Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Extra-felszerelések beépítése utólag + elektromos kérdések


Amusing

Recommended Posts

Az autó sokkal zártabb! Több fajta ragacs van. Az átlátszó, kéz-melegen puha, már 50 °C után nyúlik, elenged.

Egy kirakat, általában nem mozog, nincs rázkódás. Nincs nehézségi, se centrifugális, se centripetális erőhatásnak kitéve.

De, Te tudod! Csak ne reklámozd.

Ne vedd személyesnek. Több helyen is láttam, hasonló, helytelen megoldásokat.

-Akkor inkább I.S.! A gyors-ragasztót is károsítja a nagy hő. Viszont a térháló, csak 100°C felett esik szét.

-Vagy a klasszikus szig-szalag. Párszor körbe, aszt' örökös!

-Vagy a kétoldalas ragasztó szalag. Idővel, ez is el fog engedni, de sokkal jobban bírja a szélsőségeket.

-Vagy egy gyors kötöző, ami (nem egyszerűen, de) még oldható is...

Autóban nem használnak klasszikus szigetelő szalagot, mert elenged a hőtől. Nálam is a testvezetéket azzal ragasztották, már szinte teljesen lejött, tiszta ragacs volt minden!

Csak bandázst szabad kocsiban használni. :smartass: (nézz bele a motortérbe, vagy máshova, mindenhol bandázs van, vagyis talán az az egy kivételével)

Link to comment
Megosztás:

Autóban nem használnak klasszikus szigetelő szalagot, mert elenged a hőtől. Nálam is a testvezetéket azzal ragasztották, már szinte teljesen lejött, tiszta ragacs volt minden!

Csak bandázst szabad kocsiban használni. :smartass: (nézz bele a motortérbe, vagy máshova, mindenhol bandázs van, vagyis talán az az egy kivételével)

Gyárilag természetesen nem használnak, mert vannak sokkal szebb és jobb megoldások. De megmondom az őszintét, én rendszeresen használom teljes lelki nyugalommal. Több mint 10 éve dolgoztam hivatásszerűen autóvillamossági szerelőként, azóta már biztos változtak a dolgok, de nekünk akkor alapvető dolog volt a szigetelőszalag. És tapasztalataim szerint ha nem is a legszebb megoldás, de legtöbb esetben teljesen megfelelő. Szintén tapasztalat, hogy lejönni az akkor szokott, mikor télen a szétfagyott szigszalagot tekerem rá, vagy nagyon lazán van rátekerve, meg biztos van abból is ócska minőségű.

Link to comment
Megosztás:

És még nagyon sok helyen van az autóban szigszalag...

Hétvégén én is szétszedtem ezt-azt az autón. A vezetékek hátul, az ajtókban, a küszöb alatt, az X1 csatlakozó... mind-mind szigszalag!

Nyúlik, málik, ragacsos, de a mienk!

(Pl. a képeiden is kb 5 helyen látható gyárilag, szigszalag.)

Ettől függetlenül, igazad van. Csak a gyártóknak mindig előnyösebb, ha olcsóbb a kivitel...

ui: ködlámpa vezeték beépítéses képeid, (ami használható) fent van az oldalamon. Köszönet érte! :hiya:

Nem kötekedés képpen írtam, de ha valaki valamit ragaszt, akkor ne szigszalaggal, mert azt megszívja.

Még a ködlámpa kivágásról, és beépítésről is van képem, azok is kellenek? Akkor elküldöm. Küld egy privátot majd.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Korábban már írtam a veramon féle utólagos Board Computer linkjéről , azóta már többféle verziója is létezik az elektronikának,

ez az eredeti saját gyári kijelzőt használó két nyelven (Cseh, és Angol) is működő verzió:

Link

Ez pedig az 5 nyelvű (Szlovák, Angol, Lengyel, Magyar) , MID kijelzőt használó profibb verzió:

Link

Itt vannak az árak: Link

Rendelt már valaki ebből a veramon féle Computerből? Írtam nekik, és kb. 150 cseh koronáért küldik Budapestre a megrendelt

elektronikát.

Link to comment
Megosztás:

Kérdés, hogy mi kell még ehhez a történethez, illetve, hogy milyen egyéb dolog kell a beszerléshez. Ha valóban 150 cseh korona, akkor nem vészes. Még lehet engem is érdekelne.. :)

Annyiért csak küldik! :omg: Értsd: postaköltség.

Napi árfolyamon: 150x11.86Ft=1779Ft

Link to comment
Megosztás:

Kérdés, hogy mi kell még ehhez a történethez, illetve, hogy milyen egyéb dolog kell a beszerléshez. Ha valóban 150 cseh korona, akkor nem vészes. Még lehet engem is érdekelne.. :)

Az árlistájuk szerint az eredeti kijelzőt használó kétnyelvű nagyságrendileg 1000, a MID-et használó és magyarul is tudó pedig kb. 2000 CZK, azaz átszámítva ~12e illetve ~24e Ft, de ezekre még rájön a fentebb írt postaköltség. Mondjuk sztem így sem drága, én tuti beruházok egyre amint kicsit egyenesbe jövök anyagilag...

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek!

Most már kiokosodtam ködlámpa beépítés témában.

Köszönöm mindenkinek a segítséget de még egy-két utolsó kérdés. Van-e egyszerűbb beszerelési mód a biztitábla kibontásánál és a kapcsolt vezeték megcsapolásánál??

Van e olyan valaki akinek sikerült a tűzfali csatlakozót "megpinenlni" (X2 csati 93-as kivezetés)???

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek!

Most már kiokosodtam ködlámpa beépítés témában.

Köszönöm mindenkinek a segítséget de még egy-két utolsó kérdés. Van-e egyszerűbb beszerelési mód a biztitábla kibontásánál és a kapcsolt vezeték megcsapolásánál??

Van e olyan valaki akinek sikerült a tűzfali csatlakozót "megpinenlni" (X2 csati 93-as kivezetés)???

idáig asszem hárman raktuk bele utólag...

kettő szétvág biztitáblába befarag :)

egy be volt kábelezve előre

szerintem kisebb feladat a biztitáblára kötni mint az X2-hőz hozzáférni

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A mai napon megőrült a komfort e-ablak emelőm. Pruto féle leírást építettem meg. Jó pát hónapot működött.

A hibajelenség, hogy spontán magától időnként felmennek az ablakok. Teljesen függetlenül mindentől.

Az e-ablak gyári funkciói hibátlanok.

Néha zárásra nem megy fel. De fél órával később már fent vannak az ablakok.

Néha pedig jól működik. Menet közbeni spontán ablakcsukás a legbosszantóbb.

Kiszereltem a cuccost. A forrasztások és a csatlakozások épek, az alkatrészeken sérülést, behatást nem látok. A szigetelés is megfelelő. Tehát ránézésre minden rendben van. :omg: :confused:

Van valakinek ötlete, hogy mi lehet ez? Mivel lehet összefüggésben. Most a melegben jött elő a hiba. Lehet, hogy kondenzátor megadta magát?

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek!

Egy "csodaautót" sikerült vennem. Mint korábban írtam, egy pár apróbb hibát sikerült orvosolnom, a lufik ügyében holnap viszem a kocsit szervízbe...

Most a fűtés elektromos szelepe kerül porondra, mert ügy berreg, mint egy kompresszor. Van egy állása a hideg-meleg forgatógombnak - nem a végállás - amikor nem kap áramot és elhallgat, de különben fesztül zakatol. Valamit persze csinál, mert valamicske fűtés van, de azért talán nem így kellene viselkednie.

Kérdésem. Mi lehet a gond, és lehet-e ezen szelep csere nélkül segíteni?

A válaszokat előre is megköszönve: P.S.

Link to comment
Megosztás:

Az árlistájuk szerint az eredeti kijelzőt használó kétnyelvű nagyságrendileg 1000, a MID-et használó és magyarul is tudó pedig kb. 2000 CZK, azaz átszámítva ~12e illetve ~24e Ft, de ezekre még rájön a fentebb írt postaköltség. Mondjuk sztem így sem drága, én tuti beruházok egyre amint kicsit egyenesbe jövök anyagilag...

Nekem is kell egy ilyen!!!!! Nekem az előbbi elég. Nem kell plusz jeladó??? Kiváncsi lennék hogy miként működik.

Link to comment
Megosztás:

Nekem is kell egy ilyen!!!!! Nekem az előbbi elég. Nem kell plusz jeladó??? Kiváncsi lennék hogy miként működik.

Üdv! Én most rendeltem meg egyet, mert a kocsi megvételekor is gond volt a kijelzővel, de mire hazaértem új szerzeményemmel, teljesen meghalt. Egyébként az "üvege" már akkor törött volt amikor vettem a járgányt, így most nem is kérdés a cseh kütyüsz !

A leírtak miatt én a komplett MID műszert rendeltem, aminek a bekötése a gyártó szerint nálam különösebb barbatrükköket nem igényel, tekintve gyárilag is multifunkciós volt benne -> a régi csatiját kihúzom, az újat bedugom.

Egyébként sok mindent tud, többet, mint az oirig. Kiegészíthető belső hőmérővel és a manuális klímák eseténben klíma vezérlővel - majdnem olyan jó lesz, mint az automata legkondi :-)))

A szállítás Magyarországra 150,- korona.

A pénzt előre kell utalni, a gyártó ficok mindent megad ehhez.

No... én várom a kütyüszt, ha tapasztalatom lesz vele, megosztom a fórumon!

Jó éjszakát: P.S.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tudna nekem segíteni valaki abban, hogy ha szeretnék egy ledes nappali menetfényt, mondjuk egy ilyet, akkor azt mire érdemes, szabad kötni?

Régebben volt már róla szó. Keress rá!

A lényeg, hogy a tompított felkapcsolásával automatikusan(!) lekapcsolódjon. Ez a hazai előírás, aminek sok gyári kivitelezés (elvileg) nem felel meg. Fontos még a megfelelő elhelyezés is.

Link to comment
Megosztás:

Régebben volt már róla szó. Keress rá! A lényeg, hogy a tompított felkapcsolásával automatikusan(!) lekapcsolódjon. Ez a hazai előírás, aminek sok gyári kivitelezés (elvileg) nem felel meg. Fontos még a megfelelő elhelyezés is.

Köszönöm az infót és rákerestem, de az egyik fórumtárs paragrafusokkal tűzdelt leírásán kívül semmi kézzelfogható leírást nem leltem.

Akkor ha a helyzetjelzőt szüntetem meg, mint fényforrást, és annak az vezetékelésére kötöm a nappali menetfényt, az lehetséges megoldás? Gondolom lekapcsolja, ha tompítottra váltok.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm az infót és rákerestem, de az egyik fórumtárs paragrafusokkal tűzdelt leírásán kívül semmi kézzelfogható leírást nem leltem.

Akkor ha a helyzetjelzőt szüntetem meg, mint fényforrást, és annak az vezetékelésére kötöm a nappali menetfényt, az lehetséges megoldás? Gondolom lekapcsolja, ha tompítottra váltok.

Nem.

Valami olyasmire emlékszem, hogy mivel a dióda csak egy irányba engedi át az áramot ezt a tulajdonságot használták ki. Sötét Nagyúr biztos jobban vágja!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!!!Van valakinek valami véleménye,tapasztalata az első ajtókra szerelhető légterelőről?Érdemes ilyet feltenni vagy nem?Ablakot nem karcolja össze?

Lehúzott ablaknál nem dübörög a szél, cserébe felhúzott ablaknál jobban hallható a forgalom zaja. Először azt hittem, hogy rosszul zár az ajtó, de nem.

A menetszél 50-60 km/h fölött lehúzott ablaknál mozdít rajta annyit, hogy felhúzáskor az automatika visszaereszti az üveget.

Legalábbis nálam Szatuna márkájúval ez a tapasztalat.

Link to comment
Megosztás:

Lehet...

Szia! Ne haragudj már, hogy zavarlak! Hozzád irányítottak. Lenne egy olyan kérdésem, hogy hogyan tudom megoldani a nappali menetfény beszerelését otthoni körülmények közt. Értem ezalatt, hogy honnan és hogyan lehet lekötni az áramot, hogy rendesen működjön az előírások szerint. Én a helyzetjelzőre gondoltam, hogy annak az áramát viszem a menetfényhez., tehát a menetfény váltaná ki a helyzetjelzőt. Kiderült viszont, hogy azt nem tudom, mivel az nem alszik el, ha tompítottra kapcsolok, valamint nem is szabályos és valami dióda csak egy irányba engedi át az áramot. Igazából teljesen laikus módon kellene valami segítség, mert abszolút nem értek hozzá.

Tudnál nekem segíteni?

A segítséged előre is köszönöm!

Megoldható az, azért nem olyan bonyolult, csak meg kell trükközni kicsit a kapcsolását. Én szerintem legegyszerűbben úgy csinálnám, hogy egy relével vezérelném meg a kapcsolását, és a relé testelését a tompított áramára kötném. Ekkor a tompított kikapcsolt állapotában az izzókon keresztül testelődik a relé, és a menetfény kapcsolható, de ha fel van kapcsolva a tompított, akkor oda áram kerül, megszakad a relé áramköre, és kikapcsol. Szerintem ez a legegyszerűbb, feltéve, hogy nincs más előírás a működésére vonatkozóan (nekem olyan is rémlik, hogy a motor indítását követően automatikusan be kell kapcsoljon, de lehet hogy ez nem feltétel, csak extra szolgáltatás, utána kéne nézni). De lehet kapni olyan nappali menetfényt is, ami tartalmaz egy elektronikát, ami mindezt megoldja, csak azok talán drágábbak.

Köszönöm! Nekem már ott bonyolulttá vált a dolog, hogy "egy relével vezérelném meg a kapcsolását, és a relé testelését a tompított áramára kötném". Úgy látom, mint laikus autóvillamossághoz nem értő, nem fogok csinálni semmit. Pedig a praktikussága mellett még jól is nézne ki.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a segítséget! Akkor semmilyen formában nem megoldható itthon a garázsban.

Megoldható az, azért nem olyan bonyolult, csak meg kell trükközni kicsit a kapcsolását. Én szerintem legegyszerűbben úgy csinálnám, hogy egy relével vezérelném meg a kapcsolását, és a relé testelését a tompított áramára kötném. Ekkor a tompított kikapcsolt állapotában az izzókon keresztül testelődik a relé, és a menetfény kapcsolható, de ha fel van kapcsolva a tompított, akkor oda áram kerül, megszakad a relé áramköre, és kikapcsol. Szerintem ez a legegyszerűbb, feltéve, hogy nincs más előírás a működésére vonatkozóan (nekem olyan is rémlik, hogy a motor indítását követően automatikusan be kell kapcsoljon, de lehet hogy ez nem feltétel, csak extra szolgáltatás, utána kéne nézni). De lehet kapni olyan nappali menetfényt is, ami tartalmaz egy elektronikát, ami mindezt megoldja, csak azok talán drágábbak.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.