Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Gumik, felnik


Tápiószecső

Recommended Posts

175/70 r13 as gumijaim totál elkoptak (Eurotec DOT 2002esek voltak!), kell valami új darab rá.

A Barum Brillantisra hajtok , esetleg a Debica , de Kormorán és olcsóbb társai semmiképp..

javaslat?

BF Goodrich G-grip, ezt is a Michelin gyártja. Nekem 175/65 R14-es méretben van, nagyon meg vagyok vele elégedve. Csendes, tapad rendesen esőben is, komfortos.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

175/70 r13 as gumijaim totál elkoptak (Eurotec DOT 2002esek voltak!), kell valami új darab rá.

A Barum Brillantisra hajtok , esetleg a Debica , de Kormorán és olcsóbb társai semmiképp..

javaslat?

Még viszonylag friss az élményem a debicával. Két órája szálltam ki egy focusból amivel ma letoltam kicsit több mint 700km-t, szakadó eső-szikrázó víz váltakozatosságában, 90% autópályán. Nem akarsz ilyet... :D az intenzívebben esős szakaszokon 90-nél már úszott, de legalább a száraz részeken is radírt játszott folyamatosan. Előttem egy passat 20méteres vízfüggönyt húzott maga után, nekem meg nem lett volna nedves a csomiajtóra ragasztott papírlap se. :lol: A barummal én jól elvoltam. Szerintem teljesen jó.
Link to comment
Megosztás:

Et40-en elfér. Nekem olyan 30 körültől kezdett beleérni. http://p.coldline.hu/2014/04/29/1443722-20140429-gtr4FJ.jpg

Így összehasonlítva biztosan elfér a 195/60 R15-ös, mert az enyém nincs megültetve. Árban is jobban jönne ki a garnitúra. A 195/55-höz képest ötöt tudnék venni a /60-asból. Erősen gondolkodom rajta. Na meg hosszútávon a fogyasztásban se volna előnytelen, mert kevesebbet pörögne a motor és autópályán ez nem hátrány. De elég hozzá a 1.8-as 115LE, vagy maradjak a 195/55-nél?

Link to comment
Megosztás:

175/70 r13 as gumijaim totál elkoptak (Eurotec DOT 2002esek voltak!), kell valami új darab rá.

A Barum Brillantisra hajtok , esetleg a Debica , de Kormorán és olcsóbb társai semmiképp..

javaslat?

Nekem 1000km van a Hankook eco K425-be. 175/65R14 Nagyon tapad szárazon és vizen is, és ultra csendes!!!

Havernak Barum van, max 5000km van bennük szárazon még ok, de vízen nagyon csúszik, a Hankook-hoz képest nagyon hangos! A két gumi közt az árkülömbség minimális!

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Így összehasonlítva biztosan elfér a 195/60 R15-ös, mert az enyém nincs megültetve. Árban is jobban jönne ki a garnitúra. A 195/55-höz képest ötöt tudnék venni a /60-asból. Erősen gondolkodom rajta. Na meg hosszútávon a fogyasztásban se volna előnytelen, mert kevesebbet pörögne a motor és autópályán ez nem hátrány. De elég hozzá a 1.8-as 115LE, vagy maradjak a 195/55-nél?

Személy szerint nem láttam fogyasztáscsökkenést a nagyobb átmérőből. Az egyben levezetett 300km az mindig jobban hat a fogyira, mint az átmérő. Valójában a gyorsításkor többet kér, és szerintem pont azt fogja kompenzálni a folyamatos haladás. Talán a hangerőből kevesebb lesz, de számottevő fogyasztás csökkenést nem tapasztalsz. Ez egyébként onnan is bejön, hogy az 1.6 16V esetén totál ugyan az a fogyasztás G astra esetén, mint F esetén, úgy, hogy a távolság ugyan az, a vezetési stílus ugyan az, útvonal ugyan az, de a G-é nagyobb átmérővel szerelt kerék. Összességében talán kicsit fürgébb az F, míg a G kényelmesebb, Végsebesség ugyan az, gyorsulás érzetre kicsit F-re jobb, bár lehet a tömeg miatt. Itt tenném hozzá, hogy a téli gumik 185/65R14-esek, és a fogyim totál ugyan az, mint a 195/50R15-el. Ebből nem sokat spórolsz össze szerintem. Ami előny, hogy kényelmesebb, talán kicsit halkabb, és hogy a kátyút jobban bírja. Hátrányok... marha bután néz ki, bár lehet, ha egy jó nagy alufelnin lenne egy peresebb gumi, és úgy lenne nagyobb a kerék, akkor jól mutatna. Gyorsulásnál kicsit mintha lomhább lenne. Kanyar tartása minimum 20%-al kisebb, így a kanyarokban több energia vész el a fékezés miatt. Ha az ára számít, akkor vedd az olcsóbbat, de tényleg csak azért tenném fel a helyedben. 115 lóerő elvileg elég, csak ne akarj versenyezni vele, mert hátrányból indulsz az tuti. Mindig azt mondom, hogy adott felszereltségű autóhoz újra kell tanulni a vezetést. Nem tudsz minden autót ugyan úgy vezetni, mert 1-1 paraméter teljesen mássá teszi a gépet. 1 gumi, vagy lengéscsillapító, vagy rugó sokat változtat az autó karakterisztikáján. Azt, hogy milyen lesz az autód senki sem fogja megmondani Neked, mert bár külsőleg egyformák, nincs 2 totál egyforma autó, pláne nem 10 év felett. addigra vagy szarrá megy a fél kocsi, vagy ki van cserélve. A többség egyéni igények szerint alakítja ki a kocsiját, és cseréli az alkatrészeket. Lehet nálad jól működik a 4 gumi, másnál meg szar lesz. Próba szerencse! :) Kíváncsi vagyok!

Link to comment
Megosztás:

Köszi az okfejtést, tanulságos volt! :) Amikor 195/50 R15ös gumival mentem pályán, akkor evett 7.6-ot, viszont volt benne minden sebesség tartomány a 100-tól a 170km/h-ig bezárólag. Ha megtudnám állni, hogy ne akarjak mindenkit megelőzni, talán akkor kevesebbet is fogyasztana. Majd nyáron kipróbálom Egertől Fonyódig, de addig még kell egy garnitúra gumit vennem. :D Amúgy Dunlop SP 01 volt rajta.

Link to comment
Megosztás:

Köszi az okfejtést, tanulságos volt! :) Amikor 195/50 R15ös gumival mentem pályán, akkor evett 7.6-ot, viszont volt benne minden sebesség tartomány a 100-tól a 170km/h-ig bezárólag. Ha megtudnám állni, hogy ne akarjak mindenkit megelőzni, talán akkor kevesebbet is fogyasztana. Majd nyáron kipróbálom Egertől Fonyódig, de addig még kell egy garnitúra gumit vennem. :D Amúgy Dunlop SP 01 volt rajta.

Az egy kimondottan jó gumi.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Tegnap este értem csak haza vele, aztán a gyári csavarok rövidek, így csak jövőhéten kerül fel :unsure:

Nemrég melóhelyen vettük észre hogy a kollégának defektje van. Segítettem neki kicserélni a kereket, de a pótkerék acélfelni volt, neki meg ugye hosszú csavarjai voltak az alufelnihez. Nem tudtuk hogy nem ér-e bele bármibe is ha betekerjük őket teljesen így a lakatosműhelyből hoztunk alátétet és azt tettünk a csavarok alá. :D

Link to comment
Megosztás:

Ez ugye nem komoly?

Egyébként elöl nem tud beleérni semmibe, hátul igen.

Ja, nekem meg pont ezért egyforma mind a 9 kerekem. :)

De komoly, hátul volt valami citroen tudjaatököm milyen kocsiban. 3 kilómétert ment vele hazáig, addíg nem esett ki a kerék legalábbis másnap nem mondta. A pótkerék az autó alatt volt és tök lapos, szerencsére a cégnél a bicajtárolónál van kompesszor. A gyári kerékkulcsot meg kapásból elhajtottuk, valami bilivasból volt. :D Jók ezek az új autók, akkor se kéne ha egy az egyben elcserélhetném a 20 éves opelre. :rolleyes: Van az a pénz amiért megválnák tőle, abből meg vennék egy fiatalabb F-et. :)

Link to comment
Megosztás:

De komoly, hátul volt valami citroen tudjaatököm milyen kocsiban. 3 kilómétert ment vele hazáig, addíg nem esett ki a kerék legalábbis másnap nem mondta. A pótkerék az autó alatt volt és tök lapos, szerencsére a cégnél a bicajtárolónál van kompesszor. A gyári kerékkulcsot meg kapásból elhajtottuk, valami bilivasból volt. :D Jók ezek az új autók, akkor se kéne ha egy az egyben elcserélhetném a 20 éves opelre. :rolleyes: Van az a pénz amiért megválnák tőle, abből meg vennék egy fiatalabb F-et. :)

Jó, mondjuk akkora távra még nem annyira gáz, kell egy kis izgalom az életbe. :)

Hát jha. Én se szeretem ami 15 évnél fiatalabb.

OFF

Apámnak most egy 6-os mazdája van, ami amúgy elég korrekt kis gép, a futóművét külön irígylem, és hát a formaterve is eléggé ottvan, (külsőleg legalábbis) viszont olyan idegesítő dolgai vannak, mint hogy a négyből csak a balelső ablak automata, bezárni kulccsal csak bal elöl lehet, és azt is csak ha minden ajtó be van csukva, meg ilyenek. Apró dolgoknak tűnnek, de mindennapi használatban eléggé idegesítőek, az én 24 éves "csotrogányom" meg még fel is húzza az ablakot ha bezárom. :P

ON

Link to comment
Megosztás:

Nemrég melóhelyen vettük észre hogy a kollégának defektje van. Segítettem neki kicserélni a kereket, de a pótkerék acélfelni volt, neki meg ugye hosszú csavarjai voltak az alufelnihez. Nem tudtuk hogy nem ér-e bele bármibe is ha betekerjük őket teljesen így a lakatosműhelyből hoztunk alátétet és azt tettünk a csavarok alá. :D

Ilyenkor jó, hogy ugyanazok a csavarok mindkét szettemhez :)

Link to comment
Megosztás:

Jó, mondjuk akkora távra még nem annyira gáz, kell egy kis izgalom az életbe. :)

Hát jha. Én se szeretem ami 15 évnél fiatalabb.

OFF

Apámnak most egy 6-os mazdája van, ami amúgy elég korrekt kis gép, a futóművét külön irígylem, és hát a formaterve is eléggé ottvan, (külsőleg legalábbis) viszont olyan idegesítő dolgai vannak, mint hogy a négyből csak a balelső ablak automata, bezárni kulccsal csak bal elöl lehet, és azt is csak ha minden ajtó be van csukva, meg ilyenek. Apró dolgoknak tűnnek, de mindennapi használatban eléggé idegesítőek, az én 24 éves "csotrogányom" meg még fel is húzza az ablakot ha bezárom. :P

ON

A cégnél mindössze 4 éves Skoda praktikokat használunk. A hátsó csomagtérajtón nincs zár nincs nyitógomb, kézzel és kulcssal sem nyitható. A központizár nem nyitja. Ha be vagy ki akarsz pakolni akkor a vezetőoldali ajtónál (mert csak az nyitja) ki kell nyitnod az autót, be kell szállnod, rá kell adnod a gyújtást, majd megnyomni egy gombot ami nyitja a hátsó ajtót, majd kiszállsz és felnyitod, hogy ezután bepakolhass. Ha valami akkor ez idegesítő. Ha sietnem kell legszívesebben felgyújtanám az egész autót. Ja és ez a 4 éves autó nem jelzi ha kiszállsz, hogy rajta felejtetted a világítást. A 22 éves Astrám tudja. Belül nincs kárpit az ajtón csak gagyi műanyag burkolat az egész. Behallatszik az utastérbe a kipufogó filigrán hangja ami borzasztóan idegesítő számomra. Vicc az egész autó. Nem kellene semmi pénzért pedig csak 4 éves.

Link to comment
Megosztás:

A cégnél mindössze 4 éves Skoda praktikokat használunk. A hátsó csomagtérajtón nincs zár nincs nyitógomb, kézzel és kulcssal sem nyitható. A központizár nem nyitja. Ha be vagy ki akarsz pakolni akkor a vezetőoldali ajtónál (mert csak az nyitja) ki kell nyitnod az autót, be kell szállnod, rá kell adnod a gyújtást, majd megnyomni egy gombot ami nyitja a hátsó ajtót, majd kiszállsz és felnyitod, hogy ezután bepakolhass. Ha valami akkor ez idegesítő. Ha sietnem kell legszívesebben felgyújtanám az egész autót. Ja és ez a 4 éves autó nem jelzi ha kiszállsz, hogy rajta felejtetted a világítást. A 22 éves Astrám tudja. Belül nincs kárpit az ajtón csak gagyi műanyag burkolat az egész. Behallatszik az utastérbe a kipufogó filigrán hangja ami borzasztóan idegesítő számomra. Vicc az egész autó. Nem kellene semmi pénzért pedig csak 4 éves.

Ez a nyitás azért van így kialakítva, hogy ha piros lámpánál állsz, vagy nyitva hagyod az autót, akkor ne tudják csak úgy kikapni a rakományt. Igazából a biztonságot a kényelem oltárán áldozták fel. Kárpit azért nincsen, csak lemez, mert szarrá törné szaggatná az ember, és a szíve szakadna meg. Használtam én opel combot, ott sem volt agyon extrázva. Egyéni megrendelés esetén akármit beraknak. Teherautó! Sok dolgot ne várj tőle, pláne ne plüss kárpitot! :)

Nem értem miért nem sípol, de lehet, hogy tönkre van a mikro kapcsoló a zárszerkezetben, és a javítási költség magához mérten irreálisan drága, így nem érzékel. Alapból benne van a sípolás, amit ki nem állhatok, mert sokszor sötétben, az autó lámpafényénél melózva, nem hagyhatom nyitva az ajtót, mert a gombot nem tudom kitámasztani, és vonyít. Akipufogó hangját meg az üres raktér miatt hallod, mert nincsen semmi ami felfogja a hangot, ezzel szemben a konzervdobozhoz hasonlóan felerősíti... Minden dobozos sajnos ilyen! Sőt! A Renault kangoo-nak személyszállítóként is eleve dobozos hangja van, mert az annyira prűd, mintha teherautóból gyártották volna.

Módosítva : hetyke
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.