Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Ma reggel elvittem a szerelőhöz (500 méterre van tőlem), mértünk olajnyomást, hideg motorral, alapjáraton 2.5 bar, üzem meleg motorral alapjáraton 2 bar körül, nagyobb fordulaton felmegy 5 barra, vagyis a szerelő szerint tökéletes az olajnyomás, hibátlan.

Szerinte biztos, hogy az olagomba lesz, délután kicseréli egy újra. Olaj sehol sem folyik belőle, karter körül sem, sehol egy olajcsepp.

A motor hangjára azt mondta, hogy biztos, hogy rendben van, kicsit hallani a vezérműlánc feszítőt, de nem vészes, bőven belefér még, hogy jövőre cseréljük, vagy még később. Csapágyak, stb rendben.

Hát, őszintén remélem, hogy megúszta ennyivel, és ha bekerül az új olajgomba, akkor megszűnik az alapjáraton pislákoló olajnyomás lámpa.

A jövő héten pedig lecseréljük a műanyag vízcsonkot is fémre meg egyben a hűtővizet is, mert ki tudja mikor volt utoljára cserélve. Így az is rendben lesz és letudva a fagyálló is jó pár évre.

Szólok majd, hogy az új olajgombával mi változott.

SZERK: nem találom sehol az előírt minimum és maximum olajnyomást a Z14XEP motorhoz, akinek megvan, megosztaná?

Mint már mondtuk, NEM kell cserélni a fagyállót, inkább vegyél egy kocka sört, és idd meg! ;)

Link to comment
Megosztás:

Ma reggel elvittem a szerelőhöz (500 méterre van tőlem), mértünk olajnyomást, hideg motorral, alapjáraton 2.5 bar, üzem meleg motorral alapjáraton 2 bar körül, nagyobb fordulaton felmegy 5 barra, vagyis a szerelő szerint tökéletes az olajnyomás, hibátlan.

Szerinte biztos, hogy az olagomba lesz, délután kicseréli egy újra. Olaj sehol sem folyik belőle, karter körül sem, sehol egy olajcsepp.

A motor hangjára azt mondta, hogy biztos, hogy rendben van, kicsit hallani a vezérműlánc feszítőt, de nem vészes, bőven belefér még, hogy jövőre cseréljük, vagy még később. Csapágyak, stb rendben.

Hát, őszintén remélem, hogy megúszta ennyivel, és ha bekerül az új olajgomba, akkor megszűnik az alapjáraton pislákoló olajnyomás lámpa.

A jövő héten pedig lecseréljük a műanyag vízcsonkot is fémre meg egyben a hűtővizet is, mert ki tudja mikor volt utoljára cserélve. Így az is rendben lesz és letudva a fagyálló is jó pár évre.

Szólok majd, hogy az új olajgombával mi változott.

SZERK: nem találom sehol az előírt minimum és maximum olajnyomást a Z14XEP motorhoz, akinek megvan, megosztaná?

Huh, úgy néz ki ezúttal megúsztam. Kicseréltük az olajgombát egy újra és egyből megszűnt a hiba (kopp-kopp). Mivel az olajnyomás rendben van (amit különben is jó tudni, főleg, hogy végre rendes 5W30-as olaj került bele), most már csak a műanyag vízpumpa csonk maradt.

Azt valószínű, hogy a jövő héten megoldjuk, és onnantól remélem jó sokáig nem kell rá költenem.

Persze itt a négy téli gumi és valószínű, hogy jövőre nem ártana a vezérműláncot sem lecserélni.

A hűtővizet, ahogy javasoltátok, nem cserélem le, marad a régi.

Emígy ez az olajgomba meghibásodása ennyire gyakori ennél a típusnál?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Szombat óta nehezen indul a szekér,értem ezt úgy,hogy nehezen forgatja meg az indító motort, (de beindul) mintha le lenne merülve az akksi.

Ma reggel 7 órától este fél hétig töltöttem,indításkor ugyanaz a szitu.

Szivargyújtós feszmérővel (köszönet érte Imy márkatársnak) mértem töltést,alapjáraton 14 körül van a töltés,tompitott+ venti bekapcsolásakor 2-es fokozaton 13,8 -ra esik vissza.Menet közben tompitott+2-es fokozatban a venti, 14,1, álló helyzetben motort felpörgetve minden fogyasztó kikapcsolva 14,2 fölé nem megy.Ha jól tudom ennek kb így kell lennie,vagy tévedek?

Ettől függetlenül előferdülhet,hogy az önindító kezdi megadni magát,és azért teker ilyen nehezen feltöltött akksinál is?

Házilag pucolt már ki valaki önindítót?Nehéz leszedni y17dt-ről?

Köszönöm előre is a segítséget!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Szombat óta nehezen indul a szekér,értem ezt úgy,hogy nehezen forgatja meg az indító motort, (de beindul) mintha le lenne merülve az akksi.

Ma reggel 7 órától este fél hétig töltöttem,indításkor ugyanaz a szitu.

Szivargyújtós feszmérővel (köszönet érte Imy márkatársnak) mértem töltést,alapjáraton 14 körül van a töltés,tompitott+ venti bekapcsolásakor 2-es fokozaton 13,8 -ra esik vissza.Menet közben tompitott+2-es fokozatban a venti, 14,1, álló helyzetben motort felpörgetve minden fogyasztó kikapcsolva 14,2 fölé nem megy.Ha jól tudom ennek kb így kell lennie,vagy tévedek?

Ettől függetlenül előferdülhet,hogy az önindító kezdi megadni magát,és azért teker ilyen nehezen feltöltött akksinál is?

Házilag pucolt már ki valaki önindítót?Nehéz leszedni y17dt-ről?

Köszönöm előre is a segítséget!

Nem is mondtad, hogy odaért. :)

Kb jó a feszérték, amit mondasz. Nekem mondjuk 14.4-en van, max 14.2-ig esik le.

Az indítási feszértéket lenne jó nézni, de azt oszcilloszkóppal. ;)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Szombat óta nehezen indul a szekér,értem ezt úgy,hogy nehezen forgatja meg az indító motort, (de beindul) mintha le lenne merülve az akksi.

Ma reggel 7 órától este fél hétig töltöttem,indításkor ugyanaz a szitu.

Szivargyújtós feszmérővel (köszönet érte Imy márkatársnak) mértem töltést,alapjáraton 14 körül van a töltés,tompitott+ venti bekapcsolásakor 2-es fokozaton 13,8 -ra esik vissza.Menet közben tompitott+2-es fokozatban a venti, 14,1, álló helyzetben motort felpörgetve minden fogyasztó kikapcsolva 14,2 fölé nem megy.Ha jól tudom ennek kb így kell lennie,vagy tévedek?

Ettől függetlenül előferdülhet,hogy az önindító kezdi megadni magát,és azért teker ilyen nehezen feltöltött akksinál is?

Házilag pucolt már ki valaki önindítót?Nehéz leszedni y17dt-ről?

Köszönöm előre is a segítséget!

Lehet, hogy az akku kezd megdögleni. Ha folyamatosan nehezen indul, akkor legjobb kölcsönkérni egy akkut egy próbára, és megnézni, azzal hogy indul. Ha jól indul, akkor akku lesz a probléma, mivel azzal, hogy töltötted, kizártad azt, hogy az autóban valami lemerítené és az lenne a probléma. Feltéve, hogy nem jártál úgy, mint a szomszéd, hogy rajta volt az akkutöltő az akkun, csak épp a biztosítéka volt kiégve :D

Link to comment
Megosztás:

Nem is mondtad, hogy odaért. :)

Kb jó a feszérték, amit mondasz. Nekem mondjuk 14.4-en van, max 14.2-ig esik le.

Az indítási feszértéket lenne jó nézni, de azt oszcilloszkóppal. ;)

Szia Imy!

Ment PÜ.Lehet nagyon megtelt a levelesláda és nem bírta megjeleníteni.Ma jött meg.

Köszönöm szépen a cuccost,ma pont jól jött emiatt a dolog miatt.

Valószínű jövő héten beugrok vele egy villamos szakihoz (mármint az autóval :) ) nézze meg mi lehet a problem,ez a hét is nagyon sűrű munka terén. :)

Köszönöm még egyszer!

Üdv. Robi

Link to comment
Megosztás:

Lehet, hogy az akku kezd megdögleni. Ha folyamatosan nehezen indul, akkor legjobb kölcsönkérni egy akkut egy próbára, és megnézni, azzal hogy indul. Ha jól indul, akkor akku lesz a probléma, mivel azzal, hogy töltötted, kizártad azt, hogy az autóban valami lemerítené és az lenne a probléma. Feltéve, hogy nem jártál úgy, mint a szomszéd, hogy rajta volt az akkutöltő az akkun, csak épp a biztosítéka volt kiégve :D

Szia!

Akkor nagyon mérges leszek,ha az akku döglődik,most Szeptemberben jár le a 2 éves gari,az Orion akku ennyit bírna ki?(2 évet). :(

Igaz a H Astrámban fél év után elhalálozott ugyanilyen akku.

Ha tényleg az akku halódik,lehet beruházok egy gyári GM -re.

Jaa,majdnem elfelejtettem,Én biztos nem járok úgy mint a szomszéd, elég régi akku töltő,szerintem még biztosítéka sincsen :) ,most nem jut eszembe a neve,holnapra megírom.

Köszönöm az segítséget!

Link to comment
Megosztás:

Szerkesztettem az előzőt :)

Visszatérve a szervízkönyv is ír valamit motorhőfok jeladóról, miszerint, ha nehezen indul be, akkor ez a baja. Az utóbbi időben hidegindításnál valóban nehezen veszi fel a fordulatot. 1-2 másodpercet dadog, utána meg beáll szépen 1200-ra és fokozatosan visszaáll 8-900-ra, de akkor már nem ugrál a fordulat. Hm...

tudom, hogy ez egy 3 éves hsz de nem találtam rá a választ és most úgy néz ki nekem is ezt csinálja

korábban is ezt csinálta de akkor hetente 1-2x mostanában naponta, de csak hidegindításnál

akkor azt a választ kaptam, hogy lehet megbuggyant a benzin :blink:

Link to comment
Megosztás:

Hello!

A segítségeteket kérném, ismételten.98'-as 1.2 es G Astra (X12E) -ve lenne olyan problémám, hogy a CheckEngine lámpa világít folyamatosan a műszarfalon, hidegen megy rendesen a kocsi, erős, nem rángat, de ahogy felmelegszik, eléri a 90° környékét, alacsony fordulatnál fullad, főleg indulásnál, mintha éppen kifogyna az üzemanyag, de csak 2-3 mp-ig, aztán megindul, valamint kb 2500 as fordulat alatt ha nagyon kevés gázzal közlekedek, tehát mondjuk 60-al gurulok 5.ben, és épphogy nyomom a gázt, hajlamos a rángatásra. EGR-t pucoltam, valami ötlet? Esetleg lezárni az EGR?

KÖszönöm előre is!

Valakinek valami ötlet?

HIbakódot hogy villogtathatok?

Link to comment
Megosztás:

gáz+fék együttes megnyomása után gyújtás ráad és a kis sárga autó ikont figyelni mennyit villog

ha folyamatosan villog akkor nincs hiba, a 10 jelenti a 0 -át

X-es motorkódnál (bowdenes gáz) ez még nem fog menni... így csak elektromos gázos autóknál lehet hibakódot villogtatni.

X12XE-nél ha jól emlékszem az 5-ös és a 6-os pint kell rövidre zárni a diagcsatiban (kézifékkar alatt), utána ugyanúgy gyújtás ráadás és lehet számolni a villogásokat.

Link to comment
Megosztás:

Érdekelt ez az EGR-dolog, itt a dízeles részben elolvastam egy hosszas eszmecserét, hogy jó vagy rossz dolog. Végül nem lettem sokkal okosabb, de ha jól értem, akkor az autó szempontjából nem jó, rengeteg trutyi keletkezik, valamivel visszafogja az autó teljesítményét is, tehát egyértelmű, hogy jobb lenne lezárni vagy nem használni. Másrészt ott a környezetvédelem, hogy kevesebb káros anyagot bocsát ki EGR-el, mint nélküle.

Z14XEP-nél mikor érdemes ránézni az EGR-re, tisztítani? Esetleg jobban járok vele, ha lezárom? Az ECU nem fog hibát jelezni vagy nem árthatok a motornak?

125e km van az autóban, fogalmam sincs, hogy az előző tulaj mit csinált, az is lehet, hogy le van már zárva.

Mi a hátránya, ha hagyom és mi az előnye (esetleg veszélye) annak, ha lezárom az EGR-t?

Emígy napi szinten hajtom 2x6-7km távon, így azt hiszem a legrosszabb koszolódás szempontból.

Link to comment
Megosztás:

Érdekelt ez az EGR-dolog, itt a dízeles részben elolvastam egy hosszas eszmecserét, hogy jó vagy rossz dolog. Végül nem lettem sokkal okosabb, de ha jól értem, akkor az autó szempontjából nem jó, rengeteg trutyi keletkezik, valamivel visszafogja az autó teljesítményét is, tehát egyértelmű, hogy jobb lenne lezárni vagy nem használni. Másrészt ott a környezetvédelem, hogy kevesebb káros anyagot bocsát ki EGR-el, mint nélküle.

Z14XEP-nél mikor érdemes ránézni az EGR-re, tisztítani? Esetleg jobban járok vele, ha lezárom? Az ECU nem fog hibát jelezni vagy nem árthatok a motornak?

125e km van az autóban, fogalmam sincs, hogy az előző tulaj mit csinált, az is lehet, hogy le van már zárva.

Mi a hátránya, ha hagyom és mi az előnye (esetleg veszélye) annak, ha lezárom az EGR-t?

Emígy napi szinten hajtom 2x6-7km távon, így azt hiszem a legrosszabb koszolódás szempontból.

Z14XEP érzéketlenebb azaza ritkábban megy tönkre az AGR mint a XE-s motorokban.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Szombat óta nehezen indul a szekér,értem ezt úgy,hogy nehezen forgatja meg az indító motort, (de beindul) mintha le lenne merülve az akksi.

Ma reggel 7 órától este fél hétig töltöttem,indításkor ugyanaz a szitu.

Szivargyújtós feszmérővel (köszönet érte Imy márkatársnak) mértem töltést,alapjáraton 14 körül van a töltés,tompitott+ venti bekapcsolásakor 2-es fokozaton 13,8 -ra esik vissza.Menet közben tompitott+2-es fokozatban a venti, 14,1, álló helyzetben motort felpörgetve minden fogyasztó kikapcsolva 14,2 fölé nem megy.Ha jól tudom ennek kb így kell lennie,vagy tévedek?

Ettől függetlenül előferdülhet,hogy az önindító kezdi megadni magát,és azért teker ilyen nehezen feltöltött akksinál is?

Házilag pucolt már ki valaki önindítót?Nehéz leszedni y17dt-ről?

Köszönöm előre is a segítséget!

Ma sikerült rájönnöm mi a baj.

Megadta magát az önindítóm,:( reggeli indításkor csak kattant,de nem pörgette meg a mocit,pár kattanás után nagy nehezen beindult,de most esti indulásnál már nem is kattant.

Autó parkolópályán,jövő héten beszélek a villamossági szakival,remélem mihamarabb tud fogadni.

Köszönöm mindenkinek az infót és a segítséget!

Link to comment
Megosztás:

tudom, hogy ez egy 3 éves hsz de nem találtam rá a választ és most úgy néz ki nekem is ezt csinálja

korábban is ezt csinálta de akkor hetente 1-2x mostanában naponta, de csak hidegindításnál

akkor azt a választ kaptam, hogy lehet megbuggyant a benzin :blink:

elvittem a szerelőmhöz rákötötte műszerre beindítottuk de minden rendben van

a motorhőt szépen jelzi tehát nem motorhő gomba a baja

a légbeömlőt leszedték olajos szmötyis volt nem vészesen, megtakarították és jobban vette utána a fordulatot

tehát ha járt a kocsi alap járaton és odaléptem a gáznak megtorpant egy fél másodpercre a motor és csak utána pörgött fel

érdekes hogy ez a kis tisztítás mennyit segített rajta

vajon a két hiba összefügg?

tehát ez a motortorpanás (ami elvileg a légbeömlő tisztítása után javult) és a hidegindításkori dadogás, nehezen felpörgés pár másodpercig

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tudom,hogy senki se távgyógyász de hátha van tippetek a következőre, vagy találkoztatok már hasonlóval:

Kb egy hete vettem észre, hogy jobbra kanyarodáskor a kormányon lehet érezni egy enyhe "kattanást" koppanást.

Pl egy kisebb körforgóból az első kijáraton való kihajtáskor, vagy itthon a kapubejáróba való ráforduláskor. Mikor alá van szedve már de kitekerve nincs teljesen.

Hallani nem lehet semmit csak finoman érezni.

Múlt héten volt műszakin a kocsi (Opel Marsal) Kézifékkötelet és egy hátsó rugót cseréltek azon kívül gond nélkül átment, mondani nem mondtak semmit ami hibára utalhatna bárhol a kocsin vagy lassan csere érett lenne.

Álló autónál ha kitekerem teljesen a kormányt akkor sem érezni semmit.

A kattanás után mikor újra egyenesbe tekerem akkor visszafelé már nincs "kattanás".

Balra tekerésnél semmi ilyen nincs!

Szerintetek mi lehet ez?

Üdv!

Gábor

Link to comment
Megosztás:

Velem is történt egy rejtélyes eset:

Egy kölcsönkért utánfutóval fuvaroztam egy kis építőanyagot anyámhoz. Mivel időre kellett visszavinnem a futót, ezért gyorsan ledobtam róla a cuccot, - kb. negyed óráig tartott - aztán ülök be a kocsiba elfordítom a kulcsot és semmi. Az autó nem indul. Még az öndindító sem kattant egy kicsit sem. A műszerfalon a visszajelző lámpák világítottak, kulcselfordításra csak egy kicsit halványultak el. Ablakemelő és ajtózár természetesen nem működött, óra lenullázódott. Szerencsére mindig van nálam bikakábel. A közeli építkezésen gyorsan leszólítottam egy nem ma barnult honfitársam aki készségesen odaállt a kocsim elé a romos Ladájával. Ő is felnyitotta a motorháztetőt. Éktelen káromkodás, neki meg a vízpumpája eresztett de veszettül. Szabályosan ömlött a vize. Gyorsan megszervízelte a saját kocsiját, aztán indítottuk az enyém. Egy kis forgatás után el is indult. Gyors köszönet neki azt már vittem is vissza a futót. Után el a szerelőhöz ahová szoktam hordani a kocsit. Leállít-beindít többször is egymás után, feszültség mérés az akksin, ki és bekapcsolt fogyasztoknál, de minden rendben volt. A szakik szerint lehet, hogy az akksi kezdi megadni magát, annak ellenére, hogy a visszajelző szem zölden jelez, vagy pedig az önindító szarakodhat. Egyelőre most rendben indul a kocsi, de az asszonyt felkészítettem lelkileg, hogy mire is számíthat.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kéne egy kis segítség. Leparkoltam valahol az autót, majd néhány órával később indultam tovább.

Az eddig tökéletesen működő motor elkezdett igencsak remegni, és az ereje is totál elment, lehet vagy 50 lóerő benne. Még hazajöttem vele, de elég büdös is, ilyen záptojás - égett szag keverékét érezni.

Check engine, hibalámpák nem világítanak menet közben. A km számláló az indításkor kiír ilyet, hogy "inspection" (de lehet, hogy eddig is kiírta indításkor, csak nem tűnt fel)

Mi a bánat lehet ez??

Link to comment
Megosztás:

Velem is történt egy rejtélyes eset:

Egy kölcsönkért utánfutóval fuvaroztam egy kis építőanyagot anyámhoz. Mivel időre kellett visszavinnem a futót, ezért gyorsan ledobtam róla a cuccot, - kb. negyed óráig tartott - aztán ülök be a kocsiba elfordítom a kulcsot és semmi. Az autó nem indul. Még az öndindító sem kattant egy kicsit sem. A műszerfalon a visszajelző lámpák világítottak, kulcselfordításra csak egy kicsit halványultak el. Ablakemelő és ajtózár természetesen nem működött, óra lenullázódott. Szerencsére mindig van nálam bikakábel. A közeli építkezésen gyorsan leszólítottam egy nem ma barnult honfitársam aki készségesen odaállt a kocsim elé a romos Ladájával. Ő is felnyitotta a motorháztetőt. Éktelen káromkodás, neki meg a vízpumpája eresztett de veszettül. Szabályosan ömlött a vize. Gyorsan megszervízelte a saját kocsiját, aztán indítottuk az enyém. Egy kis forgatás után el is indult. Gyors köszönet neki azt már vittem is vissza a futót. Után el a szerelőhöz ahová szoktam hordani a kocsit. Leállít-beindít többször is egymás után, feszültség mérés az akksin, ki és bekapcsolt fogyasztoknál, de minden rendben volt. A szakik szerint lehet, hogy az akksi kezdi megadni magát, annak ellenére, hogy a visszajelző szem zölden jelez, vagy pedig az önindító szarakodhat. Egyelőre most rendben indul a kocsi, de az asszonyt felkészítettem lelkileg, hogy mire is számíthat.

Ott valami érintkezési hiba lehet. Az akksi aligha szedi össze magát ilyen hamar ha rossz. Ha pedig az önindító a ludas, attól az ablakemelő, és egyéb berendezések működnének. A testkábel esetleg nem laza?

Link to comment
Megosztás:

Hello!

A segítségeteket kérném, ismételten.98'-as 1.2 es G Astra (X12E) -ve lenne olyan problémám, hogy a CheckEngine lámpa világít folyamatosan a műszarfalon, hidegen megy rendesen a kocsi, erős, nem rángat, de ahogy felmelegszik, eléri a 90° környékét, alacsony fordulatnál fullad, főleg indulásnál, mintha éppen kifogyna az üzemanyag, de csak 2-3 mp-ig, aztán megindul, valamint kb 2500 as fordulat alatt ha nagyon kevés gázzal közlekedek, tehát mondjuk 60-al gurulok 5.ben, és épphogy nyomom a gázt, hajlamos a rángatásra. EGR-t pucoltam, valami ötlet? Esetleg lezárni az EGR?

KÖszönöm előre is!

Légtömegmérő a ludas, szereztem kölcsönbe egy másikat, checkengine lámpa elaludt, nem rángat, tökéletesen megy.bár kicsit bosszantó, mert tavaly Augusztusban vettem bele, boltból tehát nem is használtat, és 1 évet sem bírt...

Link to comment
Megosztás:

Légtömegmérő a ludas, szereztem kölcsönbe egy másikat, checkengine lámpa elaludt, nem rángat, tökéletesen megy.bár kicsit bosszantó, mert tavaly Augusztusban vettem bele, boltból tehát nem is használtat, és 1 évet sem bírt...

és tavaly bosch-t vettél bele??

Link to comment
Megosztás:

Ki lett cserélve a generátor egy vadonat újra, de továbbra is a következő tünetet produkálja.

Ha középmeleg (850 ford/perc) motornál bekapcsolom 4-es fokozatra hirtelen a ventilátort, akkor szinte meg sem moccan a fordulatszám. Amint eléri az üzemmeleg állapotot (750 ford/perc), kb 250-et esik a fordulat a kapcsolás pillanatában, pl: 4-es ventilátor, vagy motorhűtő ventilátor hatására. Továbbá, amint felér a két első elektromos ablak, nem közben, hanem utána fuldokol egy ilyet a motor. Sokszor ha fékezek és 2-esbe váltok, szintén leesik kb 250-et a fordulat, rövid ideig (kb amíg fel nem engedem a kuplungot). Ha csak simán motorfék közben benyomom a kuplungot, akkor jó. Valamiért a feszültség változásokat nem tudja kezelni a motor. Generátor, akku jó, EGR nincs gyárilag. Mi lehet még szerintetek? Tech2-vel nézték opelszervizben, de nem tudtak hozzászólni.

Kérdés, ha lekötöm a két szenzort: beszívott levegő hőmérséklet (IAT) és légtömegmérőt (MAF), és esetlegesen hibát dobna ki az ECU, utána tudom törölni, akku levétellel? Mert jobb ötletem már nincsen. Még a két lambda szondát kötném le utána. A normál motor testkábelen kívűl van valami olyan kábel amit érdemes megnézni?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.