Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fogyasztás


Amusing

Recommended Posts

Nem értelek titeket... biciklin 7km sok? :D

Max. 20 perc, és akkor baromi lassan mentem... :D Mivel ekkora táv a fent részletezett mennyiségű közlekedési lámpa mellett még autóval is legalább 10 perc, sztem még csak nem is kéne sokkal előbb elindulni.

A fogyasztás meg sajna ilyen körülmények között attól tartok teljesen normális.

egyet értek...

ez így van ,a fogyi nem lesz kevesebb

ha bringával mész egy20kmh átlagot akkor nincs 20 perc se :)

Link to comment
Megosztás:

egyet értek...

ez így van ,a fogyi nem lesz kevesebb

ha bringával mész egy20kmh átlagot akkor nincs 20 perc se :)

Én múlt nyáron 2200km-t tettem a bringába, az több mint 3 tank benzin! :D

Napi 27 km-en az átlagsebességem 23-29 között van, széliránytól függően. Ha kifogok egy traktort, akkor szélárnyékban 35-40-et tekerek. :D

Én 20 perccel kelek korábban a tekerés miatt.

Egyébként néhány hónapig jártam biciklivel reggel 4-re is. Akkor még nem volt autóm. Igaz az csak 3 km volt kb. Sapka, kesztyű és nincs baj...

Link to comment
Megosztás:

ennyire nagyon nyomjátok a biciklit??? :D

lehet nekem is ki kellene próbálnom!?

én kb. 5l/100km vizet fogyasztok, és vastagabb szendvicset ha tekerek.

Nekem csak 19-20, de erre azért vannak szép dombok. blush.gif

Alföldön nálunk a kapubejáró a legmeredekebb, de akkor már azt hiszem beragadt a fék! :D

Link to comment
Megosztás:

Győr Mártírok úton lakok és a Csanakon a királyszék úton dolgozom. Úgy megyek hogy Mártírok ipar út egyből egy lámpa majd Ipar puskás még egy nah jó ez valamikor zöld utána fehérvári nagy körforgalom 10-ből 8 szor lámpa majd Szauter út ott kb 1,5km nincsen lámpa. Utána Szauter Tihanyi egyből lámpa szinte mindig. Utána Szauter Szent imre körforgalom ott megállás. Majd kis menet után megint körforgalom a Nagy Imre úti (temető) utána kis egyenes majd a köztemetőnél 60-40 % ba megfog a lámpa következik a Gerence úti lámpa, ott már rosszabb az arány ott 70-30ba megfog a lámpa majd ÖMV kutnál újra lámpa, nah ott már sokszor mákom van, azon át tudok haladni.A következő Régi pápai út 83 út kereszteződés szinte tuti lámpa. Majd utána tescos kereszteződés szinte tuti lámpával. És akkor sokszor tütymörgő vén trógerek az 1000 suzukikkal meg az öreg wartyogókkal. Szóval szívás útszakasz. Szabi mit gondolsz ezen a szakaszon mennyire jó a 9l?? Úgy értve hogy egy tankolás alatt 85% ba csak ezt az utat teszem meg némi 1-1,5km kitérőkkel (párom ill saját ügyek intézése +bevásárlás)

Szerintem a 9l teljesen rendben van! Szerintem Gyárváros és Csanak között bringával elég jó utakat lehet találni. Mártírok útja és gyárvárosi aluljáró között nincs nagy forgalom, kis utcákban lehet tekerni. Aztán aluljáró után a nagy körforgalomig és azon túl is van bringa út! Mondjuk én azon az új tökegyes :D úton mennék, ami a plazához visz ki, aztán két körforgalom, majd a Tesco felé is végig bringa út van! Meg talán Csanak felé is, de ha nem akkor a Metró felé teljesen biztonságos az útvonal!

Én most Öttevényről járok be és viszem a páromat az ipari parkba dolgozni én meg a Lázár Vilmos utcában dolgozom...ez egy jó 20as reggel és ugyanennyi délután!

Én őszre tervezem, hogy beköltözök Győrbe. Már nagyon várom, mert le tudnám porolni a bringámat :D Meg az első dolgom lesz venni egy robogót a húzósabb napokra... :)

Szerintem GoogleMapon vizsgáld meg az útvonalakat hasznos tud lenni!

Szerk.: Most nézem a Szauter út az a pazánál lévő új út B)

Link to comment
Megosztás:

Nagyon sokat gondolkodtam ezen a biciklis témán mivel már említettem hogy a régi melóhelyemre 4,5 éven keresztül azzal vagy egy kis "simo" val jártam. De a "simo" jellemzően csak akkor került elő ha nagyon olyanom volt vagy siettem. Nahmost sajna melóhely váltásra kényszerültem. Csökkent a fizetésem+rászorulok az autóm használatára. Folyamatosan küzdök a "nudli" fizetés beosztásával. Gondolkodtam egy jó robogó használtban történő vásárlásán ugyanis az biztos hogy megfelezné de lehet meg is harmadolná a kiadást. Csak ugye itt gond a robogó ára. Ami használható kategória és üzembiztos az sajnos drága minimum 70-100 ezer közötti összeg. Mert ugye melóba járásnál nagyon fontos az üzembiztonság. Ezért szeretem a G met mert ez eddig minden körülmények között célba vitt. Igaz volt hogy kopogós féltengellyel vagy valamikor rángatva 3 hengerrel de célba értem.

Link to comment
Megosztás:

Nagyon sokat gondolkodtam ezen a biciklis témán mivel már említettem hogy a régi melóhelyemre 4,5 éven keresztül azzal vagy egy kis "simo" val jártam. De a "simo" jellemzően csak akkor került elő ha nagyon olyanom volt vagy siettem. Nahmost sajna melóhely váltásra kényszerültem. Csökkent a fizetésem+rászorulok az autóm használatára. Folyamatosan küzdök a "nudli" fizetés beosztásával. Gondolkodtam egy jó robogó használtban történő vásárlásán ugyanis az biztos hogy megfelezné de lehet meg is harmadolná a kiadást. Csak ugye itt gond a robogó ára. Ami használható kategória és üzembiztos az sajnos drága minimum 70-100 ezer közötti összeg. Mert ugye melóba járásnál nagyon fontos az üzembiztonság. Ezért szeretem a G met mert ez eddig minden körülmények között célba vitt. Igaz volt hogy kopogós féltengellyel vagy valamikor rángatva 3 hengerrel de célba értem.

Link to comment
Megosztás:

Nagyon sokat gondolkodtam ezen a biciklis témán mivel már említettem hogy a régi melóhelyemre 4,5 éven keresztül azzal vagy egy kis "simo" val jártam. De a "simo" jellemzően csak akkor került elő ha nagyon olyanom volt vagy siettem. Nahmost sajna melóhely váltásra kényszerültem. Csökkent a fizetésem+rászorulok az autóm használatára. Folyamatosan küzdök a "nudli" fizetés beosztásával. Gondolkodtam egy jó robogó használtban történő vásárlásán ugyanis az biztos hogy megfelezné de lehet meg is harmadolná a kiadást. Csak ugye itt gond a robogó ára. Ami használható kategória és üzembiztos az sajnos drága minimum 70-100 ezer közötti összeg. Mert ugye melóba járásnál nagyon fontos az üzembiztonság. Ezért szeretem a G met mert ez eddig minden körülmények között célba vitt. Igaz volt hogy kopogós féltengellyel vagy valamikor rángatva 3 hengerrel de célba értem.

Esetleg kerékpár? Az olcsóbb, s nem fogyaszt benzint sem.

Link to comment
Megosztás:

Hát ezen a melóhelyen egész nap gyaloglok nem is keveset sokszor már vezetni sem sok kedvem van. Nem lenne erőm 7,5 km-t letekerni ugyanis biciklivel hosszabb lenne mert sok helyről ki van tiltva és némi kerülő lenne. Ha egész nap iróasztal mögött üldögelnék vagy vmi nyugis meló lenne akkor elgondolkodkonék rajta de így nem nagyon. A másik hogy a reggeli kezdés miatt majd 1 órával korábban kéne hogy keljek emiatt még jobban kikészülnék. Sokszor jó lenne ha nem kéne a várost átszelni mert ha itt vhol a közelbe lenne a melóm, úgy mint a korábbi akkor simán biciznék. Régen 1,8as F astrám volt annál sosem volt gond a fogyasztás mert az szinte mindig hosszúkat ment, ugyanis azzal melóba sosem jártam! Azóta vagyok ennyire rákészülve a fogyasztásra mióta napi szinten szembesülök ezzel a horror fogyasztással:(

Corsa C 1.2 twinport nem lenne jó alternatíva? A mostanit szerintem bőven beszámítanák érte (talán még maradna is), olcsóbb a biztosítása, kevesebbet is fogyaszt... városban sztem 7,5-lel el tudnál járni vele a mostani 9 helyett.

Csak meg kell szokni, hogy kicsit kisebb. De ha az anyagiak sokat számítanak, akkor valahol kompromisszumot kell kötni.

Link to comment
Megosztás:

Corsa C 1.2 twinport nem lenne jó alternatíva? A mostanit szerintem bőven beszámítanák érte (talán még maradna is), olcsóbb a biztosítása, kevesebbet is fogyaszt... városban sztem 7,5-lel el tudnál járni vele a mostani 9 helyett.

Csak meg kell szokni, hogy kicsit kisebb. De ha az anyagiak sokat számítanak, akkor valahol kompromisszumot kell kötni.

Nekünk van 1.2-es Corsa C-nk, nem eszik kevesebbet, minta Z14XEP Astra....

Link to comment
Megosztás:

Nekünk van 1.2-es Corsa C-nk, nem eszik kevesebbet, minta Z14XEP Astra....

Ha kis Corsa akkor csak 1,3 CDTI!!!!! Még egyszer benzinest soha!! Kollégám 1,3as CDTI vel jár ugyanide melózni csak ő a belvárosból(ergó +5-6 lámpa) és nem hittem a szememnek mikor megmutatta a BC-n hogy 6,2 télen a -6 fokokban utcáról indulva, mikor az enyém masszívan 10 fölött kajált úgy hogy én garázsból indulok. Most meg simán hozza neki városba klímával a 5,8at!!! Tehát ha vki tud olcósón jól szerelt 1,3CDTI corsát akkor kell!!!!

Link to comment
Megosztás:

Nekünk van 1.2-es Corsa C-nk, nem eszik kevesebbet, minta Z14XEP Astra....

Ha kis Corsa akkor csak 1,3 CDTI!!!!! Még egyszer benzinest soha!! Kollégám 1,3as CDTI vel jár ugyanide melózni csak ő a belvárosból(ergó +5-6 lámpa) és nem hittem a szememnek mikor megmutatta a BC-n hogy 6,2 télen a -6 fokokban utcáról indulva, mikor az enyém masszívan 10 fölött kajált úgy hogy én garázsból indulok. Most meg simán hozza neki városba klímával a 5,8at!!! Tehát ha vki tud olcósón jól szerelt 1,3CDTI corsát akkor kell!!!!

Link to comment
Megosztás:

Ha kis Corsa akkor csak 1,3 CDTI!!!!! Még egyszer benzinest soha!! Kollégám 1,3as CDTI vel jár ugyanide melózni csak ő a belvárosból(ergó +5-6 lámpa) és nem hittem a szememnek mikor megmutatta a BC-n hogy 6,2 télen a -6 fokokban utcáról indulva, mikor az enyém masszívan 10 fölött kajált úgy hogy én garázsból indulok. Most meg simán hozza neki városba klímával a 5,8at!!! Tehát ha vki tud olcósón jól szerelt 1,3CDTI corsát akkor kell!!!!

Valóban jó döntés fogyasztás végett. Nálunk is van egy a családban. 4,5-el jár országúton, némi várossal. Tehát jó indulattal vegyesnek is mondható.

Robi, te nagyon gyakran kétszer szólod ugyan azt....

Link to comment
Megosztás:

Valóban jó döntés fogyasztás végett. Nálunk is van egy a családban. 4,5-el jár országúton, némi várossal. Tehát jó indulattal vegyesnek is mondható.

Robi, te nagyon gyakran kétszer szólod ugyan azt....

Szervusz!

Én is észrevettem de nem tudom mi lehet az oka. Egyzserűen ha melóhelyrőly írok akkor kétszer szól hozzá.

Ma kaptam egy ötletet hogy mi lehet még jó a fogyasztásra. Egyik munkatársamnak 5ajtós G je van 238000 km vel szintén Z14Xe motorral ugyanúgy multec vezérlővel. Ő azt mondta frissítessek software-t. Neki is ugyanilyen pocsék értékeket hozott de nála is minden jó volt (füstgáz CO, mototrhőmérséklet, lambda jel változás). Miután elvitte azt mondta nyári üzemben 1-1,2 literrel kevesebbet eszik. Neki aztóa klímával max 8,5 tömény városba. De ha apósáéktól jön (ő arra lakik amerre én) és nem klímáz akkor simán 7,5-8 ba bőven megelégszik neki, holott ő minimum 2 személyel jön haza meg 4 el megy :D Szerintetek ez hozhat megoldást a fogyasztásra. Megkérdeztem egy helyi opel szervízt ők 4500 ért megoldanák nekem a frissítést. Érdemes megcsináltatni van valakinek ezzel tapasztalata? Mert ha csak duma inkább akkor beletankolom.

Link to comment
Megosztás:

Valóban jó döntés fogyasztás végett. Nálunk is van egy a családban. 4,5-el jár országúton, némi várossal. Tehát jó indulattal vegyesnek is mondható.

Robi, te nagyon gyakran kétszer szólod ugyan azt....

Szervusz!

Én is észrevettem de nem tudom mi lehet az oka. Egyszerűen ha melóhelyről írok akkor kétszer szól hozzá.

Ma kaptam egy ötletet hogy mi lehet még jó a fogyasztásra. Egyik munkatársamnak 5ajtós G je van 238000 km vel szintén Z14Xe motorral ugyanúgy multec vezérlővel. Ő azt mondta frissítessek software-t. Neki is ugyanilyen pocsék értékeket hozott de nála is minden jó volt (füstgáz CO, mototrhőmérséklet, lambda jel változás). Miután elvitte azt mondta nyári üzemben 1-1,2 literrel kevesebbet eszik. Neki aztóa klímával max 8,5 tömény városba. De ha apósáéktól jön (ő arra lakik amerre én) és nem klímáz akkor simán 7,5-8 ba bőven megelégszik neki, holott ő minimum 2 személyel jön haza meg 4 el megy :D Szerintetek ez hozhat megoldást a fogyasztásra. Megkérdeztem egy helyi opel szervízt ők 4500 ért megoldanák nekem a frissítést. Érdemes megcsináltatni van valakinek ezzel tapasztalata? Mert ha csak duma inkább akkor beletankolom.

Link to comment
Megosztás:

Szervusz!

Én is észrevettem de nem tudom mi lehet az oka. Egyszerűen ha melóhelyről írok akkor kétszer szól hozzá.

Ma kaptam egy ötletet hogy mi lehet még jó a fogyasztásra. Egyik munkatársamnak 5ajtós G je van 238000 km vel szintén Z14Xe motorral ugyanúgy multec vezérlővel. Ő azt mondta frissítessek software-t. Neki is ugyanilyen pocsék értékeket hozott de nála is minden jó volt (füstgáz CO, mototrhőmérséklet, lambda jel változás). Miután elvitte azt mondta nyári üzemben 1-1,2 literrel kevesebbet eszik. Neki aztóa klímával max 8,5 tömény városba. De ha apósáéktól jön (ő arra lakik amerre én) és nem klímáz akkor simán 7,5-8 ba bőven megelégszik neki, holott ő minimum 2 személyel jön haza meg 4 el megy :D Szerintetek ez hozhat megoldást a fogyasztásra. Megkérdeztem egy helyi opel szervízt ők 4500 ért megoldanák nekem a frissítést. Érdemes megcsináltatni van valakinek ezzel tapasztalata? Mert ha csak duma inkább akkor beletankolom.

Legalább tudjuk, mikor "dolgozol"... :D

Érdemes lenne először megnézetned, h melyik softver verzió van a gépeden, és van-e annál újabb... Esetleg... Bár, valszeg ez sem lenne olcsóbb...

Link to comment
Megosztás:

Ha kis Corsa akkor csak 1,3 CDTI!!!!! Még egyszer benzinest soha!! Kollégám 1,3as CDTI vel jár ugyanide melózni csak ő a belvárosból(ergó +5-6 lámpa) és nem hittem a szememnek mikor megmutatta a BC-n hogy 6,2 télen a -6 fokokban utcáról indulva, mikor az enyém masszívan 10 fölött kajált úgy hogy én garázsból indulok. Most meg simán hozza neki városba klímával a 5,8at!!! Tehát ha vki tud olcósón jól szerelt 1,3CDTI corsát akkor kell!!!!

Ezt hozza az Astra G 1.7 CDTI helyett valós, mért értékekkel és nem BC szerint. Most éppen 5.8 l/100km bő 60% 5-10 km-es városi távokkal. Még sosem fogyasztott 6.7-6.8 fölött, pedig télen sokat jár a motor csak a fűtés miatt.

Link to comment
Megosztás:

Hali mindenki!

Eljött a nap amire már múlthét csüt óta várok azaz hogy vihessem soft. update re a kocsit. El is vittem egy helyi opel szakszervízbe. Reggel fél8 kor ott voltam ahogy meg lett beszélve. 3/4 8 kor neki is álltak, de sajna 8:10 kor közölte a szervízes mókus hogy sajna nincsen újabb. Alternatívaként mondta hogy az egr szelepet lezárva rá tudja tenni az utolsó kiadásu Z14XE kódú motorokhoz gyárott softot. Megkérdeztem mennyi lenne mondták hogy 3150 a lemez alá :S 4500 a soft update (ezt ugye már tudtam) és 2840 ft lenne a munkadíja az EGR módosításnak. Erre mondtam köszönöm ez most nekem sok lenne. Kérdeztem mivel tartozok mondták hogy munkafelvételre kell menni. Ott sűrű elnézés kérés közepedte azt mondták hogy semmivel. Tehát minden okk lett volna ha van új soft. Sajna igy marad a pocsék szar fogyasztás és egyben a duh hogy most már tényleg a tettek mezeére kell lépjek és meg kell váljak a szeretett G-m től.

U.i: szerintetek egy tökéletesen működő EGR lezárással megjavulna a fogyasztás? Mert szerintem tuti nem, ez meg a szemembe az én zsebemre eljátszott próbálkozás lett volna a szervíz részéről.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.