Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Konkrétan hol?

Nekem is be kellene méretni, mert új a téli és a nyári garnitúrám is! Nem keveset költöttem gumikra, nem örülnék, ha szabálytalanul kopna. A cím jöhet pü-ben is, hogy ne legyen sok az off!

Még csak ismerkedem az új felülettel, itt írok.:-)

Hóvirág utca, de nem tudom a szerelde nevét.

Vannak fejlemények..

Mintegy 15 perce estem be tőlük, merthogy a futómű jól be lett állítva, de a kormánykerék nem középen állt.. Engem ez fölöttébb idegesít.

Szóval, 2-szeri korrekció, és nemhogy visszaállt volna középre, hanem mégjobban balrább ment.:-(

Délután megyek sokadjára.

Link to comment
Megosztás:

Még csak ismerkedem az új felülettel, itt írok.:-)

Hóvirág utca, de nem tudom a szerelde nevét.

Vannak fejlemények..

Mintegy 15 perce estem be tőlük, merthogy a futómű jól be lett állítva, de a kormánykerék nem középen állt.. Engem ez fölöttébb idegesít.

Szóval, 2-szeri korrekció, és nemhogy visszaállt volna középre, hanem mégjobban balrább ment.:-(

Délután megyek sokadjára.

Elvileg a kormányművön kell ellenőrizni a távolságot (ezt) ez alapján kell a kormánymű középállását belőni és ehhez állítani a kerekeket és ha szükséges a kormánykereket levenni és egyenesen vissza. Tehát ha csak a kormánykereket veszik alapul középállásnak akkor kóklerek!

Astrán egyébként széttartás van az normális de az a 4mm sok. Gyári érték széttartásra 0,5-2,5mm (0°5'-0°25')

(így csináld szerint)

Link to comment
Megosztás:

Elvileg a kormányművön kell ellenőrizni a távolságot (ezt) ez alapján kell a kormánymű középállását belőni és ehhez állítani a kerekeket és ha szükséges a kormánykereket levenni és egyenesen vissza. Tehát ha csak a kormánykereket veszik alapul középállásnak akkor kóklerek!

Astrán egyébként széttartás van az normális de az a 4mm sok. Gyári érték széttartásra 0,5-2,5mm (0°5'-0°25')

(így csináld szerint)

Óvatosan én is megjegyeztm, hogy úgy tudom Opelnél széttartás van.

Az volt a válasz, hogy teljes terhelésnél már igen.

Alapban összetartás. 0,5-2 mm.

Link to comment
Megosztás:

Érdekes dolgot vettem ma érszre, picit megijedtem... szóval ma mikor kiszáltam a kocsiból, és hátramentem, hogy berakjak vmit a csomagtartóba, akkor láttam, hogy a kipufogó vonalában ilyen fekete folt van a földön. Olyan formában, mint amikor ecsettel festéket spriccelünk legyintéssel a falra :) Szóval valamitől baromira kormoz, a kipuff vége is elég fekete a cső peremén. Mi okozza ezt?

Link to comment
Megosztás:

Érdekes dolgot vettem ma érszre, picit megijedtem... szóval ma mikor kiszáltam a kocsiból, és hátramentem, hogy berakjak vmit a csomagtartóba, akkor láttam, hogy a kipufogó vonalában ilyen fekete folt van a földön. Olyan formában, mint amikor ecsettel festéket spriccelünk legyintéssel a falra :) Szóval valamitől baromira kormoz, a kipuff vége is elég fekete a cső peremén. Mi okozza ezt?

Szerintem csak a kondenzvizet köpködte ki és nem kormot.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem csak a kondenzvizet köpködte ki és nem kormot.

Aha, de az ilyen fekete? :) Szószerint korom, végighúztam az ujjamat rajta, és fekete...

Mondjuk... azt nemtudom 100%-ra, hogy az én kocsimból jött e, mert először picit odébb álltam, mer túl közel voltam mellettem levő kocsihoz, de mintha pont ott lenne, ahová először álltam. De nemtudom...

De a kormolást mi okozza, ha az enyémből jött?

Link to comment
Megosztás:

Óvatosan én is megjegyeztm, hogy úgy tudom Opelnél széttartás van.

Az volt a válasz, hogy teljes terhelésnél már igen.

Alapban összetartás. 0,5-2 mm.

Könyv szerint ennek az értéknek (széttartás) vízszintes úton megfelelő keréknyomással félig tele benzintankkal és két emberrel vagy 2x70kg "műterkeléssel" az első üléseken kell beállítani.

Tehát nem teljes terheléssel!

Ja és a jó futóműves arról ismerszik meg, hogy azzal kezdi az egészet, hogy minden keréken leellenőrzi és ha szükségs beállítja a keréknyomást!

Link to comment
Megosztás:

Aha, de az ilyen fekete? :) Szószerint korom, végighúztam az ujjamat rajta, és fekete...

Mondjuk... azt nemtudom 100%-ra, hogy az én kocsimból jött e, mert először picit odébb álltam, mer túl közel voltam mellettem levő kocsihoz, de mintha pont ott lenne, ahová először álltam. De nemtudom...

De a kormolást mi okozza, ha az enyémből jött?

Nem lehet hogy inkább egy dög nagy dizel után áltál be? szivtam már én is, nem pont ezzel, hanem olajal, hogy pont olyan volt mintha tölem jött volna....

Link to comment
Megosztás:

Aha, de az ilyen fekete? :) Szószerint korom, végighúztam az ujjamat rajta, és fekete...

Mondjuk... azt nemtudom 100%-ra, hogy az én kocsimból jött e, mert először picit odébb álltam, mer túl közel voltam mellettem levő kocsihoz, de mintha pont ott lenne, ahová először álltam. De nemtudom...

De a kormolást mi okozza, ha az enyémből jött?

Rövid utas téli hidegben szerintem természetes. Amíg hideg a motor addíg a labda szonda sem dolgozik és tuldúsítás van. Ilyenkor a gyertyákon, az égéstérben és a kipuf-ban is korom rakódhat le. Ezért kell időnként meghajtani a kocsit ekkor kellően felmelagszik minden és kitisztul a korom a motorból.

Szerintem :D

De az is lehet, hogy tényleg egy dízel állt előtted ott a parkolóban ;)

Link to comment
Megosztás:

Rövid utas téli hidegben szerintem természetes. Amíg hideg a motor addíg a labda szonda sem dolgozik és tuldúsítás van. Ilyenkor a gyertyákon, az égéstérben és a kipuf-ban is korom rakódhat le. Ezért kell időnként meghajtani a kocsit ekkor kellően felmelagszik minden és kitisztul a korom a motorból.

Szerintem :)

De az is lehet, hogy tényleg egy dízel állt előtted ott a parkolóban :D

Aha, köszi ;) Akkor valszeg a rövid út, és a bemelegedés hiánya miatt volt, ha tőlem származott... ugyanis reggel mentem vele melóba (3km), majd nemrég haza (3km), tehát extra rövid táv. Túúúúúdom, ekkora rávra bicaj kell, van is, és azzal is fogok járni, ha pöttyet enyhébb időjárás lesz! ;) Sajnálom is szegényt, hogy hétközben csak ilyen rövid távokat megy, de hétvégenként megvan járatva picit, meleg motorral néha meghuzatom, hadd pörögjön picit :P

Link to comment
Megosztás:

Tegnap meglepődve vettem észre, hogy hiába tekerem a lámpatest tetején lévő állítócsavart, a fénycsóva nem mozdul jobbra-balra. A csavart érzéssel forgattam, néha picit akadt, néha könnyebben fordult, olyan volt mintha ugrana a menet. Arra gondoltam végállásnál vagyok, mivel befelé bandzsított (ezt akartam korrigálni) és rossz irányba tekerem. Másik irányba forgatásnál sem történt semmi. Gondoltam a másik oldalon megnézem (ami jól világít) hogy is működik ez, de jött a második meglepetés: az sem reagált a tekerésre. Mi lehet a gond?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Lenne egy olyan kérdésem, hogy tudom kicserélni az első szélvédő spricnijének a csövét kompletten mert szomorúan vettem észre, hogy elöregedet és egy az egybe szeretném cserélni. :)

Na ez azért csak nem fogki rajtad, mert a hátsó az má ja!

Link to comment
Megosztás:

"Tegnap meglepődve vettem észre, hogy hiába tekerem a lámpatest tetején lévő állítócsavart, a fénycsóva nem mozdul jobbra-balra."

Tetején?? Jobbra-balra???

Állítócsavar a lámpatest hátulján van, egy műanyag kb 2cm átmérőjű.

Ezzel le-fel tudod állítani, oldalra nem. Olyan állítási lehetőség nincs.

Link to comment
Megosztás:

"Tegnap meglepődve vettem észre, hogy hiába tekerem a lámpatest tetején lévő állítócsavart, a fénycsóva nem mozdul jobbra-balra."

Tetején?? Jobbra-balra???

Állítócsavar a lámpatest hátulján van, egy műanyag kb 2cm átmérőjű.

Ezzel le-fel tudod állítani, oldalra nem. Olyan állítási lehetőség nincs.

Pedig de. :)

Nekem a múlthéten állították, én sem tudtam róla azelőtt.

Link to comment
Megosztás:

A lámpa tetején van az állító csavar, 10-es T-kulccsal vagy kereszthornyú csavarhúzóval állítható. A zárhídon lévő kis ablakon keresztül hozzáférhető. Valószínűleg előző tulaj erőltethette és ugrik a menet. Tudtommal a lámpatest teljesen zárt, pedig jó lenne valahogy életrekelteni a szerkezetet. Lámpacseréhez nincs most kedvem.

Link to comment
Megosztás:

Érdekes, már volt a kezemben vagy 5-6 ilyen első lámpa, különböző márkákból is,

de még egyiken sem láttam mást, mint a fel-le állító tekerőt. :D

Kis hatlapfejű csillagcsavar. A kaszniban is megvan a helye felül két kis kör lyuk.

De lehet hogy bizonyos lámpákon nincs. :) Nekem Carello van azt tudom.

Ha találok képet berakom.

Link to comment
Megosztás:

Van otthon egy Carello lámpám, majd megsasolom. :)

Ha kézben lesz nézd már meg létszi, hogy ez a csavar hogyan állíthatja a vízszintesen a csóvát. Szerintem magát az izzófoglalatot mozgathatja jobbra-balra, mert előlről belenézve nem láttam semmilyen tükörszerűséget az izzó előtt. Arról nem is álmodok, hogy lenne hátul valami szervízablak. Előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.