Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Extra-felszerelések beépítése utólag + elektromos kérdések


Amusing

Recommended Posts

Hali srácok!

Egy baleset során tönkrement a világításhoz tartozó csipogóm. Ami ugye akkor sípol ha leveszem a gyújtást a kocsiról és kinyitom az ajtót égve felejtett lámpák mellett. Szerencsére még nem hagytam úgy azóta, nem merült le az akksim, de szeretném megelőzni ezt és helyreállítani a dolgot. Szervizben azt mondták, hogy 25e a cucc plusz munkadíj, mondom nekem ennyiért ne csipogjon :excl: Tulajdonképpen mi ez a ketyere ami csipog? És lehetne szerezni esetleg olcsón működőt?

Köszi előre is.

Ilyen csipogó cuccot, lehet venni már bármelyik autósboltba. Max. nem olyan hangja lesz mint a gyári....... de 25 eFt tuti nem kerül! Szeirnzem max 3 de lehet mg az is sok..

Link to comment
Megosztás:

Úgy néz ki 7végén lesz ülésfűtésem! :excl:

Tudna valaki küldeni nekem az ülésfűtés csatiról és az ülés alatti csatiról valami kapcsolási rajz félét vagy valami bekötési segédletet? A biztitáblán hol találom a hozzá tartozó biztosítékot?

Köszi!

http://www.langzeittest.de/opel-zafira/tec...sitzheizung.php

Én ennek a leírásnak alapján csináltam. vaterán vettem két kapcsolót. A biztosíték táblából pedig hiányzott a 37. és 45. biztosíték. (gondolom zafira és G astra egyezik)

Link to comment
Megosztás:

nem is rossz ennyiért.

abs beszereléshez másik futómű kell a kocsi alá de minimum ki kell cserélni a csapágyakat mert azokban vannak az érzékelők

nem tudom hogy a féknyergek jók e hozzá

kell az abs kocka meg még biztos sok minden

valaki azt mondta egyszerűbb absest venni, mármint autót

pübe dobd el a címed küldök egy programot cdn

ha majd esedékes és még meglesz ez a pali az ebayen

lehet meg kéne majd rendelni nekem.

Az enyém már át lett építva ABS-esre ahogy az aláíromban is látszik...pedig nem volt benne...a TC annyira nem egyszerű...ahhoz más fajta vezérlő egység kell, ami ezt is tudja, de annak olyan bemenetei is vannak amivel nem biztos hogy rendelkezik a géped...

Link to comment
Megosztás:

Én meg tegnap nyálaztam át a forumot tempomat ügyében, de konkrét válaszokat nem kaptam. Ha lehetséges raknék az enyémbe tempomatot, csak jó lenne tudni, hogy mennyiért beszerezhetőek a cuccok az én bowdenes X16XEL-emhez. :excl:

Ha valaki tudna részleteket is közölni, az ne habozzon!!

Üdv!

Elég régen olvastam a fórumot, nem tudom aktuális-e még a dolog, de leírom én mire jutottam, hátha segít.

Nekem is ilyen autóm van (X16XEL bovdenes), én a nyáron kérdezősködtem itt és jártam körbe a témát, a következőre jutottam:

Ahhoz, hogy a tempomat beépíthető legyen a kábelkötegben meg kell lennie a kormányoszlop mellett a tempomatos kormánykapcsolóra menő kis 4 érintkezős csatlakozónak, és a kuplungkapcsoló csatlakozójának. Meg kell venni a kormánykapcsolót, a kuplungkapcsolót, és egy vezérlő motort, ami a gázbovden mellé csatlakozik, és vezérli a fojtószelepet. Szerencsés esetben ez utóbbinak is megtalálható az elektromos csatlakozása a motortérben, nálam meg is van, de úgy emlékszem Qpack azt írta, hogy neki ezt utólagosan kábelezték be, tehát ez pótolható. Az ECU programozására elvileg nincs szükség, a fenti 3 alkatrész beszerelésével működik a dolog.

Nálam ott akadt el a dolog, hogy ezt a bizonyos tempomat motort égen-földön nem tudtam keríteni. Annyi biztosnak látszik, ez több helyről is megerősítést nyert, hogy kizárólag csak bontottan lehet hozzájutni, de nekem több napos telefonálgatás után sem sikerült találnom, így végül parkolópályára tettem a projektet.

Röviden ennyi, remélem tudtam hasznosat mondani.

Csak úgy zárójelesen így a végén, megfordult a fejemben egy olyan elvetemült gondolat a probléma megkerülésére, hogy mi lenne ha vennék egy univerzális tempomatot, de megvenném hozzá a gyári kormánykapcsolót és kuplungkapcsolót és azzal hoznám össze a saját utólagos kezelőegysége helyett (feltételezve, hogy az utólagos tempomat vezérlésére sima nyomógombok szolgálnak, nem valami speciális többáramkörös kapcsolók - én ezt tartom valószínűnek - így simán ki lehetne váltani), így a gyárival teljesen azonos működés lenne elérhető. De ez még csak egy gondolat ami felvetődött.

Link to comment
Megosztás:

Elég régen olvastam a fórumot, nem tudom aktuális-e még a dolog, de leírom én mire jutottam, hátha segít.

Nekem is ilyen autóm van (X16XEL bovdenes), én a nyáron kérdezősködtem itt és jártam körbe a témát, a következőre jutottam:

Ahhoz, hogy a tempomat beépíthető legyen a kábelkötegben meg kell lennie a kormányoszlop mellett a tempomatos kormánykapcsolóra menő kis 4 érintkezős csatlakozónak, és a kuplungkapcsoló csatlakozójának. Meg kell venni a kormánykapcsolót, a kuplungkapcsolót, és egy vezérlő motort, ami a gázbovden mellé csatlakozik, és vezérli a fojtószelepet. Szerencsés esetben ez utóbbinak is megtalálható az elektromos csatlakozása a motortérben, nálam meg is van, de úgy emlékszem Qpack azt írta, hogy neki ezt utólagosan kábelezték be, tehát ez pótolható. Az ECU programozására elvileg nincs szükség, a fenti 3 alkatrész beszerelésével működik a dolog.

Nálam ott akadt el a dolog, hogy ezt a bizonyos tempomat motort égen-földön nem tudtam keríteni. Annyi biztosnak látszik, ez több helyről is megerősítést nyert, hogy kizárólag csak bontottan lehet hozzájutni, de nekem több napos telefonálgatás után sem sikerült találnom, így végül parkolópályára tettem a projektet.

Röviden ennyi, remélem tudtam hasznosat mondani.

Csak úgy zárójelesen így a végén, megfordult a fejemben egy olyan elvetemült gondolat a probléma megkerülésére, hogy mi lenne ha vennék egy univerzális tempomatot, de megvenném hozzá a gyári kormánykapcsolót és kuplungkapcsolót és azzal hoznám össze a saját utólagos kezelőegysége helyett (feltételezve, hogy az utólagos tempomat vezérlésére sima nyomógombok szolgálnak, nem valami speciális többáramkörös kapcsolók - én ezt tartom valószínűnek - így simán ki lehetne váltani), így a gyárival teljesen azonos működés lenne elérhető. De ez még csak egy gondolat ami felvetődött.

Zsír... Akkor skippelem a dolgot! Univerzális nem kell :excl:

Link to comment
Megosztás:

Na a TIS-ben megtaláltam az ülésfűtés kapcsolási rajzát! :excl: Valamennyire értem, de valaki leírhatná, hogy mi merre van rajt.

[mg]http://kepfeltoltes.hu/thumb/101118/_l_sf_t_s_kapcsi_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Üdv!

TIS-ben szépen rákattintasz jobbal és feldobja a lehetőségek között a pozíciót is (nem tom magyarul mi lehet a pontos szöveg, mert nincs magyar TIS-em, egy ideje vadászom). Feldobja az autó képét és megmutatja, hogy hol keresd.

Link to comment
Megosztás:

TIS-ben szépen rákattintasz jobbal és feldobja a lehetőségek között a pozíciót is (nem tom magyarul mi lehet a pontos szöveg, mert nincs magyar TIS-em, egy ideje vadászom). Feldobja az autó képét és megmutatja, hogy hol keresd.

Köszi! Este megnézem! Érdekes ez a TIS... nemhiába 3napos tanfolyam van hozzá Opeléknál :excl:

Amúgy én nemrég szereztem a TIS-t egy Opel szervizes sráctól és azt mondta, hogy 2008as frissítésű az adatbázisa... szóval G-hez meg H-hoz bőven jó.

Link to comment
Megosztás:

A szivargyújtóaljzat állandó feszültség alá helyezése megoldható valahogy? Akkor be tudnék helyezni egy kis kerámia fűtőtestet időzítővel. Így ha kell 1-1,5 órával indulás előtt bekapcsolna, hó ill. jégmentes ablakkal enyhe idő várna az utastérben. Anno a Tipomban jól működött, pedig abban - benzines lévén - jóval kisebb akku volt.

Link to comment
Megosztás:

A szivargyújtóaljzat állandó feszültség alá helyezése megoldható valahogy? Akkor be tudnék helyezni egy kis kerámia fűtőtestet időzítővel. Így ha kell 1-1,5 órával indulás előtt bekapcsolna, hó ill. jégmentes ablakkal enyhe idő várna az utastérben. Anno a Tipomban jól működött, pedig abban - benzines lévén - jóval kisebb akku volt.

rádióról nem egyszerűbb?

Link to comment
Megosztás:

rádióról nem egyszerűbb?

Lehet, hogy egyszerűbb, de a rádióhoz 10A, szivargyújtóhoz 20A biztosíték van. Nem szeretném a szivargyújtót az eredeti funkciójától megfosztani, mert arról szoktam 12V-os hűtőládát vagy merülőforralót használni (jól esik útközben egy ízlésem szerint készült kávé vagy egy tea :excl: ). A rádiót sem óhajtom túlbiztosítani 20A-es biztosíték behelyezésével.

Link to comment
Megosztás:

Lehet, hogy egyszerűbb, de a rádióhoz 10A, szivargyújtóhoz 20A biztosíték van. Nem szeretném a szivargyújtót az eredeti funkciójától megfosztani, mert arról szoktam 12V-os hűtőládát vagy merülőforralót használni (jól esik útközben egy ízlésem szerint készült kávé vagy egy tea :excl: ). A rádiót sem óhajtom túlbiztosítani 20A-es biztosíték behelyezésével.

Arról nem is beszélve hogy a rádióhoz jóval vékonyabb vezeték megy.

Link to comment
Megosztás:

Üdv Mindenkinek!

Astra G.

Keveset használom a kocsit. Fűtött garázsban tartom. Az eredeti, 6 éves akku van benne! Nincs vele semmi baj.

Az önkisülés és a riasztó készenléti üzeme miatt csepptöltésre is alkalmas, automata töltőt használok rendszeresen.

A kérdésem az, ha a kocsiban töltöm az aksit, le kell e venni a sarukat?

Link to comment
Megosztás:

Üdv Mindenkinek!

Astra G.

Keveset használom a kocsit. Fűtött garázsban tartom. Az eredeti, 6 éves akku van benne! Nincs vele semmi baj.

Az önkisülés és a riasztó készenléti üzeme miatt csepptöltésre is alkalmas, automata töltőt használok rendszeresen.

A kérdésem az, ha a kocsiban töltöm az aksit, le kell e venni a sarukat?

Bár nem értek hozzá, de miért kéne? Mikor az autó megy, akkor is fent lévő sarunál tölt. Néha én is rátöltök, sosem vettem le még hozzá...

Link to comment
Megosztás:

Üdv Mindenkinek!

Astra G.

Keveset használom a kocsit. Fűtött garázsban tartom. Az eredeti, 6 éves akku van benne! Nincs vele semmi baj.

Az önkisülés és a riasztó készenléti üzeme miatt csepptöltésre is alkalmas, automata töltőt használok rendszeresen.

A kérdésem az, ha a kocsiban töltöm az aksit, le kell e venni a sarukat?

Ugyanaz a szitu, mintha bikakábellel másik autóról rácsatlakozol.

Nem kell levenni.

Link to comment
Megosztás:

Bár nem értek hozzá, de miért kéne? Mikor az autó megy, akkor is fent lévő sarunál tölt. Néha én is rátöltök, sosem vettem le még hozzá...

Szerintem a fejegység miatt le kell venni, én le szoktam, nem mintha olyan sokat tölteném!

Már láttam olyat,hogy a töltő hazavágta a magnót

Link to comment
Megosztás:

Ugyanaz a szitu, mintha bikakábellel másik autóról rácsatlakozol.

Nem kell levenni.

Hát, igen! Logikus!

A "bikázásnál" 100x nagyobb áramok rohangálnak!

Otthoni töltés esetében max. a belső világítás gyullad ki, ha kiveszek valamit, mást ilyenkor nem használok.

Amúgy meg tényleg!

Menet közben 14,3 - 7 az aksi kapocsfeszültsége

15 éve így töltöm a kocsit én is.

Most egy Ford tulaj meglátta és kérdezte, hogy hogy merem, mert neki a szervizben azt mondták, hogy meghibásodhat az elektronika.

Ezért merült fel ez a kérdés.

dsteel és egyhapsi köszönöm a válaszokat!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.