Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Sziasztok,

Lehet kapni olyan hátsó rugót, ami nem ültető, de mégis keményebb mint a gyári?

Sűrűn meg van pakolva a kocsi és akkor eléggé megül ( ezért se szeretném ültetni ), üresen meg nagyon lóbálja a hátulját.

Astra G 1,8-as

Sztem kell lennie ha az orosz csodához (Lada 2109) is volt vastagabb rugó- De ha nem találsz akkor kapható ilyen gumibakok amit a rugó közé kell tenni és az is keményíti. 6db van egy csomagban azt hiszem.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Lehet kapni olyan hátsó rugót, ami nem ültető, de mégis keményebb mint a gyári?

Sűrűn meg van pakolva a kocsi és akkor eléggé megül ( ezért se szeretném ültetni ), üresen meg nagyon lóbálja a hátulját.

Astra G 1,8-as

Gyárilag két féle van. Vonóhorog nélkülihez, és vonóhorgoshoz.

Így lehet a katalógusokban is kiválasztani. Gondolom a vonóhorgos erősebb.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Érdeklődés képpen nem lehetne berakni 6-os váltót az 1.8 16V Coupemba? Ha jól tudom a turbósokban már az van...Kicsit sokat pörög pályán...Köszönöm! Esetleg lenne valakinek ötlete,hogy mitől halt be a tempomatom? Egyszer csak kikapcsolt és azóta nem hajlandó bekapcsolni :unsure: És azóta minden inditás után kerreg valami 2 másodpercig a gázpedálnál vagy a környékén... :blink: 2002 1.8 16V 125Hp

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Érdeklődés képpen nem lehetne berakni 6-os váltót az 1.8 16V Coupemba? Ha jól tudom a turbósokban már az van...Kicsit sokat pörög pályán...Köszönöm! Esetleg lenne valakinek ötlete,hogy mitől halt be a tempomatom? Egyszer csak kikapcsolt és azóta nem hajlandó bekapcsolni :unsure: És azóta minden inditás után kerreg valami 2 másodpercig a gázpedálnál vagy a környékén... :blink: 2002 1.8 16V 125Hp

Szerintem nem jól tudod. A turbós Calibrába, Vectráb volt hatos váltó.
Link to comment
Megosztás:

T Janó32!

A felelőtlen, buta locsogás megtéveszti az igaz, valós információra vágyó felhasználókat.

A hozzáértést, ismereteket, valós, releváns tudást az állításhoz biggyesztett "elméletileg" kifejezés sem pótolja.

Pfff...

Ez a szöveg...

Módosítva : outsider
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

T Janó32!

A felelőtlen, buta locsogás megtéveszti az igaz, valós információra vágyó felhasználókat.

A hozzáértést, ismereteket, valós, releváns tudást az állításhoz biggyesztett "elméletileg" kifejezés sem pótolja.

T mantec!

1, Látom futod a felesleges köröket, ezzel legfeljebb magadnak generálod az "örömöt", szinte senki nem kíváncsi a sajátos okfejtésedre* és hogy miként tudsz szavakat félremagyarázni/kiforgatni (*max arra, hogy valami adatot előkeress valami katalógusból);

2, Egyszer már beleestem abba a hibába, hogy leálltam veled vitatkozni, és miután hatalmas öngólt rúgtál akkor kiderült hogy ami a katalógusban van az megy neked, de azon felül vannak komoly problémák;

3, Visszanézve ezen vonalat/előzményeket, csak nálad jelenik meg buta locsogás;

4, Továbbra sem kenyerem a szájkarate, így szép napot neked!

Módosítva : Janó32
  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

Üdv!!

Van egy 98 g astràm amibe nincs abs !!

Mennyire lenne nagy munka rakni bele?

A kàbelek ott vannak a sàrvédőben meg a csatik is a keréknél...

De a km óra jeladó a vàltóban!!

Gyàri motorkód : x14xe de az előző tulaj vmiért kicseréltette !! És most z14 xe van benne!!

Előre is köszönöm!!

Link to comment
Megosztás:

Értem. És nem lehetne befaragni vlmelyiket az 1.8-ba?Vagy nincs esetleg hosszabb váltó bele gyárilag?Köszi

Azt nézd meg, milyen váltó van most rajta. Elvileg F17(+)CR típusú, és innen a táblázatból ki lehet nézni, hogy miből lehetne kukázni F17(+)WR áttételezésűt: http://www.opel-infos.de/getriebe/f17.html Az F17 típusú váltók szerintem kívül ugyanolyanok, csak belül az áttételezés tér el. Esetleg kicserélni a mostaniban a végáttételt hosszabbra. Mennyit forog most 100-nál? Ha jól számolom, akkor úgy 3000 körül. Ha betennél a 4,19 helyett egy 3,55-ös végáttételt, akkor elvileg 2550 körül lenne a fordulat, ami szerintem már egész jó.

Módosítva : potyo
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Azt nézd meg, milyen váltó van most rajta. Elvileg F17(+)CR típusú, és innen a táblázatból ki lehet nézni, hogy miből lehetne kukázni F17(+)WR áttételezésűt: http://www.opel-infos.de/getriebe/f17.html Az F17 típusú váltók szerintem kívül ugyanolyanok, csak belül az áttételezés tér el. Esetleg kicserélni a mostaniban a végáttételt hosszabbra. Mennyit forog most 100-nál? Ha jól számolom, akkor úgy 3000 körül. Ha betennél a 4,19 helyett egy 3,55-ös végáttételt, akkor elvileg 2550 körül lenne a fordulat, ami szerintem már egész jó.

Ja, meg a gyorsulás visszaesne kb. a Z16XE szintjére, ami méltatlan egy Coupéhoz (szvsz már a Z18XE is soványka...)

Egyébként a többieknek igazuk van, egyik Opel 6 sebességes váltó sem megy fel erre a blokkra, lévén a Z18XE kis blokk, és mind az F28, mind pedig az M32 nagy blokkra valók...

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Ja, meg a gyorsulás visszaesne kb. a Z16XE szintjére, ami méltatlan egy Coupéhoz (szvsz már a Z18XE is soványka...)

Egyébként a többieknek igazuk van, egyik Opel 6 sebességes váltó sem megy fel erre a blokkra, lévén a Z18XE kis blokk, és mind az F28, mind pedig az M32 nagy blokkra valók...

Nem vitatom, hogy visszaesne, dehát ez ezzel jár. De ha csak a felsőbb fokozatokat, esetleg csak az ötödiket cseréli ki, akkor még a gyorsulás egész jó marad, viszont ötödikben nem forog olyan sokat. Cserébe persze nagy lesz a lépcső a 4-5 váltáskor, de ez engem cseppet sem zavarna.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, lehet hogy nem jó helyre írok, de eddig mindenben ITT kaptam a legtöbb segítséget!
Na az a helyzet, hogy Klíma tisztítást akarok végeztetni + pollenszűrő csere is lesz csak nekem a belső levegő keringtetőm le van húzva, mivel állandóan ment a motor! Gondolom eltört benne valami és így lehúztam a csatiját, hogy ne zörögjön nekem! Ebben az állapotban is ki tudják tisztítani a klímát vagy ahhoz előtte meg kel csináltatnom a belső levegő keringtetőt? Előre is köszönöm a segítségeteket!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, lehet hogy nem jó helyre írok, de eddig mindenben ITT kaptam a legtöbb segítséget!

Na az a helyzet, hogy Klíma tisztítást akarok végeztetni + pollenszűrő csere is lesz csak nekem a belső levegő keringtetőm le van húzva, mivel állandóan ment a motor! Gondolom eltört benne valami és így lehúztam a csatiját, hogy ne zörögjön nekem! Ebben az állapotban is ki tudják tisztítani a klímát vagy ahhoz előtte meg kel csináltatnom a belső levegő keringtetőt? Előre is köszönöm a segítségeteket!

Gondolom, nyitva van a levegő útja, úgy van lehúzva a kábel. Akkor semmi gond. Különben amúgy is nagyon párásodna a beltér. Ha esetleg mégsincs nyitva, akkor ki kell venni a kesztyűtartót, lepattintani a kart, ami mozgatja a zsanért, és rögzíteni nyitott állapotban valamivel.

Link to comment
Megosztás:

Ja, meg a gyorsulás visszaesne kb. a Z16XE szintjére, ami méltatlan egy Coupéhoz (szvsz már a Z18XE is soványka...)

Egyébként a többieknek igazuk van, egyik Opel 6 sebességes váltó sem megy fel erre a blokkra, lévén a Z18XE kis blokk, és mind az F28, mind pedig az M32 nagy blokkra valók...

Köszönöm! Igen kb 3000-ret forog 100-nál,ez nem is zavar csak az,hogy hosszú km-tereket pályázok és kicsit zavar,hogy sokat forog..140-nél kb 4000-ret..Ezért voltam kiváncsi rá! Amúgy teljesen megvagyok elégedve vele(Szedi a lábát ha kell) És esetleg hol lehetne megcsináltatni ezt a végáttétel cserét? Köszönöm mindenkinek a segitséget!!

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Én ilyet használok: http://www.airspring.hu/

Üdv. Tomi

Ez jól hangzik, viszont lenne pár kérdésem.

1, Üresen nem pattog el ezzel a légrugóval az útról? Stabilitása az autónak hogyan változik?

2, Árat tudnál mondani, hogy egy rugóhoz tudjam hasonlítani?

3, Milyen sűrűn kell ellenőrizni benne a nyomást?

4, Mióta használod, itt arra lennék kíváncsi, hogy mennyit bírhat ki egy ilyen?

( láttam 1 év gari van rá, de remélhetőleg nem rá pár hónapra adja meg magát :)

Előre is köszönöm

Üdv,

Norbi

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm! Igen kb 3000-ret forog 100-nál,ez nem is zavar csak az,hogy hosszú km-tereket pályázok és kicsit zavar,hogy sokat forog..140-nél kb 4000-ret..Ezért voltam kiváncsi rá! Amúgy teljesen megvagyok elégedve vele(Szedi a lábát ha kell) És esetleg hol lehetne megcsináltatni ezt a végáttétel cserét? Köszönöm mindenkinek a segitséget!!

Szerintem bármelyik autószerelő, aki foglalkozik váltójavítással (is), az meg tudja csinálni. A kérdés inkább, hogy hol szerzed be hozzá az alkatrészeket? Lehet érdemes venni egy bontott váltót, összerakni a kettőből, ami neked kell, és ami megmarad váltó, azt meg eladni. Ha szerencséd van, akkor ugyanannyiért el tudod adni, mint amiért vetted, és akkor a munkadíjból megúszható az egész dolog.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.