Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Motorolaj avagy ki mit és miért ezt az olajat tölti bele?


uhuhu

Recommended Posts

Igazatok volt a "kiforralással" kapcsiban hétvégén kicsit meghajtottam a lelkem egy picivel volt a vonal felett előtt megnéztem a hajasza útán meg a nivó felső szintet épp hogy elérte szal eztán így fogom csinálni. nemtudom pszihésen e de mintha az autó most hogy jól meglett kergetve halkabb hidegben is szebb a motor hangja lehet csak nekem :)

Én is így voltam most a hétvégén, pedig hétközben is legalább 20 km-t megyek minden indítás után, de nem autópályán. Leginkább a német autópályákat kedvelem, azután akár 2 hétig is úgy megy a kocsi motorja mintha villanymotor lenne és még 4000-as fordulattól is úgy tol mintha 2500 -al menne. Ilyenkor jön elő az eredeti gyári nyomatékgörbe belőle. :D

Link to comment
Megosztás:

Hát nem tudom, én nem merném így kínozni szegény motort, hogy x kilométert 5000 körüli fordulaton menjen. Én munkába minden nap megyek autópályán is, de ott max. a felhajtó utáni emelkedős szakaszon 3.-ban megyek el 4500-ig, aztán váltok is fel. Bár lehet, hogy ezeknek az öreg motoroknak nem is kell, csak a 16 szelepeseknek?

Link to comment
Megosztás:

Hát nem tudom, én nem merném így kínozni szegény motort, hogy x kilométert 5000 körüli fordulaton menjen. Én munkába minden nap megyek autópályán is, de ott max. a felhajtó utáni emelkedős szakaszon 3.-ban megyek el 4500-ig, aztán váltok is fel. Bár lehet, hogy ezeknek az öreg motoroknak nem is kell, csak a 16 szelepeseknek?

Az én eddigi tapasztalatom szerint ha a motor alpvetően jó állapotban van, és megkapja szükséges szervízt, akkor nem kell a fordulattól félteni. Az a kocsi amivel eddig a legtöbb kilométert hajtottam, egy Skoda 130 GL volt, Csehszlovákiából valutáért vásárolt példány. Ebbe 230000-et nyomtam 7 év alatt és mivel piros CC-s rendszámom volt, védett voltam a rendőröktől. Ebből kifolyólag síma országúton általában 140 és 160 közötti tempóban közlekedtem (baleset nélkül). Ezt a kocsit azután még átadtuk a bulgáriai képviseletünknek és még 2 évig használták motor generál nélkül, onnan ment a kohóba a rozsdatömeg.

Azután az Astra F, 60 lóerős változat következett, szentgothárdi szerelésű, igen gyakori külföldi autópályázással, ahol mindíg sietős volt nekem, mert nem mindegy meddig zsibbasztja az ember a fenekét egy hosszú út alatt. Ebbe is betoltam 205000 km-t és a mai napig is használja maszekban a kolléganőm saját kocsiként. A motorja még mindíg nem fogyaszt 1 liternél több olajat a 15000 km-szervíz periódus alatt, pedig már 280000 van benne. Voltak még autók rövidebb ideig is alattam, de ott sem volt probléma a pörgetéssel.

Többet árt egy kocsinak, ha ritkán használják! Volt, hogy 4 napig nem ültem a kocsiban és utána a fékek összerozsdásodtak annyira, hogy csak egy dörenéssel indult meg a kocsi... :)

Bocsi ez nem olajos téma....

Link to comment
Megosztás:

Üzemmelegen egyáltalán nem gond a 4-5ezres fordulat egy benzinmotornak (huzamosabb ideig sem).

Azonban véleményem szerint ha valaki normál fordulaton rendszeresen megy legalább annyit, hogy 10-15 percig

üzemmeleg legyen az autó, akkor már elég jó eséllyel nem marad meg a lecsapódott pára és benzin az olajban.

Link to comment
Megosztás:

Üzemmelegen egyáltalán nem gond a 4-5ezres fordulat egy benzinmotornak (huzamosabb ideig sem).

Azonban véleményem szerint ha valaki normál fordulaton rendszeresen megy legalább annyit, hogy 10-15 percig

üzemmeleg legyen az autó, akkor már elég jó eséllyel nem marad meg a lecsapódott pára és benzin az olajban.

Szerintem sem. Én, mint írtam nem pörgetem nagyon, de napi 2x25km-t megyek vele, és még sose láttam az olajban vízlecsapódás, vagy egyéb szennyeződés nyomát. Az olajszint se mászkál le-fel, cserénél közel a max-ig töltöm, 10e km-ig megy le kb. a min jelig.

Link to comment
Megosztás:

hát ez a pörgetés téma érdekes dolog ugyancsak, nekem a wareszom 22 éves volt, és pörrgött az is olyanokat néha, hogy szerintem bőven tiltott volna ha lett volna benne elektronika, de semmi baja nem volta mocinak, pedig ezek a kétütemű vasak igencsak kopósak voltak, igaz ez is kapta a metabondot, és volt benne felujítás, meg fúrás is, de a fordulattal semmi baja se volt.

Link to comment
Megosztás:

Üzemmelegen egyáltalán nem gond a 4-5ezres fordulat egy benzinmotornak (huzamosabb ideig sem).

Azonban véleményem szerint ha valaki normál fordulaton rendszeresen megy legalább annyit, hogy 10-15 percig

üzemmeleg legyen az autó, akkor már elég jó eséllyel nem marad meg a lecsapódott pára és benzin az olajban.

Jól van, ebben is egyetértünk. :)

A tatákról meg ne is beszéljünk, mert még ennél is durvábbat tudok mondani.

Link to comment
Megosztás:

de szerintem neked nem kell mondani mit bir egy 2 T trabi vagy waresz mocija.

sok esetben 10 ezer után motorcsere...

Hóhóóóóó Ez nem feltétlenül így van.

Wartburg 353 W, 180.000 km,

Csak a szopattyú és a vent. tengelyével volt valami gubanc, nem emlékszem pontosan, hogy mi.

Link to comment
Megosztás:

Hóhóóóóó Ez nem feltétlenül így van.

Wartburg 353 W, 180.000 km,

Csak a szopattyú és a vent. tengelyével volt valami gubanc, nem emlékszem pontosan, hogy mi.

Faternak is volt wartyogólya,nek semmi baja nemvolt de 100.000 felett ment vele bőven jó kis igénytelen strapabíró mocik azok :)

Link to comment
Megosztás:

Hóhóóóóó Ez nem feltétlenül így van.

Wartburg 353 W, 180.000 km,

Csak a szopattyú és a vent. tengelyével volt valami gubanc, nem emlékszem pontosan, hogy mi.

OFF - de ez a téma engem érzékenyen érint (rémálom) - Wartburgom volt jó pár évig - a ventillátor tengelynél valóban rendszeres elhagyta magát a tömítés - csepegett a víz, berozsdált a csapágy ... brr. Többször volt cserélve, de egyszer esküvőre menet állt be a csapágy - öltönyben, nyakkendőben - nyakig olajosan futottam be.

Link to comment
Megosztás:

Faternak is volt wartyogólya,nek semmi baja nemvolt de 100.000 felett ment vele bőven jó kis igénytelen strapabíró mocik azok :)

Szerintem is viszonylag strapabíró jószágok voltak..... Típushiba meg a mai motoroknál is gyakran előfordul, pedig hol vannak azok ehhez?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Mivel rossz topicban tettem fel a kérdésemet (újonc lévén), itt tenném fel újra, remélem jó helyre tévedtem :)

tehát....

"Itt még vagyok de a Kadettklub fórumon szoktam irkálni ha időm engedi. Mivel a kérdés amit szeretnék feltenni nem kimondottan csak Kadettos probléma ezért írom ide is.

A gond a következő:

Van egy 1.6-os diesel D-Kadettem. Mostanáig szerény anyagi körülményeim miatt Lidl-ben kapható 15W40-es olajjal ment minden gond és probléma nélkül, az olajszűrőket és egyéb szűrőket meg tudtam venni Bosch-ban vagy Mann-ban. Miután egy kicsit kezdtben rendbejönni anyagag, gondoltam kipróbálok valami jobbat, olvasgattam olvasgattam a témában de nem tudtam dűlőre jutni, mert mindenki mást mondott. Vettem hát Shell Helix-et (pirosat), ami a felirat szerint az öreg motorokhoz való. Ezzel előjött egy sor probléma, elkezdte enni az olajat és rendszeresen kerepelt a motor, indítás után, menet közben, néha megszűnt aztán előjött, gázfröccsre megint elmúlt a kerepelés aztán megint lehetett hallani. Szerencsére nem sokat jártam így vele, az utam a lakatoshoz vitt amit már régóta terveztem. Gondoltam most itt az ideje egy másik olajcserének. De ez úttal mit tegyek bele? Alaposabban beleolvastam a témába és Valvoline Diesel 15W40-et szeretnék ami direkt hagyományos turbó nélküli szívódízel motorokhoz javasolt.

Az autó egyébként 430000 km-t futott, szervízkönyve szerint eddig lényegesebb fődarab csere nélkül.

Mit gondoltok?"

Mackósajt kolléga a Metabond Hard 15W40-et ajánlotta. Ideálisnak tűnik és az ára is jó.

Link to comment
Megosztás:

Alaposabban beleolvastam a témába és Valvoline Diesel 15W40-et szeretnék ami direkt hagyományos turbó nélküli szívódízel motorokhoz javasolt.

Melyik ez a Valvoline-motorolaj pontosan? Nem a Diesel Turbóra gondoltál? A kopottabb motorokba ajánlott, szintén ásványi Valvoline Maxlife-fal és a Castrol GTX High Mileage márkanevű motorolajával lehet, hogy hasonlóan járnál, mint a Shell olajával, mert azokat már nem az 1990 előtt gyártott autók motorjához tervezték. Nézd meg ezeket a motorolajokat:

http://www.olajshop.hu/termekek/castrol/uj...w_40/1l/details

http://www.metabond.hu/metabondnet2/

http://www.olajshop.hu/termekek/liqui_moly...w_40/5l/details

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.