Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Just now, zotya975 írta:

Nálam pont elfért, legalábbis nem emlékszem rá hogy akadt  volna...

Azt én sem tudom, hogy nálad mi volt a helyzet, de arra sem mernék megesküdni, hogy 1.4 és 1.6 lendítőkerekek külső átmérőjében ne lenne különbség.

Link to comment
Megosztás:

1 perc, HaPetya írta:

Azt én sem tudom, hogy nálad mi volt a helyzet, de arra sem mernék megesküdni, hogy 1.4 és 1.6 lendítőkerekek külső átmérőjében ne lenne különbség.

Hát passzolom...elhúztam a váltótól, aztán ment ki felfelé. De ha kihúzod a nyelestengelyt a főtengelyből akkor nem lehet egyből eltolni a motort a kocsi orra felé, és úgy nem akad? 

Link to comment
Megosztás:

1 perc, zotya975 írta:

Hát passzolom...elhúztam a váltótól, aztán ment ki felfelé. De ha kihúzod a nyelestengelyt a főtengelyből akkor nem lehet egyből eltolni a motort a kocsi orra felé, és úgy nem akad? 

Nem bántottam a váltót, úgy meg csak az előbb említett módon jött ki a blokk.

Link to comment
Megosztás:

2 perce, HaPetya írta:

Nem bántottam a váltót, úgy meg csak az előbb említett módon jött ki a blokk.

A napokban valahogy az eszembe jutott a kuplung csere, ugye nekem ablakos a váltóm, és az ablakon keresztül viszonylag egyszerű volt rájátszani a nyelestengely bordáira a tárcsát és rácsavarozni a lendkerékre a szerkezetet. Nade akinek nincs ablaka az hogy csinálja? Ott valahogy központosítani kell a tárcsát, mert amikor tolod össze a váltót és a motort annak már középen kell lennie felcsavarozott kuplung szerkezettel.

Én ugye az ablakon keresztül hamar rájátszottam:

2433898-20170101-gv3EGC.jpg

Meg az U alakú kapcsokat is az ablakon keresztül teszem fel hogy tehermentesísem a kuplungot, ne feszüljön neki a lendkeréknek, és legyen hely szerelni, nade ha nincs ablak? 

Link to comment
Megosztás:

6 órája, zotya975 írta:

A napokban valahogy az eszembe jutott a kuplung csere, ugye nekem ablakos a váltóm, és az ablakon keresztül viszonylag egyszerű volt rájátszani a nyelestengely bordáira a tárcsát és rácsavarozni a lendkerékre a szerkezetet. Nade akinek nincs ablaka az hogy csinálja? Ott valahogy központosítani kell a tárcsát, mert amikor tolod össze a váltót és a motort annak már középen kell lennie felcsavarozott kuplung szerkezettel.

Én ugye az ablakon keresztül hamar rájátszottam: ...

Meg az U alakú kapcsokat is az ablakon keresztül teszem fel hogy tehermentesísem a kuplungot, ne feszüljön neki a lendkeréknek, és legyen hely szerelni, nade ha nincs ablak? 

Központosítani kell a tárcsát, mielőtt meghúzásra kerül a szerkezet. :)

Ezt lehet szemre (ami nem az igazi) vagy kell hozzá csinálni/tatni központosító tüskét. Ahhoz, hogy a bordákra is rácsússzon, esetenként mozgatni kell a főtengelyt (vagy sebességben a féltengelyt). :wink:

Link to comment
Megosztás:

On 2016. 12. 28. at 14:55, zotya975 írta:

Tudomásom szerint csak az A vectráé rakható be egy az egyben , ezen kívül minden berakható, de mókolni kell. Mondjuk olyanról még nem tudok hogy valaki corsáét szerelte be, általában vectra, ritkán omega ülések kerülnek be. 

Köszi, mókolni nem nagyon akarok. Esetleg tudtok valami helyet ahol jó üléseket lehet kapni?

Link to comment
Megosztás:

12 órája, Tiu írta:

Központosítani kell a tárcsát, mielőtt meghúzásra kerül a szerkezet. :)

Ezt lehet szemre (ami nem az igazi) vagy kell hozzá csinálni/tatni központosító tüskét. Ahhoz, hogy a bordákra is rácsússzon, esetenként mozgatni kell a főtengelyt (vagy sebességben a féltengelyt). :wink:

Aha szóval eleve központosan kell felcsavaroznom....utánna már nem nagyon lehet mozgatni mert ugye feszíti a szerkezet. Örülök hogy ablakom van.:)

11 órája, ssjoci írta:

Köszi, mókolni nem nagyon akarok. Esetleg tudtok valami helyet ahol jó üléseket lehet kapni?

Hát nem nagyon...annyit szoktak csinálni hogy vadásznak ugyanolyan színű-mintájú anyósülést és azt átteszik a vezető oldalra, ugye általában az használódik jobban. 

8 órája, joecockroach írta:

Sziasztok! Boldog új évet kívánok!

Idén nem kevés általános műszaki probléma megoldása előtt áll a kisautó. Lesz meló bőven.

BÚÉK!  legalább nem fogsz unatkozni.:-)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Mi a véleményetek a C16SE motorról? Azt olvastam, hogy a növelt teljesítmény nagyobb igénybevételnek teszi ki a blokkot. Igazából itt kompressziót növeltek, meg a hengerenkénti befecskendezés miatt jobb lett a hatásfoka. Keresgéltem használtautók közt de szinte csak 16NZ-s blokkú van :/  . 

Link to comment
Megosztás:

25 perce, fatadaniel94 írta:

Mi a véleményetek a C16SE motorról? Azt olvastam, hogy a növelt teljesítmény nagyobb igénybevételnek teszi ki a blokkot. Igazából itt kompressziót növeltek, meg a hengerenkénti befecskendezés miatt jobb lett a hatásfoka. Keresgéltem használtautók közt de szinte csak 16NZ-s blokkú van :/  . 

Szerintem jó csak ritka...igen kicsit emeltek a kompresszión, ha vigyázol rá ez nem hiszem hogy sokat számítana élet tartamban. De ha arra gondolsz hogy erősebb, akkor viszont ugyanabban a bódéban nem kell ennyit pörgetni mint az NZ-t ami visszabillent a mérleg nyelvén. Ha jól tudom ezekkel a motorokkal szerelt F-eknek van-volt is valami versenye.http://rally-cross.hu/category/kategoriak/opel-astra-kupa/

Link to comment
Megosztás:

14 perce, fatadaniel94 írta:

:blink: Párat hagyhatott volna még nekem :-)  . Még X16SZ-re gondoltam a nyomatéka miatt. De majd kiderül, úgy is csak nyáron lenne érdekes. 

Menettulajdonságok szempontjából az NZ meg az SZ közt kb semmilyen különbség nincs. Mehetsz vele szmogriadóban :)

Az SE a legjobb ilyen szempontból, nemgondolnám hogy a teljesítménye fogja megölni.

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, Bundee írta:

Menettulajdonságok szempontjából az NZ meg az SZ közt kb semmilyen különbség nincs. Mehetsz vele szmogriadóban :)

Az SE a legjobb ilyen szempontból, nemgondolnám hogy a teljesítménye fogja megölni.

C-s motorkóddal nem nagyon, tavaly óta. Betették 4-es jelölésig mindet a kitilthatók közé. :( (ugye nincs már címke)

http://24.hu/kozelet/2016/02/17/ha-jon-a-szmog-kiterjesztik-a-forgalomkorlatozast-budapesten/

http://budapest.hu/Documents/szmogrend_hatalyos_2016_03_10tol_KJ_kozlony_utan.pdf#search=szmog%20g%C3%A9pj%C3%A1rm%C5%B1

SE-t sajnos általában a teljesítménye ölte meg, nyomják/ták neki, ahogy kifért a csövön. :)

 

Link to comment
Megosztás:

3 órája, fatadaniel94 írta:

Mi a véleményetek a C16SE motorról? Azt olvastam, hogy a növelt teljesítmény nagyobb igénybevételnek teszi ki a blokkot. Igazából itt kompressziót növeltek, meg a hengerenkénti befecskendezés miatt jobb lett a hatásfoka. Keresgéltem használtautók közt de szinte csak 16NZ-s blokkú van :/  . 

A C16SE nagyon jó konstrukció, és ezt nem azért mondom, mert nekem is ilyen van. :D

Hosszútávon 6 literre is le lehet vinni a fogyasztást, napi 50km ingázás nekem 6,5-7 literre jött ki. Városban azért összejön a 8-10 is. 

A szelepek nem vernek össze ha elszakad a vezérműszíj.

A teljesítménye elfogadható, a normál használat igazán nem igényli a pörgetést, 1500-2500 között használható. Ha pörgeted, még 5000nél is van tartaléka.

Elektronikus gyújtású, nagyon megbízható. 

Én az elmúlt 4 évben nem tapasztaltam semmi olyat ami miatt nem ajánlanám. Néha előfordulnak apróságok, amik miatt esetleg nem indul, vagy nem stabil az alapjárat, de ezek mind valami kis dolog hibája miatt és nem maga a motor hibája miatt fordulnak elő.

Az alapvető karbantartásokat kapja meg 10000 kilométerenként, és akkor nagy baj nem történhet.

Mindent összevetve, én nagyon elégedett vagyok ezzel a motorral. Egyébként használtautón szokott előfordulni, szerintem nem lehetetlen még ilyet venni.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.