Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Akkor valószínűleg a csak városi használat lesz a probléma de az azért meglepett, hogy egészen a fojtószelepig eljutott ez a trutyi.

Szia!

Apám OFF Daewoo-ján ON ugyanígy nézett ki a gumicső is 2 éve télen szintén a városi használat során,meg hát Ő már ugye egy kicsit "nagypapásan" vezet,gondolom ez is közre játszott.

K_p164_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

És nincsen semmi baja az autónak....azon kívül,hogy melegen betyár nehezen indul (hidegen pöcc-röff).

Link to comment
Megosztás:

Tudom mi volt az eredeti kérdés, de tudod te is amikor nekiállsz pl olajat cserélni és alámész meglátod hogy szivárog az olajteknő tömítés, akkor leveszed kicseréled azt is, meglátod hogy szimeringes a főtengely, kicseréled azt is, és ha már darabokban az autó akkor már ezt is azt is....stb

Mivel megláttuk hogy trutyi hegyek gondoltam nyugodtabb mindenki ha azt kizárjuk és akár a KEZDŐDŐ HF TÖMÍTÉS gyanús hibát!

Nem oda szeretném orientálni hanem inkább el...de ezt ellenörzésekkel lehet a legjobban

Az ECU tudja ezt a legjobban!!! kérdezd meg! :)

Értem én. Ez a probléma is olyan, hogy pár havi rendszerességgel előkerül valakinél aki épp a soron következik.

Igaz kis odafigyeléssel sok kellemetlen meglepetést el lehet kerülni. Havi 1x legalább nem árt benézni a motortérbe komolyabban alulról és felülről egyaránt.

De a hf tömítés mitől ég át? Mi okozza, hogy átég? Az olaj vagy mégis mitől?? Én szerintem viszonylag ritka meghibásodás ez.

Link to comment
Megosztás:

Értem én. Ez a probléma is olyan, hogy pár havi rendszerességgel előkerül valakinél aki épp a soron következik.

Igaz kis odafigyeléssel sok kellemetlen meglepetést el lehet kerülni. Havi 1x legalább nem árt benézni a motortérbe komolyabban alulról és felülről egyaránt.

De a hf tömítés mitől ég át? Mi okozza, hogy átég? Az olaj vagy mégis mitől?? Én szerintem viszonylag ritka meghibásodás ez.

Hagyd Milán!

A srácnak biztos hengerfej felújító cége van és ezért preferálja azt , hogy biztosan hengerfejes az autó!

De mi tudjuk, hogy mi a gondja! Én félévente kitakarítom a folytószelep házat még akkor is ha nem produkálja a nehezen indulást, megelőzvén a dolgot!

Azon csodálkozom, hogy még az "Extra felszerelések" topicban nem javasolta, hogy vegyük le a hengerfejet!

Nem akarom megbántani, de nekem az jön le mintha csak a hozzászólások számára hajtana!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Olyan kérdésem lenne, hogy szerintetek 3 hengerezésre ez megoldás lehet vagy teljesen felesleges?

http://www.bgtech.hu/bg7.html

A technológia segítségével a megragadó szelepek (P0300 hibakód, égéskimaradás) által okozott henger leállás, teljesítmény csökkenés megszüntethető.

Budapesten 1 helyet találtam akik foglalkoznak ezzel csak nem tudom volt-e már valakinek tapasztalata?!

http://www.morvaiauto.hu/index.php?page=tisztitas

2003 1.4 Z14XE

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Olyan kérdésem lenne, hogy szerintetek 3 hengerezésre ez megoldás lehet vagy teljesen felesleges?

http://www.bgtech.hu/bg7.html

A technológia segítségével a megragadó szelepek (P0300 hibakód, égéskimaradás) által okozott henger leállás, teljesítmény csökkenés megszüntethető.

Budapesten 1 helyet találtam akik foglalkoznak ezzel csak nem tudom volt-e már valakinek tapasztalata?!

http://www.morvaiaut...?page=tisztitas

2003 1.4 Z14XE

Már sokan leírták, hogy mi okozza a három hengerezést! Alacsony fordulaton autózás!

Véleményem szerint ha ez a tipikus eset először fordul elő, akkor általában még orvosolható a probléma az úgynevezett "Fagyizás"-sal. De ha a probléma állandósul akkor szerintem ezek a hókusz-pókuszok nem valószínű, hogy segíteni fognak.

Vagyis fölösleges pénz kidobás!

Nekem is volt három hengerezésem annó! Azóta változtattam a vezetési stílusomon és azóta (lekopogjam) nem fordult elő!

Link to comment
Megosztás:

Hagyd Milán!

A srácnak biztos hengerfej felújító cége van és ezért preferálja azt , hogy biztosan hengerfejes az autó!

De mi tudjuk, hogy mi a gondja! Én félévente kitakarítom a folytószelep házat még akkor is ha nem produkálja a nehezen indulást, megelőzvén a dolgot!

Azon csodálkozom, hogy még az "Extra felszerelések" topicban nem javasolta, hogy vegyük le a hengerfejet!

Nem akarom megbántani, de nekem az jön le mintha csak a hozzászólások számára hajtana!

Igen Zoli hasonlókat sejtettem én is...

Jövő héten, hogy dolgozol?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Több kérdésem lenne, de kezdem szép sorban.

Nos az autó egy Classic II twinportos Z16XEP motorkódú gyönyörűség, de:

-Ősz óta nehezebben veszi a sebességeket valamint visszaváltáskor az 1es fokozatotmarha nehezen veszi be, azaz csak 10 km/h óra felett igaz, alatta könnyebb, álló helyzetben pedig könnyű berknia fokozatba, illetve amit mostanában vettem észre, hogy picit mozog a váltókar jobbra-balra illetve felfelé is (kb 3mm), és gyorsításnál idegesíő rezonáns hangot ad, de ha csak picit hozzá érek, akkor elhallgat.

Nos a kérdések:

-utánna lehet e állítani valahogy otthon?

-ha igen, akkor hol és hogyan?

-a váltó olajzása be van kötve a motor olajzó körébe, vagy külön olaj tartályal rendelkezik?

-ha külön tartály, akkor hol lehet hozzáférni?

-az 1 es fokozat "nehéz" bevétele milyen hibára utalhat, vagy ez valami Opel fjúcsör?

-Normális, hogy a fogyasztást 7.5 alatt semmilyen óvatossággal sem tudom lejjebb vinni (feljebb megy, elsőre 11-et etettünk meg vele :) )

Válaszaitokat előre is köszönöm szépen.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Több kérdésem lenne, de kezdem szép sorban.

Nos az autó egy Classic II twinportos Z16XEP motorkódú gyönyörűség, de:

-Ősz óta nehezebben veszi a sebességeket valamint visszaváltáskor az 1es fokozatotmarha nehezen veszi be, azaz csak 10 km/h óra felett igaz, alatta könnyebb, álló helyzetben pedig könnyű berknia fokozatba, illetve amit mostanában vettem észre, hogy picit mozog a váltókar jobbra-balra illetve felfelé is (kb 3mm), és gyorsításnál idegesíő rezonáns hangot ad, de ha csak picit hozzá érek, akkor elhallgat.

Nos a kérdések:

-utánna lehet e állítani valahogy otthon?

-ha igen, akkor hol és hogyan?

-a váltó olajzása be van kötve a motor olajzó körébe, vagy külön olaj tartályal rendelkezik?

-ha külön tartály, akkor hol lehet hozzáférni?

-az 1 es fokozat "nehéz" bevétele milyen hibára utalhat, vagy ez valami Opel fjúcsör?

-Normális, hogy a fogyasztást 7.5 alatt semmilyen óvatossággal sem tudom lejjebb vinni (feljebb megy, elsőre 11-et etettünk meg vele :) )

Válaszaitokat előre is köszönöm szépen.

Nekem új kora óta nem lehet visszatenni 1-esbe, ha ~10km óra felett van... És ez jogos is, minek?

Link to comment
Megosztás:

Üdv,

Nem tudom találkozott-e már valaki ilyen problémával.

Van 2001-es 1.8-as Z18XE Astrám és mostanság olyan dolgokat csinál, hogy indítás után égve marad a az ABS és az ESP visszajelzője, aztán megyek egypár km-t leállítom majd újraindítom aztán egy kis idő múlva elalszanak. Utána megyek vele aztán megint megcsinálja. Ez mitől lehet?

Plusz még olyanokat is csinál, hogy ha megállok valahol, de még jár a motor felpörög egy kicsit és a km óra is kileng pedig állok. Elég érdekes. :unsure:

Köszönöm,

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a válaszokat.

Érdekesség az, hogy eredetileg, lámpához gurulva 2-ben szoktam 20 alatt kinyomott kuplunggal, de mostanában elkezdte azt csinálni, hogy amikor benyomom a kuplungot, akkor a motor felpörög kb 1400ig, majd visszaesik 650-700ra, de ekkor ismét felpörög, és akkor próbáltam meg visszarakni 1-esbe, de meglepődtem, hogy nagyon nehéz. Azóta többször próbálkoztam ezzel, persze finoman, óvatosan, hogy mire mit reagál. A felpörgés/fordulatszám esés mitől lehet, (esetleg otthon) hogy lehet orvosolni?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Valaki próbált már pedálgumit cserélni? Úgy vettem az autót, h. a kuplung pedálon nem volt gumi, mostanra jutottam el odáig, h. vettem rá. Na most sehogy sem tudom rendesen rárakni... Próbáltam melegíteni felhelyezés előtt, hogy lágyabb legyen, csavarhúzóval egyengetni amikor rakom fel, mégsem tudok odáig eljutni, hogy teljesen ráfeszüljön és mindenhol a perem a pedálon legyen. Gyakorlatilag a felső perem van rajta teljesen, alul az egyik sarka úgy félig-meddig a másik sarka meg egyáltalán nem. Nem szeretném, hogy menet közben meglepjen pl. 1 leeséssel <_<

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Valaki próbált már pedálgumit cserélni? Úgy vettem az autót, h. a kuplung pedálon nem volt gumi, mostanra jutottam el odáig, h. vettem rá. Na most sehogy sem tudom rendesen rárakni... Próbáltam melegíteni felhelyezés előtt, hogy lágyabb legyen, csavarhúzóval egyengetni amikor rakom fel, mégsem tudok odáig eljutni, hogy teljesen ráfeszüljön és mindenhol a perem a pedálon legyen. Gyakorlatilag a felső perem van rajta teljesen, alul az egyik sarka úgy félig-meddig a másik sarka meg egyáltalán nem. Nem szeretném, hogy menet közben meglepjen pl. 1 leeséssel <_<

Akkor ezek szerint nem rávalót vettél, mert nagyon könnyű lecserélni és utána stabilan illeszkedik...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.