kingblue Elküldve Április16, 2020 Megoszt Elküldve Április16, 2020 52 perce, zotya975 írta: Jó lett ez a lényeg. A vezérlés rögzítőt könnyű betenni? Betolod amig fent a szíj, és annyi? Nem volt még dolgom ilyennel, de majd nekem is kell. Itt kell a szíjfeszességen állítani? 8 szelepesnél a pumpát kellett tekergetni, és a görgőn nézted a mutatót hogy mikor jó a szíjfeszesség. Hali.16 szelepesnél nem lehet a vízpumpán tekergetni fix helye van.A feszítő görgő helyes pozicionálása a lényeg. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Április16, 2020 Megoszt Elküldve Április16, 2020 1 órával ezelőtt, kingblue írta: Hali.16 szelepesnél nem lehet a vízpumpán tekergetni fix helye van.A feszítő görgő helyes pozicionálása a lényeg. Néztem most egy videót, de ott csak azt mondja a csóka hogy 6-os imbusszal be kell állítani a feszességet, de hogy mennyire arra nem tért ki. Egy másik helyen meg azt írják hogy van " új" és "használt" szíjnak megfelelő jel a feszítőn, oda kell állítani. Még odébb van a művelet, de fejben szeretném tisztázni. Most meg csepegés nyomot láttam a kocsi alatt a porban, alánézve a karter alján látok piros és fagyálló ízű cseppet. Hétvégén feljárok vele a dobbantóra megnézem honnan szivárog. Link to comment Megosztás: More sharing options...
kingblue Elküldve Április16, 2020 Megoszt Elküldve Április16, 2020 (edited) 1 órával ezelőtt, zotya975 írta: Néztem most egy videót, de ott csak azt mondja a csóka hogy 6-os imbusszal be kell állítani a feszességet, de hogy mennyire arra nem tért ki. Egy másik helyen meg azt írják hogy van " új" és "használt" szíjnak megfelelő jel a feszítőn, oda kell állítani. Még odébb van a művelet, de fejben szeretném tisztázni. Most meg csepegés nyomot láttam a kocsi alatt a porban, alánézve a karter alján látok piros és fagyálló ízű cseppet. Hétvégén feljárok vele a dobbantóra megnézem honnan szivárog. Szerintem nem használt hanem új szíjat akarsz felrakni.Mint általában mindenki.Két rovátka közé ha beteszed a nyíl hegyét tökéletes.Van aki használt szíjat tesz fel?Legfeljebb aki ugyanazt a szíjat rakja vissza az eredeti forgásirányt érdemes megjelölni.Pl. Ha csak vízpumpát kellett cserélni- Módosítva Április16, 2020 : kingblue Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zsolt85 Elküldve Április16, 2020 Megoszt Elküldve Április16, 2020 4 hours ago, zotya975 said: Jó lett ez a lényeg. A vezérlés rögzítőt könnyű betenni? Betolod amig fent a szíj, és annyi? Nem volt még dolgom ilyennel, de majd nekem is kell. Itt kell a szíjfeszességen állítani? 8 szelepesnél a pumpát kellett tekergetni, és a görgőn nézted a mutatót hogy mikor jó a szíjfeszesség. A vezérlés rögzítőt igen,könnyű betenni csak elötte jelre kell tekerni a tengelyeket. Van motor ahol egymással szembe a vezérműtengelyek és 5 óránál a főtengely mint nekem. És van ahol 12 óránál a vezérműtengelyek és 6 óránál a főtengely jele. Szíj feszességet a feszítő görgőn kell állítani típus függő az is,hogy hogyan és merre kell forgatni de könnyű a beállítása. Gates szettet vettem azon QR kód scan és dobja is fel a neten a szerelését. Ez az egy fránya csavar volt az egyetlen bajom,mert ha perselyezni vagy helicoilozni kellett volna akkor motor jöhetett volna ki hozzá,mert 10 centi hely van a kasztni meg a motor között. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zsolt85 Elküldve Április16, 2020 Megoszt Elküldve Április16, 2020 2 hours ago, zotya975 said: Néztem most egy videót, de ott csak azt mondja a csóka hogy 6-os imbusszal be kell állítani a feszességet, de hogy mennyire arra nem tért ki. Egy másik helyen meg azt írják hogy van " új" és "használt" szíjnak megfelelő jel a feszítőn, oda kell állítani. Még odébb van a művelet, de fejben szeretném tisztázni. Most meg csepegés nyomot láttam a kocsi alatt a porban, alánézve a karter alján látok piros és fagyálló ízű cseppet. Hétvégén feljárok vele a dobbantóra megnézem honnan szivárog. Bocsi screenshoot és kicsit elcsúszott,de ez segítség lehet neked. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
gedikart Elküldve Április16, 2020 Megoszt Elküldve Április16, 2020 (edited) Apám kocsiján 2004-es 1.6 (Z16XE) csepeg a motorolaj-leeresztő csavarnál az olaj. Az előző tulaj/szerviz beletörhette a torx fejű csavart, és egy (ha jól rémlik) 19-es kulcsnyílású hatlapfejű csavart tettek a helyére, felbővítve a gyári furatot/menetet. A csavar alatt van még réz alátét is, de az olaj így is talált magának utat. Szerintetek lehet kapni külön bontóban gyári, jó állapotú olajteknőt? Módosítva Április16, 2020 : gedikart Link to comment Megosztás: More sharing options...
K86Opel Elküldve Április16, 2020 Megoszt Elküldve Április16, 2020 On 2020. 04. 15. at 19:44, kushwavez írta: Igen, alacsony fordulaton elkezd rángatni először kicsit aztán elég agresszívan, gázráadással enyhül és meg is szűnik (régen reprodukáltam a hibát, de ha jól emlékszem hideg motornál is csinálja, csak akkor nem annyira agresszívan). Köszi a tippet! Jól jön. Aztán jóval az írás után pont gondoltam erre én is, valószínűleg ez lesz itt a probléma forrása. És köszi a megerősítést, akkor valóban normális a hőfok. Egyébként olajfolyás terén mikre kell odafigyelni ennél a típusnál? A motortérben elég olajos volt minden mielőtt a tömítések ki lettek cserélve, de utána minden száraz lett. Most az olajteknő tömítést kell majd megcsinálnom, bár amióta ide írtam egy cseppet sem dobott ki magából (érdekes), pedig elég sok km belement, de azért majd kicserélem. Pusztán arra lennék kíváncsi, hogy kb mennyit bírnak a benne levő tömítések, melyek a gyenge láncszemek. Azt is olvastam pár tulajtól, hogy eszi ez a "Twinport" az olajat. Már jópár éve megvan de még nem tapasztaltam ezt a problémát, eddig egyszer nem kellett utántöltenem, lehet jól nyúltam bele ebbe. 320e km-nél jár, egy jódarabig napi 98 km ment bele. Eddig én meg vagyok vele elégedve mind fenntartásilag és mind fogyasztásilag. Az enyém (ugye szintén Z16XEP) alig eszi az olajat, 5w-30 dexos2 Mobil olajat használok most már 2 csere óta és tökéletesen/csendesen jár, nem fogy belőle - pedig még a leeresztő csavar is rossz volt egy ideig és ott csöpögött kicsit (most már cseréltem). Nyilván mázli is kell hozzá, hogy olyat fogj ki - sokan írják, hogy a Twinportok és úgy alapból az Ecotec-ek eszik az olajat. Valamennyi olajfogyás minden motornál normális a lehúzógyűrűk és a karter/olajpárolgás miatt, szóval ez ilyen - amit még szoktak írni, hogy hajlamos engedni az olajat, az a szelepfedél tömítés, illetve a főtengely szimeringek (nálam ez is cserés lesz majd egyszer, már most látszik - kuplung cserénél érdemes lesz beiktatni). 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Április17, 2020 Megoszt Elküldve Április17, 2020 19 órája, kingblue írta: Szerintem nem használt hanem új szíjat akarsz felrakni.Mint általában mindenki.Két rovátka közé ha beteszed a nyíl hegyét tökéletes.Van aki használt szíjat tesz fel?Legfeljebb aki ugyanazt a szíjat rakja vissza az eredeti forgásirányt érdemes megjelölni.Pl. Ha csak vízpumpát kellett cserélni- Nyilván nem, de a feszítőn a videó szerint ilyen beállítás is van, gondolom idő előtti bontás és a régi szíj visszatétele miatt. Én is raktam vissza szíjat a 8 szelepesen amikor cseréltem a szelepszár szimerngeket és ehhez ki kellett vennem a veztengelyt. 18 órája, Zsolt85 írta: A vezérlés rögzítőt igen,könnyű betenni csak elötte jelre kell tekerni a tengelyeket. Van motor ahol egymással szembe a vezérműtengelyek és 5 óránál a főtengely mint nekem. És van ahol 12 óránál a vezérműtengelyek és 6 óránál a főtengely jele. Szíj feszességet a feszítő görgőn kell állítani típus függő az is,hogy hogyan és merre kell forgatni de könnyű a beállítása. Gates szettet vettem azon QR kód scan és dobja is fel a neten a szerelését. Ez az egy fránya csavar volt az egyetlen bajom,mert ha perselyezni vagy helicoilozni kellett volna akkor motor jöhetett volna ki hozzá,mert 10 centi hely van a kasztni meg a motor között. Én eddig mindíg menetrögzítőztem a csavart a feszítőnél az olajpumpában, mert gondoltam arra soha nem látok rá, és ha kilazul nagy galibát csinál. De most már többen is mondták hogy az aluból kihozta így a menetet. A vas blokknál nem gond ez , de aluba csavarva ezek szerint előfordul. 16 órája, gedikart írta: Apám kocsiján 2004-es 1.6 (Z16XE) csepeg a motorolaj-leeresztő csavarnál az olaj. Az előző tulaj/szerviz beletörhette a torx fejű csavart, és egy (ha jól rémlik) 19-es kulcsnyílású hatlapfejű csavart tettek a helyére, felbővítve a gyári furatot/menetet. A csavar alatt van még réz alátét is, de az olaj így is talált magának utat. Szerintetek lehet kapni külön bontóban gyári, jó állapotú olajteknőt? Szerintem nem biztos hogy felfúrták, lehet venni olajleeresztő csavart torx és hatlapfejjel is. Esetleg arra gondoltak hogy ezt jobban meg lehet húzni, csak azt most nem tudod hogy túlhúzták-e. Először én megpróbálnám új csavarral és réz alátéttel, azzal már sokat nem veszítesz. Biztos tudsz venni olajteknőt, ahová én szoktam járni ott van. Bár az ilyet nem engedik hogy te vedd le a motorról, mert ugye nem szabad kiereszteni olajat a földre. ( nem szokták rád bízni a leszedést) Elvileg az autók már folyadék nélkül ( olaj.víz üzemanyag..stb) vannak a bontóban, de nem mindíg. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zsolt85 Elküldve Április17, 2020 Megoszt Elküldve Április17, 2020 17 minutes ago, zotya975 said: Nyilván nem, de a feszítőn a videó szerint ilyen beállítás is van, gondolom idő előtti bontás és a régi szíj visszatétele miatt. Én is raktam vissza szíjat a 8 szelepesen amikor cseréltem a szelepszár szimerngeket és ehhez ki kellett vennem a veztengelyt. Én eddig mindíg menetrögzítőztem a csavart a feszítőnél az olajpumpában, mert gondoltam arra soha nem látok rá, és ha kilazul nagy galibát csinál. De most már többen is mondták hogy az aluból kihozta így a menetet. A vas blokknál nem gond ez , de aluba csavarva ezek szerint előfordul. Szerintem nem biztos hogy felfúrták, lehet venni olajleeresztő csavart torx és hatlapfejjel is. Esetleg arra gondoltak hogy ezt jobban meg lehet húzni, csak azt most nem tudod hogy túlhúzták-e. Először én megpróbálnám új csavarral és réz alátéttel, azzal már sokat nem veszítesz. Biztos tudsz venni olajteknőt, ahová én szoktam járni ott van. Bár az ilyet nem engedik hogy te vedd le a motorról, mert ugye nem szabad kiereszteni olajat a földre. ( nem szokták rád bízni a leszedést) Elvileg az autók már folyadék nélkül ( olaj.víz üzemanyag..stb) vannak a bontóban, de nem mindíg. Mind a kettő menete ugyan olyan. Azthiszem 14x1,5-ös talán és motorja válogatja a meghúzási nyomatékot. Van amelyiknél torx van és 10-15Nm és hatlapfejűnél 15-45Nm-ig van írva. Majd kikeresem könyvből és teszek be képet is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zsolt85 Elküldve Április17, 2020 Megoszt Elküldve Április17, 2020 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Április17, 2020 Megoszt Elküldve Április17, 2020 47 perce, Zsolt85 írta: Mind a kettő menete ugyan olyan. Azthiszem 14x1,5-ös talán és motorja válogatja a meghúzási nyomatékot. Van amelyiknél torx van és 10-15Nm és hatlapfejűnél 15-45Nm-ig van írva. Majd kikeresem könyvből és teszek be képet is. Mondjuk azt nem értem hogy ha maga a menet ugyanolyan akkor miért más a meghúzási nyomaték. Azt ugye a nyomaték kulccsal fejted ki , hogy azt torx fejjel vagy hatlapfejjel viszed át az ugyanolyan nagyságú csavarra szerintem mindegy. De nyilván oka van neki ha így irják. Esetleg még az lehet hogy az egyik alu karteres a másik meg vas, és ezért más a nyomaték, nem a csavar típus miatt. De ez csak feltételezés. Link to comment Megosztás: More sharing options...
gedikart Elküldve Április17, 2020 Megoszt Elküldve Április17, 2020 3 órája, Zsolt85 írta: Mind a kettő menete ugyan olyan. Azthiszem 14x1,5-ös talán és motorja válogatja a meghúzási nyomatékot. Van amelyiknél torx van és 10-15Nm és hatlapfejűnél 15-45Nm-ig van írva. Majd kikeresem könyvből és teszek be képet is. 3 órája, zotya975 írta: Szerintem nem biztos hogy felfúrták, lehet venni olajleeresztő csavart torx és hatlapfejjel is. Esetleg arra gondoltak hogy ezt jobban meg lehet húzni, csak azt most nem tudod hogy túlhúzták-e. Először én megpróbálnám új csavarral és réz alátéttel, azzal már sokat nem veszítesz. Biztos tudsz venni olajteknőt, ahová én szoktam járni ott van. Bár az ilyet nem engedik hogy te vedd le a motorról, mert ugye nem szabad kiereszteni olajat a földre. ( nem szokták rád bízni a leszedést) Elvileg az autók már folyadék nélkül ( olaj.víz üzemanyag..stb) vannak a bontóban, de nem mindíg. Köszi, de ezt megfúrták, mert olajcserekor vettem hozzá torxos leeresztő csavart (mint az én autómnál is van), de sajna nagyobb a furat. Az a gond, ha veszek másik csavart, alátétet, akkor le kell engednem az olajat, és csak akkor derül ki, hogy sikeres-e az új csavar, ha feltöltöm ismét. Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Április17, 2020 Megoszt Elküldve Április17, 2020 2 órája, zotya975 írta: Mondjuk azt nem értem hogy ha maga a menet ugyanolyan akkor miért más a meghúzási nyomaték. Azt ugye a nyomaték kulccsal fejted ki , hogy azt torx fejjel vagy hatlapfejjel viszed át az ugyanolyan nagyságú csavarra szerintem mindegy. De nyilván oka van neki ha így irják. Esetleg még az lehet hogy az egyik alu karteres a másik meg vas, és ezért más a nyomaték, nem a csavar típus miatt. De ez csak feltételezés. Pontosan ez a helyzet. A torx csavar az alukartereshez való, a hatlapfej meg a vas kartereshez. Előbbinél réz alátét tömít, utóbbinál gumi. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zsolt85 Elküldve Április18, 2020 Megoszt Elküldve Április18, 2020 (edited) 22 hours ago, zotya975 said: Mondjuk azt nem értem hogy ha maga a menet ugyanolyan akkor miért más a meghúzási nyomaték. Azt ugye a nyomaték kulccsal fejted ki , hogy azt torx fejjel vagy hatlapfejjel viszed át az ugyanolyan nagyságú csavarra szerintem mindegy. De nyilván oka van neki ha így irják. Esetleg még az lehet hogy az egyik alu karteres a másik meg vas, és ezért más a nyomaték, nem a csavar típus miatt. De ez csak feltételezés. Tömítés miatt valószínüleg,o-gyűrű könyen el lapúl,réz meg nem annyira. Most cseréltem olajat és az új csavar e torxos o gyűrűvel és simán be ment. A régi 19-es kulcsnyílású hatlapfejű csavar volt réz alátéttel Módosítva Április18, 2020 : Zsolt85 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zsolt85 Elküldve Április20, 2020 Megoszt Elküldve Április20, 2020 Kérdésem lenne. A szíjfeszítőnek végig az "új" feliraton kéne maradnia amikor körbeforgatom a motort kézzel,vagy mozoghat valamennyit a mutatója? Amikor jelen van a 2 vezérmű tengely és a fő tengely akkor a "new" feliraton van,de ahogy forgatom körbe akkor előre-hátra elmozdúl elég rendesen. Nekem a vízpumpa nem fix hanem forgatható,mert nem egy nútja van az egyik csavarhoz hanem egy közel félkör ívben elforgatható. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mikulás74 Elküldve Április21, 2020 Megoszt Elküldve Április21, 2020 17 órája, Zsolt85 írta: Kérdésem lenne. A szíjfeszítőnek végig az "új" feliraton kéne maradnia amikor körbeforgatom a motort kézzel,vagy mozoghat valamennyit a mutatója? Amikor jelen van a 2 vezérmű tengely és a fő tengely akkor a "new" feliraton van,de ahogy forgatom körbe akkor előre-hátra elmozdúl elég rendesen. Nekem a vízpumpa nem fix hanem forgatható,mert nem egy nútja van az egyik csavarhoz hanem egy közel félkör ívben elforgatható. Forgásirányba tekerd a főtengelyt kb 3 teljes fordulatot, aztán nézd meg, mit mutat. Ha van benne valahol egy nem lefixálható rugós feszítő, persze hogy ugrálni fog forgás közben. Pár ezer km után mindig megnézem, hogy áll a szíj, mennyire feszes, van, hogy utána kell állítani. Ha hidegen feszes a szíj, melegen már nagyon hangja lesz. X17dtl motornál simán letörte az olajpumpáról a feszítőgörgőt, ha feszesre állította az ember. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zsolt85 Elküldve Április21, 2020 Megoszt Elküldve Április21, 2020 (edited) 5 hours ago, Mikulás74 said: Forgásirányba tekerd a főtengelyt kb 3 teljes fordulatot, aztán nézd meg, mit mutat. Ha van benne valahol egy nem lefixálható rugós feszítő, persze hogy ugrálni fog forgás közben. Pár ezer km után mindig megnézem, hogy áll a szíj, mennyire feszes, van, hogy utána kell állítani. Ha hidegen feszes a szíj, melegen már nagyon hangja lesz. X17dtl motornál simán letörte az olajpumpáról a feszítőgörgőt, ha feszesre állította az ember. Köszi a választ! Közbe megoldódott a dolog. Kellett állítani a vízpumpán,mert nagyon nagy volt a kilengése a szíjfeszítőnek. Majdnem végállástól végállásig ugrált új szijjal. Kicsit odébb állítva a pumpát nem kellett anyit tekerni a szíjfeszitő görgőn és így csak 2-3mm-t mozog az "új" jelöléstől de mindíg vissza áll amikor jelen van. Módosítva Április21, 2020 : Zsolt85 Link to comment Megosztás: More sharing options...
MaXiMkA Elküldve Április21, 2020 Megoszt Elküldve Április21, 2020 (edited) Sziasztok! Nemrég egy félig hangos, folyamatos kattogásra lettem figyelmes, ami a motor mögül szólt, (motor és utastér között). Elvittem szervízbe, kb 800 eurós díj fejében elvileg kivették a teljes motort és tömítést cseréltek, hengerfejeket sikáltak, plusz elvileg az intake manifold (ezt nem tudom magyarul, ott jön be a levegő a motor dugattyúkhoz és a TwinPort motoroknál itt elvileg két olyan billenő szelepzár van..) is meg lett babrálva/tisztítva. A végeredmény az lett, hogy a hang megszűnt, de mintha picit jobban enné az olajat (az eddigi 2000km/1l - hez képest :D ), plusz arra figyeltem fel, hogy egy drót lóg a motor mellett (nem értettek volna a TwinPort motorok kábelezéséhez, vagy azért nem kötötték be, hogy ne jelenjen meg többé a "check engine" lámpácska? Egyszerű mérnökként azért úgy gondolom, hogy nem hiába lett oda téve..), illetve a bal sarkánál, ahol a szíj is van, mintha olajos lenne maga a motor burkolatának külseje. Mivel tudom, hogy a szíjat semmilyen esetben sem szabad olajfolyás érje és ez mondjuk egész közel van, picit aggódom és a tanácsotokra lennék kíváncsi. KÉPEK A felsorolt 3 probléma bármelyikére tudnátok logikus magyarázatot adni vagy nem egészen alaptalan az aggodalmam? Módosítva Április24, 2020 : MaXiMkA Typo Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Április22, 2020 Megoszt Elküldve Április22, 2020 11 órája, MaXiMkA írta: Sziasztok! Nemrég egy félig hangos, folyamatos kattogásra lettem figyelmes, ami a motor mögül szólt, (motor és utastér között). Elvittem szervízbe, kb 800 eurós díj fejében elvileg kivették a teljes motort és tömítést cseréltek, hengerfejeket sikáltak, plusz elvileg az intake manifold (ezt nem tudom magyarul, ott jön be a levegő a motor dugattyúkhoz és a TwinPort motoroknál itt elvileg két olyan billenő szelepzár van..) is meg lett babrálva/tisztítva. A végeredmény az lett, hogy a hang megszűnt, de mintha picit jobban enné az olajat (az eddigi 2000km/1l - hez képest :D ), plusz arra figyeltem fel, hogy egy drót lóg a motor mellett (nem értettek volna a TwinPort motorok kábelezéséhez, vagy azért nem kötötték be, hogy ne jelenjen meg többé a "check engine" lámpácska? Egyszerű mérnökként azért úgy gondolom, hogy nem hiába lett oda téve..), illetve a bal sarkánál, ahol a szíj is van, mintha olajos lenne maga a motor burkolatának külseje. Mivel tudom, hogy a szíjat semmilyen esetben sem szabad olajfolyás érje és ez mondjuk egész közel van, picit aggódom és a tanácsotokra lennék kíváncsi. KÉPEK A felsorold 3 probléma bármelyikére tudnátok logikus magyarázatot adni vagy nem egészen alaptalan az aggodalmam? Ha valami "fontos" a motorvezérlőnek, akkor azt nem lehet sima kábellehúzással kiiktatni, mert keresni fogja az érzékelőt-jeladót, és a hiányát éppúgy hibalámpával jutalmazza. Úgy rémlik az olajgombának van kék vezetéke, de ez nem biztos majd valaki kiigazít. Az olajfolyás a szíj környékén semmiképpen nem jó, ott a szelepfedél tömítés szokott szivárogni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Május3, 2020 Megoszt Elküldve Május3, 2020 Ötleteket kérnék hogy mi okozhatja a kopogásos égést. Tegnap elég hosszú utat tekertem az autóba, és érdekes módon tartott gáznál (mindig csak tempomatozva jött elő) kigyulladt a check engine, kiolvasva a P1325, P1326, P1327, P1328 és P1329 hibakódokat dobta be (az első az általános kopogáshatáron történő égésre figyelmeztet, a többi négy meg ugyenerre az egyes hengerekben). A kopogásérzékelő hibáját kizárnám, ugyanis alapjáraton füllel is hallhatóan kopogásos az égés. Amit tudni kell hozzá, az én autóm írt ECU-val rendelkezik, minimális követelmény hozzá a 98-as oktánszámú benzin (éppen a kopogásos égés elkerülésére), de most is 100-as benzin volt benne, ahogy mindig. Egyszer már jártam így hogy a prémiumnak hirdetett benzin nem volt az, de akkor tankolás után szinte azonnal előjött a check engine, és rátankolva meg is szűnt, most viszont csak bő fél tanknál jött elő (mindig tele tankolok), tehát jó 200km-t már mentem ezzel a benzinnel minden hiba nélkül. Az jutott eszembe hogy létezhet-e hogy a tempomat használatakor az ECU annyira óvatosan adagolja az üzemanyagot hogy kvázi elszegényíti a keveréket, ez a benzin meg ami benne van, épp csak hajszállal lehetett az előírt oktánszám felett, és a kettő együtt már meghaladja a kopogásszenzor határértékét, ez okozhatta a hibát. Lehetséges vajon? Amúgy ki lehet törölni a hibakódot, el is tűnik, azonban az újabb tempomat használatra megint előjön... vagy rossz helyen keresgélek, nem is a benzin az oka? Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Május3, 2020 Megoszt Elküldve Május3, 2020 (edited) 2 órája, tgabika76 írta: Ötleteket kérnék hogy mi okozhatja a kopogásos égést. Tegnap elég hosszú utat tekertem az autóba, és érdekes módon tartott gáznál (mindig csak tempomatozva jött elő) kigyulladt a check engine, kiolvasva a P1325, P1326, P1327, P1328 és P1329 hibakódokat dobta be (az első az általános kopogáshatáron történő égésre figyelmeztet, a többi négy meg ugyenerre az egyes hengerekben). A kopogásérzékelő hibáját kizárnám, ugyanis alapjáraton füllel is hallhatóan kopogásos az égés. Amit tudni kell hozzá, az én autóm írt ECU-val rendelkezik, minimális követelmény hozzá a 98-as oktánszámú benzin (éppen a kopogásos égés elkerülésére), de most is 100-as benzin volt benne, ahogy mindig. Egyszer már jártam így hogy a prémiumnak hirdetett benzin nem volt az, de akkor tankolás után szinte azonnal előjött a check engine, és rátankolva meg is szűnt, most viszont csak bő fél tanknál jött elő (mindig tele tankolok), tehát jó 200km-t már mentem ezzel a benzinnel minden hiba nélkül. Az jutott eszembe hogy létezhet-e hogy a tempomat használatakor az ECU annyira óvatosan adagolja az üzemanyagot hogy kvázi elszegényíti a keveréket, ez a benzin meg ami benne van, épp csak hajszállal lehetett az előírt oktánszám felett, és a kettő együtt már meghaladja a kopogásszenzor határértékét, ez okozhatta a hibát. Lehetséges vajon? Amúgy ki lehet törölni a hibakódot, el is tűnik, azonban az újabb tempomat használatra megint előjön... vagy rossz helyen keresgélek, nem is a benzin az oka? Kopogásos égésnél első körben ellenőrizni kell a kopogásszenzor felfogatását a blokk hátuljára, mert ha lelazul vagy régi motor esetén rozsda" nő" alája akkor rosszul hall. Nem fordul elő túl gyakran, de volt már ilyen, és nem érdemes kihagyni ezt a lépést. Szerintem a tempomatnál pont úgy adagolja a gázt, mintha te tartanád a pedállal egy értéken a sebességet. Alapból a fojtószelepet állítja, a keverék milyenségét meg optimális szinten tartja a vízhőfok, beszívott levegő mennyiség, lambda szonda...stb alapján. Bowdenes tempomatnál simán csak mellé van kötve a bowden a gázbowdennek a fojtószelepnél, tehát ugyan azt csinálja mint én a pedállal, elektromosnál passzolom a pontos működését. Abban sem vagyok biztos hogy a szegény keverék okozhat-e kopogásos égést. Elvileg teljesen más a két jelenség, de ettől meg erősíthetik egymást, és a kettő együtt már túllépi a hibahatárt amire az ECU rinyál. Módosítva Május3, 2020 : zotya975 Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Május3, 2020 Megoszt Elküldve Május3, 2020 Ok, akkor ránézek a kopogásszenzorra, de ha nem az (és a benzin sem, hiszen eddig nem csinálta), akkor zsákutca? Amúgy az biztos hogy a bowdenes és az elektromos gázos tempomat egész másképp működik (utóbbinál ugyanazt az elektromotort mozgatja ami a fojtószelepet nyitogatja, csak most nem a TPS jelei alapján, hanem a motorvezérlő "utasításai" (sebesség, terhelés) szerint), mert ha te magad nyomkodod a gázt, bármilyen finoman is csinálod, sosem tudsz olyan alacsony fogyasztást elérni, mint amikor a tempomat adagolja. Sokkal precízebben, kisebb lépésekben tudja nyitogatni a fojtószelepet, mint amire az ember lábbal képes. Meg akkor miért van az hogy csak tempomatnál jön elő, még akkor sem ha én magam (a jobb lábammal) próbálom tartani a gázt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Május4, 2020 Megoszt Elküldve Május4, 2020 10 órája, tgabika76 írta: Ok, akkor ránézek a kopogásszenzorra, de ha nem az (és a benzin sem, hiszen eddig nem csinálta), akkor zsákutca? Amúgy az biztos hogy a bowdenes és az elektromos gázos tempomat egész másképp működik (utóbbinál ugyanazt az elektromotort mozgatja ami a fojtószelepet nyitogatja, csak most nem a TPS jelei alapján, hanem a motorvezérlő "utasításai" (sebesség, terhelés) szerint), mert ha te magad nyomkodod a gázt, bármilyen finoman is csinálod, sosem tudsz olyan alacsony fogyasztást elérni, mint amikor a tempomat adagolja. Sokkal precízebben, kisebb lépésekben tudja nyitogatni a fojtószelepet, mint amire az ember lábbal képes. Meg akkor miért van az hogy csak tempomatnál jön elő, még akkor sem ha én magam (a jobb lábammal) próbálom tartani a gázt. Biztos hogy finomabban ad gázt a tempomat, már csak azért is, mert egy-egy gombnyomásra 2km/h-van csökkenti vagy növeli a sebességet, már ez is nehezen csinálható a gázpedállal. Mondjuk azt nem tudom a bowdenesnél hogyan figyeli a sebességet, addig nem jutottam el hogy be is szereljem, volt ugyan sebesség jeladó az astrában de az csak 52km/h-ig adott infot, legalábbis a kijelzőnek, lehet hogy az Ecunak tovább is. Vagy csak simán a gázt tartotta terheléstől függetlenül? Hát lövésem sincs mi okozhatja. Élőadatot nem tudsz nézni, hogy ilyenkor mi történik, lambda érték stb módosul-e tempomattal, miközben pedállal nem? 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Május4, 2020 Megoszt Elküldve Május4, 2020 11 órája, zotya975 írta: Hát lövésem sincs mi okozhatja. Élőadatot nem tudsz nézni, hogy ilyenkor mi történik, lambda érték stb módosul-e tempomattal, miközben pedállal nem? De tudok, van Op-Com-om. Hét vége felé lesz egy kis ráérő időm, akkor beleásom magam a témába, és majd jelzek hogy mire jutottam. Link to comment Megosztás: More sharing options...
DarthVödör Elküldve Május5, 2020 Megoszt Elküldve Május5, 2020 On 2020. 05. 04. at 7:54, zotya975 írta: Biztos hogy finomabban ad gázt a tempomat, már csak azért is, mert egy-egy gombnyomásra 2km/h-van csökkenti vagy növeli a sebességet, már ez is nehezen csinálható a gázpedállal. Mondjuk azt nem tudom a bowdenesnél hogyan figyeli a sebességet, addig nem jutottam el hogy be is szereljem, volt ugyan sebesség jeladó az astrában de az csak 52km/h-ig adott infot, legalábbis a kijelzőnek, lehet hogy az Ecunak tovább is. Vagy csak simán a gázt tartotta terheléstől függetlenül? Hát lövésem sincs mi okozhatja. Élőadatot nem tudsz nézni, hogy ilyenkor mi történik, lambda érték stb módosul-e tempomattal, miközben pedállal nem? On 2020. 05. 04. at 19:10, tgabika76 írta: De tudok, van Op-Com-om. Hét vége felé lesz egy kis ráérő időm, akkor beleásom magam a témába, és majd jelzek hogy mire jutottam. 3 típusú tempomat van. 1: vákuumos, 2: bowdenes, 3: elektronikus. X motorkódhoz bowdenes (léptetőmotoros) tempomat volt. A WEG (sebességjelet) értéket figyelte, és a beállított értékhez húzta/engedte a bowdent. A csatlakozóban gyújtás, test, kapcsolók-pedálok jelei és a DIAG (K vonal) kapott helyet. (és a kijelzését vezérlő érintkező) Működése nagyon egyszerű. A beállított sebességet és a WEG jelet kell egyenlően tartani. Ha kevesebb húzni, ha több engedni a bowdent. ECU-val nem kommunikál. Csak egy elektro-mechanikus gázledál. 2 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts