500 körül kezd néha kopogni. Nem akarom elhinni hogy 113 ezer km-t futott motorba ami nálam van 67 ezres kora óta 10-11 ezres olajcserékkel mind mind minőségi olajjal. Nem értem mitől kopott volna el. Havernak a 287000 km-t futott Z16XE karavánja olyan szépen jár hogy egyszerűen nem tom hová tenni. Meg az összes G ami melleg utcán elmegyek mindnek szép hangja van nem értem hogy én miért szívom meg mindennel. Miféle sz*rházié volt ez a kocsi előttem. De ami még érdekes hogy amúgy meg egybe van a gép. Tehát nincsen leélve. 67 ezer alatt nem lehet szerintem leélni egy motort főleg hogy végig vezetett szervízkönyves volt a kocsi. A könyv szerint 15 ezrenként cserélve volt az OIL.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ma este azt hallottam hogy kanyarban és egy kicsit indulásnál is nyikorog a téligumim! Ez okozhatja hogy esetleg régi vagy hogy hirtelen meleg lett?Még a kerékösszetartásra gondoltam de tegnap még nemcsinálta, és mintha másnál is hallottam volna a városban?!

Link to comment
Megosztás:

Hali érdekes mert ez a kopogós hang nálam is hallatszik változó intenzitással de szigorúan csak melegen. Igaz nekem Z14XE ami ugye szíjas. De nekem több ember a hidrotőkét emlegeti. Nem értem volt már benne sokféle OIL. Ami nem az gyári féle. 5W40 et használok. Most motormosó folyadékot is tettem bele a régibe. De sajna a hang maradt. Igencsak jó lenne tudni hogy most ez egy kopott tőke vagy csak el van koszolódva. Nekem is az van ha gázt adok akkor elmarad a hang de ha ejtem vissza a fordulatot akkor 1500 körül kezd néha kopogni. Nem akarom elhinni hogy 113 ezer km-t futott motorba ami nálam van 67 ezres kora óta 10-11 ezres olajcserékkel mind mind minőségi olajjal. Nem értem mitől kopott volna el. Havernak a 287000 km-t futott Z16XE karavánja olyan szépen jár hogy egyszerűen nem tom hová tenni. Meg az összes G ami melleg utcán elmegyek mindnek szép hangja van nem értem hogy én miért szívom meg mindennel. Miféle sz*rházié volt ez a kocsi előttem. De ami még érdekes hogy amúgy meg egybe van a gép. Tehát nincsen leélve. 67 ezer alatt nem lehet szerintem leélni egy motort főleg hogy végig vezetett szervízkönyves volt a kocsi. A könyv szerint 15 ezrenként cserélve volt az OIL.

Hali.Nekem is csinálta ezt anno.Melegen nagyon csattogot, az egyik hidtotöke adta meg magát. Kilett cserélve azota semmi baja, nincs csattogás.Az hogy meg milyem tulaj volt elötte jokérdés, én 1 idösebb dokitol vettem kereskedésen keresztül, és mégis elfáradt benne. Én pl mindig csak GM 10w-40et raktam bele, és 100ekm tájékán jeletkezet a dolog. most 142 van bene, azota hibátlan.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok az volna a kérdésem ha fötengely szimreinges akkor le a földre csöpög az olaj?Tudom hülye kérdés de le cseréltem a nyári gumikat és alánézve olaj sáros alja a fötengelynél, de a földön nincs olaj,De hozzá tenném 3 éve volt egy olaj kiömlésem a nivópálcánál mert jégdugó volt a kartercsőben,és akkor tiszta olaj volt minden.Alig egy hónapja volt szervízben olajcserén és akkor mindent rendben találtak.Olaj fogyásom nincs tehát tanácstalan vagyok.Ha fötengyely szimeringes akkor milyen hibajelenségel jár olaj fojáson kivül?Mennyibe kerül a megcsináltatása?köszönöm a válaszokat.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Kis segítséget szeretnék kérni,van egy 1.2-es G astrám,és a napokban kigyúladt a check engin lámpa.Kivillogtattam a hibát és 0.3.3.5-ös hibakódot jelez.Hidegen lehet pörgetni,de ha felmelegszik a motor 4500 fordulatnál ledadog szegényke.Utánna olvasgattam és mindenki főtengely jeladót írt erre a hibára.A kérdésem a következő lenne,hol találom a motornál,és kell-e hozzá célszerszám,mert ha lehet megoldanám a problémát a saját garázsomba.

Előre is köszönöm a válaszokat!

Bazsa

Link to comment
Megosztás:

kb 1 éve cseréltem....klassz volt , nem tudtam hol van az a kis pöcök....megszenvedtem vele mert elég hülye helyen van de sikerült! Alul van a motorblokknál a kipufogo csöve ahol megy hátra ott keresd utban is lesz majd a fránya. Csati lehuz csavar ki az uj be csati vissza és kész....

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.