Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Én eddig 3 első lököst "használtam el", ebből 1 gyári volt, másik kettő utángyártott.

Egyiken sem volt ködlámpahely, sem tartó, sem anyaggyengítés. Tehát nem evidens

hogy ott lesz.

Lökös levétele kis türelmet kíván, de nem túl nehéz. :blink: Mindkét oldalon a kerékjárati ívnél

vannak csavarjai, illetve a rendszám magasságában, attól nem messze mindkét oldalt

két izmos csavar fogja hátra a kasznihoz, amiről az anyát tudod letekerni (alulról lehet

hozzáférni). Emlékeim szerint más nem fogja (azért a hűtőmaszkot előtte pattintsd le).

Link to comment
Megosztás:

Én eddig 3 első lököst "használtam el", ebből 1 gyári volt, másik kettő utángyártott.

Egyiken sem volt ködlámpahely, sem tartó, sem anyaggyengítés. Tehát nem evidens

hogy ott lesz.

Lökös levétele kis türelmet kíván, de nem túl nehéz. :blink: Mindkét oldalon a kerékjárati ívnél

vannak csavarjai, illetve a rendszám magasságában, attól nem messze mindkét oldalt

két izmos csavar fogja hátra a kasznihoz, amiről az anyát tudod letekerni (alulról lehet

hozzáférni). Emlékeim szerint más nem fogja (azért a hűtőmaszkot előtte pattintsd le).

Ezért írtam, hogy előbb jól megnézni....nekem benne volt... :)

Meg a vonószemen átpattintani... :)

Link to comment
Megosztás:

Amikor alvázvédtem a műanyag dobok mögött is, akkor láttam 2-2 csavart, 1-1 elölről, 1-1 oldalról. Ezek szerint ennyi. Ez jó hír, akkor egy olan béna alak, mint én is meg tudja majd csinálni.

És végre mákom van a ködlámpa előkészítéssel. Eddig szinte mindíg csak szívtam a kocsival.

Tényleg, Gabi, a műanyag dob, amit elvittél, az az újabb, vagy a régebbi Astrához van? Csak, h tudjam, mert nekem a nem olyan kell. :)

A hátsót is majd le akarom szedni, az ott levő fém mintha kicsit rozsdás lenne, azt le kell kezelnem, de az mondjuk úgy 2 hét múlva várható. :blink:

Link to comment
Megosztás:

Ma este nézegettem a Metroban az utólag beépíthető közpintzárakat...elég gyengének tüntek. Ezek felejtősek? Valami kínaiak voltak 5-6 ezer forintért.

Esetleg be lehetne szerelni, ha vennék bontóban alkatrészeket és rakjam be be a gyárit? Egyáltalán be van kábelezve a fapados Astrákban? És tulajdonképpen ha megveszem bontóban, akkor mit kell vennem?

Link to comment
Megosztás:

Ma este nézegettem a Metroban az utólag beépíthető közpintzárakat...elég gyengének tüntek. Ezek felejtősek? Valami kínaiak voltak 5-6 ezer forintért.

Esetleg be lehetne szerelni, ha vennék bontóban alkatrészeket és rakjam be be a gyárit? Egyáltalán be van kábelezve a fapados Astrákban? És tulajdonképpen ha megveszem bontóban, akkor mit kell vennem?

Szerintem nincs kábelezve, nekem sem volt. Úgy húztuk be mi a tyúkbeleket az ajtókba. Nekem SPAL van berakva, ezek állítólag jól bírják. Nekem 1 éve vannak bent, semmi bajom nemvolt még vele. Ez sem túl drága, nekem riasztóval, és a 4db zármotorral együtt volt 25k.

Link to comment
Megosztás:

Leslie!

Több csavar is van, ahogy írtam is. :)

A ködlámpa relé egyáltalán a biztitáblán kell legyen? Elöl is szokott lenni egy kis fekete

doboz, abba is lehet még reléket elhelyezni, persze bekábelezve nincs. :blink:

István!

Biztos hogy nincs bekábelezve.

Link to comment
Megosztás:

Ma este nézegettem a Metroban az utólag beépíthető közpintzárakat...elég gyengének tüntek. Ezek felejtősek? Valami kínaiak voltak 5-6 ezer forintért.

Esetleg be lehetne szerelni, ha vennék bontóban alkatrészeket és rakjam be be a gyárit? Egyáltalán be van kábelezve a fapados Astrákban? És tulajdonképpen ha megveszem bontóban, akkor mit kell vennem?

Központizárat komplett, motor, miegymás, és 10e. szokott lenni a gyári szett bontva.

Link to comment
Megosztás:

Több csavar is van, ahogy írtam is. :o

A ködlámpa relé egyáltalán a biztitáblán kell legyen? Elöl is szokott lenni egy kis fekete doboz, abba is lehet még reléket elhelyezni, persze bekábelezve nincs. :blink:

Nekem elöl túl sok fekete dobozom nincs, maximum a legszűrő. :D

Meg amúgy is, érdekes ez a relé, 3db lába van. Mi a fene? :) Gondolom egyik láb közös, a másikon vezérlem, a harmadik pedig a kapcsolt cuccé. De mire mit kér? :)

Magamtól úgy csinálnám, h a közösre tenném a +12V-ot, a kapcsolt megy a pilácsoknak, és ha földet adok neki a kapcsolóval. Ez így jó lehet? :lol:

Link to comment
Megosztás:

Csak hogy bonyolítsam a dolgot, az enyém tudtommal gyári nem fényezett lökössel rendelkezik és a műanyagon a belső oldalon jelölve volt a ködlámpa helye, bár könnyítve nem volt az anyag, valamint mind a három felfogatási hely ki volt képezve rajta.

Egyébként én is magam szereltem le a lököst, előtte fogalmam sem volt róla hogy mi tartja és hol, de meg lehet találni. Úgy van ahogyan Tomi írta, a rendszám síkja körül van két nagyon bika csavar ami tartja, ezt csakis alulról lehet lebontani (lámpa nem árt), és az első sárvédőn belül a kerékjárati ív körül oldalanként még 2 csavar,( 8-as kulcs kell rá), de ezekhez a kerékjárati műanyag dobot kicsit meg kellett bontani.

Nekem a lyukat műanyagos vágta ki, nem álltam neki házilag.

Ja és a ködlámpát 5e vettem a párat amihez gyári kapcsolót és relét is kaptam, plusz csatit a lámpákhoz és a csavarokat is a lemezanyákkal együtt. Tudom baráti ár volt, barát is volt a bontós .... Ezért ne kövezzetek meg.

Link to comment
Megosztás:

Figyu srácok!

Ha a gép a szokottnál jobban füstöl, de ezenkívül más nem érzékelhető, akkor ti mire gondolnátok?

Új levegő szűrő, gyertyák stb.

Olajból kb 6000km-en evett úgy 0,5 liter olajat (metabond).

A kartelgáz csöveknél lehet valami?

valaki írt róla és akkor esett, le, hogy talán nekem is az a baja.

Link to comment
Megosztás:

Szerelt valaki már be központizárat? Nagy dolog megcsinálni? Meg lehet oldani házilag is vagy szakember szükségeltetik? Amúgy villanyász a szakmám...

Akkor biztos megoldod, amúgy nagyon egyszerű.

Én a helyedbe vennék gyári bontottat, mert ezek az utángyártottak nem a legjobbak de ezek is sokáig bírják.

Link to comment
Megosztás:

Akkor biztos megoldod, amúgy nagyon egyszerű.

Én a helyedbe vennék gyári bontottat, mert ezek az utángyártottak nem a legjobbak de ezek is sokáig bírják.

Olyat is hallottam a központizáros autóknál ha megütöd alaposabban az ajtót, kinyithat a központi...igaz ez?

Link to comment
Megosztás:

Szerelt valaki már be központizárat? Nagy dolog megcsinálni? Meg lehet oldani házilag is vagy szakember szükségeltetik? Amúgy villanyász a szakmám...

Hát én már mint írtam, féligmeddig magam raktam be, egy riasztó-mobiltelefon-autóhifi beépítő ismerős segedelmével. Ő inkább a központi egységet szerelte és kábelezte be, én az ajtókba a kábeleket raktam meg néhány forrasztgatás, meg motorokat rögzítettem, stb. Nem egy nagy mutatvány, DE! Szerintem elkel egy olyan ember segítsége, aki már csinált ilyet, vagy inkább aki már több ilyet csinált... ugyanis én a leghülyébb, leg egyszerűbb dolgoknál akadtam el, és ha nincs mellettem egy szakmabeli, aki nap mint nap ezt csinálja, akkor nemjutottam volna egyről a kettőre :blink: Ilyen volt főleg a különböző belső kárpit elemet eltávolítása, meg hogy merre érdemes/lehet behúzni a kábelt, stb. De szerintem a legnehezebb az egészben a központi bigyó bekötözgetése, de ott meg segít a villanyász szakmád :) A többi már csak pöcsölés, meg anyázás, amikor eltörsz valami kárpit elem rögzítő fülecskét :) Én ezt eljátszottam párszor...

Link to comment
Megosztás:

Nagyon köszi a választ! Ez már elfogadható magyarázat a végtelen mennyiségű vízre.

(A pocsvedő a hátsó kerekek mögötti sárfogót takarja, amit könnyen el lehet hagyni és egy opel jel díszeleg rajta?)

Igen a pocsvédő ugyanaz mint a sárfogó. :)

Ja, és kíváncsi vook, hogy azért ázik e be amit írtam. :blink:

Link to comment
Megosztás:

Fordszámmérős lett az órám!

Már mindent beállítottam. A km annyit mutat, mint a régi. Sebesség a valós, nem az Opel féle többlet.

Csak a fordszámmérő nem akar megmoccanni.

Pedig a zöld kábeltől elvezettem az óráig.

Lehet, hogy valamit mégsem tudok megoldani ezzel a két aranykézzel?

Majd hétvégén próbálkozom újra.

Link to comment
Megosztás:

Nem fehéres a füst? Vízben nincs olaj? Nem csökkent a szintje?

Az olaj nem nagyon fogy, de ezt már írtam. a víz nem fő,A kiegyenlítő tartályban nem tünt fel, hogy olaj lett volna, mikor mérettem a fagyállót.

A füstölés lehet, hogy csak nekem tünik kicsit erősebbnek a többi autóhoz képest.

van akkor tipp?

Link to comment
Megosztás:

Ja a füst fehéres, ez az előbb lemaradt.

Biztos, hogy füst? :blink: Ilyenkor minden ótó okádja a párát! Én is feltettem ezt a kérdést nemrég, hogy miért "füstöl" annyira veszettül mostanában a verdám. Hát a tél az ilyen :) Lihegnek az autók, akár csak mi. Kicsapódik a víz/pára a kipuffban, akár annyira, hogy meg is áll benne a víz. Aztán hogy melegszik a kipuff, elkezdi kilihegni. Szóval nembiztos, hogy füst. Vagy meleg időben is látványosan csinálja?

Link to comment
Megosztás:

Fordszámmérős lett az órám!

Már mindent beállítottam. A km annyit mutat, mint a régi. Sebesség a valós, nem az Opel féle többlet.

Csak a fordszámmérő nem akar megmoccanni.

Pedig a zöld kábeltől elvezettem az óráig.

Lehet, hogy valamit mégsem tudok megoldani ezzel a két aranykézzel?

Majd hétvégén próbálkozom újra.

Összejött. Reggel egy hirtelen felindulásból újra megigazítottam a computer felöli csatit.

Tetszik, hogy mutat.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.