Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Sziasztok!

Segítségeteket kérném.

Nemrég lettem figyelmes egy "csettegő" hangra. Sokat olvastam most itt a fórumon, sokan panaszkodnak hidrotőke problémára, amit ugyebár a "csettegés" után az első kézenfekvő dolog a hiba megállapítására. Nekem azonban csak minden gázadáskor hallatja a motor, és a hangot az anyós oldali rész felől hallom. A hangot teljes mértékben a jelzőlámpák zöld jelzésnél hallható kattogáshoz tudom hasonlítani.

A hidrotőkéket azért zárnám ki első körben, mert - már amennyire én értek ezekhez a dolgokhoz - úgy gondolom, hogy azok nem csupán gázadáskor teszik a dolgukat. Viszont én kizárólag CSAK akkor hallom a hangot. Nagyjából függetlenül attól, hogy meleg, vagy hideg a motor. Jellemzően inkább meleg motornál hallom.

Tapasztalt már valaki hasonlót? Illetve van esetleg tippetek?

Olaj most lett cserélve (500 km-el ezelőtt): Castrol 5W-40 C3

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Z12XE motorkódú G Astrában üzemmeleg motornál menet közben, 1-2 ventillátor fokozatban jó meleg levegőt fúj, de ha megállok pl piros lámpánál, alapjáraton főleg ha esetleg 4 es re kapcsolom a ventillátort, lanyos, majd szinte hideg lesz a befújt levegő. Elindulás után ismét jó meleget fúj akár 4 fokozatban is. Termosztát jó, vízpumpa nemrég cserélve.

A radiátor dugulására, vagy vízkövességére tudok gondolni. A motor hűtése jó (nyáron is jó volt).

Csak a fűtőradiátort a motorról csöveket lekötve mosnám át valamilyen hűtőtisztító+forró vízzel, és utána jól átöblíteném.

A radiátor kiszerelést szeretném megúszni.

Van valakinek tapasztalata a kereskedelemben kapható hűtőrendszer tisztítókról?

Vagy mivel mossam át? Ha jól tudom alu radiátor van benne.

Ha valakinek van ugyanilyen autója, és megpróbálná nála is ugyanez a jelenség azt megköszönném, és betudnám annak hogy esetleg alulméretezett a rendszer.

Válaszokat és javaslatokat előre is megköszönöm!

Hali

Nekem annó hasonló bajom volt, ha nem folt fordulaton az autó lehűlt a víz. Akkor a hengerfej tömítés átszakadt a hengerek felé és oda folyt a víz

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Volt már itt témában, csak épp a választ nem találom a bajomra:

1.4 Twinport

Jelenség a következő: a reggel első 1-2 helyből indulásnál érezni egy rázkódást/remegést, addig míg a kuplungot fel nem engeded teljesen. Ezt hideg motornál csinálja, miután már mentem pár utcányit, ez elmúlik, meleg motornál sem jön elő. Tehát csak mindig reggel csinálja, amikor elindulok a ház elől, esetleg még a következő stopptáblánál, utána már minden ok. Kuplung baj lesz gondolom ?!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Volt már itt témában, csak épp a választ nem találom a bajomra:

1.4 Twinport

Jelenség a következő: a reggel első 1-2 helyből indulásnál érezni egy rázkódást/remegést, addig míg a kuplungot fel nem engeded teljesen. Ezt hideg motornál csinálja, miután már mentem pár utcányit, ez elmúlik, meleg motornál sem jön elő. Tehát csak mindig reggel csinálja, amikor elindulok a ház elől, esetleg még a következő stopptáblánál, utána már minden ok. Kuplung baj lesz gondolom ?!

Vkinek új kora óta csinálja. Hideg motornál az enyém is remeg, ilyenkor kicsit nagyobb fordulaton váltok és okés. első pár váltás után el is múlik.

Link to comment
Megosztás:

Vkinek új kora óta csinálja. Hideg motornál az enyém is remeg, ilyenkor kicsit nagyobb fordulaton váltok és okés. első pár váltás után el is múlik.

Köszi, akkor ezek szerint nincs még annyira közel a kuplung vége... Nekem csak indulásnál csinálja, fentebb váltásnál már nem.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Volt már itt témában, csak épp a választ nem találom a bajomra:

1.4 Twinport

Jelenség a következő: a reggel első 1-2 helyből indulásnál érezni egy rázkódást/remegést, addig míg a kuplungot fel nem engeded teljesen. Ezt hideg motornál csinálja, miután már mentem pár utcányit, ez elmúlik, meleg motornál sem jön elő. Tehát csak mindig reggel csinálja, amikor elindulok a ház elől, esetleg még a következő stopptáblánál, utána már minden ok. Kuplung baj lesz gondolom ?!

Szia. ez enyém 1,2es G astra ugyan ezt csinálja., Csillaggarázsban áll, ha komolyabb hideg van az első pár indulásnál rángat mint mikor ragad a kuplung. Viszont egyáltalán nem fog kint, így szerintem nincs elkopva, nameg normál használat mellett 103E-nél nem is szabadna elkopjon. Ha megyek pár száz métert, pár elindulás és abbahagyja.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Volt már itt témában, csak épp a választ nem találom a bajomra:

1.4 Twinport

Jelenség a következő: a reggel első 1-2 helyből indulásnál érezni egy rázkódást/remegést, addig míg a kuplungot fel nem engeded teljesen. Ezt hideg motornál csinálja, miután már mentem pár utcányit, ez elmúlik, meleg motornál sem jön elő. Tehát csak mindig reggel csinálja, amikor elindulok a ház elől, esetleg még a következő stopptáblánál, utána már minden ok. Kuplung baj lesz gondolom ?!

Én is megerősíthetem, hogy nálam is ilyen szinte új kora óta...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Problémám az lenne, hogy elszállt a kp zár vezérlő, vettem egy másikat, kulcsal nyit is zár is de nem akarja rátanítani a gyújtás- gombnyomás módszerrel. Vagy ezt csak szgéppel lehet vagy adott gm számmal van sima centrálos vezérlő is?

Kösz

Ha nem kaptál távot a vezérlőhöz, akkor ha szerencséd van a régit géppel lehet rátanítani. De úgy tudom többfajta táv és vezérlő volt, amik a másikkal nem működnek, csak ugyanazzal a típussal. Legjobb távval venni a vezérlőt, akkor csak gyújtással össze kell őket tanítani és kész.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Volt már itt témában, csak épp a választ nem találom a bajomra:

1.4 Twinport

Jelenség a következő: a reggel első 1-2 helyből indulásnál érezni egy rázkódást/remegést, addig míg a kuplungot fel nem engeded teljesen. Ezt hideg motornál csinálja, miután már mentem pár utcányit, ez elmúlik, meleg motornál sem jön elő. Tehát csak mindig reggel csinálja, amikor elindulok a ház elől, esetleg még a következő stopptáblánál, utána már minden ok. Kuplung baj lesz gondolom ?!

Szia!

Szintén 1.4 Twinport (z14xep) nálam is ezt produkálja néha, de csak hidegen és téli hónapokban. Én ki szoktam nyomni a kuplungot kétszer-háromszor első indulásnál mielőtt sebességbe rakom. Nem tudom, hogy javít-e valamennyit ezen, próbáld ki te is :D

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Szintén 1.4 Twinport (z14xep) nálam is ezt produkálja néha, de csak hidegen és téli hónapokban. Én ki szoktam nyomni a kuplungot kétszer-háromszor első indulásnál mielőtt sebességbe rakom. Nem tudom, hogy javít-e valamennyit ezen, próbáld ki te is :D

Nem tudom, hogy csak egyedi eset-e, de ma direkt, amikor indultam el itthonról, 5-6x rányomtam magában a kuplungot, és nem rángatott :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Valószínű hogy elektromos tömítetlenségi probléma lesz valahol. Jó lenne megállapítani hogy melyik henger áll le ilyenkor.

Kicsi a valószínűsége hogy segít, de én még a gyertyákat megpróbálnám kicserélni. És elindulás előtt érdemes melegíteni egy kicsit a motort, én is szoktam.

Na, emberek, akik írtak, és akik hasonlóakat tapasztaltak! Rágyüttem a hibára! Segítséggel, amit nagyon köszönök!

Amikor megvettem újonnan az astra-t (2003) fél mondat erejéig azt mondta a szalonban a pofa, hogy szereti ez a motor (1,4), ha pörgetik. Én ezt nem nagyon komolykodtam be, hanem amolyan dízelesen, alacsony fordulaton a'la gazdaságosság vezettem a kocsit évekig (A fogyasztása 7 L volt 5 személlyel, telepakolva, légkondival, hosszú távon, olajat tízévesen se fogyaszt! - örültem, mint majom a farkának). A szelepeknek viszont ez nem tett jót ezek szerint, gondolom trutyisak, kormosak lettek, ragadtak, nem zártak, stb. De szeptemberi postom idején egyik fórumozónk jelezte más témában, hogy néha nem ért kifüstölni a kocsit, meghajtani 100 fölött alaposan, had tisztuljon. Na ekkor nekem beugrott ez a régi, vásárláskori emlék és kb. október óta úgy járok a kocsival, hogy 2000 alatt ne túl sokat pörögjön, hidegen pedig semmiképpen. És azóta nincs a gubanc! Szépen pörög a motor, probléma, rángatás, egyebek nélkül! Sajna mostanra a katalizátorom ráment a dologra, kár, hogy nem mondta az opeles manus határozottabban, hogy hadd pörögjön az a motor, mert a gáz egy része visszamegy újraégetésre és ez koszolhat, ha nem vigyázunk. De sajna nem mondtak semmit, csak, hogy milyen jó, hogy a központi zár második gombnyomásra reteszel! No, de ez van! A segítséget nagyon köszönöm mindekinek!!!

Link to comment
Megosztás:

Üdv

Írtam, hogy kp zár vezérlő csere volt. Az első vezérlőm szétolvadt, nem tudtuk miért. Tegnap ugye betettem, nyitott zárt minden. Ma reggel kinyitottam, párás volta visszapillantó is meg a hátsó szélvédő is, bekapcsoltam a füttést. Nem kellett volna, ugynis az újonnan betett vezérlő eme müvelettől szétolvadt. Gondolom gábelkorbács valahol léket kapott. Őtlet hol keressem?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok ! valaki tudna segiteni ? opel astra g 1.4 -es nél a mennyezet kárpit levált mi a tehendő ? köszi

Kezdésnek meginni pár sört, az ellazít. :) Én F-es astrával jártam igy. Ha normálisan meg akarod csinálni akkor nem kis munka lesz. Le kell venni a tetőkárpitot és visszaragasztani a szövetet a farostlemezre. PL: a 3M-nek van szórható ragasztója én azzal csináltam.

Link to comment
Megosztás:

Üdv

Írtam, hogy kp zár vezérlő csere volt. Az első vezérlőm szétolvadt, nem tudtuk miért. Tegnap ugye betettem, nyitott zárt minden. Ma reggel kinyitottam, párás volta visszapillantó is meg a hátsó szélvédő is, bekapcsoltam a füttést. Nem kellett volna, ugynis az újonnan betett vezérlő eme müvelettől szétolvadt. Gondolom gábelkorbács valahol léket kapott. Őtlet hol keressem?

Első két ajtónál az átvezetőkábel, illetve 5 ajtós esetén még a csomagtérajtónál is meg lehet nézni a kábeleket. Szigetelés lemállik, kábel eltörik, összeér és kész a gubanc.

Link to comment
Megosztás:

Első két ajtónál az átvezetőkábel, illetve 5 ajtós esetén még a csomagtérajtónál is meg lehet nézni a kábeleket. Szigetelés lemállik, kábel eltörik, összeér és kész a gubanc.

Elfelejtettem bele írni, hogy érdekes volt, hogy ki ill bezárásnál kivillant a led a páramentesítő gombon

Link to comment
Megosztás:

Na, emberek, akik írtak, és akik hasonlóakat tapasztaltak! Rágyüttem a hibára! Segítséggel, amit nagyon köszönök!

Amikor megvettem újonnan az astra-t (2003) fél mondat erejéig azt mondta a szalonban a pofa, hogy szereti ez a motor (1,4), ha pörgetik. Én ezt nem nagyon komolykodtam be, hanem amolyan dízelesen, alacsony fordulaton a'la gazdaságosság vezettem a kocsit évekig (A fogyasztása 7 L volt 5 személlyel, telepakolva, légkondival, hosszú távon, olajat tízévesen se fogyaszt! - örültem, mint majom a farkának). A szelepeknek viszont ez nem tett jót ezek szerint, gondolom trutyisak, kormosak lettek, ragadtak, nem zártak, stb. De szeptemberi postom idején egyik fórumozónk jelezte más témában, hogy néha nem ért kifüstölni a kocsit, meghajtani 100 fölött alaposan, had tisztuljon. Na ekkor nekem beugrott ez a régi, vásárláskori emlék és kb. október óta úgy járok a kocsival, hogy 2000 alatt ne túl sokat pörögjön, hidegen pedig semmiképpen. És azóta nincs a gubanc! Szépen pörög a motor, probléma, rángatás, egyebek nélkül! Sajna mostanra a katalizátorom ráment a dologra, kár, hogy nem mondta az opeles manus határozottabban, hogy hadd pörögjön az a motor, mert a gáz egy része visszamegy újraégetésre és ez koszolhat, ha nem vigyázunk. De sajna nem mondtak semmit, csak, hogy milyen jó, hogy a központi zár második gombnyomásra reteszel! No, de ez van! A segítséget nagyon köszönöm mindekinek!!!

Ezt a cikket olvasd el, és barkácsoljál, az olajlerakódásért felelős kartergázból még a szívótorok előtt ki lehet csapatni a vizes olajos trutyit. Szerintem 5e az anyag hozzá, de próbaképpen én megcsinálom műanyag festékesdobozból, hogy megnézzem a hatását.

http://belsoseg.blog.hu/2008/07/19/ujabb_csodaszer_a_bodon

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítségeteket kérném.

Nemrég lettem figyelmes egy "csettegő" hangra. Sokat olvastam most itt a fórumon, sokan panaszkodnak hidrotőke problémára, amit ugyebár a "csettegés" után az első kézenfekvő dolog a hiba megállapítására. Nekem azonban csak minden gázadáskor hallatja a motor, és a hangot az anyós oldali rész felől hallom. A hangot teljes mértékben a jelzőlámpák zöld jelzésnél hallható kattogáshoz tudom hasonlítani.

A hidrotőkéket azért zárnám ki első körben, mert - már amennyire én értek ezekhez a dolgokhoz - úgy gondolom, hogy azok nem csupán gázadáskor teszik a dolgukat. Viszont én kizárólag CSAK akkor hallom a hangot. Nagyjából függetlenül attól, hogy meleg, vagy hideg a motor. Jellemzően inkább meleg motornál hallom.

Tapasztalt már valaki hasonlót? Illetve van esetleg tippetek?

Olaj most lett cserélve (500 km-el ezelőtt): Castrol 5W-40 C3

Ilyen problémával még nem találkoztatok? :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Régen szóltam már hozzá, de azért figyelemmel követtem a fórumot. Most viszont van egy problémám,a visszapillantó tükörrel,a bal oldali a ludas. Az lenne, hogy ha bekapcsolom a tükör fűtést akkor a jobb oldali az elég hamar felmelegszik viszont a bal oldali az épp hogy csak alig érezhetően langyos majd nem hideg. Ha valaki találkozott már ilyennel vagy tudja mi lehet a hiba oka és megosztaná azt szívesen venném. Már néztem tükörlapot az utángyártott az 4 ezer körül van a gyári meg 26 ezer, feleslegesen nem akarok beruházni ha meglehet oldani más képp is, és még soha nem szedtem szét a tükröt nem is tudom hogy kell kivenni a tükör lapot nem szeretném eltörni.

Köszi

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.