Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Jó estét mindenkinek!

Ma engem is el ért a vízpumpa csatlakozó idom csere,2 óráig :angry: szedegettem ki a menetet,gondoltam nyaralás előtt kicserélem nehogy menet közben baj legyen hát jó ráhibáztam mert bár mikor simán eltörhetett volna nem tartotta semmi ki akartam csavarni és csak a csonk maradt a kezemben szóval a fagyálló megette a műanyagot,pedig csak 7 éves a kocsi javaslom akinek még műanyag csonkos cserélje fémre mert tud meglepetést okozni. :icon1: kiszedéséhez csak menetkiszedő kell és csinálni hozzá egy kis hegyes,éles kampót ami a menetbe jó ezzel türelmesen el lehet távolítani a menet darabokat,ugyan is bele ragasztották.Ja és mielőtt neki állsz a cserének ki kell szívni a kiegyenlítőből a fagy állót mert ha leveszed a a csövet ki folyik a folyadék .Így csak minimális a folyadék vesztés.A művelet sikeres lett.

Még nálam is a műanyag van, de hamarosan lecserélem, nekem is 7 éves az autóm. Két hétig még nem lesz rá alkalmam, remélem ha ennyit kibírt, akkor még ezt a két hetet is kibírja (kopp-kopp). Tuti bele fog törni nálam is:(

Lehet, hogy a hűtőfolyadékot is lecserélem egyúttal, mert nem tudom mikor lett utoljára cserélve. Őszre terveztem, de ha már nekiesünk ennek, akkor ez is letudom.

Hány liter hűtőfolyadék kell?

Érdemes szerintetek ioncserélt (vagy desztillált) vízzel feltölteni pár napra, hogy kicsit átmossa a rendszert és az után bele a fagyálló vagy felesleges?

Link to comment
Megosztás:

Még nálam is a műanyag van, de hamarosan lecserélem, nekem is 7 éves az autóm. Két hétig még nem lesz rá alkalmam, remélem ha ennyit kibírt, akkor még ezt a két hetet is kibírja (kopp-kopp). Tuti bele fog törni nálam is:(

Lehet, hogy a hűtőfolyadékot is lecserélem egyúttal, mert nem tudom mikor lett utoljára cserélve. Őszre terveztem, de ha már nekiesünk ennek, akkor ez is letudom.

Hány liter hűtőfolyadék kell?

Érdemes szerintetek ioncserélt (vagy desztillált) vízzel feltölteni pár napra, hogy kicsit átmossa a rendszert és az után bele a fagyálló vagy felesleges?

A sima desztvíz semmit nem fog kimosni belőle. Felesleges.
Link to comment
Megosztás:

Melyik motorkódra érvényes ez a műanyag csonk? Én a múltkor kerestem a sajátomon, levettem az Ecotec feliratú borítást is a blokkról, de sehol nem találtam ilyen csonkot.

ez csak Z1.4XEP motor típusra érvényes

http://kepfeltoltes.hu/130703/nnztoun35zsokio3jfah_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

és cél szerű használni menet tömítőt Loctite 577( valakinek esetleg kell annak küldök megfelelő díj ellenében mert csak 50ml kiszerelésben árulják)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok !

Ugy nez ki ,h a dolog megoldodott, amivel eddig szenvedtem :)

Leirom hatha vkinek segit.

Eloszor szokasos rangatas meleg motornal neha, majd egyre gyakrabban, semmi hibakod.

Aktualis szerviz, sajat kezuleg : - olaj es szuro csere, - uzemanyagszuro csere, - levego szuro csere, - gyertyak csere, - pollenszuro csere

Probalkozas a szokasos dolgokkal :

- folytoszelephaz tisztitas

- vakumcsovek atnezese, tisztitasa

- alapjarati motor tisztitas

- EGR szelep tisztitas, teszt (mukododtt rendesen, nem akadt fel 1x se),

- EGR ledugozas (hibakod jott ahogy kell :icon1: P0405, P0400 - torolve )

- EGR szelep csere teszt

- trafo csere teszt

Semmi eredmeny.

Majd mar hideg motornal is, de alapjarat rendben volt - semmi hibakod.

Kesobb mar az alapjarat is ossze-vissza jart es lefulladt a motor.

Amikor a proba trafosorral mentem egy karikat (es alig birtam haza evickelni) vegre sikerult dobnia

egy : P0170-es hibat. Tüzelőanyag korrekció (1.hengersor)

Mint irtam mivel nem volt merooram ezert csak kezzel megneztem az uzemanyag nyomast a

meropontnal es hat eleg gyenge volt, mondhatni csak egy laza kis fing :icon10: jott ki belole es kesz.

Na akkor AC kikap es vegre meglett a ludas : http://kepfeltoltes.hu/130703/benzin_cso_repedt_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Ez a cso van a szivattyu es a fedel kozott.

Akkor mar a szurot is csereltem az se volt egy szepseg : http://kepfeltoltes.hu/130703/benzin_szuro_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Ugy nez ki (mentem kb 10 km-et egyenlore) ,h jo lett semmi rangatas, huz rendesen. :D

Mondjuk nem artott h kitakaritottam a fenti dolgokat.

Ha vkinek kell akkor itt vannak az alkatresz szamok :

- benzincso (hose) : GM# 90572881

- AC szuro (filter) : GM# 24447778

  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

Szia,

csak egy tipp, nem tudom hogy próbáltad e már, de próbáld meg újratanítani a kulcsot. Gyújtást ráadod és utána megnyomod valamelyik gombot. Ajtók bezárnak, majd kinyitanak. Aztán jöhet a pórba.

szia

kipróbáltam de sajnos ugyanaz az eredmény

próbáltam a pótkulcsal ami nem távirányítós de azzal se jó, ajtónyitás után sípól mintha még a kulcs benne lenne a kapcsolóban

most ott járok, hogy mikor kiveszem a távirányítós kulcsot és nyitva hagyom az ajtót sípól de kb. 5 másodperc múlva abbahagyja, akkor ha bezárom az ajtót veszi a központi zárat de a második reteszelő zárást nem, utána gombnyomásra nyitja az ajtót ahogy kell

sőt már azt is kipróbáltam, hogy levettem az akku sarut 10 percre aztán megint próbáltam a távirányítót de ugyanaz a helyzet úgy is

hibakód nincsen

:unsure:

Link to comment
Megosztás:

a gyári csonkhoz jár tömítés is ;)

cseréltem egy jó párat , és semmi gond vele...

amit én vettem az opel szerviznél ahhoz nem adnak tömítést mert kúpos a menet felelett. A menet tömítés,a műanyagnál is meg található volt mikkor kiszedtem.de ha megnézed a cromax nál ott sem add hozzá tömítést.viszon az epc alkatrész program-nál meg található a műanyag csonk műanyag alátéttel.Utána érdeklődtem több szervízél mindenki az 577-es menet tömítőt javasolta.

Link to comment
Megosztás:

szia

kipróbáltam de sajnos ugyanaz az eredmény

próbáltam a pótkulcsal ami nem távirányítós de azzal se jó, ajtónyitás után sípól mintha még a kulcs benne lenne a kapcsolóban

most ott járok, hogy mikor kiveszem a távirányítós kulcsot és nyitva hagyom az ajtót sípól de kb. 5 másodperc múlva abbahagyja, akkor ha bezárom az ajtót veszi a központi zárat de a második reteszelő zárást nem, utána gombnyomásra nyitja az ajtót ahogy kell

sőt már azt is kipróbáltam, hogy levettem az akku sarut 10 percre aztán megint próbáltam a távirányítót de ugyanaz a helyzet úgy is

hibakód nincsen

:unsure:

Szia!

Sajnos más ötletem nincs, de talán más tud neked segíteni!

Link to comment
Megosztás:

szia

kipróbáltam de sajnos ugyanaz az eredmény

próbáltam a pótkulcsal ami nem távirányítós de azzal se jó, ajtónyitás után sípól mintha még a kulcs benne lenne a kapcsolóban

most ott járok, hogy mikor kiveszem a távirányítós kulcsot és nyitva hagyom az ajtót sípól de kb. 5 másodperc múlva abbahagyja, akkor ha bezárom az ajtót veszi a központi zárat de a második reteszelő zárást nem, utána gombnyomásra nyitja az ajtót ahogy kell

sőt már azt is kipróbáltam, hogy levettem az akku sarut 10 percre aztán megint próbáltam a távirányítót de ugyanaz a helyzet úgy is

hibakód nincsen

:unsure:

Szia!

Ezt a két dolgot, a sípolást és a kp.zárat külön kell venni, semmi közük egymáshoz, ez két külön hiba lesz. Az ajtózáráshoz elsőre a távírányító elemfoglalat forrasztását nézném meg. Gyakran előforduló hiba hogy eltörik, és a gombokat nyomkodva megfeszül, elválik a nyáktól és hasonló hibajelenségeket produkál.

A sípolás okaként vagy a gyújtáskapcsoló betétre tippelnék, vagy a zármechanika nem ugrik ki alaphelyzetbe mikor kihúzod a kulcsot. Nálunk két G Astra is van a családban, és ez utóbbi mindkettőnél előfordul már néha, ilyenkor mozdítani kell rajta a kulcsal, hogy rendesen "bekattanjon" a helyére. Nálam ezt egy alapos kenés megoldotta, de sajnos csak időlegesen.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Ezt a két dolgot, a sípolást és a kp.zárat külön kell venni, semmi közük egymáshoz, ez két külön hiba lesz. Az ajtózáráshoz elsőre a távírányító elemfoglalat forrasztását nézném meg. Gyakran előforduló hiba hogy eltörik, és a gombokat nyomkodva megfeszül, elválik a nyáktól és hasonló hibajelenségeket produkál.

A sípolás okaként vagy a gyújtáskapcsoló betétre tippelnék, vagy a zármechanika nem ugrik ki alaphelyzetbe mikor kihúzod a kulcsot. Nálunk két G Astra is van a családban, és ez utóbbi mindkettőnél előfordul már néha, ilyenkor mozdítani kell rajta a kulcsal, hogy rendesen "bekattanjon" a helyére. Nálam ezt egy alapos kenés megoldotta, de sajnos csak időlegesen.

Az elemfoglalt hibát kizárnám mert világit miközben nyomom a gombot.

Egyébként már kulcsot is cseréltem egy bicskára, az elektronikát a régiből raktam át de a toll új.

Sajnos hiába mert ugyanaz a jelenség.

De a zárbetét már inkább jó nyom lehet. Valószinűleg azért nem is reagál a távirányítóra mert úgy érzékeli, hogy a kulcs még bent van a zárban, ahogy te is írtad valami megakad.

Na majd egy kis wd40 meggyógyítja. (remélem)

Köszi :)

Link to comment
Megosztás:

Az elemfoglalt hibát kizárnám mert világit miközben nyomom a gombot.

Egyébként már kulcsot is cseréltem egy bicskára, az elektronikát a régiből raktam át de a toll új.

Sajnos hiába mert ugyanaz a jelenség.

De a zárbetét már inkább jó nyom lehet. Valószinűleg azért nem is reagál a távirányítóra mert úgy érzékeli, hogy a kulcs még bent van a zárban, ahogy te is írtad valami megakad.

Na majd egy kis wd40 meggyógyítja. (remélem)

Köszi :)

Kicsit próbálgattam az enyémet. Gyújtás levétel után, de a kulcs még benne, akkor nem reagál a távirányítóra. Ha a kulcsot kiveszem akkor zár, de nem reteszel egészen addig míg ajtót nem nyitok. Te azt írtad, hogy egy idő után abbahagyja a sípolást, lehet akkor egy idő után valahogy "kirúgja magát" a gyújtáskapcsoló. Szerintem lehet az a probléma, hogy ha becsukod az ajtót miközben ő még azt hiszi benne a kulcs akkor azért nem reteszel, mert mire megkapja a jelet, hogy kint a kulcs már nem történik ajtónyitás. Próbáld meg, hogy akkor csuksz ajtót mikor már nem sípol. Ha úgy működik, akkor úgy néz ki a gyújtáskapcsoló okozza.

Link to comment
Megosztás:

Kicsit próbálgattam az enyémet. Gyújtás levétel után, de a kulcs még benne, akkor nem reagál a távirányítóra. Ha a kulcsot kiveszem akkor zár, de nem reteszel egészen addig míg ajtót nem nyitok. Te azt írtad, hogy egy idő után abbahagyja a sípolást, lehet akkor egy idő után valahogy "kirúgja magát" a gyújtáskapcsoló. Szerintem lehet az a probléma, hogy ha becsukod az ajtót miközben ő még azt hiszi benne a kulcs akkor azért nem reteszel, mert mire megkapja a jelet, hogy kint a kulcs már nem történik ajtónyitás. Próbáld meg, hogy akkor csuksz ajtót mikor már nem sípol. Ha úgy működik, akkor úgy néz ki a gyújtáskapcsoló okozza.

Ha sípol akkor tényleg azt érzékeli, hogy bent van... Én 1-2 havonta befújom WD40-el, azóta a melegben sem akad a záram... Annyit fújok bele, hogy már jön ki belőle. :D

Link to comment
Megosztás:

sajnos úgy néz ki nem segít a wd40

befújkáltam de még mindig csinálja

egyébként 10 -ből 4 -szer hibátlan, olyan mintha semmi baja nem lenne

nem valami relé vagy érzékelő okozza? netán biztosítékhiba?

A zárad nem 'ugrik ki'

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Lécc segítsetek (az asszony már kikészít: minek nyúltál hozzá - szöveggel :) )

A problémám a következő (Z14XE-s 2000/12 havi Astra G)

Kiolvsatam a hibát egy ismerőssel, és hármat is kidobott

1. P0400 - EGR szelep hiba

2. P0230 - üzemanyag szivattyú relé vezérlés hiba

3. P0300 - különböző hengerek gyújtáskimaradás.

Az 1-el úgy kezdtem, h kitisztítottam az EGR-t, kapott 12V-t is meg minden, okés visszatettem.

A 2-el "nem foglalkozom", mert a maszek riasztóbeszerelés miatt dobja már egy jóideje ezt a hibát, azóta a riasztót szétkötettem.

A 3-nál úgy kezdtem h vettem új gyertyákat (gyári kétpólusú GM-es), és itt kezdődött a problémám.

Azóta nagyon sokáig tekeri indíításnál, és akkor nagyon nehezen elkapja és beindul az autó.Azelőtt szinte pöcre indult.

Nem tudom mi lehet a probléma, amikor levettem a trafót, szigetelő szalaggal volt körbetekerve a gyújtókábel, én is így tettem vissza (próbáltam nélküle, úgy is ugyanolyan rossz)

És még plusszba a folytóházszelepet is kitakarítottam, ezt csak úgy extrába.

Amúgy a motor azóta sokkal jobb lett, jobb élmény vezetni is, mintha elmúlt volna a gyújtáskimaradás, bár még azóta nem volt hibaolvasás.

Lécc segítesetek, szerintetek mi lehet a hiba?

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Azt vettem észre, hogy fogyott a hűtővízből kevéske.
Végignézegettem a csöveket, de nem látok szivárgást, a kipufogó nem gőzöl-füstöl, és a hűtővíznek sincs benzin szaga.
Kb. nyolc hónapja a tartályon bejelöltem a szintet, csak úgy semmi ok nélkül. Nos azóta kb. egy centivel van lentebb a szint.
Itt egy kép is róla:
http://kepfeltoltes.hu/view/130705/2013-07-05_09.24.33_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Mitől lehet ez? Mert én már gondoltam arra, hogy a meleg miatt a csövek tágulnak, és így esetleg több folyadék fér bele,
így a tartályban kevesebb marad.
Lenne valami gáz? Vagy ez még ilyen "belefér" kategória?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Azt vettem észre, hogy fogyott a hűtővízből kevéske.

Végignézegettem a csöveket, de nem látok szivárgást, a kipufogó nem gőzöl-füstöl, és a hűtővíznek sincs benzin szaga.

Kb. nyolc hónapja a tartályon bejelöltem a szintet, csak úgy semmi ok nélkül. Nos azóta kb. egy centivel van lentebb a szint.

Itt egy kép is róla:

http://kepfeltoltes.hu/view/130705/2013-07-05_09.24.33_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Mitől lehet ez? Mert én már gondoltam arra, hogy a meleg miatt a csövek tágulnak, és így esetleg több folyadék fér bele,

így a tartályban kevesebb marad.

Lenne valami gáz? Vagy ez még ilyen "belefér" kategória?

Hát én évi 1-2dl-t töltök bele, mert nekem is valahol elillan, de nem látok semmit sem (nekem az 20-25e km)...

Ez dl-ben mennyit takar? Neked más a tartályod, mint nekem. (CL2)

Link to comment
Megosztás:

Ma megnézettem a generátort (a kapcsolódó probléma és videó 2 oldallal visszább van). Nem Delco és nem is Bosch. Valami utángyártott (obd vagy opt, nem emlékszem). [ kérdés, előző tulaj vajon miért cserélhette? ] Néztük padon, és 100 A-t simán leadta, szénkefék jók, így nem lett rajta semmi sem cserélve, csak a csapágyak. Visszakerült az autóba, és középmeleg motornál (kb 850-es fordulat), hirtelen rákapcsolva a fogyasztót (ventilátor 4-esen) 14,2 V-ot mutatott a műszer, alapjárati fordulatszám szinte nem is változott. Majd bemelegedett a motor és úgy próbálva már (akár a 4-es ventilátor, akár a motor hűtő ventilátor) 200-at esik kapcsolási pillanatban a fordulatszám, majd beáll normálisra. Tompított + 4-es ventilátor = 13,90 V.

Padon 1500-as fordulatnál (kb ez felel meg a 750-nek 1:2) nem produkált fordulat csökkenést 13,91 V-ot mutatott a műszer terhelésre. Mindent rákapcsolva (tompított, venti, fűtőszál, klíma, motorhűtő) is 13,89 V. Nincs feszültségesés a generátor és az akku közötti kábelen.

850-es fordulatnál minden ok, de a 750-es üzemmeleg fodulatnál 200-as hirtelen esés számomra megmagyarázhatatlan. (ilyenkor egy pillanatra 13,5-13,7 V)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Azt vettem észre, hogy fogyott a hűtővízből kevéske.

Végignézegettem a csöveket, de nem látok szivárgást, a kipufogó nem gőzöl-füstöl, és a hűtővíznek sincs benzin szaga.

Kb. nyolc hónapja a tartályon bejelöltem a szintet, csak úgy semmi ok nélkül. Nos azóta kb. egy centivel van lentebb a szint.

Itt egy kép is róla:

http://kepfeltoltes.hu/view/130705/2013-07-05_09.24.33_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Mitől lehet ez? Mert én már gondoltam arra, hogy a meleg miatt a csövek tágulnak, és így esetleg több folyadék fér bele,

így a tartályban kevesebb marad.

Lenne valami gáz? Vagy ez még ilyen "belefér" kategória?

Szia!

A kérdésedtől függetlenül nincs túl kevés folyadék abban a tartályban? Én úgy tudom hogy a feléig, tehát az összeeresztés pereméig kell lenni a szintnek, nálam addig is van töltve.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

A kérdésedtől függetlenül nincs túl kevés folyadék abban a tartályban? Én úgy tudom hogy a feléig, tehát az összeeresztés pereméig kell lenni a szintnek, nálam addig is van töltve.

De kb a fél a jó szint, de jelölve van a tartályon is. ;)

Link to comment
Megosztás:

Üdv néktek cartársak.

Adódott ma 1 nagy galiba. Faterék elvitték a kocsit és menet közben elkezdett dadogni. Azóta nincs kuplung. Álló motornál lehet váltani(kisebb nagyobb ellenállással, de megy), járó motornál semmit.

Kérnék 1-2 ötletet, hogy hol keressük a hibát. Le kell venni a váltót?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.