Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Valaki lenne olyan kedves és elmagyarázná nekem a gyújtáskapcsoló működését, ha már így feljött ez a téma? :D

Ott a rugó végén az a szögletes rész akad bele valamilyen kapcsolóba?

Ha egy tolvaj kikapja akkor nem tudja könnyedén elindítani a verdát, az immótól eltekintve?

Lehet, hülyeséget kérdezek, de itt biztos csak okulhatok! :D

Jól látod a dolgot, valóban az a vékony nyúlvány fordítja el a kapcsoló részt, de az is úgy van kialakítva, hogy csak a gyújtáskapcsoló I.-es állásában lehet benyomni a rögzítőfület rajta. Igaz valószínűleg így is le lehetne tépni róla, de ennyi erővel a vezetékeit is le lehet vágni és összekötni, pontosan erre a problémára találták ki az indításgátlót :)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Én pontosan ugyanígy jártam vele. Ritka sz.r anyagból csinálhatták, mert a mai napig nem értem hogy a francba bírt eltörni, mert én úgy gondolom elég körültekintően kicsit sem erőtetve, elővigyázatosan szereltem, az első visszarakásnál mégis lepattant a vége, ugyan úgy ahogy nálad. Én is erre gondoltam, hogy szerezni kéne egy másik zárat aminek a külső burkolata jó, átteni bele az enyémnek a belsejét, és kész. Naívan el is indultam körbejárni a bontókat de azt a fajtát - mert állítólag többféle is van belőle - ami nekem kellett, még bontottan is valami ökör áron adták volna, már ha lett volna, merthogy nem is volt sehol. Ezért én a következő, kicsit kókány (nem is vagyok rá büszke, dehát a szükség ugye...) megoldáshoz folyamodtam, mondván majd egyszer kicserélem (persze azóta is úgy van :blush: ):

A megmaradt fül is tökéletesen tudja rögzíteni a betétet a helyén, csak az a gond, hogy így ki tud pattanni alóla a rugó. Nekem volt itton a pattex kétkomponensű gyurmaragasztójából, ezt fogtam, és szépen betömködtem vele a vályatban a letört füldarabnak a helyét, ez megkeményedve szépen megakadályozza, hogy a rugó ki tudjon bújni. A másik gond, hogy a lyukra, amin keresztül be lehet nyomni ezt a fület a kiszereléskor, pont a fül legvége esik, ami letört. Ha így visszarakom, többet nem lehet kiszedni, ezért 1-es fúróval fúrtam egy pici lyukat a gyári mellé a műanyagra, hogy ezután is be tudjam majd nyomni azt a fület. Azért megjegyzem ebben a műveletben nagy segítségemre volt az a tény, hogy ekkor az egész kormányoszlopom kiszerelve, lecsupaszítva a műhelyasztalon hevert (cserés volt ugyanis, mert széthullott benne egy csapágy, ennek tetejébe copatott még a hulladék zárbetét is), bent a helyén lehet, hogy kicsit trükkösebb lenne.

Azt még mindenképpen hozzátenném ha valaki véletlenül ilyen barkácsolásra adná a fejét, nagyon oda kell figyelni, hogy úgy legyen megcsinálva menet közben még csak véletlenül se tudjon szétesni, mert ha az öledbe esik a cucc, és lezár a kormányzár azt mondanom se kell mennyire veszélyes.

Az első kérdésre pedig: emlékeim szerint kiszerelve is könnyen el kell fordulnia benne a kulcsnak, esetleg meg kell nyomni kicsit befelé a kulcsot hogy meginduljon, mert ha már kopott a zár, akkor alapállásban kicsit akadhat.

Köszi a részletes infót. Én is gondolkodtam rajta hogy valahogy megbarkácsolom hogy jó legyen, de az a tény nem hagy nyugodni hogy kiszerelt állapotban meg sem akart moccani a házban a betét. Akár hogy mozgattam, meg se mozdult. Gondolom akkor szétkopott. Bár nem értem hogyan hisz még csak most tiporja a 68.000 km-ét a kocsi. Tegnap vettem észre hogy nehezebben jár mint kellene, ma meg már alig bírtam elfordítani a kulcsot.

Néztem a crmoaxon vannak zárak amit elméletileg kulcsszám alapján legyártanak és a régi kulcsokat tudom használni. Holnap azért még felhívom a szerelőmet Opeléknél hogy kérdezzen utána ott mennyibe fáj egy zárszerkezet.

Azt semmi estre se szeretném hogy egyszer csak az ölembe hulljon ment közben a zár, azt még rémálmaimban sem lenne jó.

Köszi még egyszer az infó!

Link to comment
Megosztás:

Köszi a részletes infót. Én is gondolkodtam rajta hogy valahogy megbarkácsolom hogy jó legyen, de az a tény nem hagy nyugodni hogy kiszerelt állapotban meg sem akart moccani a házban a betét. Akár hogy mozgattam, meg se mozdult. Gondolom akkor szétkopott. Bár nem értem hogyan hisz még csak most tiporja a 68.000 km-ét a kocsi. Tegnap vettem észre hogy nehezebben jár mint kellene, ma meg már alig bírtam elfordítani a kulcsot.

Néztem a crmoaxon vannak zárak amit elméletileg kulcsszám alapján legyártanak és a régi kulcsokat tudom használni. Holnap azért még felhívom a szerelőmet Opeléknél hogy kérdezzen utána ott mennyibe fáj egy zárszerkezet.

Azt semmi estre se szeretném hogy egyszer csak az ölembe hulljon ment közben a zár, azt még rémálmaimban sem lenne jó.

Köszi még egyszer az infó!

Nekünk az első pár ezer (max 10) km után garanciában lett cserélve, azóta nem jelentkezett ez a probléma. Úgyhogy te még elég sokat is mentél vele :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Úgy néz ki behal a termosztátom. Néztem az újat cromaxnál, ezek közül én a Swag-ra gondoltam, szerintetek az milyen lehet? Tudom hogy a Wahlert szoktátok ajánlani, cromax listában nincs benne, nem tudom náluk mennyi lehet, de tegnap kérdeztem egy másik Opeles boltban Kecskeméten, ők 17e-ért tudnának rendelni az X16XEL-be valót. Ott ajánlották még a Toprant 9e-ért, de akkor már inkább a Swag nem? Mi a véleményetek, érdemes megvenni majd' kétszer annyiért a Wahlert? Swagnak más termékeit szoktátok ajánlani, ebből gondoltam, hogy mint márka nem lehet rossz.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Pár napja kérdtem tanácsokat autóvásárlás előtt. Találtam egyet a közelben 2006-os 1,4 twinport 156E km-el. Véleményem szerint a 156E nem sok, ha az állapota szép. Képekről külsőre belsőre szép, motortér is kulturált. itt van 40km-re így azt mindneképp meg fogjuk nézni.
Vélemény? A 156E km-ről? Persze tudom egy autót 50E alatt is gajra lehet végni, meg 200 felett is lehet tipp topp.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Úgy néz ki behal a termosztátom. Néztem az újat cromaxnál, ezek közül én a Swag-ra gondoltam, szerintetek az milyen lehet? Tudom hogy a Wahlert szoktátok ajánlani, cromax listában nincs benne, nem tudom náluk mennyi lehet, de tegnap kérdeztem egy másik Opeles boltban Kecskeméten, ők 17e-ért tudnának rendelni az X16XEL-be valót. Ott ajánlották még a Toprant 9e-ért, de akkor már inkább a Swag nem? Mi a véleményetek, érdemes megvenni majd' kétszer annyiért a Wahlert? Swagnak más termékeit szoktátok ajánlani, ebből gondoltam, hogy mint márka nem lehet rossz.

http://alkatreszek.hu/termek_oldal/hu/?cikkkod=4242.92D|SZ

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Korábbi hozzászólásomat kiegészítve:

Ingadozó alapjárat generátor terhelés kapcsán. Cserélve lett (generátor, akku, fojtószelep) egy próba erejéig, és semmi sem változott. Lekötésre került az IAT és a MAF szenzor is, stb. Mivel nem "intelligens" a generátor - a pillanatnyi terheltségét nem közli a motorirányítással - késve tudja az alapjárat szabályozással lekövetni. A késés oka lehet a kis fordulaton már nincs meg a korábbi nyomatéka a számítotthoz képest.

Ma voltam kompressziót méretni:
1. henger: 16,8
2. henger: 16,4
3. henger: 16
4. henger: 15,5 Bar

Szerintetek ekkora eltérés okozhatja a fentebb leírt hibát - kopottabb motor?

Benzinnyomás is meg lett mérve, hozta a gyári értéket.

Link to comment
Megosztás:

Korábbi hozzászólásomat kiegészítve:

Ingadozó alapjárat generátor terhelés kapcsán. Cserélve lett (generátor, akku, fojtószelep) egy próba erejéig, és semmi sem változott. Lekötésre került az IAT és a MAF szenzor is, stb. Mivel nem "intelligens" a generátor - a pillanatnyi terheltségét nem közli a motorirányítással - késve tudja az alapjárat szabályozással lekövetni. A késés oka lehet a kis fordulaton már nincs meg a korábbi nyomatéka a számítotthoz képest.

Ma voltam kompressziót méretni:

1. henger: 16,8

2. henger: 16,4

3. henger: 16

4. henger: 15,5 Bar

Szerintetek ekkora eltérés okozhatja a fentebb leírt hibát - kopottabb motor?

Benzinnyomás is meg lett mérve, hozta a gyári értéket.

1Bar eltérés felett szerintem már elképzelhető.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Pár napja kérdtem tanácsokat autóvásárlás előtt. Találtam egyet a közelben 2006-os 1,4 twinport 156E km-el. Véleményem szerint a 156E nem sok, ha az állapota szép. Képekről külsőre belsőre szép, motortér is kulturált. itt van 40km-re így azt mindneképp meg fogjuk nézni.

Vélemény? A 156E km-ről? Persze tudom egy autót 50E alatt is gajra lehet végni, meg 200 felett is lehet tipp topp.

156e km nem sok, csak a használati körülményektől nagyon sokat függ, hogy az mennyire sok.

Ha városban hajtottak bele annyit, akkor sok, ha országút/pálya, akkor nem sok.

A városik sokszori indítás, és pl a Bp-i utak nem tesznek jót a gépkocsinak.

Link to comment
Megosztás:

Persze tiszta sor. Nagyapámnak van egy 2005-ös Suzukija 0km-el vette, most van benne 52E. HA el akarná adni azt mondanák legalább 200E van benne. Az ölés széle szakadt a kormány kopott. Meglátszik a 90% városi használat.... Remélem a héten mind a kettőt meg tudom nézni és akkor lehet dönteni.

156e km nem sok, csak a használati körülményektől nagyon sokat függ, hogy az mennyire sok.

Ha városban hajtottak bele annyit, akkor sok, ha országút/pálya, akkor nem sok.

A városik sokszori indítás, és pl a Bp-i utak nem tesznek jót a gépkocsinak.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Pár napja kérdtem tanácsokat autóvásárlás előtt. Találtam egyet a közelben 2006-os 1,4 twinport 156E km-el. Véleményem szerint a 156E nem sok, ha az állapota szép. Képekről külsőre belsőre szép, motortér is kulturált. itt van 40km-re így azt mindneképp meg fogjuk nézni.

Vélemény? A 156E km-ről? Persze tudom egy autót 50E alatt is gajra lehet végni, meg 200 felett is lehet tipp topp.

Háát... Én inkább az alapos átnézésen/átnézetésen felül azt nézném meg hogy honnan veszed az adott autót...

Én júliusban vettem márkakereskedésből(!), 121k km, vezetett szervizkönyv, állami autó volt ("egykulcsos"), lejárt a 10 év lízing/120k km, bevitték, leadták, elvittek egy J kombit. Minden papír van 2002-től, teljes állapotfelméréssel+fényképekkel+jegyzőkönyvekkel. A karbantartásnál -elvileg- nem számított a pénz hiszen állami autó volt. Visszatekerni nem érdeke sem a használónak (nincs érdeke), se a lízing cégnek (5 éves korára nullázva avultatással és écs-vel), sem az értékesítéssel megbízott márkakereskedésnek (neki mindegy, ő érdekből adja el, cserébe tőle vitték a J-t magas felszereltséggel, neki ez a nyereség)... Mesélhetnék, de inkább nem teszem... Viszont a márkakereskedés nem hajt el, javítja a használat során kiderülő rejtett hibákat (persze csak idővel derül ki hogy miként). A murvás nepper vagy a magán eladó is megtenné vajon szép szóra?

(Eddig 200k Ft volt amit ők cseréltek... Ezen felül én kb 100k tettem bele, amik járulékos cserék. Az értékesítő is normálisan áll a dologhoz, a szerviz/műhely vezető már személyes jön megbeszélni hogy mi a helyzet. Sőt, az utolsó látogatás során, kijelentették hogy a februárban lejáró 6 hónap szavatosságra még ráhúznak 6 hónapot pluszban... Persze, majd később meglátjuk hogy mi lesz a végső konklúzió...)

Link to comment
Megosztás:

Érdekes adatokat ír ez az oldal.

A gyertyát csak motorkódhoz hozza, pedig ha jóltudom évjárattól is függ, nem csak motórkódtól.

Vagyis hát biztosan, mivel 2004-ben már az Z14XE motort is egy negatv pólussú gyertyával adták, úgy mint a Z14XEP-t. 2003-ban viszont még 2negatív pólusú volt a Z14XE.

És az 5W30-as olajat nem is hozza Z14XE-hez hanem csak a 0-ásokat. És a gyári 185/65R15 kerékméretet sem csak az R14-et.

Milyen adatbázis ez? Mi lehet az oka az eltéréseknek?

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Van egy ilyen hibakódom:

P1230 Main Relay Circuit Voltage High C-03

P1230 Main Relay Open Circuit C-03

Ez pontosan mit takar?

Köszi

TC

Az álmoskönyv szerint: Check the Engine Control Relay and Fuel Pump Relay. Motorvezérlő és benzinpumpa reléket, biztosítékokat csekkolj. Vagy valahol ezek körül zárlat is lehet, esetleg testelési gond.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Az álmoskönyv szerint: Check the Engine Control Relay and Fuel Pump Relay. Motorvezérlő és benzinpumpa reléket, biztosítékokat csekkolj. Vagy valahol ezek körül zárlat is lehet, esetleg testelési gond.

laikus szemmel tápillantottam, de nem nagyon tudom mit kezdjek vele. A relé jónak tűnik. Szerintem valami szakinak kellene ezt megvizslatni. Lehet ebből valami komolyabb gondom? Holt 400 km-t kell lenyomnom.

Link to comment
Megosztás:

Én eddig amiket talaltam mind a kettő kereskedésben van. Az árak elfogadhatók a km is. Termeszetesen ha odakerulok az autóhoz befekszek alá alulról is atnezem. Ha ellenkezik a kereskedő akkor kézfogás es elbucsuzas.

Háát... Én inkább az alapos átnézésen/átnézetésen felül azt nézném meg hogy honnan veszed az adott autót...

Én júliusban vettem márkakereskedésből(!), 121k km, vezetett szervizkönyv, állami autó volt ("egykulcsos"), lejárt a 10 év lízing/120k km, bevitték, leadták, elvittek egy J kombit. Minden papír van 2002-től, teljes állapotfelméréssel+fényképekkel+jegyzőkönyvekkel. A karbantartásnál -elvileg- nem számított a pénz hiszen állami autó volt. Visszatekerni nem érdeke sem a használónak (nincs érdeke), se a lízing cégnek (5 éves korára nullázva avultatással és écs-vel), sem az értékesítéssel megbízott márkakereskedésnek (neki mindegy, ő érdekből adja el, cserébe tőle vitték a J-t magas felszereltséggel, neki ez a nyereség)... Mesélhetnék, de inkább nem teszem... Viszont a márkakereskedés nem hajt el, javítja a használat során kiderülő rejtett hibákat (persze csak idővel derül ki hogy miként). A murvás nepper vagy a magán eladó is megtenné vajon szép szóra?

(Eddig 200k Ft volt amit ők cseréltek... Ezen felül én kb 100k tettem bele, amik járulékos cserék. Az értékesítő is normálisan áll a dologhoz, a szerviz/műhely vezető már személyes jön megbeszélni hogy mi a helyzet. Sőt, az utolsó látogatás során, kijelentették hogy a februárban lejáró 6 hónap szavatosságra még ráhúznak 6 hónapot pluszban... Persze, majd később meglátjuk hogy mi lesz a végső konklúzió...)

Link to comment
Megosztás:

laikus szemmel tápillantottam, de nem nagyon tudom mit kezdjek vele. A relé jónak tűnik. Szerintem valami szakinak kellene ezt megvizslatni. Lehet ebből valami komolyabb gondom? Holt 400 km-t kell lenyomnom.

Autóvillamosági szakival én átnézetném. Nem rángat? Nem dadog? Én nem mennék sok km-t hibakóddal.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.