Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Sziasztok!

A következő lenne a problémám (X14NZ): az autóban termosztát csere történt, mert a vízfokmérő nem ment feljebb a kék csík felett lévő felező osztásnál. A csere után a következő jelenség van: a motor szépen melegszik, a termosztát pontosan 90 C-nál nyit, de utána visszaesik a vízfokmérő mutatója a feles osztás fölé egy kicsivel, talán 70-80 fok közé. A hőmérséklet jeladója jónak tűnik, ugyanis álló helyzetben vagy dugóban felmegy a vízhőmérséklet 100 fok fölé, ahol bekapcsol a ventilátor, ez szépen követhető az óra mozgásán. Létezik, hogy a termosztát jókor nyit, de utána nyitva marad?  Ha megint cserélni kell a termosztátot, létezik  megoldás rá a vezérlés lebontása nélkül is, pl csőtermosztát alkalmazásával? Köszönöm a segítséget előre is!

Üdv,szerintem ez így jó. Termosztát nyitás után a hűtőbe beáramló meleg víz keveredik a hideggel , ezért esik vissza a vízhőfok mutató. Majd idővel és a terheléstől föggően vissza fog mászni. Annyit megtehetsz ha nem volt, hogy az egyvezetékes vízhőfok jeladó kitekerésével légtelenítesz, mert itt légbubi szokott megakadni. ( hideg motornál) Ez meg ugye a termosztát mögött van a szívócsonkba betekerve a generátor felett, egy kábelsarú megy rá. Nem kell teljesen kivenni csak addíg tekerni kifelé amíg kibuggyan a víz majd vissza, agyontépni nem kell.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A következő lenne a problémám (X14NZ): az autóban termosztát csere történt, mert a vízfokmérő nem ment feljebb a kék csík felett lévő felező osztásnál. A csere után a következő jelenség van: a motor szépen melegszik, a termosztát pontosan 90 C-nál nyit, de utána visszaesik a vízfokmérő mutatója a feles osztás fölé egy kicsivel, talán 70-80 fok közé. A hőmérséklet jeladója jónak tűnik, ugyanis álló helyzetben vagy dugóban felmegy a vízhőmérséklet 100 fok fölé, ahol bekapcsol a ventilátor, ez szépen követhető az óra mozgásán. Létezik, hogy a termosztát jókor nyit, de utána nyitva marad?  Ha megint cserélni kell a termosztátot, létezik  megoldás rá a vezérlés lebontása nélkül is, pl csőtermosztát alkalmazásával? Köszönöm a segítséget előre is!

Az egyvezetékes hőmérséklet jeladó és műszer "együttműködésének" jóságát úgy tudod ellenőrizni, hogy jeladóról lehúzod a sarut és testre teszed. Ekkor a műszer mutatójának az utolsó osztásra kell mutatnia, azaz a műszer szerinti max. hőmérsékletre.

Módosítva : HaPetya
Link to comment
Megosztás:

Üdv nekem menet közbe 80 fokos de ha alapjáraton jár egy időután felmegy 110re is,most az a  gondom bekepcsolom a fütőventilátor 2 errőségre menet közbe visszahül majdnem a kék csikik,mi a gond ilyenkor.

Hát alapjàraton nincs menetszél ami hűtse, ha bekapcsol a venti az meg lehűti, ez îgy normàlis.

Link to comment
Megosztás:

Üdv,szerintem ez így jó. Termosztát nyitás után a hűtőbe beáramló meleg víz keveredik a hideggel , ezért esik vissza a vízhőfok mutató. Majd idővel és a terheléstől föggően vissza fog mászni. Annyit megtehetsz ha nem volt, hogy az egyvezetékes vízhőfok jeladó kitekerésével légtelenítesz, mert itt légbubi szokott megakadni. ( hideg motornál) Ez meg ugye a termosztát mögött van a szívócsonkba betekerve a generátor felett, egy kábelsarú megy rá. Nem kell teljesen kivenni csak addíg tekerni kifelé amíg kibuggyan a víz majd vissza, agyontépni nem kell.

Köszönöm a válaszokat. Az a helyzet, hogy ha pályán megyek, akkor beáll kb 70-80 fokra a vízhőmérséklet 90 helyett, tehát valami nincs rendben. Lehetne termosztát hiba, de akkor szerintem nem 90 fokon nyitna, hanem hamarabb. Ha csak kicsit esne vissza a hőmérséklet, amikor nyit a termosztát, az nem zavarna... A fogyasztásom meg 12 liter, bár a fele tankot városban, nagyon rövidtávokon, hideg motorral használom el.

Módosítva : szilvand
Link to comment
Megosztás:

Normális (Wahler) termosztáttal és tiszta hűtőrendszerrel, szinte alig mozog a mutató. Télen-nyáron 90 körül mozog.

Értem, tehát ha elindulsz a kocsival és a kis vízkörben felmelegszik a  folyadék 92 fokra , nyit a termosztát, keveredik a mondjuk 10 fokos hűtőben lévő vízzel, akkor nem esik vissza  mutató? Mert akkor én rossz fizika órára jártam. :-D Valamint terheléstől függetlenül tartja a kábé 90 fokot mindegy hogy pályázol 3000-es motorfordulattal, vagy dugóban araszolsz egy óráig? Akkor tök felesleges bele a venti...De amúgy nem akarok vitába folyni, én tökéletesen meg vagyok elégedve a mászkáló mutatómmal, nekem elég ha van fűtés és nem fő meg a motor.

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Most volt termosztát cserém, mert a régi nem zárt rendesen. A beszerelt termosztát (Gates) nekem is úgy működik, ahogy Bundee írta. Indulás után 4-6 km-el a víz hőfoka szépen egyenletesen felmegy 92 fokra és ott is marad a továbbiakban. Akkor sétál pár fokot fel vagy le, ha mondjuk emelkedőn megyek vagy hosszabb lejtőn, de azon kívül semmit. A városi araszolgatásnál természetesen más a helyzet, ott simán felmegy 100-ig de a ventillátor visszahűti. A kiszerelt termosztátom működött úgy, ahogy Zotya írja, hogy indulás után a hőfok felment 90 fokra, majd nyitáskor visszaesett a kék sáv tetejéig, aztán nagyon lassan beállt kb. 85 foknál. Az biztos, hogy sokkal többet mászkált a mutató a régi termosztáttal, mint a mostanival.

 

Link to comment
Megosztás:

Értem, tehát ha elindulsz a kocsival és a kis vízkörben felmelegszik a  folyadék 92 fokra , nyit a termosztát, keveredik a mondjuk 10 fokos hűtőben lévő vízzel, akkor nem esik vissza  mutató? Mert akkor én rossz fizika órára jártam. :-D Valamint terheléstől függetlenül tartja a kábé 90 fokot mindegy hogy pályázol 3000-es motorfordulattal, vagy dugóban araszolsz egy óráig? Akkor tök felesleges bele a venti...De amúgy nem akarok vitába folyni, én tökéletesen meg vagyok elégedve a mászkáló mutatómmal, nekem elég ha van fűtés és nem fő meg a motor.

Azt nem tudom hogy te milyen fizimókára jártál, de a termosztát feladata az, hogy az átömlést úgy szabályozza a két vízkör közt, hogy közben a hőmérséklet ne változzon számottevően. Tehát ha melege van és nyitna, de a hűtőből hideg vizet kap, akkor visszazár. Ezt tudják a jó minőségű termosztátok elég gyorsan és a motor hűtőrendszeréhez igazodva csinálni. 

Persze a motor terheléstől is függ hogy mennyire van nyitva, nem mindegy hogy 10km-t gurulsz motorfékkel vagy egyenletes 90-nel mész vagy 150-nel tiporsz felfelé az érdi emelkedőn. A venti meg csak akkor kapcsol, amikor fullon nyitott termosztáttal sem tudja elvezetni a hőt a hűtő, mert nincs elég menetszél.

Ne akard megmagyarázni hogy a rossz a jó :D

Link to comment
Megosztás:

Azt nem tudom hogy te milyen fizimókára jártál, de a termosztát feladata az, hogy az átömlést úgy szabályozza a két vízkör közt, hogy közben a hőmérséklet ne változzon számottevően. Tehát ha melege van és nyitna, de a hűtőből hideg vizet kap, akkor visszazár. Ezt tudják a jó minőségű termosztátok elég gyorsan és a motor hűtőrendszeréhez igazodva csinálni. 

Persze a motor terheléstől is függ hogy mennyire van nyitva, nem mindegy hogy 10km-t gurulsz motorfékkel vagy egyenletes 90-nel mész vagy 150-nel tiporsz felfelé az érdi emelkedőn. A venti meg csak akkor kapcsol, amikor fullon nyitott termosztáttal sem tudja elvezetni a hőt a hűtő, mert nincs elég menetszél.

Ne akard megmagyarázni hogy a rossz a jó :D

Hát ugye a jeladò elöbbre van a vizkörben és szerintem gyorsabb müködésü mint a viaszos termosztàt,de ezen ne veszünk össze legyen neked igazad! 

Link to comment
Megosztás:

Hát ugye a jeladò elöbbre van a vizkörben és szerintem gyorsabb müködésü mint a viaszos termosztàt,de ezen ne veszünk össze legyen neked igazad! 

Miféle jeladóra gondolsz?

Nem az összeveszésről van itt szó, meg kötekedni sem akarok veled, de az nem normális működés, ha nem tudja tartani a termosztát a 90 fokot. Persze nyilván mozog valamennyit a mutató, hidegebb időben én is észreveszem a nyitást, de utána 1-2 perc múlva szépen visszakúszik 90-re és annál lejjebb nem is megy.

Link to comment
Megosztás:

Hát ugye a jeladò elöbbre van a vizkörben és szerintem gyorsabb müködésü mint a viaszos termosztàt,de ezen ne veszünk össze legyen neked igazad! 

őőőő, ez csak kisblokkra igaz, ott sem mindre. Az xe-n meg az ne-n konkrétan pont a termosztátházban van a jeladó. 

Link to comment
Megosztás:

Miféle jeladóra gondolsz?

Nem az összeveszésről van itt szó, meg kötekedni sem akarok veled, de az nem normális működés, ha nem tudja tartani a termosztát a 90 fokot. Persze nyilván mozog valamennyit a mutató, hidegebb időben én is észreveszem a nyitást, de utána 1-2 perc múlva szépen visszakúszik 90-re és annál lejjebb nem is megy.

Ehhez a vitához csak annyit tennék hozzá, hogy télen, illetve hideg időben szerintem mindenkinél alacsonyabb egy kicsit a vízhőmérséklet az eddig megszokott nyári időszakhoz képest. A lényeg, hogy a mutató a kék és a piros mező között legyen minden körülmény között! A kettő között pedig mozoghat terhelés, időjárás, üzemeltetési körülményektől függően. Gond szerintem akkor van ha a kékből nem megy ki vagy a kék határán áll és nem hagyja el azt több km alatt.

Ami sokaknak furcsa amikor átülnek egy Opelbe, hogy sok más nem Opel gyártmányú gépjármű esetén (nem akarok példákat említeni) a vízhőmérő egy kicsit manipulálva van azaz te úgy látod a műszerfalon, hogy a mutató mozdulatlanul áll és a víz fix 90 fok hőmérsékletű, de valójában a hőmérséklet ugyanúgy hintázik mint az Opeleknél csak a műszer úgy van megcsinálva, hogy kis hőmérséklet változásokat ne mutasson és a mutató csak nagyobb eltérés esetén lendül ki felvett pozíciójából. Ennek a kis manipulációnak az a célja, hogy a sok indokolatlan reklamációt a gyártó elkerülje. Opelben viszont nincs meg ez a manipuláció illetve kisebb mértékű így aki más autóból átül az Opelbe azoknak ez a fajta ingadozás furcsa és hibaként élik meg ezt a jelenséget. És akkor sokan jönnek azzal, hogy dehát az én autóm az mindig minden körülmény között tartja a 90 fokot. A nagy lóf@szt tartja csak annyi a különbség, hogy a kisebb és gyors változásokat a műszer nem mutatja.

Módosítva : Astra F Caravan
Link to comment
Megosztás:

Az meg a másik dolog, hogy hiába tornázik 1-2 ember azon, hogy mi az ideális vízhőmérséklet amikor az olaj és a komplett blokk hőfokáról fogalma sincs. Azért a vízkörben van a hőfokjeladó mert sokkal gyorsabban eléri az "üzemi" hőfokot mint az olaj vagy a blokk többi része így meg van nyugtatva a júzer, hogy a motorral minden rendben.

Link to comment
Megosztás:

Miféle jeladóra gondolsz?

Nem az összeveszésről van itt szó, meg kötekedni sem akarok veled, de az nem normális működés, ha nem tudja tartani a termosztát a 90 fokot. Persze nyilván mozog valamennyit a mutató, hidegebb időben én is észreveszem a nyitást, de utána 1-2 perc múlva szépen visszakúszik 90-re és annál lejjebb nem is megy.

Az egyvezetékesre, ami az óraegységnek küldi a jelet. Én amúgy sem látom sok értelmét annak, ha nem kalibrált, tömeggyártással, tűréssel készült jeladók-termosztátok, vízhőfok műszerek alapján azt írja valaki, hogy az enyém 92 fokon nyit az tök jó a másiké meg 90-fokon akkor azt ki kell cserélni például  Egyrészt mert ugye nem pontosak , másrészt meg totál semmi jelentősége nincs neki ha 1-2 fokkal hamarabb vagy később zár vagy nyit. Én 3 fajta termosztátot ismerek. Az egyik amelyik állandóan nyitva van, és ki sem mászik a kékből a mutató, a másik amikor ki sem nyit és forr a víz, a harmadik meg amikor kinyit, és a kék meg a piros között valahol félúton szambázik a mutató. Ennyi-slussz-passz.

őőőő, ez csak kisblokkra igaz, ott sem mindre. Az xe-n meg az ne-n konkrétan pont a termosztátházban van a jeladó. 

Nyilván így van, de én csak a saját motoromat ismerem. De szerintem ha egy helyen van akkor is gyorsabb működésű az ellenálláson alapuló jeladó, mint a termosztát. Gyorsabban leesik a mutató mint ahogy becsuk a termosztát, ezért nincs sok értelme a mutatót lesni menet közben. Ezek tájékoztató jellegű, és nem precíziós műszerek.

Link to comment
Megosztás:

Ehhez a vitához csak annyit tennék hozzá, hogy télen, illetve hideg időben szerintem mindenkinél alacsonyabb egy kicsit a vízhőmérséklet az eddig megszokott nyári időszakhoz képest. A lényeg, hogy a mutató a kék és a piros mező között legyen minden körülmény között! A kettő között pedig mozoghat terhelés, időjárás, üzemeltetési körülményektől függően. Gond szerintem akkor van ha a kékből nem megy ki vagy a kék határán áll és nem hagyja el azt több km alatt.

Ami sokaknak furcsa amikor átülnek egy Opelbe, hogy sok más nem Opel gyártmányú gépjármű esetén (nem akarok példákat említeni) a vízhőmérő egy kicsit manipulálva van azaz te úgy látod a műszerfalon, hogy a mutató mozdulatlanul áll és a víz fix 90 fok hőmérsékletű, de valójában a hőmérséklet ugyanúgy hintázik mint az Opeleknél csak a műszer úgy van megcsinálva, hogy kis hőmérséklet változásokat ne mutasson és a mutató csak nagyobb eltérés esetén lendül ki felvett pozíciójából. Ennek a kis manipulációnak az a célja, hogy a sok indokolatlan reklamációt a gyártó elkerülje. Opelben viszont nincs meg ez a manipuláció illetve kisebb mértékű így aki más autóból átül az Opelbe azoknak ez a fajta ingadozás furcsa és hibaként élik meg ezt a jelenséget. És akkor sokan jönnek azzal, hogy dehát az én autóm az mindig minden körülmény között tartja a 90 fokot. A nagy lóf@szt tartja csak annyi a különbség, hogy a kisebb és gyors változásokat a műszer nem mutatja.

Szia!

Akkor szerinted az is normális, hogy 200 km autópályázás közben 70-80 fok körül áll a mutató? Szerintem a termosztátnak 90 fok alatt rögtön zárnia kellene, tehát ekkora lehűlés szerintem hibás működésre utal. Abban egyet értek, hogy amikor nyit a termosztát és beengedi a nagykörből a hideg vizet, akkor kicsit visszahűl a víz, de hosszabb távon be kell állnia állandó hőmérsékletre. 

Link to comment
Megosztás:

Köszi a választ de nekem a fütőmotor hüti le majdnem anyira hogy langyosat fúj.

Rá lehetne nézni a hideg-meleg váltó csappantyúra is az anyósoldali lábtérben fent középen, hogy amikor tekergeted a választót kitér-e mindegyik véghelyzetbe. Középen meg ugye alapból kevert levegő jön mindíg hacsak be nem tömöd szivaccsal a hideg csatornát.

Link to comment
Megosztás:

Rá lehetne nézni a hideg-meleg váltó csappantyúra is az anyósoldali lábtérben fent középen, hogy amikor tekergeted a választót kitér-e mindegyik véghelyzetbe. Középen meg ugye alapból kevert levegő jön mindíg hacsak be nem tömöd szivaccsal a hideg csatornát.

Biztos rendbe van mert ha alapjáraton felmegy a vizhőfok,akkor fórólevegőt nyom.De menetközbe lemegy a hőfok majdnem a kékcsikba.

Link to comment
Megosztás:

Biztos rendbe van mert ha alapjáraton felmegy a vizhőfok,akkor fórólevegőt nyom.De menetközbe lemegy a hőfok majdnem a kékcsikba.

Akkor esélyes hogy a termosztát rossz, nem zár el, így állandóan kering a víz a vízhűtőben is ha kell ha nem (a menetszél meg lehűti) , és nem tud rendesen felmelegedni. Próbáld ki, hogy a hideg motort elindítod, hagyod járni alapjáraton, ha a termosztát rendesen működik, akkor kábé 10-15 perc múlva a vízhűtő anyósoldali felső részének hirtelen kell forrósodni, ekkor a vízhőfok mutató látványosan visszaesik. Ha már pár perc után langyosodik a hűtő, és a mutató is lassan kúszik fel, akkor termosztát csere.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Akkor szerinted az is normális, hogy 200 km autópályázás közben 70-80 fok körül áll a mutató? Szerintem a termosztátnak 90 fok alatt rögtön zárnia kellene, tehát ekkora lehűlés szerintem hibás működésre utal. Abban egyet értek, hogy amikor nyit a termosztát és beengedi a nagykörből a hideg vizet, akkor kicsit visszahűl a víz, de hosszabb távon be kell állnia állandó hőmérsékletre. 

Nyilván nem, de akkor neked szinte a kékben van a mutató. Pár km múlva el kell érnie vagy legalább megközelítenie az üzemi hőfokot télen is.

Link to comment
Megosztás:

Akkor esélyes hogy a termosztát rossz, nem zár el, így állandóan kering a víz a vízhűtőben is ha kell ha nem (a menetszél meg lehűti) , és nem tud rendesen felmelegedni. Próbáld ki, hogy a hideg motort elindítod, hagyod járni alapjáraton, ha a termosztát rendesen működik, akkor kábé 10-15 perc múlva a vízhűtő anyósoldali felső részének hirtelen kell forrósodni, ekkor a vízhőfok mutató látványosan visszaesik. Ha már pár perc után langyosodik a hűtő, és a mutató is lassan kúszik fel, akkor termosztát csere.

Köszönöm a választ vettem bele egy termosztátot,az volt a gond most már 92foknál nem megy lentébb.92-95 fok közt nyit zár.

Link to comment
Megosztás:

Nyilván nem, de akkor neked szinte a kékben van a mutató. Pár km múlva el kell érnie vagy legalább megközelítenie az üzemi hőfokot télen is.

Ma lefotóztam a mutató állását, így áll be hosszabb út megtétele közben.  Érdemes cserélni a termosztátot, vagy ez így még elmegy? Köszi!

2015-11-01_19.28.01.thumb.jpg.8991b8ca0d

Link to comment
Megosztás:

Ma lefotóztam a mutató állását, így áll be hosszabb út megtétele közben.  Érdemes cserélni a termosztátot, vagy ez így még elmegy? Köszi!

2015-11-01_19.28.01.thumb.jpg.8991b8ca0d

Ha ez megnyugtat, akkor az én hőfokműszerem az elmúlt 10 évben csak a te mutatód alatti jelig megy el. Semmit nem jelent, ha pontos hőfokra vagy kíváncsi.

Ilyen vízhőfok állás mellett is mértünk már a motorban 95 fokos olajat! Egyébként is hülyeség "5 - 10 fokokon" rugózni. Nincs stabil üzem egy autóban.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.