Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Extra-felszerelések beépítése utólag + elektromos kérdések


Amusing

Recommended Posts

Hátha érdekel valakit!

TETŐABLAK

<_<

Tetszik. Annak idején én webastót rakattam bele. Mondjuk nem bántam meg, de egy 100-asba fájt, ez olcsóbb is meg gyári is. De ugye ez 25 + szerelés + fényezés + elektromosítás, lehet hogy ez is felmenne majdnem 100-ig... Viszont gyári lenne. Én eldöntöttem, nekem minden autómban lesz ilyen vagy olyan naptető, mert én nagyon szeretem.

Link to comment
Megosztás:

Nekem a kézifék jobb lett, a dob mindig beragadt befagyott nem fogott. Ment közben viszont nem nagyon lehet érezni, hogy erősebb. Talán vontatásnál erős lejtőn nem melegszik el úgy a tárcsa mint a dobfék. Viszont jól néz ki. A sima 1.4- 1.6 vonal 264 mm volt elöl 240mm hátul 4 csavarral illetve talán korai 1.8 (az enyém is egy ilyen öszvérről van, 1.8xe1 de négycsavaros 240mm-es tárcsa), az erősebbek meg 5 csavarosak ha 280-at akarsz előre akkor agyat is cserélhetsz meg szerintem féltengelyt is ha meg már az tis cserélsz, akkor meg váltót is kellene. Az nem éri meg akkor már inkább autóval együtt kéne cserélni.

A tárcsás is ugyanúgy befagy télen.

Én úgy vagyok ezzel, hogy mielőtt autót vásárolok, felmérem az igényeket. Teljesítmény, extrák stb. És olyat veszek, ami ezeknek megfelel. Sokan több százezret költenek alap autók tuningjára, ahelyett hogy megvennék a gyárilag nagyobb motorral, jobb felszereltséggel ellátott

példányt, ami használtan nem is szokott drágább lenni.

Link to comment
Megosztás:

A tárcsás is ugyanúgy befagy télen.

Én úgy vagyok ezzel, hogy mielőtt autót vásárolok, felmérem az igényeket. Teljesítmény, extrák stb. És olyat veszek, ami ezeknek megfelel. Sokan több százezret költenek alap autók tuningjára, ahelyett hogy megvennék a gyárilag nagyobb motorral, jobb felszereltséggel ellátott

példányt, ami használtan nem is szokott drágább lenni.

Tárcsaféke még soha senkinek nem fagyott be. A kézifék kötele azonban már többször is. Sajnos a borítás végén felszivárog a víz, cserélni kéne. De inkább nem használom télen.

Amit a vásárlási szokásokról írtál az a szomorú valóság. Sajnos sokan még mindig hajlamosak nemcsak rossz felszereltséget, de nagyobb autót is vásárolni, mint amit fent tudnak tartani ill. amire szükségük volna. És ez tartja életben a lopott, hamisított vagy gagyi alkatrészek piacát.

Link to comment
Megosztás:

Amit a vásárlási szokásokról írtál az a szomorú valóság. Sajnos sokan még mindig hajlamosak nemcsak rossz felszereltséget, de nagyobb autót is vásárolni, mint amit fent tudnak tartani ill. amire szükségük volna. És ez tartja életben a lopott, hamisított vagy gagyi alkatrészek piacát.

Én nem kifejezetten erre gondoltam. Arra céloztam, hogy sok fiatal srác megveszi a leg fapadosabb felszereltségű 60 lóerős autót, aztán jön a kérdéssel, hogy hogy lehetne több lóerőt kihozni belőle, kéne bele klíma, hátra tárcsafék, tempomat, elektromos ablak, stb. Aztán mire mindent összeszámol, kijön neki 7-800 rugó kiadás, akkor félreáll a szája. De miért nem vett akkor valami 1.8-as, 2.0-es gépet, amibe mindez benne van? Tuning oldalakon szokott ez általában téma lenni. Meg a motorcserék. 1.4 helyett rak bele 2.0-est. -És a fék?-kérdezem én.-Majd utána az is csere lesz-mondja ő. Motor+váltó+fék+papírozás. Ahelyett, hogy venne gyárit. -De abban mi a tuning?-kérdezi.- Hát semmi. De jól megy, meg is áll, van benne klíma, stb. Ha meg tuningolni akar az ember, még mindig lehet rá rakni kereket, lehet ültetni, stb. :angry: <_< :P

Link to comment
Megosztás:

Én nem kifejezetten erre gondoltam. Arra céloztam, hogy sok fiatal srác megveszi a leg fapadosabb felszereltségű 60 lóerős autót, aztán jön a kérdéssel, hogy hogy lehetne több lóerőt kihozni belőle, kéne bele klíma, hátra tárcsafék, tempomat, elektromos ablak, stb. Aztán mire mindent összeszámol, kijön neki 7-800 rugó kiadás, akkor félreáll a szája. De miért nem vett akkor valami 1.8-as, 2.0-es gépet, amibe mindez benne van? Tuning oldalakon szokott ez általában téma lenni. Meg a motorcserék. 1.4 helyett rak bele 2.0-est. -És a fék?-kérdezem én.-Majd utána az is csere lesz-mondja ő. Motor+váltó+fék+papírozás. Ahelyett, hogy venne gyárit. -De abban mi a tuning?-kérdezi.- Hát semmi. De jól megy, meg is áll, van benne klíma, stb. Ha meg tuningolni akar az ember, még mindig lehet rá rakni kereket, lehet ültetni, stb. :angry: <_< :P

De vannak olyanok, akik szeretnek alkotni!

Megveszel egy kész valamit, és csak beleülsz oszt kész.

Vagy alakítasz valamit, amiben csomó munkád, energiád (nem feltétlenül pénz) van.

Na abban dagad a melled!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A héten megadta magát a távirányítóm, elvittem autóvillamossági szakemberhez beült az autóba, bedugta a kulcsot nyomkodott valamit és jó lett. Tudja valaki, hogy konkrétan mit csinált? Mert a másik kulcsom is ilyen. Meg attól tartok, hogy gyakori jelenség lesz, mert szerintem kontakthibás a kulcs távvezérlőjén az elem bekötése.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A héten megadta magát a távirányítóm, elvittem autóvillamossági szakemberhez beült az autóba, bedugta a kulcsot nyomkodott valamit és jó lett. Tudja valaki, hogy konkrétan mit csinált? Mert a másik kulcsom is ilyen. Meg attól tartok, hogy gyakori jelenség lesz, mert szerintem kontakthibás a kulcs távvezérlőjén az elem bekötése.

Letanította, benne van a használati utasításba is, hogy hogyan kell. <_<

Link to comment
Megosztás:

A tárcsás is ugyanúgy befagy télen.

Én úgy vagyok ezzel, hogy mielőtt autót vásárolok, felmérem az igényeket. Teljesítmény, extrák stb. És olyat veszek, ami ezeknek megfelel. Sokan több százezret költenek alap autók tuningjára, ahelyett hogy megvennék a gyárilag nagyobb motorral, jobb felszereltséggel ellátott

példányt, ami használtan nem is szokott drágább lenni.

Nem fagy be, az a bovden beázása miatt van. Sajnos hülyén van megoldva, felfelé áll a bovden vége. Ha sérül/öregszik a gumiharmonika visszaszivárog a belsejébe a víz.

Link to comment
Megosztás:

Egy elvetemült ötletem támadt.

Mivel kevés automata astra van, kevés közül lehet használtan választani.

Mennyire gáz, ha megveszek egy jó állapotú maunált, ebből van választék, lehet jó áron jót venni,

szerzek bele egy automata váltót, és átépítem, müködhet ?

Haverom csinálna, ha elválalná, ingyen, cserébe sokáig tartana, de valamit valamiért.

Link to comment
Megosztás:

Egy elvetemült ötletem támadt.

Mivel kevés automata astra van, kevés közül lehet használtan választani.

Mennyire gáz, ha megveszek egy jó állapotú maunált, ebből van választék, lehet jó áron jót venni,

szerzek bele egy automata váltót, és átépítem, müködhet ?

Haverom csinálna, ha elválalná, ingyen, cserébe sokáig tartana, de valamit valamiért.

elég elvetemült ötletnek tűnik

eleve olyan motoros kocsi kell amit gyárilag szereltek automatával szerintem

lehetséges hogy a motor vezérlése elektronika nem képes preferálni az automata váltót

a kocsiba másik kábelkorbács kell az tuti

a váltó felfogatása vagy a féltengely hossza is változhat

lehet más a váltó mérete

a ráfordítás mire összeáll sokkal többe kerülne mintha vennél egy gyárit

az alkatrészek beszerzése sem lehet egyszerű eltart annyi ideig amíg találsz egy olyat ami automata

és akkor szívhatod a fogad hogy jelentősen olcsóbb lett volna azt megvenni és nem szívtál volna annyit

és még sehol sincs kész a tiéd.

miért kell az az automata ennyire egészségi okokból vagy mert lusta vagy? ha az első akkor találsz más márkából automatát biztos

ha a második akkor meg türelem rózsát terem

ne dobálj ki fölöslegesen 100ezreket hacsak nem megteheted

Link to comment
Megosztás:

Egy elvetemült ötletem támadt.

Mivel kevés automata astra van, kevés közül lehet használtan választani.

Mennyire gáz, ha megveszek egy jó állapotú maunált, ebből van választék, lehet jó áron jót venni,

szerzek bele egy automata váltót, és átépítem, müködhet ?

Haverom csinálna, ha elválalná, ingyen, cserébe sokáig tartana, de valamit valamiért.

Az automata olyan minta robogó....

Nekem sosem volt szimpatikus, miért jó a gázt húzni, kocsiban meg csak nyomni?

Link to comment
Megosztás:

elég elvetemült ötletnek tűnik

eleve olyan motoros kocsi kell amit gyárilag szereltek automatával szerintem

lehetséges hogy a motor vezérlése elektronika nem képes preferálni az automata váltót

a kocsiba másik kábelkorbács kell az tuti

a váltó felfogatása vagy a féltengely hossza is változhat

lehet más a váltó mérete

Nem biztos hogy maga az ötlet bukásra van ítélve, ezen a fórumon is (az Omega B topikban) sokszor előfordul az automatáról kézire átépítés, és ha így lehet, akkor miért ne lehetne fordítva is?

Hogy olyan motoros autót kell-e venni?

Nem tudom, a Coupék közül csak a Z22SE motorosat lehetett automatával kapni, de nekem a Z18XE-ben mégis ott van a váltókarnál az automata váltó csatija...

Amennyire tudom a motorvezérlőnek nem sok köze van a dologhoz, az automata váltóhoz külön váltóvezérlő tartozik, bár az igaz hogy magán a váltón kívül még egy csomó sallangot meg kell venni hozzá, pl. ezt a váltóvezérlőt, ennek a kábelkorbácsát...

Link to comment
Megosztás:

Na majd ad nektek corsIKa! B)

Aki már vezetett automatát, mind azt mondja, soha többet manual! Én nem tudom, még nem próbáltam.

Dehogy,nem bántom én őket! :D

Azt viszont nem csípem,ha valaki olyan dolgot kritizál,amit nem próbált ki (tartós) használat közben.

Pl. aki sokat városozik annak áldás az automata váltó ill hosszú úton,tempomattal párosítva szintén,de

a mindennapokban is borzasztó kényelmes dolog!

Lámpánál sem hagynak el a hasonló autók,sport fokozat nélkül sem!

A fogyasztási dogma is megdőlni látszik,mert igaz,hogy a régi hagyományos automaták

többet esznek (bár az én előző még kéziváltós 1,6 -os Astrám pont ennyit evett),de

az újabbak már semmivel sem fogyasztanak többet,sőt van amelyik még takarékosabb!

Link to comment
Megosztás:

Dehogy,nem bántom én őket! B)

Azt viszont nem csípem,ha valaki olyan dolgot kritizál,amit nem próbált ki (tartós) használat közben.

Pl. aki sokat városozik annak áldás az automata váltó ill hosszú úton,tempomattal párosítva szintén,de

a mindennapokban is borzasztó kényelmes dolog!

Lámpánál sem hagynak el a hasonló autók,sport fokozat nélkül sem!

A fogyasztási dogma is megdőlni látszik,mert igaz,hogy a régi hagyományos automaták

többet esznek (bár az én előző még kéziváltós 1,6 -os Astrám pont ennyit evett),de

az újabbak már semmivel sem fogyasztanak többet,sőt van amelyik még takarékosabb!

C corsából meg B vekihez volt már szerencsém ami automata. Röviden összefoglalva. Városba egész jó hogy nem kell kapcsolgatni meg kuplungozni, de a több mint 2,5 literes többletért cserébe nekem nem kéne. Hosszúba használva a fogyasztás egyenletes tempójú haladás esetén nagyjából kiegyenlítődik a manuállal . Viszont hosszúba rettentően lerontja a vezetési biztonságérzetet. Nekem előzéskor nagyon bizonytalan, emelkedőn szerpentinen haladva az alá fölé kapcsolgatás nagyon bosszantó. Ha meg behúzom fix "2" be akkor meg pörög. Egyszóval nekem nem kéne, de hát erre meg azt mondják ízlések és pofonok különbözőek.

Link to comment
Megosztás:

sokszor előfordul az automatáról kézire átépítés, és ha így lehet, akkor miért ne lehetne fordítva is?

Talán mert a "butítás" sokkal egyszerűbb, és sokkal könnyebb beszerezni a manuális hozzávalókat hiszen a bontók 99%-ban ilyenek vannak

Én azt mondom, aki körtét szeretne ne vegyen almát. Az átépítés SOHA nem lesz gyári, mert úgysem lehet minden utolsó patentot rögzítőt stb megszerezni hozzá.

Kizárt, hogy nem lehet 1-2 hónap alatt felhajtani egy gyári automatát. Elég csak megnézni a mobile.de-t

Link to comment
Megosztás:

C corsából meg B vekihez volt már szerencsém ami automata. Röviden összefoglalva. Városba egész jó hogy nem kell kapcsolgatni meg kuplungozni, de a több mint 2,5 literes többletért cserébe nekem nem kéne. Hosszúba használva a fogyasztás egyenletes tempójú haladás esetén nagyjából kiegyenlítődik a manuállal . Viszont hosszúba rettentően lerontja a vezetési biztonságérzetet. Nekem előzéskor nagyon bizonytalan, emelkedőn szerpentinen haladva az alá fölé kapcsolgatás nagyon bosszantó. Ha meg behúzom fix "2" be akkor meg pörög. Egyszóval nekem nem kéne, de hát erre meg azt mondják ízlések és pofonok különbözőek.

Ezt a 2,5 literes túlfogyasztást mihez számoltad?Egy ugyanolyan motoros Corsához ill Vectrához?Vagy a saját autódhoz?

Előzéskor gondolom azért érezted bizonytalannak,mert nem szoktad meg a váltót és nyomtál egy nagy padlót.

Nem rossz ez ,csak más és meg kell szokni,ki kell ismerni!

Link to comment
Megosztás:

Pusztán a kényelem miatt, Bp-en hasznánám 99 % ban.

Legalább 1.6 ost szeretnék és G asztából jelenleg 2 db van (nem kombi)

Ebből az egyiket felhivtam, és 2 nap alatt érdekes mód megfeleződött a km óra állása.

Majd mikor erre rákérdeztem, lerázott a kereskedő ( http://www.hasznaltauto.hu/partner/takt_kft.-1429 ), vagy nepper, majd kikapcsolta a teloját.

1 magamnak keresek vasat, olcsó fentartásút, így Az astra mellett döntöttem, még a 4 es VW golf jöhet szóba, de úgy olvastam annak magasabb a fentartási költsége.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.